Προς το περιεχόμενο

Η αγορά των τεχνολογικά καταναλωτικών προϊόντων συνεχίζει να μειώνεται


insomnia.gr

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Members

Η Ελληνική Αγορά των τεχνολογικά καταναλωτικών προϊόντων συνεχίζει να μειώνεται το 1ο τρίμηνο του 2012 φθάνοντας τα 460.6 εκατ. ευρώ, που είναι μια μείωση της τάξεως του 16.2% συγκριτικά με το 1ο τρίμηνο του 2011. Αυτή η απόδοση κυμαίνεται στα ίδια επίπεδα με το 4ο τρίμηνο του 2011 και ως εκ τούτου η αγορά συνέχισε να μειώνεται. Το πολιτικό και οικονομικό περιβάλλον στην Ελλάδα το 1ο τρίμηνο του 2012 (κούρεμα του ελλείμματος, PSI, μείωση μισθών στον ιδιωτικό τομέα) επηρέασε σημαντικά και την καταναλωτική εμπιστοσύνη και το διαθέσιμο εισόδημα, με αποτέλεσμα την μείωση κατανάλωσης.

 

Ο τομέας των Τηλεπικοινωνιών ήταν ο μοναδικός που παρουσίασε θετικό αποτέλεσμα, με μια αύξηση της τάξεως του 5.8%. τρίμηνο του 2012 (κούρεμα του ελλείμματος, PSI, μείωση μισθών στον ιδιωτικό τομέα) επηρέασε σημαντικά και την καταναλωτική εμπιστοσύνη και το διαθέσιμο εισόδημα, με αποτέλεσμα την μείωση κατανάλωσης.

 

Τα φωτογραφικά Είδη με μια μείωση της τάξεως του 33.6% ήταν ο τομέας με την χαμηλότερη απόδοση, ακολουθούμενος από τον τομέα των Καταναλωτικών Ηλεκτρονικών Προϊόντων που παρουσίασε μείωση κατά 30.5%, οι Μεγάλες Οικιακές συσκευές με μείωση 22.7% και οι Μικρές Οικιακές Συσκευές με μείωση -19.5%.

 

Ο τομέας των Ειδών Πληροφορικής ήταν σε καλύτερη θέση, με μείωση μόνο 14.8% ενώ ο τομέας των Ειδών Εξοπλισμού Γραφείου διατηρήθηκε σχετικά σταθερός με μείωση 5%.

 

gfk0512.jpg

 

Μικρές Οικιακές Συσκευές: Από την σταθερότητα στην απότομη μείωση

 

Ο τομέας των Μικρών Οικιακών συσκευών παρουσίασε μια μείωση της τάξεως του 19.5% το 1ο τρίμηνο του 2012, φθάνοντας τα 39.4 εκατ. Ευρώ. Η απόδοση των ιδιωτικών ετικετών σε κάποιες κατηγορίες ή των πολύ γνωστών μαρκών σε κάποιες άλλες κατηγορίες μέσα στο τομέα επηρέασαν κατά πολύ τα αποτελέσματα. Κατηγορίες όπως Χύτρες, Τοστιέρες, φραπεδιέρες και hairstylers (όπου οι ιδιωτικές ετικέτες προωθήθηκαν ιδιαίτερα) παρουσίασαν διψήφια ποσοστά μείωσης.

Στην κατηγορία Προετοιμασία Φαγητού, το ποσοστό μείωσης ήταν μονοψήφιο παρόλο που είναι από τις πιο ακριβές κατηγορίες. Το θετικό αυτό αποτέλεσμα οφείλεται στα επώνυμα προϊόντα που κατέγραψαν καλύτερη απόδοση από την προηγούμενη χρονιά. Η προαναφερόμενη απόδοση των επώνυμων προϊόντων είναι εξαιτίας του γεγονότος ότι οι καταναλωτές μένουν περισσότερο εντός του σπιτιού. Συνήθως, αυτό σχετίζεται με την ανάγκη αγοράς επώνυμων προϊόντων που δημιουργεί την αίσθηση ενός καλύτερου περιβάλλοντος.

 

Από την άλλη πλευρά, τα επώνυμα προϊόντα βοήθησαν και άλλες κατηγορίες όπως τις ξυριστικές μηχανές να μείνουν σταθερές έναντι του 1ου τριμήνου του 2012.

 

Σημείωση: Τα κλιματιστικά έχουν εξαιρεθεί από τον τομέα των Μικρών Οικιακών Συσκευών και τα στοιχεία έχουν επανεπεξεργαστεί για τα προηγούμενα χρόνια.

 

Μεγάλες Οικιακές Συσκευές: Η μείωση οφείλεται κυρίως σε 3 κατηγορίες

 

Ο κατασκευαστικός κλάδος συνεχίζει να βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα ρεκόρ και αυτό έχει άμεσο αντίκτυπο στις πωλήσεις του τομέα και επηρεάζει κυρίως τις κουζίνες, τα ψυγεία και τα πλυντήρια πιάτων· η τελευταία κατηγορία θεωρείται, υπό τις παρούσες συνθήκες, μάλλον πολυτέλεια ως συσκευή.

 

Τα πλυντήρια αν και εξακολουθούν να παρουσιάζουν διψήφια μείωση εντούτοις έχουν την καλύτερη απόδοση από τις προαναφερθέντες κατηγορίες.

 

Η κατηγορία με την χειρότερη επίδοση ήταν τα στεγνωτήρια, με μια μείωση πάνω από 30%, ενώ οι καταψύκτες μοιάζουν να έχουν σχετικά σταθερή επίδοση.

 

Ωστόσο, υπήρξαν κάποιες ενδιαφέρουσες τάσεις για όλες τις κατηγορίες.

Υπήρχε μία τάση για υψηλότερα ενεργειακές κατηγορίες, μεταξύ των τεσσάρων μεγάλων

κατηγοριών.

 

Επίσης, υπήρχε μια τάση αναβάθμισης των χαρακτηριστικών του μοντέλου, για παράδειγμα: μεγαλύτερη χωρητικότητα στα ψυγεία, ψυγεία non-frost, πλυντήρια χωρητικότητας περίπου 7-8 κιλών και αυτοκαθαριζόμενα μοντέλα - ειδικά υδρολυτικά - σε σχέση με τις κουζίνες.

 

Προϊόντα Τεχνολογίας: Ένας τομέας που προσπαθεί να αντισταθεί στην κρίση

 

Ο τομέας των προϊόντων τεχνολογίας έφθασε αξία τα 84.8 εκατ ευρώ το 1ο τρίμηνο του 2012 με μια μείωση της τάξεως του 14.8% συγκριτικά με το 1ο τρίμηνο του 2011. Ο τομέας αυτός συγκριτικά με τους τομείς (Μικρές Οικιακές Συσκευές, Μεγάλες Οικιακές Συσκευές, Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Προϊόντα και Φωτογραφικά) σημείωσε την καλύτερη απόδοση. Αυτό οφείλεται σε ένα αριθμό παραγόντων όπως: μια σχετικά μικρή μείωση στους φορητούς υπολογιστές, μια τριψήφια αύξηση στα webbooks κυρίως λόγω των νέων λανσαρισμάτων και των μοντέλων με σύνδεση 3G, μια σταθερότητα στις visual cameras και την αύξηση της κατηγορίας «all-in-one».

 

Από την άλλη πλευρά, η μείωση έγινε εξαιτίας του: της συνεχόμενης μείωσης των desktop υπολογιστών, την σημαντική αύξηση των ιδιωτικών ετικετών στους φορητούς υπολογιστές που επηρέασαν την μέση τιμή της κατηγορίας και την διψήφια μείωση των pointing devices.

 

Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά προϊόντα: Η έντονη προωθητική δραστηριότητα επηρεάζει σημαντικά την επίδοση του τομέα

 

Ο τομέας έφθασε σε αξία τα 86.8 εκατ ευρώ το 1ο τρίμηνο του 2012, που είναι μια μείωση της τάξεως του 30.5% συγκριτικά με το 1ο τρίμηνο του 2011. Ο τομέας αυτός χαρακτηρίστηκε από την προτίμηση του καταναλωτή σε μοντέλα με πιο προηγμένη τεχνολογία όπως 3D (σε τηλεοράσεις και Blue Ray συσκευές), LED TV, Smart TV and Blue Ray.

 

Επιπλέον, οι συσκευές αποθήκευσης παρουσιάζουν οριακά θετική πορεία μεταξύ των κατηγοριών του τομέα, εξαιτίας της αύξησης του «κατεβάσματος» ταινιών και μουσικής από το διαδίκτυο, που απαιτούν μεγάλη χωρητικότητα μνήμης.

Συνήθως, αυτή η στροφή σε νέα μοντέλα θα οδηγούσε σε αύξηση της αξίας της αγοράς. Ωστόσο, οι έμποροι λιανικής εφαρμόζουν σημαντικές προωθητικές ενέργειες προκειμένου να αυξηθεί η κίνηση στα καταστήματά τους και να παραμείνουν ανταγωνιστικοί. Αυτό επηρεάζει τις μέσες τιμές σημαντικά και ως εκ τούτου το σύνολο του τομέα

έχει αρνητική απόδοση

 

Οι κατασκευαστές αναμένουν την διεξαγωγή του Ευρωπαϊκού Κυπέλου Ποδοσφαίρου και των Ολυμπιακών Αγώνων, ελπίζοντας για αύξηση των πωλήσεων πριν από αυτές τις δύο διοργανώσεις.

 

Είδη Εξοπλισμού Γραφείου: Ένας μάλλον σταθερός τομέας

 

Ο τομέας των Ειδών Εξοπλισμού Γραφείου έφθασε σε αξία τα 5.9 εκατ ευρώ, που είναι μια μείωση του 5%. Κάτω από αυτές τις συνθήκες όμως, αυτή η μικρή μείωση μπορεί να θεωρηθεί σταθερότητα.

Τα πολυμηχανήματα ήταν σχεδόν σταθερά ενώ οι εκτυπωτές παρουσίασαν μείωση μεγαλύτερη και από τη μέση μείωση του τομέα.

 

Δεν υπάρχουν κάποιες συγκεκριμένες τάσεις για αυτό τον τομέα αφού οι κατασκευαστές και οι έμποροι λιανικής φαίνεται να μην δίνουν ιδιαίτερη σημασία στον τομέα αυτό.

Φωτογραφικά Είδη: Ο πιο επηρεασμένος τομέας

 

Ο τομέας έφθασε σε αξία τα 10.7 εκατ ευρώ, μια μείωση δηλαδή του 33.6%, τη μεγαλύτερη ανάμεσα σε όλους τους τομείς.

Αυτή η μείωση προέρχεται κυρίως από τον τομέα των compact μηχανών, εκεί που η μέση τιμή έπεσε σημαντικά.

Η κατηγορία των DSLR segment απέδωσε λίγο καλύτερα, παρουσιάζοντας μια μικρότερη μείωση της μέσης τιμής. Ο λόγος ήταν ότι αυτή η κατηγορία διανέμεται κυρίως μέσω του καναλιών των εμπόρων λιανικής φωτογραφικών ειδών και επομένως ο πόλεμος τιμών δεν ήταν τόσο δυνατός.

 

Τηλεπικοινωνίες : Ο μόνος θετικός τομέας

 

Ακόμα μια φορά, οι Έλληνες καταναλωτές διατράνωσαν την βασική τους ανάγκη για επικοινωνία. Ο τομέας των Τηλεπικοινωνιών παρουσίασε αύξηση κατά 5.8% το 1ο τρίμηνο του 2012 σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2011 και έφθασε σε αξία τα 133.4 εκατ ευρώ.

 

Επομένως οι Τηλεπικοινωνίες είναι ο ισχυρότερος τομέας στη Ελληνική αγορά, συμβάλλοντας με το 29.6% της συνολικής αγοράς των Τεχνολογικών Καταναλωτικών προϊόντων.

 

Αυτή η καλή επίδοση οφείλεται στα smartphones, που συνέχισαν να αυξάνονται με διψήφια ποσοστά. Επιπλέον ανάλυση αυτής της κατηγορίας αποκαλύπτει μια ενδιαφέρουσα μάχη μεταξύ των κατασκευαστών.

 

Οι τηλεφωνικές συσκευές αυξήθηκαν με μονοψήφιο ποσοστό, ενώ η κατηγορία των ακουστικών έμεινε σταθερή.

 

Περίληψη

 

Η ελληνική αγορά γίνεται όλο και πιο προκλητική και ως εκ τούτου όλο πιο ενδιαφέρουσα. Απαιτεί πολύ στοχευμένες δραστηριότητες στην αγορά, ένα πολύ καλά ισορροπημένο χαρτοφυλάκιο προϊόντων και μια έξυπνη πολιτική τιμών. Οι εταιρείες χρειάζονται πληροφορίες για το σχεδιασμό της στρατηγικής τους και χρειάζονται συχνή πληροφόρηση για να προσαρμόζουν πολύ γρήγορα τις δραστηριότητές τους σε μια αγορά η οποία αλλάζει από μήνα σε μήνα.

 

gfkperilipsi.png

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...