Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Καταλαβαίνω ακριβώς τι εννοείς, απλά δεν συμφωνώ. Όχι ως προς την διαφορά των πολιτισμών αλλά ως προς το αν αυτό δικαιολογεί κάτι. Αιτιολογέι μόνο.

 

Μπδγ, έλα παραδεχτείτε ότι αν είχε γράψει ο Λούσι το σχόλιο της Μαφάλντα, με τον ίδιο τρόπο που υποστηρίζει τον Χίτλερ πχ., θα γελούσατε.

  • Απαντ. 237
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Και εδώ θίγεις κάτι πολύ καλό και άμεσα συνεπαγόμενο.

 

Αιτιολόγηση και δικαιολόγηση...

 

 

Εκεί είναι το θέμα. Η δικαιολόγηση είναι βάσει της ηθικής που ισχύει στα εκάστοτε χωρικά και χρονικά δεδομένα.

 

Για αυτό είπα στο -Nick- ότι το θέμα είναι τελικά η ηθική.

 

 

Φυσικά και δεν δικαιολογεί κάτι. Μόνο μέσω της ηθικής μπορείς να δικαιολογήσεις ή όχι κάτι. Να μπεις δηλαδή στο δίπολο σωστό - λάθος. Και αυτή, η ηθική, αλλάζει ανά τους καιρούς και ανά περιοχές.

 

Έτσι... στον μικρόκοσμο ενός ατόμου σημασία έχει η δικαιολόγηση. Στον "μακρόκοσμο" όμως μήπως έχει η αιτιολόγηση;

Δημοσ.

Οταν ζητας την ευθανασια καποιου επειδη εγραψε κατι (ο,τι και αν ηταν αυτο) σε ενα τοιχο, δεν βλεπω τιποτα κωμικο σε αυτο.

Μονο τραγικο.

Η οργή υποθέτω είναι επιλεκτική.Το ίδιο και η τραγικότητα.

Οταν κάποιος ψάχνει να βρει αφορμές μπορεί και μια υπερβολή να είναι αρκετή.

Δημοσ.

Χε...

 

Το θέμα με αυτά που αναφέρεις, τα δύο άκρα, είναι ότι είναι άκρως απαραίτητα.

 

Χρειάζονται για να προχωράει ο κόσμος μπροστά.

 

 

Όπως η ζωή ενός ζώου στη Φύση είναι ο θάνατος ενός άλλου ζώου, έτσι και με τους ανθρώπους. Απλά δεν έχουμε ούτε οπλές, ούτε ταχύτητα, ούτε όσφρηση ούτε ούτε ούτε...

 

Αλλά έχουμε δυιστική αντίληψη (Wittgenstein και Nitsche). Οπότε, μαύρο - άσπρο, καλό - κακό, θρησκείες κτλ. Δικαιολογίες του μηχανισμού της Φύσης για να τσουλάει το θέμα.. να κινιέται η τραμπάλα (Φιλότης - Νείκος και τετρακτύς).

 

Αυτό όμως οδηγεί στο πως πρέπει να υπάρχουν και αυτοί που δεν είναι μέσα στο δυιστικό παιχνίδι. Για να ικανοποιείται το "δυιστικός - μη δυιστικός" δίπολο.

 

 

Έτσι, σαφώς και ο τυπάς που έγραψε το περί καλωδίων δεν έκανε κάτι παράλογο... σαφώς και οι αντίθετοι δεν έκαναν κάτι παράλογο, σαφώς και μία κοινωνία θα την συνέφερε να αγκαλιάζει και τα δύο άκρα αυτά μέσα της.

 

 

Όσο για το "ποιος ζει και ποιος πεθαίνει"... το κρίνει κάθε φορά το άκρο που έχει την δύναμη να το κάνει. Και το κάνει είτε με τουφέκια είτε με πιο εξευγενισμένο τρόπο. Δεν υπάρχει διαφορά. Π.χ., μία χαρά πέθαναν οι όποιες κατά τόπους φυλές άπαξ και εξαφανίστηκαν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους και έγιναν κάτι άλλο. Δεν τους σκότωσε κανείς.

 

 

Και πολιτισμός, δεν είναι η ανεκτικότητα στο ποιος πεθαίνει και ποιος όχι. Δεν είχε πολιτισμό η Σπάρτη, που σκότωναν μωρά παιδιά επειδή θα ήταν βάρος στα τότε "ασφαλιστικά ταμεία";

 

Ή μήπως δεν έχουν πολιτισμό όσες κοινωνίες επιτρέπουν την θανατική ποινή;

 

 

Πολιτισμός είναι απλά η σύμβαση για το τι θεωρείται αρεστό και τι όχι από μία ομάδα ανθρώπων (που μοιράζονται κοινή κοινωνική, οικονομική και διοικητική οργάνωση) σε όλα τα πλαίσια των λειτουργιών και μηχανισμών που έχουν συμφωνήσει ότι επιτρέπεται να υπάρχουν.

 

Ωραίο ποστ.

 

Είμαι με τον καφέ και ένα κάρο αναισθησιολογικές παπαριές στο χέρι, οπότε θα προσπαθήσω να απαντήσω αξιοπρεπώς μεν, συνοπτικά δε.

 

Συμφωνώ στα περί δυισμού, ναι αυτή είναι η αντίληψή μας (δε μπορώ εύκολα να φανταστώ ισοπέδωση άκρων αξιών) και ναι, είναι το δίπολο που φτιάχνει την ανθρώπινη τάση.

Εκεί που διαφωνώ όμως είναι στο ότι επειδή ακριβώς έχουμε την ικανότητα θεώρησης Άκρων, δε θα έπρεπε να έχουμε την τάση να κινούμαστε προς αυτά. Ούτε προς τα μεν, ούτε προς τα δε -και δε μιλάω αμιγώς για πολιτικά άκρα. Καθαρά κοινωνικά, ο απολυταρχισμός του ενός πχ με τη "δικτατορία του όχλου" είναι εξίσου δυσλειτουργικές καταστάσεις.

 

Ο τύπος με το καλώδιο προφανώς και ήταν παράλογος εντός αυτού του πλαισίου. Είτε με τη δική σου, είτε με τη δική μου οπτική, αυτό που ευχόταν ο τύπος την (λολ) πτώση του "πολιτισμού" ήταν στην ουσία κάτι που ΔΕΝ (όπως γράφεις:) "θα συνέφερε μια κοινωνία να αγκαλιάσει". Δεν μιλάμε για μια Ακραία πρόταση, μιλάμε για μία πρόταση με σκοπό κατάργησης του διπόλου. Ο τύπος δεν έγραψε "τέρμα στον κοινοβουλευτισμό" ή "είμαστε όλοι ίσοι" ή "είμαι καλύτερος απ' όλους σας". Δεν υπάρχει σκοπός ή υπόβαθρο στην κατάλυση πολιτισμών, υπάρχει μόνο στην κατάλυση μέσων έκφρασης αυτών. Ο τυπάκος απλώς πρέπει στον ύπνο του να νομίζει πως είναι ο Τζόκερ του Νόλαν φάση.

 

Αναφορικά με τις ιστορικές αναδρομές τώρα, πολιτισμός δεν "είναι" κατά τη γνώμη μου. Το ψιλοδείχνεις και ο ίδιος όταν αναφέρεις τη Σπάρτη: προφανώς κάποτε ήταν πολιτισμένο να πετάς νεογνά απ' τον Καιάδα ή να μονομαχείς με πιστόλια για μια γκόμενα ή να σφάζεις κόσμο επειδή πίστευε στο λάθος φάντασμα. Αναγκαστικά λοιπόν, μιλάμε για τον πολιτισμό όπως έχει οριστεί τώρα και βασισμένο στα Δυτικά πρότυπα. Μπορεί σε άλλα 400 χρόνια να θεωρείται πολύ βάρβαρο να τσουγκρίζεις το ποτήρι σου ή να κάνεις χειραψία, όπως για μας φαίνεται λίγο ουγκαμπούγκι να τρως έντομα όπως αυτή τη στιγμή στην Άπω Ανατολή.

 

Η διαφορά όλων αυτών όμως, με όλες τις ιστορικές και χωρικές διαφοροποιήσεις τους, είναι πως εντάσσονται σε ένα πλαίσιο: λογικό; αισθητικό; παραδοσιακό; πνευματικό; Υπάρχει μια γαμημένη ΑΙΤΙΑ για την ύπαρξη αυτών των πραγμάτων, που μπορεί να ξεκίνησε 10.000 χρόνια πριν μαζί με την ανάπτυξη του πρόσθιου λοβού, μπορεί να ξεκίνησε πριν 30 με την Ευρωπαϊκή Ένωση. Μαλακισμένες αιτίες; Άπειρες. Κακόγουστα συμπτώματα; Γάμησέ τα. Περιττές παραφυάδες; Ω ναι. Υπάρχουν πάρα πολλές παρενέργειες στον πολιτισμό.

 

Αλλά το "πονάει χέρι, κόψει χέρι" που γράφει ο μαλακάκος στον τοίχο, έρχεται πολύ έξω από τον όποιο ορισμό του ανθρώπου ως κάτι περισσότερο από βιολογική οντότητα, κι ας χρησιμοποποιεί τη γλώσσα που ο πολιτισμός ανέπτυξε, το μαρκαδόρο που έφτιαξε και το μάρμαρο που έκοψε. Το μυαλό του, παραμένει στα -10.000 χρόνια και τότε μάλλον δε θα ήταν αυτός που θα ανακάλυπτε τη φωτιά.

 

 

edit, άμα δε το κλείσω λογοτεχνικά ο πούστης, κάτι θα πάθω.

 

edit 2, κάτι είδα να λέγεται για ηθική όσο έγραφα, υποψιάζομαι πως έχει επέλθει σύγχιση μεταξύ ηθικής και δεοντολογίας, αλλά όχι_χρόνος.

Δημοσ.

Μπδγ, έλα παραδεχτείτε ότι αν είχε γράψει ο Λούσι το σχόλιο της Μαφάλντα, με τον ίδιο τρόπου που υποστηρίζει τον Χίτλερ πχ., θα γελούσατε.

 

Δεν ειναι το ιδιο και θα σου εξηγησω το γιατι. Οσον αφορα εμενα τουλαχιστον.

 

Ο μεσος χρηστης του Ινσομνια που παρακολουθει το Μπλα-Μπλα, εχει δει παρα πολλες αντιστοιχες ατακες απο τον Lucifer.

Εχει δει ομως και δεκαδες post που δειχνουν ενα ατομο καποιας ευφυιας και λογικης.

Εχουμε το περιθωριο δηλαδη να δεχτουμε οτι μπορει να κανει και χιουμορ ή εστω οτι αν του δινοταν η ευκαιρια δεν θα εκανε οντως ευθανασια στο τυπακι.

Για την Μαφαλντα δεν ξερουμε. Μπορει και να το εννοει.

 

Για παραδειγμα παρε την δικη σου σχεση με τον Lucifer. Αν εχω καταλαβει καλα γνωριζεστε ή τελως παντων εχετε αρκετο θαρρος μεταξυ σας.

Αν γυρισει και σου πει "αντε μωρη μαλακισμενη" σε ενα thread ισως το παρεις στο χαβαλε επειδη εχετε μια καποιου ειδους οικειοτητα.

Αν σου το πω εγω πχ, θα φαω ban και θα εχεις και καθε δικιο να μου τα χωσεις και να παρεξηγηθεις.

 

Μπορει και ο Lucifer να τα ακουσε στην αρχη του Insomnia για καποια τετοια ατακα, δεν ξερω, δεν ειμαι τοσο παλιο μελος.

 

Η οργή υποθέτω είναι επιλεκτική.Το ίδιο και η τραγικότητα.

Οταν κάποιος ψάχνει να βρει αφορμές μπορεί και μια υπερβολή να είναι αρκετή.

 

Μαφαλντα δεν σε ξερω και απο χτες για να σου την εχω στημενη στην γωνια.

Δημοσ.

 

Αν σου το πω εγω πχ, θα φαω ban και θα εχεις και καθε δικιο να μου τα χωσεις και να παρεξηγηθεις.

 

 

 

Εντελώς μεταξύ μας, έχεις πει ουκ ολίγα χωρίς να φας μπαν.

Δημοσ.

Εντελώς μεταξύ μας, έχεις πει ουκ ολίγα χωρίς να φας μπαν.

 

Μεταξυ μας θα μπορουσα να ειχα πει και περισσοτερα σε καποιες περιπτωσεις. Αν και δεν νομιζω οτι εχω πει κατι τοσο ασχημο ωστε να με κανουν ban. Θα με ειχαν κανει φανταζομαι.

Θελω να πιστευω οτι τουλαχιστον προσπαθω να κραταω ενα επιπεδο στους διαλογους που κανω.

Μπορει να μην τα καταφερνω τοσο καλα οσο νομιζω, αλλα δεν εχουμε ολοι ταλεντο στο γραψιμο.

 

Καθε συμβουλη δεκτη παντως.

Δημοσ.

Μεταξυ μας θα μπορουσα να ειχα πει και περισσοτερα σε καποιες περιπτωσεις. Αν και δεν νομιζω οτι εχω πει κατι τοσο ασχημο ωστε να με κανουν ban. Θα με ειχαν κανει φανταζομαι.

Θελω να πιστευω οτι τουλαχιστον προσπαθω να κραταω ενα επιπεδο στους διαλογους που κανω.

Μπορει να μην τα καταφερνω τοσο καλα οσο νομιζω, αλλα δεν εχουμε ολοι ταλεντο στο γραψιμο.

 

Καθε συμβουλη δεκτη παντως.

 

Δεν στόχευε εκεί το σχόλιο, ούτε πρόκειται να κάνουμε ιστορική αναδρομή των μπαν του καθενός.

 

Το ζήτημα είναι ότι όλοι με χ,ψ τρόπο έχουμε μιλήσει για λοβοτομές, κρέμασμα από @@ κ.ο.κ. σε φάσεις ξεσπάσματος, νεύρων, χιούμορ και δε συμμαζεύεται. Όπως και έχουμε βρίσει εμμέσως πλην σαφώς, σαφέστερα ή ασαφώς.

 

 

Ας πω τη μαλακία μου, η μαφάλντα είναι από τα πιο ευγενικά μέλη, ακόμα κι εκεί που ΟΛΟΙ οι υπόλοιποι τρολλάρουμε. Και ετόλμησε ω θεοί να πει το κάτι παραπάνω και αρχίζουμε τα ΩΩΩΩΩ ΤΙ ΕΙΠΕΕΕΕΕΕ. Νταξει. Έλεος.

 

Επίσης μια μικρή σημείωση επειδή ειμαι κομμάτια στη δουλεια κτλ κτλ. ΣΥΓΓΝΩΜΗ νόμιζα ότι τόση ώρα συνομιλούσα με το φρηνταμπα, εξ ου και τα σχόλια για το μπαν και το πως μιλάει. =ρ

 

ΣΥΓΓΝΩΜΗ Ε.

Δημοσ.

Ζήτησα από τον Λουσιφερ -εφόσον άνοιξε το θέμα-να αλλάξει ο τίτλος.Το "πήδημα υπέρ παρθενίας"νομίζω ότι απηχεί καλύτερα την υποκρισία,το παράδοξο,την νοοτροπία,το δάχτυλο και το δάσος.

 

 

 

 

Ενα ποστ που φωτογραφίζει την έκφραση δύο μέτρα και δύο σταθμά.

Στην ατάκα του κάποιου χωράνε πολλά.Οργή,απαισιοδοξία,πάθος για αφύπνιση.

Το σχόλιο το δικό μου ήταν απλά πιο κωμικοτραγικό κι από εκφώνηση δικτάτορα.

Φυσικά η κρίση η δική μου για το βάρβαρο σύνθημα είναι λάθος. Γιατί;Γιατί έτσι.

Η κρίση η δική σου είναι αλάθητη.Πρόκειται μάλλον για σαχλαμαρίτσα.

Υποθέτω ότι η ταμπέλα ηλίθια είναι μικρή τιμωρία για το ατόπημά μου να εκφράσω με ένα σχόλιο την καταδίκη της βίας και την λογική της ζούγκλας.

Οσο για την υπογραφή μου.Με δεδομένη την κριτική σου ικανότητα που βρήκες δυσκολία;

Αα υποθέτω ότι η κοινωνία θα νιώθει αν μη τι άλλο ανακούφιση από το δικό σου επίπεδο σκέψης.

Πιθανόν θα μας γλίτωνες από πολλά πράγματα αν καθημερινά μας έγραφες την σκέψη σου για τα τεκταινόμενα.

Εσύ και ο Πάπας.

 

 

 

Θελω να πιστευω και στο γραπτο λογο οτι δεν γραφουμε στο περιπου αλλα καθε λεξη μετραει. Αν θελεις ξαναδιαβασε τι εχω γραψει... αληθεια σε παρακαλω, δεν θελω να επαναλαμβανομαι.

 

(πηγα να γραψω σεντονακι και το παρατησα - δεν εχει κανενα νοημα)

 

Κρατα τουλαχιστον οτι δεν μιλουσα μονο για σενα συγκεκριμενα. Αν το ελεγες κυνικα τυπου "ευθανασια σε οποιον κανει ερανο για τους σαιεντολογους" θα το επαιρνα αλλιως. Ακομα και τωρα το θεωρεις ΒΑΡΒΑΡΟ συνθημα που παραπεμπει στην ζουγκλα και πολλα που αληθεια ΔΕΝ...

Ετσι οπως βιαστικα παρεξηγησες οτι παρομοιαζω ΕΣΕΝΑ με δικτατορα κλπ νομιζω οτι καλυτερα να μεινει εδω το θεμα.

 

ασ' το να παει στο διαολο. Δεν θα βγει νοημα, καλη καρδια :-)

Δημοσ.

 

 

Ας πω τη μαλακία μου, η μαφάλντα είναι από τα πιο ευγενικά μέλη, ακόμα κι εκεί που ΟΛΟΙ οι υπόλοιποι τρολλάρουμε. Και ετόλμησε ω θεοί να πει το κάτι παραπάνω και αρχίζουμε τα ΩΩΩΩΩ ΤΙ ΕΙΠΕΕΕΕΕΕ. Νταξει. Έλεος.

 

Αυτο προσπαθησα να εξηγησω.

Οταν βλεπεις ενα απο τα πιο ευγενικα και μετριοπαθη μελη να λεει τετοια ατακα, μονο σοβαρα μπορεις να την παρεις.

Ισως δεν αξιζε τοσο πεσιμο, αλλα οι καιροι ειναι περιεργοι. Εχουμε ολοι τα νευρα μας και ξεσπαμε οπου βρουμε.

Μαλακια, δεν λεω, αλλα αυτο γινεται.

Δημοσ.

Αυτο προσπαθησα να εξηγησω.

Οταν βλεπεις ενα απο τα πιο ευγενικα και μετριοπαθη μελη να λεει τετοια ατακα, μονο σοβαρα μπορεις να την παρεις.

Ισως δεν αξιζε τοσο πεσιμο, αλλα οι καιροι ειναι περιεργοι. Εχουμε ολοι τα νευρα μας και ξεσπαμε οπου βρουμε.

Μαλακια, δεν λεω, αλλα αυτο γινεται.

 

Εγώ θα το πήγαινα ανάποδα. Ακριβώς επειδή είναι ευγενής και μετριοπαθής μάλλον αξίζει λίγο πιο ήπια κριτική.

 

1329726353440.png

 

Να εδώ ας πούμε η μαφάλντα θα μιλούσε ευγενικά. Εγώ θα πω απλώς ρε φιλαράκι αν δεν έχεις τίποτε να σχολιάσεις, έστω με ιαμβικό δεκαπεντασύλλαβο, μη μας χαλάς την πιάτσα.

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...