Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
2 hours ago, vaggos400 said:

Καλημέρα, πριν κάποια χρόνια είναι πάρει ένα ποδήλατο δρόμου αλλά δεν είχα ιδέα και το πήρα σε μέγεθος 50 που μου είναι προφανώς μικρο. Υπάρχει περίπτωση να μπορούμε να βρούμε κορμό να το αλλάξουμε; Και να βελτιώσω και κάποια κομμάτια πάνω του για να κάνω;

Ποιό ποδήλατο έχεις; Τι ύψος έχεις;

Δημοσ.

Το συγκεκριμένο δεν αξίζει για καμία αναβάθμιση ούτε για αλλαγή πλαισίου. Καλύτερα βρες να το πουλήσεις να πάρεις κάτι καινούριο σε σωστό μέγεθος

Δημοσ.
2 hours ago, CleanthisD said:

Το συγκεκριμένο δεν αξίζει για καμία αναβάθμιση ούτε για αλλαγή πλαισίου. Καλύτερα βρες να το πουλήσεις να πάρεις κάτι καινούριο σε σωστό μέγεθος

Έχεις να προτείνεις κάτι;;

Δημοσ.

Με τα μεγέθη τι παιζει;

Είναι standar η μέτρηση, δηλαδή ειναι ακριβώς ίδια σε όλα ή από μαρκα σε μαρκα διαφέρουν;

Δημοσ.
12 ώρες πριν, vaggos400 είπε

Έχεις να προτείνεις κάτι;;

Τι budget έχεις;
Σε ενδιαφέρουν μεταχειρισμένα; Ηλεκτρικά;
Ύψος 1.78
Τι χρήση θα του κάνεις (π.χ 95% άσφαλτο commuting);
Άλλες προσωπικές προτιμήσεις (π.χ. να είναι με τιμόνι mountain αποκλειστικά)

Ρίξε και μια ματιά στις τελευταίες σελίδες του thread για να πάρεις μια ιδέα.

5 ώρες πριν, somt είπε

Με τα μεγέθη τι παιζει;

Είναι standar η μέτρηση, δηλαδή ειναι ακριβώς ίδια σε όλα ή από μαρκα σε μαρκα διαφέρουν;

Διαφέρουν αλλά σε κανονικά ποδήλατα (όχι τύπου supermarket) που υπάρχει σελίδα για το μοντέλο, η εταιρεία έχει μεγέθη ανάλογα το ύψος. Για έναν αρχάριο αυτό είναι αρκετό για ξεκίνημα καθώς υπάρχει ένα περιθώριο ρυθμίσεων (τιμόνι και σέλα να πάνε μπρος-πίσω πάνω-κάτω). Όταν έχεις το ποδήλατο, με 2-3 youtube βιντεάκια ή με τη βοήθεια κάποιου που ξέρει τα βασικά, τα ρυθμίζεις και ξεκινάς. Μετά κάνεις μικρο-διορθώσεις.

Για προχωρημένους χρήστες, είναι μπλέξιμο. Υπάρχει και bike-fitting σαν διαδικασία που χρεώνεται αρκετά χρήματα σε σοβαρά ποδηλάταδικα.

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 31/3/2025 στις 8:17 ΜΜ, somt είπε

Είναι standar η μέτρηση, δηλαδή ειναι ακριβώς ίδια σε όλα ή από μαρκα σε μαρκα διαφέρουν;

Δεν είναι το ίδιο από τη μία μάρκα στην άλλη αλλά οι διαφορές δεν είναι τεράστιες.
Το όποιο «πρόβλημα» εμφανίζεται όταν είσαι στο μεταίχμιο μεταξύ 2 μεγεθών και εκεί πρέπει να επιλέξεις το π.χ. Medium στην μία εταιρεία γιατί αυτό σου ταιριάζει αλλά αντίστοιχα πας στο Large σε κάποια άλλη.
Επίσης ενώ οι ποιο πολλές εταιρείες ακολουθούν το S,M,L,XL υπάρχουν κάποιες που για τις δημοφιλείς κατηγορίες όπως είναι είναι τα M και L έχουν και ενδιάμεσα νούμερα π.χ. M/L.
Καλό είναι να καβαλήσει κάποιος το ποδήλατο πριν το πάρει.

Τέλος ακόμα και αν γίνει λάθος παραγγελία, το μικρό σε νούμερο ποδήλατο έρχεται κάπως στο μέγεθος ενώς ποιό μεγαλόσωμου αναβάτη και θα τον βολέψει.
Το μεγάλο ποδήλατο δεν διορθώνεται με τίποτα.

