Προς το περιεχόμενο

Formula 1 2010 Ειδήσεις και αγώνες


21century

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Η χρονιά των ανατροπών μπορεί να χαρακτηριστεί το 2009 για τη Formula1, καθώς αυτές δεν ήταν και λίγες αρχής από τον νέο παγκόσμιο πρωταθλητή και καταλήγοντας στο σκάνδαλο της Renault και την αλλαγή της ομάδας.

Το 2009 φεύγει, όμως για ένα άθλημα, όπως η Formula1, μπορεί να χαρακτηριστεί ως μια χρονιά που είχε πολλές ανατροπές. Αυτό μπορεί να γίνει διότι αναδείχτηκε παγκόσμιος πρωταθλητής κάποιος που τα προγνωστικά δεν τον συμπεριελάμβαναν στα φαβορί, υπήρξαν ατυχήματα, που έφεραν νέους οδηγούς στο γκριντ και έγιναν σκάνδαλα, που άλλαξαν μια ολόκληρη ομάδα. Ας δούμε, όμως, ένα-ένα τα γεγονότα που σημάδεψαν το φετινό πρωτάθλημα.

Ο... απρόσμενος πρωταθλητής

Ο Τζένσον Μπάτον δε θεωρούταν φέτος από τα φαβορί για την κατάκτηση του τίτλου, όμως ο Βρετανός από το... πουθενά πήρε τον τίτλο με έξι νίκες στους εφτά πρώτους αγώνες. Λέμε από το πουθενά γιατί πέρυσι ο οδηγός της Brawn GP δεν είχε ομάδα, μετά την αποχώρηση της Honda, και η βρετανική ομάδα του χάρισε την ευκαιρία να δώσει το παρών στο φετινό πρωτάθλημα κι αυτός την αντάμειψε με την κατάκτηση, τη στιγμή που τη βοήθησε μαζί με τον Ρούμπενς Μπαρικέλο να στεφθεί πρωταθλήτρια στους κατασκευαστές.

Η μαχητικότητα του Φέτελ

Ωστόσο, ο Μπάτον δεν είχε εύκολο έργο και αυτό οφειλόταν κυρίως στη μαχητικότητα του Σεμπαστιάν Φέτελ. Ο Γερμανός ανεβαίνοντας ένα σκαλοπάτι, καθώς προωθήθηκε από την Toro Rosso στη Red Bull, είχε θέσει υψηλούς στόχους και έκανε ό,τι μπορούσε στις πίστες για να πάρει βαθμούς που θα τον βοηθούσαν να «ψαλιδίσει» τη διαφορά από τον αντίπαλό του. Αυτό το απέδειξε με τις τέσσερις νίκες που πήρε, αν και αυτές δεν ήταν αρκετές για να του φέρουν τον πρώτο τίτλο της καριέρας του.

Τα προβλήματα των «μεγάλων»

Σε αυτό, βέβαια, βοήθησαν και οι «μεγάλες» ομάδες, καθώς οι νέοι κανονισμοί φάνηκε να τις αποσυντονίζουν. Όλα αυτά τα χρόνια Ferrari και McLaren μάχονταν για την πρώτη θέση, αλλά φέτος είχαν από την αρχή προβλήματα και πάλευαν για την τρίτη θέση! Βέβαια είχαν και αυτές τις καλές τους στιγμές, με την περσινή παγκόσμια πρωταθλήτρια να είναι απίστευτα γρήγορη στον αγώνα του Μονακό και να αναδεικνύεται νικήτρια σε έναν, ενώ η βρετανική ομάδα κέρδισε μόλις δυο Γκραν Πρι.

Τα ατυχήματα και οι νέοι οδηγοί

Από εκεί και πέρα, όμως, τα προβλήματα δεν έλειψαν για πολλές ομάδες και υπήρξαν κάποια σοβαρά ατυχήματα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί αυτό του Φελίπε Μάσα, ο οποίος έπεσε θύμα του... Ρούμπενς Μπαρικέλο. Συγκεκριμένα, το μπουλόνι που έφυγε από την ανάρτηση του μονοθεσίου του οδηγού της Brawn GP χτύπησε αυτόν της Ferrari στο μάτι, με συνέπεια να μείνει αρκετές μέρες στο νοσοκομείο, να ακολουθήσει θεραπεία και να χάσει το δεύτερο μισό της σεζόν.

Αυτό έφερε τον Λούκα Μπαντοέρ στη Formula1, που δοκιμάστηκε και μετέπειτα τον Τζιανκάρλο Φισικέλα από τη Force India, ενώ ένα άλλο ατύχημα, αυτό του Τίμο Γκλοκ έφεραν τον Καμούι Κομπαγιάσι στη μια εκ των δυο θέσεων της Toyota Ωστόσο, νέοι οδηγοί υπήρξαν και χωρίς να υπάρξουν ατυχήματα. Συγκεκριμένα, στα μέσα της σεζόν η Toro Rosso απέλυσε τον Σεμπαστιάν Μπουρντέ και προσέλαβε τον Χαϊμέ Αλγκουερσουάρι, με τον Βιταντόνιο Λιούτσι να παίρνει τη θέση του Φισικέλα στη Force India, ενώ η Renault έδιωξε τον Νέλσον Πικέ Τζούνιορ και πήρε τον Ρομάν Γκροζάν.

Το σκάνδαλο της Renault και ο αποκλεισμός Μπριατόρε

Η απόλυση, τέλος, του Πικέ, όμως, έφερε και μερικές αλλαγές. Ο Βραζιλιάνος, προκειμένου να εκδικηθεί τον Φλάβιο Μπριατόρε για την απόλυσή του, κατήγγειλε την ομάδα ότι το ατύχημά του στο Γκραν Πρι της Σιγκαπούρης το 2008 ήταν εσκεμμένο, ώστε να κερδίσει τον αγώνα ο ομόσταβλός του τότε, Φερνάντο Αλόνσο, όπως και έγινε. Η FIA και το ΠΣΜΑ εξέτασαν την περίπτωση, είδαν ότι όλα ισχύουν και ο νεαρός δικαιώθηκε, με τον Φλάβιο Μπριατόρε να αποκλείεται για πάντα από οποιαδήποτε μορφή του μηχανοκίνητου αθλητισμού και τον Πατ Σίμοντς για πέντε χρόνια.

Το γεγονός: Η μεταγραφή του Φερνάντο Αλόνσο στη Ferrari. Ένα... σίριαλ μηνών που τελικά κατέληξε σε... γάμο. Έπειτα από πολλές συζητήσεις για το συμβόλαιο του Κίμι Ραϊκόνεν και αν αυτό θα σπάσει πρόωρα, με τις φήμες να... δίνουν και να παίρνουν οι δυο πλευρές δεν άντεξαν να το κρύβουν άλλο, με αποτέλεσμα η Scuderia να ανακοινώσει τον Ισπανό οδηγό. Μια μεταγραφή που φερόταν να γίνει από το 2006, ύστερα από την αποχώρηση του Μίκαελ Σουμάχερ. Όμως, στην ιταλική ομάδα επέλεξαν τον Ραϊκόνεν. Τρία χρόνια μετά, τελικά, απέκτησαν τον δις παγκόσμιο πρωταθλητή. Άργησαν λίγο, αλλά... κάλλιο αργά παρά ποτέ.

Η μεγάλη στιγμή: Η φιλοξενία αγώνα της Formula1 από το Άμπου Ντάμπι. Τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα πήραν το «πράσινο» φως από την Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου πέρυσι και κατασκεύασαν μια πίστα, την Γιας Μαρίνα, που όχι μόνο πληρούσε τις προϋποθέσεις για να το πράξει αυτό, αλλά και που ήταν φανταστική. Ο ισχυρός άντρας του σπορ, Μπέρνι Έκλεστοουν, αποφάσισε η εκκίνηση να δοθεί με το σούρουπο και η καρό σημαία να πέσει υπό το φως των προβολέων. Το θέαμα ήταν αρκετά καλό, βέβαια υπήρξαν και κάποια μικροπροβλήματα και ο Σεμπαστιάν Φέτελ ήταν ο νικητής του πρώτου Γκραν Πρι, που φιλοξένησε η χώρα στην ιστορία του αθλήματος.

Το πρόσωπο: Αναμφίβολα το πρόσωπο του 2009 στη Formula1 είναι ο Τζένσον Μπάτον. Ο Βρετανός από εκεί που ήταν χωρίς ομάδα, όχι μόνο βρήκε θέση στο γκριντ, αλλά κατάφερε να στεφθεί κιόλας πρωταθλητής. Με έξι νίκες σε σύνολο 17 αγώνες και κατακτώντας αρκετούς βαθμούς στο δεύτερο μισό του πρωταθλήματος ο 29χρονος βοήθησε την Brawn GP να στεφθεί πρωταθλήτρια στους κατασκευαστές στην πρώτη και τελευταία της χρονιά στη Formula1, αφού το 75% των μετοχών της αγοράστηκε από τη Mercedes και η ομάδα μετονομάστηκε σε Mercedes GP. Πάντως, οι επιτυχίες του επιβραβεύθηκαν με τη μεταγραφή του στη McLaren δίπλα στον προηγούμενο παγκόσμιο πρωταθλητή, Λιούις Χάμιλτον.

Τι κρατάμε: Το ταλέντο και το πάθος του Σεμπαστιάν Φέτελ, ο οποίος το έδειξε αρκετές φορές στην πίστα και θα ήταν καλό για το άθλημα να το δούμε, όχι μόνο το 2010, αλλά και τα υπόλοιπα χρόνια που θα αγωνίζεται στη Formula1. Ο Γερμανός έκανε απίστευτα πράγματα πέρυσι οδηγώντας την Toro Rosso και κέρδισε μια θέση στη Red Bull, με την οποία φέτος στα 22 του κατέκτησε τέσσερις νίκες και διεκδίκησε τον τίτλο του πρωταθλητή. Έτσι, έδειξε ότι είναι ένα ανερχόμενο αστέρι και πως έχει πολλά ακόμα να βγάλει μέσα στην πίστα, τη στιγμή που όλοι τον χαρακτηρίζουν νέο Μίκαελ Σουμάχερ.

Πηγές: www.f1kart.gr , www.f1-live.com ,

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 308
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Γιατί; Μια αποτίμηση του 2009 μια χαρά ήτανε νομίζω, ως πρόλογος στο thread του 2010 (για να μην γράφονται κι άλλα στο παλιό). Γιατί δεν ρίχνεις εσύ κανένα ίνφο για Σούμι, να πάμε παρακάτω; :-)

 

 

 

 

 

 

* χαιρετίζω την αποδοχή της πρότασης για έναρξη του θέματος, από τον ανεπισημοεπίσημο φορμουλοένα στάρτερ :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μπράβο το Ευάκι.

 

(..τελικά, για ΕΝΑ, ή για ΤΡΙΑ χρόνια υπέγραψε ο μπαγλάς;! :rolleyes: )

 

για 3 νομιζω. λογικα θα ξερουμε περισσοτερα οταν αρχισει το πρωταθλημα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators

Στους 4Τ Ιανουαριου παντως, λεει για εναν χρονο με δυνατοτητα επεκτασης σε άλλα 2 και ετησιες απολαβες 7μυρια€.

Αλλα αυτα που γραφει ειναι νέα 22-25 Δεκεμβριου...

 

Σημαντικη αλλαγη για μενα φετος οτι δεν θα κανουν πιτ στοπ. Επιτελους θα εχουμε καθαρους αγωνες και οχι 'α θα βαλω τωρα 3 λιτρα λιγοτερα ετσι ωστε να βρω μπροστα του μετα το πιτ στοπ'...

Επισης σημαντικο οτι θα εχουμε πολλες ομαδες και οτι συμφωνησαν ολες να μη χρησιμοποιησουν KERS φετος.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Α αυτο δε το ξερω. Παντως διαβασα για πολυ σκληροτερες γομες, οποτε μηπως δε θα μπαινουν καν?

Επισης, περσυ ο Πουρναρακης μας ειχε πρηξει οτι "φετος ειναι η τελευταια χρονια που αυτοι οι ανθρωποι θα δουλευουν εντατικα εν ωρα αγωνα", αναφερομενος στους μηχανικους του πιτ στοπ...

 

Παντως και να μπαινουν, αν ειναι μονο για ελαστικα, σα να μη μπαινουν θα ειναι. Δε θα μπορει να βαλει "λιγοτερα καυσιμα" προκειμενου να γλυτωσει χρονο κανεις (για να περασει καποιον αλλον, εννοειται στο επομενο πιτ στοπ τα αναπληρωνε ετσι κι αλλιως).

 

Επισης φετος το Q3 δοκιμαστικων θα γινεται με αδεια ρεζερβουαρ (= τεντα χρονοι).

Α και οποιος χρησιμοποιησει πανω απο 8 κινητηρες θα τρωει 10 θεσεις σε δυο αγωνες.

Επεξ/σία από GeorgeMan
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισης, περσυ ο Πουρναρακης μας ειχε πρηξει οτι "φετος ειναι η τελευταια χρονια που αυτοι οι ανθρωποι θα δουλευουν εντατικα εν ωρα αγωνα", αναφερομενος στους μηχανικους του πιτ στοπ...

 

 

 

 

 

Α και οποιος χρησιμοποιησει πανω απο 8 κινητηρες θα τρωει 10 θεσεις σε δυο αγωνες.

 

Βασικά αυτό που θυμάμαι να λέει, είναι ότι "από του χρόνου δεν θα αντιμετωπίζουν τέτοια"...αναφερόμενος στα ενίοτε μπάρμπεκιου που παίξανε.

 

 

 

 

Άντε και το 2011 -10 θέσεις σε όποιον χρησιμοποιήσει ΝΕΟ ΚΙΝΗΤΗΡΑ,,,,,,,,,γενικώς :mrgreen:

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ναι ρε παίδες... τα ελαστικά θα αλλάζουν μόνο ανεφοδιασμός δεν θα γίνεται..

 

(βέβαια ήταν πολύ ωραία την χρονιά που είχαν 1 μόνο σετ ελαστικών για ολόκληρο τον αγώνα, Επικές μάχες :-D )

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Tα ελαστικά είπαμε παίζουν, Εύα.

 

Και ναι, μεγαλύτερα ρεζερβουάρ (από πέρσι μάλιστα εξέφραζαν μερικοί ανησυχίες περί ασφάλειας, με τόσο καύσιμο onboard).

Αλλιώς πώς, με τηλεμεταφορά μπεντζίνας;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...