insomniaK Δημοσ. 7 Νοεμβρίου 2013 Δημοσ. 7 Νοεμβρίου 2013 Δυστυχώς το διδακτορικό στο εξωτερικό πλέον δεν είναι εύκολο. Στα σοβαρά πανεπιστήμια είθισται ο υποψήφιος διδάκτωρ να θεωρείται ως μελλοντική επένδυση για το πανεπιστήμιο και να έχει ανάλογη αντιμετώπιση. Όμως με την παγκόσμια κρίση, έχουν δυσκολέψει αρκετά τα πράγματα, ειδικά σε θέματα υποτροφιών, το ποιους θα δεχτούν κτλ. Επίσης μη ξεχνάμε ότι οι ξένοι δεν είναι χαζοί, βλέπουν την κατάσταση που επικρατεί στα πανεπιστήμια μας. Εννοείται ότι στην Ελλάδα το διδακτορικό είναι μία κακή επένδυση. Όσον αφορά τη δυνατότητα ενός Έλληνα κατόχου διδακτορικού να αναδειχτεί και να εξελιχθεί στο εξωτερικό, είμαι επιφυλακτικός. Πράγματι στο παρελθόν η κινητικότητα των ακαδημαϊκών ήταν σχεδόν αυτονόητη και μάλιστα αρκετοί Έλληνες διέπρεπαν στο εξωτερικό. Όμως οι τωρινές ενδείξεις δείχνουν ότι διεθνώς υπάρχει στροφή προς την εσωστρέφεια. Τα νέα παιδιά που θέλουν να δοκιμάσουν τώρα την τύχη τους, θα πρέπει να το σκεφτούν δύο και τρεις φορές πριν το αποφασίσουν. δεν ισχύουν αυτά. 2
DrLo Δημοσ. 7 Νοεμβρίου 2013 Δημοσ. 7 Νοεμβρίου 2013 Τα ΑΕΙ μας με ολες τους τις παθογενιες και την τρομερη υποχρηματοδοτιση καταλαμβανουν αρκετα καλες θεσεις στις παγκοσμιες καταταξεις. Για δειξε μου μία 2
Asmodeus21 Δημοσ. 7 Νοεμβρίου 2013 Δημοσ. 7 Νοεμβρίου 2013 Για δειξε μου μία http://news247.gr/eidiseis/koinonia/paideia/pente_ellhnika_aei_sthn_pagkosmia_elit.2154012.html Παρε, ειχα βρει κι το PDF της ερευνας αλλα αυτη τη στιγμη δεν το βρισκω. Σε ολα αυτα προσθεστε οτι τα ΤΕΙ εχουν αρκετα μικροτερη χρηματοδοτηση σε σχεση με τα Παν. και δουλευουν χωρις υποψηφιους Διδακτωρες για να εχουν περισσοτερες δημοσιευσεις για την βελτιωση της θεσεις τους, και στο συνολο τους τα ΑΕΙ μας χρηματοδοτουντε με τη μιση χρηματοδοτηση (και λιγοτερο) σε σχεση με τους "ανταγωνιστες" μας. Πριν ποσταρουμε και υποβαθμισουμε τον κοπο Καθηγητων και σπουδαστων που παρ'ολο που εργαζονται υπο δυσκολες συνθηκες και υποχρηματοδοτουνται καλο ειναι να ψαξουμε πρωτα.
