therock Δημοσ. 17 Οκτωβρίου 2014 Δημοσ. 17 Οκτωβρίου 2014 Επειδη εχω ενα θεμα οπως φανταζομαι πολλοι στις αρχες με οχηματα με ταχυτητες θα ηθελα καποιες διευκρινισεις. -Γιατι αμα αφησεις αποτομα συμπλεκτη απο νεκρα στην πρωτη σου σβηνει? Μηχανικα δλδ πως εξηγειται? Τι γινεται στον μηχανισμο και το αποτελεσμα ειναι αυτο? -Γιατι σε ανηφορα αν εχεις πρωτο το οχημα δεν φευγει προς τα πισω, και σε κατηφορα με την οπισθεν? Η ταχυτητες σε σταθμευμενο λειτουργουν συμπληρωματικα σαν φρενο? Γιατι?
dimitrisOP Δημοσ. 17 Οκτωβρίου 2014 Δημοσ. 17 Οκτωβρίου 2014 αμα πατησεις γκαζι δεν θα σβησει θα σπινιαρει πατιναρισμα...... αλλα δεν θα εχεις δισκο μετα
haris_216 Δημοσ. 17 Οκτωβρίου 2014 Δημοσ. 17 Οκτωβρίου 2014 ..................-Γιατι σε ανηφορα αν εχεις πρωτο το οχημα δεν φευγει προς τα πισω, και σε κατηφορα με την οπισθεν? Η ταχυτητες σε σταθμευμενο λειτουργουν συμπληρωματικα σαν φρενο? Γιατι? Όταν βάλεις 1η ή όπισθεν σημαίνει ότι "συνδέεις" τη μηχανή με τους τροχούς κι έτσι, όταν δουλεύει η μηχανή, θα περιστρέψει και τους τροχούς. Δηλαδή θα κινηθεί το αμάξι. Όταν τώρα έχεις την ταχύτητα μέσα και δεν δουλεύει ο κινητήρας σημαίνει ότι πάλι οι τροχοί είναι "συνδεδεμένοι" με την μηχανή αλλά αφού δεν γυρίζει ο κινητήρας δεν γυρίζουν και αυτοί. Ακόμα και να το σπρώξεις το αυτοκίνητο ή να είναι σε κατηφόρα δεν πάει πουθενά αφού για να κινηθεί θα πρέπει η δύναμη που θα το σπρώξουμε να είναι τέτοια που γυρνώντας τους τροχούς να μπορέσει να γυρίσει και τη (σβηστή μηχανή), πράγμα "λίγο" δύσκολο. Γι' αυτό και λειτουργεί σαν πρόσθετο χειρόφρενο. Αν τώρα τη στιγμή που το σπρώχνεις (ή είναι στην κατηφόρα) είσαι μέσα και πατήσεις συμπλέκτη, ουσιαστικά απομομώνεις την μηχανή (και το φορτίο της) από τους τροχούς οι οποίοι τώρα μπορούν να περιστραφούν ελεύθερα κι έτσι θα κινηθεί το αυτοκίνητο. υγ να ζητήσω συγνώμη από τους γνώστες για την φριχτή "παιδική" περιγραφή μου αλλά προσπάθησα να το εξηγήσω όσο πιο απλά γίνεται
SR20DET Δημοσ. 17 Οκτωβρίου 2014 Δημοσ. 17 Οκτωβρίου 2014 -Γιατι αμα αφησεις αποτομα συμπλεκτη απο νεκρα στην πρωτη σου σβηνει? Μηχανικα δλδ πως εξηγειται? Τι γινεται στον μηχανισμο και το αποτελεσμα ειναι αυτο? Να τα πάρουμε από την αρχή για να καταλάβεις. έχουμε τα παρακάτω 2 συστήματα: 1ο: εμβολα μηχανής που εκτελούν γραμμική κίνηση μέσα στον κινητήρα. Αυτά συνδέονται με τον στρόφαλο που εκτελεί περιστροφική κίνηση. Το ένα άκρο του στροφάλου ας πουμε οτι χοντρικά είναι ενας δίσκος που περιστρέφεται συνεχώς (σφονδυλος-flywheel). 2ο: απέναντι από τον σφονδυλο υπάρχει ένας αντίστοιχος δισκος που τον εχουμε ακουστά ως δισκος-πλατό και ειναι αυτος που τρωγεται αν καγκουρευουμε. Αποτελει το άκρο ενός αλλου αξονα που διατρεχει το κιβωτιο ταχυτητων και καταλήγει στο διαφορικό που δίνει κίνηση στον άξονα των τροχών και εν τέλη στις ρόδες. Το πρώτο συστημα είναι συνεχώς σε κίνηση εφόσον λειτουργεί η μηχανή. Το δεύτερο συστημα, εαν ειμαστε σε ακινησία, είναι ακίνητο. Για να ξεκινήσει το όχημα πρέπει το πρώτο σύστημα να συνδεθεί με το δεύτερο και αυτό γίνεται με τη χρήση του συμπλεκτη. Ο συμπλέκτης ουσιαστικά απομακρύνει (πατώντας) ή φέρνει σε επαφή (αφήνοντας) τους δύο δίσκους. Λόγω αδράνειας του συστήματος 2, το σύστημα 1 για ένα μικρό χρονικό διάστημα είναι υποχρεωμένο να δαπανήσει μεγαλύτερη ροπή προκειμένου να το κινησει. Εάν οι στροφές του κινητήρα είναι ήδη πολύ χαμηλές, μια απότομη ζήτηση ροπής θα προκαλέσει περαιτέρω μείωση στροφών με αποτέλεσμα ο κινητήρας να σβήσει γιατί δεν μπορεί να υπερνικήσει την αδράνεια της μάζας του συστηματος 2 και του οχηματος ολόκληρου και επιπλέον γιατί είναι προγραμματισμένος να λειτουργεί με ένα κάτω όριο στροφών. Ο συμπλέκτης τώρα, αναλαμβάνει να μεταδώσει τη κίνηση ομαλά, δίνοντας χρόνο στο συστημα 2 να ξεπεράσει την αδράνειά του. Αυτό γίνεται με τη βοήθεια κατάλληλων ελατηρίων που υπάρχουν στον δίσκο πλατώ και ασκούν κάποια πίεση στους δύο δίσκους προκειμένου να ενωθούν. Αφήνοντας λίγο τον συμπλέκτη, οι δυο δίσκοι ερχονται σε επαφή, όχι ομως με τέτοια δύναμη ώστε ο δισκος πλατώ να μπορέσει να ακινητοποιήσει τον σφόνδυλο (οποτε και να σβήσει η μηχανη) αλλά και αρκετή προκειμένου ο δισκος πλατω να αρχίζει ν αποκτά κάποια περιστροφή. Σε αυτή τη φάση οι δυο δίσκοι έχουν σχετική ταχύτητα και τοτε μονο υπάρχει φθορά. Αναλόγως της κλίσης του εδάφους, των στροφών που ήδη λειτουργεί ο κινητήρας, του βάρους του οχήματος, της κατάστασης φθοράς του δισκου πλατώ, θερμοκρασίας κ.α...είναι διαφορετική η πίεση που πρέπει να ασκηθεί στους δισκους για να μπορέσει το σύστημα 2 να κινηθεί και αυτό μεταφράζεται σε διαδρομή και χρόνο που πρέπει να αφήνεις το πεντάλ εν τέλη. Έτσι λοιπόν, τα αυτόματα κιβώτια αντιλαμβάνονται διαφόρους παραμέτρους και με υδραυλικές αντλίες ασκούν την ακριβή πίεση που χρειάζεται το σύστημα για να κινηθεί ενώ ακόμα πιο προηγμένα οχήματα έχουν και κατάλληλα προφίλ λειτουργίας ώστε να γίνεται είτε βέλτιστη σε χρονικό εύρος μεταδοση της κίνησης (επιτάχυνση) με υψηλό κόστος φθοράς είτε ελαχιστοποίηση της φθοράς του δίσκου εις βάρος των επιδόσεων. 1
therock Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2015 Μέλος Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2015 Προσθετω καποιες ερωτησεις -Το σε ποσες στροφες θα κανεις την αλλαγη τι ρολο παιζει? Αν αλλαξεις γρηγορα σε σχεση με το να αλλαξεις στον κοφτη, θα σημαινει πως η επομενη ταχυτητα θα εχει πιο φτωχο ευρος ταχυτητας και χαμηλοτερικη τελικη? -Σε ισιωμα, ποσο ευκολα μπορεις να ξεκινησεις με δευτερα? Με Τριτη παιζει
qsis Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2015 Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2015 ανάλογα τι θες να κάνεις το πόσα χλμ/ω φτάνει η κάθε σχέση είναι σταθερό νούμερο, δεν εξαρτάται από το πού άλλαξες τη προηγούμενη συνήθως η 1η φτάνει τα 50κατι, η δευτέρα τα 90κατι και η τρίτη τα 120-130 αν θες να κάνεις προσπέραση και είσαι με 2α ας πούμε και θες δύναμη θα "γεμίσεις" τη 2α, ώστε αν χρειαστεί να βάλεις και 3 να πέσεις ξανά σε υψηλές στροφές και να συνεχίσεις να έχεις δύναμη δεν έχει νόημα να βάλεις 3η που είναι πιο αδύναμη ταχύτητα ενώ είσαι με λίγες στροφές και να πέσεις ξανά σε λίγες, αυτό είναι επικίνδυνο αντίστοιχα, όταν πηγαίνεις χαλαρά και δε θες να χαλάσεις βενζίνη κάνεις αλλαγές χαμηλά , έτσι ώστε να μένεις σε στροφές που έχεις ικανοποιητική ροπή για να κινείσαι -Σε ισιωμα, ποσο ευκολα μπορεις να ξεκινησεις με δευτερα? Με Τριτη παιζει ανάλογα την ιπποδύναμη του αυτοκινήτου, αλλά σχεδόν με όλα μπορείς να ξεκινήσεις αρκετά άνετα με 2α και σχεδόν σε όλα θα παντινάρει έντονα η 3η γενικά αυτό να μην το κάνεις γιατί φθείρεις το δίσκο σου με 2α μόνο ξεκινάς αν ρολάρεις ή αν είσαι σε καμιά κατηφόρα, αλλιώς δεν ενδείκνυται
therock Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2015 Μέλος Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2015 Βασικα μηχανη ειχα στο μυαλο μου, τα ιδια ισχυουν και για κει?
cuspid Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2015 Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2015 (επεξεργασμένο) Φίλε βράχε, όσα κατεβατά και να σου γράψουμε δεν θα καταλάβεις αν δεν ασχοληθείς μόνος σου. Τσέκαρε το παρακάτω λίνκ και πλοηγήσου στο σάιτ, τα λέει απλά και σωστά: http://science.howstuffworks.com/transport/engines-equipment/gear-ratio.htm?utm_source=Outbrain&utm_medium=Referral&utm_campaign=OutbrainOrganicTraffic=obnetwork Όσον αφορά το ερώτημα για ξεκίνημα με επιλεγμένη την δεύτερη ή τρίτη σχέση στο κιβώτιο, εξαρτάται από πολλούς παράγοντες: Την ροπή (και όχι ιπποδύναμη) του κινητήρα, το βάρος του αυτοκινήτου, την κλίση του εδάφους, τις σχέσεις υποπολαπλασσιασμού του κιβωτίου, την τελική σχέση μετάδοσης, την αντοχή και προοδευτικότητα του συμπλέκτη, την εμπειρία του οδηγού κ.α. Επεξ/σία 9 Φεβρουαρίου 2015 από cuspid 1
igoods Δημοσ. 10 Φεβρουαρίου 2015 Δημοσ. 10 Φεβρουαρίου 2015 τα μονα που ξεκινανε και με 4η και με 5η χωρις να σβησουν και χωρις γκαζι ειναι τα αγροτικα (μαλλον τα πετρελαια γενικα που εχουν και κυβικα )...το δοκιμαζα με εναν φιλο περσι το καλοκαιρι στο χωριο και δεν το πιστευα...χαχαχα 1
Liverpool89 Δημοσ. 19 Φεβρουαρίου 2015 Δημοσ. 19 Φεβρουαρίου 2015 Ξεκινανε αλλα θα φας το δισκο.. Πατινιαρισμα να στο πω απλα βαζεις ταχυτητα και αυτο ανταποκρινεται ή κανει κατι σαν ρολαρισμα για μερικα δευτερα.. Σκεψου να αναβες το φως και να αναβε μετα απο δυο δευτερολεπτα
qsis Δημοσ. 19 Φεβρουαρίου 2015 Δημοσ. 19 Φεβρουαρίου 2015 Πατιναρισμα τι ακριβως ειναι να γυρνάει ο δίσκος χωρίς να καταφέρνει να δίνει κίνηση, στην ουσία με αυτό απλά τρίβεται και φθείρεται όλοι οι δίσκοι κάποια στιγμή χαλάνε, πριν χαλάσουν τελείως πάντα υπάρχει παντινάρισμα ακόμα και με νορμάλ χρήση άμα πας να ξεκινήσεις με 3η θα σου παντινάρει αρκετά μέχρι να πιάσει και στην ουσία αυτό που θα κάνεις είναι να μειώσεις τη ζωή του επίσης και αν δίνεις γκάζι πατώντας τερμα το συμπλέκτη επίσης μπορείς να φθείρεις το δίσκο (και γενικά κάθε φορά που πατάς το συμπλέκτη φθείρεται, κλασικό παράδειγμα κάτι βλήματα που σταματάνε φανάρι με κουμπωμένη πρώτη και πατημένο συμπλέκτη σε όλη την ώρα της ακινησίας) και το χειρότερο από όλα είναι να κάνεις εκκινήσεις σε φάση "κόντρας" όπου στροφάρεις ψηλά και αφήνεις το συμπλέκτη με πολλές στροφές μέχρι να καταφέρει να δώσει αποτελεσματικά κίνηση τρώει γερή φθορά, είναι ο πιο γρήγορος τρόπος να πας για δίσκο
MT60RS Δημοσ. 19 Φεβρουαρίου 2015 Δημοσ. 19 Φεβρουαρίου 2015 ^υπαρχει και καλυτερος τροπος. Να κυκλοφορεις πατιναριστος, ειτε με μισοπατημενα μανετα/πενταλ ειτε λογω αρρυθμιστης ντιζας
Haldol Δημοσ. 19 Φεβρουαρίου 2015 Δημοσ. 19 Φεβρουαρίου 2015 Ε, άμα δε σου μυρίσει η συμπλεκτίλα και πηγαίνεις έτσι, καλά να πάθεις
liopyr Δημοσ. 20 Φεβρουαρίου 2015 Δημοσ. 20 Φεβρουαρίου 2015 κλασικό παράδειγμα κάτι βλήματα που σταματάνε φανάρι με κουμπωμένη πρώτη και πατημένο συμπλέκτη σε όλη την ώρα της ακινησίας) Αν έχεις απλά πατημένο τον συμπλέκτη το μόνο που φθείρεις είναι το ..πόδι σου. Οι δίσκοι φθείρονται μόνο στο σημείο σύμπλεξης-αποσύμπλεξης.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα