Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Η στανταρ συνδεσμολογία είναι η παρακάτω.

 

AWDw4RY.gif

 

FtxgBrF.png

 

Είναι διαφορετικά ή μου φαίνεται; :unsure: Στο πάνω δεν υπάρχει δίοδος ενώ η αντίσταση 220ρ δεν είναι στο ίδιο σημείο.

 

Στο κάτω σχέδιο το 30 δίπλα στην μπαταρία τι είναι;

 

Ελπίζω να είναι όπως το έχω καταλάβει:

SMAmNrB.png

Δημοσ.

Το σχέδιο είναι αυτό που έχεις βρει εσύ. Το 30 είναι τάση εισόδου. 30 volts.

 

 

Εννοείς αυτό έτσι;:

 

index.php?app=core&module=attach&section

 

 

 

Έβαλα στο excel  την σχέση που έβαλες στην προηγούμενη σελίδα Vout=1,25*(1+R2/R1)-0,7 και με R1=80 και R2=1100ωμ βγαίνει το μέγιστο ρεύμα 17,7 volt που με βολεύει. Οπότε βάζω το ποτενσιόμετρο 1000ωμ και μια αντίσταση 100ωμ σε σειρά για να έχω και ένα ελάχιστο. Thanks, θα το δοκιμάσω και ελπίζω να είναι οκ

Δημοσ.

Πήγα σε φίλο ηλεκτρολόγο και φτιάξαμε αυτό ακριβώς το κύκλωμα:

gu1rPCD.jpg

 

Ε λοιπόν δεν δούλεψε. Το Vout δεν ήταν το αναμενόμενο σύμφωνα με τις αντιστάσεις(πήγε περίπου στο 11,5V) αλλά το κυριότερο ήταν ότι δεν μπορούσε να δώσει αμπέρ. Μιλάμε το μοτεράκι δεν μπορούσε να ξεκινήσει καν.

 

Βάλαμε ένα απλό λαμπάκι, και με το ποτενσιόμετρο παίζαμε με το φως. Μέχρι εκεί έφταναν τα αμπέρ που έδινε, ένα λαμπάκι. Και επίσης, μόνο με το λαμπάκι πάνω, τα τρανζίστορ ισχύος(τρία στο αριθμό και με ψύξη) ζεσταινόντουσαν αρκετά. Όχι αρκετά για να χαλάσουν ξερωγώ, αλλά με μόνο ένα λαμπάκι πάνω θα έπρεπε να είναι παγωμένα.

 

Τι μπορεί να φταίει; Βγάζουμε κανένα συμπέρασμα για το τι συμβαίνει με βάση αυτήν την συμπεριφορά;

Δημοσ.

Η τάση εισόδου πόση είναι;


Τώρα είδα πως δεν έχετε υλοποιήσει την στανταρ συνδεσμολογία. Αλλάξτε θέση στην αντίσταση των 82 Ohm.

 

Έτσι:

 

Nqligc7.png

  • Like 1
Δημοσ.

Την τάση εισόδου την ανεβοκατεβάζαμε από τα 14 βολτ μέχρι και τα 20 νομίζω, αλλά δεν άλλαζε κάτι.

 

Το είχα ψυλιαστεί ότι κάτι παίζει με αυτήν την αντίσταση αλλά αφού το έλεγε το σχέδιο....

 

Αλήθεια, αυτή η συνδεσμολογία που έκανα γιατί υπάρχει, εξυπηρετεί σε κάτι ή είναι λάθος;

Δημοσ.

Αν όλα είναι καλά και δεν έχει καεί κάτι το κύκλωμα θα έπρεπε να βγάζει μία τάση από 2 έως 18 volts περίπου. Δοκιμάστε να βάλετε έναν πυκνωτή στην έξοδο του 317 (C2).

 

eKj7CMZs.png  q0JExfzs.png

  • Like 1
Δημοσ.

Έτσι όπως το βλέπω δέν υπάρχει κάτι να περιορίζει το ρεύμα βάσης των τρανζίστορ πέρα απο το ίδιο το φορτίο και την αντίσταση των .22Ω.

 

Μπορείς να δείς στο LTspice τί ρεύμα περνάει απο τη δίοδο D1

Δημοσ.

Η δίοδος μεταξύ βάσης και εκπομπού δεν είναι απλή δίοδος. Η "λειτουργία του τρανζίστορ" περιορίζει το ρεύμα. Στην συνδεσμολογία αυτή η τάση στον εκπομπό θα ισούται με την τάση της βάσης μείον το δυναμικό φραγμού της επαφής βάσης-εκπομπού (0,5 έως 0,7 volts). Το ρεύμα που περνά από την D1 είναι 3 έως 40 mA περίπου, για ρεύμα εξόδου 0,2 έως 1,7 Α περίπου.

  • 4 μήνες μετά...
Δημοσ.

Έχω φτάξει (εδώ και καιρό) το κύκλωμα με το λμ317 για ένα μοτεράκι αλλά σήμερα που το κοίταξα δεν δούλευε (πήγαινε μόνο φουλ στροφές).

 

Με το πολύμετρο στο μπιπ είδα ότι είναι βραχυκυκλωμένα τα δύο πόδια του λμ317, το vin και το vout. Έψαξα λίγο στα καλώδια τριγύρω αν ακουμπάει κάτι αλλά δεν βρήκα.

 

Μπορεί αυτό να οφείλεται στο ότι κάηκε το τρανζίστορ ή να συνεχίσω να ψάχνω μήπως ακουμπάνε τίποτα καλώδια;

Δημοσ.

Έχω φτάξει (εδώ και καιρό) το κύκλωμα με το λμ317 για ένα μοτεράκι αλλά σήμερα που το κοίταξα δεν δούλευε (πήγαινε μόνο φουλ στροφές).

 

Με το πολύμετρο στο μπιπ είδα ότι είναι βραχυκυκλωμένα τα δύο πόδια του λμ317, το vin και το vout. Έψαξα λίγο στα καλώδια τριγύρω αν ακουμπάει κάτι αλλά δεν βρήκα.

 

Μπορεί αυτό να οφείλεται στο ότι κάηκε το τρανζίστορ ή να συνεχίσω να ψάχνω μήπως ακουμπάνε τίποτα καλώδια;

Ειναι καμενο το lm317 και για να το λεμε σωστα δεν ειναι τρανζιστορ αλλα ρυθμιζομενος σταθεροποιητης τασης.
  • Like 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...