Χάρης Μυλωνίδης Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2014 Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2014 Δεν είναι εύκολο κατανοήσεις τον κόσμο σε όλο του το μεγαλείο αν δεν μπορείς να σκέφτεσαι Ελληνικά. Αυτή είναι η κεντρική ιδέα μιας συναρπαστικής πρωτοβουλίας του βρετανικού οργανισμού Iris Projects, o οποίος ασχολείται με την προώθηση της γνώσης σε όλους τους νέους που ζουν στην Αγγλία και τη γνωριμία τους με αρχαίες γλώσσες, δομές και πολιτισμούς, για να βοηθηθούν στα… Αγγλικά τους! Και ποια καλύτερη γλώσσα για να το πετύχει αυτό από τα Ελληνικά! Η πρωτοβουλία αυτή της Iris Projects ξεκίνησε σαν πιλοτικό πρόγραμμα το 2006, και εισήγαγε με επιτυχία τα Λατινικά σε δεκάδες δημόσια σχολεία. Το αμέσως επόμενο βήμα κατά το σχέδιο ήταν να εισαχθεί η Ελληνική ώστε τα παιδιά να μάθουν σε βάθος τον τρόπο να σκέπτονται και να χειρίζονται τα …αγγλικά! Τα blogs γράφουν: «Now look, Latin's fine, but Greek might be even Beta» (Κοίτα, τα Λατινικά μια χαρά είναι αλλά τα Ελληνικά είναι ακόμα καλύτερα!) «Τώρα η μητρική γλώσσα του Αρχιμήδη και του Ηροδότου, πρέπει να χρησιμοποιηθεί πιο ουσιαστικά ώστε για να βοηθήσει τα παιδιά των δημοτικών τα οποία προέρχονται από χαμηλότερα κοινωνικά στρώματα να βελτιώσουν τα αγγλικά τους!» Για όσους πιστεύουν ότι τα αρχαία Ελληνικά είναι μια νεκρή γλώσσα, η απάντηση έρχεται από την διευθύντρια του προγράμματος Lorna Robinson η οποία είναι πεπεισμένη ότι η κλασική ελληνική θα μπορούσε να αποδειχθεί ακόμη πιο δημοφιλής και ιδιαίτερα χρήσιμη: «Τα αρχαία Ελληνικά είναι απλά μια υπέροχη γλώσσα, γεμάτη από όμορφα λόγια και συναρπαστικές ιδέες. Τα έργα στην αρχαία Ελλάδα έχουν διαμορφώσει τη μελέτη των μαθηματικών, της επιστήμης και του πολιτισμού για αιώνες. Τα παιδιά θα το απολαύσουν και θα επωφεληθούν από τις πάμπολλες χρήσεις κι εφαρμογές των Ελληνικών στην ζωή μας. Δομή, τρόπος σκέψης, λύση προβλημάτων, κατανόηση εννοιών, φαντασία, ετυμολογία, ορθογραφία, παραγωγή νέων λέξεων… Σίγουρα λοιπόν όλη αυτή η μεθοδολογία σκέψης βοηθά με τα αγγλικά και τη δομή τους! Επίσης, θα συνδεθούν με άλλες πτυχές του σχολικού προγράμματος, από την ιστορία και τη γεωγραφία, μέσω της επιστήμης, των μαθηματικών, του θεάτρου, της τέχνης και του αθλητισμού, όπου και αυτά ήταν όλα συνυφασμένα μέσα στην Ελληνική Παιδεία δημιουργώντας ολοκληρωμένους ανθρώπους" λέει η Δρ Ρόμπινσον. Τα μαθήματα ελληνικών θα ξεκινήσουν για 160 μαθητές σε τρία σχολεία στην Οξφόρδη, τον Σεπτέμβριο. Επιπλέον άλλα 10 σχολεία θα κάνουν κάποια πιλοτικά μαθήματα. Η Sue Baker, επικεφαλής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Ανατολικής Οξφόρδης, είπε ότι στο Cowley όπου ομιλούνται 26 γλώσσες, πολλοί από τους μαθητές της είναι ειδήμονες στο να μαθαίνουν γλώσσες: «Τα Λατινικά που κάναμε πριν από μερικά χρόνια είχαν απρόσμενη επιτυχία και πολλά από τα παιδιά ήδη γνωρίζουν δύο γλώσσες ή ίσως τρεις. Έχουν συνηθίσει να λειτουργούν με διαφορετικά κείμενα. Ετσι είναι απολύτως προετοιμασμένα για να εισαχθούν στην αρχαία ελληνική γραμματεία. Γιατί τα αρχαία Ελληνικά δεν είναι μόνο μια εκμάθηση ξένης γλώσσας. Είναι μια ολόκληρη κουλτούρα που θα συνοδεύει το παιδί για όλη του τη ζωή. Θα εντείνει την αίσθησή τους για τη γλώσσα, θα μπορούν να δουν τις συνδέσεις μεταξύ των γλωσσών, θα μαθαίνουν να σκέφτονται και είναι και διασκέδαση!». Η Δρ Ρόμπινσον, η οποία θα διδάξει αρχικά μία ώρα κάθε δεύτερη εβδομάδα, είπε: «Οι άνθρωποι μπορεί να αποθαρρύνονται στην ιδέα της εκμάθησης μιας γλώσσας που έχει ένα διαφορετικό αλφάβητο. Στην πραγματικότητα, όμως, έχουμε διαπιστώσει ότι, ενώ έχει προστεθεί μία επιπλέον διάσταση στην εκπαίδευση, οι άνθρωποι μπαίνουν πολύ γρήγορα στο κλίμα και πραγματικά απολαμβάνουν τη μεταλαμπάδευση της γνώσης». Οι μαθητές θα διδάσκονται όχι μόνο το αλφάβητο, τη γραμματική και το λεξιλόγιο, αλλά θα μάθουν επίσης και για τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης των Ολυμπιακών Αγώνων, τις κωμωδίες του Αριστοφάνη και γενικά το αρχαίο Δράμα. Παρά το ότι έχει γίνει μεγάλη καμπάνια και προώθηση των Λατινικών στα σχολεία, η Δρ. Ρόμπινσον πιστεύει ότι η Ελληνική θα μπορούσε να ξεπεράσει σε δημοτικότητα τα λατινικά επειδή οι άνθρωποι τείνουν να τη θεωρούν πιο συναρπαστική και ενδιαφέρουσα και διακατέχονται από δέος και γοητεία για τους μύθους και τη φιλοσοφία των αρχαίων Ελλήνων. Άλλωστε, όπως γράφουν και στα blogs για το θέμα αυτό, δεν υπάρχει τομέας που να μην είχε αναπτυχθεί πλήρως στην Αρχαία Ελλάδα και να μην αποτελεί αφετηρία για οτιδήποτε κάνουμε τώρα. Αντιγράφουμε: Μαθηματικά - Σύμφωνα με το θεώρημα του Πυθαγόρα, σε ένα τρίγωνο δεξιά γωνία του τετραγώνου της υποτείνουσας ισούται με το άθροισμα των τετραγώνων των άλλων δύο πλευρών. Επιστήμη – Ο Αρχιμήδης παρατήρησε ότι το επίπεδο του νερού στο μπάνιο, σημείωσε άνοδο πήρε μέσα και συνειδητοποίησα ότι αυτό το αποτέλεσμα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για τον προσδιορισμό του όγκου των αντικειμένων. Ιθαγένεια - Η Αθήνα ήταν η πρώτη γνωστή δημοκρατία, όπου οι πολίτες ψήφιζαν για τη νομοθεσία. Αθλητισμός - Οι πρώτοι Ολυμπιακοί Αγώνες ήταν μια σειρά αθλητικών αγώνων για τις πόλεις-κράτη της αρχαίας Ελλάδα. Ιστορία - Ηρόδοτος θεωρήθηκε ως ο «πατέρας της Ιστορίας» στο δυτικό πολιτισμό και ήταν ο πρώτος ιστορικός γνωστή για τη συλλογή υλικών, δοκιμών ακρίβειά τους και θα τα εμφανίζουν ως αφήγηση. Ιατρική – Ο Ιπποκράτης θεωρείται ο πατέρας της Ιατρικής. Φιλοσοφία – Ο Σωκράτης, μεταξύ πολλών άλλων φιλοσόφων και σοφών της εποχής, θεωρείται ο πατέρας της Φιλοσοφίας. Και ο κατάλογος είναι ατέλειωτος. και κάτι για το τέλος: Ο καθηγητής του Πανεπιστημίου της Σορβόνης Κάρολος Φωριέλ είπε: «Η Ελληνική έχει ομοιογένεια σαν την Γερμανική, είναι όμως πιο πλούσια από αυτήν. Έχει την σαφήνεια της Γαλλικής, έχει όμως μεγαλύτερη ακριβολογία. Είναι πιο ευλύγιστη από την Ιταλική και πολύ πιο αρμονική από την Ισπανική. Έχει δηλαδή ό,τι χρειάζεται για να θεωρηθεί η ωραιότερη γλώσσα της Ευρώπης.» *** Ρώτησαν κάποτε τον Γκαίτε, οι μαθητές του: - «Δάσκαλε, τι να διαßάσουµε για να γίνουµε κι εμείς σοφοί όπως κι εσύ;»- «Τους Έλληνες κλασικούς».- «Και όταν τελειώσουµε με τους Έλληνες κλασικούς τι να διαßάσουµε;»- «Πάλι τους Έλληνες κλασικούς.» Χωρίς ίχνος ειρωνείας αναρωτιέται με αγωνία: Μήπως θα έπρεπε να στείλουμε τα παιδιά μας να σπουδάσουν αρχαία Ελληνικά στην Αγγλία; πηγή: http://www.e-fungus.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=140:2011-02-11-09-06-17&catid=47:2011-01-18-13-55-28&Itemid=64
doctor_667 Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2014 Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2014 Εδώ τα προωθεί η Apple γιατί τα καταλαβαίνουν καλύτερα τα κομπιούτερς, στα Αγγλικά θα κολλήσουμε;
NT1G Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2014 Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2014 Παρασκευή, 11 Φεβρουάριος 2011 Πρόσφατο μπορώ να πω.
Chrisxxx Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2014 Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2014 Καμια 20αρια χρόνια αυτό το πραγμα.. Αρχίζει να θυμίζει λίγο την ψηφοφορία που έγινε για το ποια γλώσσα θα γινει διεθνεις και τα ελληνικα έχασαν για μια ψήφο απο τα αγγλικά 2
frenzy Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2014 Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2014 Δεν είναι εύκολο κατανοήσεις τον κόσμο σε όλο του το μεγαλείο αν δεν μπορείς να σκέφτεσαι Ελληνικά. 1
GreyHorse Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2014 Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2014 Δεν τους μαθαίνουν καλύτερα καμιά επίκαιρη γλώσσα όπως τα γερμανικά, έστω και νεοελληνικά που θα τους φανούν και χρήσιμες; Έστω μια ιστορία, που αν ρωτήσεις οποιονδήποτε ξένο τι γλώσσα μιλούσε ο άγιος Νικόλαος, (που ήταν και επίκαιρος προχθεσινή γιορτή που για καθολικούς και προτεστάντες είναι ο άγιος που φέρνει δώρα στα παιδιά στις 6 Δεκέμβρη) θα σου πουν ότι μιλούσε τούρκικα και ήταν τούρκος; 1
frenzy Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2014 Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2014 Μαθηματικά - Σύμφωνα με το θεώρημα του Πυθαγόρα, σε ένα τρίγωνο δεξιά γωνία του τετραγώνου της υποτείνουσας ισούται με το άθροισμα των τετραγώνων των άλλων δύο πλευρών. Επιστήμη – Ο Αρχιμήδης παρατήρησε ότι το επίπεδο του νερού στο μπάνιο, σημείωσε άνοδο πήρε μέσα και συνειδητοποίησα ότι αυτό το αποτέλεσμα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για τον προσδιορισμό του όγκου των αντικειμένων. Την δεξιά γωνία σε παρκινγκ την έφαγε; Η μπανιέρα πήρε μέσα νερό ή ο Αρχιμήδης;
leftermann Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2014 Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2014 προφανώς το google translate δεν ξέρει καλά ελληνικά...
frenzy Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2014 Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2014 προφανώς το google translate δεν ξέρει καλά ελληνικά... Ναι, απλά ήθελα να τονίσω πως αυτοί που υπερηφανεύονται για την γλώσσα τους δεν την σέβονται κιολας απαραιτήτως. Κατά τ' άλλα, σε πολλές χώρες διδάσκονται και μυθολογία και αρχαία ελληνικά, αλλά όταν ρωτούν για την σύγχρονη Ελλάδα, βλέπουν κάτι οπισθοδρομικους γιδοβοσκούς, παρελάσεις και παπάδες με στρογγυλά ημίψηλα και μούσια (και Κυκλάδες, πολλές Κυκλάδες). Αρμέγουμε την ίδια αγελάδα εδώ και 2000 χρόνια, τα μαστάρια σταφίδιασαν. 5
Χάρης Μυλωνίδης Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2014 Μέλος Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2014 Το άρθρο δεν είναι δικό μου είναι απλά αντιγραφή Και για τους εξυπνάκηδες ένα έχω να πω Εν Οίδα ότι ουδέν Οίδα Σωκράτης frenzy πρόσεχε πως μιλάς δεν σε έβρισα οκ
tritonas00 Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2014 Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2014 φαση, ελλαδα το κεντρο του κοσμου και ετσι?
frenzy Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2014 Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2014 Εν Οίδα ότι ουδέν Οίδα Σωκράτης Το ρητό χρησιμοποιείται για να προβάλλει την προσπάθεια για γνώση και όχι για να δικαιολογήσει την αδιαφορία προς αυτήν. Στον Σωκράτη απαντώ με Oscar Wilde, κι αυτός διάσημος ομοφυλόφιλος, αρκετά on topic: Μost people are other people. Their thoughts are someone else's opinions, their lives a mimicry, their passions a QUOTATION. 2
Χάρης Μυλωνίδης Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2014 Μέλος Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2014 frenzy είσαι αξιολύπητος αγόρι μου αυτό έχω να πω απαξιώ να ασχοληθώ με την πάρτι σου
forgotten Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2014 Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2014 δεν διευκρινιζει ποια διαλεκτο της αρχαιας ελληνικης ? αττικη ιωνικη ,δωρικη και τα τοιαυτα ,τα πλειστα εικαζομενα απο οτι διασωθηκε απο τους αλεξανδρινους
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα