sphinxgr Δημοσ. 27 Οκτωβρίου 2012 Δημοσ. 27 Οκτωβρίου 2012 Έχουμε και λέμε! Έχουμε αυτοκίνητο με μπαταρία 50Ah (ονομαστική τάση 12V). Αυτό σημαίνει πως η μπαταρία μπορεί να δώσει θεωρητικά 5 Α σε 10 ώρες ή 10 Α σε 5 ώρες κοκ. Σε αυτή συνδέουμε επαναφορτιζόμενη συσκευή η οποία τραβάει συνεχώς ρεύμα. Η συσκευή έχει μετασχηματιστή με input 12V & output 5V έντασης 1000mA και εσωτερική μπαταρία 3.7V 1000mAh η οποία θεωρητικά διαρκεί 80 ώρες. Το θέμα απο τα παραπάνω είναι, πως μπορω να υπολογίσω την κατανάλωση ρευματος ώστε να ξέρω πότε θα μου έχει καταναλώσει τα 50 διαθέσιμα Α της μπαταρίας μου η συσκευή? Στο παράδειγμα μας υποθέτουμε πως δεν έχουμε άλλες συσκευές οι οποίες είναι συνδεδεμένες και καταναλώνουν ισχύ. Είναι σωστό να πω, πως αφού 1000mA /80h -> τότε η κατανάλωση μου είναι 12,5 mA /h Οπότε 50.000mA η χωρητικότητα της μπαταρίας / 12,5mA η κατανάλωση της συσκευής -> Αντέχει 4000ώρες -> 166 μέρες για να αδειάσει η μπαταρία???
Joshua21 Δημοσ. 27 Οκτωβρίου 2012 Δημοσ. 27 Οκτωβρίου 2012 Οι μπαταρίες γενικά είναι είτε εκκίνησης είτε βαθιάς εκφόρτισης. Στα αυτοκίνητα χρησιμοποιούνται οι πρώτες γιατί το ζητούμενο είναι να δίνουν στιγμιαία πολύ ρεύμα(για αυτό και πάντα αναγράφουν αμπέρ εκκίνησης). Οι μπαταρίες βαθιάς εκφόρτισης χρησιμοποιούνται σε σκάφη, τροχόσπιτα, γενικά όταν χρειαζόμαστε επί μακρόν λίγο ρεύμα. Επίσης έχε υπόψιν ότι οι μπαταρίες ακόμα και όταν δεν χρησιμοποιούνται χάνουν από μόνες τους σιγά σιγά την αποθηκευμένη ενέργεια ώσπου αδειάζουν τελείως. Οι βαθιάς εκφόρτισης χάνουν κάπου 3% μηνιαίως, ενώ οι εκκίνησης κάπου 10% μηνιαίως. Και τέλος οι βαθιάς εκφόρτισης δεν έχουν κανένα πρόβλημα αν στεγνώσουν από ρεύμα και ξαναφορτιστούν, ενώ οι εκκίνησης με αυτό το τρόπο καταστρέφονται. Μια 12βολτη μπαταρία αυτοκινήτου αν πέσει κάτω από 10,6v δημιουργούνται καταστρεπτικές χημικές αντιδράσεις μη αναστρέψιμες.
sphinxgr Δημοσ. 28 Οκτωβρίου 2012 Μέλος Δημοσ. 28 Οκτωβρίου 2012 Σωστά αυτά που λες φίλε, τα γνώριζα ήδη, όμως μιλάω για τις ιδανικές συνθήκες ώστε να υπολογίσω την κατανάλωση και έπειτα θα συνυπολογίσω και αυτα
mphxths Δημοσ. 28 Οκτωβρίου 2012 Δημοσ. 28 Οκτωβρίου 2012 Το αμαξι εχει καποιο προβλημα και δεν κινειται = αρα δεν θα φορτιζει η μπαταρια ? Γιατι αν κινειται , τι σε απασχολει ποτε θα εκφορτιζει η μπαταρια..θεωρητικα ποτε...αφου.....θα ξαναφορτιζει καθημερινα
veteranos123 Δημοσ. 28 Οκτωβρίου 2012 Δημοσ. 28 Οκτωβρίου 2012 Χωρίς να είμαι 100% σίγουρος όταν η μηχανή του αυτοκινήτου πάρει μπροστά τότε όλες οι καταναλώσεις τροφοδοτούνται από την γεννήτρια και όχι από την μπαταρία.
Joshua21 Δημοσ. 28 Οκτωβρίου 2012 Δημοσ. 28 Οκτωβρίου 2012 Σωστά αυτά που λες φίλε, τα γνώριζα ήδη, όμως μιλάω για τις ιδανικές συνθήκες ώστε να υπολογίσω την κατανάλωση και έπειτα θα συνυπολογίσω και αυτα Κατά τη γνώμη μου δεν θα μπορέσεις. Καταρχήν πρέπει να υπολογίσεις και τις απώλειες που έχει ο μετασχηματιστής-φορτιστής και η μπαταρία της συσκευής που αναφέρεις. Επίσης ο ρυθμός που αποφορτίζεται η μπαταρία του αυτοκινήτου δεν είναι σταθερός, έχει να κάνει με πολλές παραμέτρους κυρίως με την εξωτερική θερμοκρασία. Χωρίς να είμαι 100% σίγουρος όταν η μηχανή του αυτοκινήτου πάρει μπροστά τότε όλες οι καταναλώσεις τροφοδοτούνται από την γεννήτρια και όχι από την μπαταρία. Σε καμία περίπτωση! Σε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο το αλτενέιτορ δεν φτάνει ούτε καν για το ηλεκτρικό τιμόνι!
Ntinaras Δημοσ. 28 Οκτωβρίου 2012 Δημοσ. 28 Οκτωβρίου 2012 δε στεκει αυτο που λες...και γιατι δε τελειωνει η μπαταρια τοτε?
veteranos123 Δημοσ. 28 Οκτωβρίου 2012 Δημοσ. 28 Οκτωβρίου 2012 Σε καμία περίπτωση! Σε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο το αλτενέιτορ δεν φτάνει ούτε καν για το ηλεκτρικό τιμόνι! Το διναμό είναι αναπόσπαστο κομμάτι του αυτοκινήτου καθώς παίρνοντας κίνηση μέσω του λουριού -από τον κινητήρα- μετατρέπει την κίνηση σε ηλεκτρικό ρεύμα και τροφοδοτεί με αυτό όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου που λειτουργούν με ηλεκτρισμό. Η βλάβη ή δυσλειτουργία του μπορεί να προκαλέσει καταστροφή -κατά βάση- των ηλεκτρoνικών συστημάτων, γεγονός που μπορεί να αποβεί εκτός από επικίνδυνο και δαπανηρό. Η τοποθέτηση ενός καινούργιου διναμό μαζί με την εργασία κυμαίνεται στα 400 ευρώ. Έτσι λέει Site: εδώ
sphinxgr Δημοσ. 28 Οκτωβρίου 2012 Μέλος Δημοσ. 28 Οκτωβρίου 2012 Λοιπόν ας το πάρω απο την αρχή! Το πως δουλεύουν οι μπαταρίες κλπ τα γνωρίζω, τα έχω καταγράψει και στο τέλος της σελίδας εδώ . Εμένα με ενδιαφέρει να δω θεωρητικά αν είναι σε ιδανικές συνθήκες σωστός ο τρόπος που κάνω τους υπολογισμούς μου Θέλω στο αυτοκίνητο μου να εγκαταστήσω ένα gps tracker με τα χαρακτηριστικά που έγραψα στην αρχή. Το αυτοκίνητο ίσως να το χρησιμοποιώ κάθε μέρα, ίσως να μην το χρησιμοποιήσω και για 15 μέρες. Για αυτό θέλω να δω θεωρητικά τι γίνεται. Το δυναμό (πλέον εναλλάκτης) έχει ως σκοπό να τροφοδοτεί τις συσκευές του αυτοκινήτου και να φορτίζει την μπαταρία ταυτόχρονα. Τα ηλεκτρόνια κινούνται απο χαμηλό -> σε υψηλό δυναμικό. Για αυτό ο έναλλάκτης δίνει περίπου 13,7 volt ώστε να μην τραβάει ρεύμα απο την μπαταρία. Αν έδινε 11 θα χρησιμοποίησε το ρεύμα της μπαταρίας. Οπότε και προφανώς η μπαταρία έχει ρόλο απλά βοηθητικό σε ακραιες καταστάσεις
Joshua21 Δημοσ. 28 Οκτωβρίου 2012 Δημοσ. 28 Οκτωβρίου 2012 Το διναμό είναι αναπόσπαστο κομμάτι του αυτοκινήτου καθώς παίρνοντας κίνηση μέσω του λουριού -από τον κινητήρα- μετατρέπει την κίνηση σε ηλεκτρικό ρεύμα και τροφοδοτεί με αυτό όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου που λειτουργούν με ηλεκτρισμό. Η βλάβη ή δυσλειτουργία του μπορεί να προκαλέσει καταστροφή -κατά βάση- των ηλεκτρoνικών συστημάτων, γεγονός που μπορεί να αποβεί εκτός από επικίνδυνο και δαπανηρό. Η τοποθέτηση ενός καινούργιου διναμό μαζί με την εργασία κυμαίνεται στα 400 ευρώ. Έτσι λέει Site: http://techteam.gr/f...tos--/''>εδώ Δες εδώ: Η μπαταρία του αυτοκινήτου αναλαμβάνει τις περισσότερες φορές τριπλό ρόλο. Πρώτον αποτελεί μια αποθήκη ενέργειας, ώστε τα κυκλώματα του αυτοκινήτου να μπορούν να λειτουργούν ακόμα και όταν δεν λειτουργεί ο κινητήρας τους. Δεύτερον συνεισφέρει στο ενεργειακό ισοζύγιο του ηλεκτρικού συστήματος, όταν η κατανάλωση είναι μεγαλύτερη από την παραγόμενη από τον εναλλάκτη ισχύ και... Τρίτον, μαζί με το ηλεκτρονικό σύστημα σταθεροποίησης της τάσης, παίζει βοηθητικό ρόλο στη σταθεροποίηση της τάσης του κυκλώματος τροφοδοσίας. http://www.avsite.gr...�����-���-�����������-quot
Joshua21 Δημοσ. 28 Οκτωβρίου 2012 Δημοσ. 28 Οκτωβρίου 2012 Λοιπόν ας το πάρω απο την αρχή! Το πως δουλεύουν οι μπαταρίες κλπ τα γνωρίζω, τα έχω καταγράψει και στο τέλος της σελίδας εδώ . Εμένα με ενδιαφέρει να δω θεωρητικά αν είναι σε ιδανικές συνθήκες σωστός ο τρόπος που κάνω τους υπολογισμούς μου Ok. Όπως είπα και παραπάνω, πρέπει να συνυπολογίσεις τις απώλειες του φορτιστή και της ίδιας της μπαταρίας της συσκευής. Όταν βάζεις πχ το κινητό σου στο ρεύμα, το μεγαλύτερο ποσοστό ενέργειας χάνεται σε θερμότητα. Και στον μετασχηματιστή, και στη μπαταρία. Θέλω στο αυτοκίνητο μου να εγκαταστήσω ένα gps tracker με τα χαρακτηριστικά που έγραψα στην αρχή. Το αυτοκίνητο ίσως να το χρησιμοποιώ κάθε μέρα, ίσως να μην το χρησιμοποιήσω και για 15 μέρες. Για αυτό θέλω να δω θεωρητικά τι γίνεται. Πρακτικά αν δεν πρόκειται να χρησιμοποιήσεις το αυτοκίνητο για 15 ημέρες πρέπει να βγάλεις τον έναν πόλο από τη μπαταρία, αν δεν το κάνεις πιθανόν να μην πάρει μπροστά. Το χειρότερο όμως δεν είναι αυτό, η μπαταρία θα έχει αρχίσει ήδη να καταστρέφεται. Πόσο μάλλον όταν θα έχεις συνδεδεμένο πάνω της έναν φορτιστή! Το δυναμό (πλέον εναλλάκτης) έχει ως σκοπό να τροφοδοτεί τις συσκευές του αυτοκινήτου και να φορτίζει την μπαταρία ταυτόχρονα. Τα ηλεκτρόνια κινούνται απο χαμηλό -> σε υψηλό δυναμικό. Για αυτό ο έναλλάκτης δίνει περίπου 13,7 volt ώστε να μην τραβάει ρεύμα απο την μπαταρία. Αν έδινε 11 θα χρησιμοποίησε το ρεύμα της μπαταρίας. Οπότε και προφανώς η μπαταρία έχει ρόλο απλά βοηθητικό σε ακραιες καταστάσεις Συμφωνώ με αυτά που λες, εκτός από το τελευταίο. Έχω ένα αυτοκίνητο με ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι. Ας υποθέσουμε πως το πρωί το βάζω μπροστά, και στο καπάκι αποκόβεται κάποιο στοιχείο της μπαταρίας(τότε πρακτικά η μπαταρία ούτε μπορεί να δώσει ούτε μπορεί να πάρει ρεύμα). Όπως δουλεύει στο ρελαντί αν προσπαθήσω να στρίψω το τιμόνι για να ξεπαρκάρω ο κινητήρας θα σβήσει, και αυτό γιατί το ρεύμα του αλτενέιτορ δε φτάνει και για το τιμόνι. Αυτό δεν είναι μια ακραία κατάσταση, είναι καθημερινή!
Alxnks Δημοσ. 28 Οκτωβρίου 2012 Δημοσ. 28 Οκτωβρίου 2012 Αυτό δεν είναι μια ακραία κατάσταση, είναι καθημερινή! Παίρνεις αυτοκίνητο του κουτιού....κάνεις 50 μέτρα από την αντιπροσωπεία, πέφτει πάνω σου νταλίκα και το αυτοκίνητο βγαίνει ολική καταστροφή (εσύ τη βγάζεις καθαρή, χωρίς γρατζουνια)...ακραίο σενάριο? Όχι βέβαια...καθημερινό
Joshua21 Δημοσ. 28 Οκτωβρίου 2012 Δημοσ. 28 Οκτωβρίου 2012 Παίρνεις αυτοκίνητο του κουτιού....κάνεις 50 μέτρα από την αντιπροσωπεία, πέφτει πάνω σου νταλίκα και το αυτοκίνητο βγαίνει ολική καταστροφή (εσύ τη βγάζεις καθαρή, χωρίς γρατζουνια)...ακραίο σενάριο? Όχι βέβαια...καθημερινό Μάλλον δεν με κατάλαβες, ίσως δεν ήμουν και εγώ τόσο ξεκάθαρος. Δεν εννοούσα πως είναι καθημερινή κατάσταση το να αποκοπεί στοιχείο από τη μπαταρία. Καθημερινή κατάσταση είναι να βρίσκεται το αυτοκίνητο σταματημένο στο ρελαντί και ο οδηγός του ταυτόχρονα να στρίβει το τιμόνι για να ξεπαρκάρει. Καθημερινή κατάσταση είναι το αλτενέιτορ του αυτοκινήτου να μην φτάνει να καλύψει τις ηλεκτρικές ανάγκες του και να τσοντάρει ρεύμα και η μπαταρία
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα