Προς το περιεχόμενο

Βρέθηκε ο τάφος του Αλεξάνδρου ή και πάλι όχι?


funbreaker

  

230 μέλη έχουν ψηφίσει

  1. 1. Ποιος πιστεύετε ότι θάφτηκε στον τύμβο;

    • Μέγας Αλέξανδρος
      66
    • Ρωξάνη & Αλέξανδρος Δ'
      11
    • Ολυμπιάδα
      13
    • Ηρακλής, γιος του Αλεξάνδρου
      4
    • Θεσσαλονίκη, αδερφή του Αλεξάνδρου
      4
    • Κλεοπάτρα, αδερφή του Αλεξάνδρου
      2
    • Φίλιππος Β' (για όσους αμφισβητούν την έρευσή του)
      1
    • Φίλιππος ο Αριδαίος
      0
    • Ηφαιστίωνας
      26
    • Κάσσανδρος
      17
    • Αντίπατρος
      3
    • Αντίγονος ο μονόφθαλμος
      2
    • Νέαρχος
      11
    • Λαομέδων
      2
    • Κενοτάφιο φτιαγμένο για το Μέγα Αλέξανδρο
      33
    • Πολυάνδρειο στρατιωτών
      12
    • Άλλο (πείτε ποιος)
      23
  2. 2. Τι θεωρείτε πιθανότερο σχετικά με τη σύληση του τύμβου;

    • Ο τύμβος δεν είναι συλημένος.
      36
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πριν πολλούς αιώνες.
      93
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς στη σύγχρονη εποχή.
      10
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πολλές φορές σε διάφορες περιόδους.
      49
    • Ο τύμβος έχει συληθεί ολοκληρωτικά ως αποτέλεσμα μίας ή πολλών διαφορετικών συλήσεων.
      27
    • Ο τύμβος έχει λεηλατηθεί και καταστραφεί.
      6
    • Άλλο (εξηγείστε).
      9
  3. 3. Από που προέρχεται η άμμος;

    • Η άμμος προέρχεται από φυσικά αίτια.
      59
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε από την αρχή αμέσως μετά την ταφή του νεκρού.
      67
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε αργότερα.
      85
    • Άλλο (εξηγείστε).
      19


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Αν μπορεί κάποιος ας με πληροφορήσει....

Κοιτώντας την παρακάτω φωτογραφία της σχεδιαγραμματικής απεικόνισης...

 

http://www.yppo.gr/2/g2001.jsp?mult_id=14985

 

1)Στον δεύτερο θάλαμο, εκεί που ήταν η μαρμάρινη δοκός/πλάκα με τον ρόδακα, στο δεξί τοίχο έχει ζωγραφίσει ο αρχιτέκτονας έναν Ηλιο Της Βεργίνας? Εχει μιλήσει κανείς γι'αυτό? Τί αντιπροσωπεύει το έξι ακτίνων αυτό αστέρι? (Το ίδιο αστέρι είναι και στις προηγούμενες τους αναρτήσεις)

 

2) Στον τελευταίο διαφραγματικό τοίχο και πάνω δεξιά εμένα το σχέδιο μου μοιάζει με τον Λέωντα και όχι με τρύπα...εσείς τι λέτε?

1) ειναι σημαδια της προοπτικης του σχεδιου,εκει που τεμνονται οι οριζοντιες και οι καθετες νοητες γραμμες του χωρου,κανενα αστερι δεν υπαρχει.

2)κανενας λεοντας..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 8,7k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Οι γραμμές του σχεδιαστή είναι, όπως οι σταυροί πάνω από τις σφίγγες...

 Nομίζω οι σταυροί που λες οριοθετούν το χώρο των σφιγγών, δεν είναι το ίδιο...

Για το Λέων μέσα τι λες?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1) ειναι σημαδια της προοπτικης του σχεδιου,εκει που τεμνονται οι οριζοντιες και οι καθετες νοητες γραμμες του χωρου,κανενα αστερι δεν υπαρχει.

2)κανενας λεοντας..

Προοπτική δεν υπάρχει, αξονομετρική τομή είναι (περίπου), αλλά επί τους ουσίας είναι αυτό που λέτε. Βοηθητικές γραμμές είναι (περασιές) και σε εκείνο το σημείο βλέπουμε την τομή 3 βοηθητικών γραμμών. Οι "σταυροί" είναι η τομή 2 βοηθητικών γραμμών.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στην 1η πορτα εχει της σφιγγες. Στη 2η τις καρυατιδες. Η 3η ειναι σκετη χωρις τιποτα; Ουτε καν μια σίτα; Δεν ειναι περιεργο να ειναι αδειος ο 3ος θαλαμος; Η 4η ειναι που λενε πως κατηφοριζει;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στην 1η πορτα εχει της σφιγγες. Στη 2η τις καρυατιδες. Η 3η ειναι σκετη χωρις τιποτα; Ουτε καν μια σίτα; Δεν ειναι περιεργο να ειναι αδειος ο 3ος θαλαμος; Η 4η ειναι που λενε πως κατηφοριζει;

Οταν γινεται αυτο, λενε οτι ειναι επιτηδες απλο και λιτο δωματιο για να δημιουργησει στον επισκεπτη το αισθημα του δεους στο επομενο δωματιο που θα ειναι πλουσιο σε τεχνη, αγαλματα, τοιχογραφιες, χρωματα κλπ και θα βρισκεται λογικα ο νεκρος ή θα ειναι το κυριο δωματιο..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οταν γινεται αυτο, λενε οτι ειναι επιτηδες απλο και λιτο δωματιο για να δημιουργησει στον επισκεπτη το αισθημα του δεους στο επομενο δωματιο που θα ειναι πλουσιο σε τεχνη, αγαλματα, τοιχογραφιες, χρωματα κλπ και θα βρισκεται λογικα ο νεκρος ή θα ειναι το κυριο δωματιο..

 

εκει που παω να ξενερωσω μου το κανετε πιο αισιοδοξο

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βασικά,πρόκειται περι τρολλιας,εχεις 2 θαλάμους στολισμένους,οποτε στον τρίτο,περιμένεις να υπάρχει ο ταφικός χώρος.

Οπότε μπαίνοντας μεσα απο τις τρύπες του πανω μέρους,ξαφνικa πέφτεις σε ενα άδειο δωμάτιο,που σημαίνει οτι ο ταφος εχει συληθεί.

Ε δε καθεσαι να βγάλεις 200 κυβικα χωμα,τυμβωρύχος είσαι,opoτε και σηκώνεσαι και φεύγεις. ;)

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μία περίπτωση ταφικής αρχιτεκτονικής των Ελλήνων του μακεδονικού βασιλείου που ίσως  βοηθήσει να κατανοήσουμε το μέγεθος και την σπουδαιότητα του τύμβου Καστά είναι ο τάφος της Πύδνας.

 

image.ashx?fid=1506294

1. Ο τάφος στην Πύδνα -  2. Τα μέχρι τώρα στοιχεία του τύμβου Καστά. - Ο τάφος 1 έχει έναν έντεκα μέτρων καμαροσκέπαστο δρόμο και τρεις αίθουσες με θόλους, σε αντίθεση με τους παραδοσιακούς μέχρι τότε ένα ή δύο θολωτούς θαλάμους.Πρωτόγνωρος και ο δόμος του τύμβου Καστά. Εδώ διαφαίνεται ότι η περίοδος που κατασκευάστηκε και ο τύμβος στην Αμφίπολη πρέπει είναι εποχή νεωτερισμών.)

 

 

Είναι ένας τάφος που χρονολογείται στο τελευταίο τρίτο του τέταρτου αιώνα, έχει ανακαλυφθεί στην Πύδνα, ανατολικά της Βεργίνας ,στην ίδια ακριβώς περίοδο που κατασκευάστηκε σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση ο τύμβος Καστά.

Η πρόσοψη περιλαμβάνει μια σχηματική πόρτα κατασκευασμένη από μάρμαρο, διακοσμημένη και μιμούμενη το ξύλο, με μαρμάρινα σκαλοπάτια και υπέρθυρο. Επιπλέον, δύο ψευδή μαρμάρινα παράθυρα στο ίδιο μορφολογικό περίγραμμα με την πόρτα και με διακόσμηση τα μετακιόνια της πρόσοψης.Εδώ αναφέρεται ότι ,τα χαρακτηριστικά του τάφου είναι απολύτως μοναδικά σε σύγκριση με άλλους μακεδονικούς τάφους.

 

Αρχιτεκτονικά, στον τάφο στην Πύδνα η πρόσοψη του δρόμου είναι απλή, και το υπέρθυρο και τα σκαλοπάτια κλίμακας είναι κατασκευασμένα από πωρόλιθο. Αυτή η μέθοδος ,με πωρόλιθο, εφαρμόζεται επίσης για να σφραγίσει την είσοδο στο δρόμο εντός του τάφου.Παρά το γεγονός ότι η είσοδος στο δρόμο είναι σαράντα εκατοστά φαρδύτερη από την πρόσοψη του τάφου και ήταν ορατή στο κοινό κατά τη διάρκεια ταφικών τελετών, η πρόσοψη στην είσοδο του δεύτερου θαλάμου φέρει όλο τον αρχιτεκτονικό διάκοσμο. 

 

http://www.zougla.gr/amfipoli/article/apo-ton-tafo-tis-pindas-ston-tafo-tis-amfipolis

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οι Καρυάτιδες της Αμφίπολης στην πλήρη αποκάλυψη τους, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά –ο χιτώνας, το ιμάτιο, η σαν βηματισμός «κίνηση»-, ο συμβολισμός, η σχέση με το μνημείο, ο δημιουργός τους και τα εργαστήρια της Μακεδονίας και βέβαια, η χρονολόγηση.

upl541f32f2ee025.jpg

Σεβόμενη την εργασία των ανασκαφέων και επισημαίνοντας ότι, μόνον εκείνοι γνωρίζουν τα στοιχεία, η Θεοδοσία Στεφανίδου -Τιβερίου, καθηγήτρια Κλασικής Αρχαιολογίας στο Α.Π.Θ. από τους πλέον επιφανείς αρχαιολόγους στην ειδίκευση της γλυπτικής, με πολύπλευρο ερευνητικό έργο και δημοσιεύσεις, μιλά στο TheTOC.gr.

Οι εκπλήξεις της πλήρους αποκάλυψης

«Σε σχέση με αυτά που είδαμε στην αρχή, δεν υπάρχουν πολλά περισσότερα να πει κανείς -βέβαια, κάποιοι ειδικοί βλέποντας το επάνω μέρος, ήταν σε θέση να εκτιμήσουν τι θα υπάρχει και κάτω- αλλά οπωσδήποτε, υπάρχουν κάποιες μικρές εκπλήξεις.

Προσωπικά με εκπλήσσει το κάτω μέρος όσον αφορά στην κίνηση. Παρότι οι Καρυάτιδες δεν έχουν καθαριστεί ακόμα, η μία δείχνει καλύτερα την κίνηση του κάτω μέρους του σώματος.

upl541f332aa96fa.jpg

Η Κόρη εισχωρεί, έχει μίακίνηση, έναν «βηματισμό» που συνοδεύεται από τη βαθιά πτύχωση του λοξού ιματίου.

Είναι ένα στοιχείο που μπορώ να εκτιμήσω ως χρονολογικό. Οι Καρυάτιδες της Αμφίπολης δείχνουν ότι είναι ακόμη στην κλασική παράδοση.

Επομένως, μπορούμε κάλλιστα να μείνουμε στο τέλος του 4ου αι.π.Χ. Όπως και το πρόσωπο, έτσι και το κάτω σώμα οδηγούν σε αυτή την εκτίμηση. Δεν είναι αρχαϊστικά έργα νεότερων εποχών, όπου θα περιμέναμε περισσότερη επιπεδότητα, αλλά έργα στη γραμμή της κλασικής παράδοσης».

Η σχέση των Καρυατίδων με το μνημείο

«Αυτό ούτως ή άλλως είναι γνωστό, άλλωστε, υπάρχουν πάρα πολλά παραδείγματα Καρυατίδων. Οι Καρυάτιδες σε κάθε περίπτωση βαστάζουν ή, δείχνουν να βαστάζουν το επιστύλιο. Με τη διαφορά ότι όταν υπάρχει πεσσός από πίσω, ο πεσσός είναι που φέρει το βάρος, η Καρυάτιδα δείχνει να φέρει το βάρος συμβολικά και μόνο …»

Καρυάτιδες: Μορφές υπηρετικές

«Αυτό είναι το θέμα, πώς δηλαδή, ερμηνεύεται η παρουσία των Καρυατίδων και νομίζω, εάν μου επιτρέπεται να πω, δεν έχει γίνει κατανοητός ο συμβολισμός. Δεν πρόκειται για μορφές που αποτρέπουν. Την αποτροπή κάνουν οι Σφίγγες. Τα αποτροπαϊκά χαρακτηριστικά βρίσκονται στις Σφίγγες.

Οι Καρυάτιδες έχουν ως ρόλο να υπηρετούν. Άλλοτε τη θεότητα, άλλοτε τον ήρωα και άλλοτε τον νεκρό. Είναι μορφές υπηρετικές. Το γνωρίζουμε και από τις Καρυάτιδες του Ερεχθείου και από τις Καρυάτιδες της Ελευσίνας. Και στην προκειμένη περίπτωση, μπορώ να θεωρήσω ότι, ο συμβολισμός τους αναφέρεται στην ιερότητα του τάφου. Βρίσκονται στην υπηρεσία του «ενοίκου» και συμβολικά βαστάζουν το επιστύλιο. Γι αυτό καιτα χέρια πρέπει να «διορθωθούν», να τοποθετηθούν στη σωστή θέση, λυγισμένα με την παλάμη προς τα επάνω.

upl541f33678d176.jpg Έργο Αθηναίων γλυπτών

«Την εποχή αυτή η Μακεδονία δεν είναι πια περιφέρεια σε ό,τι αφορά στην καλλιτεχνική γλώσσα. Είναι κέντρο -κέντρο ελληνιστικό. Βρισκόμαστε στην πρώτη ελληνιστική εποχή.

Στη δημιουργία της καλλιτεχνικής γλώσσας στη Μακεδονία συνέδραμαν καλλιτέχνες από άλλες περιοχές, παλαιότερα από τα νησιά, αλλά ήδη από τις αρχές του 4ου αι. και εξής, οι καλλιτέχνες της Αττικής είναι αυτοί που συμβάλλουν στη διαμόρφωση της καλλιτεχνικής γλώσσας στη Μακεδονία.

Και ιδιαίτερα, στο τέλος του 4ου αι. όταν στην Αθήνα γίνεται μία τομή στη γλυπτική παραγωγή, δηλαδή όταν ο Δημήτριος ο Φαληρέας απαγορεύει την πολυτέλεια στα ταφικά μνημεία.

Είναι η εποχή κατά την οποία πολλοί καλλιτέχνες φεύγουν από την Αθήνα, διαχέονται σε όλον τον ελληνικό κόσμο, μεταξύ άλλων και στη Μακεδονία. Γνωρίζουμε την παρουσία Αθηναίων καλλιτεχνών στη Μακεδονία και από άλλα μνημεία.

upl541f338eb8ec0.jpg

Χωρίς τους Αθηναίους γλύπτες είναι δύσκολο να κατανοήσουμε τη μεγάλη άνθιση της γλυπτικής στη Μακεδονία, ιδιαίτερα κατά το τέλος του 4ου αι. οπότε και εισρέουν χρήματα στη Μακεδονία από την Ασία.

Εδώ είναι πλέον, οι μεγάλοι, οι πλούσιοι παραγγελιοδότες. Επομένως, η παρουσία μεγάλων καλλιτεχνών από την Αθήνα δικαιολογείται. Η Μακεδονία έχει τις κατάλληλες προϋποθέσεις για να καλέσει Αθηναίους καλλιτέχνες κοντά της…»

http://www.thetoc.gr/politismos/article/amfipoli-oi-karuatides-deixnoun-telos-4ou-aiwna-px

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Tα ιδια και τα ιδια...... :-(

 

παιζει να εχει μπει κανα 2 φορες ακομα  απο το πρωι το αρθρο αυτο..... :X :X :X

 

:-D :-D :-D

 

 

Δημητρα μην με ριπορταρεις...... :-D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Tα ιδια και τα ιδια...... :-(

 

παιζει να εχει μπει κανα 2 φορες ακομα  απο το πρωι το αρθρο αυτο..... :X :X :X

 

:-D :-D :-D

Για εμπέδωση, Πρώιμη Ελληνιστική γύρω στο 300δλδ, θα συμφωνήσω και για τον ρόλο των Καρυάτιδων και για τον ρόλο των Σφιγγών. Αθηναϊκό χέρι φαινόταν ήδη από το πρόσωπο και ενισχύεται από το υπόλοιπο σώμα! 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.
  • Δημιουργία νέου...