viper2005 Δημοσ. 7 Νοεμβρίου 2013 Δημοσ. 7 Νοεμβρίου 2013 ας περασουν τα παντα απο turnitin και ας μιλησουμε μετα. Επισης εκεινος ο παλικαρος που εκλεβε διπλωματικες και τα σχετικα, ειναι ακομα στην θεση του; just saying, no hatin
DrLo Δημοσ. 7 Νοεμβρίου 2013 Δημοσ. 7 Νοεμβρίου 2013 http://news247.gr/eidiseis/koinonia/paideia/pente_ellhnika_aei_sthn_pagkosmia_elit.2154012.html Παρε, ειχα βρει κι το PDF της ερευνας αλλα αυτη τη στιγμη δεν το βρισκω. Σε ολα αυτα προσθεστε οτι τα ΤΕΙ εχουν αρκετα μικροτερη χρηματοδοτηση σε σχεση με τα Παν. και δουλευουν χωρις υποψηφιους Διδακτωρες για να εχουν περισσοτερες δημοσιευσεις για την βελτιωση της θεσεις τους, και στο συνολο τους τα ΑΕΙ μας χρηματοδοτουντε με τη μιση χρηματοδοτηση (και λιγοτερο) σε σχεση με τους "ανταγωνιστες" μας. Πριν ποσταρουμε και υποβαθμισουμε τον κοπο Καθηγητων και σπουδαστων που παρ'ολο που εργαζονται υπο δυσκολες συνθηκες και υποχρηματοδοτουνται καλο ειναι να ψαξουμε πρωτα. Κάνεις πλάκα έτσι ? Σύμφωνα με αυτή τη κατάταξη τα τρία κορυφαία ελληνικά ΑΕΙ είναι ΕΚΠΑ : θέση 193 ΑΠΘ : 226 ΕΜΠ : 338 Δε ξέρω αν αυτό σε ικανοποιεί ... προσωπικά σαν απόφοιτος ΕΜΠ δε μπορώ να είμαι ικανοποιημένος με την 338η θέση. 1
Asmodeus21 Δημοσ. 7 Νοεμβρίου 2013 Δημοσ. 7 Νοεμβρίου 2013 Κάνεις πλάκα έτσι ? Σε ποιο σημειο κανω πλακα? EDIT: Με 40% της χρηματοδοτησης συγκριτικα με τα ξενα τμηματα νομιζω δεν ειναι πολυ ασχημα τα πραγματα.
Dagobert Δημοσ. 7 Νοεμβρίου 2013 Δημοσ. 7 Νοεμβρίου 2013 Τα ΑΕΙ μας με ολες τους τις παθογενιες και την τρομερη υποχρηματοδοτιση καταλαμβανουν αρκετα καλες θεσεις στις παγκοσμιες καταταξεις. Όταν ήμουν μικρός, μου λέγαν τέτοια παραμυθάκια. Όταν μεγάλωσα, διαπίστωσα ότι σε κάθε παραμύθι υπάρχει και ο κακός δράκος. δεν ισχύουν αυτά. Θα ήθελες να γίνεις πιο αναλυτικός στο που σφάλλω; Εν πάση περιπτώσει, πρόκεται για προσωπικές διαπιστώσεις και εικόνα που διαμορφώθηκε κατόπιν συζητήσεων με φίλους και γνωστούς που ψάχνονταν προς αυτή την κατεύθυνση, ίσως να είμαι λάθος. ΥΓ. Μιλώ για κάποιον που θέλει να μπει στη διαδικασία του διδακτορικού τώρα.
Asmodeus21 Δημοσ. 7 Νοεμβρίου 2013 Δημοσ. 7 Νοεμβρίου 2013 Όταν ήμουν μικρός, μου λέγαν τέτοια παραμυθάκια. Όταν μεγάλωσα, διαπίστωσα ότι σε κάθε παραμύθι υπάρχει και ο κακός δράκος. Δεν μιλαω αοριστα (δεν ισχυριζωμαι οτι ειναι ροδινα τα πραγματα στα ΑΕΙ , γι αυτο μιλησα για παθογενιες. Οπως τονισα και την χρηματοδοτηση) μιλαω με βαση τις παγκοσμιες καταταξεις και τις εξωτερικες αξιολογησεις. Ροδινα τα πραγματα δεν ειναι σιγουρα οπως δεν ειναι και χαλια και αν αναλογιστουμε το μεγεθος της χωρας , την υποχρηματοδοτιση κλπ τα πραγματα ειναι αρκετα καλα. "Στην παγκόσμια κατάταξη, εμφανής είναι η κυριαρχία των ΗΠΑ τόσο στον απόλυτο αριθμό ιδρυμάτων (3.254) όσο και στον απόλυτο αριθμό ιδρυμάτων στο καλύτερο 1% (89 σε σύνολο 213). Όμως, η εικόνα εμφανίζεται εξαιρετικά διαφοροποιημένη στο καλύτερο 10% της κατάταξης. Το Ηνωμένο Βασίλειο έχει την πρώτη θέση με 31,9%. Δεύτερη είναι η Ελλάδα με 26,6%, ενώ Ιταλία και Ισπανία βρίσκονται πολύ κοντά (25,1% και 24,6% αντίστοιχα). Αντίθετα, οι ΗΠΑ βρίσκονται στην τελευταία θέση με μόλις το 15,2% των ιδρυμάτων τους"
insomniaK Δημοσ. 7 Νοεμβρίου 2013 Δημοσ. 7 Νοεμβρίου 2013 Όταν ήμουν μικρός, μου λέγαν τέτοια παραμυθάκια. Όταν μεγάλωσα, διαπίστωσα ότι σε κάθε παραμύθι υπάρχει και ο κακός δράκος. Θα ήθελες να γίνεις πιο αναλυτικός στο που σφάλλω; Εν πάση περιπτώσει, πρόκεται για προσωπικές διαπιστώσεις και εικόνα που διαμορφώθηκε κατόπιν συζητήσεων με φίλους και γνωστούς που ψάχνονταν προς αυτή την κατεύθυνση, ίσως να είμαι λάθος. ΥΓ. Μιλώ για κάποιον που θέλει να μπει στη διαδικασία του διδακτορικού τώρα. Βεβαίως να πω δύο πραγματάκια παραπάνω: Σε καμία χώρα κανένας λογικά σκεπτόμενος, δε θεωρεί τους υποψήφιους διδάκτορες δεν τους θεωρεί μακροπρόθεσμη επένδυση. Για τους μόνιμους στα πανεπιστήμια ειναι ευχής έργο οι φοιτητές να "φύγουν" όσο πιο γρήγορα γίνεται. Απο την άλλη οι φοιτητές πιστεύουν πως το μέλλον τους ειναι να κολλήσουν σε ενα ίδρυμα για πάντα, το οποίο ειναι και λάθος. Οτι η επιλογή φοιτητών εξαρτάται από την εντοπιότητα ειναι εξίσου λάθος. Δεν ξέρω κανέναν (και ξέρω πολλούς) καθηγητή που προτιμά να πληρώνει κάποιον μόνο και μόνο για την εθνικότητα του και όχι για τις ικανότητες του. Αυτό συμβαίνει σε κάτι υποαναπτυκτες χώρες της ν Ευρώπης που οι θέσεις πάνε μιλημένες. Αν και πρόσφατα έχω αρχίσει να πιστεύω πως στην Ιταλία κυρίως και σε ανταγωνιστικά ιδρύματα της Ισπανίας, ότι αυτο αλλάζει. Σε κάθε περίπτωση, πια στην Ελλάδα έχουμε φτάσει στο επίπεδο να μεταναστεύουν όλοι για σπουδές, με μέσο όρο πέντε στην ανθοκομία. Φανερά, για εμένα, αυτοί οι πτυχιούχοι δεν έχουν θέση στην έρευνα σε οποιαδήποτε χώρα. Όσο για τους έλληνες που είχαν σπουδές μόνο στην Ελλάδα και πήγαν έξω και αριστευουν, πάντα ήταν μία σχεδόν ανύπαρκτη μειοψηφία. Για διάφορους λόγους. Τα τελευταία 5-10 χρόνια, ειναι μόνο ένας έλληνας που έχει σπουδαςει αποκλειστικά στην ελλάδα και που έχει δουλέψει σε 4 πρωτοκλασάτα ευρωπαϊκά ινστιτούτα και πανεπιστήμια. Και επειδή δε θέλω να μαι απόλυτος, ας δεχθώ πως υπάρχουν κι αλλοί, αλλά πόσες χιλιάδες κόσμου έχουν φύγει απο την Ελλάδα από το 2008; Όσο για τις κατατάξεις των πανεπιστημίων, σε αυτό το φόρουμ υπάρχει καταγεγραμμένοι ένας τεράστιος καβγάς του γράφοντα με τον τοξοβόλο, διαβάζοντας τον θα καταλάβετε για ποιον λόγο δεν έχουν αξία. Αν επιμένετε σε αυτές τις κατατάξεις, βρείτε τη λίστα της Σανγκάη.
