Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

 Καταρχην επαγγελμα στην Ελλαδα που να σου εξασφαλιζει σιγουρα λεφτα για παντα δεν υπαρχει,ή μαλλον... δεν υπαρχει για τους κοινους θνητους χωρις "τζακια" απο πισω τους.

 

Παμε παρακατω:

 

Αν σκοπευεις στην Ελλαδα να γινεις οτιδηποτε αλλο εκτος απο τραγουδιστης,στην καλυτερη περιπτωση απλα θα βιοποριζεσαι μετα βιας.

Μπορεις να γινεις μουσικος,δασκαλος μουσικης,συνθετης,ηχοληπτης,παραγωγος,μαστερας,ή dj (η μοναδικη περιπτωση που εχεις πιθανοτητες να μην εισαι στην πεινα).

Απο κει και περα επειδη μπερδευεις και το κατασκευαστικο κομματι,μπορεις να γινεις οργανοποιος ή να κατασκευαζεις οπως ειπες μαγνητες,προενισχυτες,ενισχυτες,πεταλακια κλπ,αλλα εκεινο το κομματι σιγουρα ειναι μακρια απ τα ηλεκτρολογικα και μεσα στη ηλεκτρονικα,οποτε αν σε ενδιαφερει κανονισε απο τωρα την πορεια των σπουδων σου.

Αν και ζουμε σε κρατος-εχθρο για τους κατασκευαστες αυτους,εχουμε ηδη καποιους αξιολογους μερικους απ τους οποιους τους γνωριζουν και στο εξωτερικο,οπως ο Jam,ο Crazytube,o Telegun κα. 

 

ΥΓ1: Οποια κατευθυνση και να επιλεξεις να εισαι ετοιμος για πολλη και ατελειωτη μελετη και ψαξιμο.

ΥΓ2: Γινε τραγουδιστης,στην Ελλαδα εισαι,ζησε το μυθο σου και συ

  • Απαντ. 40
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Το θέμα όταν επιλέγεις επάγγελμα δεν είναι τι δουλειές υπάρχουν σε έναν τομέα αλλά κατά πόσο αυτές οι δουλειές έχουν σοβαρές πιθανότητες να σου αποφέρουν χρήματα. Για παράδειγμα αν πάρουμε το άκρο του "γίνε λαϊκός τραγουδιστής" δε χωράει αμφιβολία ότι είναι επάγγελμα και ότι έχει πάρα πολλά χρήματα. Ρεαλιστικά μιλώντας όμως από τους χιλιάδες ανθρώπους που τραγουδάνε στην Ελλάδα, πόσοι θα γίνουν αστέρια και θα βγάζουν πολλά χρήματα και πόσοι θα παραμείνουν χομπίστες. Είναι από τη φύση του έτσι ο χώρος που ένα απειροελάχιστο ποσοστό θα παίρνει το 99% των χρημάτων και οι υπόλοιποι δε θα κάνουν τίποτα. Το ίδιο πιθανότατα ισχύει και με αυτούς που φτιάχνουν πετάλια και ενισχυτές. 

 

Άσε λίγο στην άκρη το ζήτημα "μουσική", επειδή τώρα μπορεί να λες ότι θέλεις να ασχολείσαι μόνο με αυτό και τίποτα άλλο, αλλά άμα τριανταρίσεις και δεν έχεις μία, μπορεί να βλαστημάς την ώρα και τη στιγμή που δεν έγινες ηλεκτρολόγος η κάτι άλλο που είναι πολύ πιο χρήσιμο και εφαρμόσιμο. Το "ηλεκτρολόγος" το φέρνω σαν παράδειγμα, δεν ξέρω αν είναι καλό επάγγελμα στην Ελλάδα αν και είμαι σίγουρος ότι έχει πιο πολλή ζήτηση από το τραγούδι :D

Δημοσ.

εμπόριο ναρκωτικών  :ph34r:

 

Μπουζούκια κτλ. είναι πεθαμένα για τους περισσότερους. Πολλοί λίγοι βγάζουν λεφτά. Πόσα να βγάλει ένας μουσικός με μια παρασκευή κι ένα σάββατο;

Οι περισσότεροι ψάχνονται να κάνουν εξτραδάκια σε μικρά μπαρ με live μουσική, αλλά και αυτά δεν είναι σταθερή δουλειά και χρειάζεται να ταξιδεύεις από πόλη σε πόλη συνέχεια.

 

Γενικά η μουσική θέλει ταλέντο και πολύ καλό PR! Ειδικά το δεύτερο! Είναι χώρος που ότι και να κάνεις (τραγουδιστής, μουσικός, παραγωγός, δημιουργός, ηχολήπτης, μάνατζερ κτλ. κτλ.) θέλει να γνωρίζεις συνέχεια κόσμο και να είσαι σε εγρήγορση. Αν συνδιαστεί και με ταλέντο μπορεί να σου κάτσει. Ειδάλλως... λόρδα που λέγαν και οι παλαιότεροι.

Δημοσ.

Εδώ στην Λάρισα έχουμε πάντως ακόμα πολλά μαγαζιά παντός είδους(στην εστίαση) που έχουν ορχήστρα και τις καθημερινές και σε όλα τα ωράρια μεσημέρι απόγευμα και ταβέρνες το βράδυ.Ακόμα ο κάμπος κρατάει κάπως.Επειδή πριν παντρευτώ δούλευα και ως μπουζουκτσής μέχρι και πριν έξι χρόνια έχω να σου πω ότι τα άτομα που παίζουν εδώ είναι οι περισσότεροι γνωστοί μου.Ακόμα και σήμερα το πρώτο μπουζούκι(σε ταβέρνα) κάτω από 30 ευρώ μεροκάματο δεν παίρνει. Δεν μιλάω για τα μπουζουκτσίδηκα εκεί ξεφεύγει το πραγμα!Από κει και πέρα στο μουσικό όργανο δεν είναι να πεις απλά παίζω καλά πρέπει να το σπουδάσεις και στην θεωρία.Γιατί αν δεν ξέρεις θεωρία και παίζεις απλά εμπειρικά και εκτελείς ένα κομμάτι από τόνο μι π.χ όπως το έχεις ακούσει από το ράδιο(αυτό πάλι προϋποθέτει καλό αυτί για να το επιτύχεις)και σου έρθει άλλος τραγουδιστής πιο μπάσος και σου πει ότι εγώ το λέω από τόνο Ντο τότε τι θα κάνεις;Προσευχές;όλα θέλουν κόπο και σωστό δάσκαλο.Σου απαντώ για την οργανοπαιξία γιατί εκεί ξέρω,αυτό είναι το πεδίο μου.Εμάς ερχόταν πολύ καλός δάσκαλος στο χωριό και μας έμαθε και εμπειρικά αλλά και δρόμους αλλά για πιο μεγάλη εξειδίκευση στην θεωρία της μουσικής ή πρέπει να πάρεις βιβλία ή να πας σε ωδείο.Εμπειρικά μας μάθαινε να αναγνωρίζουμε μία νότα με τον εξής τρόπο.Επειδή έπαιζε τα πάντα από όργανα διάλεγε ήχους από όργανα που ακουστικά δεν έχουν καμία σχέση με το μπουζούκι.Ερχόταν και μας έβαζε ηχογραφημένη την νότα Ντο από πιάνο και μας έβαζε να αναγνωρίσουμε πια νότα είναι!Κάθε φορά άλλο όργανο και άλλη νότα ώστε να το κάνει ακόμα πιο δύσκολο!Μέσα σε δύο μήνες μόνο από αυτί μπορούσα να καταλάβω από τι τόνο τραγουδούσε κάποιος είτε από το ράδιο είτε από κάποιον που τραγούδαγε μόνος του!Αλλά δεν είναι αρκετό αυτό.Ένας τόνος έχει πολλούς δρόμους που πρέπει να τους μάθεις!Π.χ Ντο μινόρε ντο μαντζόρε ντο χιτζάζ ντο χιτζασκιαρ αρμονικό μινόρε, νησιωτικό μινόρε,ποιμενικό μινόρε, νιαβέντ νεβερσέρι σαμπαχ κ.α όλα από ντο είναι αλλά κάθε δρόμος έχει άλλες διέσεις και άλλες υφέσεις και συγχορδίες(ακόρντα) Φαντάσου άλλους 7 τόνους με όλες αυτές τις παραλλαγές +άλλους 7 που ανάλογα την περίπτωση ονομάζονται δίεση η ύφεση.Πχ το 6 τετραγωνάκι στο μπουζούκι κάτω κάτω είναι η λα ύφεση η σολ δίεση ανάλογα τον τόνο που παίζουμε.Αν παίζουμε από λα είναι λα ύφεση αν παίζουμε από σολ είναι σολ δίεση.Στο λέω γιατί στο πεντάγραμμο το ίδιο τετραγωνάκι (τάστο)  θα το δεις με διαφορετικό συμβολισμό ανάλογα από το τόνο που παίζεις.Η θεωρία της μουσικής είναι πολύ δύσκολο πράγμα, όλα αυτά τα τρελά που σου γράφω είναι η κορυφή του παγόβουνου.Υπάρχουν μετά οι ρυθμοί, οι χρόνο,ι οι παύσεις, όγδοα τέταρτα ολόκληρα δέκατα έκτα κ.τ.λ. Π.χ ένα τέταρτο στο μπουζούκι είναι μία φορά η πένα κάτω και μία πάνω τα οποία πάλι είναι με σύμβολα γραμμένα στο πεντάγραμμο. Φυσικά τα ίδια ισχύουν πάνω κάτω και για την κιθάρα!Αυτά για την οργανοπαιξία sorry για το μακρύ post αλλά είναι το πάθος μου είναι η μοναδική δουλειά που την έκανα ακόμα και με κλειστά τα μάτια στην κυριολεξία.Όταν χαμήλωναν τα φώτα στο μαγαζί και δεν είχα τον προβολέα πάνω μου έπαιζα πολλές φορές με τα μάτια κλειστά.Θα μπορούσα να μιλάω για ώρες για αυτό αλλά πρέπει να σταματήσω εδώ!

 

ps:Πονηρά μυαλά ξέρω πως φαίνεται η λέξη οργανοπαιξία αλλά δεν βρήκα κάποια πιο κατάλληλη :P

  • Like 3
Δημοσ.

Εδώ στην Λάρισα έχουμε πάντως ακόμα πολλά μαγαζιά παντός είδους(στην εστίαση) που έχουν ορχήστρα και τις καθημερινές και σε όλα τα ωράρια μεσημέρι απόγευμα και ταβέρνες το βράδυ.Ακόμα ο κάμπος κρατάει κάπως.Επειδή πριν παντρευτώ δούλευα και ως μπουζουκτσής μέχρι και πριν έξι χρόνια έχω να σου πω ότι τα άτομα που παίζουν εδώ είναι οι περισσότεροι γνωστοί μου.Ακόμα και σήμερα το πρώτο μπουζούκι(σε ταβέρνα) κάτω από 30 ευρώ μεροκάματο δεν παίρνει. Δεν μιλάω για τα μπουζουκτσίδηκα εκεί ξεφεύγει το πραγμα!Από κει και πέρα στο μουσικό όργανο δεν είναι να πεις απλά παίζω καλά πρέπει να το σπουδάσεις και στην θεωρία.Γιατί αν δεν ξέρεις θεωρία και παίζεις απλά εμπειρικά και εκτελείς ένα κομμάτι από τόνο μι π.χ όπως το έχεις ακούσει από το ράδιο(αυτό πάλι προϋποθέτει καλό αυτί για να το επιτύχεις)και σου έρθει άλλος τραγουδιστής πιο μπάσος και σου πει ότι εγώ το λέω από τόνο Ντο τότε τι θα κάνεις;Προσευχές;όλα θέλουν κόπο και σωστό δάσκαλο.Σου απαντώ για την οργανοπαιξία γιατί εκεί ξέρω,αυτό είναι το πεδίο μου.Εμάς ερχόταν πολύ καλός δάσκαλος στο χωριό και μας έμαθε και εμπειρικά αλλά και δρόμους αλλά για πιο μεγάλη εξειδίκευση στην θεωρία της μουσικής ή πρέπει να πάρεις βιβλία ή να πας σε ωδείο.Εμπειρικά μας μάθαινε να αναγνωρίζουμε μία νότα με τον εξής τρόπο.Επειδή έπαιζε τα πάντα από όργανα διάλεγε ήχους από όργανα που ακουστικά δεν έχουν καμία σχέση με το μπουζούκι.Ερχόταν και μας έβαζε ηχογραφημένη την νότα Ντο από πιάνο και μας έβαζε να αναγνωρίσουμε πια νότα είναι!Κάθε φορά άλλο όργανο και άλλη νότα ώστε να το κάνει ακόμα πιο δύσκολο!Μέσα σε δύο μήνες μόνο από αυτί μπορούσα να καταλάβω από τι τόνο τραγουδούσε κάποιος είτε από το ράδιο είτε από κάποιον που τραγούδαγε μόνος του!Αλλά δεν είναι αρκετό αυτό.Ένας τόνος έχει πολλούς δρόμους που πρέπει να τους μάθεις!Π.χ Ντο μινόρε ντο μαντζόρε ντο χιτζάζ ντο χιτζασκιαρ αρμονικό μινόρε, νησιωτικό μινόρε,ποιμενικό μινόρε, νιαβέντ νεβερσέρι σαμπαχ κ.α όλα από ντο είναι αλλά κάθε δρόμος έχει άλλες διέσεις και άλλες υφέσεις και συγχορδίες(ακόρντα) Φαντάσου άλλους 7 τόνους με όλες αυτές τις παραλλαγές +άλλους 7 που ανάλογα την περίπτωση ονομάζονται δίεση η ύφεση.Πχ το 6 τετραγωνάκι στο μπουζούκι κάτω κάτω είναι η λα ύφεση η σολ δίεση ανάλογα τον τόνο που παίζουμε.Αν παίζουμε από λα είναι λα ύφεση αν παίζουμε από σολ είναι σολ δίεση.Στο λέω γιατί στο πεντάγραμμο το ίδιο τετραγωνάκι (τάστο)  θα το δεις με διαφορετικό συμβολισμό ανάλογα από το τόνο που παίζεις.Η θεωρία της μουσικής είναι πολύ δύσκολο πράγμα, όλα αυτά τα τρελά που σου γράφω είναι η κορυφή του παγόβουνου.Υπάρχουν μετά οι ρυθμοί, οι χρόνο,ι οι παύσεις, όγδοα τέταρτα ολόκληρα δέκατα έκτα κ.τ.λ. Π.χ ένα τέταρτο στο μπουζούκι είναι μία φορά η πένα κάτω και μία πάνω τα οποία πάλι είναι με σύμβολα γραμμένα στο πεντάγραμμο. Φυσικά τα ίδια ισχύουν πάνω κάτω και για την κιθάρα!Αυτά για την οργανοπαιξία sorry για το μακρύ post αλλά είναι το πάθος μου είναι η μοναδική δουλειά που την έκανα ακόμα και με κλειστά τα μάτια στην κυριολεξία.Όταν χαμήλωναν τα φώτα στο μαγαζί και δεν είχα τον προβολέα πάνω μου έπαιζα πολλές φορές με τα μάτια κλειστά.Θα μπορούσα να μιλάω για ώρες για αυτό αλλά πρέπει να σταματήσω εδώ!

 

ps:Πονηρά μυαλά ξέρω πως φαίνεται η λέξη οργανοπαιξία αλλά δεν βρήκα κάποια πιο κατάλληλη :P

Εντάξει, αυτό έλειπε να παίρνει και κάτω από 30€!

Δημοσ.

Επαγγέλματα για την μουσική υπάρχουν πολλά...

...στο εξωτερικό.

 

Στην Ελλάδα όπως λέει και ο φίλος από πάνω, θα πεινάσεις.

 

Δυστυχώς ο μέσος όρος των Ελλήνων όταν ακούει τη λέξη "μουσική" σκέφτεται σκυλολαικομπουζούκια και χορό στα τραπέζια. Δεν παίρνει εύσημα ο κιθαρίστας, ούτε ο ντράμερ, ούτε ο παραγωγός, ούτε ο ενορχηστρωτής. Παίρνει μόνο ο τραγουδιστής. Και κατά συνέπεια και τα περισσότερα δολάρια.

 

Πίσω από ένα κομμάτι του Πλούταρχου για παράδειγμα. Έχεις ακούσει ποτέ εσύ τα ονόματα Σέρκος, Δουλάμης, Σαμπάνης,Τερζής κ.α πίσω από τον Πλούταρχο; Μάλλον όχι... Αυτοί και πολλοί άλλοι του γράφουν τα κομμάτια λοιπόν. Παραγωγούς, τεχνικούς, οργανοπαίχτες κλπ μη το συζητάς. Η βιομηχανία έχει την τάση να προωθεί μόνο τον τραγουδιστή.

 

Εδώ έχουμε τον Gus G, μιλάμε για καταξιωμένο Έλληνα κιθαρίστα, πες μου πόσοι μη μεταλλάδες τον ξέρουνε. Ή πόσο γνωστός είναι στην Ελλάδα, και πόσο στο εξωτερικό.

 

Συνεπώς η καλύτερη λύση είναι να ασχοληθείς με τα αυτοκίνητα.

Ενα like ειναι λιγο. Οπως τα λες ακριβως! Οι πραγματικοι μουσικοι, που εφαγαν χρονια να μαθουν οργανα μουσικα κλπ, τους ξερουν πολυ λιγοι. Και το να ειναι καποιος τραγουδιστης για μενα, δεν ειναι κ τοσο δυσκολο, οσο το να μαθεις να "διαβαζεις" μουσικη πχ .
Δημοσ.

Εδώ στην Λάρισα έχουμε πάντως ακόμα πολλά μαγαζιά παντός είδους(στην εστίαση) που έχουν ορχήστρα και τις καθημερινές και σε όλα τα ωράρια μεσημέρι απόγευμα και ταβέρνες το βράδυ.Ακόμα ο κάμπος κρατάει κάπως.Επειδή πριν παντρευτώ δούλευα και ως μπουζουκτσής μέχρι και πριν έξι χρόνια έχω να σου πω ότι τα άτομα που παίζουν εδώ είναι οι περισσότεροι γνωστοί μου.Ακόμα και σήμερα το πρώτο μπουζούκι(σε ταβέρνα) κάτω από 30 ευρώ μεροκάματο δεν παίρνει. Δεν μιλάω για τα μπουζουκτσίδηκα εκεί ξεφεύγει το πραγμα!Από κει και πέρα στο μουσικό όργανο δεν είναι να πεις απλά παίζω καλά πρέπει να το σπουδάσεις και στην θεωρία.Γιατί αν δεν ξέρεις θεωρία και παίζεις απλά εμπειρικά και εκτελείς ένα κομμάτι από τόνο μι π.χ όπως το έχεις ακούσει από το ράδιο(αυτό πάλι προϋποθέτει καλό αυτί για να το επιτύχεις)και σου έρθει άλλος τραγουδιστής πιο μπάσος και σου πει ότι εγώ το λέω από τόνο Ντο τότε τι θα κάνεις;Προσευχές;όλα θέλουν κόπο και σωστό δάσκαλο.Σου απαντώ για την οργανοπαιξία γιατί εκεί ξέρω,αυτό είναι το πεδίο μου.Εμάς ερχόταν πολύ καλός δάσκαλος στο χωριό και μας έμαθε και εμπειρικά αλλά και δρόμους αλλά για πιο μεγάλη εξειδίκευση στην θεωρία της μουσικής ή πρέπει να πάρεις βιβλία ή να πας σε ωδείο.Εμπειρικά μας μάθαινε να αναγνωρίζουμε μία νότα με τον εξής τρόπο.Επειδή έπαιζε τα πάντα από όργανα διάλεγε ήχους από όργανα που ακουστικά δεν έχουν καμία σχέση με το μπουζούκι.Ερχόταν και μας έβαζε ηχογραφημένη την νότα Ντο από πιάνο και μας έβαζε να αναγνωρίσουμε πια νότα είναι!Κάθε φορά άλλο όργανο και άλλη νότα ώστε να το κάνει ακόμα πιο δύσκολο!Μέσα σε δύο μήνες μόνο από αυτί μπορούσα να καταλάβω από τι τόνο τραγουδούσε κάποιος είτε από το ράδιο είτε από κάποιον που τραγούδαγε μόνος του!Αλλά δεν είναι αρκετό αυτό.Ένας τόνος έχει πολλούς δρόμους που πρέπει να τους μάθεις!Π.χ Ντο μινόρε ντο μαντζόρε ντο χιτζάζ ντο χιτζασκιαρ αρμονικό μινόρε, νησιωτικό μινόρε,ποιμενικό μινόρε, νιαβέντ νεβερσέρι σαμπαχ κ.α όλα από ντο είναι αλλά κάθε δρόμος έχει άλλες διέσεις και άλλες υφέσεις και συγχορδίες(ακόρντα) Φαντάσου άλλους 7 τόνους με όλες αυτές τις παραλλαγές +άλλους 7 που ανάλογα την περίπτωση ονομάζονται δίεση η ύφεση.Πχ το 6 τετραγωνάκι στο μπουζούκι κάτω κάτω είναι η λα ύφεση η σολ δίεση ανάλογα τον τόνο που παίζουμε.Αν παίζουμε από λα είναι λα ύφεση αν παίζουμε από σολ είναι σολ δίεση.Στο λέω γιατί στο πεντάγραμμο το ίδιο τετραγωνάκι (τάστο)  θα το δεις με διαφορετικό συμβολισμό ανάλογα από το τόνο που παίζεις.Η θεωρία της μουσικής είναι πολύ δύσκολο πράγμα, όλα αυτά τα τρελά που σου γράφω είναι η κορυφή του παγόβουνου.Υπάρχουν μετά οι ρυθμοί, οι χρόνο,ι οι παύσεις, όγδοα τέταρτα ολόκληρα δέκατα έκτα κ.τ.λ. Π.χ ένα τέταρτο στο μπουζούκι είναι μία φορά η πένα κάτω και μία πάνω τα οποία πάλι είναι με σύμβολα γραμμένα στο πεντάγραμμο. Φυσικά τα ίδια ισχύουν πάνω κάτω και για την κιθάρα!Αυτά για την οργανοπαιξία sorry για το μακρύ post αλλά είναι το πάθος μου είναι η μοναδική δουλειά που την έκανα ακόμα και με κλειστά τα μάτια στην κυριολεξία.Όταν χαμήλωναν τα φώτα στο μαγαζί και δεν είχα τον προβολέα πάνω μου έπαιζα πολλές φορές με τα μάτια κλειστά.Θα μπορούσα να μιλάω για ώρες για αυτό αλλά πρέπει να σταματήσω εδώ!

 

ps:Πονηρά μυαλά ξέρω πως φαίνεται η λέξη οργανοπαιξία αλλά δεν βρήκα κάποια πιο κατάλληλη :P

Καλα τα λες. Ο σωστος μουσικος κατ εμε πρεπε να εχει:

 

Πολυ καλο αυτι

Σωστη τεχνικη

Γνωση θεωριας

Αντιληψη

 

Συναδελφος και γω (πληκτρα/πιανο).

 

Δεν λεω μεροκαματα γιατι θα με παρετε με τις πετρες :P

  • Like 1
Δημοσ.

απλα θελω να παιζω μουσικη και να ζω απο αυτο αλλα δεν γινετε γιατι πρεπει να γνωστος,οποτε προσπαθω να βρω κατι αλλο που να εχει σχεση με οργανα μουσικης πχ οπως ειπες να φτιαχνω ή κατι αλλο το οποιο αυτο το επαγγελμα θα μπορω να ζω...... δεν θελω πχ να δουλευω σε καφετερια για μια ζωη και κανονικα αυτο που θελω να κανω στην ζωη μου να ειναι μονο μουσικη

Πούλα κάστομ ηχεία σε καγκούρια για τα αμάξια τους βάλε πάνω απο την βιτρίνα ταμπέλα με φώτα απο νέον και πάνω της γράψε "Το στέκι των ωραίων" 

Εδώ στην Λάρισα έχουμε πάντως ακόμα πολλά μαγαζιά παντός είδους(στην εστίαση) που έχουν ορχήστρα και τις καθημερινές και σε όλα τα ωράρια μεσημέρι απόγευμα και ταβέρνες το βράδυ.Ακόμα ο κάμπος κρατάει κάπως.Επειδή πριν παντρευτώ δούλευα και ως μπουζουκτσής μέχρι και πριν έξι χρόνια έχω να σου πω ότι τα άτομα που παίζουν εδώ είναι οι περισσότεροι γνωστοί μου.Ακόμα και σήμερα το πρώτο μπουζούκι(σε ταβέρνα) κάτω από 30 ευρώ μεροκάματο δεν παίρνει. Δεν μιλάω για τα μπουζουκτσίδηκα εκεί ξεφεύγει το πραγμα!Από κει και πέρα στο μουσικό όργανο δεν είναι να πεις απλά παίζω καλά πρέπει να το σπουδάσεις και στην θεωρία.Γιατί αν δεν ξέρεις θεωρία και παίζεις απλά εμπειρικά και εκτελείς ένα κομμάτι από τόνο μι π.χ όπως το έχεις ακούσει από το ράδιο(αυτό πάλι προϋποθέτει καλό αυτί για να το επιτύχεις)και σου έρθει άλλος τραγουδιστής πιο μπάσος και σου πει ότι εγώ το λέω από τόνο Ντο τότε τι θα κάνεις;Προσευχές;όλα θέλουν κόπο και σωστό δάσκαλο.Σου απαντώ για την οργανοπαιξία γιατί εκεί ξέρω,αυτό είναι το πεδίο μου.Εμάς ερχόταν πολύ καλός δάσκαλος στο χωριό και μας έμαθε και εμπειρικά αλλά και δρόμους αλλά για πιο μεγάλη εξειδίκευση στην θεωρία της μουσικής ή πρέπει να πάρεις βιβλία ή να πας σε ωδείο.Εμπειρικά μας μάθαινε να αναγνωρίζουμε μία νότα με τον εξής τρόπο.Επειδή έπαιζε τα πάντα από όργανα διάλεγε ήχους από όργανα που ακουστικά δεν έχουν καμία σχέση με το μπουζούκι.Ερχόταν και μας έβαζε ηχογραφημένη την νότα Ντο από πιάνο και μας έβαζε να αναγνωρίσουμε πια νότα είναι!Κάθε φορά άλλο όργανο και άλλη νότα ώστε να το κάνει ακόμα πιο δύσκολο!Μέσα σε δύο μήνες μόνο από αυτί μπορούσα να καταλάβω από τι τόνο τραγουδούσε κάποιος είτε από το ράδιο είτε από κάποιον που τραγούδαγε μόνος του!Αλλά δεν είναι αρκετό αυτό.Ένας τόνος έχει πολλούς δρόμους που πρέπει να τους μάθεις!Π.χ Ντο μινόρε ντο μαντζόρε ντο χιτζάζ ντο χιτζασκιαρ αρμονικό μινόρε, νησιωτικό μινόρε,ποιμενικό μινόρε, νιαβέντ νεβερσέρι σαμπαχ κ.α όλα από ντο είναι αλλά κάθε δρόμος έχει άλλες διέσεις και άλλες υφέσεις και συγχορδίες(ακόρντα) Φαντάσου άλλους 7 τόνους με όλες αυτές τις παραλλαγές +άλλους 7 που ανάλογα την περίπτωση ονομάζονται δίεση η ύφεση.Πχ το 6 τετραγωνάκι στο μπουζούκι κάτω κάτω είναι η λα ύφεση η σολ δίεση ανάλογα τον τόνο που παίζουμε.Αν παίζουμε από λα είναι λα ύφεση αν παίζουμε από σολ είναι σολ δίεση.Στο λέω γιατί στο πεντάγραμμο το ίδιο τετραγωνάκι (τάστο)  θα το δεις με διαφορετικό συμβολισμό ανάλογα από το τόνο που παίζεις.Η θεωρία της μουσικής είναι πολύ δύσκολο πράγμα, όλα αυτά τα τρελά που σου γράφω είναι η κορυφή του παγόβουνου.Υπάρχουν μετά οι ρυθμοί, οι χρόνο,ι οι παύσεις, όγδοα τέταρτα ολόκληρα δέκατα έκτα κ.τ.λ. Π.χ ένα τέταρτο στο μπουζούκι είναι μία φορά η πένα κάτω και μία πάνω τα οποία πάλι είναι με σύμβολα γραμμένα στο πεντάγραμμο. Φυσικά τα ίδια ισχύουν πάνω κάτω και για την κιθάρα!Αυτά για την οργανοπαιξία sorry για το μακρύ post αλλά είναι το πάθος μου είναι η μοναδική δουλειά που την έκανα ακόμα και με κλειστά τα μάτια στην κυριολεξία.Όταν χαμήλωναν τα φώτα στο μαγαζί και δεν είχα τον προβολέα πάνω μου έπαιζα πολλές φορές με τα μάτια κλειστά.Θα μπορούσα να μιλάω για ώρες για αυτό αλλά πρέπει να σταματήσω εδώ!

 

ps:Πονηρά μυαλά ξέρω πως φαίνεται η λέξη οργανοπαιξία αλλά δεν βρήκα κάποια πιο κατάλληλη :P

και όλα αυτά κόβω το κεφάλι μου υπάρχουν κάπου στο youtube που εξηγούνται σε επιστημονικό επίπεδο με πολύ πιο απλό και εύπεπτο τρόπο :D

 

Στην ελλάδα μας αρέσει να παριστάνουμε ότι ξέρουμε πολλά και περίπλοκα πράματα τόσο περίπλοκα που άσε δεν γίνεται να στα εξηγήσω καλύτερα να σε ζαλίσω με χίλιους λόγους (ή μάλλον δικαιολογίες) για το γιατι δεν παίζει να τα μάθεις οπότε ξεκίνα απλά να παίζεις τριγωνάκι για 10 χρόνια μέχρι να συνηθίσεις και αν αποδείξεις τον εαυτό σου ετσι τότε ίσως σου δείξω τα πιο βασικά που ξέρω (δεν ειναι προσωπική επίθεση απλά με αφορμή το σεντόνι είπα την άποψη μου) 

Δημοσ.

Πούλα κάστομ ηχεία σε καγκούρια για τα αμάξια τους βάλε πάνω απο την βιτρίνα ταμπέλα με φώτα απο νέον και πάνω της γράψε "Το στέκι των ωραίων" 

και όλα αυτά κόβω το κεφάλι μου υπάρχουν κάπου στο youtube που εξηγούνται σε επιστημονικό επίπεδο με πολύ πιο απλό και εύπεπτο τρόπο :D

 

Στην ελλάδα μας αρέσει να παριστάνουμε ότι ξέρουμε πολλά και περίπλοκα πράματα τόσο περίπλοκα που άσε δεν γίνεται να στα εξηγήσω καλύτερα να σε ζαλίσω με χίλιους λόγους (ή μάλλον δικαιολογίες) για το γιατι δεν παίζει να τα μάθεις οπότε ξεκίνα απλά να παίζεις τριγωνάκι για 10 χρόνια μέχρι να συνηθίσεις και αν αποδείξεις τον εαυτό σου ετσι τότε ίσως σου δείξω τα πιο βασικά που ξέρω (δεν ειναι προσωπική επίθεση απλά με αφορμή το σεντόνι είπα την άποψη μου) 

Αν νομίζεις ότι είναι απλό να παίξεις στο ανώτατο  επίπεδο μουσικό όργανο δοκίμασε το να το διαπιστώσεις!Μιλάμε ότι έχει τρελά λεφτά ακόμα και σήμερα.Αν θέλεις να παίζεις σε γάμους και σε πανηγύρια μπορείς να μάθεις και από το youtube δεν αμφιβάλω!Αν ήταν έτσι όλοι θα έπαιρναν αυτό το μονοπάτι δεν είναι καθόλου δύσκολο τουλάχιστον όπως μας τα λες.Στο μπουζούκι ειδικά απαιτείται ταλέντο και όταν λέω απαιτείται εννοώ για πολύ ταλέντο!Και εξηγώ!Το πιο δύσκολο κομμάτι της τεχνικής είναι να έχεις καλή πενιά και όχι τα δάχτυλα που πατάνε αυτά εκπαιδεύονται. Υπάρχουν πολλοί μπουζουκτσίδες που ενώ παίζουν τα πάντα με μεγάλη ταχύτητα δεν έχουν καθαρό παίξιμο και αυτό δεν διορθώνεται με τίποτα.Η το χεις ή δεν το χεις. Ναι υπάρχουν τεχνικές που μπορεί να σε βελτιώσουν ακόμα και σε αυτό το θέμα αλλά top στο παίξιμο δεν θα γίνεις ποτέ.Μέσες άκρες έτσι ήμουν και εγώ.Όλοι μίλαγαν για τα καταπληκτικά δάχτυλα που είχα αλλά στην πένα δεν ήμουν top ποτέ.Πρόσεξε και στην πένα πολύ καλός ήμουν έπαιζα καθαρά αλλά δεν ήμουν κορυφή!Πράγμα που μου επέτρεπε να δουλεύω απλώς στα μεγάλα μαγαζιά της Λάρισας αλλά όχι σε συναυλίες σοβαρές(Ηρώδειο κ.α) και ούτε με top ονόματα φυσικά!Εκεί διαπρέπουν οι λίγοι, και πρέπει να είσαι μέσα σε αυτούς αν θέλεις να πεις ότι θα δουλέψω 15 χρόνια από τα είκοσι μέχρι τα 35, και θα λύσω το πρόβλημα της ζωής μου!όλοι οι άλλοι είναι απλά πολύ καλοί ,καλοί, μέτριοι.Φυσικά δεν μπορούνε να είναι κακοί γιατί δεν θα παίζουν πουθενά!Όποιος νομίζει ότι μπορεί από το youtube να πιάσει επίπεδο έστω σαν και αυτό που είχα εγώ ας προσπαθήσει,χέστα μωρέ τα ωδεία και τους δασκάλους τι χρησιμεύουν;Συμφωνώντας με τον @tritonas θα πω μόνο το εξής!Δεν ξέρω πως είναι στα πλήκτρα που το όργανο είναι σταθερό αλλά στο μπουζούκι κεφαλαιώδους σημασίας είναι και το πως τοποθετείς τα χέρια σου και το πως κρατάς το όργανο!Το χέρι που κρατά το μπουζούκι πρέπει να έρχεται διαγώνια από την πάνω δεξιά γωνία προς το κέντρο και ο καρπός να είναι ανάμεσα από την ρόδα(τρύπα που έχει το όργανο) και το ξυλαράκι όπου στηρίζονται οι χορδές.Δεν πρέπει να ακουμπά πουθενά για να μην έχει αντίσταση.Για να πιάσουμε την πένα κάνουμε λαβή όπως πιάνουμε τον λοβό του αφτιού μας και την κρατάμε σφιχτά αλλά όλο το υπόλοιπο χέρι εκτός από τα δάχτυλα που κρατάνε την πένα, πρέπει να είναι χαλαρό.Στο άλλο χέρι που παίζει έχει πολλά περισσότερα κόλπα αλλά δεν θα επεκταθώ απλώς θα πω ότι ο αντίχειρας πρέπει να βλέπει προς το τέλος του μανικιού του μπουζουκιού δηλαδή αριστερά(για τους δεξιόχειρες).Δεν μπορείς να φανταστείς πόσοι επαγγελματίες που δουλεύουν σε μεγάλα μαγαζιά, εδώ στη Λάρισα δεν μπορούν να τα κάνουν όλα αυτά, τουλάχιστον όχι ταυτόχρονα όπως απαιτείται για  παίξιμο όπως ακριβώς πρέπει, και συ μου μιλάς για youtube και ιστορίες για αγρίους.sorry παιδιά που σας ταλαιπωρώ απλά θέλω να επισημάνω στον ts ότι το τρένο για οργανοπαιξία επιπέδου, έχει περάσει εδώ και πολύ καιρό.Για καμιά παρέα καμιά ταβερνούλα ή κανένα πανηγύρι γάμο κ.τ.λ ίσως αλλά για μεγάλα μαγαζιά ή αυτό που λέει να ζήσει μέσα από αυτό πάει πια πέρασε ο καιρός.

Δημοσ.

Κάτι που για μια ζωή θα έχεις λεφτά εκτός από εκατομμυριούχος δεν νομίζω να υπάρχει.

 

Επίσης συγνώμη που θα σε στεναχωρήσω αλλά ο συγκεκριμένος χώρος δεν έχει καν λεφτά σήμερα.

Η μισή Ελλάδα σήμερα έχει κάποιο χαρτι σχετικό με μουσική, ξέρει κάποιο μουσικό όργανο κτλ.

 

Το Ηλεκτρολόγος αυτοκινήτων που λες όμως ειδικά στο εξωτερικό αν ασχοληθείς αρκετά είναι μια πάρα πολύ καλή επιλογή!!

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Εντάξει, αυτό έλειπε να παίρνει και κάτω από 30€!

Στις ταβέρνες θα παίξεις για τρεις με τέσσερις ώρες βαριά.Αν βρεις εσύ εύκολα επάγγελμα σήμερα με ένα χιλιάρικο καθαρό στην Ελλάδα με τέσσερις ώρες απασχόλησης τότε θα συμφωνήσω με το σχόλιο σου

Κάτι που για μια ζωή θα έχεις λεφτά εκτός από εκατομμυριούχος δεν νομίζω να υπάρχει.

 

Επίσης συγνώμη που θα σε στεναχωρήσω αλλά ο συγκεκριμένος χώρος δεν έχει καν λεφτά σήμερα.

Η μισή Ελλάδα σήμερα έχει κάποιο χαρτι σχετικό με μουσική, ξέρει κάποιο μουσικό όργανο κτλ.

 

Το Ηλεκτρολόγος αυτοκινήτων που λες όμως ειδικά στο εξωτερικό αν ασχοληθείς αρκετά είναι μια πάρα πολύ καλή επιλογή!!

Άλλο ξέρω όργανο και άλλο διαπρέπω στο όργανο που ξέρω, φαντάζομαι καταλαβαίνεις την διαφορά!Αυτό μόνο έχω να πω!Το πρώτο μπουζούκι κάποτε στην Λάρισα έπαιρναν 100.000 δραχμές την βραδιά,(300 euro και ένα μεροκάματο την βδομάδα πήγαινε για το μαγαζί.Άσε τα έχω φάει με το κουτάλι δεν χρειάζεται να αποδείξω τα λεγόμενα μου σε κανέναν!Όποιος θέλει δέχεται αυτά που του λέει κάποιος που έχει την γνώση για το τι λέει και όποιος δεν θέλει δεν τα δέχεται.Και η φύση της δουλειάς είναι τέτοια που δεν σε αφήνει να ξοδέψεις ότι βγάζεις καθώς δουλεύεις νύχτα!Το πρωί κοιμάσαι και από τις 18:00 το απόγευμα έχεις φύγει στο μαγαζί πάλι για πρόβα!Εντάξει αν θες να πάρεις φεράρι λάθος επάγγελμα διάλεξες αλλά για να κάνεις άνετη ζωή χωρίς προβλήματα αν είσαι πάρα πολύ καλός δεν πας χαμένος.Επίσης είσαι γνωστός σε όλους σε επαρχιακή πόλη, όταν δουλεύεις στο μεγαλύτερο μαγαζί της.Όπου και να πας να κάτσεις σε κερνάν απλά σου ζητούν να τους παίξεις την επόμενη φορά κάτι στο μαγαζί είτε σου αρέσει είτε δεν σου αρέσει απλά δεν παίρνουν τα λεφτά σου!.Την δεκαετία του 1990 100.000 δρχ μεροκάματο δε έπαιρνε ούτε ο Πρωθυπουργός της χώρας δεν ξέρω αν και σήμερα παίρνει τέτοια λεφτά(νόμιμα)!Εγώ για τέτοιο επίπεδο μιλάω δεν μιλώ  στο να παίρνω το μπουζούκι στον ώμο και πάω να παίξω στην ταβέρνα του Κυρ-Θόδωρα!

Επεξ/σία από xstreamgamer
Δημοσ.

Όπως είπα υπάρχουν αμέτρητοι που ασχολούνται με την μουσικοί. Ποσοι από αυτούς καταλήγουν να δουελύουν κάπου και πόσοι είναι άνεργοι;

 

Να δουλεύει το 5-6%?

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Όπως είπα υπάρχουν αμέτρητοι που ασχολούνται με την μουσικοί. Ποσοι από αυτούς καταλήγουν να δουελύουν κάπου και πόσοι είναι άνεργοι;

 

Να δουλεύει το 5-6%?

Εδώ τέθηκε το θέμα από κάποιον ότι μπορεί από το youtube να μάθει κάποιος σωστά να παίζει και να ζήσει από αυτό.Και εσύ την λες σε μένα;Και εγώ μαζί σου είμαι αν δεν το κατάλαβες.Ίσα ίσα που λέω στον ts ότι αποκλείεται να μπορέσει να ζήσει από την οργανοπαιξία αυτό το τρένο πάει πέρασε και το έχασε.Προσπάθησε να διαβάζεις πιο προσεκτικά για να βλέπεις με ποιον συμφωνείς και ποιον όχι.Για τέτοια επίπεδα εκμάθησης και απασχόλησης πρέπει να ξεκινάς από πολύ μικρός.Εγώ όταν άρχισα να παίζω το μπουζούκι ήταν μεγαλύτερο από ότι ήμουν εγώ!Τεσπα γενικά το να ζήσεις από την μουσική και τα επαγγέλματα που συνδέονται άμεσα από αυτήν σήμερα είναι όνειρο θερινής νυκτός.Αυτά είναι για λίγους.Στους τραγουδιστές μόνο αν έχεις γνωστούς και ομορφιά προχωράς έχουμε πήξει στους κακόφωνους και στους φάλτσους.Και όχι φάλτσος δεν είναι αυτός που δεν έχει καλή φωνή φάλτσος είναι αυτός που βγαίνει έστω κι λίγο εκτός του τέμπου του κομματιού.Για παράδειγμα κατά δήλωση μεγάλων ερμηνευτών της Ελλάδας(μεταξύ άλλων και η Γλυκερία)έλεγαν ότι για ένα πολύ έμπειρο αυτί ακόμα και ο Μητροπάνος έβγαινε λίιιιγο εκτός τέμπο,ήταν λίιιιιιγο φάλτσος.Φυσικά η  τεράστια έκταση της φωνής του το επισκίαζε αυτό το μικρό ελάττωμα!

Επεξ/σία από xstreamgamer
  • Like 1
Δημοσ.

Στις ταβέρνες θα παίξεις για τρεις με τέσσερις ώρες βαριά.Αν βρεις εσύ εύκολα επάγγελμα σήμερα με ένα χιλιάρικο καθαρό στην Ελλάδα με τέσσερις ώρες απασχόλησης τότε θα συμφωνήσω με το σχόλιο σου

 

Ακριβώς επειδή δεν είναι εύκολο έκανα το σχόλιο. Τα 30€ λίγα μου φαίνονται! Κατά τη γνώμη μου ο μουσικός πρέπει να παίρνει πιο πολλά από τον σερβιτόρο δηλαδή!

 

Επίσης και σε γάμους και πανηγύρια μια χαρά λεφτά παίζουν, ειδικά αν είσαι «όνομα», απ'όσο ξέρω!

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...