Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Ο ΦΑΣΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΑΔΕΣΠΟΤΗΣ ΓΝΩΜΗΣ!

 

http://www.enet.gr/?i=issue.el.home&date=07/10/2013&id=390502

 

L2hvbWUvYWxpdGhpbmEvcHVibGljX2h0bWwvaW1h

 

Απο τον "x-eresis"

 

 

«Αδιαμφισβήτητα φασισμός είναι και το να μη σου επιτρέπεται να αρθρώσεις διαφορετική άποψη. Τι γίνεται όμως όταν ακούγονται δέκα διαφορετικές πολιτικές απόψεις ελεύθερα, χωρίς την Αρετή ώστε να καταλήξουμε ως προς το ποια από αυτές είναι η ορθά δικαιότερη και εν τέλει να την υιοθετήσουμε ως μπούσουλα και στάση ζωής;

 

Η φράση "Εχεις δίκιο, αλλά... έχω άλλη άποψη! Κράτα τη δική σου, να κρατήσω τη δική μου, γιατί εγώ δεν είμαι φασίστας να επιβάλω κάτι άλλο"(!) κρύβει μια τεράστια παγίδα-παρεξήγηση, που συχνά προσπερνάται χωρίς ουσιαστικά να βγει κάτι εποικοδομητικό. Ποιο το νόημα άλλωστε της γνήσια πολιτικής σκέψης, αν ο κάθε ένας αρκείται στο να μένει ένας idiot-ιδιώτης της άποψής του, όταν αυτή στερείται φυσικού δικαίου;1

 

Να λες την άποψή σου ελεύθερα ναι, αυτό είναι το ήμισυ του παντός· το υπόλοιπο μισό της πλήρωσης είναι η κριτική σκέψη. Να μπορείς να ξεχωρίσεις το δικαιότερο, εφ' όσον δεν υπάρχει επ' αυτού καλύτερο αντεπιχείρημα, να το υποστηρίξεις και τελικά να συμφωνήσεις με το συνομιλητή κάτω από μια κοινή, αναθεωρημένη πλέον συνισταμένη, ώστε το ίδιο θέμα να μην ξαναέρθει στην επιφάνεια, τουλάχιστον όπως πριν. Το ψέμα είναι φασιστικό και η αλήθεια το μόνο δραστικό αντίδοτο.

 

Η κατεστημένη εξουσία όλων των αντιπροσώπων μας (ΜΜΕ και λοιπών πολιτικών οδοδεικτών) έχει φροντίσει να το ξεχάσουμε όλο αυτό εν είδει τηλεοπτικού χρόνου και fast food επιμόρφωσης! Μήπως όμως είναι και ένα βασικό εργαλείο επιβολής τους πάνω σε ένα σκοπίμως διαιρεμένο κοινό;

 

Ας δούμε σύντομα τι μας μαθαίνει το παρελθόν επ' αυτού.

 

Εχουμε μια βαριά κληρονομιά που μας δείχνει ότι από αρχαιοτάτων χρόνων οι πρόγονοί μας προβληματίστηκαν και με το παραπάνω σε τέτοια ζητήματα. Αρκεί να δει κανείς και μόνο την απολογία του Σωκράτη για να καταλάβει τη διαφορά στη συγκρότηση της σκέψης και τη διαφορετική φιλοσοφία ζωής ως προς την έννοια και τη δυναμική του διαλόγου.

 

Η απολογία του Σωκράτη ξεκινά λέγοντας (νοηματικά) "Θα σας αποδείξω με το λόγο μου και δεν θα έχετε καμία αμφιβολία ως προς το δίκαιό μου"!

 

Στα συμπόσια (ως θεσμική κουλτούρα) έβαζαν κάτω ένα θέμα και στο τέλος όλοι έφευγαν διαφορετικοί. Επειδή με επιχειρήματα και ανώτερη αρχή το δίκαιο έβρισκαν το ιδανικό και το ακολουθούσαν ως μπούσουλα, μέχρι και εφ' όσον αυτό αντικρουστεί επαρκώς ώστε να χρήζει αναθεώρησης.

 

Απέραντη ποιοτική διαφορά, καθώς εμπεριέχει τη γνώση πως η αλήθεια είναι μία, ενώ το ψέμα κατασκευάζεται. Και εδώ είναι που δέχτηκε πλήγμα η ηθική μας. Δεν γνωρίζουμε ή δεν είναι αυτοσκοπός το να γίνει ο καθένας μας φορέας ηθικού δικαίου, δάσκαλος και μαθητής ταυτόχρονα. Κάτι σαν επιστημονική μέθοδος2 στη διαλογική!

 

Ετσι οι Δημοκρατίες τους πήγαιναν μπροστά. Με τις δίκαιες γνώμες και όχι με τις γνώμες που έχουν πάντα δίκαιο...

 

"Ας αξιώσουμε από τον καθένα μας να γίνει ποιητής", είπε κάποιος. Να προσεγγίσουμε την αισθητική και τους διαλόγους μας με βάση το δικαιότερο, "ποινικοποιώντας" στις συνειδήσεις μας το αντίθετο και κάτω από αυτό για αρχή να συμφωνήσουμε.

 

Ειδάλλως το χάος θα μας θυμίζει ότι η Δημοκρατία είναι απλά ένα εργαλείο, ένας καθρέπτης με εμάς ως επιμέρους κομμάτια του και τίποτα παραπάνω. Δεν είναι καλή ή κακή από μόνη της. Οταν επιβάλλουμε τον εαυτό μας σε μια ατελείωτη κενοδοξία, μέσα από επί ματαίω ατέρμονους διαλόγους που μας διαιρούν για να βασιλεύουν άλλοι, τότε ως καθρέπτης θα λειτουργεί αυστηρά παραμορφωτικά και για τον καθένα μας ως αυτόνομη οντότητα αλλά και ως κοινωνικά πολιτικό σύνολο... Πολιτικά φασιστικό, με ατελείωτες... αδέσποτες γνώμες!».

 

1. Φυσικό δίκαιο

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%Α6%...Β1%CE%Β9%CE%BF

 

2. Επιστημονική μέθοδος

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%95%...Β4%CE%BF%CF%82

Δημοσ.

Το άρθρο ανήκει στη σφαίρα της φιλοσοφίας και δεν έχει κομματικό - οπαδικό υπόβαθρο αλλά πολιτικό με την ευρύτερη έννοια του όρου.

Ως προς αυτό έχει μια θέση στο μπλα μπλα και θέλω να πιστεύω ότι δεν παραβιάζει τους κανόνες.

 

Διαβάστε και διαφώνηστε ορισμένα!

Δημοσ.

Το άρθρο ανήκει στη σφαίρα της φιλοσοφίας και δεν έχει κομματικό - οπαδικό υπόβαθρο αλλά πολιτικό με την ευρύτερη έννοια του όρου.

Ως προς αυτό έχει μια θέση στο μπλα μπλα και θέλω να πιστεύω ότι δεν παραβιάζει τους κανόνες.

 

Διαβάστε και διαφώνηστε ορισμένα!

 

Δε νομίζω πως παραβιάζει κάποιο κανόνα αλλά δε μας λες και συ τι γνώμη έχεις ή έστω να σχολιάσεις κάτι.

 

Το κείμενο δε μας λέει κάτι καινούριο. Λέει πως η πλειοψηφία έχει μάθει να μιλάει αλλά να μην ακούει, πετάει και τη λέξη φασισμός στο τίτλο γιατί πουλάει αρκετά τη τελευταία βδομάδα και μέχρι εκεί.

  • Like 1
  • Super Moderators
Δημοσ.

Η "μπίζνα" του IBTL και συναφών gif/εικόνων σταματά εδώ

 

Διαγράφηκαν τέσσερα (4) "συναφή" μηνύματα. 

  • Like 5
Δημοσ.

Πως λεγεται αυτη η μεθοδος που εχει το αρθρο;

Δηλαδη εχει ενα πολυ μικρο προλογο, που ειναι λαθος βαση, και πανω σε αυτη την βαση κανει μια σωστη μεγαλη αναπτυξη. 

Δημοσ.

λολ

Ναι ίσως θα ήταν ποιο εύστοχο αν έλεγε ότι η αλήθεια απλά υπάρχει ενώ το ψέμα κατασκευαζεται...

Στη σημερινή ηθική μας φαντάζει ορθολογικό να πούμε ότι η αλήθεια είναι μια...για κάθε οπτική!

Απο την άλλη το άρθρο αναφερόμενο στην έννοια του φυσικού δικαίου (που ειναι και ο στόχος του στοχασμού) Προβληματίζεται ακριβώς πάνω σε αυτό. Μήπως τελικά η α-λήθεια (που πάντα ήταν κατα της λήθης!) Είναι περισσότερο μία απο οτι νομίζουμε και απλά περιμένει να αποκαλυφθεί ; Μήπως πάσχει η ηθική μας προσέγγιση και οχι το ένα και μοναδικό στερητικό "α" στη λήθη ;

Δημοσ.

Το ότι η λέξη αλήθεια είναι από το "α" + "λήθη" είναι η μισή αλήθεια. 

 

 

Είναι περίεργο πάντως πως τόσο κλισέ απόψεις είναι πάντα σε παρόμοια θέματα στα οποία παρουσιάζεται μία εντελώς αμπελοφιλοσοφική προσέγγιση βασικών φιλοσοφικών εννοιών. 

 

Κοινώς, επειδή κάθε ένας έχει ένα "στόμα" λέει και την άποψή του. Θυμίζει όντως μία προσφιλής διαδικασία παραγωγής μεθανίου. 

Δημοσ.

Και θα κλείσουμε τους καθόλα εποικοδομητικους διαλογους

Με τον υπέρτατο διάλογο του νεοελληνικού μας αβαταρ Αλεξάνδρου Κοντοπίδη :

 

- ξέρεις ποιο είναι το πρόβλημα ρε φίλε;

Έχουμε μπλέξει σε μια συζήτηση με τον ηλίθιο και χάνουμε σε επιχειρήματα.

Γιατί η συζήτηση αυτή καθαυτή έχει λάθος βάσεις. Έχει βάσεις που βολεύουν τη διαστρευλομενη αντίληψη που έχει ο ηλίθιος για τον σύμπαντα κόσμο!

 

- πάρε κωλαράκι άρρωστο στα δεξιά...

 

-τι είναι αυτά που λες ρε! Πού είναι δε το βλέπω...

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...