Cpkdemian Δημοσ. 6 Ιουλίου 2013 Share Δημοσ. 6 Ιουλίου 2013 Εχω μια απορια γιατι το συζηταγαμε με τα παιδια και δεν μπορουμε να βγαλουμε ακρη καποιος που ξερει καλη φυσικη ασ μου πει. Εχουμε ενα αυτοκινητο με 2 ατομα και ενα αυτοκινητο με 4 ατομα. Εστω οτι τα 2 αυτοκινητα πανε με σταθερη ταχυτητα.Ποιο αυτοκινητο θα φρεναρει πιο γρηγορα? Πολλοι μου λενε αυτο με τα 2 ατομα γιατι εχει μικροτερη ορμη . Ας μου πει καποιος τι ισχυει :-D :-D Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
shine Δημοσ. 6 Ιουλίου 2013 Share Δημοσ. 6 Ιουλίου 2013 αυτό που έχει καλύτερα φρένα. (παίζουν και τα λάστιχα που έχει το καθένα αλλα οκ) Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
RottenLungs Δημοσ. 6 Ιουλίου 2013 Share Δημοσ. 6 Ιουλίου 2013 Εχω μια απορια γιατι το συζηταγαμε με τα παιδια και δεν μπορουμε να βγαλουμε ακρη καποιος που ξερει καλη φυσικη ασ μου πει. Εχουμε ενα αυτοκινητο με 2 ατομα και ενα αυτοκινητο με 4 ατομα. Εστω οτι τα 2 αυτοκινητα πανε με σταθερη ταχυτητα.Ποιο αυτοκινητο θα φρεναρει πιο γρηγορα? Πολλοι μου λενε αυτο με τα 2 ατομα γιατι εχει μικροτερη ορμη . Ας μου πει καποιος τι ισχυει :-D :-D Άμα θες να βρείς την απάντηση μόνο σου, σκέψου το ίδιο πρόβλημα που λες, μόνο που στο ένα να είναι μέσα 1 άτομο και στο άλλο 5 ελέφαντες. Τώρα φαντάζομαι κατάλαβες την απάντηση. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Cpkdemian Δημοσ. 6 Ιουλίου 2013 Μέλος Share Δημοσ. 6 Ιουλίου 2013 φιλε shine θεωρουμε το ιδιο αμαξι και στις 2 περιπτωσεις Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Dark_son20 Δημοσ. 6 Ιουλίου 2013 Share Δημοσ. 6 Ιουλίου 2013 από ότι φαίνεται από την τελική απορία του ίδιες συνθήκες μόνο το βάρος τον νοιάζει πρακτικά τα ευκόλως εννοούμενα παραλείπονται.... http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CE%B4%CF%81%CE%AC%CE%BD%CE%B5%CE%B9%CE%B1 όσο μεγαλύτερη είναι η μάζα τόσο μεγαλύτερη είναι η αδράνεια. Ένα σώμα με μικρή μάζα μεταβάλλει εύκολα την κίνησή του, ενώ ένα σώμα με μεγάλη μάζα μεταβάλλει την κίνησή του δυσκολότερα. Η ισότητα μάζας και αδράνειας διατυπώθηκε από τον Νεύτωνα η μάζα ενός σώματος είναι το μέτρο της αδράνειάς του, που είναι ο πρώτος νόμος του. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Cpkdemian Δημοσ. 6 Ιουλίου 2013 Μέλος Share Δημοσ. 6 Ιουλίου 2013 εγω σκεφτομουνα το εξης. αν θυμασε τα καναμε και 3 λυκειου. εχεις ενα σωμα πανω σε ενα επιπεδο. το βαρος σχεδιαζετε προς τα κατω και ισουτε με w=mxg αν δεν κανω λαθος, και σκεφτομαι απο τη στιγμη που εχει 2 ατομα παραπανω συνεπαγετε μεγαλυτερο βαρος οποτε αφου εχειθ μεγαλυτερο βαρος θα εχει μια δυναμη προς τα κατω να το πιεζει αρα φρεναρει ποιο γρηγορα Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
panos2171 Δημοσ. 6 Ιουλίου 2013 Share Δημοσ. 6 Ιουλίου 2013 Μια νταλίκα έχει μεγαλύτερο βάρος από ένα αυτοκίνητο, πιο φρενάρει καλύτερα?? Ένα τρένο το ίδιο. Και για να στο πάω σε πιο κοντινά, πιο νομίζεις ότι φρενάρει καλύτερα το τζιπ των 2 τόνων ή το matiz των 900 κιλών?? Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Cpkdemian Δημοσ. 6 Ιουλίου 2013 Μέλος Share Δημοσ. 6 Ιουλίου 2013 μια νταλικα με ενα αυτοκινητο και ενα τρενο δεν εχουν τα ιδια φρενα. αναφερομε στο ιδιο αυτοκινητο σε 2 περιπτωσεις. προφανως και το αυτοκινητο φρεναρει καλυτερα αλλα δεν ρωταω αυτο Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
zynif Δημοσ. 6 Ιουλίου 2013 Share Δημοσ. 6 Ιουλίου 2013 Το mxg που γράφεις είναι το έργο της δύναμης του βάρους το οποίο είναι μηδέν όταν αυτό είναι κάθετο στην μετατόπιση δηλαδή όταν το αυτοκίνητο κινείται σε ευθεία Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
NikosKallithea Δημοσ. 6 Ιουλίου 2013 Share Δημοσ. 6 Ιουλίου 2013 Το πιο ελαφρύ θα φρενάρει σε λιγότερα μέτρα 3 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Orpheas1992 Δημοσ. 6 Ιουλίου 2013 Share Δημοσ. 6 Ιουλίου 2013 Με τα φρενα θα ασκηθει μια δυναμη αντιθετη με τη φορα της κινησης του αυτοκινητου για να το επιβραδυνει λογικα, η οποια θα ειναι ιδια και στα δυο αυτοκινητα λογω κατασκευης...αρα αφου η συνισταμενη δυναμη θα ειναι ιδια και στις 2 περιπτωσεις, και ισουται με μαζα x επιταχυνση, το αυτοκινητο με τη μεγαλυτερη μαζα θα εχει μικροτερη επιταχυνση/επιβραδυνση. Αρα το πιο ελαφρυ με τη μεγαλυτερη επιβραδυνση θα σταματησει πιο γρηγορα.Νομιζω κιολας... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
flik Δημοσ. 6 Ιουλίου 2013 Share Δημοσ. 6 Ιουλίου 2013 @CpkDemian: Η σκέψη που έκανες δεν ήταν λάθος. Αλλά η φυσική περιγράφει ποσοτικά τη φύση και όχι ποιοτικά καλώς ή κακώς. Τι εννοώ; Λόγω των 2 παραπάνων ατόμων, το σύστημα του αυτοκινήτου με τα παραπάνω άτομα έχει ας πούμε 10% παραπάνω μάζα απο οτι το άλλο σύστημα. Έχεις δίκιο οτι αυτό σημαίνει μεγαλύτερη κατα 10% κάθετη αντίδραση Ν η οποία οδηγεί σε μεγαλύτερη τριβή ολίσθησης η οποία είναι Τ=μΝ=μmg. Απο την άλλη, μεγαλύτερη μάζα σημαίνει οτι χρειάζεται μεγαλύτερη δύναμη για να αποκτήσει την ίδια επιβράδυνση σύμφωνα με τον 2ο νόμο Newton (ΣF=ma). Άρα αυξάνεται η δύναμη, αλλά αν δεχτούμε οτι οι αντιστάσεις αέρα είναι αμελητέες, έχουμε T'=1.1*T και m'=1.1*m. Άρα a'=a. Συνεπώς, αν δεν έχει abs το αυτοκίνητο, και επίσης και στις δυο μπορέσουν τα φρένα να μπλοκάρουν τους τροχούς ώστε να έχουμε ολίσθηση, τότε με μεγαλύτερη μάζα αυξάνεται ισόποσα η αδράνεια, αλλά και η τριβή ολίσθησης (θεωρούμε οτι τα λάστιχα είναι ίδια, δεν παραμορφώνονται παραπάνω λόγω βάρους κτλ). Άρα έχουμε την ίδια επιβράδυνση. Όμως, σε πραγματικές συνθήκες, όπου δεν ολισθαίνουν οι τροχοί, και η τριβή είναι στατική και εξαρτάται απο τα φρένα του αυτοκινήτου και δεν φτάνει στη μέγιστη τιμή της, δεν αυξάνεται ισόποσα και η επιβραδύνουσα δύναμη, άρα το βαρύ αυτοκίνητο σταματάει μετά απο περισσότερο χρόνο. Το mxg που γράφεις είναι το έργο της δύναμης του βάρους το οποίο είναι μηδέν όταν αυτό είναι κάθετο στην μετατόπιση δηλαδή όταν το αυτοκίνητο κινείται σε ευθεία Με το x εννούσε τον πολλαπλασιασμό όχι την μετατόπιση (φαντάζομαι δηλαδή). 3 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
cthulhucarbide Δημοσ. 6 Ιουλίου 2013 Share Δημοσ. 6 Ιουλίου 2013 Θεωρητικά και εκ πρώτης όψεως το πιο ελαφρύ θα σταματήσει πιο γρήγορα αλλά δεν ξέρω αν είναι τόσο απλά τα πράγματα. Ίσως αυτό με τα περισσότερα άτομα να έχει μεγαλύτερη τριβή ανάμεσα στα λάστιχα και στην άσφαλτο(όχι μπορεί, όντως έχει) αλλά δεν ξέρω αν αυτή η επιβράδυνση είναι αρκετή για να σταματήσει την επιπλέον αδράνεια. Η σύγκριση ανάμεσα σε νταλίκα είναι άστοχη γιατί η νταλίκα δεν κοκαλώνει τους τροχούς σε καμία περίπτωση Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Cpkdemian Δημοσ. 6 Ιουλίου 2013 Μέλος Share Δημοσ. 6 Ιουλίου 2013 το συμπερασμα βγηκε παιδια. με πραξεις και χαρτι. το αυοκινητο με τα 2 ατομα σταματαει ποιο γρηγορα. Απο νομο του νευτωνα .. θενξ για τις απαντησεις Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
flik Δημοσ. 7 Ιουλίου 2013 Share Δημοσ. 7 Ιουλίου 2013 Ο νόμος του Νεύτωνα ισχύει για σημειακά αντικείμενα ή όσα μπορούν να μοντελοποιηθούν ως τέτοια. Εδώ έχουμε στερεό σώμα, για ολοκληρωμένη λύση πρέπει να πάρουμε ροπές κτλ. Γενικά αυτό γιατί πολλές φορές όταν το ξεχνάμε οτι στη φυσική μέχρι πριν την Γ λυκείου μιλάμε για σημειακά αντικείμενα, οδηγούμαστε πολλές φορές σε λάθος αποτελέσματα και άλλες φορές κάποια πράγματα δεν μπορούν καν να ερμηνευτούν. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα