Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Εμ γι'αυτό λέμε πάντα ότι δεν αρκεί μόνο ένα πτυχίο για να διδάξει κάποιος!

Τά'χω ξαναγράψει και στο παρελθόν τα προσόντα για να μπορέσει να γίνει κάποιος καθηγητής.

Και επίσης, δεν είναι ένα επάγγελμα που μπορούν να το κάνουν όλοι. Εκτός απ'τα τυπικά προσόντα θέλει και όρεξη, φαντασία, μεταδοτικότητα κλπ. και συνεχές ενδιαφέρον για την γλώσσα, για την ψυχολογία του μαθητή, για τα νέα μέσα διδασκαλίας [η παρακολούθηση κατάλληλων σεμιναρίων βοηθάει πολύ].

 

Χρειάζεται συχνός έλεγχος επίσης [και σε δημόσιο και σε ιδιωτικό τομέα] να βλέπουμε ότι όντως είναι καλός ο άλλος στο μάθημά του.

οπως ισχυει και για ολοκληρο τον τομεα της εκπαιδευσης. ειναι ανεξελεγκτα τα πραγματα ομως και το μονο που εξεταζεται ειναι η γνωση του διδασκομενου αντικειμενου, συνηθως. αυτο ισχυει εως και την τριτοβαθμια εκπαιδευση, τι να λεμε τωρα.

νομιζω πρεπει να σταματησει αυτη η τρελα με τις πιστοποιησεις και τις επικυρωσεις και να εστιασουμε σε ουσιαστικη γνωση/επιστημη/αναπτυξη

  • Like 1
  • Απαντ. 87
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Ναι, αλλά, όπως και να'χουν τα πράγματα, διδακτική, μεθοδολογία, ψυχολογία της εκπαίδευσης, μαθησιακές δυσκολίες, μόνο ένας απόφοιτος φιλολογίας έχει διδαχθεί. Η ουσία δεν είναι να ξέρεις να διδάξεις τον Present Perfect.

 

Και πέραν αυτού, τα αποτελέσματα φαίνονται όταν έρχεται ο καιρός να δώσουν οι σπουδαστές εξετάσεις για σοβαρά πιστοποιητικά (πχ Cambridge ή Michigan). Η διαφορά σε επιτυχία, τεσταρισμένο αυτό πανελλαδικά, φαίνεται ξεκάθαρα. Επειδή εφαρμόζεται αυτό που λέμε εξατομικευμένη διδασκαλία. Ένας κάτοχος proficiency, δεν έχει ιδέα τι είναι όλα αυτά.

 

 

Και ως προς τη βιωσιμότητα των φροντιστηρίων, ειδικά μέσα στην κρίση, τα πιστοποιητικά και οι επιτυχίες μετράνε. Θα σου πω χαρακτηριστικά, για το θέμα της επάρκειας, ότι σε μια από τις περιοχές που έχω σχολή, μόνο εγώ και άλλη μια κυρία έχουμε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, και τα υπόλοιπα φροντιστήρια (που προϋπήρχαν των δικών μας), τα έχουν ανοίξει συνάδελφοι με επάρκεια και απασχολούν καθηγητές με επάρκεια (σημαντικά μικρότερο κόστος ανά ώρα). Μέσα σε 5 χρόνια, η συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών έχει έρθει στα δικά μας κέντρα, με αποτέλεσμα να τρώμε πέτρες από τις υπόλοιπες σχολές.

 

Χάρη σ' αυτό έγινα εξπέρ στην φορολογική νομοθεσία :) για να μπορώ να αποδεικνύω το δίκιο μου.

Δημοσ.

στο μυαλο μου το πτυχιο απ το ΕΚΠΑ δε μου αποδεικνυει και πολλα, θα μπορουσαμε καλλιστα να μιλαμε για εναν χωμενο ΔΑΠιτη.
φαινεται πολυ γρηγορα στην πραξη ποιος ειναι καλος στη διδασκαλια και ποιος ξερει πως να μιλησει.
ειδικα οταν μιλαμε για παιδια με μαθησιακες δυσκολιες, ακομα και λογοθεραπευτης να εισαι δεν ξερεις τι ακριβως να κανεις γιατι δεν υπαρχει απολυτη μαγικη συνταγη. εγω για καθε μαθητη μου προσαρμοζω το προγραμμα, την υλη και τη μεθοδο μου, κατι που δεν εχω διδαχτει πουθενα. μου φαινεται αρκετα αδικο να αφοριζουμε την αυτομορφωση. δε θεωρω οτι η ποιοτητα του μαθηματος μου υπολειπεται σε κατι.

Δημοσ.

Ναι, αλλά, όπως και να'χουν τα πράγματα, διδακτική, μεθοδολογία, ψυχολογία της εκπαίδευσης, μαθησιακές δυσκολίες, μόνο ένας απόφοιτος φιλολογίας έχει διδαχθεί. Η ουσία δεν είναι να ξέρεις να διδάξεις τον Present Perfect.

 

Και πέραν αυτού, τα αποτελέσματα φαίνονται όταν έρχεται ο καιρός να δώσουν οι σπουδαστές εξετάσεις για σοβαρά πιστοποιητικά (πχ Cambridge ή Michigan). Η διαφορά σε επιτυχία, τεσταρισμένο αυτό πανελλαδικά, φαίνεται ξεκάθαρα. Επειδή εφαρμόζεται αυτό που λέμε εξατομικευμένη διδασκαλία. Ένας κάτοχος proficiency, δεν έχει ιδέα τι είναι όλα αυτά.

 

 

Και ως προς τη βιωσιμότητα των φροντιστηρίων, ειδικά μέσα στην κρίση, τα πιστοποιητικά και οι επιτυχίες μετράνε. Θα σου πω χαρακτηριστικά, για το θέμα της επάρκειας, ότι σε μια από τις περιοχές που έχω σχολή, μόνο εγώ και άλλη μια κυρία έχουμε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, και τα υπόλοιπα φροντιστήρια (που προϋπήρχαν των δικών μας), τα έχουν ανοίξει συνάδελφοι με επάρκεια και απασχολούν καθηγητές με επάρκεια (σημαντικά μικρότερο κόστος ανά ώρα). Μέσα σε 5 χρόνια, η συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών έχει έρθει στα δικά μας κέντρα, με αποτέλεσμα να τρώμε πέτρες από τις υπόλοιπες σχολές.

 

Χάρη σ' αυτό έγινα εξπέρ στην φορολογική νομοθεσία :) για να μπορώ να αποδεικνύω το δίκιο μου.

Εγώ αναφερόμουν όχι μόνο στα αγγλικά αλλά γενικά. Ένας που έχει τελειώσει μαθηματικό πχ δεν είναι σίγουρο ότι μπορεί να διδάξει μαθηματικά.

στο μυαλο μου το πτυχιο απ το ΕΚΠΑ δε μου αποδεικνυει και πολλα, θα μπορουσαμε καλλιστα να μιλαμε για εναν χωμενο ΔΑΠιτη.

φαινεται πολυ γρηγορα στην πραξη ποιος ειναι καλος στη διδασκαλια και ποιος ξερει πως να μιλησει.

ειδικα οταν μιλαμε για παιδια με μαθησιακες δυσκολιες, ακομα και λογοθεραπευτης να εισαι δεν ξερεις τι ακριβως να κανεις γιατι δεν υπαρχει απολυτη μαγικη συνταγη. εγω για καθε μαθητη μου προσαρμοζω το προγραμμα, την υλη και τη μεθοδο μου, κατι που δεν εχω διδαχτει πουθενα. μου φαινεται αρκετα αδικο να αφοριζουμε την αυτομορφωση. δε θεωρω οτι η ποιοτητα του μαθηματος μου υπολειπεται σε κατι.

Αγγλικά διδάσκεις;

Δημοσ.

Εγώ αναφερόμουν όχι μόνο στα αγγλικά αλλά γενικά. Ένας που έχει τελειώσει μαθηματικό πχ δεν είναι σίγουρο ότι μπορεί να διδάξει μαθηματικά.

 

Σαφέστατα, γι' αυτό θα πρέπει να παρακολουθούν όλοι υποχρεωτικά τα μαθήματα που προανέφερα και να κάνουν και πρακτική όπως οι δάσκαλοι. Όμως, ειδικά στις ξένες γλώσσες, οι οποίες πλέον δεν διδάσκονται μόνο σε παιδιά, αλλά και σε επαγγελματίες, ένα σκέτο proficiency, καθώς η επάρκεια είναι το θέμα μας, δεν φτάνει με τίποτα. Εγώ έχω σχεδόν τον ίδιο αριθμό ενήλικων σπουδαστών με αυτό των παιδιών, οι οποίοι μαθαίνουν διάφορες γλώσσες. Ειδικά στα αγγλικά, όπου ακμάζει το ESP (English for Specific Purposes), και είναι κάτι παραπάνω από ορολογία σε 78 επαγγελματικές ειδικότητες που έχω εγώ, οι γνώσεις επιπέδου C2 για να διδάξει κανείς, δεν φτάνουν ούτε για την πρώτη εβδομάδα. Εμείς ως σχολή, εφαρμόζουμε κάτι που έχει αποδειχτεί εξαιρετικά παραγωγικό και χρήσιμο. Παρακολουθούμε ο ένας το μάθημα του άλλου και μετά συζητάμε δίνοντας feedback ως προς τη μεθοδολογία και το αποτέλεσμα. Σε πληροφορώ ότι αυτό είναι ένα διαρκές teacher training course και για εμένα που είμαι teacher trainer, και για τους συνεργάτες μου.

  • Like 2
Δημοσ.

...

ειδικα οταν μιλαμε για παιδια με μαθησιακες δυσκολιες, ακομα και λογοθεραπευτης να εισαι δεν ξερεις τι ακριβως να κανεις γιατι δεν υπαρχει απολυτη μαγικη συνταγη. εγω για καθε μαθητη μου προσαρμοζω το προγραμμα, την υλη και τη μεθοδο μου, κατι που δεν εχω διδαχτει πουθενα. μου φαινεται αρκετα αδικο να αφοριζουμε την αυτομορφωση. δε θεωρω οτι η ποιοτητα του μαθηματος μου υπολειπεται σε κατι.

 

Λάθος. Η διαδικασία είναι πολύ σαφής και συγκεκριμένη για σπουδαστές με μαθησιακές ιδιαιτερότητες και η γνωμάτευση δεν βγαίνει από λογοθεραπευτή, ούτε θα μπορούσε να βγαίνει. Είναι άλλος ο ρόλος του. 

 

1) Γνωμάτευση από ΚΔΑΥ με οδηγίες προς τον εκπαιδευτικό (άρα θα πρέπει να γνωρίζει πώς να τις εφαρμόσει)

2) Εξατομικευμένη διδασκαλία, σύμφωνα με τη μαθησιακή δυσκολία του σπουδαστή ως προς κάθε τι αφορά στην ύλη, το χώρο και τον τρόπο διδασκαλίας.

 

Αν δεν έχει εντοπιστεί η μαθησιακή ιδιαιτερότητα (λόγω παράλειψης των δασκάλων του σχολείου το αργότερο μέχρι την Γ' Δημοτικού), εκεί είναι που πρέπει να γνωρίζει ο καθηγητής πέντε πράγματα παραπάνω, έτσι ώστε αν έχει ενδείξεις, να κατευθύνει τους γονείς ανάλογα και μέχρι να βγει η γνωμάτευση, να ξέρει πώς πρέπει να κινηθεί, για να μην αποθαρρύνει το σπουδαστή ή τον θεωρήσει εξ' αρχής μη επιμελή (κοινώς τεμπέλη).

Δημοσ.

Λάθος. Η διαδικασία είναι πολύ σαφής και συγκεκριμένη για σπουδαστές με μαθησιακές ιδιαιτερότητες και η γνωμάτευση δεν βγαίνει από λογοθεραπευτή, ούτε θα μπορούσε να βγαίνει. Είναι άλλος ο ρόλος του. 

 

1) Γνωμάτευση από ΚΔΑΥ με οδηγίες προς τον εκπαιδευτικό (άρα θα πρέπει να γνωρίζει πώς να τις εφαρμόσει)

2) Εξατομικευμένη διδασκαλία, σύμφωνα με τη μαθησιακή δυσκολία του σπουδαστή ως προς κάθε τι αφορά στην ύλη, το χώρο και τον τρόπο διδασκαλίας.

 

Αν δεν έχει εντοπιστεί η μαθησιακή ιδιαιτερότητα (λόγω παράλειψης των δασκάλων του σχολείου το αργότερο μέχρι την Γ' Δημοτικού), εκεί είναι που πρέπει να γνωρίζει ο καθηγητής πέντε πράγματα παραπάνω, έτσι ώστε αν έχει ενδείξεις, να κατευθύνει τους γονείς ανάλογα και μέχρι να βγει η γνωμάτευση, να ξέρει πώς πρέπει να κινηθεί, για να μην αποθαρρύνει το σπουδαστή ή τον θεωρήσει εξ' αρχής μη επιμελή (κοινώς τεμπέλη).

δεν ειναι η καθε μορφη δυσλεξιας το ιδιο, δεν εχουν ολα τα παιδια το ιδιο προβλημα και το να τα τσουβαλιαζουμε η να αρκουμαστε σε μια γνωματευση με πινακα αντιστοιχιας αν ειναι χ τοτε κανε ψ μου φαινεται καθολου εξατομικευμενη προσεγγιση.

μιλαμε για ανθρωπους, οχι για τραμπλσουτινγκ σε μηχανηματα με ερορ κωουντ.

Δημοσ.

δεν ειναι η καθε μορφη δυσλεξιας το ιδιο, δεν εχουν ολα τα παιδια το ιδιο προβλημα και το να τα τσουβαλιαζουμε η να αρκουμαστε σε μια γνωματευση με πινακα αντιστοιχιας αν ειναι χ τοτε κανε ψ μου φαινεται καθολου εξατομικευμενη προσεγγιση.

μιλαμε για ανθρωπους, οχι για τραμπλσουτινγκ σε μηχανηματα με ερορ κωουντ.

 

Βλέπεις ότι δεν καταλαβαίνεις;

 

Ακριβώς το αντίθετο έγραψα και δεν είναι μόνο η δυσλεξία. Υπάρχει αυτό που λέμε διάσπαση προσοχής, δυσαναγνωσία, δυσγραφία, και πολλά άλλα, ακόμα και ψυχιατρικής φύσης (ελαφρά σχιζοφρένια, μη εντοπίσιμη σε συνθήκες μάθησης μέχρι να υπάρξει πρόβλημα). Η γνωμάτευση συγκεκριμένου μαθητή από ΚΔΑΥ αποτελεί τη βάση για σωστή διδασκαλία και η κάθε γνωμάτευση είναι ΑΤΟΜΙΚΗ.

 

Τι σχέση έχει το ερορ κάουντ και το τραμπλσούτιν και ποιος τσουβαλιάζει τι;

 

Το να κάνει κάποιος μάθημα επειδή απλά θεωρεί ότι έχει τις γνώσεις που απαιτούνται, μακροπρόθεσμα είναι εις βάρος των παιδιών, και δεν το λέω σε σένα προσωπικά. Μιλάω γενικά. 

Δημοσ.

code

uk   /kəʊd/

us   /koʊd/

Cambridge dictionary.

 

δε χρειαζεται κλινικοποιηση νομιζω και δε θεωρω οτι η φιλολογια σαν επιστημη οφειλει να ασχολειται με τη διδασκαλια, αυτο ειναι αιλυννουλικη εφευρεση για επαγγελματικη αποκατασταση των αμετρητων φιλολογων.

 

 

 

Δημοσ.

code

uk   /kəʊd/

us   /koʊd/

Cambridge dictionary.

 

δε χρειαζεται κλινικοποιηση νομιζω και δε θεωρω οτι η φιλολογια σαν επιστημη οφειλει να ασχολειται με τη διδασκαλια, αυτο ειναι αιλυννουλικη εφευρεση για επαγγελματικη αποκατασταση των αμετρητων φιλολογων.

 

 

 

 

Ποια επιστήμη θα έπρεπε να ασχολείται με τη διδασκαλία;

 

Πάντως, κάθε φορά ο BritGreek μου κάνει φοβερή εντύπωση (θετική εννοείται). Μπορεί να είναι και ο πιο σωστός επαγγελματίας που έχω γνωρίσει!

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...