insid8 Δημοσ. 11 Μαρτίου 2014 Δημοσ. 11 Μαρτίου 2014 Όταν είδα τη λέξη 'πρόχειρες' πραγματικά γέλασα με το πόσο άστοχος (και ολίγον παραπλανητικός) είναι ο χαρακτηρισμός που απευθύνεται στα αγγλοσαξωνικά μοντέλα σπουδών. Θα συμφωνήσω με το γρήγορες. Εξάλλου μια αξιοπρεπής μερίδα φοιτητών θέλει να τελειώνει στην ώρα του, να πάρει τα απαραίτητα εφόδια για την αγορά εργασίας και να μην ταλαιπωρεί οικονομικά τους γονείς του. Δεν υπάρχει σοβαρός λόγος να ασχολείται κάποιος με στοίβες στείρων γνώσεων από τη στιγμή που οι επιχειρήσεις εκπαιδεύουν όπως θέλουν τους εργαζομενους τους. Αυτό προϋποθετεί, όπως ξαναέγραψα, ότι ένας κύριος σκοπός των ιδρυμάτων είναι η επαγγελματική αποκατάσταση. Μιλώντας για τα αγγλοσαξωνικά πανεπιστήμια και την ευρύτερη αντίληψη 'αγγλικό+εύκολο vs ελληνικό+δύσκολο' που επικρατεί, δηλώνω τα εξής. Ναι είναι λίγο πιο εύκολο να περάσεις τα μαθήματα σε ένα αγγλικό πανεπιστήμιο. Αυτό φαίνεται κατευθείαν όταν βλέπεις ότι η βάση στα περισσότερα είναι το 40% έναντι του 50% (5 στα 10) των ελληνικών. Και κάποια μαθήματα να είναι πιο εύκολα από κάποια άλλα (στην αρχή τουλάχιστον). Αλλά όταν θέλεις να βγάλεις καλό βαθμό (δηλαδή κατ'επέκτασην να κυνηγήσεις το 'κύρος') τότε θα χρειαστεί να διαβάσεις παραπάνω, όπως θα έκανες στο ελληνικό. Ναι είναι πιο εύκολο απλά να περάσεις, όχι δεν είναι τόσο εύκολο να πάρεις καλό βαθμό. Επιστρέφοντας στον χαρακτηρισμό 'πρόχειρες' που προσπαθεί μάταια για να υποβαθμίσει το επίπεδο των καλών (τονίζω το 'καλών' γιατί κακές σχολές υπάρχουν παντού. επίσης τα cambridge/oxford/lse/ucl/imperial/κτλ δεν είναι καλά πανεπιστήμια αλλά άριστα ιδρύματα) αγγλοσαξωνικών. Κάθε άλλο παρά 'πρόχειρες' είναι οι σπουδές. Απλά είναι επικεντρωμένες στο αντικείμενο σπουδών σου και σκοπός τους δεν είναι απλά μία λίστα γνώσεις, αλλά ένας συγκεκριμένος (συσχετιζόμενος με τον κλάδο σπουδών) τρόπος σκέψης. Αυτό βέβαια έρχεται σε debate με το broad knowledge education αλλά δεν τίθεται θέμα κατώτερου ή ανώτερου επιπέδου. Προσωπικά δεν αποδέχομαι την επιχειρηματολογία του κειμένου γιατί στα δικά μου τα μάτια, στη ταμπέλα "φοιτητής" φαίνεται ότι υπάρχει απώτερος σκοπός το αραλίκι. Δεν έχω πρόβλημα με το αραλίκι αλλά εμμέσως εμμέσως με αυτές τις παπα-ριες μειώνονται σε επίπεδο τα ιδρύματα (ενώ σε άλλες συζητήσεις κλαιγόμαστε με το πόσο χάλια είναι η εκπαίδευση). Είναι σαν τον αντικαπνιστικό νόμο. Όλοι ξέρουμε για το πόσα αρνητικά έχει το κάπνισμα αλλά βρίσκουμε ένα σωρό δικαιολογίες για να καπνίζουμε σε κλειστούς χώρους. ΥΓ. Τώρα είδα ολόκληρο το παραπάνω post και χαίρομαι που δεν έχασα τον χρόνο μου να διαβάσω τις ασυναρτησίες που λέει. Ορίστε μερικές πιασάρικες λεξούλες/εκφράσεις (σε bold πάντα έτσι; πως αλλιώς θα προπαγανδίσουμε καλύτερα; ): 'άδικη και ανήθικη' (μωρέ τι μας λες; και άδικη και ανήθικη; αυτό ποιος το λέει; ο 'αιώνιος φοιτητής' ή κάποιο δικαστήριο; ) 'Έτσι, μαζί με