Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Όλοι μας έχουμε δει graffiti σε τοίχους και τρένα. Κάποια ειναι εκπληκτικά και κάποια ειναι αηδίες. Το καλό graffiti ειναι σαν ενα εργο τέχνης ενώ η αηδία ... είναι απλώς αηδία. Θα ασχοληθώ μόνο με το τα έργα τέχνης γιατί αηδίες του τύπου παίρνω ενα μαρκαδόρο και γραφω κάτι στους τοίχους είναι κοινή βλακεία. Ξεκαθαρίζω οτι ΔΕΝ μιλώ για τα συνθήματα που εχουν κάποιο νόημα - αυτά εχουν αλλο σκοπό - και επισης ΔΕΝ μιλώ για graffiti που υπάρχει κάποιου είδους άδεια.

 

Η απορία μου είναι: Για ποιο λόγο ζωγραφίζουν σε ΜΜΜ(τρένα, λεωφορεία,κλπ) και επίσης για ποιο λόγο ζωγραφίζουν σε καθαρούς και φρεσκοσυντηρημένους τοίχους; Τι ειναι αυτό που ικανοποιούν; Ποιο αίσθημα/συναίσθημα ικανοποιούν; Πότε ένα εργο τέχνης σταματά να ειναι έργο τέχνης και καταντά οπτική μόλυνση;

  • Απαντ. 90
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Για τον ίδιο λόγο που κάποτε ζωγράφιζαν σε σπήλαια, μετά σε αγγεία, σε τοίχους, αργότερα στα ταβάνια, που κάνουν τατουάζ, που γράφουν στο κενό των βιβλίων, να εκφραστούν.

 

Είναι σαν να ρωτάς, γιατί κάποιος σφυρίζει.

Δημοσ.

Για τον ίδιο λόγο που κάποτε ζωγράφιζαν σε σπήλαια, μετά σε αγγεία, σε τοίχους, αργότερα στα ταβάνια, που κάνουν τατουάζ, που γράφουν στο κενό των βιβλίων, να εκφραστούν.

Αυτό ειναι το προφανές. Προσπαθώ να μάθω αν με τον έμμεσο βανδαλισμό εκφράζουν κάτι βαθύτερο (και άγνωστο σε μένα) ή απλά εκφράζουν το δόγμα "το σπάμε γιατί εχει αθηναϊκές πινακίδες" (παοκια no offence)

Δημοσ.

Ε;!; Δεν κατλαβαίνω. Εκφράζονται μέσα στο περιβάλλον που ζουν, μέσα σε τσιμέντα και οχήματα ζουν, αυτά ζωγραφίζουν.

Αν ζούσαν σε σπήλαια, τα σπήλαια θα ζωγράφιζαν.

Αν και θα βόλευε να ορίσεις τι θεωρείς τέχνη και τι βανδαλισμό.

 

Σε κάθε περίπτωση, το φάλτσα σφύριγμα το θεωρώ χειρότερο βανδαλισμό της αισθητικής μου από ένα άσχημο γκράφιτι, κι είμαι αμουσος.

Δημοσ.

Συνήθως είναι δείγμα «μαγκιάς», απλά για να δείξουν ότι έχουν 60 κιλά αρχ*δια, λόγω της δυσκολίας και του κινδύνου που αυτό εμπεριέχει. Δεν έχει καμία σχέση με τέχνη ή με «επανάσταση», απλά μερικοί κρύβουν το βανδαλισμό πίσω από τέτοια προσωπεία.

 

Που το ξέρω;

 

Once upon a time, υπήρξα κι εγώ graffiti writer. Νόμιμα μεν, δεν έκανα παράνομα, αλλά αυτό δε μου απαγόρευσε να έχω επαφές με τέτοια άτομα.

Δημοσ.

...

 

Σε κάθε περίπτωση, το φάλτσα σφύριγμα το θεωρώ χειρότερο βανδαλισμό της αισθητικής μου από ένα άσχημο γκράφιτι, κι είμαι αμουσος.

Θα βασιστώ στο παράδειγμα σου για να στο εξηγησω. Δεν αναφέρομαι για αυτούς που σφυράνε σαν γίδια αλλά για αυτούς που σφυράνε μελωδικά. Τέλος τα γίδια και οι tagies. Το ερώτημα μου ειναι τι ειναι αυτό που τους κάνει να πιστεύουν οτι το μελωδικό τους σφύριγμα ειναι κοινός αποδεκτό και οτι δεν μπορει να ειναι ενοχλητικό. Αν ερθεί ο Ψ κάτω απο το παράθυρο σου και σφυρά μελωδικά 24/7, συνεχίζει να είναι τέχνη ή καταντά ενοχληση;

 

Ψαχνω λοιπον ένα μελωδό που θα μου πει κάτι με λογικά επιχειρήματα.

