RottenLungs Δημοσ. 16 Ιουλίου 2010 Δημοσ. 16 Ιουλίου 2010 Λοιπόν θα φύγω για road trip (μαζί με επιστροφή γύρω στα 700 km)... Πήγα σήμερα και μπάλωσα τα λάστιχα γιατι είχα πατήσει βίδες (:mad::mad: την τύχη μου, το ένα λάστιχο είχε τρείς) και μετά όταν γύρισα σπίτι τσέκαρα και είδα οτι τα λάδια μου δεν είχαν και πολύ ξανθό χρώμα. Το θέμα είναι οτι πρίν κανα 4 μηνο τα είχα αλλάξει. Τι πρέπει να κοιτάξω ώστε να μην μου τύχει τπτ σε σχέση με τα λάδια;;; Την στάθμη οκ θα την κοιτάξω. Το ξέρω. Το χρώμα αν είναι μαύρο προς ξανθό, πρέπει να τα αλλάξω;; Επίσης αν ξέρετε πείτε μου και τι άλλο να τσεκάρω στο αμάξι ώστε να μην μου τύχει τπτ απρόοπτο. (τα λάστιχα τα έχω φτιάξει) Υ.Γ. Ένα offtopic θέμα που θέλω να ρωτήσω. Το αμάξι μου είναι μπροστακίνητο και τα πίσω λάστιχα είναι σαν καινούρια ενώ τα μπροστά έχουνε φαγωθεί κάμποσο. Το έχω λιγότερο απο 1μιση χρόνο, λέτε να πάω και να βάλω τα μπροστά πίσω και τα πίσω μπροστά;
Alchemist` Δημοσ. 16 Ιουλίου 2010 Δημοσ. 16 Ιουλίου 2010 Λοιπόν θα φύγω για road trip (μαζί με επιστροφή γύρω στα 700 km)... Πήγα σήμερα και μπάλωσα τα λάστιχα γιατι είχα πατήσει βίδες (:mad::mad: την τύχη μου, το ένα λάστιχο είχε τρείς) και μετά όταν γύρισα σπίτι τσέκαρα και είδα οτι τα λάδια μου δεν είχαν και πολύ ξανθό χρώμα. Το θέμα είναι οτι πρίν κανα 4 μηνο τα είχα αλλάξει. Τι πρέπει να κοιτάξω ώστε να μην μου τύχει τπτ σε σχέση με τα λάδια;;; Την στάθμη οκ θα την κοιτάξω. Το ξέρω. Το χρώμα αν είναι μαύρο προς ξανθό, πρέπει να τα αλλάξω;; Επίσης αν ξέρετε πείτε μου και τι άλλο να τσεκάρω στο αμάξι ώστε να μην μου τύχει τπτ απρόοπτο. (τα λάστιχα τα έχω φτιάξει) Υ.Γ. Ένα offtopic θέμα που θέλω να ρωτήσω. Το αμάξι μου είναι μπροστακίνητο και τα πίσω λάστιχα είναι σαν καινούρια ενώ τα μπροστά έχουνε φαγωθεί κάμποσο. Το έχω λιγότερο απο 1μιση χρόνο, λέτε να πάω και να βάλω τα μπροστά πίσω και τα πίσω μπροστά; Καταρχάς τι αυτοκίνητο έχεις? Κατα δεύτερον, φυσικό είναι τα λάδια να μην έχουν το ξανθό χρώμα που είχαν όταν τα έβαλες, ακόμα και σε διάστημα 4μηνων. Το χρώμα τους δεν είναι κριτήριο για αλλαγή, αν και ενδεικτικό της κατάστασής τους. Δεν είναι απαραίτητα κακό αυτό... Εφόσων η στάθμη των λαδιών σου είναι ΟΚ και τα έβαλες πριν 4 μήνες (έχοντας κάνει νορμάλ αριθμό χιλιωμέτρων), λογικά δεν θα έχεις πρόβλημα... Σχετικά με τα λάδια πάντως, πληροφοριακά, να ξέρεις ότι: 1) Χάνουν την λιπαντικότητά τους με την χρήση (για αυτό μετράμε χιλιόμετρα για την αλλαγή), και μέρος απο αυτά (κυρίως σε "κουρασμένους" κινητήρες) εισέρχεται από διάφορες "τρύπες" στον κινητήρα και καίγονται (για αυτό μειώνονται, εκτός αν υπάρχει σε κάποιο σωληνάκι, κάποια διαρροή.) 2) Χάνουν την λιπαντικότητά τους και με τον χρόνο, καθώς σιγά-σιγά οξειδώνονται, ακόμη και αν δεν κινείς καθόλου το αυτοκίνητο Όσων αφορά το τι να κοιτάξεις, καλό θα ήταν να δείς όλα τα "υγρά" του αυτοκινήτου, δλδ, υγρά φρένων, νερό για τους υαλοκαθαριστήρες, υγρό αντλίας υδραυλικού τιμονιού και υγρό του ψυγείου. Καλό επίσης είναι imho το να αλλάξεις θέσεις στα λάστιχα, όπως είπες.
umaga Δημοσ. 16 Ιουλίου 2010 Δημοσ. 16 Ιουλίου 2010 να βαλεις τα πισω μπροστα και πισω να βαλεις καινουρια
RottenLungs Δημοσ. 16 Ιουλίου 2010 Μέλος Δημοσ. 16 Ιουλίου 2010 Ρε παιδιά και αν πρέπει να συμπληρώσω λάδια, βάζω ότι νάναι. Γιατι στο service δεν ξέρω τι λάδια είχαν βάλει, πειράζει αν αυτα που συμπληρώσω είναι άλλη μάρκα; Επίσης εγω το μόνο που ξέρω να ελέγχω είναι τα λάδια, τα λάστιχα, τα φανάρια και το υγρό των υαλοκαθαριστήρων. Τα άλλα που μου πρότινες πως θα τα τσεκάρω;;;; Το αμάξι είναι opel corsa το τελευταίο μοντέλο.
rafail1994 Δημοσ. 16 Ιουλίου 2010 Δημοσ. 16 Ιουλίου 2010 λαδια απο οσο ξερω δεν πρεπει να συμπληρονουμε.... αμα απο τοτε που αλαξες τα λαδια εκανες 12 χιλιαδες χιλιομετρα τοτε πρεπει να τα αλλαξεις οπως λενε οι κατασκευαστες
umaga Δημοσ. 16 Ιουλίου 2010 Δημοσ. 16 Ιουλίου 2010 παντος τα λαδια πρεπει να ειναι 10 / 40 ετσι ειναι ολα τα καινουρια αν κανω λαθος ας με διορθωσει καποιος αλλα νομιζω το γραφει και πανω στο μοτερ η στο manual αυτο ΜΙΝ βαλεις διαφιορετικο τυπο λαδιου απο αυτον που οριζει ο κατασκευαστης θα χαλασει το μοτερ
Alchemist` Δημοσ. 16 Ιουλίου 2010 Δημοσ. 16 Ιουλίου 2010 (επεξεργασμένο) Ρε παιδιά και αν πρέπει να συμπληρώσω λάδια, βάζω ότι νάναι. Γιατι στο service δεν ξέρω τι λάδια είχαν βάλει, πειράζει αν αυτα που συμπληρώσω είναι άλλη μάρκα; Επίσης εγω το μόνο που ξέρω να ελέγχω είναι τα λάδια, τα λάστιχα, τα φανάρια και το υγρό των υαλοκαθαριστήρων. Τα άλλα που μου πρότινες πως θα τα τσεκάρω;;;; Το αμάξι είναι opel corsa το τελευταίο μοντέλο. 1) Δεν γνωρίζω να σου απαντήσω, τι αποτέλεσμα θα έχει η μίξη διαφορετικών λαδιών οπότε: 2) Αν ήμουν στην θέση σου θα πήγαινα να τα αλλάξω ξανά, αν όμως: 3) Δεν θες να πληρώσεις τόσα, δες αν στο βιβλιράκι το service γράφουν τι λάδια έβαλαν, ειδάλλως δες στο ίντερνετ, ή παρε τηλέφωνο την αντιπροσωπεία και ρώτα ή δες στο manual του αυτοκινήτου ποιά λάδια έχουν τις κατάλληλες προδιαγραφές. Κατόπιν πάνε σε ένα οποιδήποτε βενζινάδικο και πάρε τα αντίστοιχα λάδια, μάρκα που έχουν τα περισσότερα βενζινάδικα και είναι καλή, είναι τα ELF. 4) Όλα αυτά τα υγρά βρίσκονται σε "παγουράκια" κάτω από το καπό σου, με μια ματιά θα τα βρείς, δεν είναι τίποτα δύσκολο... Πρόσεξε μόνο (το ίδιο ισχύει και για τα λάδια μηχανής) να ΜΗΝ βάλεις μεγαλύτερη ποσότητα απ'ότι χρειάζεται, έχουν τα δοχεία κατάλληλους δείκτες. Επίσης πρόσεξε τις προδιαγραφές των υγρών που βάζεις (εκτός του υαλοκαθαριστήρα φυσικά), αναλυτικότερες πληροφορίες για όλα αυτά, θα βρεις στο manual του αυτοκινήτου. λαδια απο οσο ξερω δεν πρεπει να συμπληρονουμε....