τον «αδιάφορο» τιμωρεί και τον ασθενή ή τον εργαζόμενο φοιτητή που δεν πρόλαβε να ολοκληρώσει τις σπουδές του στα αναδρομικά ψηφισμένα περιθώρια' (βλακείες και το αιτιολόγησα παραπάνω. αν για ψ/ζ λόγους δεν μπορεί να αφιερώσει το απαραίτητο χρόνο τότε πως θα παράξει ακαδημαϊκό έργο; προτιμότερο να πάρει αναβολή σπουδών για να τακτοποιήσει τις άλλες εκκρεμότητες) 'δεν πρέπει να δρα τιμωρητικά' (δηλαδή να μην τηρούνται οι κανονισμοί; να μην τιμωρούνται πράξεις όπως πχ το plagiarism; ) 'αψυχολόγητη' (μια bonus παπατζα για να συμπληρωθούν τα σοβαροφανή επιχειρήματα) 'δεν κοστίζει στο κράτος' (δεν ξέρω τι κοστίζει στο κράτος αλλά σίγουρα κοστίζει εμμέσως στους άλλους φοιτητές που όντως θέλουν να σπουδάσουν, κοστίζει εμμέσως στο επίπεδο των σχολών ή αλλιώς στο κύρος των σπουδών) 'Υπάρχουν ουσιαστικά δύο λύσεις:' (Μπορώ να πω δύο λέξεις; Απτές μαλακίες) Πραγματικά εύχομαι οι άνθρωποι που θα στηριχθούν υπερ την διαγραφή να είναι περισσότεροι από τους κατά. Οι πρύτανεις μπορεί μεν να αντιδρούν αρνητικά αλλά ένα ουσιαστικό ερώτημα είναι αν παίρνουν (αυτοί ή οι καθηγητές) έξτρα κονδύλια για κάθε εγγεγραμμένο φοιτητή ή απλά στηρίζουν συγκεκριμένα πολιτικά συμφέροντα. Σχετικα με το ''προχειρες'' σπουδες, ΣΥΜΦΩΝΩ οτι ειναι αστοχο, αλλα αν ελεγε πιο προχειρες σε σχεση με το βαθμο εμβαθυνσης σε καθε μαθημα τοτε θα συμφωνουσα απολυτα. Το αγγλικο συστημα εχει ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟ, το να βγει ο φοιτητης γρηγορα στην αγορα εργασιας με δεξιοτητες, εαν λοιπον θελετε διαγραφες αντιγραψτε το συστημα και ως προς την πιο μεγαλη ευκολια του σε σχεση με τα ελληνικα και μετα φερτε και διαγραφες και οτι αλλο θελετε. Το οτι βεβαιο αν στο αγγλικο πανεπιστημιο ειναι δυσκολο να κυνηγησεις βαθμο τοτε στο ελληνικο τι πρεπει να πουμε? για το ''αδικη κι ανηθικη'', το λενε πολλοι φοιτητες, οπως κι εσυ μεσα στην ανεσαρα σου λες οτι το αρθρο γραφει μαλ**ιες. (Οτι το αρθρο γραφει μαλ**ιες αληθεια το λεει επισης καποιο δικαστηριο και πρεπει να το υιοθετησω?) Σχετικα με την αναβολη σπουδων, λοιπον για να τελειωνουμε με το παραμυθι της αναβολης σπουδων, αυτο το κομματι του νομου σε πολλα πανεπιστημια ΔΕΝ ΕΦΑΡΜΟΖΕΤΑΙ. Τοσο δικαιος ειναι ο νομος. Για το οτι δεν πρεπει να δρα τιμωρητικα που λεει, αναφερεται στο οτι γινεται αναδρομικη εφαρμογη του νομου στους παλιους, και μαλιστα δεν λεει οτι δεν πρεπει να υπαρχει οριο φοιτησης, αλλα λεει οτι αν ο νομοθετης ηθελε να ειναι δικαιος θα επρεπε με το που εφαρμοζοταν το οριο σπουδων να εδινε ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΧΡΟΝΟ ΦΟΙΤΗΣΗΣ, ΚΑΙ ΠΑΛΙΟΥΣ ΚΑΙ ΝΕΟΕΙΣΑΧΘΕΝΤΕΣ. Κατι που ειναι απολυτα σωστο αν σκεφτεις οτι ο παλιος που μπηκε χωρις χρονικο οριο μπορει να μην ειχε περασει και κανενα μαθημα, ηταν δικαιωμα του αφου μπηκε με ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΟ χρονο φοιτησης. Αυτο εννοει τιμωρητικα, οτι δεν δοθηκε σε