Προς το περιεχόμενο

Οι τηλε-ενοχλήσεις απαγορεύονται πλέον αυστηρά.


the_eye

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Οι κλήσεις για προώθηση προιόντων μέσω τηλεφώνου email sms έχουν πολύ ποιο αυστηρό έλεγχο από την αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων.

 

http://www.dpa.gr

 

3) Λαμβάνω πολλά ενοχλητικά τηλεφωνήματα από εταιρείες που διαφημίζουν προϊόντα ή υπηρεσίες. Μπορούν να το κάνουν αυτό;

 

Το άρθρα 11 παρ. 1 έως 3 του ν. 3471/2006 αναφέρουν:

1. Η χρησιμοποίηση αυτόματων συστημάτων κλήσης, ιδίως με χρήση συσκευών τηλεομοιοτυπίας (φαξ) ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, και γενικότερα η πραγματοποίηση μη ζητηθεισών επικοινωνιών με οποιοδήποτε μέσο ηλεκτρονικής επικοινωνίας, με ή χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση, για σκοπούς απευθείας εμπορικής προώθησης προϊόντων ή υπηρεσιών και για κάθε είδους διαφημιστικούς σκοπούς, επιτρέπεται μόνο αν ο συνδρομητής συγκατατεθεί εκ των προτέρων ρητώς.

2. Δεν επιτρέπεται η πραγματοποίηση μη ζητηθεισών επικοινωνιών για τους ανωτέρω σκοπούς, εφόσον ο συνδρομητής έχει δηλώσει προς τον φορέα παροχής διαθεσίμων στο κοινό υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών ότι δεν επιθυμεί γενικώς να δέχεται τέτοιες επικοινωνίες. Ο φορέας υποχρεούται να καταχωρίζει δωρεάν τις δηλώσεις αυτές σε ειδικό κατάλογο συνδρομητών, ο οποίος είναι στη διάθεση κάθε ενδιαφερομένου.

3. Τα στοιχεία επαφής ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που αποκτήθηκαν νομίμως, στο πλαίσιο της πώλησης προϊόντων ή υπηρεσιών ή άλλης συναλλαγής, μπορούν να χρησιμοποιούνται για την απευθείας προώθηση παρόμοιων προϊόντων ή υπηρεσιών του προμηθευτή ή για την εξυπηρέτηση παρόμοιων σκοπών, ακόμη και όταν ο αποδέκτης του μηνύματος δεν έχει δώσει εκ των προτέρων τη συγκατάθεσή του, υπό την προϋπόθεση ότι του παρέχεται κατά τρόπο σαφή και ευδιάκριτο η δυνατότητα να αντιτάσσεται, με εύκολο τρόπο και δωρεάν, στη συλλογή και χρησιμοποίηση των ηλεκτρονικών του στοιχείων, και αυτό σε κάθε μήνυμα σε περίπτωση που ο χρήστης αρχικά δεν είχε διαφωνήσει σε αυτή τη χρήση.

 

Η Αρχή ερμηνεύοντας τις διατάξεις των παρ. 1 και 2 του άρθρου 11 του ν. 3471/2006 υπό το φως του αντίστοιχου άρθρου 13 της Οδηγίας 2002/58/ΕΚ έκρινε ότι προς το συμφέρον του αποδέκτη μη ζητηθείσας επικοινωνίας θα πρέπει αυτή να πραγματοποιείται κατόπιν συγκατάθεσης του αποδέκτη ανεξαρτήτως του χρησιμοποιούμενου μέσου. Συνεπώς, απαιτείται συγκατάθεση του αποδέκτη για τις τηλεφωνικές κλήσεις, τα μηνύματα μέσω κινητού τηλεφώνου και τις υπόλοιπες κατηγορίες αυτοματοποιημένης επικοινωνίας που πραγματοποιούνται για διαφημιστικούς σκοπούς. Βεβαίως ισχύει η εξαίρεση που εισάγει η παρ. 3 του άρθρου 11 ως προς το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, όταν η επαφή έχει αποκτηθεί νομίμως στα πλαίσια πώλησης προϊόντων ή υπηρεσιών ή άλλης συναλλαγής.

 

Άρα οποιαδήποτε τηλεφωνική επικοινωνία με σκοπό εμπορική προώθηση προϊόντων ή υπηρεσιών πραγματοποιείται χωρίς εσείς να έχετε ρητά δώσει τη συγκατάθεσή σας, δεν επιτρέπεται !

