VF-84 Δημοσ. 8 Νοεμβρίου 2014 Μέλος Δημοσ. 8 Νοεμβρίου 2014 (επεξεργασμένο) . Επεξ/σία 9 Νοεμβρίου 2014 από VF-84
Super Moderators paredwse Δημοσ. 9 Νοεμβρίου 2014 Super Moderators Δημοσ. 9 Νοεμβρίου 2014 [...] paredwse διάβασες το pdf στο αρχικό μου ποστάρισμα; Κάνε έναν κόπο και άνοιξέ το πρώτα, γιατί προφανώς δεν γνωρίζεις. Όπως είπες, είσαι νέος στο forum. Οπότε ας αφήσουμε προς το παρόν το τι γνωρίζω και τι όχι. Η ΓΓ Καταναλωτή λες να μην γνωρίζει; Διάβασε πιο προσεκτικά τι παρέθεσα λίγο πιο πάνω. Και μετά πες μου αν γνωρίζεις εσύ καλύτερα. 1
VF-84 Δημοσ. 9 Νοεμβρίου 2014 Μέλος Δημοσ. 9 Νοεμβρίου 2014 (επεξεργασμένο) . Επεξ/σία 9 Νοεμβρίου 2014 από VF-84
Tiger.7 Δημοσ. 9 Νοεμβρίου 2014 Δημοσ. 9 Νοεμβρίου 2014 Πάντως να έχουμε υπ'όψη μας ότι διετής εγγύηση δεν υφίσταται εκ του νόμου. Έτσι απλά. Άρθρο 4 του νόμου 3043/2002: Με τις διατάξεις του παρόντος κεφαλαίου προσαρμόζεται η Ελληνική νομοθεσία στις διατάξεις της οδηγίας 1999/44/ΕΚ του Ευρωπα'ι'κού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 25ης Μα'ί'ου 1999 ''σχετικά με ορισμένες πτυχές της πώλησης και των εγγυήσεων καταναλωτικών αγαθών''. Σαφώς και υφίσταται εκ του νόμου. Έτσι απλά. Αυτό αναγράφεται στο ένα από τα δύο pdf που πόσταρα και δεν το άνοιξες. Γιατί αν το άνοιγες, δεν θα το έλεγες αυτό. Δεν χρειάζεται να είμαι παλιός για αν ξέρω αν γνωρίζεις ή όχι. Είτε δεν γνωρίζεις, είτε δεν θέλεις να γνωρίζεις. Από τη SONY μου είπαν ότι όντως υπάρχει η οδηγία για 2 χρόνια εγγύηση, αλλά δεν είναι δεσμευτική για τα κράτη-μέλη της ΕΕ. Έχουν εν μέρει δίκιο, καθώς όπως μου είπε ο υπάλληλος στο τηλέφωνο, για να είναι δεσμευτική η οποιαδήποτε οδηγία, θα πρέπει να υπάρχει και σχετικός νόμος, αλλά στην Ελλάδα δεν υπάρχει. Κι όμως υπάρχει, ο 3043/2002. Αν δεν θέλει κάποιος να κινηθεί εναντίον της οποιασδήποτε SONY και απλά σταματάει να αγοράζει τα προ'ι'όντα της, ας το κάνει. Αλλά αυτό που παρέθεσες πιο πάνω, το ''Δεν ορίζεται συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ισχύος της εγγύησης'' είναι άσχετο με τον 3043/2002, γιατί αυτός προσαρμόζεται στην οδηγία η οποία αναφέρει: ''The seller shall be held liable under Article 3 where the lack of conformity becomes apparent within two years as from delivery of the goods. If, under national legislation, the rights laid down in Article 3(2) are subject to a limitation period, that period shall not expire within a period of two years from the time of delivery.'' Αν δεν είμαστε σίγουροι για κάτι, ή δεν έχουμε στοιχεία γι'αυτό, ας το πούμε, δεν είναι ντροπή. Αν έχουμε όμως στοιχεία, πρέπει να τα παραθέτουμε. Που ακριβώς αναφέρεται στον νομο η φράση 2 χρόνια εγγύηση ή κατι αντίστοιχο?
