Προς το περιεχόμενο
Haldol

Πρόβλημα με θερμοστάτη;

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Σήμερα το πρωί συνέβη το εξής φαινόμενο. Ξεκίνησα να οδηγήσω μια μικρή διαδρομή, περίπου 10'. Σε μία στάση σε φανάρι τυχαία είδα τη θερμοκρασία του νερού που μόλις είχε πιάσει τους 90°C. Αποφάσισα να γυρίσω τον αέρα της καμπίνας να χτυπάει εμένα, αντί για το τζάμι, που ήταν ρυθμισμένος.

 

Για κάποια δευτερόλεπτα το όργανο έπεσε κοντά στους 80°C ενώ ο αέρας ερχόταν στην καμπίνα καυτός, αν και ήταν ρυθμισμένος στους 18°C. Μετά ο αέρας άρχισε να 'ρχεται φυσιολογικά, και ο δείκτης της θερμοκρασίας ξανανέβηκε και έμεινε να δείχνει λίίίγο πάνω από τους 90°C. Ας πούμε 92-93 °C. Στο ίδιο σημείο έμεινε κολλημένος και στην επιστροφή, κάνα 3ωρο μετά, ενώ δε φάνηκε να ενοχλείται από ανηφόρα-κατηφόρα ή πιο μεγάλη απαίτηση ισχύος απ' τον κινητήρα.

 

Αυτό δε το έχω ξαναδει ποτέ μου. Άπαξ και πιάσει 90°C το νερό, το όργανο μένει εκεί κολλημένο (ακριβώς πάνω στη γραμμή) και δε κουνιέται χιλιοστό, ότι και να γίνει...

 

Να μου κόλλησε κλειστός ο θερμοστάτης; Δύσκολο, θα 'χε πάρει τον ανήφορο η θερμοκρασία, θα έβραζε το ψυκτικό και θα με γύρναγε η οδική. Ούτε ανοιχτός πρέπει να κόλλησε, μιας και η θερμοκρασία έμεινε σταθερή πάνω από την συνηθισμένη. Να πρόκειται να κολλήσει / χαλάσει στο άμεσο μέλλον και να προειδοποιεί; 

 

Εγώ τι να κάνω; Να οδηγώ κανονικά, έως ότου τα τινάξει "κάτι", ή να πάρω αύριο τηλέφωνο τον μάστορα που 'χουμε και καιρό να τα πούμε; Τέτοιου τύπου θέματα επιδεινώνονται ξαφνικά (π.χ. να πεταχτώ πουθενά το βράδυ και να γυρνάω σπίτι με τα πόδια) ή θα συνεχίσω να βλέπω "περίεργα" για λίγο καιρό μέχρι να γίνει οτιδήποτε;

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ειναι απολύτως φυσιολογικο, δεν ειχε ζεσταθει καλα η μηχανη με αποτελεσμα το καλοριφερ να ριξει λιγο την θερμοκρασια. Αν ειχε κολήσει ανοιχτος θα επεφτε η θερμοκρασια και εν κινήσει .

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όμως το καλοριφέρ δε το άναψα τότε. Ήταν ήδη σε λειτουργία. Απλά φύσαγε στο παρμπρίζ και το γύρισα να φυσάει εμένα τη στιγμή που έγινε αυτό... 

 

Όπως και να 'χει όμως, εμένα με ανησυχεί περισσότερο το ότι η θερμοκρασία που "σταματάει" να ανεβαίνει το νερό, δείχνει να έχει μετατοπιστεί λίγο προς τα πάνω. Δεν έχω ξαναδεί ποτέ το όργανο να ξεπερνάει τους 90°C όπως και έγινε σήμερα, από το 2010 που αγόρασα το αυτοκίνητο. Και τα 9 χρόνια ηλικίας του (με τα 105Κ χιλιόμετρα) με κάνουν να σκέφτομαι μήπως έχει έρθει η ώρα για κάνα-δυο ανταλλακτικά.

