xtrmsnpr Δημοσ. 11 Οκτωβρίου 2010 Δημοσ. 11 Οκτωβρίου 2010 Σχετικά με το θέμα αυτό τί έχετε να πείτε; Το ξεκινάω με αφορμή να με βοηθήσετε να καταλάβω ένα άρθρο που διάβασα,γιατί δεν πολυκατάλαβα. Αλλά και για να ενημερωνόμαστε για διάφορα δρομολόγια,και ότι απορία έχουμε. http://www.nooz.gr/greece/katate8ike-to-nomosxedio-gia-ton-ose Έχουμε και λέμε: Ως αντάλλαγμα το ελληνικό δημόσιο αναλαμβάνει όλα τα χρέη του ΟΣΕ και της ΕΔΙΣΥ, ενώ παράλληλα διαγράφονται και όλα τα χρέη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ και τον ΕΔΙΣΥ. Τα χρέη αυτά ανέρχονται σε περίπου 10,7 δισ. ευρώ.Φιλόπτωχο ταμείο το κράτος με σε όλα τα άλλα; Από 1-1-2011 καταργούνται κάθε είδους εκπτώσεις στα κόμιστρα, ειδικές τιμολογήσεις μεταφοράς καθώς και κάθε άλλη υποχρέωση μεταφοράς επιβατών ή φορτίου με οικονομικούς όρους.Αυτό εδώ;Δηλαδή εγω που θα θέλω να πάω από θεσσαλονίκη να δω την κοπέλα μου στην Αθήνα..δεν θα μπορώ να βγάλω φοιτιτικό πλέον; ή Ακόμα κάποιοι πολύτεκνοι θα υποχρεούνται να βγάζουν κανονικό εισιτήριο; Δεν γίνονται τέτοια πράγματα..μόνο σε μας..Ή αυτό το νομοσχέδιο,πιάνει μόνο τον ηλεκτρικό; Μπορεί να μαι χαζός,αλλά παιδιά βοηθήστε να καταλάβω..
Typhoon Δημοσ. 11 Οκτωβρίου 2010 Δημοσ. 11 Οκτωβρίου 2010 Αυτό που λέει είναι το εξής απλό και αυτονόητο: - Αν θέλει το κράτος να κάνει κοινωνική πολιτική παρέχοντας φτηνά εισιτήρια σε φοιτητές, φαντάρους, κλπ, πρέπει να πληρώνει τη διαφορά στον εκτελώντα την υπηρεσία (τον ΟΣΕ στην προκειμένη). Αυτό που γίνεται τώρα είναι ότι ο ΟΣΕ μεταφέρει όλους αυτούς σχεδόν τσάμπα και δεν παίρνει αντισταθμιστικά οφέλη, πράγμα που συμβάλλει και αυτό στο να μπαίνει μέσα. Δεν θεωρώ ότι είναι παράλογο αυτό ίσα ίσα. Το κράτος αναλαμβάνει τα χρέη του ΟΣΕ για 2 λόγους: 1) Γιατί αλλιώς δεν θα τον πουλήσει ποτέ, μιας και ποιός θα επενδύσει σε μια εταιρία που χρωστάει 10 δις και έχει και άπειρα δομικά προβλήματα; 2) Γιατί βασικά τα έχει αναλάβει έτσι και αλλιώς. Οι ΔΕΚΟ δανείζονται με εγγύηση του δημοσίου. Επειδή πολλές ΔΕΚΟ όπως ο ΟΣΕ και ο ΟΑΣΑ πάντα μπαίνουν μέσα όμως, τα δάνεια πάντα εκπίπτουν και καταλήγει να τα πληρώνει το δημόσιο (δηλαδή όχι ο ΓΑΠ και ο Αντωνάκης, αλλά τα γνωστά θύματα, δηλαδή εμείς). Εξ'ου και η επιθυμία της τροικας να περιληφθούν τα χρέη αυτά στο δημόσιο χρεός, μιας και έτσι και αλλιώς το δημόσιο θα τα πληρώσει.
xtrmsnpr Δημοσ. 11 Οκτωβρίου 2010 Μέλος Δημοσ. 11 Οκτωβρίου 2010 Ναι εντάξει,εγω δεν έχω πρόβλημα που τον διαχειρίζεται το κράτος πια.Αφού πλερώνουμε τα πάντα σε αυτόν τον τόπο όπως λες δεν θα ήταν χαζοί να το αφήσουν. Σε αυτό που ρώτησα όμως;Δεν θα υπάρχουν πλέον φοιτητικά κτλ;
Ather Δημοσ. 11 Οκτωβρίου 2010 Δημοσ. 11 Οκτωβρίου 2010 Καταργούνται αλλά μπορεί να αντικατασταθούν με κάτι άλλο. Οι αεροπορικές εταιρίες πάντως δεν έχουν φοιτητικά....
Typhoon Δημοσ. 11 Οκτωβρίου 2010 Δημοσ. 11 Οκτωβρίου 2010 Ακριβώς. Καταργούνται, ΕΚΤΟΣ αν το υπουργείο παιδείας πληρώνει τον ΟΣΕ τη διαφορά φοιτητικού-κανονικού εισιτηρίου. Μέχρι τώρα δεν υπάρχει ενημέρωση για κάτι τέτοιο, αλλά είναι νωρίς ακόμα.
xtrmsnpr Δημοσ. 11 Οκτωβρίου 2010 Μέλος Δημοσ. 11 Οκτωβρίου 2010 Ναι δεν έχουν,αλλά ντάξ τρένο είναι..κάτι θα έπρεπε να υπάρχει...Πάνε οι εποχές αγγλίας...μέχρι και -60% του εισιτηρίου είχαμε.. Εντάξει και το κτελ καλό είναι...πήγαινε-έλα 40€ .
naftis Δημοσ. 12 Οκτωβρίου 2010 Δημοσ. 12 Οκτωβρίου 2010 Σχετικά με το έλλειμμα του ΟΣΕ 7+ δις χρωστάει το κράτος για τα έργα υποδομής. Ο Όμιλος καταγράφει ετησίως ζημιές και ελλείμματα ύψους περίπου 1.000.000.000 ευρώ. 250.000.000 αφορούν τοκοχρεολύσια 250.000.000 είναι αποσβέσεις για πάγια 250.000.000 αποτελούν πρωτογενές έλλειμμα. 230.000.000 έως 250.000.000 που παράγει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Δεν υπάρχει αμφιβολία, για τα χάλια του ΟΣΕ ευθύνες φέρνει το κράτος όχι μόνο γιατί χρωστάει για τα έργα υποδομής, αλλά γιατί διορίζει και την διοίκηση. Επίσης, κατά την γνώμη μου, ευθύνη φέρουν και οι εργαζόμενοι. πηγή: http://www.hellenicparliament.gr/Praktika/Synedriaseis-Olomeleias?sessionRecord=5ebed9be-a814-471a-800b-a1922186b0e4 επειδή το κείμενο είναι μεγάλο χρησιμοποιείστε το find και εισάγεται "11.000". Θα σας πάει αμέσως ! Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, για να έχουμε μια πλήρη εικόνα, θα σας πω τα εξής. Ο ΟΣΕ χρωστά συνολικώς, συμπεριλαμβανομένων των τόκων και των χρεολυσίων, ένα ποσό που εγγίζει τα 11.000.000.000 ευρώ. Το ποσό αυτό θα έλεγα πως διαρθρώνεται ως εξής: Ένα ποσό που ξεπερνά τα 7.000.000.000 ευρώ αφορά το επενδυτικό πρόγραμμα που τα τελευταία χρόνια εκτελείται κατά κανόνα όχι με δαπάνες του δημοσίου, αλλά με χρήματα τα οποία αναγκάζεται να δανειστεί ο ΟΣΕ, δάνεια για τα οποία βεβαίως το δημόσιο δίνει την εγγύησή του. Το κράτος δεν συμμετείχε σ’ αυτή τη δαπάνη, όπως συμβαίνει παραδείγματος χάρη στην εκτέλεση των άλλων δημοσίων έργων, των οδικών έργων. Το κράτος, επειδή ακριβώς έχει προσφέρει την εγγύησή του, βρίσκεται τώρα αντιμέτωπο μ’ αυτή την οδυνηρή πραγματικότητα. Τα υπόλοιπα βάρη του ΟΣΕ αφορούν λειτουργικά ελλείμματα. Ο Όμιλος καταγράφει ετησίως ζημιές και ελλείμματα ύψους περίπου 1.000.000.000 ευρώ. Περίπου 250.000.000 ευρώ αφορούν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Από τότε που ιδρύθηκε λειτουργεί όλα τα χρόνια με ελλείμματα αυτού περίπου του ύψους. Έχει σωρεύσει, αυτά τα τελευταία χρόνια που λειτουργεί, ελλείμματα που ξεπερνούν τα 700.000.000 ευρώ. Επίσης 750.000.000 ευρώ από τον ΟΣΕ είναι το υπόλοιπο για να φτάσουμε το 1.000.000.000, εκ των οποίων τα 250.000.000 αφορούν τοκοχρεολύσια, τα 250.000.000 είναι αποσβέσεις για πάγια που έχει εγγράψει ο ΟΣΕ προκειμένου να μπορεί να δανείζεται και τέλος τα 250.000.000 αποτελούν πρωτογενές έλλειμμα. Αυτή είναι η εικόνα. Αυτοί είναι οι αριθμοί κατά προσέγγιση για την κατάσταση του Ομίλου του ΟΣΕ, που σήμερα, όπως γνωρίζετε, αντιμετωπίζει πρόβλημα ακόμα και δανεισμού, αφού ήρθε η ώρα της αποκάλυψης, η ώρα της αλήθειας που είναι και ώρα ευθύνης για όλους μας. Αν διαχωρίσουμε τα ιστορικά βάρη του Ομίλου του ΟΣΕ, λόγω των δανείων που πρέπει να αποπληρωθούν, από τις τρέχουσες ζημιές, αυτές που γεννά η τρέχουσα λειτουργία του, τότε μπορούμε να έχουμε ένα ευκρινέστερο και σαφέστερο στόχο τον οποίο καλούμεθα να αντιμετωπίσουμε, δηλαδή να αντιμετωπίσουμε το πρωτογενές έλλειμμα των 250.000.000 που παράγει ο ΟΣΕ και των περίπου 230.000.000 έως 250.000.000 που παράγει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ένα κεφάλαιο λοιπόν είναι το πώς αντιμετωπίζονται τα ιστορικά βάρη, τα συσσωρευμένα βάρη από το παρελθόν από δάνεια που οδηγούν σε τόκους και χρεολύσια και αυτό το βάρος καλείται να το σηκώσει το Υπουργείο Οικονομικών. Αυτό είναι το δεύτερο μήνυμα. Ένα άλλο βάρος, ένα άλλο κεφάλαιο είναι η αντιμετώπιση των πρωτογενών ελλειμμάτων, πράγμα το οποίο πρέπει να κάνουμε στο πλαίσιο του σχεδίου εξυγίανσης στο οποίο προχωρούμε. (MB) (MT) Ο στόχος είναι συγκεκριμένος. Ο ΟΣΕ πρέπει να μειώσει τα πρωτογενή ελλείμματά του στο 50% μέσα σ’ ένα χρόνο, με τάση περαιτέρω μείωσης, ώστε σε μια τριετία να κινείται σε ελεγχόμενο πεδίο, με βάση την ευρωπαϊκή εμπειρία, η δε ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που αντιμετωπίζει και το μεγαλύτερο πρόβλημα, καλείται στον πρώτο χρόνο εφαρμογής του νέου σχεδίου να μειώσει το έλλειμμά της το πολύ στα 50 εκατομμύρια ευρώ. Τις επόμενες μέρες -είμαστε έτοιμοι- θα ανακοινώσουμε λεπτομέρειες για το σχέδιό μας. Το σχέδιο αυτό σε γενικές γραμμές περιλαμβάνει, πρώτον, μια σαφή δομή του Ομίλου, με αποκρυσταλλωμένες τις διεταιρικές σχέσεις και πλήρη περιγραφή των αρμοδιοτήτων για κάθε εταιρία που ανήκει σ’ αυτόν τον Όμιλο, χωρίς τις παλινδρομήσεις και τις συγχύσεις του παρελθόντος. Ο ΟΣΕ και η ΕΔΙΣΥ έχουν την οικονομική διαχείριση του Ομίλου, τη διαχείριση της κυκλοφορίας και της υποδομής. Η ΕΡΓΟΣΕ έχει την ευθύνη για την αποτελεσματική κατασκευή έργων με ανταγωνιστικό κόστος. Η ΓΑΙΑΟΣΕ ευθύνεται πλέον για την ανταποδοτική αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας μέσω συμβάσεων παραχώρησης, ΣΔΙΤ και άλλων σχημάτων. Και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που είναι η κρίσιμη εταιρία, η εταιρία λειτουργίας, θα πρέπει πλέον να λειτουργεί με απολύτως ανταγωνιστικούς όρους, με όρους απελευθερωμένης αγοράς. Ο σχεδιασμός δρομολογίων, η τιμολογιακή πολιτική της θα πρέπει να γίνονται όχι μόνο με όρους κοινωνικούς, όπως κακώς έχει επικρατήσει να αναφέρεται ότι πρέπει να συνδέεται με την έννοια της κοινωνικής δικαιοσύνης, αλλά με όρους κοινωνικούς οι οποίοι συνδέονται απολύτως με συγκεκριμένα οικονομικά αποτελέσματα, ώστε οι Έλληνες φορολογούμενοι να μην επιβαρύνονται υπέρμετρα για υπηρεσίες που δεν έχουν. Επίσης, προβλέπεται η εισαγωγή των υποχρεώσεων δημόσιας υπηρεσίας ή των ΥΓΟΣ, όπως λέγονται, που θα επιδοτούνται από το Δημόσιο. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη δική μας πρόταση προβλέπεται να αποκτήσει εταιρική μορφή. Έχουμε ανακοινώσει -και αυτό προβλέπεται στο σχέδιο- ότι ποσοστό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έως 49% μπορεί να παραχωρηθεί σε ιδιώτη επενδυτή μαζί με το μάνατζμεντ της επιχείρησης. Αυτό μπορεί να γίνει για το σύνολο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, είτε αφορά εμπορευματικές είτε επιβατικές μεταφορές, είτε –και δείχνουμε ευελιξία σ’ αυτό- μόνο για τις εμπορευματικές μεταφορές, αν κάποιος μόνο γι’ αυτό ενδιαφέρεται, ή μόνο για τις επιβατικές μεταφορές, αν κάποιος μόνο γι’ αυτό ενδιαφέρεται. Ένα μεγάλο θέμα των προωθούμενων αλλαγών είναι αυτό που αφορά τα θέματα προσωπικού, το οποίο δεν το είχε αγγίξει καθόλου η ιδέα και οι ανακοινώσεις της Νέας Δημοκρατίας, πέραν του προγράμματος μισθωτής εφεδρείας, για το οποίο μίλησα. Χρειάζεται πρώτα απ’ όλα εξορθολογισμός του Γενικού Κανονισμού. Ο ισχύων Κανονισμός καταργείται. Θα εκπονηθεί νέος, που ανταποκρίνεται στις ανάγκες του Οργανισμού. Χρειάζεται νέο οργανόγραμμα, που να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις ενός σιδηροδρομικού φορέα, και θα γίνει αξιοποίηση του προσωπικού στο μέγιστο βαθμό –δεν έγινε αυτό τα προηγούμενα χρόνια και δεν φταίνε οι εργαζόμενοι γι’ αυτό- αλλά θα προηγηθεί αξιολόγηση του προσωπικού στο σύνολό του. Και βεβαίως προσωπικό, το οποίο πλεονάζει, θα μεταταγεί σε άλλες θέσεις μέσω μιας διαδικασίας που θα το καταστήσει χρήσιμο για το Ελληνικό Δημόσιο στην ευρύτερη έννοιά του. (Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Υπουργού) Εκτιμούμε –και κλείνω, κύριε Πρόεδρε- ότι οι εργαζόμενοι στον Όμιλο θα πρέπει από τις περίπου εξίμισι χιλιάδες, που είναι σήμερα, να μειωθούν κατά τουλάχιστον δύο χιλιάδες, το πολύ σε τεσσερισήμισι χιλιάδες. Όσον αφορά την ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ, έχει εκπονηθεί επιχειρησιακό σχέδιο για την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του. Στο πλαίσιο αυτό, η ευόδωση της διαδικασίας που είναι σε εξέλιξη για τη δημοπράτηση, προκειμένου να προχωρήσουμε σε σύμβαση παραχώρησης για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο, πιστεύω ότι μπορεί να σηματοδοτήσει μια νέα εποχή για τον ΟΣΕ, ιδίως για τις εμπορευματικές μεταφορές. (GK) (2MB) Σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής εμπορευματικής γραμμής –που συνδέει το λιμάνι του Νέου Ικονίου στον Πειραιά με το Θριάσιο εμπορευματικό κέντρο- τη δημιουργία και τη λειτουργία του Εμπορευματικού Κέντρου και τη σύνδεσή του με τον βασικό σιδηροδρομικό άξονα που οδηγεί και στη Θεσσαλονίκη, όπου προετοιμάζουμε ένα νέο εμπορευματικό κέντρο –ώστε μέχρι τέλος του χρόνου να προχωρήσουμε στη δημοπράτηση, για να παραχωρηθεί με σύμβαση παραχώρησης- αλλά και τη σύνδεση του δικτύου αυτού με την ανατολική, κεντρική και δυτική Ευρώπη, πιστεύω ότι όλα αυτά δημιουργούν νέα δεδομένα. Προωθούμε στο πλαίσιο της αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας, πέραν των άλλων, τη χρήση μη λειτουργικών χερσαίων εκτάσεων, γεωτεμαχίων σε ζώνες απαλλοτριώσεις για την ανάπτυξη Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, φωτοβολταϊκών πεδίων που πιστεύω ότι θα προσελκύσουν το ενδιαφέρον ιδιωτών. ---------- Προσθήκη στις 22:38 ---------- Προηγούμενο μήνυμα στις 22:31 ---------- Μέχρι τώρα, ο σιδηρόδρομος στην Ελλάδα είναι υπό διωγμό. Ένα απλό παράδειγμα, στην ιστοσελίδα του ΧΟ, εάν κτυπήσεις ΟΣΕ, σου βγάζει ΚΤΕΛ http://www.xo.gr Όλοι οι ΧΙΛΙΆΔΕς πελάτες του ΟΣΕ αγνοούνται από τον ΧΟ... και ας υποστηρίζει ο ΧΟ ότι τα ξέρει όλα... απατεώνες.... ---------- Προσθήκη στις 22:47 ---------- Προηγούμενο μήνυμα στις 22:38 ---------- Αντίθετα το http://www.vrisko.gr, τα πάει καλύτερα...
skiabox Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2010 Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2010 Το θέμα είναι ότι με μετατάξεις δε γίνεται δουλειά. Είναι απίστευτο πραγματικά αυτό που συμβαίνει. Ενώ παραδέχονται και οι κυβερνώντες πχ με δηλώσεις Πάγκαλου(http://www.nooz.gr/greece/pagkalos-ti-diaf8ora-ti-diapistonoume-mera-nixta) ότι το πρόβλημα είναι οι δημόσιοι υπάλληλοι δε γίνεται καμιά απόλυση. Μιλάμε για καινούρια θρησκεία δηλαδή.Δεν αγγίζονται οι ΔΥ με τίποτα!Οπως οι ιερές αγελάδες στην Ινδία!Ακόμα και η Κούβα μας πέρασε σε αυτό το σημείο (http://www.nooz.gr/world/koiva-katargointai-500000-8eseis-ergasias-sto-dimosio).
Critter Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2010 Δημοσ. 13 Οκτωβρίου 2010 Εγω απλα να ενημερώσω οτι η οικονομική θεωρια του καπιταλιστικου συστηματος στο οποίο και ανήκουμε περιγράφει οτι τα δημόσια αγαθά πρέπει να παρέχονται απο κρατικές επιχειρήσεις (τουλάχιστον αυτο μου μάθαν στη σχολή) και είναι πολύ λογικό οι κρατικές αυτές επιχειρήσεις να είναι ζημιογόνες ΩΣ ΕΝΑ ΣΗΜΕΙΟ καθώς τα φτηνα-τζαμπα δημόσια αγαθά παράγονται ως παροχές προς τον πολίτη, ο οποίος πληρώνει φόρους ως αντιστάθμιση, καλύπτοντας έτσι έμμεσα τις ζημίες. Απο εκεί και πέρα, οι ΥΠΕΡζημιογόνες κρατικές επιχειρήσεις και ιδιαίτερα ο ΟΣΕ, προφανώς προέκυψαν απο τρομερή κακοδιαχείρηση τόσων χρόνων (απο ποιους δεν χρειάζεται να πω), απο ρουσφετια-προσλήψεις, μαφίες στις μεταφορές εμπορευμάτων κτλ.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.