Προς το περιεχόμενο

Αναγνωρίζονται οι τίτλοι σπουδών από τα κολλέγια.


cris41

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Με πράξεις νομοθετικού περιεχομένου ρυθμίζονται σημαντικά θέματα των κολεγίων, όπως, μεταξύ άλλων και η αναγνώριση μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών που εκδίδονται από κολέγια στην Ελλάδα.

 

Επίσης, αναγνωρίζεται η δυνατότητα συνεργασίας με πανεπιστήμια και άλλων χωρών πλην της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε επίπεδο προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών, με την προϋπόθεση αυτά τα ιδρύματα να είναι πιστοποιημένα από διεθνείς οργανισμούς που θα ορίσει το υπουργείο Παιδείας. Με αυτό τον τρόπο, όπως ερμηνεύεται από τους ιδιοκτήτες των κολεγίων, αίρεται η προϋπόθεση που υπήρχε έως σήμερα, με την οποία για να αναγνωριστεί ένας τίτλος σπουδών θα πρέπει το συνεργαζόμενο πανεπιστήμιο να είναι αναγνωρισμένο ευρωπαϊκό ΑΕΙ.

Υπενθυμίζεται ακόμη ότι με το μνημόνιο 3, με το οποίο συμπληρώθηκε ο νόμος περί κολεγίων, ορίζεται ότι οι απόφοιτοι των κολεγίων στην Ελλάδα θα μπορούν να διεκδικούν θέσεις πτυχιούχων ανώτατης σχολής στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα. Συγχρόνως, θα μπορούν να διεκδικήσουν σχετική προαγωγή ή μισθολογική αναβάθμιση, θα μπορούν να μετέχουν σε προγράμματα του ΟΑΕΔ ή άλλων Οργανισμών και θα έχουν όλα τα εργασιακά δικαιώματα που έχουν οι απόφοιτοι των ελληνικών πανεπιστημίων.

Στο άρθρο 7 τονίζεται ότι «τα κολέγια είναι πάροχοι υπηρεσιών μη τυπικής μεταλυκειακής εκπαίδευσης και κατάρτισης, που παρέχουν κατ' αποκλειστικότητα σπουδές βάσει συμφωνιών πιστοποίησης (validation) και δικαιόχρησης (franchising) με ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής, αναγνωρισμένα από τις αρμόδιες αρχές στη χώρα που εδρεύουν, οι οποίες οδηγούν σε πρώτο πτυχίο (bachelor) τουλάχιστον τριετούς διάρκειας σπουδών και φοίτησης ή μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών».

 

Πηγή: http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_19/11/2012_470677

 

Ποιά η γνώμη σας σχετικά με το θέμα;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καιρός ήταν και μακάρι να γίνει.Αλλά θα κράταγα μικρό καλάθι.Έχουν να πέσουν legal challenges με τη σέσουλα.Μόνο η συνταγματική αναθεώρηση μπορεί να εγγυηθεί κάτι τέτοιο όπως το κόβω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Από ΤΟ ΒΗΜΑ.

 

Άρα αυτή η αναγνώριση των επαγγελματικών δικαιωμάτων αφορά τα μη νομοθετικά ρυθμιζόμενα επαγγέλματα.Ενώ για εκείνα που είναι νομοθετικά ρυθμιζόμενα (Γιατροί,Δικηγόροι,Μηχανικοί,Ψυχολόγοι,Αρχιτέκτονες, κοκ) θα ισχύει η ίδια διαδικασία ΔΟΑΤΑΠ/μεταφοράς δικαιωμάτων από χώρες Ε.Ε κτλ άρα παραμένει το μπλοκάρισμα στα Κολέγια σε ότι αφορά αυτά τουλάχιστον τα επαγγέλματα.

 

Τι θα ισχύσει για τα κολέγια

 

E0AC611BD86B6CF1BC898CC64B3FC89F.jpg

 

 

 

 

«Στην ελληνική επικράτεια μόνο τα Ελληνικά Δημόσια Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Πανεπιστήμια & ΤΕΙ) παρέχουν στους αποφοίτους τους ακαδημαϊκή αναγνώριση και επαγγελματικά προσόντα και δικαιώματα με τη λήψη του πτυχίου τους, βάση του Συντάγματος».

 

Αυτό δήλωσε ο υπουργός Παιδείας κ. Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος σχετικά με τα δημοσιεύματα που αναφέρονταν στα κολέγια και τις αλλαγές που επέρχονται στη λειτουργία τους βάση των πράξεων νομοθετικού περιεχομένου της κυβέρνησης που επικύρωσαν το μνημόνιο 3.

 

Από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ ο συντονιστής της Επιτροπής Ελέγχου του Κυβερνητικού Έργου παιδείας του κόμματος κ. Τάσος Κουράκης υποστήριξε ότι πρόκειται για «μια πράξη που ευθέως βάλλει εναντίον του άρθρου 16 του Συντάγματος για τον αποκλειστικά δημόσιο χαρακτήρα της ανώτατης εκπαίδευσης. Με την αντισυνταγματική αυτή πράξη, η κυβέρνηση προσπαθεί να μεγαλώσει κι άλλο το κομμάτι της πίτας που παίρνουν τα Κολέγια, την ίδια ώρα με που με την πρωτοφανή υποχρηματοδότηση της προς τα ΑΕΙ και ΤΕΙ μεθοδεύει την διάλυση της δημόσιας ανώτατης εκπαίδευσης».

 

Ο κ. Κουράκης αναφέρει ότι η εκπαιδευτική κοινότητα και ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θα επιτρέψουν στην νεοφιλελεύθερη κυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ να προχωρήσουν το καταστροφικό τους έργο.

 

Τι ισχύει

 

Όπως διευκρίνιζαν σήμερα κύκλοι του υπουργείου Παιδείας τα πτυχία και οι τίτλοι σπουδών οδηγούν είτε σε ακαδημαϊκή αναγνώριση είτε σε αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων είτε και στα δύο.

 

Έτσι, οι κάτοχοι πτυχίων ή τίτλων σπουδών Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων άλλων κρατών - μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή τρίτων χωρών για να επιτύχουν ακαδημαϊκή αναγνώριση μπορούν να αιτηθούν στον Διεπιστημονικό Οργανισμό Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών & Πληροφόρησης (ΔΟΑΤΑΠ) ακαδημαϊκή ισοτιμία και αντιστοιχία. Ο ΔΟΑΤΑΠ αφού συγκρίνει τα προγράμματα σπουδών (διάρκεια, περιεχόμενο κ.λπ.) αποφαίνεται θετικά ή αρνητικά για τη χορήγηση της ισοτιμίας ή και της αντιστοιχίας και στην περίπτωση που αποφανθεί θετικά εξομοιώνονται με τους Αποφοίτους των Ελληνικών Δημόσιων Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων.

 

«Με καμία άλλη διαδικασία δεν χορηγείται ακαδημαϊκή αναγνώριση και επαγγελματικά προσόντα στην Ελλάδα, σύμφωνα με την Εθνική νομοθεσία», επισήμαναν.

 

Οι κάτοχοι επαγγελματικών προσόντων νομοθετικά ρυθμιζόμενων επαγγελμάτων (δηλαδή σε εκείνα τα επαγγέλματα που χρειάζεται άδεια ασκήσεως όπως του Πολιτικού Μηχανικού ή του Ιατρού ή του Δικηγόρου ή του Ψυχολόγου κ.α.) σε κράτη - μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν την δυνατότητα από το 2000, εφ'οσον ασκούν στο κράτος-μέλος το επάγγελμα, να τα μεταφέρουν στην ελληνική επικράτεια.

 

Το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (ΣΑΕΠ) αφού εξετάσει το εύρος των επαγγελματικών προσόντων και το πρόγραμμα σπουδών (διάρκεια και περιεχόμενο κλπ) αποφαίνεται θετικά ή αρνητικά για την χορήγηση των επαγγελματικών προσόντων ενίοτε με μέτρα αντιστάθμισης που περιλαμβάνουν είτε επιτυχή εξέταση σε Μαθήματα είτε Πρακτική Άσκηση στο επάγγελμα διάρκειας έως τριών ετών. Με ειδική διαδικασία που ορίζεται για επιπλέον άσκηση του επαγγέλματος και επιπλέον σπουδές δύνανται ομοίως υπήκοοι τρίτων χωρών να υποβάλλουν αίτηση και να ενταχθούν στην ανωτέρω κατηγορία.

 

Με τις νέες νομοθετικές ρυθμίσεις του μνημονίου 3 και σύμφωνα με το πρωτογενές δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης μπορούν οι κάτοχοι πτυχίων ή τίτλων σπουδών Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων άλλων κρατών - μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που οδηγούν σε μη νομοθετικά ρυθμιζόμενα επαγγέλματα όπως του Διερμηνέα, του Αρχαιολόγου, του Γραφίστα κ.λπ., να ζητήσουν την επαγγελματική τους ισοδυναμία με τους αποφοίτους των ελληνικών Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων.

 

Συγκεκριμένα θεσπίζεται για πρώτη φορά εθνικό θεσμικό πλαίσιο με το οποίο ρυθμίζονται οι προϋποθέσεις και η διαδικασία της αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας και μόνον.

 

Επίσης, όπως ανέφεραν οι ίδιοι κύκλοι του υπουργείου Παιδείας, κατά την ίδια διαδικασία με την παραπάνω δύνανται να ζητήσουν αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων ή επαγγελματικής ισοδυναμίας οι απόφοιτοι κολεγίων.

 

Τα κολέγια είναι πάροχοι υπηρεσιών μη τυπικής μεταλυκειακής εκπαίδευσης και κατάρτισης, που παρέχουν κατ' αποκλειστικότητα σπουδές βάσει συμφωνιών πιστοποίησης (validation) και δικαιόχρησης (franchising) με ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής, αναγνωρισμένα από τις αρμόδιες αρχές στη χώρα που εδρεύουν, οι οποίες οδηγούν σε πρώτο πτυχίο (bachelor) τουλάχιστον τριετούς διάρκειας σπουδών και φοίτησης ή μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών.

 

Επίσης περιλαμβάνονται στη συγκεκριμένη κατηγορία (κολέγια) πάροχοι υπηρεσιών μη τυπικής μεταλυκειακής εκπαίδευσης και κατάρτισης, εφόσον τα προγράμματα σπουδών τους έχουν πιστοποίηση (accreditation) από διεθνείς οργανισμούς πιστοποίησης, που ορίζονται με απόφαση του υπουργού Παιδείας.

 

Αντιδράσεις στο πανεπιστήμιο Αιγαίου

 

Από την άλλη πλευρά, αντιδράσεις εκδηλώνονται στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου για τις επικείμενες απολύσεις διοικητικών υπαλλήλων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Για τον ίδιο λόγο κυλιόμενες καταλήψεις πραγματοποιούνται και στις γραμματείες και διοικητικές υπηρεσίες των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά αλλά και στις διοικητικές υπηρεσίες του Πανεπιστημίου Αθηνών.

 

Τα μέλη του πρυτανικού συμβουλίου του Πανεπιστημίου Αιγαίου αναφέρουν σε ανακοίνωση τους ότι αν απολυθούν διοικητικοί του υπάλληλοι δεν θα μπορεί να λειτουργήσει, καθώς στο διοικητικό του προσωπικό που αποτελείται από 290 άτομα, υπηρετούν κατά 72 % εργαζόμενοι της κατηγορίας ΙΔΑΧ ( Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου) και έχει προσληφθεί στο σύνολό του με διαδικασίες ΑΣΕΠ. Οι υπάλληλοι αυτοί θεωρούνται από το ίδρυμα λίγοι, καθώς εξυπηρετούν καθημερινά περίπου 14.000 άτομα.

 

«Αντί για τον αναμενόμενο διορισμό πρόσθετου προσωπικού, το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης φαίνεται να διακινεί τις τελευταίες ημέρες άτυπες λίστες όπου συνάγει ότι τα Πανεπιστήμια Ιωαννίνων, Αιγαίου, Πάντειο και Αριστοτέλειο, εμπίπτουν στις απολύσεις προσωπικού, ενώ ο επιθυμητός προς απόλυση αριθμός για το Πανεπιστήμιο Αιγαίου είναι ατεκμηρίωτος», αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ετσι.για ακομα περισσοτερους διορισμους στο δημοσιο!

 

Δεν είναι μόνο οι διορισμοί στο δημόσιο.

 

Χρόνια τώρα, τα "καλά" επιμελητήρια κρατάνε τα επαγγέλματα λες και είναι κάποια σέχτα.

 

Μηχανικοί δεν μπορούν να είναι μηχανικοί εάν το ΤΕΕ δεν πει ΟΚ. Οικονομολόγοι, θαρρώ (δεν ξέρω και πολλά), δεν είναι οικονομολόγοι εάν το επιμελητήριό τους δεν πει και αυτό ΟΚ. Γιατροί, δεμένοι στους κατά τόπους ιατρικούς συλλόγους. Δικηγόροι επίσης.

 

Δεν είναι θέμα δημοσίου και διορισμού. Η πραγματογνωμοσύνη δεν είναι διορισμός. Το να ανοίξεις ιατρείο σε μία πόλη, δεν είναι διορισμός. Το να έχεις πελάτη που δικάζεται σε άλλη πόλη και να πας να τον εκπροσωπήσεις δεν είναι διορισμός.

 

Το να μπορείς να τα κάνεις όλα αυτά χωρίς να πάρεις την βούλα από τα "επιμελητήρια" που αναγνωρίζουν μόνο ελληνικά ΔΗΜΟΣΙΑ πανεπιστήμια ή αναγνωρίσεις από το ΔΟΑΤΑΠ/ΔΙΚΑΤΣΑ δεν είναι διορισμός.

 

Ας ελευθερωθούν οι τίτλοι σπουδών και όποιος είναι άξιος ας επιβιώσει στην αγορά. Οι άδειες άσκησης επαγγέλματος να βγαίνουν από μία ενιαία αρχή που να εξετάζει τους υποψηφίους εάν πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια ανά ειδικότητα και όχι εάν έχουν πτυχίο από το τάδε ή το δείνα πανεπιστήμιο.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...