 

Σκέφτομαι να κάνω καμιά βόλτα αργότερα, λίγο πιο "spirited", να δω πως θα φερθεί το σύστημα ψύξης. Αλλά να μην απομακρυνθώ και πολύ από το σπίτι μην γίνει όντως τίποτα και με γυρίσει η Interamerican. :P

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

αν είναι Φεράρι,κάνε τσεκ στο μαστορι μην έχει πέσει η σταθμη ,και προληπτική αλλαγή θερμοστάτη,ιμάντα,έλεγχος αντλιας.αν είναι βαγκ,κάνε τον σταυρό σου και ότι ειναι να βγει....

  • Like 1

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ισως επειδη στους μπροστα αεραγωγους δινει παραπανω αερα, αφου δεν εχει θεμα μην ανησυχεις. Οι θερμοστατες αμα χαλασουν μενουν ανοιχτοι οποτε δεν σε αφηνει, απλα δεν θα ανεβαζει σωστα θερμοκρασια. Τοτε πας και τον αλλαζεις.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κατάλαβα. Καλό αυτό. :) 

 

Μάλλον δεν έχει τίποτα εν τω μεταξύ. Μόλις γύρισα σπίτι... άμα είχε πρόβλημα το κύκλωμα ψύξης θα 'χε λιώσει μέχρι και το μπλοκ με τη διαδρομή που έκανα. 

 

Η βελόνα της θερμοκρασίας βέβαια επιμένει να είναι ~1mm πάνω από εκεί που σταματούσε τόσα χρόνια, τώρα γιατί, δε το ξέρω... ίσως να 'παθε τίποτα το όργανο. Αυτό δε πειράζει. 

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Να πέσει για λίγο η θερμοκρασία, ειδικά όταν κάνει πολύ κρύο μόλις ανοίγεις (ή και αλλάζεις τον αέρα) στο καλοριφερ είναι νορμάλ, αρκεί να ξανά ανεβαίνει μετά στα φυσιολογικά επίπεδα.

 

Τώρα για την βελόνα δεν ξέρω, αλλά αν είχε πρόβλημα μάλλον δεν θα έμενε ένα χιλιοστό πάνω από το νορμάλ, θα ανέβαινε κι άλλο σταδιακά. Παρακολούθησέ το, λογικά η ένδειξη θα έχει χάσει λίγο.

Τι αμάξι είναι;

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στο ψυγειο βαζεις το παραφλου που προτεινει ο κατασκευαστεις; Το αλλαζεις ανα 4 χρονια;

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κατάλαβα. Καλό αυτό. :)

 

Μάλλον δεν έχει τίποτα εν τω μεταξύ. Μόλις γύρισα σπίτι... άμα είχε πρόβλημα το κύκλωμα ψύξης θα 'χε λιώσει μέχρι και το μπλοκ με τη διαδρομή που έκανα. 

 

Η βελόνα της θερμοκρασίας βέβαια επιμένει να είναι ~1mm πάνω από εκεί που σταματούσε τόσα χρόνια, τώρα γιατί, δε το ξέρω... ίσως να 'παθε τίποτα το όργανο. Αυτό δε πειράζει. 

Μην αποκτήσεις ψυχολογικά.

Στο δικό μου (Bravo 2008) έχω μετρήσει τι λέει το όργανο σε σχέση με την πραγματική που δίνει ο αισθητήρας (μέσω OBD).

Λοιπόν, το όργανο ξεκινάει να κουνιέται μόλις πάει 50°C και ακριβώς στους 70 έχει φτάσει στη μέση όπου και μένει μέχρι και τους 97 που ανοίγει το βεντιλατέρ (προλαβαίνει να πάει και 98 μέχρι να δράσει η ψύξη).

Οπότε υποθέτω ότι η βελόνα ξεκολλάει είτε στους 100 και τερματίζει το όργανο στους 120 (αντίστοιχο βήμα με τους 50-->70), είτε στους 110 και τερματίζει στους 130.

Δηλαδη ΚΙΝΕΙΤΑΙ για μεταβολες της θερμοκρασιας κατα 40 βαθμους, ενω ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΣΤΗ ΜΕΣΗ για μεταβολες 30-40 βαθμων.

 

Προσωπικα αν για 9 χρονια δεν ειχε κουνηθει ΠΟΤΕ ΡΟΥΠΙ απο τη μεση προς τα πανω και ξαφνικα εκανε εστω και 1 κλικ, εν γνωση των παραπάνω, θα το εψαχνα.

 

Αντιθετως, στο προηγουμενο αυτοκινητο (Lancia Dedra 1.8) που το οργανακι ηταν τελειως αναλογικο και ελεγε ο,τι διαβαζε, με αποτελεσμα να βλεπεις να ξεφευγει και αρκετα απο τους 90 που ηταν η μεση, μονο αν ανεβαινε παραπανω απ ο,τι συνηθως θα το εψαχνα (όπως και το εψαξα οταν ανεβηκε στους ~100 του οργανου και οντως δεν εκανε καλη επαφη η φισα του βεντιλατερ - ειχε ξεραθει απο τα χρονια και τις θερμοκρασιες-). 

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλού κακού καθάρισε προληπτικά το ψυγείο και (υποχρεωτικά) άλλαξε παραφλού (με κάποιο επώνυμο ποιοτικό). Εαν το πας σε μάστορα για το καθάρισμα πες του να ελέγξει και τον θερμοστάτη.

Να ξέρεις πως και με ΜΙΑ μόνο υπερθέρμανση μπορείς να πάθεις από κάψιμο φλάντζας καπακιού (μίνιμουμ 300€ ζημιά) εως ράγισμα μπλοκ κινητήρα (πάνω από 1000€ ζημιά).Το έχει πάθει συγγενής μου με σχετικά καινούργιο όχημα.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ρε συ GeorgeMan με σκοτώνεις. Είμαι και ψυχαναγκαστικός. :P Ευτυχώς, έχω OBD->USB και VCDS, οπότε μάλλον θα ξανακάνω διαγνωστική βόλτα μαζί με το λάπτοπ...

 

Το αμάξι είναι Polo '08 (1.4 N/A - 55kW).

 

Το ψυκτικό μέσο αλλάζεται κανονικά, αλλά δε ξέρω αν είναι το "προτεινόμενο" από τον κατασκευαστή. Ένα ροζέ είναι. :P Φαντάζομαι ότι θα 'ναι αποδεκτό για το αυτοκίνητο βέβαια, βάση της σχέσης μου με τον μηχανικό αλλά και της νοοτροπίας του. 

 

Οπότε έχουμε και λέμε:

 

Σήμερα ή αύριο, πάω ξανά την ίδια "βόλτα" με κουμπωμένο το λάπτοπ πάνω. Υπάρχουν συγκεκριμένες θερμοκρασίες ή εύρος σκαμπανεβασμάτων που θα πρέπει να με κάνουν να ανησυχήσω; Ίσως να 'χει καταγράψει και κάνα σφάλμα σχετικό, αν και φαντάζομαι θα ειδοποιούσε με κάποιο λαμπάκι σ' αυτή την περίπτωση.

 

Από 'βδομάδα, παίρνω τηλέφωνο τον μάστορα να μου αλλάξει το ψυκτικό, να καθαρίσει ψυγείο και να ελέγξει τα πάντα στο κύκλωμα (θερμοστάτη, συνδέσεις, κλπ).

 

Οκ μπορεί να αντιδρώ υπερβολικά... αλλά δε μου ακούγεται καλή ιδέα να ψάχνω για μοτέρ, κάλιο να πετάξω τώρα μερικά δεκάρικα.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δε νομίζω ότι χρειάζοται κινήσεις πανικού.

 

Απλά βάλε και δες ότι δεν φτάνει τους 100°C και από περιέργεια δες τι στην ευχή θερμοκρασία ψυκτικού σου δίνει αν κουνηθεί ο δείκτης. (Για την ακρίβεια δες ότι μόλις πάρει μπρος το βεντιλατέρ πέφτει αμέσως η θερμοκρασία 5-10°C).

 

Error για κάτι τόσο ανεπαίσθητο μην περιμένεις να βγάλει :P

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στο passat (b5 1800cc ατμοσφαιρικο) μια φορα μονο ειδα το οργανο θερμοκρασιας να "πεφτει" και αυτο, σε νυχτερινη κατηφορικη διαδρομη με 2α χωρις φρενο για κανενα 20λεπτο και το καλοριφερ σε λειτουργια (κλιματισμος στο ECO με ρυθμιση 24°C).

Εξω ειχε -2 βαθμους με χιονι στο δρομο, βουνο, πισα σκοταδι.

Ο δεικτης, επεσε κατα 1/5 της διαδρομης του απο το ελαχιστο στο "μεσο" της θερμοκρασιας καλης λειτουργιας.

 

Θεωρω λογικο μερικες φορες, αν ο κινητηρας ειναι ζεστος και δεν λειτουργει με φορτιο, να πεσει η θερμοκρασια αν ανοιξεις ξαφνικα το καλοριφερ ή το δυναμωσεις. Απαγεις θερμοτητα απο το κυκλωμα ξαφνικα χωρις να ειναι σε θεση να την αναπληρωσει αμεσα, ειδικα αν εξω εχει αρκετο κρυο και υγρασια (βοηθαει επιπλεον η υγρασια) ... ποσο μαλλον αν ο κινητηρας δεν ειναι πληρως ζεσταμενος.

 

Κανε την εξης δοκιμη. Κλεισε τελειως το καλοριφερ, ζεστανε τον κινητηρα καλα εν κινησει.... πιασε 100km/h.

Ανοιξε ΤΕΡΜΑ ζεστο με τον ανεμιστηρα στο φουλ και ρόλλαρε χωρις γκαζι μεχρι να σταματησεις (εαν το επιτρεπουν οι συνθηκες φυσικα). Παρακολουθα με OBD & δεικτη ταμπλω να δεις τι θα γινει.

 

Καποιες διακυμανσεις ειναι φυσιολογικες... ειδικα σε μικρους κινητηρες. Μην αγχωνεσαι.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στο passat (b5 1800cc ατμοσφαιρικο) μια φορα μονο ειδα το οργανο θερμοκρασιας να "πεφτει" και αυτο, σε νυχτερινη κατηφορικη διαδρομη με 2α χωρις φρενο για κανενα 20λεπτο και το καλοριφερ σε λειτουργια (κλιματισμος στο ECO με ρυθμιση 24°C).

Εξω ειχε -2 βαθμους με χιονι στο δρομο, βουνο, πισα σκοταδι.

Ο δεικτης, επεσε κατα 1/5 της διαδρομης του απο το ελαχιστο στο "μεσο" της θερμοκρασιας καλης λειτουργιας.

 

Θεωρω λογικο μερικες φορες, αν ο κινητηρας ειναι ζεστος και δεν λειτουργει με φορτιο, να πεσει η θερμοκρασια αν ανοιξεις ξαφνικα το καλοριφερ ή το δυναμωσεις. Απαγεις θερμοτητα απο το κυκλωμα ξαφνικα χωρις να ειναι σε θεση να την αναπληρωσει αμεσα, ειδικα αν εξω εχει αρκετο κρυο και υγρασια (βοηθαει επιπλεον η υγρασια) ... ποσο μαλλον αν ο κινητηρας δεν ειναι πληρως ζεσταμενος.

 

Κανε την εξης δοκιμη. Κλεισε τελειως το καλοριφερ, ζεστανε τον κινητηρα καλα εν κινησει.... πιασε 100km/h.

Ανοιξε ΤΕΡΜΑ ζεστο με τον ανεμιστηρα στο φουλ και ρόλλαρε χωρις γκαζι μεχρι να σταματησεις (εαν το επιτρεπουν οι συνθηκες φυσικα). Παρακολουθα με OBD & δεικτη ταμπλω να δεις τι θα γινει.

 

Καποιες διακυμανσεις ειναι φυσιολογικες... ειδικα σε μικρους κινητηρες. Μην αγχωνεσαι.

Συμφωνώ με όλο το ποστ, αλλά με 100km/h το αυτοκίνητο πάει πολύ άνετα και δεν ζεσταίνεται λόγω της φυσικής ροής αέρα από το ψυγείο.

Σε μποτιλιάρισμα ή ακόμα και ακίνητος (για αρκετή ώρα με τις τωρινές θερμοκρασίες περιβάλλοντος) θα ζεσταθεί πιο πολύ.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γι'αυτο το λογο ανεφερα αυτες τις συνθηκες (100Km/h ρολλαριστος σχεδον) ... ωστε να πιασει θερμοκρασια και να δεις αν πεφτει ευκολα εξαιτιας του heat exchanger του καλοριφερ.

 

Ο θερμοστατης, στη φυσικη του λειτουργια, περιοριζει τη ροη σημαντικα, ακομα και με τον κινητηρα ζεστο.

Ο λογος ειναι, πως θα πρεπει να υπαρχει "αποθεμα" ψυχροτερης μαζας παραφλου στο κυκλωμα, ουτως ωστε να εισελθει στο μπλοκ της κεφαλης απαγοντας περισσοτερη θερμοτητα, χωρις να χρειαστει να ανοιξει τερμα οταν πλεον θα ειναι αργα.

 

Με λιγα λογια, οταν ξαφνικα απαιτησεις μεγαλα ποσα θερμοτητας (ανεμιστηρας φουλ, ζεστη φουλ) ... ειδικα το χειμωνα, εαν δεν υπαρχει αποθεμα θερμου παραφλου, το εξαντλεις προσωρινα... αφου απαγεις θερμοτητα απο το μικρο heat exchanger που βρισκεται στην καμπινα.

 

 

Οσο για το δεικτη θερμοκρασιας, αναλογα τα μοντελα, αναλογα τις μαρκες... εχει ενα βαθμο εξομαλυνσης.

Με λιγα λογια, θερμοκρασιακες μεταβολες παραφλου των 5 και 15 βαθμων που μπορει να συμβουν πολυ ευκολα... δεν τις λαμβανει υποψιν εαν ειναι στιγμιαιες. Η εξομαλυνση μπορει να ειναι απο μερικα δευτερολεπτα εως και μερικα λεπτα, αναλογα τη μεταβολη.

Ενα "ξαφνικο" 100 -> 130°C εντος δευτερολεπτων σαφως και θα το εμφανισει.

Ενα "προσκαιρο" 100 -> 110 για 20 δευτερολεπτα, θα το αγνοησει γιατι πολυ απλα ο θερμοστατης λειτουργει στο μεγαλυτερο διαστημα της ζωης του σε κλειστη παρα ανοιχτη θεση (εχοντας περιθωρια) αλλα ταυτοχρονα το ανοιγμα/κλεισιμο του, παιρνει καποιο χρονο επισης.

 

 

Εαν πραγματικα θες να βεβαιωθεις για τη λειτουργια του χωρις να ξεμονταρεις ΤΙΠΟΤΑ υπαρχει τροπος.

Με κινητηρα ΚΡΥΟ

- Βγαζεις ταπα απο το ψυγειο

-Βαζεις μπρος

-Παρατηρεις αν υπαρχει "ροη" ....

-Κανονικα ΔΕΝ πρεπει να υπαρχει, παρα μονο μετα απο μερικα λεπτα λειτουργιας

 

Εαν το παραπανω δε συμβαινει τοτε μεγαλες οι πιθανοτητες ο θερμοστατης να μην κλεινει τελειως.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Χρήσιμες πληροφορίες

Με την περιήγησή σας στο insomnia.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies που ενισχύουν σημαντικά την εμπειρία χρήσης.