Προς το περιεχόμενο

Νέο Εκπαιδευτικό Σύστημα


wanderer

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Αφορμή είναι η εκπομπή του Mega Έρευνα που προβάλλει και αναλύει διάφορες προσπάθειες που έγιναν στο παρελθόν.Τι πιστεύετε για το θέμα και τι μπορεί άραγε να γίνει δεδομένου ότι η παραπαιδεία ζει και βασιλεύει και η νοοτροπία πολλών δεν αλλάζει(μαθητές,καθηγητές/δάσκαλοι,πολιτικοί).

Δημοσ.

To πρόβλημα είναι στην νοοτροπία του Ελληνα.

Ακόμη και αν καταργηθούν οι πανελλαδικές όπως λέγεται η παραπαιδεία θα βασιλεύει. Απλά θα μεταφερθεί απο την δευτεροβάθμια στην τριτοβάθμια.

Δημοσ.

λενε για καταργηση των πανελληνιων και δημιουργεια ενος 4 ετους,και μετα οσοι κανουν αυτο το 4 ετος αναλογα με το βαθμο θα μπαινουν στο πανεπιστημιο

 

δηλαδη που την ειδανε την καταργηση των πανελληνιων??για να βγαλεις τον βαθμο παλι πανελλαδικεσ δεν θα δινουωε?και μη μου πει κανεις οτι θα καταργηθουν τα φροντηστηρια και θα κανουνε προετοιμασια οι μαθητες στα σχολεια,οι ιδιοι καθηγητες που ηταν στην 3 λυκειου θα διδασκουνε στο 4 ετος

Δημοσ.
λενε για καταργηση των πανελληνιων και δημιουργεια ενος 4 ετους,και μετα οσοι κανουν αυτο το 4 ετος αναλογα με το βαθμο θα μπαινουν στο πανεπιστημιο

 

δηλαδη που την ειδανε την καταργηση των πανελληνιων??για να βγαλεις τον βαθμο παλι πανελλαδικεσ δεν θα δινουωε?και μη μου πει κανεις οτι θα καταργηθουν τα φροντηστηρια και θα κανουνε προετοιμασια οι μαθητες στα σχολεια,οι ιδιοι καθηγητες που ηταν στην 3 λυκειου θα διδασκουνε στο 4 ετος

 

Απλά όσοι θα θέλουν μόνο να βγάλουν το Λύκειο και να πάρουν το χαρτί, θα είναι ακόμα πιο πολύ στον *ουτσο τους.

Δημοσ.

Η παιδεία ξεκινάει από τους γονείς. Το εκπαιδευτικό σύστημα προσαρμόζεται στην ζήτηση (όχι ανάγκη) παιδείας των μαθητών.

Κι αναλύω:

 

Όταν το παιδί στο νήπιο ρωτά τους γονείς του εκείνοι είτε του δίνουν μια έτοιμη και σπάνια φιλτραρισμένη απάντηση ή το αγνοούν με μια αποθαρρυντική απάντηση του τύπου "είσαι μικρός ακόμη" κλπ. Εγώ πχ για να αποφύγω αυτήν την παγίδα που είναι εμποτισμένη στο συλλογικό μας ασυνείδητο όταν με ρωτά η κόρη μου ανοίγω ένα βιβλίο και της απαντώ ή βρίσκω την απάντηση με εικόνες στο ιντερνετ. Έτσι σιγουρεύομαι πως δεν μεγαλώνω μια τεμπέλα, αλλά ούτε και μια ηλίθια. Της έμαθα να διαβάζει (το ζήτησε) και πήρα ένα βιβλίο της πρώτης δημοτικού που θα πάει του χρόνου να δω την ύλη από περιέργεια. Τα ξέρει ήδη με κάποιες εξαιρέσεις που φαντάζομαι μέχρι το καλοκαίρι θα θέλει να τις καλύψει. Τι θα κάνει όταν πάει σχολείο του χρόνου? Γιατί δεν μπορεί να καταταχθεί σε ένα τμήμα με παιδιά που ξέρουν ήδη να διαβάζουν?

 

Η απάντηση είναι για να μην υπάρξουν διακρίσεις μεταξύ "έξυπνων" και "κουτών" μαθητών. Μόνο που αυτό είναι απλώς τεμπελιά. Στερεί από τους προχωρημένους τη δυνατότητα να προχωρήσουν στο ρυθμό τους και στερεί από τους καθυστερημένους την δυνατότητα να ξεπεράσουν το πρώτο εμπόδιο της ζωής τους (παίρνοντας ένα σημαντικό μάθημα) και να μάθουν τα όριά τους. Με λίγα λόγια στερεί από την κοινωνία την ανταγωνιστικότητα. Και αυτά τα παιδιά μεγαλώνουν και οι τίποτα εξισώνονται με τους κάτι, και οι κάτι με τους σπουδαίους και η αξιοκρατία χάνεται μέσα σε ένα κυκεώνα μετριότητας που δημιουργήθηκε ώστε να προστατέψει δασκάλους και γονείς από την συνειδητοποίηση της δικής τους μετριότητας. Η ανάγκη για παιδεία είναι πολύ μεγάλη. Η ζήτηση από τους μαθητές όμως όχι.

 

Το εκπαιδευτικό μας σύστημα είναι κάτω του μετρίου γιατί απευθύνεται σε μέτριους. Αυτοί που θέλουν κάτι παραπάνω το βρίσκουν συνήθως μόνοι τους ε'ιτε με προσωπική εργασία ή με τη βοήθεια λίγων εξαίρετων καθηγητών και δασκάλων.

 

Τώρα για τα φροντιστήρια η γνώμη μου είναι πως προφανώς η ύλη που διδάσκεται είτε είναι πολλή, ή δεν διδάσκεται σωστά. Απ' ότι ξέρω η ύλη των σχολείων μας πράγματι είναι μεγαλύτερη απ' ότι σε άλλες χώρες ενώ οι ώρες που αφιερώνει κάθε δάσκαλος/καθηγητής με κάθε μαθητή είναι λιγότερες. Δεν θέλει και καμιά διάνοια για να καταλάβει κανείς πως πρέπει να μπουν περισσότερες ώρες στα σχολεία χωρίς να αυξηθεί η ύλη. Αυτό θέλει χρήματα, αυτά δεν υπάρχουν, φόρους δεν πληρώνουμε, την οικονομική κρίση την περνάμε ελαφρά λόγω της παραοικονομίας(!) και τρέχα γύρευε. Δεν υπάρχει διέξοδος γιατί σαν λαός είμαστε άρρωστοι και κολλάμε ο ένας τον άλλο.

Τελείωσα :X

Δημοσ.

Κατα τη γνωμη μου τα πραγματα δεν προκειται να αλλαξουν ιδιαιτερα τα επομενα χρονια.Γιατι? Πολυ απλα γιατι το υπαρχον συστημα βολευει το κρατος.

-Αντι το κρατος να πληρωνει καθηγητες και σχολεια,το κανουν οι ιδιοι οι πολιτες.

-Οι παλιοι καθηγητες δεν επιδιωκουν την αλλαγη(η πλειοψηφια τους) γιατι οικονομικα ειναι βολεμενοι(μισθος δημοσιου + ιδιαιτερα).

-Οι νεοτεροι καθηγητες παρολο που δουλευουν πολυ περισσοτερο παλι τα βολευουν οικονομικα γιατι δουλευουν σε ενα φροντιστηριο με λιγα χρηματα για την ασφαλιση τους ουσιαστικα και βγαζουν αρκετα χρηματα μαυρα παλι απο τα ιδιαιτερα.

-Οι μαθητες(πλειοψηφια παλι,σιγουρα οχι ολοι) βλεπουν το ολο ζητημα σαν μια διαδικασια που διαρκει 1-2 χρονια και μετα θα ξεμπερδεψουν.Οποτε ακολουθουν το ρευμα για να πετυχουν το στοχο τους...

-Οι γονεις το μονο που θελουν ειναι να μπει σε μια σχολη το παιδι τους,ασχετα αν εχει μορφωθει στο σχολειο η οχι.Γιαυτο ξοδευουν ολο και περισσοτερα για να το προετοιμασουν(με φροντιστηρια και ιδιαιτερα) για τις πανελληνιες.

 

 

Περιπου τα ιδια πραγματα συμβαινουν και στο χωρο της υγειας,δυστυχως.Γιαυτο υπαρχουν ακομα φακελακια,αθλιες συνθηκες υγειας στα νοσοκομεια,απανθρωπα ωραρια εργασιας και χαμηλες αμοιβες και ουσιαστικα απαραδεκτη δημοσια υγεια....

Δημοσ.
To πρόβλημα είναι στην νοοτροπία του Ελληνα.

Ακόμη και αν καταργηθούν οι πανελλαδικές όπως λέγεται η παραπαιδεία θα βασιλεύει. Απλά θα μεταφερθεί απο την δευτεροβάθμια στην τριτοβάθμια.

 

Πολύ σωστός The_Judas!

 

Είδα όλη την εκπομπή χθες, πολύ καλή, με αρκετές πληροφορίες και παρουσιασμένα τα στοιχεία με ωραίο τρόπο χωρίς να κουράζουν. Το πιο βασικό είναι ότι ο Τσίμας σε αυτή την εκπομπή κατάφερε να περάσει τις διαφορές μεταξύ ελληνικού - φινλανδικού εκπαιδευτικού συστήματος στον τηλεθεατή χωρίς να υπερβάλει, και τελικά το κατάφερε.

 

Αν ψάξουμε όλοι βαθιά μέσα μας, όλοι μας θεωρούμε ότι το σχολείο και γενικότερα όλο το εκπαιδευτικό σύστημα είναι αυτό που καθορίζει την κουλτούρα και τη νοοτροπία ενός λαού. Από το σχολείο περνούν όλοι, πλούσιοι, φτωχοί, καλοί, κακοί γιαυτό και είναι μια μηχανή μετατροπής συμπεριφορών, νοοτροπίας, και τρόπου σκέψης. Είναι ίσως από τα λίγα πράγματα που πρόσφέρονται δωρεάν, και είναι τόσο πολύτιμα. Γιαυτό θα πρέπει να γίνονται σωστά.

 

Που θέλω να καταλήξω..

 

Είδαμε ένα φινλανδικό σχολείο το οποίο δεν θυμίζει καθόλου σχολείο, αν λάβουμε υπόψιν μας τα "δικά μας" σχολεία. Περισσότερο μου έκανε εμένα για Πανεπιστήμιο ή κάποιο ΙΕΚ, παρά για σχολείο όπως το έχουμε μάθει. Η νοοτροπία είναι τελείως διαφορετική, ο μαθητής μπορεί να αξιοποιήσει τα ταλέντα του, να μάθει πράγματα χρήσιμα για τον εαυτό του, και φυσικά έχει δυνατότητα επιλογής των μαθημάτων που θα επιλέξει. Κάποιοι ενδιαφέρονται για τη μουσική, άλλος για το χορό, άλλος για τη φυσική. Χορός, μουσική, εικονοληψία, χρήση υπολογιστών, εκμάθηση ξένων γλωσσών είναι κάποια από τα μαθήματα-δραστηριότητες που μπορούν τα "φινλανδάκια" να επιλέξουν. Αυτό φυσικά έχει ως αποτέλεσμα την ουσιαστική εκπαίδευση των παιδιών και μια ολική πρόσέγγιση στη μάθηση. Δεν είναι 5 σελίδες που ο μαθητής θα πρέπει να ξέρει απέξω την άλλη μέρα,δεν είναι δυσνόητα κείμενα που μόνο στόχο έχουν να βασανίσουν το παιδί, και να του δημιουργήσουν ψυχολογικά προβλήματα λόγω "μη φυσιολογικής ζωής".

 

Θυμάστε τα παιδικά σας χρόνια? 7 ώρες καθισμένοι σε ένα θρανίο όπου έπρεπε να κάθεσαι και να ακούς, να ακούς, να ακούς μέχρι τελικής πτώσης τον δάσκαλο-καθηγητή και στο τέλος το μόνο που αποκομίζαμε ήταν λίγη γνώση (στείρα) και μπόλικη κόπωση.

 

Εμένα, ως μαθητής μου άρεζε υπερβολικά η ιστορία και το ποδόσφαιρο. Δεν είχα όμως τη δυνατότητα να διακριθώ. Ο τρόπος που κάναμε το μάθημα της ιστορίας ήταν πολύ κουραστικός, δεν υπήρχαν μέσα, πολυμέσα, βιβλιοθήκες... Περιοριζόμουν μόνο στο κακογραμμένο βιβλίο, που δεν έφτανε αυτό, ο τρόπος διδασκαλίας ερχόταν και ολοκλήρωνε το κακό. Πέραν της εξέτασης, δεν υπήρχε άλλος σκοπός, συζήτηση με τον καθηγητή δεν μπορούσαμε να κάνουμε γιατί δεν ευνοούσε το κλίμα, δεν την ευνοούσε ο τρόπος διδασκαλίας και εξέτασης, δεν μπορούσα να αλληλεπιδράσω με την δασκάλα μου και με τους συμμαθητές μου και να συζητήσουμε σαν φίλοι σχετικά με το μάθημα. Αποτέλεσμα? Ότι έκανα το έκανα μόνος μου. Εκτός από την ιστορία ένας άλλος έρωτας ήταν το ποδόσφαιρο. Οι ώρες ήταν περιορισμένες. 2 ώρες την εβδομάδα. Δεν υπήρχαν βλέπετε χώροι για περισσότερο. Αυτή τη στιγμή μπορεί να ήμουν ένας επιτυχημένος ποδοσφαιριστής (υποθετικά), αλλά αναγκαστικά θα έπρεπε να ακολουθήσω την συγκεκριμένη οδό που μου προσφερόταν. Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο και τώρα Πανεπιστήμιο.