αμα απο τοτε που αλαξες τα λαδια εκανες 12 χιλιαδες χιλιομετρα τοτε πρεπει να τα αλλαξεις οπως λενε οι κατασκευαστες Φυσικά και πρέπει να συμπληρώνεις λάδια αν χρειάζεται. Υπό φυσιολογικές συνθήκες (από άποψη της ποσότητας που έχει μείνει στο δοχείο) δεν θα χρειαστεί να συμπληρώσεις, αλλά μπορεί να υπάρχει οποιαδήποτε διαρροή, ή ο κινητήρας σου να τα έχει κάψει! Πρέπει να τα ελέγχεις σχετικά συχνά, και να συμπληρώνεις όποτε χρειάζεται... Η κακή λίπανση του κινητήρα προκαλεί φθορές και μεγάλη καταπόνηση! Τα 12000 χιλιάδες χλμ, που σου είπαν από την αντιπροσωπεία, πίστεψέ με, είναι πάρα πολλά, αλλά ανεκτά... Αυτό φυσικά το κάνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες γιατί με την κακή συντήρηση του αυτοκινήτου που σε βάζουν να κάνεις, θα στα πάρουν αργότερα με τα ανταλλακτικά... Πρέπει όμως σύμφωνα και με τα όσα είπα πιο πάνω, να κοιτάς και τον χρόνο που πέρασε, όχι μόνο τα χιλιόμετρα. Ακόμη και αν δεν κουνήσεις καθόλου το αυτοκίνητο δεν πρέπει να αφήσεις τα λάδια πάνω από 1 χρόνο μέσα, γιατί θα έχουν οξειδωθεί! Επειδή ασχολούμαι πάρα πολύ με την συντηρήση του αυτοκινήτου, καθώς έχω στην κατοχή μου ένα παλιό, σχετικά συλλεκτικό μοντέλο, σου προτείνω (αν δεν έχεις κάνα Corsa OPC -> turbo) να βάζεις λεπτά λάδια (10:40) και να τα αλλάζεις πολύ συχνά. Εγώ τα αλλάζω κάθε 4500-5000 χλμ. Και ο κινητήρας 20 ετών με 170.000 χλμ λειτουργεί ρολόι. Δίνω δλδ ένα 30αρι κάθε 4μηνο περίπου για αλλαγί λαδιών. Αν δεν γκρινιάζει η τσέπη σου, θα έχεις ένα μακροβιότερο αυτοκίνητο. παντος τα λαδια πρεπει να ειναι 10 / 40 ετσι ειναι ολα τα καινουριααν κανω λαθος ας με διορθωσει καποιος αλλα νομιζω το γραφει και πανω στο μοτερ η στο manual αυτο ΜΙΝ βαλεις διαφιορετικο τυπο λαδιου απο αυτον που οριζει ο κατασκευαστης θα χαλασει το μοτερ Τα λάδια 10:40 είναι τα πιο λεπτά. Κάνουν καλύτερη λίπανση, αλλά καίγονται πιο εύκολα από τον κινητήρα (σε παλιά αυτοκίνητα). Στο Manual του κάθε αυτοκινήτου γράφει ποιες προδιαγραφές προτείνει ο κατασκευαστής. Επεξ/σία 16 Ιουλίου 2010 από Alchemist`
RottenLungs Δημοσ. 16 Ιουλίου 2010 Μέλος Δημοσ. 16 Ιουλίου 2010 Ευχαριστώ ρε... Είναι το πρώτο μου αμάξι και οι δικοί μου με έχουνε αφήσει να το συντηρώ μόνος μου, για να μάθω. Το απλό το τελευταίο μοντέλο Opel Corsa 1400 sporτ edition έχω... Μια και μιλάμε για συντήρηση... Εμένα γενικότερα μ'αρέσει να το πατάω λιγάκι (ειδικά στους δρόμους που μου το επιτρέπουν το πατάω κάμποσο). Λοιπόν το θέμα μου είναι οτι κάνω πολύ γρήγορες επιταχύνσης με τέρμα το γκάζι (αυτό είναι κακό για το αμάξι; ). Όταν το τρέχω (δηλαδή πάντα) συνήθως αλλάζω ταχύτητες πάνω απο 4000 στροφές (έτσι η ταχύτητα μπαίνει ομαλά αφήνοντας σχεδόν αμέσως τον συμπλέκτη), αλλα τις αλλάζω όμορφα χωρίς να τινάξει καθόλου. Για πείτε γιατι εγώ να πώ την αλήθεια δεν πολυ διαβάζω περιοδικά με αυτοκίνητα κτλ. Μόνο όταν πήγα και το αγόρασα είχα διαβάσεις οτι υπήρχε απο συγκριτικά κτλ.
