Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Καλησπέρα σας, θα ήθελα την γνώμη σας σε ένα θέμα που με βασανίζει εδώ και αρκετό καιρό...

Έχω τελειώσει το τμήμα φυσικής του ΑΠΘ και έχω κάνει μεταπτυχιακό στο ατμοσφαιρικό περιβάλλον στο τμήμα μηχανικών περιβάλλοντος. Δούλεψα ένα χρόνο σε φροντιστήριο και δεν μου άρεσε καθόλου η προοπτική να κάνω αυτό το επάγγελμα σε όλη μου την ζωή. Δυστυχώς όμως όσο και να ψάχνω δεν βρίσκω κάποια διέξοδο από το βασικό μου πτυχίο. Τελευταία κοιτούσα για διδακτορικά και ένας καθηγητής μου από το μεταπτυχιακό μου είπε πως ίσως μπορέσω να ξεκινήσω με κάποια επιδότηση.

Το ερώτημα είναι το εξής: αξίζει τον κόπο να κάνω διδακτορικό; (δηλ, θα με βοηθήσει επαγγελματικά) ή μήπως να δώσω για κατατακτήριες σε κάποια άλλη σχολή; (πχ πολυτεχνική)  ή από κάποιος γνωρίζει να προτείνει κάτι άλλο..

Η αλήθεια είναι ότι είμαι πάρα πολύ απογοητευμένη και έχω κουραστεί αρκετά από τα τόσα χρόνια σπουδών και θα ήθελα ότι κάνω από εδώ και πέρα να έχει πιθανότητες να μου ανοίξει κάποια διέξοδο...

Δημοσ.

Σαν μετεωρολογος ή σεισμολόγος ή xxxxλόγος δεν θα μπορουσες να εργαστεις με το πτυχιο Φυσικης που εχεις;

 

Απορουσα παντα με αυτα τα πτυχια.. Φυσικος, μαθηματικος, φιλογολος.. τι σκατα προσφερουν σαν εργασια μετα?

Γινεσαι μονο δασκαλακος, αντε και πρυτανης?

 

Εχω μια υποψια οτι απλως οι γνωσεις των παραπανω μαθηματων, περνανε απο γενια σε γενια και μονο. Δεν εξελισσονται δηλαδη οι γνωσεις, καθως φανταζουν σαν δογμα. Αντε να βρεις μια καινουρια εξισωση σα μαθηματικος (ενας στα 1000 ατομα πχ ο οποιος θα παρει και βραβειο), αντε να ανακαλυψεις το μποζονιο σαν φυσικος, και να γραψεις ενα ολοκληρο κεφαλαιο σε βιβλιο 450 σελιδων, αντε να βρεις ενα συλλεκτικο αρχαιο κειμενο σε καποια ανασκαφη, και να το μεταφρασεις σαν φιλολογος/αρχαιολογος πχ. Αλλα ειναι κατι που δεν θα το κανουν ολοι μολις παρουν το πτυχιο. Συνηθως ολοι μετα τα πτυχια αυτα, ξανα αναμεταδιδουν σε νεοτερους την γνωση.

 

Αν εισαι χημικος πχ, οκ, η χημεια δεν σταματαει ποτε, ο ανθρωπος θα προσπαθει παντα να εφευρει καινουρια υλικα κτλ. Αν εισαι γεωπονος θα φροντιζεις για το καλο των φυτων και τις αμετρητες ασθενειες που εχουν, το καθενα απο τα 1000+ ειδη τους. Αν εισαι κτηνιαρος το ιδιο.

 

Σχετικα με το μεταπτυχιακο σου σαν μηχανικος περιβαλλοντος..

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE%B7%CF%87%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE_%CE%A0%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%B2%CE%AC%CE%BB%CE%BB%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%BF%CF%82

 

δεν θα μπορουσες να πας σε διυλιστηρια της χωρας, πετρελαια, ευδαπ, αποβλητα, κτλ, οτι δηλαδη γραφει στο βικιπαιδεια? Εκανες αιτησεις;

 

Το διδακτορικο πανω στην Φυσικη παντως, ετσι οπως το εχω στο μυαλο μου δηλαδη, μπορει να σου μαθει νεα πραγματα που ειναι ενδιαφερον ισως, αλλα παλι καθηγητρια θα γινεις.. στο μυαλο μου. Εκτος αν εισαι απο αυτους τους λιγους που ανακαλυπτουν κατι νεο, και γινονται γνωστοι, κτλ ,κτλ.

  • Like 1
Δημοσ.

Υπάρχουν άπειρα πράγματα που μπορούν να μελετήσουν οι μαθηματικοί και οι φυσικοί ως ερευνητές, καθώς και στην εκπαίδευση όσον αφορά την έρευνα για νέους τρόπους και μεθόδους εκπαίδευσης, βελτίωσης παιδαγωγικών πρακτικών στην εκμάθηση κτλ. Τώρα για την ειδικότητα που έκανε στο μεταπτυχιακό ο ts, δεν ξέρω ακριβώς, ίσως ερευνητής σε κάποιον τομέα του εξωτειρκού.

Δημοσ.
Δυστυχώς όμως όσο και να ψάχνω δεν βρίσκω κάποια διέξοδο από το βασικό μου πτυχίο. Τελευταία κοιτούσα για διδακτορικά και ένας καθηγητής μου από το μεταπτυχιακό μου είπε πως ίσως μπορέσω να ξεκινήσω με κάποια επιδότηση.

Το ερώτημα είναι το εξής: αξίζει τον κόπο να κάνω διδακτορικό; (δηλ, θα με βοηθήσει επαγγελματικά) ή μήπως να δώσω για κατατακτήριες σε κάποια άλλη σχολή; (πχ πολυτεχνική)  ή από κάποιος γνωρίζει να προτείνει κάτι άλλο..

Η αλήθεια είναι ότι είμαι πάρα πολύ απογοητευμένη και έχω κουραστεί αρκετά από τα τόσα χρόνια σπουδών και θα ήθελα ότι κάνω από εδώ και πέρα να έχει πιθανότητες να μου ανοίξει κάποια διέξοδο...

 

Τι ακριβως θελεις να κανεις? Θελεις να συνεχισεις, εαν δοθεί η ευκαιρία, σε ατμοσφαιρικο περιβάλλον/γενικότερα φυσική?

Η γνώμη μου ειναι απο βάση φυσικής, μπορείς να πας αρκετά παραπέρα σε ακαδημαϊκό/ερευνητικό περιβάλλων, σε interdisciplinary πεδίο.  Με ενα γρήγορο ψάξιμο βρήκα τις εξης σελίδες

 

alljobopenings

aps

prospects

 

Μπορείς να πάρεις κάποιες ιδέες για παραπάνω εξέλιξη.

 

Απο κει και πέρα, σίγουρα δεν θα εβλεπα το διδακτορικό σαν δι-εξοδο (?) απο το βασικό πτυχίο. Το αν αξίζει τον κόπο, θα εξαρτηθεί απο πολλούς παράγοντες, supervisor, topic, successful results, career plans etc.. τα οποια μου είναι δύσκολο να κρίνω και στην πορεία μπορεί να αλαξουν και για σενα. Θα σου προτεινα παντως να κοιτάξεις και να συγκρινεις τουλάχιστον το διδακτορικο που σου προσφερεται απο τον καθηγητη σου με ενα διδακτορικό σε interdisciplinary research (Physics + ?, παραδειγμα 1, γενικο  παραδειγμα 2), με ενα δεύτερο interdisciplinary μεταπτυχιακό, και  industry. Αυτό για να αποκτήσεις επιπλέον εμπειρία και δεξιότητες αξιοποιώντας παράλληλα τις γνώσεις, τουλαχιστον του BSc.

Δημοσ.

Το διδακτορικό συνδέεται τυπικά με την προοπτική απασχόλησης στον τομέα της έρευνας. Εφόσον αποσκοπείς στην τεχνική απασχόληση, θα σου συνιστούσα να εξετάσεις χώρες με αυξημένη ζήτηση μηχανικών περιβάλλοντος. Η Γερμανία και η Νορβηγία αποτελούν χαρακτηριστικά παραδείγματα τέτοιων χωρών.

Δημοσ.

Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις,

από το βασικό μου πτυχίο έχω την υπογραφή περιβαλλοντικών μελετών και έτσι έχω ψάξει σε τεχνικά γραφεία, περιβαλλοντικά γραφεία, βιομηχανικές μονάδες που έχουν γραφείο περιβάλλοντος κτλ. Δυστυχώς για μένα συνειδητοποίησα πως παντού προτιμούν μηχανικούς. Πάνω στην έρευνα ένας φυσικός μπορεί να κάνει πολλά πράγματα αλλά υπάρχουν κάποια σοβαρά κατά την γνώμη μου μειονεκτήματα...είναι πολύ μικρό αν υπάρχει) το οικονομικό αντίκρισμα, είναι πολλά τα χρόνια που πρέπει να συνεχίσεις το σκληρό διάβασμα και τελικά που οδηγεί όλο αυτό; Δεν νομίζω πως όλοι οι κάτοχοι διδακτορικού μπορούν να απασχοληθούν ακαδημαϊκά. Γενικά θα προτιμούσα μια <<τεχνική>> δουλειά για αυτό σκεφτόμουν και τις κατατακτήριες..

Δημοσ.

Απορουσα παντα με αυτα τα πτυχια.. Φυσικος, μαθηματικος, φιλογολος.. τι σκατα προσφερουν σαν εργασια μετα?

Γινεσαι μονο δασκαλακος, αντε και πρυτανης?

Αυτό είναι καθαρά ελληνική νοοτροπία. Ενας μαθηματικός θα μπορούσε να κάνει ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ με την κατάλληλη "on the job" εκπαίδευση. Από χρηματιστηριακά, ασφαλιστικά, consulting κλπ κλπ

 

Εχω μια υποψια οτι απλως οι γνωσεις των παραπανω μαθηματων, περνανε απο γενια σε γενια και μονο. Δεν εξελισσονται δηλαδη οι γνωσεις, καθως φανταζουν σαν δογμα. Αντε να βρεις μια καινουρια εξισωση σα μαθηματικος (ενας στα 1000 ατομα πχ ο οποιος θα παρει και βραβειο), αντε να ανακαλυψεις το μποζονιο σαν φυσικος, και να γραψεις ενα ολοκληρο κεφαλαιο σε βιβλιο 450 σελιδων, αντε να βρεις ενα συλλεκτικο αρχαιο κειμενο σε καποια ανασκαφη, και να το μεταφρασεις σαν φιλολογος/αρχαιολογος πχ. Αλλα ειναι κατι που δεν θα το κανουν ολοι μολις παρουν το πτυχιο. Συνηθως ολοι μετα τα πτυχια αυτα, ξανα αναμεταδιδουν σε νεοτερους την γνωση.

 

Αν εισαι χημικος πχ, οκ, η χημεια δεν σταματαει ποτε, ο ανθρωπος θα προσπαθει παντα να εφευρει καινουρια υλικα κτλ. Αν εισαι γεωπονος θα φροντιζεις για το καλο των φυτων και τις αμετρητες ασθενειες που εχουν, το καθενα απο τα 1000+ ειδη τους. Αν εισαι κτηνιαρος το ιδιο.

Ανοησίες

 

 

Σχετικα με το μεταπτυχιακο σου σαν μηχανικος περιβαλλοντος..

http://el.wikipedia.org/wiki/Μηχανική_Περιβάλλοντος

 

δεν θα μπορουσες να πας σε διυλιστηρια της χωρας, πετρελαια, ευδαπ, αποβλητα, κτλ, οτι δηλαδη γραφει στο βικιπαιδεια? Εκανες αιτησεις;

Τώρα σοβαρά, προτείνεις σε κάποιον να πάρει "κατευθυνση" για το τι μπορεί να κάνει από το wikipedia ?

 

 

Το διδακτορικο πανω στην Φυσικη παντως, ετσι οπως το εχω στο μυαλο μου δηλαδη, μπορει να σου μαθει νεα πραγματα που ειναι ενδιαφερον ισως, αλλα παλι καθηγητρια θα γινεις.. στο μυαλο μου. Εκτος αν εισαι απο αυτους τους λιγους που ανακαλυπτουν κατι νεο, και γινονται γνωστοι, κτλ ,κτλ.

Επαγγελματικά, πέρα από το ενδεχόμενο ακαδημαϊκής καριέρας, ένα διδακτορικό στην Ελλάδα έχει πολύ λίγα να προσφέρει.

Το διδακτορικό συνδέεται τυπικά με την προοπτική απασχόλησης στον τομέα της έρευνας. Εφόσον αποσκοπείς στην τεχνική απασχόληση, θα σου συνιστούσα να εξετάσεις χώρες με αυξημένη ζήτηση μηχανικών περιβάλλοντος. Η Γερμανία και η Νορβηγία αποτελούν χαρακτηριστικά παραδείγματα τέτοιων χωρών.

 

Quoted for emphasis

  • Like 1
Δημοσ.

Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις,

από το βασικό μου πτυχίο έχω την υπογραφή περιβαλλοντικών μελετών και έτσι έχω ψάξει σε τεχνικά γραφεία, περιβαλλοντικά γραφεία, βιομηχανικές μονάδες που έχουν γραφείο περιβάλλοντος κτλ. Δυστυχώς για μένα συνειδητοποίησα πως παντού προτιμούν μηχανικούς. Πάνω στην έρευνα ένας φυσικός μπορεί να κάνει πολλά πράγματα αλλά υπάρχουν κάποια σοβαρά κατά την γνώμη μου μειονεκτήματα...είναι πολύ μικρό αν υπάρχει) το οικονομικό αντίκρισμα, είναι πολλά τα χρόνια που πρέπει να συνεχίσεις το σκληρό διάβασμα και τελικά που οδηγεί όλο αυτό; Δεν νομίζω πως όλοι οι κάτοχοι διδακτορικού μπορούν να απασχοληθούν ακαδημαϊκά. Γενικά θα προτιμούσα μια <<τεχνική>> δουλειά για αυτό σκεφτόμουν και τις κατατακτήριες..

 

Το θέμα είναι τί ακριβώς θες να κάνεις, και αν δεν αποφασίσεις, δεν πρόκειτε να αφοσιωθείς στο βρεις το δρόμο που θα ακολουθήσεις. (μην περιμένεις από τους άλλους).

 

Γιατί άλλο "σχετική δουλειά και ό,τι νάναι" και άλλο "θέλω καθαρά να ασχοληθώ με αυτό".

  • Like 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...