 

Επέλεξα κάτι από μόνος μου? Παρόλο που το αντικείμενο που σπουδάζω εδώ και κάποια χρόνια το αγαπώ απίστευτα, εντοότοις αυτό μπορεί να οφείλεται στο ότι δεν είχα άλλη επιλογή. Και τι μου έμεινε τελικά από το σχολείο? Οι κακογραμμένες σελίδες των βιβλίων? Η καθημερινή ρουτίνα 8am - 2pm ? Η δημιουργικότητα? Πόσο δημιουργικός μπορεί να είναι ένας μαθητής αν το μόνο που κάνει είναι να αποστηθίζει κάποιες σελίδες, να λύνει κάποια μαθηματικά προβλήματα και να γράφει εκθέσεις? Όταν η πραγματική επαφή με τον δάσκαλο απουσιάζει και δεν υπάρχουν τα μέσα για να γίνουν όλα αυτά σωστά? Και κυρίως όταν δεν τα επιλέγω εγώ αυτά? Μήπως βγαίνουμε όλοι ίδιοι? Αυτό δεν θέλω να το πιστεύω βέβαια αλλά προς τα εκεί τείνει να πάει το πράμα.

 

Πως όμως θα έχουμε καινοτόμες ιδέες, πως μπορεί να πάει μπροστά και να δημιουργήσει καλύτερες συνθήκες η τωρινή γενιά για τις επόμενες? Χωρίς να θέλω να υπερβάλω αλλά και χωρίς να έχω κάνει κάποια έρευνα, έχω την εντύπωση ότι κράτη των οποίων οι κάτοικοι ευημερούν, πρώτα από όλα έχουν ένα σωστό εκπαιδευτικό σύστημα, και υπάρχουν τα facilities ώστε η νέα γενιά να μπορεί να καινοτομήσει και να είναι δημιουργική. Είναι το Α και το Ω. Εκεί πρέπει να εστιαστούν οι προσπάθειες των πολιτικών, και όχι στο να μπαλώνουν τρύπες. Όσες τρύπες και αν μπαλώσουμε το φόρεμα στο τέλος θα ξεσκιστεί, δεν περπατάει, δεν είναι ποιοτικό πως να το κάνουμε? Αυτό που πρέπει να γίνει είναι μια ριζική αλλαγή, πρώτα από όλα στην παιδεία, από κει ξεκινούν όλα, είναι ο μοχλός για τα πάντα. Δώστε 10% και μειώστε από τα εξοπλιστικά, ή από κάπου αλλού. Αξίζει τον κόπο. Και πάνω από όλα θέλει υπευθυνότητα, οργάνωση και ισχυρή βούληση.

 

Ας σοβαρευτούμε πλέον ως χώρα και ας δούμε πράγματικά τα σημαντικά θέματα και ας αφήσουμε τα μπαλώματα.

Δημοσ.
Πολύ σωστός The_Judas!

 

Είδα όλη την εκπομπή χθες, πολύ καλή, με αρκετές πληροφορίες και παρουσιασμένα τα στοιχεία με ωραίο τρόπο χωρίς να κουράζουν. Το πιο βασικό είναι ότι ο Τσίμας σε αυτή την εκπομπή κατάφερε να περάσει τις διαφορές μεταξύ ελληνικού - φινλανδικού εκπαιδευτικού συστήματος στον τηλεθεατή χωρίς να υπερβάλει, και τελικά το κατάφερε.

 

Αν ψάξουμε όλοι βαθιά μέσα μας, όλοι μας θεωρούμε ότι το σχολείο και γενικότερα όλο το εκπαιδευτικό σύστημα είναι αυτό που καθορίζει την κουλτούρα και τη νοοτροπία ενός λαού. Από το σχολείο περνούν όλοι, πλούσιοι, φτωχοί, καλοί, κακοί γιαυτό και είναι μια μηχανή μετατροπής συμπεριφορών, νοοτροπίας, και τρόπου σκέψης. Είναι ίσως από τα λίγα πράγματα που πρόσφέρονται δωρεάν, και είναι τόσο πολύτιμα. Γιαυτό θα πρέπει να γίνονται σωστά.

 

Που θέλω να καταλήξω..

 

Είδαμε ένα φινλανδικό σχολείο το οποίο δεν θυμίζει καθόλου σχολείο, αν λάβουμε υπόψιν μας τα "δικά μας" σχολεία. Περισσότερο μου έκανε εμένα για Πανεπιστήμιο ή κάποιο ΙΕΚ, παρά για σχολείο όπως το έχουμε μάθει. Η νοοτροπία είναι τελείως διαφορετική, ο μαθητής μπορεί να αξιοποιήσει τα ταλέντα του, να μάθει πράγματα χρήσιμα για τον εαυτό του, και φυσικά έχει δυνατότητα επιλογής των μαθημάτων που θα επιλέξει. Κάποιοι ενδιαφέρονται για τη μουσική, άλλος για το χορό, άλλος για τη φυσική. Χορός, μουσική, εικονοληψία, χρήση υπολογιστών, εκμάθηση ξένων γλωσσών είναι κάποια από τα μαθήματα-δραστηριότητες που μπορούν τα "φινλανδάκια" να επιλέξουν. Αυτό φυσικά έχει ως αποτέλεσμα την ουσιαστική εκπαίδευση των παιδιών και μια ολική πρόσέγγιση στη μάθηση. Δεν είναι 5 σελίδες που ο μαθητής θα πρέπει να ξέρει απέξω την άλλη μέρα,δεν είναι δυσνόητα κείμενα που μόνο στόχο έχουν να βασανίσουν το παιδί, και να του δημιουργήσουν ψυχολογικά προβλήματα λόγω "μη φυσιολογικής ζωής".

 

Θυμάστε τα παιδικά σας χρόνια? 7 ώρες καθισμένοι σε ένα θρανίο όπου έπρεπε να κάθεσαι και να ακούς, να ακούς, να ακούς μέχρι τελικής πτώσης τον δάσκαλο-καθηγητή και στο τέλος το μόνο που αποκομίζαμε ήταν λίγη γνώση (στείρα) και μπόλικη κόπωση.

 

Εμένα, ως μαθητής μου άρεζε υπερβολικά η ιστορία και το ποδόσφαιρο. Δεν είχα όμως τη δυνατότητα να διακριθώ. Ο τρόπος που κάναμε το μάθημα της ιστορίας ήταν πολύ κουραστικός, δεν υπήρχαν μέσα, πολυμέσα, βιβλιοθήκες... Περιοριζόμουν μόνο στο κακογραμμένο βιβλίο, που δεν έφτανε αυτό, ο τρόπος διδασκαλίας ερχόταν και ολοκλήρωνε το κακό. Πέραν της εξέτασης, δεν υπήρχε άλλος σκοπός, συζήτηση με τον καθηγητή δεν μπορούσαμε να κάνουμε γιατί δεν ευνοούσε το κλίμα, δεν την ευνοούσε ο τρόπος διδασκαλίας και εξέτασης, δεν μπορούσα να αλληλεπιδράσω με την δασκάλα μου και με τους συμμαθητές μου και να συζητήσουμε σαν φίλοι σχετικά με το μάθημα. Αποτέλεσμα? Ότι έκανα το έκανα μόνος μου. Εκτός από την ιστορία ένας άλλος έρωτας ήταν το ποδόσφαιρο. Οι ώρες ήταν περιορισμένες. 2 ώρες την εβδομάδα. Δεν υπήρχαν βλέπετε χώροι για περισσότερο. Αυτή τη στιγμή μπορεί να ήμουν ένας επιτυχημένος ποδοσφαιριστής (υποθετικά), αλλά αναγκαστικά θα έπρεπε να ακολουθήσω την συγκεκριμένη οδό που μου προσφερόταν. Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο και τώρα Πανεπιστήμιο.

 

Επέλεξα κάτι από μόνος μου? Παρόλο που το αντικείμενο που σπουδάζω εδώ και κάποια χρόνια το αγαπώ απίστευτα, εντοότοις αυτό μπορεί να οφείλεται στο ότι δεν είχα άλλη επιλογή. Και τι μου έμεινε τελικά από το σχολείο? Οι κακογραμμένες σελίδες των βιβλίων? Η καθημερινή ρουτίνα 8am - 2pm ? Η δημιουργικότητα? Πόσο δημιουργικός μπορεί να είναι ένας μαθητής αν το μόνο που κάνει είναι να αποστηθίζει κάποιες σελίδες, να λύνει κάποια μαθηματικά προβλήματα και να γράφει εκθέσεις? Όταν η πραγματική επαφή με τον δάσκαλο απουσιάζει και δεν υπάρχουν τα μέσα για να γίνουν όλα αυτά σωστά? Και κυρίως όταν δεν τα επιλέγω εγώ αυτά? Μήπως βγαίνουμε όλοι ίδιοι? Αυτό δεν θέλω να το πιστεύω βέβαια αλλά προς τα εκεί τείνει να πάει το πράμα.

 

Πως όμως θα έχουμε καινοτόμες ιδέες, πως μπορεί να πάει μπροστά και να δημιουργήσει καλύτερες συνθήκες η τωρινή γενιά για τις επόμενες? Χωρίς να θέλω να υπερβάλω αλλά και χωρίς να έχω κάνει κάποια έρευνα, έχω την εντύπωση ότι κράτη των οποίων οι κάτοικοι ευημερούν, πρώτα από όλα έχουν ένα σωστό εκπαιδευτικό σύστημα, και υπάρχουν τα facilities ώστε η νέα γενιά να μπορεί να καινοτομήσει και να είναι δημιουργική. Είναι το Α και το Ω. Εκεί πρέπει να εστιαστούν οι προσπάθειες των πολιτικών, και όχι στο να μπαλώνουν τρύπες. Όσες τρύπες και αν μπαλώσουμε το φόρεμα στο τέλος θα ξεσκιστεί, δεν περπατάει, δεν είναι ποιοτικό πως να το κάνουμε? Αυτό που πρέπει να γίνει είναι μια ριζική αλλαγή, πρώτα από όλα στην παιδεία, από κει ξεκινούν όλα, είναι ο μοχλός για τα πάντα. Δώστε 10% και μειώστε από τα εξοπλιστικά, ή από κάπου αλλού. Αξίζει τον κόπο. Και πάνω από όλα θέλει υπευθυνότητα, οργάνωση και ισχυρή βούληση.

 

Ας σοβαρευτούμε πλέον ως χώρα και ας δούμε πράγματικά τα σημαντικά θέματα και ας αφήσουμε τα μπαλώματα.

 

+1 ...............

Δημοσ.

Δεν είδα την εκπομπή αλλά άκουσα γι' αυτή. Εντάξει το πρόβλημα είναι γνωστό και φταίνε πολλά, από τα σάπια κτίρια που χρησιμοποιούνται για σχολεία, μέχρι τον καθηγητή που τα γράφει όλα εκεί που δεν πιάνει μελάνι και συνεχίζει το έργο των δικών του δασκάλων. Φταίνε και οι μαθητές, ο καθένας για τους δικούς τους λόγους. Ο ένας δεν ασχολείται γιατί θέλει να ξεμπερδεύει, ο άλλος απλά δεν τον νοιάζει και προσπαθεί με αυτά τα λίγα να κάνει κάτι, ο τρίτος είναι βολεμένος. Όλα είναι μια αλυσίδα, ούτε σε 1000 χρόνια δεν αλλάζει.

Δημοσ.
Η απάντηση είναι για να μην υπάρξουν διακρίσεις μεταξύ "έξυπνων" και "κουτών" μαθητών... Στερεί από τους προχωρημένους τη δυνατότητα να προχωρήσουν στο ρυθμό τους και στερεί από τους καθυστερημένους την δυνατότητα να ξεπεράσουν το πρώτο εμπόδιο της ζωής τους (παίρνοντας ένα σημαντικό μάθημα) και να μάθουν τα όριά τους.

 

Θελω να δω οταν ερθει η καθηγητρια και σου πει οτι η κορη σου δυστυχως ειναι λιγο ''κουτη'' και θα την βαλει σ ενα λιγο πιο αργο τμημα καθως ως ''καθυστερημενη'' δυσκολευεται να συμβαδισει με τους υπολοιπους. Επισης πρεπει να μαθει τα ''ορια της''

οτι δηλαδη αποκλειεται να γινει γιατρος-δικηγορος-μηχανικος (η οτιδηποτε που εχει σχεση με επιστημη) οποτε καλα θα κανει να ψαχνει απο τωρα εργοστασιο να δουλεψει..

 

Μπορει να εμαθες στην κορη σου να διαβαζει, αλλα μεχρι στιγμης της εχεις μαθει επισης τον ρατσισμο, την εγωπάθεια και την περιφρονηση προς ατομα που αντιμετωπιζουν περισσοτερες δυσκολιες και εχουν λιγοτερα εφοδια/ικανοτητες(ενδεχομενως) απο την ιδια.

 

Οτι σπουδες και να χεις κανει, οι σκεψεις σου ειναι βαθυτατα αντιπαιδαγωγικες και λυπαμαι πραγματικα που υπαρχουν ακομα ανθρωποι στην εποχη μας που βιαζονται να κρεμασουν την ταμπελα του ''κουτου'', του ''καθυστερημενου'' και του ''υποδεεστερου'' σε ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ΕΛΕΟΣ!!!!

Δημοσ.
Θελω να δω οταν ερθει η καθηγητρια και σου πει οτι η κορη σου δυστυχως ειναι λιγο ''κουτη'' και θα την βαλει σ ενα λιγο πιο αργο τμημα καθως ως ''καθυστερημενη'' δυσκολευεται να συμβαδισει με τους υπολοιπους. Επισης πρεπει να μαθει τα ''ορια της''

οτι δηλαδη αποκλειεται να γινει γιατρος-δικηγορος-μηχανικος (η οτιδηποτε που εχει σχεση με επιστημη) οποτε καλα θα κανει να ψαχνει απο τωρα εργοστασιο να δουλεψει..

 

Μπορει να εμαθες στην κορη σου να διαβαζει, αλλα μεχρι στιγμης της εχεις μαθει επισης τον ρατσισμο, την εγωπάθεια και την περιφρονηση προς ατομα που αντιμετωπιζουν περισσοτερες δυσκολιες και εχουν λιγοτερα εφοδια/ικανοτητες(ενδεχομενως) απο την ιδια.

 

Οτι σπουδες και να χεις κανει, οι σκεψεις σου ειναι βαθυτατα αντιπαιδαγωγικες και λυπαμαι πραγματικα που υπαρχουν ακομα ανθρωποι στην εποχη μας που βιαζονται να κρεμασουν την ταμπελα του ''κουτου'', του ''καθυστερημενου'' και του ''υποδεεστερου'' σε ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ΕΛΕΟΣ!!!!

 

Tο κουτός το έχω σε εισαγωγικά όπως και το έξυπνος. το καθυστερημένος το είπα με τη χρονική έννοια, εν αντιθέσει με το προχωρημένος και το υποδεέστερος είναι απλά συγκριτικό και όχι βρισιά :-) Μάλλον με παρεξήγησες λοιπόν. Αν η κόρη μου είναι υποδεέστερη δεν θα προσπαθήσω να κάνω τους δασκάλους να μειώσουν τους υπόλοιπους ώστε να φανεί η κόρη μου, ούτε θα ζητήσω από την πολιτεία να φτιάξει ένα εκπαιδευτικό σύστημα (edit: για όλους) βασισμένο στην κόρη μου ώστε να μπει στην ιατρική. Απλώς θα την αφήσω να πάρει το δρόμο της.

Με το ποστ μου δεν κατακρίνω τους αδύνατους αλλά αυτούς που κρύβονται πίσω από το δάχτυλό τους και δεν αφήνουν την ανταγωνιστικότητα να αναπτυχθεί. Και τα παιδιά προσχολικής ηλικίας όπως φώναξες φανφαρωδώς είναι άνθρωποι και έχουν ανάγκη να αναγνωρίζονται και τα ελλατώματά τους και τα προτερήματά τους. Δεν είναι κακό να ξέρεις τα όριά σου. Σου δείχνει που είναι ο πήχυς και πόσο πρέπει να πηδήξεις για να τον περάσεις. Και ο πήχυς δεν είναι ίδιος για όλους. Αυτή είναι η ζωή.

 

Αλλά η νοοτροπία αυτή είναι το πρόβλημα. Όλοι πρέπει να μπούμε στο ίδιο τσουβάλι μη μας πουν ρατσιστές ή πως κάνουμε διακρίσεις. Αλλά όταν έρθει η ώρα της πρόσληψης κοιτάμε αν ο άλλος είναι μπλε ή πράσινος. Βαφτισιμιός ή κουμπάρος. Εγώ δεν είπα να χαρακτηριστεί κανείς. Μακριά από μένα όλες οι παραπάνω ταμπέλες. Απλώς είπα πως ένα σύστημα κατάταξης ανάλογα με τις γνώσεις, με την ίδια ύλη για όλους, από νωρίς θα βοηθούσε και τους μαθητές να έχουν παιδεία που τους αξίζει , αλλά και τους δασκάλους να αφιερώνουν το χρόνο τους σε ύλη που μπορούν να ακολουθούν όλοι οι μαθητές. Τώρα απλώς τρέχουν οι δάσκαλοι και οι μαθητές πάνε στα φροντιστήρια είτε για να καλύψουν τα κενά, ή για να πάρουν τις γνώσεις που δεν πήραν στο μάθημα από τον καθηγητή. :-).

Δημοσ.

Να ξερουν τα ορια τους παιδια Α' Δημοτικου??

 

Να υπαρχει ανταγωνιστικότητα για το ποιος ειναι καλυτερος στο ''Εμεις και ο Κοσμος'' Ε' Ταξης? Μηπως ν αρχισουν και φροντιστηρια απ αυτη την ηλικια για να ειναι πιο ανταγωνιστικά?

 

Καταλαβαινεις οτι απευθυνεσαι σε παιδια?

 

Καταλαβαινεις οτι κανεις δεν μπορει να θεσει ορια σ αυτα τα παιδια, κανεις δεν μπορει να τα ξεχωρισει, κανεις δεν μπορει να τα πει ''καθυστερημενα'' η ''προχωρημενα'' γιατι το μονο που θα κανει ειναι να τα στιγματισει??

 

Αν θελεις να μιλησουμε για την παιδεια κ αν πρεπει να υπαρχει διαχωρισμος σε μεγαλυτερες ηλικιες, να το συζητησουμε και με το παραπανω. (αν και νομιζω οτι παλι θα διαφωνισω)

 

Οταν μου λες ομως για διαχωρισμο σε 7χρονα παιδακια που ακομα δεν εχουν αναπτυξει καμια ικανοτητα και ειναι με τοσο ευμεταβλητο ψυχισμο, δεν νομιζω οτι εχει καποιο νοημα αυτη η συζητηση

Δημοσ.

Ναι, και εγώ συμφωνώ να υπάρξει διαχωρισμός αλλά σε μεγαλύτερες ηλικίες, πχ στο Λύκειο. Φίλε Chris_85, όπως και να το κάνουμε, δεν είναι όλοι το ίδιο έξυπνοι και δεν είναι όλοι οι άνθρωποι φτιαγμένοι για τα γράμματα. Με το να προσπαθείς να μάθεις το παιδάκι Εμείς κ ο κόσμος όταν το μόνο που σκέφτεται είναι η μπάλα δεν κερδίζεις τίποτα. Απλά τον έχεις περάσει από ενα σύστημα βαρεμάρας και αποστροφής γι' αυτόν. Και κάτι ακόμα. Γιατί οι 'καθυστερημένοι' (εντός εισαγωγικών πάντα) να τραβάνε προς τα κάτω τους 'καλούς'? Ή και το ανάποδο. Γιατί οι καλοί να είναι τόσο μπροστά που οι καθυστερημένοι να μην βρίσκουν πλέον νόημα στην παρακολούθηση και στην παιδεία? Βέβαια, ένα είδος διδασκαλίας θα γίνεται, και μάντεψε ποιο είναι.

 

Αυτό που θέλω να πω (χωρίς να έχω δει την εκπομπή) είναι ότι ένα σύστημα που διαχωρίζει τους μαθητές ίσως ήταν καλό. Δεν είναι θέμα ρατσισμού ή οτιδήποτε άλλο. Και ναι, αν σε έναν γονιο ο καθηγητής του πει ότι το παιδί του δεν παίρνει τα γράμματα γιατί να παρεξηγηθεί? Απλά δεν είναι όλοι για τα διαβάσματα και για να γίνουν γιατροί και δικηγόροι. Τι να κάνουμε τώρα. π.χ. κάποιοι είναι καλοί στον στίβο, κάποιοι όχι. Αν εσένα σου πεί ο καθηγητής ότι το παιδί σου δεν είναι καλό στο στίβο, θα παρεξηγηθείς? Δεν λέω να μην γυμνάζεται, αλλά ας μην κάνει τις ασκήσεις που κάνει ο άλλος που τρέχει 200άρι σε 20 sec. To ίδιο είναι και με τα μαθήματα...

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...