giorgos147 Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2016 Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2016 Καλησπέρα, εδώ και αρκετές μέρες προβληματίζομαι βαθύτατα με ένα θέμα το οποίο πιστεύω απασχολεί, ή θα έπρεπε να απασχολεί τους περισσότερους από εμάς και το οποίο επιδέχεται διάλογο. Η ερώτηση μου, λοιπόν, είναι η εξής. Εφόσον ο Χριστιανισμός αποτελεί μία Θρησκεία η οποία προβάλλει ή μάλλον θέλει να προβάλλει την Αγάπη, την Ειρήνη και την Αλληλεγγύη προς τον συνάνθρωπο, τότε ποιος ο λόγος οι Άγιοι να προβάλλονται ως αιμοδιψείς πολεμιστές. Αν κοιτάξουμε, για παράδειγμα, την εικόνα του Αγίου Δημητρίου, ή μάλλον μία από τις πολλές εικόνες που βρήκα, όλες είχαν ένα κοινό: έναν Άγιο, να καβαλάει ένα άλογο, να βρίσκεται σε πλεονεκτική καθαρά θέση έναντι του "εχθρού" και μάλιστα να τον λαβώνει (και ίσως στη συνέχεια να τον εξευτελίζει με το γνωστό, τότε, τρόπο, σέρνοντας το νεκρό πτώμα του δεμένο στο άλογο του). Ιδιαίτερα, μία από αυτές τις φωτογραφίες, προσπαθεί σκόπιμα να περάσει και κάποιες λανθάνουσες αρνητικές αντιλήψεις. Σας παραθέτω την εικόνα και βγάλτε άποψη μόνοι σας. Στην εικόνα παρατηρούμε επίσης τα εξής: 1. Μία ηδονική-ψυχρή ευχαρίστηση στο πρόσωπο του Αγίου, την ώρα που αφαιρεί μία ζωή (άδικα) 2. Διακρίνουμε το πώς διδάσκει σε νεαρά παιδιά την τέχνη του Θανάτου αν και χαρακτηριστικά στο πρόσωπο του παιδιού διαγράφεται μία απέχθεια προς το γεγονός 3. Το Θεό που δίνει εντολές στο πώς να επιτευχθεί ο εικονιζόμενος φόνος 4. Έναν παπά που λαμβάνει μάλλον τις εντολές (3) και τις μεταφέρει στον Άγιο 5. Τη χαρακτηριστική έκφραση πόνου και απόγνωσης, η οποία ακολουθείται από ένα γιατί, που διαγράφεται στο πρόσωπο του δολοφονηθέντος ανθρώπου (ο οποίος χρωματίζεται σκόπιμα) Θα ήθελα πολύ αφού επεξεργαστείτε με καθαρό μυαλό και κριτική σκέψη, τόσο την εικόνα όσο και τα όσα παρέθεσα, να συζητήσουμε επί του θέματος. Ευχαριστώ^ 2
παπι Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2016 Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2016 Ο χριστιανισμός είναι μια πολύ παλιά ιστορία. Προφανώς και θα έχει πολύ διαφορετικά στερεότυπα.
Βασίλης_29 Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2016 Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2016 Τις εικόνες κάποιοι τις σχεδιάζουν, άρα το τι θα εικονίζεται εκεί εξαρτάται από το τι έχει στο μυαλό του ο δημιουργός της κάθε εικόνας. Η κάθε θρησκεία μπορεί να ορίζει οτι θέλει, το πως αποτυπώνει κάτι υπο μορφή εικόνας το ανθρώπινο μυαλό δεν ταυτίζεται πάντα με το τι ορίζει η κάθε θρησκεία. Το ίδιο ισχύει και πως ερμηνεύει κάτι ένας τρίτος παρατηρητής, υπάρχει υποκειμενικότητα. Στην Σερβία υπάρχει ίσως μια από τις μοναδικές εικόνες που δείχνουν τον Χριστό με όπλο (ένα δόρυ). Ο παπάς στο μοναστήρι εκεί που βρίσκεται η εικόνα λέει οτι το όπλο δεν είναι πραγματικό αλλά πνευματικό, άλλος θα πει άλλη άποψη. Και στην εικόνα που παραθέτεις κάποιος θα πει για πραγματικά όπλα και φόνους και κάποιος άλλος για "πνευματικά" όπλα και διάφορα άλλα επιχειρήματα. Η τέχνη γενικά ερμηνεύεται ποικιλοτρόπως. 1
girologos Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2016 Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2016 Τι ψάχνεις να βρεις ρε φιλος ...σου προτείνω να διαβάσεις το βιβλίο (η μαύρη Βίβλος της εκκλησίας )οι μισοί άγιοι μόνο άγιοι δεν υπήρξαν .... 2
giorgos147 Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2016 Μέλος Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2016 Φίλε girologos μην μπλέκεις σατανιστικά τερτίπια στο θέμα μας. Θα παρακαλούσα για σοβαρές απαντήσεις.
Puladogaver Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2016 Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2016 Η εικονα που βλεπεις και οι εικονες δεν εχουν σχεση με αυτο που βλεπεις, ειναι η αντισταση εναντια στο κακο τις περισσοτερες φορες αλλα πνευματικα! Επισης κατι σχετικο μην ξεχνας οτι μερικα ζωγραφιστηκαν απο ανθρωπους που οι πρισσοτεροι δεν εχουν σχεση με την θρησκεια και ολο αυτο το κανουνε και καλα ως δουλεια αδιαφορωντας για το μετεπειτα. Κανενας που να ειναι Αγιος δεν γινεται να συμβαδιζει με τετοιες πραξεις η εστω αυτος που θελει να λεγεται χριστιανος. Γυρω μας υπαρχουν ανθρωποι που νομιζουν οτι ειναι χριστιανοι, ακολουθωντας εντελως αντιθετα αυτα που λεει η θρησκεια και οι εντολες, επισης οι χειροτεροι ειναι αυτοι που θελουν να δειχνονται, υπαρχουν κληρικοι οι οποιοι επισης ειναι εκτος τοπου. Ειναι μεγαλα τα ποσοστα πλεον και ολοενα μεγαλωνουν των ασχετων! Το κακο, η βια, το μισος, η αλαζονεια κλπ δεν εχουν θεση σε καποιον που θελει λεγεται Χριστιανος. Υπαρχουν πολλες ιστοριες αληθινες Αγιων οπου ποτε δεν προεβησαν σε κανενα κακο απεναντι στον συνανθρωπο (εχθρο) τους και εκεινοι προτιμησαν να τους βασανισουν και αλλα τοσα αλλα μετα επηλθε η τιμωρια!
girologos Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2016 Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2016 Φίλε girologos μην μπλέκεις σατανιστικά τερτίπια στο θέμα μας. Θα παρακαλούσα για σοβαρές απαντήσεις. ΣΑΤΑΝΙΣΤΙΚΑ ΤΕΡΤΙΠΙΑ !μαλιστα....ποσό σκοτάδι ποια ;;;;;; ΥΓ:μάλλον θα προβληματίζεσαι για καιρό ακόμα με τα πιστεύω σου.... sorry για το off topic τότε.καλη συνέχεια ... 6
silverado Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2016 Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2016 http://www.protothema.gr/world/article/494003/friki-10hrono-agori-apokefalizei-aihmaloto-tzihadiston/ http://www.pronews.gr/portal/item/%CE%BF-%CF%80%CF%8D%CF%81%CE%B3%CE%BF%CF%82-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%BA%CF%81%CE%B1%CE%BD%CE%AF%CF%89%CE%BD-%CF%83%CF%84%CE%B7-%CF%83%CE%B5%CF%81%CE%B2%CE%AF%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%BF-%C2%AB%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CF%84%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C%C2%BB-%CE%B1%CF%80%CE%BF%CF%84%CF%8D%CF%80%CF%89%CE%BC%CE%B1-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%BF%CE%B8%CF%89%CE%BC%CE%B1%CE%BD%CF%8E%CE%BD-%CF%83%CF%84%CE%B1-%CE%B2%CE%B1%CE%BB%CE%BA%CE%AC%CE%BD%CE%B9%CE%B1-%CE%B2%CE%AF%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BF @giorgos147Οταν οι απεναντι εκαναν τετοια πραγματα,νομιζω οτι εισαι καπως υπερβολικος, στο ποσο σε απασχολει γιατι οι Αγιοι προβαλλονται σε καποιες εικονες ως αιμοδιψεις πολεμιστες.Φανταζομαι οτι εσυ σε τετοιες καταστασεις θα αντιμετωπιζες καλυτερα τους απεναντι με Γαλλικα και πιανο. 1