viper2005 Δημοσ. 7 Νοεμβρίου 2013 Δημοσ. 7 Νοεμβρίου 2013 http://www.timeshighereducation.co.uk/world-university-rankings/2013-14/world-ranking
Dagobert Δημοσ. 8 Νοεμβρίου 2013 Δημοσ. 8 Νοεμβρίου 2013 Βεβαίως να πω δύο πραγματάκια παραπάνω: Κατ' αρχάς σ' ευχαριστώ για την απάντηση- επεξήγηση. Ενδιαφέρουσες οι παρατηρήσεις σου. Δεδομένου ότι είμαι έξω από το χορό, τα περισσότερα εξ αυτών δεν τα γνώριζα. Σε καμία χώρα κανένας λογικά σκεπτόμενος, δε θεωρεί τους υποψήφιους διδάκτορες δεν τους θεωρεί μακροπρόθεσμη επένδυση. Για τους μόνιμους στα πανεπιστήμια ειναι ευχής έργο οι φοιτητές να "φύγουν" όσο πιο γρήγορα γίνεται. Απο την άλλη οι φοιτητές πιστεύουν πως το μέλλον τους ειναι να κολλήσουν σε ενα ίδρυμα για πάντα, το οποίο ειναι και λάθος. Φοβάμαι ότι δεν ήμουν ακριβής στη διατύπωσή μου, με αποτέλεσμα να υπάρξει παρερμηνεία. Προσωπικά αναφέρθηκα μόνο στην περίπτωση "έμμισθου" διδακτορικού, συνήθως μέσω υποτροφίας. Με τον όρο "επένδυση" εννοούσα την έρευνα που κάνει ο υποψήφιος διδάκτωρ, που θα φέρει κύρος, πόρους και κονδύλια, μελλοντικές συνεργασίες κτλ στο πανεπιστήμιο. Όχι τη θέση εργασίας. Οτι η επιλογή φοιτητών εξαρτάται από την εντοπιότητα ειναι εξίσου λάθος. Δεν ξέρω κανέναν (και ξέρω πολλούς) καθηγητή που προτιμά να πληρώνει κάποιον μόνο και μόνο για την εθνικότητα του και όχι για τις ικανότητες του.Αυτό συμβαίνει σε κάτι υποαναπτυκτες χώρες της ν Ευρώπης που οι θέσεις πάνε μιλημένες. Αν και πρόσφατα έχω αρχίσει να πιστεύω πως στην Ιταλία κυρίως και σε ανταγωνιστικά ιδρύματα της Ισπανίας, ότι αυτο αλλάζει. Σε κάθε περίπτωση, πια στην Ελλάδα έχουμε φτάσει στο επίπεδο να μεταναστεύουν όλοι για σπουδές, με μέσο όρο πέντε στην ανθοκομία. Φανερά, για εμένα, αυτοί οι πτυχιούχοι δεν έχουν θέση στην έρευνα σε οποιαδήποτε χώρα. Όταν αναφέρθηκα στα κριτήρια επιλογής, φυσικά και δεν εννοούσα την εθνικότητα. Αντιθέτως είχα κατά νου την δεύτερη παράγραφό σου. Πράγματι, όπως κι εσύ ορθά αναφέρεις, αρκετοί Έλληνες με μέτριους βαθμούς, μέτριο βιογραφικό κτλ επιθυμούν να κάνουν διδακτορικό με υποτροφία. Για ποιο λόγο το ξένο πανεπιστήμιο να επιλέξει τους εν λόγω υποψήφιους, όταν την ίδια στιγμή υπάρχουν υποψηφιότητες αστεριών από άλλες χώρες; Κρίσιμο στοιχείο, το γεγονός ότι πρόκειται για σπουδές με υποτροφία. Εδώ κολλάει και πάλι η αναφορά στον όρο "επένδυση", καθώς σε κάποια ξένα πανεπιστήμια θεωρείται σημαντικό το alumni. Όσο για τους έλληνες που είχαν σπουδές μόνο στην Ελλάδα και πήγαν έξω και αριστευουν, πάντα ήταν μία σχεδόν ανύπαρκτη μειοψηφία. Για διάφορους λόγους. Τα τελευταία 5-10 χρόνια, ειναι μόνο ένας έλληνας που έχει σπουδαςει αποκλειστικά στην ελλάδα και που έχει δουλέψει σε 4 πρωτοκλασάτα ευρωπαϊκά ινστιτούτα και πανεπιστήμια. Και επειδή δε θέλω να μαι απόλυτος, ας δεχθώ πως υπάρχουν κι αλλοί, αλλά πόσες χιλιάδες κόσμου