Προς το περιεχόμενο

  

231 μέλη έχουν ψηφίσει

  1. 1. Ποιος πιστεύετε ότι θάφτηκε στον τύμβο;

    • Μέγας Αλέξανδρος
      66
    • Ρωξάνη & Αλέξανδρος Δ'
      11
    • Ολυμπιάδα
      13
    • Ηρακλής, γιος του Αλεξάνδρου
      4
    • Θεσσαλονίκη, αδερφή του Αλεξάνδρου
      4
    • Κλεοπάτρα, αδερφή του Αλεξάνδρου
      2
    • Φίλιππος Β' (για όσους αμφισβητούν την έρευσή του)
      1
    • Φίλιππος ο Αριδαίος
      0
    • Ηφαιστίωνας
      27
    • Κάσσανδρος
      17
    • Αντίπατρος
      3
    • Αντίγονος ο μονόφθαλμος
      2
    • Νέαρχος
      11
    • Λαομέδων
      2
    • Κενοτάφιο φτιαγμένο για το Μέγα Αλέξανδρο
      33
    • Πολυάνδρειο στρατιωτών
      12
    • Άλλο (πείτε ποιος)
      23
  2. 2. Τι θεωρείτε πιθανότερο σχετικά με τη σύληση του τύμβου;

    • Ο τύμβος δεν είναι συλημένος.
      36
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πριν πολλούς αιώνες.
      93
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς στη σύγχρονη εποχή.
      10
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πολλές φορές σε διάφορες περιόδους.
      49
    • Ο τύμβος έχει συληθεί ολοκληρωτικά ως αποτέλεσμα μίας ή πολλών διαφορετικών συλήσεων.
      28
    • Ο τύμβος έχει λεηλατηθεί και καταστραφεί.
      6
    • Άλλο (εξηγείστε).
      9
  3. 3. Από που προέρχεται η άμμος;

    • Η άμμος προέρχεται από φυσικά αίτια.
      59
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε από την αρχή αμέσως μετά την ταφή του νεκρού.
      68
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε αργότερα.
      85
    • Άλλο (εξηγείστε).
      19


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

swim, μια σελιδα πισω το βινδεο……  :-D  :-D  :-D

 

 

ον τοπικ…… 

 


Ανασκαφή Αμφίπολης: Το κεφάλι της σφίγγας και πέτρες, ατάκτως ερριμμένα

 

 

Πολύ δύσκολα θα αποκαλύψει ο τρίτος θάλαμος στο μεγάλο Τύμβο της Αμφίπολης τα μυστικά του, ανεβάζοντας έτσι ακόμη περισσότερο την αγωνία. Την ίδια ώρα που τα ευρήματα, από το μαρμάρινο περίβολο και τις Σφίγγες μέχρι τις Καρυάτιδες και το ψηφιδωτό, ανεβάζουν συνεχώς τις προσδοκίες.

 

Ήδη τα πρώτα ευρήματα του τρίτου θαλάμου, δηλαδή το κεφάλι της Σφίγγας και οι λίθοι με επίχρισμα που βρέθηκαν και ίσως να αποτελούσαν και το δάπεδο του θαλάμου, ήρθαν να προσθέσουν και νέα ερωτήματα, κάνοντας κάθε σενάριο εργασίας να μοιάζει λίγο και με πολλές ανεπάρκειες, οπότε να οδηγούνται και οι αρχαιολόγοι στο να σηκώνουν τα χέρια μπροστά στο αδιέξοδο και τελικά να εναποθέτουν τις ελπίδες τους στην ανασκαφική σκαπάνη… Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση του ΥΠΠΟΑ για τα ευρήματα σχετικά με το δάπεδο: «Όπως προκύπτει από την συγκεκριμένη τομή, εδώ υπήρχε δάπεδο από πωρόλιθους, που έφεραν λευκό επίχρισμα. Εκατέρωθεν του κατωφλίου εντοπίστηκαν, κατά χώραν, οι πωρόλιθοι του δαπέδου. Στην ανατολική πλευρά της τομής το δάπεδο φαίνεται ότι έχει υποστεί καθίζηση, ενώ δυτικότερα το δάπεδο είναι κατεστραμμένο και οι λίθοι του πεσμένοι στο εσωτερικό της τομής»(!!!), φαίνεται ότι τίποτα δεν είναι σαφές και ξεκάθαρο. Θα μπορούσε κανείς να συμπεράνει ότι αυτό που βρέθηκε είναι το δάπεδο, ωστόσο μια πιο προσεκτική ματιά δείχνει ότι το φερόμενο ως δάπεδο είναι ανασηκωμένο – έως ανακατεμένο – και τα κενά του έχουν καλυφθεί από το χώμα της επίχωσης… Σαν μια δύναμη να τα ανακάτεψε, τα γέμισε με χώμα και μέσα σε όλα αυτά, βρέθηκε και το κεφάλι από τη Σφίγγα.

 

 

Σχεδόν 100 κιλά!

 

Ποια δύναμη είναι όμως αυτή που μετέφερε το κεφάλι της Σφίγγας, ύψους 0,60 μέτρα και βάρους κοντά 100 κιλών; Να σκεφτούμε μόνο ότι το κεφάλι αυτό που ήταν ένθετο στην Σφίγγα επάνω από την πύλη, κάποιος το κατέβασε και το μετέφερε στο εσωτερικό του τάφου και μάλιστα πίσω από την μαρμάρινη θύρα που προσδιορίζει ουσιαστικά την απαρχή του κύριου ταφικού μνημείου. Ότι έχει προηγηθεί, ανάμεσα στην πύλη με τις Σφίγγες και την μαρμάρινη θύρα του τρίτου θαλάμου, είναι απλά ένα διάδρομος, μετά την μαρμάρινη θύρα είναι τα σπουδαία, τα οποία δύσκολα θα αποκαλυφθούν.

 

Αν δεν είναι μέρος κάποια νεκρικής τελετουργίας ο αποκεφαλισμός των Σφιγγών, τι άλλο μπορεί να είναι; Η περίπτωση της τυμβωρυχίας δεν κερδίζει, μιας και η πρακτική των εισβολέων ήταν να μαζεύουν ότι πολύτιμο μέταλλο υπήρχε μέσα στον τάφο και να φεύγουν, δεν είχαν κανένα λόγο να μεταφέρουν μαρμάρινα γλυπτά και μάλιστα προς το εσωτερικό του τάφου…

 

Αν στα παραπάνω προσθέσουμε τις φθορές που έχουνε διαπιστωθεί μέχρι σήμερα, δηλαδή το σπάσιμο των πτερών και του στήθους και ο αποκεφαλισμός των Σφιγγών, οι ζημιές που έχουν υποστεί οι Καρυάτιδες – τα κομμένα χέρια – καθώς και οι ζημιές στα πρόσωπα-, οι δύο μαρμάρινες πλάκες που έχουν χαθεί από την οροφή του δεύτερου θαλάμου και το ανασκαλεμένο δάπεδο στο τρίτο θάλαμο… και αν σε αυτά προσθέσουμε και μια εικασία, δηλαδή οι πέτρες να μην είναι από το δάπεδο και να προέρχονται από κάποιον διαφραγματικό τοίχο – ανάμεσα στον τρίτο και το πιθανό τέταρτο θάλαμο που ίσως να υπάρχει – και βρέθηκαν πεσμένες… τι συμπέρασμα μπορούμε να βγάλουμε;

 

imagen9-Serapeum_sphinx.pngSerapeum_sphinx2.pngsfigga1.png

Οι ομοιότητες των σφιγγών

 

Επιπλέον, για προβληματισμό, δημοσιεύουμε δύο φωτογραφίες από τις σφίγγες που βρέθηκαν στην είσοδο του Σεράπειου στην Αίγυπτο, όπου σύμφωνα με τις ιστορικές πηγές εκεί ο έθαψε ο Πτολεμαίος τον Μέγα Αλέξανδρο μετά την αρπαγή της σωρού του στην Συρία. Δίπλα δημοσιεύουμε και μια απόπειρα αποκατάστασης της εικόνας της Σφίγγας της Αμφίπολης, που επιχείρησε  ο συνεργάτης του «Χ» δημοσιογράφος Άρης Μεντίζης. Πιστεύουμε ότι οι ομοιότητες είναι τόσες πολλές που δεν χωράνε σχόλια!

 

Τελικά λέτε να ενισχύεται η άποψη που θέλει την επίχωση να έχει γίνει, όχι κατά την διάρκεια της κατασκευής του ταφικού μνημείου αλλά πολύ αργότερα και για λόγους προστασίας μετά από βανδαλισμούς που υπέστη το μνημείο; Μήπως τους κατοπινούς της ταφής αιώνες κάποιοι επιχείρησαν να καταστρέψουν το μνημείο, για λόγους που μόνο μπορούμε να υποθέσουμε και κάποιοι άλλοι φρόντισαν να το κρύψουν για να το εξαφανίσουν με σκοπό να το προστατέψουν; Σε αυτό το σημείο σημαντικές πληροφορίες μπορούν να δώσουν τα κινητά ευρήματα που βρέθηκαν μέσα στην επίχωση. Για παράδειγμα – και μόνο ως υπόθεση – αν έχουν βρεθεί όστρακα ή και ολόκληρα αγγεία της ρωμαϊκής περιόδου – και αν ναι, έχει σημασία αν είναι π.Χ. ή μ.Χ. -, μέσα σε ένα μνημείο του τελευταίου τετάρτου του 4ου αιώνα π.Χ.– κάτι που δεν αμφισβητείται πλέον από κανέναν – μήπως είναι η απάντηση σε πολλά ερωτήματα; Και για ποιο λόγο για όλα αυτά δεν γίνεται καθόλου συζήτηση αλλά – όπως δήλωσε η επικεφαλής αρχαιολόγος Κατερίνα Περιστέρη – τα κρατάνε για ανακοινώσεις σε αρχαιολογικά συνέδρια;

 

Και κάτι τελευταίο, μήπως τις απαντήσεις σε πολλά ερωτήματα θα πρέπει να τις ψάξουμε στην Αίγυπτο, ακόμη και τους κατοπινούς αιώνες από την κατασκευή του μνημείου;

  • Απαντ. 8,7k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

swim, μια σελιδα πισω το βινδεο……  :-D  :-D  :-D

 

 

ον τοπικ…… 

 

Ανασκαφή Αμφίπολης: Το κεφάλι της σφίγγας και πέτρες, ατάκτως ερριμμένα

 

 

Πολύ δύσκολα θα αποκαλύψει ο τρίτος θάλαμος στο μεγάλο Τύμβο της Αμφίπολης τα μυστικά του, ανεβάζοντας έτσι ακόμη περισσότερο την αγωνία. Την ίδια ώρα που τα ευρήματα, από το μαρμάρινο περίβολο και τις Σφίγγες μέχρι τις Καρυάτιδες και το ψηφιδωτό, ανεβάζουν συνεχώς τις προσδοκίες.

 

Ήδη τα πρώτα ευρήματα του τρίτου θαλάμου, δηλαδή το κεφάλι της Σφίγγας και οι λίθοι με επίχρισμα που βρέθηκαν και ίσως να αποτελούσαν και το δάπεδο του θαλάμου, ήρθαν να προσθέσουν και νέα ερωτήματα, κάνοντας κάθε σενάριο εργασίας να μοιάζει λίγο και με πολλές ανεπάρκειες, οπότε να οδηγούνται και οι αρχαιολόγοι στο να σηκώνουν τα χέρια μπροστά στο αδιέξοδο και τελικά να εναποθέτουν τις ελπίδες τους στην ανασκαφική σκαπάνη… Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση του ΥΠΠΟΑ για τα ευρήματα σχετικά με το δάπεδο: «Όπως προκύπτει από την συγκεκριμένη τομή, εδώ υπήρχε δάπεδο από πωρόλιθους, που έφεραν λευκό επίχρισμα. Εκατέρωθεν του κατωφλίου εντοπίστηκαν, κατά χώραν, οι πωρόλιθοι του δαπέδου. Στην ανατολική πλευρά της τομής το δάπεδο φαίνεται ότι έχει υποστεί καθίζηση, ενώ δυτικότερα το δάπεδο είναι κατεστραμμένο και οι λίθοι του πεσμένοι στο εσωτερικό της τομής»(!!!), φαίνεται ότι τίποτα δεν είναι σαφές και ξεκάθαρο. Θα μπορούσε κανείς να συμπεράνει ότι αυτό που βρέθηκε είναι το δάπεδο, ωστόσο μια πιο προσεκτική ματιά δείχνει ότι το φερόμενο ως δάπεδο είναι ανασηκωμένο – έως ανακατεμένο – και τα κενά του έχουν καλυφθεί από το χώμα της επίχωσης… Σαν μια δύναμη να τα ανακάτεψε, τα γέμισε με χώμα και μέσα σε όλα αυτά, βρέθηκε και το κεφάλι από τη Σφίγγα.

 

 

Σχεδόν 100 κιλά!

 

Ποια δύναμη είναι όμως αυτή που μετέφερε το κεφάλι της Σφίγγας, ύψους 0,60 μέτρα και βάρους κοντά 100 κιλών; Να σκεφτούμε μόνο ότι το κεφάλι αυτό που ήταν ένθετο στην Σφίγγα επάνω από την πύλη, κάποιος το κατέβασε και το μετέφερε στο εσωτερικό του τάφου και μάλιστα πίσω από την μαρμάρινη θύρα που προσδιορίζει ουσιαστικά την απαρχή του κύριου ταφικού μνημείου. Ότι έχει προηγηθεί, ανάμεσα στην πύλη με τις Σφίγγες και την μαρμάρινη θύρα του τρίτου θαλάμου, είναι απλά ένα διάδρομος, μετά την μαρμάρινη θύρα είναι τα σπουδαία, τα οποία δύσκολα θα αποκαλυφθούν.

 

Αν δεν είναι μέρος κάποια νεκρικής τελετουργίας ο αποκεφαλισμός των Σφιγγών, τι άλλο μπορεί να είναι; Η περίπτωση της τυμβωρυχίας δεν κερδίζει, μιας και η πρακτική των εισβολέων ήταν να μαζεύουν ότι πολύτιμο μέταλλο υπήρχε μέσα στον τάφο και να φεύγουν, δεν είχαν κανένα λόγο να μεταφέρουν μαρμάρινα γλυπτά και μάλιστα προς το εσωτερικό του τάφου…

 

Αν στα παραπάνω προσθέσουμε τις φθορές που έχουνε διαπιστωθεί μέχρι σήμερα, δηλαδή το σπάσιμο των πτερών και του στήθους και ο αποκεφαλισμός των Σφιγγών, οι ζημιές που έχουν υποστεί οι Καρυάτιδες – τα κομμένα χέρια – καθώς και οι ζημιές στα πρόσωπα-, οι δύο μαρμάρινες πλάκες που έχουν χαθεί από την οροφή του δεύτερου θαλάμου και το ανασκαλεμένο δάπεδο στο τρίτο θάλαμο… και αν σε αυτά προσθέσουμε και μια εικασία, δηλαδή οι πέτρες να μην είναι από το δάπεδο και να προέρχονται από κάποιον διαφραγματικό τοίχο – ανάμεσα στον τρίτο και το πιθανό τέταρτο θάλαμο που ίσως να υπάρχει – και βρέθηκαν πεσμένες… τι συμπέρασμα μπορούμε να βγάλουμε;

 

imagen9-Serapeum_sphinx.pngSerapeum_sphinx2.pngsfigga1.png

Οι ομοιότητες των σφιγγών

 

Επιπλέον, για προβληματισμό, δημοσιεύουμε δύο φωτογραφίες από τις σφίγγες που βρέθηκαν στην είσοδο του Σεράπειου στην Αίγυπτο, όπου σύμφωνα με τις ιστορικές πηγές εκεί ο έθαψε ο Πτολεμαίος τον Μέγα Αλέξανδρο μετά την αρπαγή της σωρού του στην Συρία. Δίπλα δημοσιεύουμε και μια απόπειρα αποκατάστασης της εικόνας της Σφίγγας της Αμφίπολης, που επιχείρησε  ο συνεργάτης του «Χ» δημοσιογράφος Άρης Μεντίζης. Πιστεύουμε ότι οι ομοιότητες είναι τόσες πολλές που δεν χωράνε σχόλια!

 

Τελικά λέτε να ενισχύεται η άποψη που θέλει την επίχωση να έχει γίνει, όχι κατά την διάρκεια της κατασκευής του ταφικού μνημείου αλλά πολύ αργότερα και για λόγους προστασίας μετά από βανδαλισμούς που υπέστη το μνημείο; Μήπως τους κατοπινούς της ταφής αιώνες κάποιοι επιχείρησαν να καταστρέψουν το μνημείο, για λόγους που μόνο μπορούμε να υποθέσουμε και κάποιοι άλλοι φρόντισαν να το κρύψουν για να το εξαφανίσουν με σκοπό να το προστατέψουν; Σε αυτό το σημείο σημαντικές πληροφορίες μπορούν να δώσουν τα κινητά ευρήματα που βρέθηκαν μέσα στην επίχωση. Για παράδειγμα – και μόνο ως υπόθεση – αν έχουν βρεθεί όστρακα ή και ολόκληρα αγγεία της ρωμαϊκής περιόδου – και αν ναι, έχει σημασία αν είναι π.Χ. ή μ.Χ. -, μέσα σε ένα μνημείο του τελευταίου τετάρτου του 4ου αιώνα π.Χ.– κάτι που δεν αμφισβητείται πλέον από κανέναν – μήπως είναι η απάντηση σε πολλά ερωτήματα; Και για ποιο λόγο για όλα αυτά δεν γίνεται καθόλου συζήτηση αλλά – όπως δήλωσε η επικεφαλής αρχαιολόγος Κατερίνα Περιστέρη – τα κρατάνε για ανακοινώσεις σε αρχαιολογικά συνέδρια;

 

Και κάτι τελευταίο, μήπως τις απαντήσεις σε πολλά ερωτήματα θα πρέπει να τις ψάξουμε στην Αίγυπτο, ακόμη και τους κατοπινούς αιώνες από την κατασκευή του μνημείου;

 

 

Επισης.. Σφίγγες που βρέθηκαν στην Μέμφιδα.. Σας θυμίζουν κάτι;

 

imagen9.png

 

It is especially interesting and pertinent that another pair of monumental late 4th to early 3rd century BC freestanding female Greek sphinx sculptures was uncovered by Auguste Mariette in excavating the dromos of the Memphite Serapeum at Saqqara in Egypt in 1851 (Figure 9). These sphinxes are a very good parallel for the Amphipolis sphinxes and Lauer & Picard in their 1955 book on the Greek sculptures at the Serapeum argued that they date to Ptolemy I. A semicircle of statues of Greek philosophers and poets was also uncovered by Mariette in the dromos of the Memphite Serapeum near to the sphinxes (Figure 10) and Dorothy Thompson in her 1988 book on Memphis Under The Ptolemies suggested that the semicircle had guarded the entrance of the first tomb of Alexander the Great at Memphis. I elaborated on this idea in my article on The Sarcophagus of Alexander the Great
published in Greece & Rome in April 2002. Later, in the 2nd edition of my book on The Quest for the Tomb of Alexander the Great (May 2012), I wrote in the context of discussing the semicircle: “In 1951 Lauer discovered a fragment of an inscription in the neighbourhood of some other Greek statues [including the pair of Greek sphinxes] standing further down the dromos of the Serapeum. It appears to be an artist’s signature in Greek characters of form dating to the early third century BC. It therefore
seems likely that all the Greek statuary at the Serapeum was sculpted under Ptolemy I, hence these statues were contemporaneous with Alexander’s Memphite tomb.”

 

Παίδες.. Δεν ξέρω αλλά δεν μπορώ να σκεφτώ άλλο μνημείο που να φωνάζει Μέγας Αλέξανδρος.. Ειλικρινά, θα μπορούσατε να σκεφτείτε άλλο μνημείο παγκοσμίως (που ηδη εχει βρεθει) που να εχει τις περισσοτερες πιθανοτητες για να ειναι εκει θαμμενος.. ? Περα απο τα κομπλεξ και τις πιθανοτητες.

 
  • Like 1
Δημοσ.

Παντως καλα τα λεει ο συντακτης του εν λογω αρθρου.  :-)


Εμενα δεν μου κολλαει το ''καπελακι'' με την αψιδα……  :-(

  • Like 1
Δημοσ.

Ανεξαρτητα με το τι θα βρουμε μεσα (αν βρουμε), και ανεξαρτητα αν ειναι συλημενος η οχι.. πιστευω εχει ξεκαθαρες επιρροες απο ανατολη.. Ειτε λογω των εργατων που ηρθαν απο την ανατολη, ή το προσωπο που ειναι θαμμενο μεσα εχει σχεση με την εκστρατεια..

 

@Unabomber.. Ποια ειναι η γνώμη σου για τον τελευταίο θάλαμο στον οποιο δεν βρεθηκε ψηφιδωτο κατω αλλα πορωλιθοι, οι μισοι κατεστραμενοι κιολας; Πιστευεις οτι ειναι καποιου ειδους σφραγιση προς αλλο δωματιο προς τα κατω ή καποιας σκάλας.. ή απλα επελεξε ο αρχιτεκτονας στον ταφικο θαλαμο (αν ειμαστε εκει) να τον κανει πιο λιτο, απο τους προηγουμενους θαλαμους (δεν καταλαβαινω γιατι ομως...)

 

Μηπως αυτο ειναι ενδειξη οτι δεν ειμαστε στον ταφικο θαλαμο τελικα?


Εμενα δεν μου κολλαει το ''καπελακι'' με την αψιδα……  :-(

 

Μηπως υπηρχαν παρομοιες Σφιγγες πιο μεσα και το κεφαλι ειναι απο αυτες? Η στο κεφαλι τους ειχαν τα επιστυλια που δεν ειδαμε ποτε και πηγαν στο μουσειο?

Δημοσ.

Να σου πω την αληθεια swim, ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΙΔΕΑ τι εχει βρεθει απο την αρχη της ανασκαφης και τι οχι……

 

Βλεπουμε μονο οτι θελουνε να δουμε.

 

Οποτε δεν μπορω να πω κατι.

 

Εισαι σιγουρος οτι βρεθηκαν μονο πορωλιθοι στο τελευταιο δωματιο ????? Αυτο απλα μας ειπαν. Το θεμα ειναι τι ΔΕΝ ειπαν. 

 

Σιγουρα αποκρυπτουν πραγματα, εδω στα δελτια τυπου τα κανανε σαλατα…..

 

 

Εν κατακλειδι, δεν νομιζω ενας τοσο μεγαλος τυμβος με τοοοση μεγαλη περιφερεια,  να κρυβει ΜΟΝΟ 4-5 θαλαμους.

 

 

:-)

  • Like 4
Δημοσ.

Συμφωνω.. Μπορει επισης να εχει κρυφα δωματια ή να βρουμε διπλανους ταφους.. Ελπιζω μονο μην τα παρατησουν και μειωθει η χρηματοδοτηση απο το κρατος.. Ισως και εμεις αν εχουμε ενδιαφερον και αργοτερα για την ανασκαφη να μπορεσουμε να βοηθησουμε να συνεχιστει ολο αυτο.. Οσο υπαρχει δημοσιοτητα, θα υπαρχει και χρημα..

 

Μου την δινει ομως που κανουν photoshop στις φωτογραφιες λες και θελουν να κρυψουν κατι.. Ελπιζω να το βλεπεις και εσυ..

 

Κάτω τέρμα δεξιά σβησμένο χώμα..

1lmdy.jpg

 

Ιδια σημεια παντου..

261fcdh.jpg

  • Like 2
Δημοσ.

Εφόσον λένε οτι το δάπεδο έχει υποστεί καθίζηση, πιστεύω το πιθανότερο είναι να έγινε από φυσικό αίτιο. Ένα δεύτερο ενδεχόμενο αλλά δεν το νομίζω, είναι να υπάρχει τίποτε θαμμένο από κάτω ή υπόγειος θάλαμος κάτω από αυτόν. Πιστεύω πως αν μπήκε κάποιος να σπάσει το δάπεδο να το σκάψει ή να αφαιρέσει κομμάτια και τμήματα αυτού, οι αρχαιολόγοι τις ανασκαφής δεν θα μιλούσαν για καθίζηση.

Δημοσ.

l_15241.jpg

 

 

Aυτο τι ακριβως ειναι ?

 

Απο σιδερο ειναι ?

 

Μαρμαρο.. ετσι εχει γινει απο το χωμα, ειναι η κλειδαρια της πορτας.. το πισω μερος

 

Μαλλον οχι ακριβως κλειδαρια, εκει στις τρυπες θα εμπαινε αυτος ο κρικος που βαζουν σαν χερουλι και για να χτυπας..

  • Like 1
Δημοσ.

αριστερα και δεξια ομως ειναι σιδερο, σωστα ?

 

 

Αριστερα, το σοι ΄΄σπασιμο΄΄ ειναι στο σιδερο επανω ?

Δημοσ.

Έτσι για την πλάκα να πω και εγώ μια θεωρία που μου ήρθε (δεν την βασίζω ΠΟΥΘΕΝΑ όμως).

 

  1. Τάφος Μέγα Αλέξανδρου (ή έστω κενοτάφιο)
  2. Γνωστό στον αρχαίο κόσμο
  3. Εισβολή Γαλατών στον Ελλαδικό χώρο (279 π.Χ.)
  4. Κρύψιμο/Θάψιμο του μνημείου για προστασία
  5. Λησμόνηση/Λήθη του μνημείου

Έτσι για να βάλω άλλο ένα σενάριο στην σούπα (δε ξέρω αν έχει ξαναναφερθεί πιο πριν)

  • Like 2
Δημοσ.

αριστερα και δεξια ομως ειναι σιδερο, σωστα ?

 

 

Αριστερα, το σοι ΄΄σπασιμο΄΄ ειναι στο σιδερο επανω ?

 

Μαρμαρινο ολο ειναι.. Τα κυκλακια κλπ ειναι σκαλιστα.. Φαινεται και στο προηγουμενο δελτιο τυπου που ειχε την σπασμενη γωνια της πορτας ολη μαρμαρινη και τα κυκλακια και ολα..

 

Την φανταζομαι καπως ετσι..

 

dq6oph.jpg

Δημοσ.

Τα σημεία που βλέπεις στο χώμα πιθανόν είναι απο παπούτσια, απο κάτω αρκετά έχουν τέτοια μοτίβα. Όμως στην 1η φώτο με την πόρτα φαίνεται καθαρά το smudge κάτω δεξιά. Άν θέλαν να κρύψουν κάτι δεν θα κάνανε ένα απλό crop ομως?

Δημοσ.

Το χρώμα όντως θυμίζει σκουριασμένο σίδερο αλλα το πιθανότερο ειναι να ειναι χώμα πανω στο μάρμαρο.

 

Btw αυτά που διάβασα για πατημασιές και οχι Photoshop ειναι αστεία,οποίος εχει την ελάχιστη γνώση Photoshop καταλαβαίνει οτι ειναι το κλασικότερο "σφάλμα" του clone stamp tool όταν δεν προσέξεις και το κανεις εντελώς πρόχειρα!

  • Like 6
Δημοσ.

Τα σημεία που βλέπεις στο χώμα πιθανόν είναι απο παπούτσια, απο κάτω αρκετά έχουν τέτοια μοτίβα. Όμως στην 1η φώτο με την πόρτα φαίνεται καθαρά το smudge κάτω δεξιά. Άν θέλαν να κρύψουν κάτι δεν θα κάνανε ένα απλό crop ομως?

 

Δεν ειναι παπουτσια με τιποτα.. καθαρη επεξεργασια ειναι, κανω στο photoshop και καταλαβαινω.. Clone tool ειναι και αν δεις καθε ιδιο ιχνος προς τα δεξια ειναι και πιο αχνο, σημαδι οτι το παταγανε πιο λιγο στο transparency..

 

Επισης αν δεις την σκια του τοιχου στα δεξια που ειναι μια ευθεια, προς την μεση θολωνει και κανει ειδωλο πιο ανοιχτοχρωμο απο την σκια.. παρατηρησε το

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...