Δημοσ.

Τα τελευταία 4 (ΤΕΣΣΕΡΑ) χρόνια, κάθε μα κάθε μέρα, μία φορά το πρωί και μία φορά το απόγευμα,με παίρνουν από το ιατρικό τμήμα της Express Service.

Τους είπα ότι δεν ενδιαφέρομαι. Συνεχίσανε. Το είπα ξανά. Και ξανά. Και ξανά...

Κάθε φορά κάνουν σαν να το ακούνε πρώτη φορά.

Με διαβεβαιώνουν πως δεν θα ξαναπάρουν αλλά σαν ξυπνητήρι, γύρω στις 10 το πρωί πρώτη φορά και γύρω στις 5 το απόγευμα τη δεύτερη, με παίρνουν.

Τους έβρισα. Κατέβασα χοντρά καντήλια. Έβαλα Cradle Of Filth να παίζει από πίσω.

Ξαναέβρισα. Τους απείλησα. Τους είπα τα χίλια μύρια.

Είδα ότι δεν έχει αποτέλεσμα και τους ΠΑΡΑΚΑΛΕΣΑ, τους είπα πως είμαι απεγνωσμένος.

 

Κάθε φορά μου λένε πως δεν θα ξαναπάρουν αλλά ξαναπαίρνουν.

Δεν σταματήσανε ούτε μια μέρα.

Κάθε φορά η ίδια απάντηση: "Συγγνώμη κύριε, μαζί δεν έχουμε μιλήσει ποτέ. Συγγνώμη και πάλι για την ενόχληση, σας έβαλα στη λίστα, δεν θα σας ξαναενοχλήσουμε".

Και το απόγευμα ξαναπαίρνουν.

 

Τον τελευταίο 1.5 χρόνο έχω κλείσει τον ήχο στο σταθερό και για να το σηκώσω πρέπει ο άλλος να μου κάνει πρώτα αναπάντητη στο κινητό.

Όταν κοιτάω την αναγνώριση κλήσεων το βράδυ για να δω αν έχασα καμιά κλήση, βλέπω κάθε φορά το χαρακτηριστικό νούμερο που το έχω μάθει απέξω πλέον (2-3 είναι κιόλας, όχι μόνο ένα).

Δεν το έχω σηκώσει επί 1.5 χρόνο αλλά συνεχίζουν κάθε μέρα και παίρνουν.

Στην αρχή γέλασα, μετά τσατίστηκα, πλέον το βρίσκω ενδιαφέρον/τρομακτικό.

Δημοσ.
Άρα οποιαδήποτε τηλεφωνική επικοινωνία με σκοπό εμπορική προώθηση προϊόντων ή υπηρεσιών πραγματοποιείται χωρίς εσείς να έχετε ρητά δώσει τη συγκατάθεσή σας, δεν επιτρέπεται !

Όποιος έβγαλε αυτό το συμπέρασμα, μάλλον δεν διάβασε καλά τα προηγούμενα...

 

 

ελληνικά είναι, μην το κουράσουμε

 

Δημοσ.

Όντως έχεις δίκιο, υπήρξε μια ελλιπής γνώση από μέρους μου, συγκεκριμένα γνώριζα πως:

"Σύμφωνα με το άρθρο 13 παρ. 3 του ν. 2472/1997 “Καθένας έχει δικαίωμα να δηλώσει στην Αρχή ότι δεδομένα που τον αφορούν δεν επιθυμεί να αποτελέσουν αντικείμενο επεξεργασίας από οποιονδήποτε, για λόγους προώθησης πωλήσεως αγαθών ή παροχής υπηρεσιών εξ αποστάσεως. Η Αρχή τηρεί μητρώο με τα στοιχεία ταυτότητας των ανωτέρω. Οι υπεύθυνοι επεξεργασίας των σχετικών αρχείων έχουν την υποχρέωση να συμβουλεύονται πριν από κάθε επεξεργασία το εν λόγω μητρώο και να διαγράφουν από το αρχείο τους τα πρόσωπα της παραγράφου αυτής.

 

...αλλά δεν γνώριζα πως:

"Τονίζουμε ότι το μητρώο αυτό έχει εφαρμογή μόνο σε μη ηλεκτρονικές μεθόδους επικοινωνίας για τους πιο πάνω σκοπούς, δηλαδή το παραδοσιακό έντυπο ταχυδρομείο."

 

Τέλος πάντων, ο νόμος υπάρχει εδώ και κάποια χρόνια, αλλά ούτε τηρείται, ούτε μπορείς να κάνεις πολλά όταν σε ενοχλούν.

Δημοσ.
Τα τελευταία 4 (ΤΕΣΣΕΡΑ) χρόνια, κάθε μα κάθε μέρα, μία φορά το πρωί και μία φορά το απόγευμα,με παίρνουν από το ιατρικό τμήμα της Express Service.

Τους είπα ότι δεν ενδιαφέρομαι. Συνεχίσανε. Το είπα ξανά. Και ξανά. Και ξανά...

Κάθε φορά κάνουν σαν να το ακούνε πρώτη φορά.

Με διαβεβαιώνουν πως δεν θα ξαναπάρουν αλλά σαν ξυπνητήρι, γύρω στις 10 το πρωί πρώτη φορά και γύρω στις 5 το απόγευμα τη δεύτερη, με παίρνουν.

Τους έβρισα. Κατέβασα χοντρά καντήλια. Έβαλα Cradle Of Filth να παίζει από πίσω.

Ξαναέβρισα. Τους απείλησα. Τους είπα τα χίλια μύρια.

Είδα ότι δεν έχει αποτέλεσμα και τους ΠΑΡΑΚΑΛΕΣΑ, τους είπα πως είμαι απεγνωσμένος.

 

Κάθε φορά μου λένε πως δεν θα ξαναπάρουν αλλά ξαναπαίρνουν.

Δεν σταματήσανε ούτε μια μέρα.

Κάθε φορά η ίδια απάντηση: "Συγγνώμη κύριε, μαζί δεν έχουμε μιλήσει ποτέ. Συγγνώμη και πάλι για την ενόχληση, σας έβαλα στη λίστα, δεν θα σας ξαναενοχλήσουμε".

Και το απόγευμα ξαναπαίρνουν.

 

Τον τελευταίο 1.5 χρόνο έχω κλείσει τον ήχο στο σταθερό και για να το σηκώσω πρέπει ο άλλος να μου κάνει πρώτα αναπάντητη στο κινητό.

Όταν κοιτάω την αναγνώριση κλήσεων το βράδυ για να δω αν έχασα καμιά κλήση, βλέπω κάθε φορά το χαρακτηριστικό νούμερο που το έχω μάθει απέξω πλέον (2-3 είναι κιόλας, όχι μόνο ένα).

Δεν το έχω σηκώσει επί 1.5 χρόνο αλλά συνεχίζουν κάθε μέρα και παίρνουν.

Στην αρχή γέλασα, μετά τσατίστηκα, πλέον το βρίσκω ενδιαφέρον/τρομακτικό.

καποια φραγη η κατι τετοιο γτ δεν βαζεις? πχ εκτροπη των συγκριμενων τηλεφωνων αλλου?

Δημοσ.
4) Τι μπορώ να κάνω για να μην με ενοχλούν άλλο στο τηλέφωνό μου;

 

*

Θα πρέπει άμεσα να δηλώσετε σε κάθε ανεπιθύμητη επικοινωνία την εναντίωσή σας. Έχετε δικαίωμα να ρωτήσετε με ποιόν τρόπο έχουν βρει τα στοιχεία επικοινωνίας σας και με ποιο τρόπο ο διαφημιστής έχει αποκτήσει τη συγκατάθεσή σας για την πραγματοποίηση της επικοινωνίας.

*

Σε περίπτωση που έχετε δώσει συγκατάθεση στο παρελθόν μπορείτε να ζητήσετε εκείνη τη στιγμή να μη σας ενοχλήσουν ξανά, δηλαδή να άρετε τη συγκατάθεση.

*

Σε περίπτωση που δεν έχετε δώσει τη συγκατάθεση σας, μπορείτε να υποβάλετε καταγγελία στην Αρχή. Στην καταγγελία αναφέρετε όσα περισσότερα στοιχεία διαθέτετε για τη στοιχειοθέτησή της, όπως τα προϊόντα ή υπηρεσίες που διαφημίζονται, την εταιρεία που σας καλεί, τον αριθμό τηλεφώνου από τον οποίο σας καλούν, ονοματεπώνυμο του πωλητή, ημερομηνία και ώρα πραγματοποίησης της κλήσης. Για την υποβολή της καταγγελίας μπορείτε να ενημερωθείτε εδώ.

http://www.dpa.gr/portal/page?_pageid=33,19035&_dad=portal&_schema=PORTAL

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...