panagos Δημοσ. 8 Φεβρουαρίου 2010 Δημοσ. 8 Φεβρουαρίου 2010 φιλε μου, θα συμφωνήσω μαζί σου, αλλά, από την αλλη, πόσες φορές αντίστοιχα εχουν κατακλέψει τον καταναλωτή τα καταστήματα? Άπειρες. Δεν είναι δικαιολογία αυτή όμως για να γίνει κανείς ίδιος με τους εκάστοτε κλέφτες. αν δηλαδη σε 25 ημέρες, το ίδιο προιόν, το βάλει ο κωτσόβολος 200 ευρω κατω, το καταστημα αυτό θα του δώσει πιστωτικό, που πήγε να κερδίσει από αυτόν υπερκερδος? Πριν προβεί σε αγορά ο καταναλωτής, συμφωνεί με την τιμή που θα πληρώσει. Στην μεταβολή τιμής ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας παίζουν πολλά ρόλο. Είναι ανούσιο λοιπόν να ζητήσει κανείς τη διαφορά, σε περίπτωση μείωσης της τιμής, ειδικά όταν υπάρχουν περιπτώσεις όπου στη μείωση αυτή συνέβαλε άμεσα ο ίδιος ο καταναλωτής. Πίστευες ποτέ ότι θα καταφέρεις να αγοράσεις έναν ολόκληρο φορητό υπολογιστή στο 2010 με 2 ευρώ; Καλά αυτό. Το να πιστεύει οτι μπορεί να το διεκδικήσει κιόλας που το βάζεις;
andreapaog328 Δημοσ. 8 Φεβρουαρίου 2010 Δημοσ. 8 Φεβρουαρίου 2010 Έκανα αναζήτηση στο skroutz.gr. Είχε υπολογιστές laptop της Apple. Λοιπόν, κάνανε λάθος στην πληκτρολόγιση του ποσού και αντί για 1477,98Ε είχανε γράψει 1,48Ε. Βουρ λοιπον έκανα αγορά. 2 από αυτούς. Μου στείλανε επιβεβαίωση. Τον ένα μάλιστα τον πλήρωσα με Paypal (σύνολο βγαίνουν 8,60Ε). Μετά λοιπόν μου τηλεφωνούν και μου λένε ότι υπήρχε λάθος και ακυρώνουν την παραγγελία. Να την ξαναβάλω. Μου επιστρέψανε και τα χρήματα στο Paypal. Μπορώ να κάνω κάτι ώστε να "διεκδικήσω" από το λάθος τους; Βέβαια δεν θέλω να πληρώσω ένα σωρό σε δικηγόρους κλπ. Από την άλλη σκέφτομαι ότι πιθανό αυτός που έκανε το λάθος να είναι απλός υπάλληλος. Προφανώς θα απολυθεί. Γιατί να γίνω κακός και να χάσει ένα άτομο την δουλειά του; Αλλά τα λάθη πληρώνονται (και από τις 2 πλευρές το λέω). δλδ αν είχες εσύ ένα μαγαζί και είχες κάνει λάθος, και αντί για 1000€ που πούλαγες κάτι,είχες γράψει 10€, και ερχόμουνα γω και σου έλεγα "κάνει 10€ τέλος", θα μου το άφηνες? θα σ'αρεσε? η όλη φάση μου φαίνεται χειρότερη και απο τότε που βγαίνανε με τους πύργους στον ώμο απο τα μαγαζιά της στουρνάρη...
status Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2010 Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2010 lol ούτε εγώ δεν κάνω τέτοια facepalm εσύ ASAP λέμε! -------=-=-==============-------- Τι σκεπτικό, τι έμπνευση..!
Super Moderators Thresh Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2010 Super Moderators Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2010 λαμογιές ή λάθη? λαμογιές facepalm εσύ ASAP λέμε! καλά το αρχικό post πάει για record αρνητικών ψήφων...
diamond_gr Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2010 Μέλος Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2010 Αν ήταν κατάστημα με βιτρίνες κλπ, σίγουρα δεν θα το δεχόταν. Εκεί προφανώς δεν θα μπορούσα να κάνω τίποτα. Μου στείλανε μαιλ την παραγγελία (την οποία μου στείλανε μαιλ επιβεβαίωσης μετά) και στους όρους αναφέρει: Δικαίωμα τροποποίησης/ανανέωσης όρων & προϋποθέσεων Το κατάστημα.gr διατηρεί το δικαίωμα να τροποποιεί ή να ανανεώνει τους όρους και τις προϋποθέσεις συναλλαγών. To κατάστημα.gr αναλαμβάνει δε την υποχρέωση να ενημερώνει το παρόν κείμενο και τις αντίστοιχες σελίδες βοηθείας για οποιαδήποτε αλλαγή ή προσθήκη στους όρους. Ισχύον Διεθνές και Ευρωπαϊκό δίκαιο Οι ανωτέρω όροι και προϋποθέσεις χρήσης αλλά και όλες οι συναλλαγές που πραγματοποιείτε μέσω του κατάστημα.gr διέπονται και συμπληρώνονται από το Διεθνές και Ευρωπαϊκό δίκαιο, που ρυθμίζει θέματα σχετικά με το ηλεκτρονικό εμπόριο καθώς επίσης και από το Νόμο περί προστασίας των καταναλωτών (Ν. 2251/1994), που ρυθμίζει θέματα σχετικά με τις πωλήσεις από απόσταση. Οποιαδήποτε διάταξη των ανωτέρω όρων καταστεί αντίθετη προς το Νόμο, παύει να ισχύει και αφαιρείται από το παρόν, χωρίς σε καμία περίπτωση να θίγεται η ισχύς των λοιπών όρων. Όποιος το θεωρεί λαμογιά μάλλον δεν ψάχνει πιο supermarket έχει πχ το γάλα φθηνότερα, το ψωμί φθηνότερα κλπ. Θα μου πείτε σιγά το πράγμα. Θα κερδίσεις 5 λεπτά και κάτι έγινε. Φίλοι μου, το laptop το αγοράζεις μια φορά και μπορεί να κερδίσεις 1200Ε, τρόφιμα και αναλώσιμα όμως αγοράζεις κάθε μέρα. Επομένως είναι περισσότερα τα χρήματα που κερδίζεις έτσι. Φυσικά και μου έκανε εντύπωση τα 2Ε. Το μοντέλο κοστίζει 1200-1400Ε. Και για το λόγο αυτό το ψώνισα. Και για το λόγο αυτό ψωνίζω από το e-bay γιατί θα βρώ φθηνότερα πράγματα που εδώ κοστίζουν 100% ακριβότερα. Άρα μην θεωρείτε λαμογιά την πράξη μου αλλά έξυπνη αγορά. Φαντάζομαι και εσείς ψωνίζετε από το e-bay. Μάλιστα και εκεί βρήκα μια πολύ συμφέρουσα αγορά αλλά μέχρι να το ψάξω για το τί είναι, αλλάξανε την τιμή. Εκεί λοιπόν δεν σηκώνει "λάθη". Αν το αγόραζα, θα ήταν αναγκασμένοι να μου το στείλουν. Επομένως να λέτε για την λαμογιά του μαγαζιού. Αν βρισκόμασταν σε ένα κράτος προηγμένο, να ήσασταν σίγουροι ότι η εταιρία θα ήταν αναγκασμένη να το αποστείλει (όπως έκανε η DELL σε περίπτωση υπολογιστη στο εξωτερικό).
Super Moderators Snoob Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2010 Super Moderators Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2010 Δεν ξέρω ούτε με ενδιαφέρει να μάθω ποιο κατάστημα έκανε αυτό το λάθος. Ήταν, όμως, εξόφθαλμα λάθος. Ένα κατάστημα από το οποίο παραγγέλνω αρκετά συχνά εγώ αναφέρει το εξής, στους όρους που διέπουν τις αγορές μέσω διαδικτύου: "Στα πλαίσια της καλής πίστεως και για την δική σας προστασία σας παρακαλούμε εφόσον διαπιστώσετε ότι κάποιο προϊόν προσφέρεται σε ασυνήθιστα χαμηλή ή υψηλή τιμή σε σχέση με την αγοραία αξία του, πριν προχωρήσετε στην παραγγελία του να επικοινωνείτε με το Τμήμα Εξυπηρέτησης Πελατών στο [...] ή με αποστολή e-mail στο [...]" Εν πάει περιπτώσει, αν εγώ έβρισκα μια εξαιρετική προσφορά (2 ευρώ για μηχάνημα των 1200, ας πούμε) θα έκανα την παραγγελία και στη συνέχεια θα επικοινωνούσα για να μάθω αν πράγματι έπεσα στην προσφορά του αιώνα ή απλά έγινε λάθος. Κι αν μάθαινα πως ίσχυε το δεύτερο, δε θα έψαχνα πώς να τους κάνω να "πληρώσουν το λάθος τους". Και μάλιστα χωρίς να μου στοιχίσει μια περιουσία σε δικηγόρους.
Moderators Malthador Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2010 Moderators Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2010 Δεν ξέρω ούτε με ενδιαφέρει να μάθω ποιο κατάστημα έκανε αυτό το λάθος. Ήταν, όμως, εξόφθαλμα λάθος. Ένα κατάστημα από το οποίο παραγγέλνω αρκετά συχνά εγώ αναφέρει το εξής, στους όρους που διέπουν τις αγορές μέσω διαδικτύου: "Στα πλαίσια της καλής πίστεως και για την δική σας προστασία σας παρακαλούμε εφόσον διαπιστώσετε ότι κάποιο προϊόν προσφέρεται σε ασυνήθιστα χαμηλή ή υψηλή τιμή σε σχέση με την αγοραία αξία του, πριν προχωρήσετε στην παραγγελία του να επικοινωνείτε με το Τμήμα Εξυπηρέτησης Πελατών στο [...] ή με αποστολή e-mail στο [...]" Εν πάει περιπτώσει, αν εγώ έβρισκα μια εξαιρετική προσφορά (2 ευρώ για μηχάνημα των 1200, ας πούμε) θα έκανα την παραγγελία και στη συνέχεια θα επικοινωνούσα για να μάθω αν πράγματι έπεσα στην προσφορά του αιώνα ή απλά έγινε λάθος. Κι αν μάθαινα πως ίσχυε το δεύτερο, δε θα έψαχνα πώς να τους κάνω να "πληρώσουν το λάθος τους". Και μάλιστα χωρίς να μου στοιχίσει μια περιουσία σε δικηγόρους. Συμφωνώ 100%. ΑΛΛΑ με μία διαφορά. Όπως εγώ σαν καταναλωτής είμαι σωστός στις υποχρεώσεις μου, προπληρώνοντας το προϊόν που αγοράζω, ομοίως ΑΠΑΙΤΩ από το κατάστημα να είναι πιστό στις υποχρεώσεις του, πράγμα που τα ελληνικά -online και μη- δεν ακολουθούν. Για παράδειγμα στο play.com που σχεδόν κάθε εβδομάδα παραγγέλνω και κάτι (τους τα ακουμπάω κανονικά με άλλα λόγια) αν κάτι δεν φτάσει σε μένα μου το ξαναστέλνουν ανεξάρτητα από το αν ήταν λάθος δικό τους ή των ΕΛΤΑ. Άλλη περίπτωση είναι το discoazul που όταν παραγγέλνω κάτι μου στέλνουν εκπτωτικό κουπόνι για την επόμενη αγορά μου. Ξέρω ότι αυτά δεν είναι νομικές υποχρεώσεις των καταστημάτων, αλλά όχι να μου βγάζουν την πίστη όταν παραγγέλνω κάτι και δεν δουλεύει ενώ έχει εγγύηση (λέγε με e-shop). Στην περίπτωση του OP, ωραία έγινε ένα λάθος από την πλευρά του καταστήματος, δεκτό. Εγώ αν ήμουν στη θέση του καταστήματος θα έλεγα στον πελάτη "Ξέρεις κάτι; Είναι λάθος η τιμή και δεν μπορώ να σου πουλήσω τόσο φθηνά. Αντ' αυτού αν πάρεις το laptop στην κανονική του τιμή θα σου κόψω 100 ευρώ ή θα σου κάνω δώρο αυτό το πολυμηχάνημα αξίας 150 ευρώ". Είναι πολύ εύκολο να είσαι σωστός απέναντι στον πελάτη και είναι ακόμα ευκολότερο να τον κάνεις να ξαναψωνίσει από σένα, με απλές τακτικές marketing που δεν χρειάζεται να έχεις πτυχίο για να τις ξέρεις και που θα δείχνουν την ευγένια και την εκτίμηση του καταστήματος προς τον πελάτη. OP, από την άλλη μεριά είναι γυφτιά αυτό που θες να κάνεις. Το λάθος ήταν καταφανέστατο. Θα μπορούσες πάντως αν όντως το θες το προϊόν να τους πάρεις τηλέφωνο και να παζαρέψεις την τιμή (που βέβαια, πιστεύω ειλικρινά ότι δεν το θες κι απλά σκέφτηκες "Κι αν μου κάτσει;"). Από την άλλη μεριά, αν θεωρείς ότι έπεσες θύμα παραπλανητικής διαφήμισης (όπως θεωρήσαμε ότι πέσαμε εμείς θύματα του ΓΕΡΜΑΝΟΥ σε άλλο topic - εντελώς διαφορετική περίπτωση όμως) μπορείς να απευθυνθείς στο ΙΝΚΑ και στην ΓΓΚ, αλλά να ξέρεις ότι δεν θα βγει τίποτα γιατί το λάθος ήταν προφανές. Το πολύ πολύ να απολυθεί ο υπάλληλος που ασχολείται με το site. Και για να κλείσω, απ' όσο το έχω ψάξει το θέμα, στα online shops το ελληνικό δίκαιο καλύπτει την περίπτωση λάθους της αναγραφόμενης τιμής και γέρνει υπέρ του καταστήματος. Δηλαδή, αν παραγγείλεις κάτι και ανακαλύψουν εκ των υστέρων ότι είναι λανθασμένη η τιμή μπορούν να ανακαλέσουν την παραγγελία και να σου επιστρέψουν τα λεφτά σου. Αυτό δε συμβαίνει στα φυσικά καταστήματα, όπου το προϊόν και λάθος τιμή να έχει στο ταμπελάκι, είναι υποχρεωμένο να σου πουλήσει σε αυτήν την τιμή ακόμα κι αν μπαίνει μέσα.
Super Moderators Thresh Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2010 Super Moderators Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2010 Αν βρισκόμασταν σε ένα κράτος προηγμένο, να ήσασταν σίγουροι ότι η εταιρία θα ήταν αναγκασμένη να το αποστείλει (όπως έκανε η DELL σε περίπτωση υπολογιστη στο εξωτερικό). η Dell όμως ήταν κατασκευαστής και στη συγκεκριμένη περίπτωση το λάθος έγινε στο δικό της online shop, όχι με τέτοια τιμή αλλά αρκετά μειωμένη (που έπαιζε να πέρναγε και ως προσφορά) και με σημαντικά πολλές παραγγελίες...
Moderators Malthador Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2010 Moderators Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2010 η Dell όμως ήταν κατασκευαστής και στη συγκεκριμένη περίπτωση το λάθος έγινε στο δικό της online shop, όχι με τέτοια τιμή αλλά αρκετά μειωμένη (που έπαιζε να πέρναγε και ως προσφορά) και με σημαντικά πολλές παραγγελίες... Για του λόγου το αληθές: insomnia Επίσης, όσον αφορά τα "προηγμένα" κράτη, η Dell δεν ήθελε να τις πουλήσει τις οθόνες. Μετά από πίεση το έκανε.
Ather Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2010 Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2010 Με αυτή τη λογική δε θα έπρεπε και οι αεροπορικές εταιρίες να έχουν προσφορά εισιτηρίων με 1€.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.