Alchemist` Δημοσ. 16 Ιουλίου 2010 Δημοσ. 16 Ιουλίου 2010 Ευχαριστώ ρε... Είναι το πρώτο μου αμάξι και οι δικοί μου με έχουνε αφήσει να το συντηρώ μόνος μου, για να μάθω. Το απλό το τελευταίο μοντέλο Opel Corsa 1400 sporτ edition έχω... Μια και μιλάμε για συντήρηση... Εμένα γενικότερα μ'αρέσει να το πατάω λιγάκι (ειδικά στους δρόμους που μου το επιτρέπουν το πατάω κάμποσο). Λοιπόν το θέμα μου είναι οτι κάνω πολύ γρήγορες επιταχύνσης με τέρμα το γκάζι (αυτό είναι κακό για το αμάξι; ). Όταν το τρέχω (δηλαδή πάντα) συνήθως αλλάζω ταχύτητες πάνω απο 4000 στροφές (έτσι η ταχύτητα μπαίνει ομαλά αφήνοντας σχεδόν αμέσως τον συμπλέκτη), αλλα τις αλλάζω όμορφα χωρίς να τινάξει καθόλου. Για πείτε γιατι εγώ να πώ την αλήθεια δεν πολυ διαβάζω περιοδικά με αυτοκίνητα κτλ. Μόνο όταν πήγα και το αγόρασα είχα διαβάσεις οτι υπήρχε απο συγκριτικά κτλ. Το τι κάνεις με τον μοχλό των ταχυτήτων επηρεάζει το σασμάν, όχι τον κινητήρα...Εφόσον η αλλαγή της ταχύτητας γίνεται ομαλά δεν έχει σημασία σε πόσες στροφές κάνεις την αλλαγή***... Όσων αφορά το ζήτημα κινητήρα και στροφών, να ξέρεις ότι όσο ο δείκτης του στροφομέτρου κινείται στο "ασπρο κομμάτι" του στροφομέτρου, είσαι τυπικά ΟΚ εφόσον σε αυτό το πλαίσιο το αυτοκίνητο είναι κατασκευασμένο να λειτουργεί. Από εκεί και πέρα ο κινητήρας σου είναι τέσσερα πιστόνια, κατάλληλα συνδεδεμένα ώστε να κουνιούνται πάνω κάτω με ένα σύστημα μοχλών-γραναζιών κτλπ... Φυσικά όταν το προκαλείς να κινείται πιο γρήγορα, του προκαλείς μεγαλύτερη καταπόνηση, εδώ λοιπόν έρχεται το θέμα των λαδιών. Όλα αυτά τα κινούμενα μέρη βρίσκονται σε μια συνεχή τριβή μεταξύ τους, το λάδι ,μειώνη την τριβή που προξενείται από την λειτουργία του κινητήρα. Προσωπική συμβουλή, αν του πίνεις το αίμα όπως λες (και εγώ έτσι μλκίζομαι συνέχεια ), τότε πήγαινε πριν το ταξίδι σου, άλλαξε τα λάδια σου, και βάλε λάδια 10/40. Πάρε ένα βιβλιαράκι και σημείωνε τις αλλαγές, και κάνε τες αρκετά συχνά, δλδ 5000 χλμ... *** το σασμαν είναι ένα σύστημα γραναζιών... Όσο πιο γρήγορα κινείται λογικό είναι ότι φθείρεται περισσότερο, αλλά δε μιλάμε για κάτι τραγικό...
umaga Δημοσ. 16 Ιουλίου 2010 Δημοσ. 16 Ιουλίου 2010 παιδια αν δεν εχει 10/40 και εχει πιο χοντρα λαδια θα του χαλασει το μοτερ
RottenLungs Δημοσ. 16 Ιουλίου 2010 Μέλος Δημοσ. 16 Ιουλίου 2010 Ευχαριστλω πολύ ρε... Θα κοιτάξω την απόδειξη του service όπου πρέπει να λέει αναλυτικά για τα λάδια. Μόλις το έπλυνα μέσα-έξω και κοίταξα και τα λάδια. Δεν ξέρω καλά μου φαίνονται αλλα και να ήθελα δεν προλαβαίνω τώρα να τα αλλάξω. Φεύγω αύριο το πρωί στις 6 και έψω πολλές δουλειές ακόμα. (Έχω να σιδερωσω μπλούζα και σορτσάκια να μου φύγει το χέρι....:cry::cry: )
Waldo_Vrs Δημοσ. 16 Ιουλίου 2010 Δημοσ. 16 Ιουλίου 2010 Το αμάξι σου είναι καινούργιο και ΔΕΝ ΘΑ ΚΑΙΕΙ λάδια..οπότε εγώ ούτε θα τα κοίταζα...εφόσον τηρείς και τα χιλ ανα service αν τυχών καίει λάδια έχει πρόβλημα η μηχανή σου...και φυσικά θα στο αλλάξουνε ΚΑΝΟΝΙΚΑ τα λάδια τα αλλάζουμε κάθε 7500χιλιάδες χιλ. για να μην γίνονται "γράσο" Όσον αφορά τις επιταχύνσεις καλά κάνεις και το πατάς...ούτος η άλλως αυτή είναι η χαρά του αυτοκινήτου...το σασμάν πονάει όχι ο κινητήτηρας αλλά όσο υψηλότερα αλλάζεις τόσο περισσότερο βενζίνα καίει...δοκίμασε να ανέβεις κάπου με "κόφτες" που λέμε και θα καταλάβεις!!!... Τώρα όλα αυτά τα υγρά για νέο αμάξι ούτε που πρέπει να σε νοιάζουν...πάνω απο 20.000χιλ δεν νομίζω να έχεις κάνει..(αν έχεις πεσ το) οπότε είναι όλα οκ. Το συγκεκριμένο Opel επειδή το έχει η μάνα μου...ότι κίτρινο καπάκι βλέπεις στη μηχανή το κοιτάς...όλα τα άλλα άστα...στο λέω απλά τώρα για να μην πεδεύεσε... Όσον αφορά τα λάστιχα...άσε τα φτιαξίματα και αγόρασε καινούργια..και όχι απο κανένα carefur αλλά απο σωστή εταιρία!!!... πάντα να δίνεις απο 250 ευρώ και πάνω για λάστιχα...και πάντα επώνυμα..όχι οτι να ναι
clockwork Δημοσ. 16 Ιουλίου 2010 Δημοσ. 16 Ιουλίου 2010 παιδια αν δεν εχει 10/40 και εχει πιο χοντρα λαδια θα του χαλασει το μοτερ μη λες οτι να ναι ανθρωπε μου... και 20-50 να βαλει με τις θερμοκρασιες που εχουμε στην ελλαδα δεν εχει προβλημα. Βεβαια τα πιο καταλληλα ειναι τα 10-40, 0-40, 5-30. για φουλ συνθετικα αλλαγη καθε 15000-20000 χλμ (και 25000 να τα αφησεις δεν παιζει τιποτα) και για καλα ημι-συνθετικα αλλαγη 7500-10000 χλμ. ---------- Προσθήκη στις 21:46 ---------- Προηγούμενο μήνυμα στις 21:44 ---------- 90% 5w-30 λάδια παίρνει ο κινητήρας. +1, οσο νεος κινητηρας τοσο ψιλοτερο λαδι παιρνει.
umaga Δημοσ. 16 Ιουλίου 2010 Δημοσ. 16 Ιουλίου 2010 μαλλον εσυ δεν ξερεις με 20 50 θα κολλισουν τα οστιρια τον βαλβιδων
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα