Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Οι δικηγόροι στις σελίδες τους λένε ότι πρέπει να στο κάνει δικηγορός

Οι μη δικηγόροι λένε ότι πάρε γνώμες από άλλες σελίδες και φτιάξε ένα δικό σου.

 

Φίλος που μίλησα και φτιάχνει σελίδες μου είπε το δεύτερο.

 

Να το φτιάξω μόνος μου και να το κατοχυρώσω νομικά? Χρειάζεται να κατοχυρωθεί νομικά για να είναι καλυμμένος ο πελάτης και εγώ σαν κατάστημα?

 

Βλέπω για παράδειγμα σε κάποιες σελίδες eshop το παρακάτω...

 

Η εταιρεία δεν ευθύνεται για τυχόν τεχνικά, τυπογραφικά ή ορθογραφικά λάθη στις τιμές ή στα χαρακτηριστικά των προϊόντων.

 

Δηλαδή αν εγώ για παράδειγμα έχω βάλει λάθος τιμή σε ένα προϊόν , αν κατοχυρώσω νομικά την παραπάνω περιγραφή αποποιούμαι σαν κατάστημα το λάθος?

Δημοσ.

Είναι απολύτως λογικό οι δικηγόροι να λένε ότι πρέπει να σου το συντάξουν οι ίδιοι, για να γραφτεί ένα άρτιο κείμενο όρων και προϋποθέσεων, ώστε να είσαι νομικά καλυμμένος από κάθε άποψη και να σου εξηγήσουν τις όποιες πιθανές απορίες έχεις. Δεν χρειάζονται για κάποια επιπλέον κατοχύρωση, παρά μόνο για τα παραπάνω.

 

Είναι φυσιολογικό οι μη δικηγόροι να λένε ότι μπορείς να το φτιάξεις και μόνος σου, αφού υπάρχουν άπειρα πλέον e-shops, όπου μπορείς να δεις τι γράφουν, να συγκρίνεις τα κείμενα, να τα πάρεις ως μπούσουλα και να τα διαμορφώσεις για τις δικές σου ανάγκες, γλιτώνοντας έτσι κάποια έξοδα.

 

Οι περισσότεροι όροι είναι διαμορφωμένοι με βάση τους ισχύοντες ΓΟΣ (Γενικοί Όροι Συναλλαγών) και τροποποιημένοι, όπου χρειάζεται, ανάλογα με τις ανάγκες τους κάθε καταστήματος. Δεν χρειάζεται να κατοχυρώσεις τους όρους νομικά για να ισχύουν, τουλάχιστον με την έννοια που το εννοείς. Τους αναγράφεις στο site σου για να γνωρίζουν οι πελάτες τι ισχύει για το κατάστημά σου και τέλος. Θα πρέπει όμως οι όροι να είναι εύλογοι και να στέκουν νομικά για να μπορούν να ισχύσουν και στην πράξη. Διότι, αν έχεις θέσει κάποιον όρο, που είναι καταχρηστικός, ο πελάτης μπορεί εύλογα να τον αμφισβητήσει διεκδικώντας το δίκιο του κι έτσι να μην είσαι νομικά κατοχυρωμένος ως προς το συγκεκριμένο όρο.

 

Στην αποποίσηση ευθυνών, που έφερες ως παράδειγμα, είθισται κάποιοι από τους όρους να είναι έτσι κι αλλιώς καταχρηστικοί, αλλά τα καταστήματα αναγράφουν ό,τι μπορούν περισσότερο, μπας και "σώσουν το τομάρι τους" στα δύσκολα. Αυτό δεν σημαίνει ότι είναι καλυμμένοι 100%, γιατί μπορεί να βρεθεί έστω και ένας πελάτης που έχει δίκιο και πατώντας πάνω στην καταχρηστικότητα κάποιου όρου να το διεκδικήσει. Τέλος, η αποποίηση ευθυνών, μπορεί να είναι ολική, αλλά μπορεί και μερική. Στο παράδειγμα που έφερες παραπάνω με τον συγκεκριμένο όρο, αν αναγράψεις λάθος τιμή (π.χ. λόγω ορθογραφικού λάθους), τότε υπάρχει μερική αποποίηση ευθυνών. Δηλαδή, δεν μπορεί ο πελάτης να διεκδικήσει αποζημίωση για το ορθογραφικό λάθος σου, αλλά σίγουρα δικαιούται ακύρωση ή αναστροφή της πώλησης σε περίπτωση που πληρώσει παραπάνω απ' όσα έπρεπε

 

Άρα, δεν νομίζω ότι μπορεί κάποιος από το forum, ελαφρά τη καρδία, να σε συμβουλεύσει τι να κάνεις. Αν νιώθεις καλυμμένος διαμορφώνοντας τους όρους σου με βάση άλλα παραδείγματα έγκυρων καταστημάτων, προχώρα το. Αν πάλι νιώθεις κάποια ανασφάλεια και έχεις πολλές απορίες που χρειάζονται επεξήγηση, συμβουλεύσου κάποιο δικηγόρο.

  • Like 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...