Getta Robo Δημοσ. 9 Νοεμβρίου 2014 Δημοσ. 9 Νοεμβρίου 2014 Η ΓΓ Καταναλωτή λες να μην γνωρίζει; Οι θειτσες που μπηκαν με βυσμα και ειχαν μαθει να παπαγαλιζουν τα 5-6 υπερβασικα πραγματα για να δικαιολογουν την θεση τους, σε διαβεβαιω πως δεν ξεραν, ουτε "δικαιολογουσαν" την θεση και τις αρμοδιοτητητες τους. Απο τις φορες που ειχα ερθει σε επαφη, αλλα και "τσακωθει" με την Ευρωπαικη οδηγια, ουτε καν τα βασικα δεν γνωριζαν. Κατα τα αλλα, αφου για τον Α-Β-Γ-Δ λογο δεν εναρμονιζομαστε με τις Ευρωπαικες οδηγιες και νομους, γιατι ειμαστε στην ΕΕ στη τελικη;
maxdore217 Δημοσ. 9 Νοεμβρίου 2014 Δημοσ. 9 Νοεμβρίου 2014 Πάντως να έχουμε υπ'όψη μας ότι διετής εγγύηση δεν υφίσταται εκ του νόμου. Έτσι απλά. Δεν λέει κανένας όχι , τον νόμο τον διάβασα είναι έτσι όπως το λες αλλά η περίπτωση (2) που αναφέρει για ελαττωματικό προϊόν είναι πολύ μπερδεμένη , ακόμα και το κομμάτι που λέει ότι η εγγύηση σε τεχνολογικά προϊόντα είναι τόση ώστε το προϊόν αυτό να θεωρείτε σύγχρονο πάλι δεν βγάζει νόημα... όλα αυτά είναι πολύ ωραία και καλά αλλά δεν έχουν καμία ακρίβεια στο πόσο ακριβός ορίζεται το εύλογο διάστημα και εκεί υπάρχει το μπέρδεμα. Ευχαριστώ maxdore217! paredwse διάβασες το pdf στο αρχικό μου ποστάρισμα; Κάνε έναν κόπο και άνοιξέ το πρώτα, γιατί προφανώς δεν γνωρίζεις. Δεν παίζει να μην γνωρίζει να το πω έτσι απλά. ( απλά λέει το γράμμα του νόμου το οποίο βέβαια έχει πολλά παράθυρα και ο ένας μπαίνει από εδώ ο άλλος βγαίνει από εκεί , κατάλαβες τι θέλω να πω!) έτσι , ο Νόμος έτσι όπως είναι θέλει κάδο και φτιάξιμο απ την αρχή. @VF-84 : κάνε ένα κόπο φίλε και πες μας μετά πως πήγε απλά για να ξέρουμε, οκ man. Οι θειτσες που μπηκαν με βυσμα και ειχαν μαθει να παπαγαλιζουν τα 5-6 υπερβασικα πραγματα για να δικαιολογουν την θεση τους, σε διαβεβαιω πως δεν ξεραν, ουτε "δικαιολογουσαν" την θεση και τις αρμοδιοτητητες τους. Απο τις φορες που ειχα ερθει σε επαφη, αλλα και "τσακωθει" με την Ευρωπαικη οδηγια, ουτε καν τα βασικα δεν γνωριζαν. Κατα τα αλλα, αφου για τον Α-Β-Γ-Δ λογο δεν εναρμονιζομαστε με τις Ευρωπαικες οδηγιες και νομους, γιατι ειμαστε στην ΕΕ στη τελικη; Έτσι !!!! Παιδιά παίζει και κάτι άλλο , αλλιώς ασχολείται η Γ.Γ. με μια ομαδική καταγγελία Π.χ. έχουν πέσει πολλές από εδώ και άλλος με ατομική . Με το Πλαίσιο παλιότερα εμένα πήραν πλαστά παραστατικά και με πήραν τηλ. μου τα έστειλαν και σπίτι ...και τους λέω καλά δεν βλέπετε ότι δεν έχω υπογράψει εγώ πουθενά(?) τεςπα μου λένε για να γίνει δουλειά πρέπει να βάλεις δικιγόρο! 1
saxos55 Δημοσ. 9 Νοεμβρίου 2014 Δημοσ. 9 Νοεμβρίου 2014 VF-84, έχεις μπερδέψει δύο πράγματα. Θα προσπαθήσω να τα ξεκαθαρίσω όσο πιο σύντομα μπορώ, γιατί έχω βαρεθεί να γράφω για το συγκεκριμένο θέμα. Η ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία, πουθενά δεν αναφέρουν πόση εγγύηση πρέπει να δίνει κάποιος για τα προϊόντα του. Κάποιοι δίνουν 1, άλλοι δύο, άλλοι 5, άλλοι 10. Αλλάζει από εταιρεία σε εταιρεία και από προϊόν σε προϊόν (ακόμα και στην ίδια εταιρεία). Αυτή είναι η εγγύηση του κατασκευαστή ότι το προϊόν του θα δουλεύει καλά για x χρονικό διάστημα. Είναι η λεγόμενη "εμπορική εγγύηση". Όταν θες να κάνεις χρήση της και είσαι μέσα στα χρονικά περιθώρια, απευθύνεσαι στον κατασκευαστή (μέσω της αντιπροσωπείας βέβαια και των service centers, δεν πας στην ιαπωνία ή όπου αλλού) για να σου λύσει το θέμα σου, με όποιον τρόπο (επισκευή, αντικατάσταση κτλ). Εναλλακτικά, μπορείς να απευθυνθείς στο κατάστημα που αγόρασες το προϊόν, αλλά αυτό θα δράσει απλά ως μεσάζοντας (θα πάρει το προϊόν από σένα και θα το στείλει στο service). Τα link που ανέβασες και για τα οποία κατηγορείς κόσμο ότι δεν τα διάβασε, μάλλον εσύ δεν τα διάβασες. Ή τα διάβασες και δεν τα κατάλαβες. Εσύ μιλάς για την λεγόμενη "νόμιμη εγγύηση" που όντως είναι διετής και υπάρχει και στην ελληνική νομοθεσία και στην ευρωπαϊκή. Αν διαβάσεις το νόμο που ανέβασες, σε όλα τα άρθρα λέει: "Ο πωλητής..." Στην ευρωπαϊκή οδηγία που ανέβασες, που στα ελληνικά είναι αυτή, πάλι γράφει παντού "ο πωλητής...." Εδώ, πάλι μιλάει για τον πωλητή. Διάβασε στο τελευταίο link και τα δύο παραδείγματα (μια αληθινή ιστορία). Θα δεις ότι μιλάει για καταστήματα. Για να συντομεύω σου παραθέτω ένα παράδειγμα: Αγοράζεις laptop Sony με 1 χρόνο εγγύηση από το κατάστημα "Σουηδός" Αν πάθει κάτι στο χρόνο, το στέλνεις στην Sony (κάνεις χρήση εμπορικής εγγύησης) Αν πάθει κάτι στον ενάμιση χρόνο, το επιστρέφεις στο κατάστημα (κάνεις χρήση νόμιμης εγγύησης). Περισσότερα εδώ. Δε θα ξαναποστάρω, όχι για κανένα άλλο λόγο, αλλά γιατί το συγκεκριμένο θέμα το είχα ψάξει πάρα πολύ για να γράψω το άρθρο και δεν έχω καμία όρεξη να ξανασχοληθώ. 1
maxdore217 Δημοσ. 9 Νοεμβρίου 2014 Δημοσ. 9 Νοεμβρίου 2014 Όλα ωραία λοιπόν μόνο από αυτό εδώ που έβαλες και πάνω τελειώνει το θέμα! http://europa.eu/youreurope/citizens/shopping/shopping-abroad/guarantees/index_el.htm offtopic ρε τι σας λέω τόσο καιρό και δεν με ακούτε αγορές μόνο από τα lidl με 3 χρόνια εγγύηση και τα μυαλά στα κάγγελα xaxaxaxa 1
Getta Robo Δημοσ. 9 Νοεμβρίου 2014 Δημοσ. 9 Νοεμβρίου 2014 Η ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία, πουθενά δεν αναφέρουν πόση εγγύηση πρέπει να δίνει κάποιος για τα προϊόντα του. http://ec.europa.eu/consumers/ecc/consumer_topics/buying_goods_services_en.htm The 2-year guarantee If a product turns out to be faulty or not as advertised (‘non-conformity’), you have a 2-year guarantee, which means the seller must repair or replace it free of charge. Δεν πιστευω οτι η οδηγια μπορει να γινει πιο ξεκαθαρη.
