Προς το περιεχόμενο

Η επιστήμη πίσω από το Interstellar, και η δημιουργία της μαύρης τρύπας


voltmod

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία που προσδίδουν αξία σε μία ταινία, είναι και η αυθεντικότητα της.

Αυτή είναι που συνήθως κατατάσει μία ταινία στην τιμητική κατηγορία: Κλασσική.

Πιο λιανά, κλασσική είναι μία ταινία που εισάγει καινοτόμα στοιχεία στην τέχνη του κινηματογράφου και όλες οι ταινίες του είδους (και όχι απαραίτητα) που ακολουθούν, αναπόφευκτα περιέχουν κομμάτια αυτών των καινοτομιών.

Είναι πολλές αυτές οι ταινίες, στο μυαλό μου έρχονται οι:

Πολίτης Κέην - Το κουρδιστό πορτοκάλι - Η λάμψη – Αλλιεν – Ψυχώ – Κασαμπλάνκα – Pulp Fiction – Ο ταξιτζής – Αποκάλυψη τώρα – Ε.Τ. - Blade runner – Star Wars

και τόσες άλλες που στιγμάτησαν ανεξήτηλα την ιστορία του κινηματογράφου.

Η Οδύσσεια του Κιούμπρικ είναι κλασσική γιατί πέρα από τα ειδικά εφέ που ήταν κορυφαία για την εποχή της, δημιούργησε μία νέα – πολύ ιδιαίτερη - σχολή:

Την “πραγματική επιστημονική φαντασία” (με την κυριολεκτική έννοια του όρου) ή αν θέλετε την επιστημονική φαντασία με επιστημονική πιστότητα. Κατά την γνώμη μου το πιο δύσκολο είδος επιστημονικής φαντασίας, αφού ξεφεύγει από την μυθοπλασία – παραμύθι τύπου Star Trek ή Star wars ( τα οποία λατρεύω για άλλους λόγους ) και ακολουθεί τις τεχνολογικές εξελίξεις και φυσικά τους... νόμους της φύσης, προσθέτοντας φανταστικά στοιχεία από μελλοντική τεχνολογία με σεβασμό στην ιφιστάμενη.

Κάτι τέτοιο θα ήταν φυσικά αδύνατον αν δεν είχε γράψει το σενάριο ένας εξαιρετικός επιστήμονας και μοναδική προσωπικότητα, ο Άρθουρ Κλάρκ (αστροφυσικός, συγγραφέας, ανθρωπιστής και εμπνευστής – εφευρέτης του τηλεποικινωνιακού δορυφόρου).

Το να συγκρίνουμε ένα κλασσικό αριστούργημα με μία ταινία που ακόμα δεν έχουμε καν δει, αδικεί το Ιντερστέλαρ αλλά ίσως και την νοημοσύνη μας.

 

Πάντως θα μπώ στον πειρασμό να ολισθήσω και εγώ σε αυτήν την κατεύθυνση και να πώ ότι από όσα έχω διαβάσει για το σενάριο, αλλά και από τα τρέιλερ, μάλλον ακολουθεί αυτήν την ιδιαίτερη και δύσκολη σχολή που ξεκίνησε ο Κιούμπρικ. Θα είναι δηλαδή μία ταινία επιστημονικής φαντασίας με έμφαση στον όρο “επιστημονική”.

 

Σαν μεγάλος λάτρης του είδους, ανυπομονώ για την πρεμιέρα...

 

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 75
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Η microsoft είναι χορηγός;

 

Στην εικόνα ξεπροβάλλει ο explorer της...

 

edit

 

Την "πολίτης Κειν" δεν έχω καταφέρει να την τελιώσω. Όσες φορές και αν την ξεκίνησα..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Νόλαν απλά κορυφή... Εφόσον έκανε εμένα που γενικά δε γούσταρα τις ταινίες υπερηρώων να αγαπήσω τη τριλογία batman (θεωρώ το the dark night ως μία από τις καλύτερες ταινίες του είδους που έχουν βγει), και φυσικά έκανε σχολή μετά από αυτό... Θα τη δω από day 1

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κλασσική θεωρείται μια ταινία όταν μιλάει στη ψυχή των θεατών και τους αφορά για πολλά χρόνια μετά τη πρώτη προβολή της. Πολλές φορές μια ταινία είναι πολύ δημοφιλής τα πρώτα χρόνια της κυκλοφορίας της, αλλά όταν μετά από δεκαετίες οι νέοι θεατές τη δουν απογοητεύονται και γελούν με το τρόπο που έφτιαχναν τις ταινίες "παλιά" και οι παλιοί θεατές που τις ξαναβλέπουν αναρωτιούνται για τον εαυτό τους που είχαν εντυπωσιαστεί από τέτοιες ταινίες όταν ήταν νεώτεροι.

Η παλιά ταινία του Κιούμπρικ είναι κλασσική όχι μόνο για τα πρωτοπορειακά εφέ της αλλά και τη σκηνοθεσία, σενάριο και μουσική επένδυση. Δεν είναι μονοδιάστατη όπως πάρα πολλές σύγχρονες ταινίες και δε χρησιμοποιεί τα εφέ απλά για να εντυπωσιάσει το θεατή, σε κάθε δευτερόλεπτο της ταινίας ο θεατής μπορεί να σκέπτεται και να αισθάνεται πολλά πράγματα.

Σχεδόν όλοι οι σύγχρονοι συνθέτες soundtrack είναι απλά διεκπεραιωτικοί επαγγελματίες, απλά αντιγράφουν (προς το χειρότερο στις περισσότερες περιπτώσεις) παλιούς συνθέτες κλασσικής μουσικής. Αν ακούσει κάποιος το soundtrack μιας σύγχρονης ταινίας μόνο του χωρίς τη ταινία, απλά δεν αισθάνεται τίποτα. Η Οδύσσεια 2001 όμως έχει πραγματική κλασσική και ηλεκτρονική-πειραματική μουσική από πολύ ποιοτικούς συνθέτες (Strauss, Ligeti) για μουσική επένδυση που δένει αρμονικά με την εικόνα και δημιουργεί μια ατμοσφαιρική ταινία, σε αντίθεση με πολλές άλλες που βασίζονται απλά στη γρήγορη δράση και εναλλαγές των καρέ.

Ταινίες σαν αυτή του 1968 θεωρούνται κλασσικές γιατί οι δημιουργοί τους τόλμησαν να προωθήσουν και να διευρύνουν τα όρια της κινηματογραφικής τέχνης. Δυστυχώς σήμερα, οι περισσότεροι κινηματογραφιστές είναι πολύ καλοί επαγγελματίες και κατέχουν το τεχνικό τομέα, αλλά πάσχουν από όραμα και διάθεση να σπρώξουν τα πράγματα προς τα εμπρός. Έχουν πολύ περισσότερη τεχνολογία από παλιά στη διάθεσή τους, αλλά μοιάζουν να εργάζονται για να υπηρετούν αυτή και όχι τη τέχνη.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ποια μουσική επένδυση;;;; (για το 2001: A Space Odyssey...)
45 ακόρντα όλα μαζί πατημένα επί δεκα+ λεπτα.......

Στο επόμενο δεκάλεπτο μια από τα ίδια .... και στο επόμενο ξανά......
Οκ  μπορεί να είναι κλασσική ταινία, κορυφή για την εποχή που έγινε και όλα τα σχετικά.... όμως δεν υπήρξε ταινία που να με κούρασε τόσο πολύ το ηχητικό της μέρος...
Το ότι έχει ηλεκτρονική-πειραματική μουσική δε λέει τίποτα..... δεν είμαστε πειραματόζωα!

...τέλος πάντων.... γούστα είναι αυτά....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οσον αφορα το 2001...

 

Εφε, φωτογραφια, μουσικη κλπ αγγιζει την τελειοτητα αναλογιζομενοι παντα και την εποχη που γυριστηκε.

 

Πρωτοποριακη επισης για την εποχη που γυριστηκε...

 

Οσον αφορα το σεναριο και την υποθεση επισης παρα πολυ καλη...

 

Ολα τα παραπανω μας οδηγουν να συμπερανουμε πως η ταινια ειναι επος.

 

Δυστυχως ο Κιουμπρικ καταφερε να καταστρεψει μια υπεροχη ιδεα και να κανει μια απο τις πιο κουραστικες ταινιες ολων των εποχων.Στην προσπαθεια του να περασει τα νοηματα που ηθελε ξεπερασε δυστυχως πολυ το οριο με αποτελεσμα η πλοκη να ξετυλιγεται υπερβολικα αργα, με ατελειωτες ακολουθιες ανουσιων εικονων που απο ενα σημειο και μετα σε προκαλουν να κλεισεις την τηλεοραση.

 

Συμπερασματικα η ταινια θα μπορουσε να ειναι κατι πολυ μεγαλο αλλα αυτη η προσπαθεια οχι απλως μενει ημιτελης αλλα γινεται τοσο κουραστικη και βαρετη σε σημειο που δεν θα προτεινα σε κανενα να δει την ταινια.

 

Την συγκεκριμενη ταινια θα την εβλεπα ξανα μονο αν την επεξεργαζομουν και εκοβα γυρω στις μισες σκηνες. Με τιποτα παντως δεν θα εβαζα τον εαυτο μου στο μαρτυριο να την ξαναδω οπως ειναι ολοκληρη...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μαρτύριο ένας από τους κορυφαίους συνθέτες του 20ου αιώνα ... μείνετε στο ψευτοεπικό στυλ τσιχλόφουσκα του Hans Zimmer και James Newton Howard και στα παιδικά new age έπη του Star Wars.

Το υπερβολικά αργά μπορεί να μεταφραστεί και σε ατμοσφαιρικό, δεν είναι ταινία να τη δεις με ποπκορν και μπύρες κάνοντας αστεία με τους κολλητούς, ούτε σε αντίγραφο που κατέβασες από το internet με ξεπλυμένα χρώματα και αντίστοιχα υπερσυμπιεσμένη μουσική στο ανύπαρκτο ηχητικό σύστημα ενός τυπικού υπολογιστή ή τηλεόρασης.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το ότι είναι ένας κορυφαίος συνθέτης δεν σημαίνει πως πρέπει να μας αρέσουν και όλα τα έργα του.... ειδικά αν δε μας αρέσει το είδος του...
Η αντίστροφα.... το ότι δε αρέσει σε κάποιους το είδος του ή κάποια έργα του δεν τον κάνει λιγότερο σημαντικό...
Είπαμε... γούστα είναι αυτά....
 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

δεν ειναι καθολου ιεροσυλια...το inception ειναι πραγματικα πολυ ψαγμενη ταινια...οπως επισης και το πρωτο ματριξ η το fightclub...και πολλες αλλες ταινιες...

 

μιας και ειμαι αρκετα σινεφιλ και εχω δει πολυ πραγμα, εχω κανει στο μυαλο μου ενα διαχωρισμο...ειναι καποιες ταινιες που ειναι must see...χωρις αυτο να σημαινει οτι ειναι οι απολυτες ταινιες...πχ η οδυσσεια του διαστηματος, κατα τη γνωμη μου οπως ειπα ειναι μια φανταστικη ταινια απο αποψη εφε μουσικη κλπ, χαλια απο καθε αλλη αποψη...της λειπουν βασικα πραγματα...

 

η λαμψη ειναι μια επισης μια ταινια που πρεπει να δεις, αλλα την ταινια την εκανε ο nicholson με τη φοβερη ερμηνεια του...το φουλ μεταλ, εχει αξια για αλλο λογο, απλα σου δειχνει τη ματαιοτητα του πολεμου και οτι εγινε χωρις λογο....προφανως ταινια με νοημα και προοβληματισμο και πολυ σημαντικη...

 

το κλασσικο παραδειγμα αυτου που λεω...νονος...ταινια χωρις ιδιαιτερο νοημα...αλλα ταινια που οφειλεις για διαφορους λογους να δεις και να απολαυσεις...

 

 

τεσπα, ολα φυσικα ειναι στην αντιληψη του θεατη, αλλα καποια πραγματα ειναι αντικειμενικα, οπως αυτο που ειπα οτι η οδυσσεια ειναι ξεκρεμαστη σαν ταινια...

To Ιnception είναι πράγματι καταπληκτική ταινία αλλά σχεδόν αντιγραφή του βιβλίου του Καστανέντα, Η τέχνη του ονειρέματος,1993. Προστέθηκαν απλά σκηνές με μάχες για να γίνει πιο ενδιαφέρουσα η ταινία, αλλιώς θα επρόκειτο για μία ταινία που θα κινούνταν μεταξύ μαγείας και σουρεαλισμού. Το άσχημο είναι ότι ενώ αν διαβάσεις το βιβλίο είναι προφανής η αντιγραφή, στην ταινία δεν γίνεται ουδεμία νύξη σε αυτό, στα Credits και γενικότερα. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το ότι είναι ένας κορυφαίος συνθέτης δεν σημαίνει πως πρέπει να μας αρέσουν και όλα τα έργα του.... ειδικά αν δε μας αρέσει το είδος του...

Η αντίστροφα.... το ότι δε αρέσει σε κάποιους το είδος του ή κάποια έργα του δεν τον κάνει λιγότερο σημαντικό...

Είπαμε... γούστα είναι αυτά....

 

Αυτό λέω και εγώ από την αρχή, έχει σχέση με το τι θέλεις. Μια ματιά μόνο να ρίξει κανείς στις περισσότερο κατεβασμένες ταινίες στο internet, καταλαβαίνει αμέσως τη κινηματογραφική διάθεση της πλειοψηφίας, δεν υπάρχει περιθώριο για ψευδαισθήσεις.

Όπως είπα, μερικές ταινίες πηγαίνουν λίγο πιο πέρα, μπορούν να κάνουν το θεατή να ξεκολλήσει για λίγο από τη ρουτίνα και να σκεφθεί και να αισθανθεί λίγο διαφορετικά από τα συνηθισμένα. Αλλά φυσικά δε σε ενδιαφέρει καν η κλασσική μουσική και δεν έχεις και καμμία διάθεση να ασχοληθείς ποτέ. Στη καθημερινότητα αισθάνεσαι πιο άνετα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πώς καταλήξατε πάλι να κράζεστε όλες εδώ οι κινηματογραφικές αυθεντίες του Insomnia, να συγκρίνετε σκηνοθέτες, να βαθμολογείτε ταινίες, να τις χαρακτηρίζετε με τρομερή ευκολία και να τις εκμηδενίζετε, πάλι δεν μπορώ να το καταλάβω...

 

Νόλαν εξαιρετικός σκηνοθέτης και η τελευταία του ταινία πολυαναμενόμενη. Είναι μία από αυτές που θα δω οπωσδήποτε σε κινηματογραφική αίθουσα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πώς καταλήξατε πάλι να κράζεστε όλες εδώ οι κινηματογραφικές αυθεντίες του Insomnia, να συγκρίνετε σκηνοθέτες, να βαθμολογείτε ταινίες, να τις χαρακτηρίζετε με τρομερή ευκολία και να τις εκμηδενίζετε, πάλι δεν μπορώ να το καταλάβω...

 

Νόλαν εξαιρετικός σκηνοθέτης και η τελευταία του ταινία πολυαναμενόμενη. Είναι μία από αυτές που θα δω οπωσδήποτε σε κινηματογραφική αίθουσα

Όπως μπορείς εσύ με τρομερή ευκολία (και χωρίς κανένα επιχείρημα) να ανακηρύσσεις τον Nolan εξαιρετικό, έτσι και οποιοσδήποτε άλλος μπορεί να τον χαρακτηρίσει λαμόγιο που πουλάει φούμαρα για μεταξωτές κορδέλες.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μαρτύριο ένας από τους κορυφαίους συνθέτες του 20ου αιώνα ... μείνετε στο ψευτοεπικό στυλ τσιχλόφουσκα του Hans Zimmer και James Newton Howard και στα παιδικά new age έπη του Star Wars.

Το υπερβολικά αργά μπορεί να μεταφραστεί και σε ατμοσφαιρικό, δεν είναι ταινία να τη δεις με ποπκορν και μπύρες κάνοντας αστεία με τους κολλητούς, ούτε σε αντίγραφο που κατέβασες από το internet με ξεπλυμένα χρώματα και αντίστοιχα υπερσυμπιεσμένη μουσική στο ανύπαρκτο ηχητικό σύστημα ενός τυπικού υπολογιστή ή τηλεόρασης.

ο hans zimmer ειναι ενας κορυφαιος συνθετης για ολο τον κοσμο εκτος απο εσενα. επισης το "ανυπαρκτο" ηχητικο συστημα του υπολογιστη μου ειναι πολυ καλυτερο απο οτιδηποτε ειχε στη διαθεση του ενα στουντιο το 60 και σιγουρα απο οποιοδηποτε μονοφωνικο κινηματογραφο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...