Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 117
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλείς Ημέρες

Δημοσ.

Επίσης, σε όλα τα αντικείμενα που απαιτείται μία εξοικείωση, π.χ. μαγειρική και κατανόηση/αντίληψη γεύσεων, ακριβά ποτά, μουσική κτλ, ακούμε/διαβάζουμε τους ειδικούς να λένε ότι πρέπει ο ασχολούμενος να έχει μία ιδέα. Να ξέρει, να έχει εντρυφήσει έστω και λίγο.

 

 

 

 

:-D

 

  • Like 4
Δημοσ.

Αν λέγεται έτσι πάντως, θα έχει αναφορές στην αρχαία Ελλάδα και την ελληνική γλώσσα.

 

Για όσους δεν ξέρουν, τα @@ λέγονταν δίδυμοι στην αρχαιότητα. Εξ ου και η επιδιδυμίδα στην ανατομία. Όταν όμως ο χορός (οι ηθοποιοί) κουνιούνταν ρυθμικά στη διάρκεια της παράστασης, τα @@ τους κουνιούνταν και αυτά, καθότι ήταν μόνο άνδρες και δεν φορούσαν σλιπάκια! Η ρυθμική κίνηση ονομαζόταν όρχηση, εξ ου και ορχήστρα κτλ. Από αυτή τη συσχέτιση οι δίδυμοι ονομάστηκαν και όρχεις --> αρχίδια.

 

Αυτό που βλέπω λοιπόν στο βίντεο είναι μια απλή όρχηση.

Ε τώρα και συ, μην τους χαλάς τη φαντασίωση με τους παρθενώνες και τα βελανίδια
Δημοσ.

Αν λέγεται έτσι πάντως, θα έχει αναφορές στην αρχαία Ελλάδα και την ελληνική γλώσσα.

 

Για όσους δεν ξέρουν, τα @@ λέγονταν δίδυμοι στην αρχαιότητα. Εξ ου και η επιδιδυμίδα στην ανατομία. Όταν όμως ο χορός (οι ηθοποιοί) κουνιούνταν ρυθμικά στη διάρκεια της παράστασης, τα @@ τους κουνιούνταν και αυτά, καθότι ήταν μόνο άνδρες και δεν φορούσαν σλιπάκια! Η ρυθμική κίνηση ονομαζόταν όρχηση, εξ ου και ορχήστρα κτλ. Από αυτή τη συσχέτιση οι δίδυμοι ονομάστηκαν και όρχεις --> αρχίδια.

 

Αυτό που βλέπω λοιπόν στο βίντεο είναι μια απλή όρχηση.

 

Δεν το ήξερα, ευχαριστώ!  :)

Δημοσ.

Όχι ρε πούστη μου ... δηλαδή τώρα θα χαρούμε το μεγαλείο του Βέλγικου πολιτισμού ? ... θα μείνουμε απολίτιστοι ?

Δημοσ.

Δεν με ενοχλούν τα πέη. Βασικά, κουρασμένο και αδιάφορο το βρήκα, ούτε καν προκλητικό (ή ξεκαρδιστικό, σαν τον άλλο που είχε δέσει ένα πασάλι στην περιοχή του φυσφιρίγκου του και το τίναζε πάνω σε ένα Π).

 

Αυτό που με ενοχλεί (και το έχω ζήσει από μέσα, καθότι μέχρι πρότινος είχα συγγενή που δίδασκε στην ΑΣΚΤ) είναι ο ελιτισμός της όλης κατάστασης: "Ξέρεις -πτωχό μου παιδί-, αν δεν μελετήσεις τις καταβολές του Τάδε, δεν το ψάξεις με τις αναφορές στο έργο του Δείνα..." και όλα αυτά τα υπεράνω, ότι αν δεν έχεις ένα άλφα "επίπεδο" δεν μπορείς να "συλλάβεις" το τι θέλει να πει ο ποιητής.

 

Ή ο τσουτσουνοτιναχτής.

 

Όταν πρωτοείδα τον Έναστρο Ουρανό του Βαν Γκογκ, λόγου χάρη, συγκινήθηκα. Χωρίς να ξέρω ποιος το είχε φιλοτεχνήσει, χωρίς να χρειάζομαι μεταπτυχιακό για να αντιληφθώ τι προσπαθεί να πει ή να έχω μελετήσει το βιογραφικό του ζωγράφου, χωρίς να έχει σημασία αν έκοψε ή δεν έκοψε το αυτί του.

 

Τέχνη χωρίς εγχειρίδια χρήσης. 

 

Είμαι σίγουρος ότι υπάρχει κάποιο αντικείμενο στο οποίο είσαι ειδικός και όπου υπάρχει άνετο σενάριο να δεις κάποιο δημιούργημα ή ιδέα που θα είναι για σένα άξιο θαυμασμού αλλά για μένα τον άσχετο ανάξιο λόγου. Το λέω με βεβαιότητα γιατί έχω δει πολλά τέτοια παραδείγματα και βέβαια έχω και πολλά από προσωπική πείρα, π.χ. βλέπεις μια υλοποίηση αλγορίθμου και λες ότι είναι "beautiful". Ορίστε ένα παράδειγμα το οποίο δυστυχώς είναι δική μου παραγωγή (συγγνώμη) και όχι ιδιαίτερα αξιόλογο, αλλά από την άλλη είναι χειροπιαστό. Ορίστε ένα άλλο. Δες τα comments.

 

Όπως λοιπόν και στους "δικούς μας" τομείς έτσι και στην τέχνη υπάρχουν δημιουργήματα σε ολόκληρο φάσμα, από αυτά που μπορεί να εκτιμήσει κάποιος τελείως άσχετος (με κριτήρια Α) μέχρι αυτά που μπορεί να εκτιμήσει μόνο κάποιος που έχει εντρυφήσει (και θα τα εκτιμήσει με κριτήρια Β). Προσωπικά αυτό μου φαίνεται φως φανάρι.

 

Γιατί λοιπόν λέμε "ελιτισμό" το θαυμασμό σε κάτι που εμείς δεν έχουμε τα φόντα να εκτιμήσουμε; Σίγουρα μπορεί να είναι δυσάρεστο να σου το παρουσιάζουν έτσι, αλλά είναι η αλήθεια. Ο επαγγελματίας μουσικός που ακούει και θαυμάζει κάποια "περίεργη" σύνθεση είναι ελιτιστής επειδή υπάρχει κάποιος άλλος που περιορίζεται στην Πάολα και δεν τον ενδιαφέρει κάτι διαφορετικό; Ο φιλόλογος είναι ελιτιστής επειδή γουστάρει Καβάφη τον οποίο εγώ διάβαζα εξαναγκαστικά στο σχολείο και χασμουριόμουν γιατί δεν ένιωθα τίποτα από τις καταβολές του;

 

Η τέχνη χωρίς εγχειρίδιο χρήσης είναι κάτι πολύ ωραίο. Αυτό δε σημαίνει πως η τέχνη με εγχειρίδιο είναι ελιτισμός επειδή εμείς δεν έχουμε τα φόντα να την καταλάβουμε.

Δημοσ.

η τέχνη έχει 2 στόχους και 2 στόχους μόνο

1) να προκαλέσει

2) Να ψυχαγωγήσει

Αν χρειάζεται να γνωρίζω από τέχνη για να προκληθώ έχει αποτύχει στο ένα από τους δύο στόχους, το συγκεκριμένο έργο έχει αποτύχει και στους 2, δεν με προκαλεί  ούτε με ψυχαγωγεί.

Ο ορισμός της τέχνης είναι από τους πιο δύσκολους. Έχουν γραφτεί πολλά και διαφορετικά για αυτή, εγώ συγκλίνω στην άποψη των Ρώσων και του Τολστόι. Μέσο επικοινωνίας μεταξύ των ανθρώπων. Τί επικοινωνείς, όμως; Ιδέες; Όχι, αυτό το κάνει και μια εφημερίδα, αυτό το κάνει ο λόγος, γραπτός και προφορικός. Συναισθήματα επικοινωνείς! Προφανώς χρησιμοποιείται και ως όχημα μετάδοσης ιδεών, αλλά αυτό συμβαίνει γιατί η τέχνη ρίχνει τις άμυνες του αποδέκτη λόγω της συναισθηματικής φόρτισης και οι ιδέες περνούν ευκολότερα (ο θεατής αρχικά συγκινείται όταν βλέπει έναν πίνακα και στη συνέχεια λαμβάνει πληροφορίες για αυτόν, το ρεπορτάζ του Μέγκα "εμπλουτίζεται" με "πολεμική μουσική" για να περάσει ευκολότερα το μήνυμα στους τηλεθεατές, το διαφημιστικό σποτ το ίδιο" κλπ) και τότε μιλάμε για στοχευμένη τέχνη. Αυτά από τη δική μου μικρή επαφή με τις εικαστικές, κυρίως, τέχνες.

  • Like 1
Δημοσ.

Διότι ο Ελληναράς δεν είναι μόνο φραπέ και άραγμα βεβαίως βεβαίως. Μια σοφιστικέ τέχνη την θέλουμε.

  • Like 1
Δημοσ.

Το ζήτημα της σχέσης εμβάθυνσης-εκτίμησης στην τέχνη είναι κάπως σχετικό νομίζω. Το να χρειάζεται να έχεις κάνει σπουδές πάνω σε θεωρία τέχνης και να έχεις γνώσεις για ρεύματα και άλλα σχετικά ώστε να εκτιμήσεις κάτι μου φαίνεται και μένα τραβηγμένο, η πραγματικότητα όμως είναι ότι υπάρχουν διακριτά επίπεδα και δεν είναι όλα το ίδιο προσβάσιμα στον καθένα. Γι' αυτό άλλωστε υπάρχουν τα λεγόμενα entry levels, καλλιτέχνες-σημεία αναφοράς που είναι ας πούμε πιο εύκολοι στην πέψη, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι όποιος ασχολείται πρέπει να ακολουθεί αυστηρή διαδρομή λες και κάνει μαθήματα οδήγησης.

 

Μιλάμε άλλωστε για κάτι που είναι υποκειμενικό από τη φύση του. Έπειτα παίζει ρόλο και η διάθεση του καθενός να αναλύει κάτι και να το επεξεργάζεται. Εγώ ας πούμε δεν βρήκα ποτέ κάτι στην ποίηση, δε μου κάνει εντύπωση. Έχω διαβάσει απίστευτες βλακείες που φαινομενικά δεν είχαν νόημα ύπαρξης, αυτό όμως δε σημαίνει ότι σαν μορφή τέχνης υπολείπεται σε κάτι, ούτε ότι συμπερασματικά, προκύπτει κατά κάποιο τρόπο ότι δεν υπάρχουν έργα με βάθος.

 

Όσον αφορά το βίντεο στο OP, με άφησε ουδέτερο. Δεν με έκανε να θέλω να παρακολουθήσω την παράσταση, αλλά δεν εξοργίστηκα κιόλας. Μπορώ μάλιστα να πω, ότι την πλάγια κίνηση χορού στο 3:17 την κάνω κι εγώ μετά από μπάνιο, συνήθως όταν είμαι χαρούμενος και θέλω να στεγνώσω πιο γρήγορα. Σε αυτό το σημείο όμως, είμαι ειλικρινά περίεργος να μάθω για όσους εξοργίστηκαν (γενικά, όχι απαραίτητα από το forum) πόσες παραστάσεις τον χρόνο παρακολουθούν και με τι κριτήρια απέρριψαν το έργο. Ήταν μετά από κριτική ανάλυση, ή μήπως κάποια απλούστερη συλλογιστική του τύπου "Βέλγος κάνει παράσταση" => "Έχει αρχαιοελληνικά μοτίβα και γυμνούς άνδρες" => "ΠΟΙΟΣΕΙΣΑΙΣΥΡΕ"

 

Γενικά μιλώντας νομίζω πως αυτό που αποτελεί αφορμή για συζήτηση στο topic, αλλά και γενικό προβληματισμό κάθε τόσο, το πρόβλημα της τέχνης και ειδικότερα της μοντέρνας τέχνης, είναι η έλλειψη πολύ συγκεκριμένων καθοδηγητικών ορίων και κατ' επέκταση, το ύφος ερμηνείας της από τους δέκτες. Ο κόσμος νιώθει πολλές φορές την ανάγκη να φανεί έξυπνος, καλλιεργημένος για να ξεχωρίσει θετικά και στην προσπάθεια του αυτή, παρερμηνεύει κατά πως νομίζει ορισμένα πράματα και εν τέλει μπασταρδεύει το έργο και τον ίδιο τον καλλιτέχνη. Ο άλλος το βλέπει αυτό και συνδέει αυτόματα τη "δηθενιά" με τον χώρο και όχι το κοινό.

 

nfDZZHr.jpg

Δημοσ.

ευτυχώς που δεν είσαι ρατσιστής...

Αν χαρακτηρίζεται κάτι τέχνη μία φορά εύκολα, κάποιος χαρακτηρίζεται ρατσιστής δέκα φορές πιο εύκολα! (Και χωρίς λόγο συνήθως!).

  • Like 2
Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.
  • Δημιουργία νέου...