Προς το περιεχόμενο

Μηπως ειμαστε αγνωμονες απεναντι στον Θεο ?


mazda

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Lyman Zerga

 

Αν εγω γραψω ενα κειμενο

και ισχυριστω οτι το

κειμενο προερχεται απο

την αποκαλυψη του θεου σε

μενα. Ενα κειμενο που μιλαει

για εξοντωση κακων ανθρωπων

που δεν πιστευουν σε αυτον.

Αν δε σου αρεσει αυτο το

παραδειγμα, βαλε ως περιεχομενο

του βιβλιου, οτι αλλο θελεις

που να πηγαινει κοντρα ομως σε

αυτο που αποκαλεις "αγαπη".

Κανω την υποθεση οτι δε θα

αποδεχοσουν αυτο που ελεγα, και

φυσικα δε θα ησουν ο μονος.

Μηπως θα μπορουσες να μου πεις

τους λογους που σε οδηγησαν (θα

σε οδηγησουν) σε αυτη την αποφαση?

 

  • Απαντ. 766
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση
Δημοσ.

Ξεχνόντας για λίγο το παράδειγμά σου, να επισημάνω το εξής:

Κάθε άνθρωπος έχει την αίσθηση του "καλού" και του "κακού". Βάση του κριτηρίου αυτού, του είναι εύκολο ή μη να αποδεχτεί κάποια πράγματα. Αν λοιπόν το κέιμενό σου δεν μου νιώθει σωστό, δεν 8α ασπαστώ τις αρχές του.

Ερχόμενος στο παράδειγμα, ας υποθέσουμε ότι ένα πρωί ισχυρίζεσαι ότι το κείμενό σου είναι αποκάλυψη του Θεού. Απαιτείται λοιπόν η μελέτη του, για να διαπιστωθεί αν συμβαίενει όντως αυτό. Ποιά θα είναι τα κριτήρια;

Η τρέχουσα παράδοση(της Εκκλησίας) και πίστη. Αν το κείμενό σου αντιβαίενει σε βασικές αρχές, τότε είναι απορριπτέο. Φυσικά, ένα αντεπιχείρημα σε αυτό που γράφω θα μπορούσε να είναι το εξής: "Ο Θεός άλλαξε, άρα ο λόγος του είναι διαφορετικός". Σε αυτή την απίθανη για μένα περίπτωση, απλά την πάτησα ;)

Δημοσ.

Lyman Zerga

O καθε ανθρωπος εχει αισθηση

του καλου και του κακου, ή εχει

αισθηση αυτο το οποιο ο θεος

θελει να εχει?

Και αν συμβαινει το δευτερο

πως γνωριζουμε οτι αυτο που

θεωρουμε καλο ειναι οντως καλο

και οχι κακο? Πως γνωριζουμε οτι

ο θεος τοσους αιωνες δε μας εξαπατα?

Πως γνωριζουμε οτι ο θεος ανεκαθεν

δεν ηταν(του αρεσε να ηταν) κακος? Μηπως

ακομα μας εξαπατα για την ιδια την υπαρξη

του καλου και του κακου?

 

Οταν γραφτηκαν η παλαια και η

καινη διαθηκη, υπηρχε εκκλησια

ωστε να εχει δημιουργησει παραδοση?

 

ζητω συγνωμη αν οι ερωτησεις

φαινονται καπως αποτομες :(

 

 

Δημοσ.

Πως γνωριζουμε οτι

<hr /></blockquote>

 

Παρατηρώ μια ταση προς τον μηδενισμο στο λόγο σου. Δεν μπορώ να απορρίψω τον μηδενισμό σαν φιλοσοφικο flavour σκέψης. Το πρόβλημα στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι ότι δεν έχει νόημα η συζήτηση αν το χρησιμοποιήσουμε σαν βάση. Αν λοιπόν πούμε ότι πράγματι υπάρχει μια διαδικασία όπου ο άνθρωπος μπορεί να γνωρίζει, τότε δεν θα χρειάζεται να αναγάγουμε την συζήτηση σε τέτοιου τύπου ερωτήσεις. Ακόμα και αν συμφωνούμε ότι χρειάζεται να ορίσουμε αυτή την διαδικασία, το θεωρώ μια εντελώς διαφορετική συζήτηση και προτείνω να θεωρήσουμε ως δεδομένο ότι υπάρχει.

Δημοσ.

Lyman Zerga

Δε νομιζω οτι ειμαι μηδενιστης.

Ισως να ειμαι πολυ κοντα σε αυτον

αλλα νομιζω πιο πολυ μου ταιριαζει

ο ορος σκεπτικιστης. Εκτος αν οριζεις

ως μηδενιστη καποιον που θεωρει

υποχρεωση του να ρωτησει

το λογο για να αποδεχτει κατι οταν

αυτο δεν του φαινεται αυτονοητο

 

οπως ειναι για σενα ο ορισμος της

διαδικασιας της γνωσηςτου θειου,

κατι μη αποδεκτο στη συγκεκριμενη

συζητηση, ετσι ειναι και για μενα

μη αποδεκτος για τον διαφορετικο

λογο ομως, που ανεφερα πιο πανω

 

Βαση αυτης της αποκλισης αποψεων

δε εχω καποια αλλη ερωτηση που

μπορω να σου κανω

Ευχαριστω πολυ και παλι για ολες

τις απαντησεις που μου εδωσες και

τον πολυτιμο χρονο σου που μου

αφιερωσες.

Στη διαθεση σου οποτε θελησεις

μπαμπης :)

 

Δημοσ.

theobabis:

Den eixa skopo me to sxolio mou na 8esw telos sthn syzhthsh mas. Ayto poy h8ela na pw einai oti den blepw to nohma sthn parakatw erwthsh.

Πως γνωριζουμε οτι

ο θεος τοσους αιωνες δε μας εξαπατα?

<hr /></blockquote>

Ayto einai ena entelws ksexwristo 8ema syzhthshs. Otan loipon sthn mesh mias koybentas to 8eteis, prepei na kanoyme mia terastia paren8esh gia na katalhksoyme (an katalhksoyme) kai meta na ksanagyrisoyme. Tha mporoysame apla na ypo8esoyme oti isxyei (h oti den isxuei) kai na meinei sta ypopsin, afoy omws exoyme teleiwsei to trexon 8ema. Pisteyw oti otan anoigei mia syzhthsh, xanetai eykola o arxikos problhmatismos.

H syzhthsh mazi soy htan mia poly eyxaristh empeiria poy thn xairomai idiaiterws. Kai ayto giati pragmatika skeftesai domhmena kai logika,pragma poly spanio kai ksexwristo. Se eyxaristw gia to h8os poy epebales sthn koybenta mas kai gia to kopo soy na asxolh8eis me ta legomena moy. Elpizw na ksana exoyme thn eykairia ths antallaghs apopsewn kai se alla 8emata.

Giannhs :)

 

Δημοσ.

Lyman Zerga

Μαλλον υπηρξε μια μικρη

ασυνενοησια στα λεγομενα μας.

Δικο μου λαθος που δε καταφερα

να γινω κατανοητος και οδηγηθηκαμε

σε τελμα. Να επανορθωσω φερνοντας

μας 2-3 ποστ πισω

Αυτο που δε μπορω να καταλαβω

βασικα, ειναι τι διαφοροποιει

την ηθικη(αυτο που ανεφερες ως:

"Κάθε άνθρωπος έχει την αίσθηση

του "καλού" και του "κακού".)

απο τη λογικη, ετσι ωστε το πρωτο

να μπορουμε να το δεχτουμε ως μια

υποθεση, ενω το δευτερο να εξαρταται

καθαρα απο τη θεληση του θεου.

 

Σε ευχαριστω πολυ για τα καλα σου λογια :)

 

 

Δημοσ.

τι διαφοροποιει

την ηθικη(αυτο που ανεφερες ως:

"Κάθε άνθρωπος έχει την αίσθηση

του "καλού" και του "κακού".)

απο τη λογικη, ετσι ωστε το πρωτο

να μπορουμε να το δεχτουμε ως μια

υποθεση, ενω το δευτερο να εξαρταται

καθαρα απο τη θεληση του θεου.

<hr /></blockquote>

Αυτό που λέω ως αίσθηση του καλού και του κακού δεν έχει να κάνει με την ηθική ως αποτέλεσμα κάποιων γνωσιολογικών παρεμβάσεων. Διλαδή, ο άνθρωπος από την γέννηση του έχει την ικανότητα να χωρίζει τα πράγμα σε "καλά" και "κακά" χωρίς καν να γνωρίζει τον ορισμό τους. Αυτό ειναι μια αυθαίρετη υπόθεση την οποία δέχομαι, δεν έχω κανένα τρόπο να την δικαιολογήσω, είναι απλά μια πεποίθεσή μου. Ήταν μια παρένθεση που προσδιόριζε τις προσωπικές (και αστήριχτες, απλά δηλώνω ότι αυτές είναι και όχι κάποιες άλλες) απόψεις.

Ήταν μια παρένθεση, που δεν χρησιμοποιήθηκε ώς επιχείρημα.

Ξεχνόντας για λίγο το παράδειγμά σου, να επισημάνω το εξής:

Κάθε άνθρωπος έχει την αίσθηση ...

<hr /></blockquote>

Ερχόμενος στο παράδειγμα, ας υποθέσουμε ότι ένα πρωί ...

<hr /></blockquote>

Η αλήθεια είναι ότι δεν ήταν τόσο εμφανές όπως το έγραψα (ότι δεν ήταν ως επιχείρημα) και για αυτό ίσως σε παραξένεψε.

Δημοσ.

ενω το δευτερο να εξαρταται

καθαρα απο τη θεληση του θεου.

<hr /></blockquote>

Καθαρά;

Στην τελική ανάλυση, με τις υποθέσεις που έχουμε κάνει, όλα εξαρτώνται από την θέληση του Θεού (αφού και η λογική μπορεί να αλλάξει).

  • 2 εβδομάδες αργότερα...

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...