taazz Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2016 Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2016 Μίλα με κανένα θεολόγο να σου λύσει της απορίες. Γενικά σε βρίσκω λίγο στενόμυαλο, πχ η παρουσία του θεού σημαίνει ότι η μάχη έγινε με τις ευλογίες του ή στο όνομα του, η παρουσία του ιερέα ότι η εκκλησία συμφώνησε ή επωφελήθηκε από την εικονιζόμενη μάχη και όχι ότι έκανε τον μεταφραστή στις βήμα προς βήμα οδηγίες του θεού. Όταν λέμε με την καθοδήγηση του θεού φυσικά και δεν εννοούμε ένα κείμενο "how to kill your enemy a simple 12 step guide" αλλά κάτι στο στιλ της καθοδήγησης που παίρνεις από μια πυξίδα και το πρόσωπο που βλέπεις δεν είναι ανθρώπου αλλά μιας ολόκληρης νοοτροπίας ιδεολογίας κλπ. Ο ανθρωπομορφισμός επικρατεί στην εικονογραφία είναι μια τεχνική που μπορεί να συγκριθεί (πολύ επιφανειακά) με τις παρομοιώσεις στον γραπτό λόγο. 1
Super Moderators Thresh Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2016 Super Moderators Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2016 Άγιος Κών/νος ftw! Μερικούς ακόμα να σκότωνε και θα τον είχαν σαν unofficial μαθητή του Χριστού 14
pappous_soulis Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2016 Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2016 Η ερώτηση μου, λοιπόν, είναι η εξής. Εφόσον ο Χριστιανισμός αποτελεί μία Θρησκεία η οποία προβάλλει ή μάλλον θέλει να προβάλλει την Αγάπη, την Ειρήνη και την Αλληλεγγύη προς τον συνάνθρωπο, τότε ποιος ο λόγος οι Άγιοι να προβάλλονται ως αιμοδιψείς πολεμιστές. Η απάντηση είναι πως ο Χριστιανισμός δεν αποτελεί θρησκεία της αγάπης. Απλά παρουσιάζεται ως τέτοια στο σύγχρονο κόσμο διότι, με το πέρασμα των αιώνων, τα ήθη και οι αξίες αλλάζουν μέσα στις κοινωνίες και οι εκκλησίες (ορθόδοξη και καθολική) αδυνατώντας να ελέγξουν την εξέλιξη, αναγκάζονται να προσαρμόζουν τη στάση τους και την ερμηνεία των γραφών τους σε μια προσπάθεια να συμβαδίσουν με τη βάση τους. Για παράδειγμα, το βλέπουμε να συμβαίνει τα τελευταία χρόνια στη Δύση με τα δικαιώματα των ομοφυλόφιλων και το τρόπο που προσεγγίζει το θέμα ο Πάπας Φραγκίσκος. 1
doubtful Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2016 Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2016 Καλησπέρα, εδώ και αρκετές μέρες προβληματίζομαι βαθύτατα με ένα θέμα το οποίο πιστεύω απασχολεί, ή θα έπρεπε να απασχολεί τους περισσότερους από εμάς και το οποίο επιδέχεται διάλογο. Η ερώτηση μου, λοιπόν, είναι η εξής. Εφόσον ο Χριστιανισμός αποτελεί μία Θρησκεία η οποία προβάλλει ή μάλλον θέλει να προβάλλει την Αγάπη, την Ειρήνη και την Αλληλεγγύη προς τον συνάνθρωπο, τότε ποιος ο λόγος οι Άγιοι να προβάλλονται ως αιμοδιψείς πολεμιστές. Αν κοιτάξουμε, για παράδειγμα, την εικόνα του Αγίου Δημητρίου, ή μάλλον μία από τις πολλές εικόνες που βρήκα, όλες είχαν ένα κοινό: έναν Άγιο, να καβαλάει ένα άλογο, να βρίσκεται σε πλεονεκτική καθαρά θέση έναντι του "εχθρού" και μάλιστα να τον λαβώνει (και ίσως στη συνέχεια να τον εξευτελίζει με το γνωστό, τότε, τρόπο, σέρνοντας το νεκρό πτώμα του δεμένο στο άλογο του). Ιδιαίτερα, μία από αυτές τις φωτογραφίες, προσπαθεί σκόπιμα να περάσει και κάποιες λανθάνουσες αρνητικές αντιλήψεις. Σας παραθέτω την εικόνα και βγάλτε άποψη μόνοι σας. AgiosDimitrios32.jpg Στην εικόνα παρατηρούμε επίσης τα εξής: 1. Μία ηδονική-ψυχρή ευχαρίστηση στο πρόσωπο του Αγίου, την ώρα που αφαιρεί μία ζωή (άδικα) 2. Διακρίνουμε το πώς διδάσκει σε νεαρά παιδιά την τέχνη του Θανάτου αν και χαρακτηριστικά στο πρόσωπο του παιδιού διαγράφεται μία απέχθεια προς το γεγονός 3. Το Θεό που δίνει εντολές στο πώς να επιτευχθεί ο εικονιζόμενος φόνος 4. Έναν παπά που λαμβάνει μάλλον τις εντολές (3) και τις μεταφέρει στον Άγιο 5. Τη χαρακτηριστική έκφραση πόνου και απόγνωσης, η οποία ακολουθείται από ένα γιατί, που διαγράφεται στο πρόσωπο του δολοφονηθέντος ανθρώπου (ο οποίος χρωματίζεται σκόπιμα) Θα ήθελα πολύ αφού επεξεργαστείτε με καθαρό μυαλό και κριτική σκέψη, τόσο την εικόνα όσο και τα όσα παρέθεσα, να συζητήσουμε επί του θέματος. Ευχαριστώ^ Απλα δεν ασχολεισε με παραμυθια. Φαντασου οτι ο θεος εφτιαξε τον ανθρωπο αλλα επειδη δεν εκανε καλη δουλεια πανω του τωρα τον στελνει στην κολαση . Λογικη? Ζουμε στον κοσμο των παραμυθιων, αν δεν εχεις τι λογικη σου μαζι σου και αν δεν αναζητας την ουσια τοτε χανεσαι. Γινεσαι ερμαιο των συμφεροντων. 5
Βασίλης_29 Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2016 Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2016 Μ' αρέσει που μιλάμε για αγάπες όταν δεν έχουμε ορίσει τι είναι η αγάπη.
~mxls~ Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2016 Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2016 Γιώργο η απάντηση στις ερωτήσεις σου, είναι να δεις ποιοι "αγιοποιήθηκαν" σε αυτην τη θρησκεία, και γιατί τόση "αγάπη" από αυτα τα πρόσωπα, π.χ http://www.saint.gr/1118/saint.aspx Στον "δικό μας" Χριστιανισμό λοιπόν, δεν υπάρχει πρόβλημα να αποκαλείται κάποιος "Μέγας" και ας έχει σφάξει χιλιάδες (ακόμα και προγόνους μας), αρκεί να έχει γίνει προς δόξα του Χριστιανισμού. Πολλοί "άγιοι" υπήρξαν μέγα σφάχτες, ζωγράφισέ τους όπως θες, με ευχαρίστηση ή μη, αλλά όταν βλέπεις ένα άτομο με δόρυ, δεν ήρθε να μοιράσει τριαντάφυλλα αγάπης. 1
Προτεινόμενες αναρτήσεις