saxos55 Δημοσ. 9 Νοεμβρίου 2014 Δημοσ. 9 Νοεμβρίου 2014 Εννοώ κάποιος κατασκευαστής. Είναι εμφανές ότι μιλούσα για την εμπορική εγγύηση. Αν είχες διαβάσει όλο το post και δεν quotαρες αποσπασματικά θα το έβλεπες. Τρεις σειρές πιο κάτω γράφω: Αυτή είναι η εγγύηση του κατασκευαστή ότι το προϊόν του θα δουλεύει καλά για x χρονικό διάστημα. Είναι η λεγόμενη "εμπορική εγγύηση". Να το ξαναγράψω, edited: Η ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία, πουθενά δεν αναφέρουν πόση εγγύηση πρέπει να δίνει κάποιος κατασκευαστής για τα προϊόντα του. Αυτό που quotάρεις είναι η νόμιμη εγγύηση (γράφει seller) EDIT: Απάντησα μόνο γιατί παρερμηνεύτηκαν αυτά που γράφω και γιατί quotαρίστηκα σε λάθος πλαίσιο. Δε θέλω να εμπλακώ σε "διαμάχη". Όποιος θέλει, υπάρχει άφθονο υλικό για διάβασμα, δε θα φάω την Κυριακή μου να "τσακώνομαι" στα φόρουμ 1
Super Moderators paredwse Δημοσ. 9 Νοεμβρίου 2014 Super Moderators Δημοσ. 9 Νοεμβρίου 2014 Επειδή ίσως απώλεσα είτε την ικανότητα ανάγνωσης είτε την ικανότητα κατανόησης, περιμένω να διαβάσω από τους ειδήμονες νομοθετικό κείμενο (με αριθμό νόμου και αριθμό άρθρου) στο οποίο να αναφέρεται διετής εγγύηση. 1
maxdore217 Δημοσ. 9 Νοεμβρίου 2014 Δημοσ. 9 Νοεμβρίου 2014 Πάνω σε αυτό έχω και εγώ μια απορία όπως και αρκετός κόσμος. Γιαυτό το καλύτερο είναι ας την λύση κάποιος που έχει κατανόηση ακριβός τον νόμο και τι θέλει να πει. Απ την μια δεν λέει όριο εγγύηση απ την άλλη λέει εύλογο χρονικό διάστημα που το προϊόν είναι τεχνολογικό σύγχρονο. Eμένα μου φέρνει περισσότερο σε αυτό που έχω βάλει στο spoiler: Απ την μια το κατάστημα θα λέει ότι η εγγύηση είναι φλου και με ένα χρόνο όλα είναι οκ! απ την άλλη θα λέμε για ελαττωματικότατο προϊόν " Γύλος, κύριε Πρόεδρε "
Getta Robo Δημοσ. 9 Νοεμβρίου 2014 Δημοσ. 9 Νοεμβρίου 2014 Αυτο κανει; http://europa.eu/youreurope/citizens/shopping/shopping-abroad/guarantees/index_en.htm Δινει και ιστοριουλα σαν παραδειγμα. Επισης επειδη δεν ειμαι ειδημον, θελω να ρωτησω τους ειδικους της κοινοτητας. Γιατι η Ευρωπαικη ενωση κατακεραυνωσε την apple, περι της αρνησης της να συμορφωθει με την διετη εγγυηση; http://www.macworld.co.uk/news/mac/eu-law-forces-apple-highlight-two-year-warranty-3348755/ Βρεχει η μας φτυνουν τελικα;
Moderators Malthador Δημοσ. 9 Νοεμβρίου 2014 Moderators Δημοσ. 9 Νοεμβρίου 2014 Εμένα άλλο μου κάνει εντύπωση, άσχετα με το αν ισχύει ή δεν ισχύει η διετής εγγύηση. Πας στον τάδε πωλητή ή στο τάδε σέρβις, λες για δύο χρόνια εγγύηση και σου ανταπαντούν ότι δεν γνωρίζουν κάτι τέτοιο ή ότι πρώτη φορά το ακούν. Αυτό δεν είναι κοροϊδία στα μούτρα του καταναλωτή; Είναι δυνατόν στη Sony ή στην Apple ή οπουδήποτε αλλού να μην έχει πάει ποτέ κανείς να αναφέρει για ευρωπαϊκές οδηγίες, νόμους κλπ; Γιατί ψεύδονται ασυστόλως; Τον εαυτό τους δυσφημίζουν, αν μη τι άλλο. 1
Super Moderators paredwse Δημοσ. 9 Νοεμβρίου 2014 Super Moderators Δημοσ. 9 Νοεμβρίου 2014 Αυτο κανει; http://europa.eu/youreurope/citizens/shopping/shopping-abroad/guarantees/index_en.htm Δινει και ιστοριουλα σαν παραδειγμα. Ίσως να μην πρόσεξες το σημείο εκείνο που έγραψα "νομοθετικό κείμενο (με αριθμό νόμου και αριθμό άρθρου) στο οποίο να αναφέρεται διετής εγγύηση". Εκτός εάν η ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής συνιστά κατ'εσέ νομοθετικό κείμενο σε οποιαδήποτε χώρα της ΕΕ... Νομοθετικό κείμενο στην Ελλάδα είναι νόμος ή προεδρικό διάταγμα - όχι ιστοσελίδες ούτε ιστοριούλες με παραδείγματα. Για να μην κουράζεσαι: νομοθετικό κείμενο που λέει όσα υποστηρίζεις δεν υφίσταται. Το άρθρο 5 παράγραφος 4 του νόμου 2251/1994 το ορίζει ρητά: «Η διάρκεια της εγγύησης πρέπει να είναι εύλογη σε σχέση με την πιθανή διάρκεια ζωής του προϊόντος. Ειδικά, για τα προϊόντα τεχνολογίας αιχμής, η διάρκεια της εγγύησης πρέπει να είναι εύλογη σε σχέση με το χρόνο κατά τον οποίο τα προϊόντα αυτά αναμένεται ότι θα παραμένουν σύγχρονα από τεχνολογική άποψη, αν ο χρόνος αυτός είναι συντομότερος από την πιθανή διάρκεια ζωής τους.» Πού είναι η διετής εγγύηση; Οεο; Και μάλιστα στα προϊόντα τεχνολογίας αιχμής (μία μάλλον ατυχής μετάφραση του γαλλικού όρου "technologies de pointe", ο οποίος είναι με τη σειρά του μεταφορά στα γαλλικά του αγγλικού όρου "high tech") η εγγύηση μπορεί να είναι και πιο σύντομη. Ναι, ο νόμος 2251/1994 είναι ο νόμος περί προστασίας του καταναλωτή, όπως τροποποιήθηκε από την οδηγία 2005/29 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου (ΕΕ L 149). Περιμένω λοιπόν ακόμη να δω νομοθετικό κείμενο που να αναφέρεται σε διετή εγγύηση. [...] Επισης επειδη δεν ειμαι ειδημον, θελω να ρωτησω τους ειδικους της κοινοτητας. Γιατι η Ευρωπαικη ενωση κατακεραυνωσε την apple, περι της αρνησης της να συμορφωθει με την διετη εγγυηση; http://www.macworld.co.uk/news/mac/eu-law-forces-apple-highlight-two-year-warranty-3348755/ Βρεχει η μας φτυνουν τελικα; Διάβασε λίγο καλύτερα γιατί δυστυχώς γράφεις ανακρίβειες: http://www.macrumors.com/2011/12/27/apple-fined-1-2-million-in-italy-over-warranty-disclosure-issues/ "The authority said Apple Sales International, Apple Italia and Apple Retail Italia did not properly inform customers that they were entitled to two years of free assistance under Italian law." 1ον Δεν ήταν η Ευρωπαϊκή Ένωση που επέβαλε πρόστιμο στην Apple αλλά η Ιταλική Δημοκρατία. 2ον Η παράβαση της Apple στην Ιταλία ήταν η ελλιπής ενημέρωση των καταναλωτών για την υποχρέωση να παρέχει (σύμφωνα με τον ιταλικό νόμο) 2ετή τεχνική υποστήριξη, όχι εγγύηση. Είχαμε και σχετική είδηση εδώ (όπου συζητήσαμε επί μακρόν και τα θέματα της δήθεν διετούς εγγύησης). Φαίνεται λοιπόν ότι δεν βρέχει αλλά μας φτύνουνε...
Προτεινόμενες αναρτήσεις