Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Οτι ενας δασκαλος ειναι παιδεραστης ειναι οκ παντως (in b4 15+, inb4 οτι θελει να παει ισπανια που το οριο ειναι 13)

Δημοσ.

Επίσης, εντελώς εγκυκλοπαιδικά, ο ντετερμινισμός και η αιτιότητα δεν είναι το ίδιο πράγμα.

Πάντως το λεξικό Τριανταφυλλίδη λέει ότι "ντετερμινισμός"="αιτιοκρατία" και "αιτιοκρατία"= "η ύπαρξη αιτιότητας".

Τώρα τι θές να πείς δεν ξέρω. Ίσως κάτι άλλο.

Δημοσ.

Ωραία, ξεκινάω απ' το τέλος. Η διαφορά του ντετερμινισμού από την αιτιότητα, παρά το ότι όταν λέμε "ντετερμινισμό" πλέον αναφερόμαστε στον αιτιατό ντετερμινισμό, είναι χονδρικά η εξής: η αιτιότητα κηρύττει πως κάθε φαινόμενο είναι το αποτέλεσμα μιας αιτίας το οποίο μπορεί με τη σειρά του να είναι η αιτία για ένα επόμενο αποτέλεσμα. Ο ντετερμινισμός στηρίζει πως στο πλαίσιο των δεδομένων συνθηκών, δε θα μπορούσε να υπάρχει άλλο αποτέλεσμα. Στην ουσία ο ντετερμινισμός κηρύττει πως ο κόσμος είναι ΜΟΝΟ αιτιότητα, αλλά διαφοροποιείται από αυτήν στο χρονικό φάσμα λόγω περιορισμών του ανθρώπινου παράγοντα. Δηλαδή:

 

Αιτιότητα: αν ρίξω στον αέρα ένα κέρμα και έρθει κορώνα, θα ξέρω πως έπεσε στη μία πλευρά του επειδή το πέταξα στον αέρα. Το πέταξα η αιτία, η μία πλευρά το αποτέλεσμα.

Ντετερμινισμός: βλέπω πως έχει έρθει κορώνα και συμπεραίνω πως δεδομένων των συνθηκών, δε θα μπορούσε να έχει έρθει τίποτε άλλο παρά μόνο κορώνα.

 

Καθαρά φιλοσοφικά, ο ντετερμινισμός περιορίζεται από την ανθρώπινη δυνατότητα συναρμογής δεδομένων και άρα μπορεί να λειτουργήσει μόνο αναδρομικά και ποτέ με δυνατότητα πρόβλεψης. Επιστημονικά, είναι μια μαλακία και μισή από τότε που γεννήθηκε η κβαντομηχανική.

 

Για περισσότερα, προτείνω αυτό.

 

-

 

Ontopic, αυτό εδώ:

 

Γιαυτο λοιπόν μπορούμε να ερωτευτούμε ακαριαία και σε πολύ τελικό και σοβαρό στάδιο τον ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ την ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΣΤΙΓΜΗ

 

Δεν πα να είναι 200 χρονια μεγαλύτερος από εμάς δεν πα να ανήκει σε άλλο ζωικό βασίλειο δεν πα να είναι κουτσός μουγκός κτλ... ΑΝ ΣΥΝΤΡΕΞΟΥΝ οι προϋποθέσεις που κάνουν έναν άνθρωπο να αγαπήσει πραγματικά και να ερωτευτεί έναν άλλο τότε αυτό θα γίνει και δεν είναι θέμα ούτε χημείας ούτε αστρολογίας ούτε τίποτα.

 

Οποτε ναι ο άνθρωπος ερωτεύεται οποτε νάνε οποιον νάνε (αν το φέρουν έτσι οι συγκυρίες) αλλα δεν ερωτεύεται η αγαπά συνεχεια... αυτό θα το κάνει μια φορα στην ζωή του και μονο (ίσως και 2 αλλα απλά το έχω ακουστά και προσωπικά δεν το παραδέχομαι) δηλαδή μπορεί να γίνει με οποιον νάναι οποτε νάνε αλλα άπαξ και συμβεί δεν αλλάζει.

 

Είναι κατ' αρχήν αυτοαναιρούμενο. Αν θες να 'σαι ντετερμινιστής, οτιδήποτε έχει συμβεί από το Big Bang και μετά παίζει ρόλο στο αν εσύ θα ερωτευτείς αύριο. Η χημεία, η αστρολογία, τα πλακάκια στο πατρικό του ξάδερφού σου, η συχνότητα του κοντινότερου pulsar, η βαρυτική έλξη της μαύρης τρύπας στο κέντρο του γαλαξία, η διάθεση ενός περιπτερά στο Ίλιον.

 

Κατά δεύτερον, εγώ γενικά έχω ερωτευτεί κάμποσες φορές. Και έχω αγαπήσει σίγουρα πάνω από μία. Και θεωρώ πως έχω την απαραίτητη εμπειρία και επαρκή νοημοσύνη να:

 

Ξέρω πως είναι δυνατόν να συμβεί πάνω από μία φορά.

Μπορώ να διαχωρίζω (πλέον και real time και όχι μόνο αναδρομικά) ανάμεσα στον έρωτα και τον ενθουσιασμό.

Έχω επίγνωση του γεγονότος πως έρωτες, αγάπες κτλ είναι μετρήσιμα σε ορμονικό επίπεδο.

Έχω ταυτόχρονη επίγνωση πως ενώ κατανοούμε τη διαδικασία, αγνοούμε τον τρόπο επίδρασης του ερεθίσματος.

Δεν ερωτεύτηκα ποτέ τυχαία ούτε θα μπορούσα να ερωτευτώ την/τον οποιονδήποτε.

 

Και τέλος, φυσικά, υπάρχουν συνθήκες που ΑΠΟΚΛΕΙΟΥΝ ενδεχόμενα και έχουν διάφορα ονόματα όπως "σεξουαλικός προσανατολισμός", "βαθμός ευαισθησίας", "εμπειρία", "απωθημένο", "πείσμα", "θέληση", "ηθική", "θάνατος". Φυσικά αν ξεκινήσεις με την προϋπόθεση πως είναι όλα ντετερμινιστικά, τέτοια ζητηματάκια ελεύθερης βούλησης δε τα λαμβάνεις υπ' όψιν. Μέχρι να στα φορέσει η γκόμενα που σε αγάπησε_για_τη_μία_φορά_και_δεν_αλλάζει.

 

(Υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο να είναι δυσνόητα όλα αυτά καθώς βιάζομαι να πάρω καπνό και γατοτροφές)

Δημοσ.
Καθαρά φιλοσοφικά, ο ντετερμινισμός περιορίζεται από την ανθρώπινη δυνατότητα συναρμογής δεδομένων και άρα μπορεί να λειτουργήσει μόνο αναδρομικά και ποτέ με δυνατότητα πρόβλεψης. Επιστημονικά, είναι μια μαλακία και μισή από τότε που γεννήθηκε η κβαντομηχανική.

 

Λαθος γιατι , περα του οτι ακομα και με την κβαντομηχανικη, στον μακροκοσμο εξακολουθουμε να πιστευουμε πως ΔΕΝ υπαρχει τυχαιοτητα, ακομα και στον μικροκοσμο δεν εχει αποδειχτει αν υπαρχει πραγματικη τυχαιοτητα ή απλα "κρυμμενες παραμετροι" που δεν μπορουμε να προβλεψουμε.

 

Το ειχα απορια και ρωτησα τον καθηγητη που μας κανει αλγοριθμους (εκει ο ορος "ντετερμινιστικος" χρησιμοποιειται με πολυ πιο στενη εννοια, αυτην του οτι καθε φορα που τρεχουμε εναν αλγοριθμο με δεδομενη εισοδο μπορουμε να προβλεψουμε τα βηματα ενα προς ενα). Ομως, και στην περιπτωση μη-ντιτερμινιστικων αλγοριθμων, το μη-ντιτερμινιστικο εγκειται στην αδυναμια μας να προβλεψει καμμια ΨΕΥΔΟτυχαια συναρτηση. Εχει ενδιαφερον να δεις και τον μαθηματικο επισημο ορισμο της τυχαιοτητας, πανω κατω ειναι αυτο που ειπα παραπανω, τυχαιο θεωρειται κατι με υπερβολικα μεγαλη πολυπλοκοτητα για να μπορει να προβλεφτει αποδοτικα.

 

Το οτι δεν μπορουμε να προβλεψουμε τον καιρο με ακριβεια σε 1 βδομαδα απο τωρα πχ ειναι ενδειξη μη-ντιτερμινισμου στη φυση ή δικιας μας ανικανοτητας?

 

Η δυνατοτητα μας προβλεψης τωρα εξαρταται του κατα ποσο μπορουμε να προσεγγισουμε την πολυπλοκοτητα του προς προβλεψη φαινομενου

 

Παρολαυτα πινκαρα και ας διαφωνω σε σημεια.

Δημοσ.

Ωραία, ξεκινάω απ' το τέλος. Η διαφορά του ντετερμινισμού από την αιτιότητα, παρά το ότι όταν λέμε "ντετερμινισμό" πλέον αναφερόμαστε στον αιτιατό ντετερμινισμό, είναι χονδρικά η εξής: η αιτιότητα κηρύττει πως κάθε φαινόμενο είναι το αποτέλεσμα μιας αιτίας το οποίο μπορεί με τη σειρά του να είναι η αιτία για ένα επόμενο αποτέλεσμα. Ο ντετερμινισμός στηρίζει πως στο πλαίσιο των δεδομένων συνθηκών, δε θα μπορούσε να υπάρχει άλλο αποτέλεσμα. Στην ουσία ο ντετερμινισμός κηρύττει πως ο κόσμος είναι ΜΟΝΟ αιτιότητα, αλλά διαφοροποιείται από αυτήν στο χρονικό φάσμα λόγω περιορισμών του ανθρώπινου παράγοντα. Δηλαδή:

 

Αιτιότητα: αν ρίξω στον αέρα ένα κέρμα και έρθει κορώνα, θα ξέρω πως έπεσε στη μία πλευρά του επειδή το πέταξα στον αέρα. Το πέταξα η αιτία, η μία πλευρά το αποτέλεσμα.

Ντετερμινισμός: βλέπω πως έχει έρθει κορώνα και συμπεραίνω πως δεδομένων των συνθηκών, δε θα μπορούσε να έχει έρθει τίποτε άλλο παρά μόνο κορώνα.

 

Καθαρά φιλοσοφικά, ο ντετερμινισμός περιορίζεται από την ανθρώπινη δυνατότητα συναρμογής δεδομένων και άρα μπορεί να λειτουργήσει μόνο αναδρομικά και ποτέ με δυνατότητα πρόβλεψης. Επιστημονικά, είναι μια μαλακία και μισή από τότε που γεννήθηκε η κβαντομηχανική.

 

 

Καλά λένε ότι τα γκομενικά τρελαίνουν τον άνθρωπο ...

 

Λαθος γιατι , περα του οτι ακομα και με την κβαντομηχανικη, στον μακροκοσμο εξακολουθουμε να πιστευουμε πως ΔΕΝ υπαρχει τυχαιοτητα, ακομα και στον μικροκοσμο δεν εχει αποδειχτει αν υπαρχει πραγματικη τυχαιοτητα ή απλα "κρυμμενες παραμετροι" που δεν μπορουμε να προβλεψουμε.

 

Η δυνατοτητα μας προβλεψης τωρα εξαρταται του κατα ποσο μπορουμε να προσεγγισουμε την πολυπλοκοτητα του προς προβλεψη φαινομενου

 

Για λίγο έλειψα και από το γκομενικό γύρισε η συζήτηση στη κβαντομηχανική ... Πως γενεν αυτο ?

Δημοσ.

Ακριβώς τέκνον μου,

καθότι ειμί ερευνητής - παιδοψυχολόγος. Ξέρετε αλήθεια πόσες παιδικαί ψυχαί προστρέχουν εις εμέ τραυματισμέναι λόγω των δεισιδαιμονικών διδαχών της εκκλησίας και των κατηχητικών αλλά ακόμα χειρότερα των ομοφυλοφιλικών αγγιγμάτων και της άρρωστης κληρικής παιδοφιλίας; Εις τας εκκλησίας υπάρχει αρρώστια και πόνος, η αλήθεια εβρίσκεται εις τους Sex Pistols (Πρύτανης 3:33).

+ΕΞΟΡΚΙCON+

 

 

Αχ και να γραφα ετσι.

Δημοσ.

Ωραία, ξεκινάω απ' το τέλος. Η διαφορά του ντετερμινισμού [...] γατοτροφές.

Το διάβασα.

 

UuRJH.jpg

 

 

 

Ακριβώς τέκνον μου [..] να γραφα ετσι.

† ΤΟΥΦΙCON †

Δημοσ.

παιδια συγνωμη δεν θελω το τοπικ να γινει πεδιο αντιπαραθεσης.εγω θελω να αναφερω το εξης : της φερομαι οσο πιο καλα μπορω.απο καθε αποψη....απο κε και περα αν θελει να μου την κανει τι να πω? αλλα ξερω τι θα πειτε:αν εισαι καλος εισαι μ...κας! :(

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...