ολους το ιδιο οριο σπουδων αλλα δοθηκε στους παλιους χαριστικη περιοδος. Αρα εισαι ακυρος σε αυτο που λες. Για το κοστος, κοιτα αν το παμε ετσι, παντα καποιος κοστιζει εις βαρος του αλλου, και ο μαθητης του 12 στο σχολειο κοστιζει υπερ του μαθητη του 18, παντα καποιος θα τα καταφερνει καλυτερα απ τους αλλους, ποιος εισαι εσυ που θα καθορισεις την ελιτ που θα χρηματοδοτειται? Φια το τελευταιο, θα το δεις οταν θα αρχισουν κυματα καταληψεων και αντιδρασεων το ποσοι θα ναι υπερ και ποσοι κατα. Εκτος κι αν τελικα στους κανονισμους των ιδρυματων αποφασισουν να επιληφουν δικαια του θεματος, κατι που το ευχομαι. 1
Timonkaipumpa Δημοσ. 11 Μαρτίου 2014 Δημοσ. 11 Μαρτίου 2014 Και ένα μέλος με 0 posts αρχίζει από μπερδέματα συστημάτων, παρανοεί την πολιτική και το μοντέλο εκπαίδευσης για να αναφέρει υπό-χρηματοδοτήσεις, καταλήψεις και αντιδράσεις... Πιο κλισέ πεθαίνεις. Κρίμα όμως να πάρει πολιτική τροπή το θέμα (από κάτι τέτοια μέλη) γιατί θα κλειδωθεί.
insid8 Δημοσ. 11 Μαρτίου 2014 Δημοσ. 11 Μαρτίου 2014 Και ένα μέλος με 0 posts αρχίζει από μπερδέματα συστημάτων, παρανοεί την πολιτική και το μοντέλο εκπαίδευσης για να αναφέρει υπό-χρηματοδοτήσεις, καταλήψεις και αντιδράσεις... Πιο κλισέ πεθαίνεις. Κρίμα όμως να πάρει πολιτική τροπή το θέμα (από κάτι τέτοια μέλη) γιατί θα κλειδωθεί. ΠΟΣΟ ΑΚΥΡΟΣ ΕΙΣΑΙ, εχω ποσταρει στην ενοτητα ''μπλα-μπλα'' αρκετα μηνυματα, αλλα αν δεις στους κανονες του φορουμ (που απο οτι βλεω εχεις μεσανυχτα) τα ποστς που κανει καποιος στην ενοτητα αυτη ΔΕΝ ΠΡΟΣΜΕΤΡΩΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΜΗΝΥΜΑΤΩΝ. Γι αυτο και γραφει 0 ποστς. Πιο ακυρος πεθαινεις. Γιατι να κλειδωθει? Επειδη εσυ δεν εχεις επιχειρηματα? Και οσο για τις καταληψεις και τις αντιδρασεις ειπα την εκτιμηση μου, εδω εχουν υπαρξει αντιδρασεις σε πανεπιστημια για πιο ''light'' ζητηματα και δεν θα υπαρξουν γι αυτο το ζητημα? μια εκτιμηση εκανα, ουτε πολίτικη προπαγανδα ηρθα να κανω ουτε τιποτα, εκφερω τη σαφεστατη γνωμη μου κατα των διαγραφων και μεχρι εκει, αλλωστε αμα το πας ετσι και η αντιθετη αποψη ειναι πολιτικη προπαγανδα, κι απ τη στιγμη που τα κοινωνικα ζητηματα εξαρτωνται αμεσα απο πολιτικες αποφασεις ειναι δυσκολο να μην μπερδευονται αυτα τα δυο. Και ενα τελευταιο, αν νομιζεις οτι καποιος που ξεκολωθηκε στις πανελληνιες και ειχε μπροστα του απ τον ΝΟΜΟ απεριοριστο χρονο θα κατσει να βγαλει το σκασμο και να τον διαγραψουν με αυτο το πλευρο να κοιμαστε. Κανονικα θα επρεπε να μην ισχιει καν για τους παλιους ο νομος. Καποτε καποιοι επιχειρησαν τα ιδια και ακριβως επειδη υπηρξαν αντιδρασεις καποιοι που δεν θα σπουδαζαν τελικα σπουδασαν κοντρα σ αυτους που και τοτε θελανε ''ελιτ'' στη μορφωση. Μ αυτο το πλευρο να κοιμαστε. 1
Ultimategr Δημοσ. 11 Μαρτίου 2014 Δημοσ. 11 Μαρτίου 2014 Και ένα μέλος με 0 posts αρχίζει από μπερδέματα συστημάτων, παρανοεί την πολιτική και το μοντέλο εκπαίδευσης για να αναφέρει υπό-χρηματοδοτήσεις, καταλήψεις και αντιδράσεις... Πιο κλισέ πεθαίνεις. Κρίμα όμως να πάρει πολιτική τροπή το θέμα (από κάτι τέτοια μέλη) γιατί θα κλειδωθεί. Υπαρχουν και αλλα μελη που εχουν 0 posts αλλα αυτά είναι υπερ της διαγραφης των αιωνιων και δεν βλεπω να γινεται καμια αναφορα σε αυτά. 1
Επισκέπτης Δημοσ. 11 Μαρτίου 2014 Δημοσ. 11 Μαρτίου 2014 σε αυτά που έγραψες, αντι-επιχειρήματα1) Το 'παγκόσμια πρωτοτυπία' που το άκουσες; Λέω μήπως το είπε κάποιος μεταφορικά με υπερβολικό ύφος και το πήρες εσύ ως δεδομένο πραγματικότητας.2) Δημόσια και δωρεάν λες εσύ. Μαζί σου. Ο επιπρόσθετος χρόνος σπουδών δεν έχει αξία; Τα 2/3/4/παραπάνω χρόνια που τραβολογάει κάποιος σε μία σχολή δεν κοστίζουν στον φοιτητή; Όχι τίποτα άλλο αλλά κάτι ανέφερες να επιστρέψουν χρήματα από τους κόπους των φροντιστηρίων στο λύκειο και μήπως....Τέλος σε ευχαριστώ πάρα πολύ που έγραψες Και μιλαμε το υποστηριζεις με ''ατρανταχτα'' επιχειρηματα και με ''επιπεδο'' διαλογου. Θα απαντησω με το ψευδωνυμο σου ''τρια πουλακια καθονταν''. Απέδειξες κι εσύ ότι σημασια έχει το φαίνεσθαι και η ταμπέλα περισσότερο από την ουσία και τα επιχειρήματα (τα οποία εσκεμμένα αγνόησες για να πεις το δικό σου). Πρόσεξε μόνο στον επαναστατικό αγώνα υπο το πρίσμα 'δημόσια και δωρεάν παιδεία' μην τα κάνετε χειρότερα εσύ και οι όμοιοι σου.Τις ευχές μου στον 'μεγάλο αγώνα'.editΤώρα είδα τα επόμενα posts (έμεινα στο #89). Τα διαβάζω να δω αν περιέχουν κάτι καινούριο κι επιστρέφω.
insid8 Δημοσ. 11 Μαρτίου 2014 Δημοσ. 11 Μαρτίου 2014 Σε αυτά που έγραψες, αντι-επιχειρήματα. 1) Το 'παγκόσμια πρωτοτυπία' που το άκουσες; Λέω μήπως το είπε κάποιος μεταφορικά με υπερβολικό ύφος και το πήρες εσύ ως δεδομένο πραγματικότητας. 2) Δημόσια και δωρεάν λες εσύ. Μαζί σου. Ο επιπρόσθετος χρόνος σπουδών δεν έχει αξία; Τα 2/3/4/παραπάνω χρόνια που τραβολογάει κάποιος σε μία σχολή δεν κοστίζουν στον φοιτητή; Όχι τίποτα άλλο αλλά κάτι ανέφερες να επιστρέψουν χρήματα από τους κόπους των φροντιστηρίων στο λύκειο και μήπως.... Τέλος σε ευχαριστώ πάρα πολύ που έγραψες Απέδειξες κι εσύ ότι σημασια έχει το φαίνεσθαι και η ταμπέλα περισσότερο από την ουσία και τα επιχειρήματα (τα οποία εσκεμμένα αγνόησες για να πεις το δικό σου). Πρόσεξε μόνο στον επαναστατικό αγώνα υπο το πρίσμα 'δημόσια και δωρεάν παιδεία' μην τα κάνετε χειρότερα εσύ και οι όμοιοι σου. Τις ευχές μου στον 'μεγάλο αγώνα'. edit Τώρα είδα τα επόμενα posts (έμεινα στο #89). Τα διαβάζω να δω αν περιέχουν κάτι καινούριο κι επιστρέφω. για το 1) Με ενα search στο google θα δεις ολες τις φιλοκυβερνητικες εφημεριδες να λενε ''παγκοσμια πρωτοτυπια'' και ''παγκοσμια πατεντα'', τυχαιο? δεν νομιζω? για το 2) βεβαιως και κοστιζουν! που κοστιζουν? ΣΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΟ ΦΟΙΤΗΤΗ. Ασε λοιπον τον ιδιο το φοιτητη να επωμιστει το κοστος της αναβολης του. 1
Προτεινόμενες αναρτήσεις