Προς το περιεχόμενο

Τα ΜΜΜ στην επαρχία...


Haldol

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Καλημέρα. :-D

 

Έχω δει σε διάφορες σελίδες να εκθειάζουν τα ΜΜΜ... άτομα των μεγαλουπόλεων και κυρίως της πρωτεύουσας. Οικονομικότερα, ταχύτερα, φιλικότερα προς το περιβάλλον.

 

Στην επαρχία τι γίνεται; Σε πάρα πολλές πόλεις τα ΜΜΜ είναι ιδιωτικά (ΚΤΕΛ) με ότι αυτό συνεπάγεται.

 

 

 

Ενδεικτικά αναφέρω τι συμβαίνει στην πόλη που σπουδάζω (Ηράκλειο): κόστος φοιτητικού εισιτηρίου 0,70€ (το ολόκληρο 0,90€). Για μία και μόνο διαδρομή, σε μία και μόνο γραμμή. Λεωφορεία μιας περασμένης εποχής τα πιο πολλά... υπάρχουν και καινούρια, αλλά μετρημένα στα δάχτυλα του ενός χεριού. Στο 90% των περιπτώσεων πήχτρα (τουλάχιστον ώρες αιχμής).

 

Κόστος; Με το αμάξι για 1 διαδρομή από/προς τη σχολή μου θέλω ~1€ καύσιμο. Με τα ΜΜΜ θέλω 1,40€ μιας και αλλάζω δεύτερη γραμμή. Χρόνος; Με το αυτοκίνητο ~15 λεπτά, με τα ΜΜΜ ~1 ώρα (μιας και τα λεωφορεία κάνουν το γύρο της πόλης!). Ασφάλεια; Ένα σαρδελοποιημένο λεωφορείο που άμα φρενάρει απότομα όλοι θα φύγουμε σαν cruise-missiles... τι ασφάλεια έχει; Χωρίς να παίρνουμε υπόψιν μας το ότι πάνε να κλείσουν δύο δεκαετίες τα πιο πολλά με χάλια συντήρηση... Άνεση; Περιττό νομίζω.

 

Εν ολίγοις με το αυτοκίνητο πάω οικονομικότερα, γρηγορότερα, ασφαλέστερα και με ασύγκριτα μεγαλύτερη άνεση.

 

 

 

Πάμε στην Πάτρα τώρα, που σπουδάζει η κοπέλα μου: κόστος φοιτητικού εισιτηρίου ως τη σχολή... 1,00€! Η κατάσταση ίδια με τη δικιά μου πόλη.

 

Κόστος μετακίνησης... 0,40€ με το αυτοκίνητό μου (μένει σε απόσταση μικρή για αμάξι, μεγάλη για περπάτημα...). Το εισιτήριο δεν αλλάζει βάση απόστασης: 1,00€. Κι εδώ σαρδελοποίηση, τα λεωφορεία ακόμα πιο αρχαία... και με ακόμα πιο αραιά τα δρομολόγια. Same sh*t.

 

Θα ήθελα λοιπόν να μου πείτε την κατάσταση στις δικές σας πόλεις.

 

Είμαι από την Αθήνα και ξέρω ότι η κατάσταση εκεί είναι αλλιώς. Εκεί τα ΜΜΜ είναι οικονομικότερα, ταχύτερα και ασφαλέστερα (το τραίνο έστω). Στην Αθήνα τα ΜΜΜ είναι ανθρώπινα και αξιοποιήσιμα. Αλλά από τη -μικρή- εμπειρία μου από άλλες πόλεις... αυτή η «τελειότητα» που παρουσιάζεται από αρκετούς πως φέρουν τα ΜΜΜ περιορίζεται σε πολύ συγκεκριμένο γεωγραφικό κομμάτι.

 

ΥΓ: Μην ακούσω επιχείρημα για το περιβάλλον... όταν κοιτάς να κόψεις από όπου βρεις 10-20 ευρώ το μήνα (και τα ΜΜΜ αποδεικνύονται ακριβότερα, μη-εξυπηρετικά και επισφαλή) το τελευταίο που σε νοιάζει είναι μην προσθέτεις 0,0000000001% ανά έτος στην παγκόσμια μόλυνση με το sub-10K valued αμάξι σου.

Δημοσ.

Πάτρα. 1€ κέντρο-πανεπιστήμιο. παλιαντζούρες λεωφορεία τα περισσότερα. Αν μένεις λίγο έξω προς το πανεπιστήμιο μεριά μπορει να περάσουν απο μπροστά σου 2 και 3 μεχρι να ανέβεις.

 

Να σου πω και για Αιγιο. Αστικό πάλι. Εξυπηρετετεί δλδ γύρω στα 30.000-35.000 κόσμο. Έχει δυο βασικές γραμμές. Μια για ανατολικά και μια για δυτικά ξέρω γω. Εξυπηρετεί δλδ άλλους 2 δήμους στα δυτικά του Αιγίου. Εισητήριο 1.30€ κανονικό, 1€ φοιτητικό για 7Km διαδρομή, αλλά σε πάει και βόλτα απο άλλα χωριά, ξεκινάει απο αίγιο δλδ κάνει βόλτα 5 χωριά και γυρνάει. Ξενάγηση ξέρω γω. Διάρκεια 1 ώρα.Την διαδρομή που κάνω εγώ, δλδ απο το χωριό μου στο αίγιο με αμάξι την κάνεις σε 10 λεπτά, με λεωφορείο θές 40. Δρομολόγια κάθε μια ώρα τις καθημερινές με τελευταίο στις 22:00. Κάθε 2 ώρες τα ΣΚ με το τελευταίο στις 21:00.

Λεωφορεία σχετικά καινούρια, δλδ αυτά τα γερμανικά τα μονά, δεκαετίας και βάλε.

Δημοσ.

Καλά, η κατάσταση στη Πάτρα είναι τραγική.

Εγώ που μένω και έξω απ'τη πόλη για να πάω πανεπιστήμιο έπρεπε να αλλάζω δυο λεωφορεία (ο θεός να τα κάνει) για να πάω και δυο για να γυρίσω. Σύνολο? 4€ την ημέρα για μετακίνηση. Βάλε και το ότι ήθελα μια με μιάμιση ώρα για να φτάσω και άλλο τόσο για να γυρίσω, να τραβάς τα μαλλιά σου.

 

Με το αμάξι βγαίνω περίπου 20-30€ παραπάνω τον μήνα απ'ότι με το λεωφορείο, αλλά είμαι 20 λεπτά απ'το πανεπιστήμιο μέσω περιμετρικής, και δε χρειάζεται να το σκέφτομαι όποτε έχω κάποια δουλειά στο κέντρο. Μάλιστα πριν πάει η βενζίνη στο 1,50€/λ τα λεφτά μου βγαίναν τα ίδια.

Δημοσ.

Όπως συμβαίνει και με τα ταξί, η τιμή του εισιτηρίου ΜΜΜ/ταρίφας αυξάνεται ανάλογα με το κατά πόσο αποτελεί πολυτέλεια στη συγκεκριμένη πόλη η μετακίνηση με όχημα. Δηλαδή, όταν για παράδειγμα η απόσταση από τη μία άκρη της πόλης στην άλλη είναι 30' με τα πόδια, ε το 1.00 ευρώ εισιτήριο είναι μια χαρά. Στην Αθήνα που φέρνεις ως παράδειγμα, πιθανότατα κάποιος να χρειαστεί να χρησιμοποιήσει 2-3 διαφορετικά μέσα για να φτάσει εκεί που θέλει ή να ρίξει και κανένα περπάτημα ενός τετάρτου για να πάει στη στάση. Πλας τα ΜΜΜ χρησιμοποιούνται μαζικότερα.

Δημοσ.

Σας παρακαλώ λιγα λογια για την Πάτρα...

 

Που ειναι το πρόβλημα δηλαδης? Οτι τα λεωφορεία έρχονται ανα μια ωρα?

- Ευκαιρία λοιπον να εξασκηθούμε στην κοινωνικοποίηση, εκτος φεησμπουκ και φορουμ τοση ωρα στο όρθιο ολο και κανα φίνο γκομενακι θα χτυπήσουμε...

 

Οτι τα λεωφορεία ειναι απο την απόβαση στη Νορμανδία??

- Τα λεωφορεία μας ειναι μια κινητή γνώση και εγκυκλοπαίδεια, που επιτρέπουν στους φοιτητές να κάνουν πρακτική στον τομέα τους. Και εξηγούμαι: Οι αρχαιολογοι και οι Ιστορικοι περνάνε την ωρα τους στα λεωφορεία εποικοδομητικά, κάνοντας ανασκαφές στο πουρι που εχει μαζευτεί κατω, για να ανακαλύψουν το αρχικό δάπεδο του οχήματος.

Παμε παρα κατω. Τι ωραία που ειναι, οταν αυτος ο ασπρομάλλης μπαρμπαθειός ελεγκτής της γραμμής 6, περνάει και σου ζητάει εξήντα φορές το εισιτήριο και ας του το εχεις δειξει άλλες τοσες πιο πριν. Αμέσως αμέσως οι φοιτητές του Φυσικού έρχονται πρώτο θρανίο πιστα με τα Ντε ζα βου και ta time loop, τον χρόνο και τον χώρο. Απο την αλλη, οι της Φιλοσοφικής μαθαίνουν τον υπαρξισμό απο πρώτο χερι κάνοντας την ερώτηση "ΜΑΛΑΚΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣ???"

 

Συνεχίζουμε, οι ψυχολόγοι έρχονται πιο κοντα με τον εαυτό τους, οταν η ζωη περνάει μπροστά απο τα ματια τους σε καθε στροφή που τραβάει ο οδηγός-θέλω να γίνω Σουμαχερ.

 

Η καλύτερη ωρα ειναι των αθλητών και των βιρτουόζων των εξτριμ σπορτ!

Οπου εκει φτάνεις μια ανάσα απο τα ολυμπιακά αθλήματα και τις επιδόσεις. Πως μπορω να ξεχάσω τις τούμπες που έφερνα μεσα στις φυσαρμόνικες, το ταλεντο που ειχα αποκτήσει στους κρίκους και στο μονόζυγο προσπαθώντας να κρατηθώ με νυχια και με δόντια για να μην σκάσω κατω! Πως να μην αναλογίζομαι τις φορές που κατέβαινα το λεωφορείο εν κινήση ή στο καλύτερο μου, να το ανεβαίνω ενω αυτος εχει βάλει μπρος με ανοιχτές πόρτες και οι μισοι να ειναι ακομα εξω. Εκει εκτιμάς την συντροφικότητα και την αλληλεγγύη που επιδεικνύουν οι επιβάτες μεταξύ τους. Φτιάχνοντας αλυσίδες και κρατώντας τους απ εξω απο τα μαλλιά για να μην πέσουν.

 

Αν εισαι κινκι τυπας που γουστάρεις το άγριο σεξ και τις βιαιότητες, μην χάνεις στιγμή και βουρ στα λεωφορεία, διοτι ειναι τοσο πήχτρα που θελεις δεν θελεις θα τον φας και αγρια μάλιστα, γι αυτο συνίσταται στους πρωτάρηδες να εχουν κανει μια προεργασία τοποθετώντας ενα προφυλακτικό στον ποπό τους, για παν ενδεχόμενο.

Αν απο την αλλη εισαι πιο συναισθηματικός τύπος πιο loverboy βρε αδερφέ να προτιμήσεις τους ταλιμπαν τους ταξιτζήδες, που θα στον φερμαρουν πιο γλυκα, πιο με συναίσθημα και αρχοντιά...

 

Αυτα τα λιγα τωρα μιας και βρίσκομαι στην εργασία μου!

Δημοσ.
Τι ωραία που ειναι, οταν αυτος ο ασπρομάλλης μπαρμπαθειός ελεγκτής της γραμμής 6, περνάει και σου ζητάει εξήντα φορές το εισιτήριο και ας του το εχεις δειξει άλλες τοσες πιο πριν.

 

Λίγα για το Λευτεράκη. :mad:

 

Δε φτάνει που φροντίζει και για την υγεία μας ο άνθρωπος. Αν δεν ήταν αυτός πες μου, θα σκεφτόσουν ποτέ σοβαρά το να πας από τη Γεωργίου στο Παν/μιο με τα πόδια; Άτσα και γυμναστική! :P

 

Εδώ στο Ηράκλειο πάντως, το σπίτι-κέντρο με τα πόδια είναι μια (σχεδόν) καθημερινή πραγματικότητα για μένα. Από το να περιμένω 15' για λεωφορείο, να σκάσω και 0.70€, να κάνω άλλα 15' διαδρομή (στην οποία θα επικαλεστώ την Παναγία καμιά δεκαριά φορές)... ή να ψάχνω 20-30' για parking... προτιμώ να κατέβω με τα πόδια. Ίδιος χρόνος.

  • Super Moderators
Δημοσ.
Σας παρακαλώ λιγα λογια για την Πάτρα...

 

[...]

 

Αυτα τα λιγα τωρα μιας και βρίσκομαι στην εργασία μου!

 

Από τα πιο ωραία (και ξεκαρδιστικά!) μηνύματα που έχω διαβάσει τον τελευταίο καιρό. :-D

 

ΥΓ: Δεν έχω ιδέα για τις συγκοινωνίες της Πάτρας, δεν έχω μπει ποτέ σε λεωφορείο ή άλλο ΜΜΜ στην Πάτρα, δεν έχω σχέση με την Πάτρα.

Δημοσ.

καλά ο Λευτεράκης είναι μορφή για την Πάτρα. Ακόμα και γρουπ στο φεισμπουκ υπάρχει.

να πούμε και για τα υπεραστικά???

Αίγιο-Πάτρα. Χρησιμοποιώ καθημερινά. Απο εκεί που είμαι εγώ μέχρι το πανεπιστήμιο θέλω 1.60€, μέχρι πάτρα κέντρο 2€. Φοιτητικά αυτά. Δλδ 3.20€ τη μέρα. Οκ δε διαμαρτήρομαι είναι και 25-30km. Δρομολόγιο κάθε μια ώρα, απο τις 7 μέχρι τις 22. Δε λέω ωραία λεωφορεία, βρίσκεις θέση, πάς άνετος δλδ. Το μόνο κακό είναι η διαδρομή. Παλαιά εθνική οδός πάτρα αθήνα. Με τα έργα τώρα κάνεις το σταυρό σου κάθε φορά. Εργάτες μεσ'τη μέση, τσιμέντα απο δω, χώματα απο κει. Χαμός. Βλέπεις νταλίκα να έρχεται απο απένταντι και λές εδώ είμαστε...

Το μόνο καλό είναι ότι περνάει στην ώρα του, σπάνια να αργήσει πάνω απο 5-10 λεπτά.

Αρκετές φορές τυχαίνει να έχουμε όρθιους.

Μη μιλήσω βέβαια για τους οδηγούς. Έναν δύο έχω πετύχει με hands free. Έναν έχω δει να ξεφυλλίζει χαρτιά την ώρα που οδηγάει. Άλλος έχει κόλλημα με τις τσάντες/σακουλες. Και σχολική τσάντα να έχεις πρώτα σου ανοίγει την μπαγαζιέρα και μετά την πόρτα να μπείς. Αλλιώς δεν έχει.

Μη μιλήσω για τον τρόπο οδήγησης. Ένας συγκεκριμένος κάνει το πάτρα-αίγιο σε 1 ώρα και ένα τέταρτο. Άλλος σε 50 λεπτά. Να βλέπεις τα κεφάλια να πηγαίνουν σαν του σουμαχερ δεξιά - αριστερά στις στροφές. Άλλος δεν πρέπει να έχει βάλει ποτέ πάνω απο 3η-4η στο λεωφορείο. Βάζει, πατάει γκάζι, αφήνει, πατάει, αφήνει, σε ανακατεύει το στομάχι.

Επίσης δεν είσαι στην στάση να περιμένεις οκ σταματάει τις περισσότερες φορές να σε πάρει αλλά τρώς καντήλι. ΠΑΝΤΑ.

Εισπράκτορες. Οκ δε λέω καλα παιδιά, εκτός απο κάτι κομπλεξάρες που σε βλέπουν κάθε μέρα εδώ και δυο χρόνια και κάθε μέρα σου ζητάνε πάσο.

Δημοσ.
[...] Βάλε και το ότι ήθελα μια με μιάμιση ώρα για να φτάσω και άλλο τόσο για να γυρίσω, να τραβάς τα μαλλιά σου.

[...]

 

μόνο ρε? πλάκα με κάνεις?

Δημοσ.

Από μυρωδιές πως πάνε τα λεωφορεία της επαρχίας? Μεταφέρουν το...... scent of Islamabad που κυριαρχεί στα ΜΜΜ της πρωτεύουσας ή μπα :lol:?

  • Moderators
Δημοσ.

 

Εν ολίγοις με το αυτοκίνητο πάω οικονομικότερα, γρηγορότερα, ασφαλέστερα και με ασύγκριτα μεγαλύτερη άνεση.

 

 

Ρε man, μέσα στο "οικονομικότερα" έχεις υπολογίσει το κόστος αγοράς του αυτοκινήτου, τις ασφάλειες, τα τέλη και τα services;

Δημοσ.

Για να συγκρίνω το κόστος μετακίνησης με τα ΜΜΜ και το αυτοκίνητο πάει να πει ότι έχω αυτοκίνητο. Αλλιώς θα σύγκρινα... τι; Κάτι υποθετικό; Και μιας και είτε κινείς το αμάξι είχε όχι, τα τέλη αυτά δεν αλλάζουν... δε παίζουν κανένα ρόλο. Λες κι άμα το κρατάς ακίνητο θα σταματήσεις να πληρώνεις ασφάλεια; :P

 

Anyway, το θέμα εδώ είναι τα ΜΜΜ στην επαρχία. Όχι το τι συμφέρει περισσότερο. Αυτό το έχω ξεκαθαρίσει εδώ και αρκετό καιρό.

Δημοσ.

Κι εγώ είχα εμπειρίες με τα ΜΜΜ στην Πάτρα όντας φοιτητής με αποτέλεσμα... να πάρω μηχανάκι στους 3 μηνες. Κόστος: 10-15 ευρώ το μήνα + κόστος απόκτησης + 60Ε ασφάλεια και 15 ευρώ τέλη το χρόνο. Σε 10 λεπτά πανεπηστήμιο, σε 5 λεπτά στο κέντρο.Μέχρι πέσρι που έφυγα τα πράγματα απλά χειροτέρευαν (και ακρίβαίναν...)

Δημοσ.

Τη προσπάθεια με τα ιδιωτικά λεωφορεία για τη γραμμή Πανεπιστήμιο-Πάτρα τη θυμάται κανείς? Που τρελάθηκαν οι ΚΤΕΛατζήδες και οι ταξιτζίδες και τη φάγανε?

 

Ή να μιλήσουμε για το mini bus... ότι καλύτερο είχε συμβεί στην πόλη. Το ακύρωσαν και αυτό τα καρτέλ.

Δημοσ.

Σκηνικο σε λεωφορειο της μΠατρας.Ενω περιμεναμε κανα μισαωρο για λεωφ που υποτιθετε περνα καθε 5 λε[τα σκανε 2 μαζι...Τεσπα το ενα στο οποιο ημουν μεσα ηταν πιο μπροστα το αλλο κολλησε στην κινηση κ βρεθηκε πιο πισω.Σταματα λοιπον ο οδηγος 4-5 στασεις πριν το τερμα και τι μας λεει?"Παιδια σχολαω τωρα μην πηγαινω στο τερμα αλλωστε εδω διπλα μενω!Θα σας παρει ο αποπισω!!!" :rolleyes: Κια βγηκαμε εξω,περιμεναμε 5 λεπτα να ρθει ο αποπισω!!! :mrgreen::shifty:

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...