Επεξ/σία από dpolal
  • Like 3
  • 2 εβδομάδες αργότερα...
Δημοσ.

μιας και είμαι στη γυρα για ποδήλατο, μια συμβουλή

μην πάρετε ποτέ ποδήλατο τυφλά, βάση μεγεθολογίου κλπ

θα βρείτε το κατάστημα που έχει στοκ αυτό που έχετε βάλει στο μάτι, ιδανικά και διάφορα μεγέθη και θα κάτσετε πάνω με την ησυχία σας και το χρόνο σας να αποφασίσετε αν σας κάνει.

γενικά προσπαθούν απλά να σπρώξουν ότι έχουν στην αποθήκη εκείνη τη στιγμή και "ναι ναι βέβαια αυτό είναι το μέγεθος σας"...

Δημοσ.

Το ιδανικό, είναι να κάνεις test drive. Σε καλύτερες χώρες, μπορείς να κάνεις test ακόμη και mountain σε πίστα.

Το δεύτερο καλύτερο, είναι να κάτσεις πάνω στο ποδήλατο. Σε μεγάλες πόλεις της Ελλάδας και σε μεγάλες μάρκες, έχεις μια μέτρια πιθανότητα να βρεις αυτό που θες ή κάποιο με ίδια γεώμετρια, συνήθως ίδιο σκελετό σε άλλη έκδοση. Εναλλακτικά, μπορείς να συγκρίνεις τα νούμερα της γεωμετρίας ή να τα βάλεις σε ειδικά sites (π.χ. https://99spokes.com/en-EU ) που το κάνουν αυτόματα με διάγραμμα. Επειδή η τεράστια πλειονότητα των ποδηλάτων παράγεται σε ίδια εργόστασια και οι εταιρείες αντιγράφουν φουλ μεταξύ τους, με λίγη επιμονή πιθανό να βρεις παρόμοιας γεωμετρίας για δοκιμή.

Το τρίτο καλύτερο είναι να πας βάσει του επίσημου μεγεθολογίου που δίνει η εταιρεία για το μοντέλο. Και να ψάξεις αν υπάρχουν σχετικά σχόλια από αγοραστές καθώς το ύψος από μόνο του είναι καλή ένδειξη αλλά όχι απόλυτη. Είναι και ο καβάλος/inseam πολύ σημαντικός (μερικές φορές συμπεριλαμβάνεται στο μεγεθολόγιο) αλλά και άλλα (πόσο μακριά χέρια έχεις, τι στάση σώματος έχεις, τι θα κάνεις με το ποδήλατο κτλ.).

Παράλληλα, κομβικής σημασίας είναι οι γνώσεις του αγοραστή. Υπάρχουν ποδηλάτες που είτε μόνοι τους είτε με βοήθεια ειδικών, ξέρουν ακριβώς τι θέλουν οπότε κοιτώντας τα νούμερα, κρίνουν γρήγορα. Για τη τεράστια πλειονότητα των αγοραστών όμως, που δεν έχουν τέτοιες γνώσεις, ναι, το χειρότερο είναι να εμπιστευτείς τυχαία Έλληνες πωλητές καθώς οι περισσότεροι εκ αυτών είναι τσαρλατάνοι/άσχετοι και θα κάνουν τα πάντα να πουλήσουν αυτό που τους βολεύει.

Τα παραπάνω είναι ακόμη πιο σημαντικά σε ποδήλατα €1000+ καθώς πλέον, όλο και πιο συχνά τιμόνι & λαιμός έχουν φουλ εσωτερική καλωδίωση που σημαίνει ότι είναι δύσκολο/ακριβό/αδύνατο να κάνεις απλές προσαρμογές στο τιμόνι (πάνω/κάτω & μπρος/πίσω). Ένας λόγος που επέλεξα το τελευταίο μου ποδήλατο πρόσφατα (Parapera Anemos), ήταν ακριβώς αυτό, ότι είχε κανονικό λαιμό/τιμόνι και αν χρειαστεί μπορεί να προσαρμοστεί. Αυτό βοηθάει και τη μεταπωλητική αξία. Από τη πλευρά των περισσότερων εταιρειών βέβαια ισχύει το αντίθετο καθώς προτεραιότητα τους είναι η πώληση νέων ποδηλάτων.

  • Like 2

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...