 

Συνήθως είναι δείγμα «μαγκιάς», απλά για να δείξουν ότι έχουν 60 κιλά αρχ*δια, λόγω της δυσκολίας και του κινδύνου που αυτό εμπεριέχει. Δεν έχει καμία σχέση με τέχνη ή με «επανάσταση», απλά μερικοί κρύβουν το βανδαλισμό πίσω από τέτοια προσωπεία.

...

Το κρατώ αυτό. Θα το σχολιάσω αργοτερα.

Δημοσ.

Μάλλον έχουμε διαφορετικό κώδικα επικοινωνίας. Για παράδειγμα, το αβατάρ μου είναι 4χρωμο στενσιλ στο πεζοδρόμιο μπροστά από το μουσείο μοντέρνας τέχνης στη νέα ορλεανη. Το έκαναν κατα τη διάρκεια μιας έκθεσης του George Rodrigue, που τα τελευταία 40 χρόνια ζωγραφίζει αυτό το σκυλάκι σε διάφορες καταστάσεις και χρυσοπληρώνεται. Για εμένα, ο τύπος που έκανε το συγκεκριμένο στενσιλ όχι μόνο εκφράστηκε, αλλά με εξέφρασε κιόλας και είμαι σίγουρος πόλλους άλλους. Βέβαια αν κάποιος ρώταγε τον Rodrigue ή τους φανατικούς για το συγκεκριμένο έργο, φανερά θα είχαν αντίθετη γνώμη και θα το θεωρούσαν εξευτελιστικό για τον καλλιτέχνη.

 

Όπως εσύ δε ρωτάς κανέναν για τους τοίχους που θέλεις άσπρους ή κίτρινους ή απλά γκρι γιατί απλά είναι ακριβό να τους φρεσκάρεις το χρώματα τους, κάποιοι άλλοι προτιμούν κάτι πολύχρωμο.

 

Στο αντιεπιχειρημα της ιδιοκτησίας του τοίχου" αντιπαραθέτω το απλοϊκό αλλά καθόλα ειλικρινές και ισχυρό επιχείρημα, "με δεν τον βλέπεις μόνο εσύ"!

 

Τη μόνη ένσταση που δέχομαι αδιαμαρτύρητα είναι απο τους αρχιτέκτονες των κτιρίων, οι οποίοι, θεωρητικά, έχουν σχεδιάσει το κάθε κτίριο ως ολότητα και το χρώμα αποτελεί σημαντικό μερος της δημιουργίας τους. Αλλά πόσο συχνά ισχύει κάτι τέτοιο;;;

Δημοσ.

Οι ατενιστας εχουν οργανωσει παλιοτερα κατι ομαδες graffiti σε σχολεια, και ηταν πραγματικα πολυ ωραια, απο λιγες εικονες που ειδα ομορφυνε και το σχολειο αλλα εδωσε και μια αλλη εικονα. Δεν ηταν πλεον ενα απλο μουντο κτιριο.

 

Το να καταστρεφεις παντως ενα τοιχο, ενα οικοδομημα, επειδη ετσι σου ρθε να γραψεις κατι, μονο μαγκια δεν μου δειχνει.

Δημοσ.

Μάλλον έχουμε διαφορετικό κώδικα επικοινωνίας. Για παράδειγμα, το αβατάρ μου είναι 4χρωμο στενσιλ στο πεζοδρόμιο μπροστά από το μουσείο μοντέρνας τέχνης στη νέα ορλεανη. Το έκαναν κατα τη διάρκεια μιας έκθεσης του George Rodrigue, που τα τελευταία 40 χρόνια ζωγραφίζει αυτό το σκυλάκι σε διάφορες καταστάσεις και χρυσοπληρώνεται. Για εμένα, ο τύπος που έκανε το συγκεκριμένο στενσιλ όχι μόνο εκφράστηκε, αλλά με εξέφρασε κιόλας και είμαι σίγουρος πόλλους άλλους.

Πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία. Το graffiti αυτό ΕΙΝΑΙ τέχνη.

 

 

Όπως εσύ δε ρωτάς κανέναν για τους τοίχους που θέλεις άσπρους ή κίτρινους ή απλά γκρι γιατί απλά είναι ακριβό να τους φρεσκάρεις το χρώματα τους, κάποιοι άλλοι προτιμούν κάτι πολύχρωμο.

 

Στο αντιεπιχειρημα της ιδιοκτησίας του τοίχου" αντιπαραθέτω το απλοϊκό αλλά καθόλα ειλικρινές και ισχυρό επιχείρημα, "με δεν τον βλέπεις μόνο εσύ"!

χμμ. Έχει κάποια βάση το επιχείρημα σου, αλλά θα το αντικρούσω με το εξης. Θα σε ενοχλούσε να έρθω να ζωγραφίσω το δικό αμαξι, επειδή το προτιμώ πολύχρωμο; Εννοώ να το ζωγραφίσω απο έξω γιατί δεν το βλέπεις μόνο εσυ.

 

Μήπως αυτό που ψάχνω στο graffiti σε τοίχους και τρένα, ειναι μια επαναστατική διάθεση ενάντια σε οποιαδήποτε μορφή ιδιοκτησίας; Το κρατώ και αυτό, μαζί με το προηγούμενο σχόλιο του haldol

 

 

...

Τη μόνη ένσταση που δέχομαι αδιαμαρτύρητα είναι απο τους αρχιτέκτονες των κτιρίων, οι οποίοι, θεωρητικά, έχουν σχεδιάσει το κάθε κτίριο ως ολότητα και το χρώμα αποτελεί σημαντικό μερος της δημιουργίας τους. Αλλά πόσο συχνά ισχύει κάτι τέτοιο;;;

Διαφωνώ. Είτε σέβεσαι τις επιλογές οποιουδήποτε ή δεν σέβεσαι κανενος.

Δημοσ.

Ε;!; Δεν κατλαβαίνω. Εκφράζονται μέσα στο περιβάλλον που ζουν, μέσα σε τσιμέντα και οχήματα ζουν, αυτά ζωγραφίζουν.

Αν ζούσαν σε σπήλαια, τα σπήλαια θα ζωγράφιζαν.

Αν και θα βόλευε να ορίσεις τι θεωρείς τέχνη και τι βανδαλισμό.

 

Σε κάθε περίπτωση, το φάλτσα σφύριγμα το θεωρώ χειρότερο βανδαλισμό της αισθητικής μου από ένα άσχημο γκράφιτι, κι είμαι αμουσος.

 

Και τα άγρια ηθρία χέζουν και κατουράνε στο περιβάλλον που ζουν, όχι σε πορσελάνινες τρύπες ... what's your point ?

 

Το χειρότερο που έχω δει είναι να υπάρχει πολύ καλό grafiti κάτω από γέφυρα στη Ν.Ιωνία (το οποίο πολύ το γούσταρα) με τους θεούς του Ολύμπου πειραγμένους (πχ τον Ερμή σε skate αν θυμάμαι καλά), μεγάλο , αρκετά τετραγωνικά, προσεγμένο με χρώματα, σκιές και τα πάντα μια χαρα ... άντεξε λίγο μετά κολλήσανε αφίσες και αρχίσαν τα χαζο-tags.

 

Επίσης κάποιος πρέπει να πλακώσει στις φάπες αυοτύς που είχαν γεμίσει τον τόπο με stencils Low-Bap

Δημοσ.

Επίσης κάποιος πρέπει να πλακώσει στις φάπες αυοτύς που είχαν γεμίσει τον τόποτ με stencils Low-Bap

 

Που κολάει το Low Bap; Μακάρι να ήταν δύο φορές περισσότερα αυτά τα stencils και να έλειπαν τα Θ13 - Θ7 - λαγοί - κλπ. Ανάθεμα κι αν θα τα προσέχαμε.

Δημοσ.

Που κολάει το Low Bap; Μακάρι να ήταν δύο φορές περισσότερα αυτά τα stencils και να έλειπαν τα Θ13 - Θ7 - λαγοί - κλπ. Ανάθεμα κι αν θα τα προσέχαμε.

 

Να λείπαν και τα Θ13-Θ7 δε λέω ... αλλά το να πέρνεις ένα stencil και να το κοπανάς κάθε 1,5 μέτρο πανω-κάτω-πλάγια στα πάντα θες να μου πεις ήταν τρόπος έκφρασης ??

 

και δε μιλάω για stencil mε σχέδια να δείχνει κάτι ρε παιδί μου. απλά τις λέξεις "Low Bap"

 

Αμα είναι να πάρω και εγώ ένα stancils "Ζεϊμπέκικο" και να γεμίσω τον τόπο

Δημοσ.

και δεν το κάνεις αυτό με το ζεϊμπέκικο; Πρωτότυπο είναι και προσωπικά θα το γούσταρα.

 

btw, το χέσιμο δεν είναι τρόπος έκφρασης, εκτός κι αν είσαι κατσίκα και κάνεις αυτά τα ομοιόμορφα κουρκουμπίνια.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...