έχουν φύγει απο την Ελλάδα από το 2008; Εδώ ανοίγεις ένα μεγάλο θέμα. Προσωπικά κινούμαι στον ελλαδικό χώρο. Έχω γνωρίσει άτομα με εξαιρετικές σπουδές και ικανότητες που για διάφορους λόγους, δεν τους δόθηκε η δυνατότητα να κάνουν το βήμα του εξωτερικού και αναγκάστηκαν να μείνουν Ελλάδα, όπου και ολοκλήρωσαν τις σπουδές τους. Λίγοι μεν, υπαρκτοί δε. Αυτά τα άτομα, στην Ελλάδα θεωρούνται καμμένα χαρτιά, λόγω των υπερβολικών τους προσόντων και της δεδομένης καταστάσεως που επικρατεί. Στο δε εξωτερικό, αντιμετωπίζονται με δυσπιστία, καθώς δεν τους ξέρει κανείς, δεν είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε πρότζεκτ, έρευνα, έχουν πενιχρή προϋπηρεσία κτλ. Με λίγα λόγια λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών της Ελλάδας, αν θελήσουν να δοκιμάσουν την τύχη τους στο εξωτερικό, αντιμετωπίζουν το σκεπτικισμό που κι εσύ εξέφρασες. Κακά τα ψέμματα, άλλοι οι κανόνες στην Ελλάδα, άλλοι στο εξωτερικό. 1
irrenicus Δημοσ. 13 Νοεμβρίου 2013 Μέλος Δημοσ. 13 Νοεμβρίου 2013 Μια που άνοιξα το θέμα θέλω να πω 2 πράγματακια. α) εργάζομαι κανονικά, όχι ίσως σε μια δουλειά που θα μπορέσω να κάνω οικογενεια ή θα φανταστώ τον εαυτό μου εκει σε 10 χρόνια αλλά δόξα τω θεω με κανονικό μισθό έτσι ώστε να βάζω και κάτι στην άκρη β) προετοιμάζομαι για κατατακτήριες σε σχολή πληροφορικής χωρίς εργαστήρια υποχρεωτικά και ταυτόχρονα ξεκίνησα διδακτορικό (αφου δεν μπορεσα να αποφασισω ποιο απο τα 2, αποφασισα και τα 2). Δεν έχω σκοπό να τα τελειώσω και τα 2 απλά να τα ξεκινήσω και στην πορεία όταν θα δω τι εστί το ένα και τι το άλλο θα συνεχίσω το ένα. γ) το ΕΑΠ είναι κακή επιλογή για οικονομικούς λόγους. Για λόγους αξίας θα έλεγα σίγουρα ότι το επίπεδο είναι επαρκές (τουλαχιστον στις φυσικες επιστημες και πληροφορικη) και 3 σχολές του εαπ οδηγούν στον ασεπ και στην εκπαιδευση σε μεταπτυχιακά κτλ. Είναι και θέμα του εκάστοτε φοιτητή για το αν μπορέσει να αναδειχθεί. Τέλος πάντων για μένα δεν είναι επιλογή γιατί με αυτά τα χρήματα μπορώ να κάνω κατι αλλο δ) με την λογική ότι τα πράγματα είναι δύσκολα άρα μην κάνεις το ένα μην κάνεις το άλλο δεν προχώρησε ποτέ κανείς! δυσκολίες μεγάλες έχουν αντιμετωπίσει άνθρωποι και σε άλλες εποχές και εχουν καταφερει να αναδειχθούν. Μιλάω για μέσους ανθρώπους και όχι για ιδιοφυιες. Χρειάζεται όρεξη, αποφασιστικότητα, αγαπη για το αντικειμενο σου και υπομονή. Οι καλοί δεν χάνονται ποτέ, το έχω διαπιστώσει στην μέχρι τώρα ζωή μου. ε) το εξωτερικο δεν ειναι η γη της επαγγελίας και θέλει εξίσου μεγάλη προσπάθεια και περισσότερη για να αναδειχθείς, είσαι ένας ξένος, ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και πρέπει να παράγεις έργο. Επιπλέον, οι θέσεις δεν είναι πολλές πια και μπορέι να περάσει αρκετός καιρός μέχρι να βρει κάποιος δουλειά.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα