filarhos Δημοσ. 12 Μαρτίου Δημοσ. 12 Μαρτίου 9 hours ago, satsok2 said: Για να μην ανοίγω αλλο thread. Εχω αυτοκίνητο 20ετιας+ με καλή συντήρηση (στεγασμενο, με 7-8κ χμ/ετος, τακτικα σερβις κλπ) αν και σκοπευω να αλλαξω μεσα στο έτος. Τα λαστιχα μου ειναι 4-5 ετων, και αν και με λιγα χμ (~20κ) θα χρειαστουν αλλαγη. Θα χρειαστεί να κανω κάποια ταξιδια το καλοκαιρι (~2000χμ) κ το αμαξι θα παραμεινει σε χρηση στην οικογένεια και για την πολη (<500-800χμ το μηνα). Σε λάστιχα (185/55/15 αν θυμάμαι σωστά) ήμουν παντα ευχαριστημένος με Bridgestone. Προσφατα σε σερβις και σε μια ευθυγραμμιση μου ελεγαν οτι το αμαξι φαινεται αψογο και αν αλλαξω λαστιχα εχω επιλογη μαρκας (πχ Bridgestone) με 400+ ή καποιας θυγατρικης, απο 250-300. Συζητουσα με ενα φιλο κ ελεγε οτι με ελαστικά θυγατρικής, δεν ηταν τοσο ευχαριστημένος. Ποια η εμπειρια σας; Επισης, μπορεί κάποιο φτηνο ελαστικό, να το πληρωσω σε καταναλωση καυσιμου; Ξαναλεω οτι το αμαξι θα μεινει σε κινηση. Μπορείς να δεις και τις διαστάσεις 195/55/15 και την σίγουρα φτηνότερη 195/50/15. Έχουν μικρή διαφορά ~1.5% αλλά σε τιμή μπορεί να είναι και 100€ λιγότερα. 1
satsok2 Δημοσ. 12 Μαρτίου Δημοσ. 12 Μαρτίου Νομίζω κάτι τέτοιο εκανα τελευταία φορά. Παρεμφερεις διαστασεις, πιο φτηνό (παντα Bridgestone). 14 ώρες πριν, filarhos είπε Μπορείς να δεις και τις διαστάσεις 195/55/15 και την σίγουρα φτηνότερη 195/50/15. Έχουν μικρή διαφορά ~1.5% αλλά σε τιμή μπορεί να είναι και 100€ λιγότερα. 1
11osmikrosmhtsos Δημοσ. 12 Μαρτίου Δημοσ. 12 Μαρτίου 41 λεπτά πριν, satsok2 είπε Παρεμφερεις διαστασεις οσες ειναι πιο κοινες ειναι σχεδον παντα πιο φτηνες 1
definitio Δημοσ. 19 Μαρτίου Δημοσ. 19 Μαρτίου Θεωρείτε αποδεκτή τη χρήση ελαστικών με χαμηλότερο δείκτη ταχύτητας από τον προτεινόμενο εργοστασιακά, πχ αντί Η, Τ (Τ=190χαω, Η=210χαω) ; Πέρα απ΄την έρευνα για την επιλογή βάσει απόδοσης, άρχισα να ρωτάω σε καταστήματα και σε 3/4 μού πρότειναν τη χρήση ελαστικών Τ, ενώ τους είπα Η, για λόγους οικονομίας και με διαβεβαίωση ότι δεν τρέχει τίποτα για διαφορά 20χαω μέγιστης ταχύτητας . Ωστόσο ψάχνοντας στο διαδίκτυο, διαβάζω σε σελίδες κατασκευαστών ότι κάτι τέτοιο "απαγορεύεται", ότι δεν είναι μόνο η μέγιστη ταχύτητα, αλλά ολόκληρη η κατασκευή του ελαστικού για το βάρος κ τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου...ότι μπορεί κάποιος να υπερβεί τις προδιαγραφές ταχύτητας, αλλά ποτέ το αντίθετο. ...στις ΗΠΑ διάβασα ότι μεγαλύτερα καταστήματα δεν το κάνουν υπό το φόβο νομικών κυρώσεων (και σίγουρα μηνύσεων σε περίπτωση ατυχήματος) Με παρεξένεψε τόσο εκ των υστέρων πόσο εύκολα πρότειναν λύσεις χαμηλότερων προδιαγραφών, που δεν ξέρω αν θα πρέπει να αποφεύγω αυτά τα καταστήματα, ακόμη κι αν ήταν να αγοράσω ακριβώς αυτό που προτείνει ο κατασκευαστης.
atheatos Δημοσ. 20 Μαρτίου Δημοσ. 20 Μαρτίου 7 ώρες πριν, definitio είπε Θεωρείτε αποδεκτή τη χρήση ελαστικών με χαμηλότερο δείκτη ταχύτητας από τον προτεινόμενο εργοστασιακά, πχ αντί Η, Τ (Τ=190χαω, Η=210χαω) ; Πέρα απ΄την έρευνα για την επιλογή βάσει απόδοσης, άρχισα να ρωτάω σε καταστήματα και σε 3/4 μού πρότειναν τη χρήση ελαστικών Τ, ενώ τους είπα Η, για λόγους οικονομίας και με διαβεβαίωση ότι δεν τρέχει τίποτα για διαφορά 20χαω μέγιστης ταχύτητας . Ωστόσο ψάχνοντας στο διαδίκτυο, διαβάζω σε σελίδες κατασκευαστών ότι κάτι τέτοιο "απαγορεύεται", ότι δεν είναι μόνο η μέγιστη ταχύτητα, αλλά ολόκληρη η κατασκευή του ελαστικού για το βάρος κ τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου...ότι μπορεί κάποιος να υπερβεί τις προδιαγραφές ταχύτητας, αλλά ποτέ το αντίθετο. ...στις ΗΠΑ διάβασα ότι μεγαλύτερα καταστήματα δεν το κάνουν υπό το φόβο νομικών κυρώσεων (και σίγουρα μηνύσεων σε περίπτωση ατυχήματος) Με παρεξένεψε τόσο εκ των υστέρων πόσο εύκολα πρότειναν λύσεις χαμηλότερων προδιαγραφών, που δεν ξέρω αν θα πρέπει να αποφεύγω αυτά τα καταστήματα, ακόμη κι αν ήταν να αγοράσω ακριβώς αυτό που προτείνει ο κατασκευαστης. Έχουν διαφορές στην κατασκευή ανάλογα τους δείκτες ταχύτητας. Τα ελαστικά με χαμηλό δείκτη ταχύτητας συνήθως ζεστενονται πιο γρήγορα , αλλά το "απαγορεύεται" το θεωρώ σχετικό. Ακόμα και ο ίδιος ο κατσκευαστης του αυτοκινητου στο manual του αναγραφει διαφορετικους δεικτες ταχυτητας αναλογα το ελαστικο. Για παραδειγμα σε χειμερινα ελαστικα θα σου προτεινει δεικτη ταχυτητας V ,γιατι ειναι πολυ δυσκολο να βρεις W που υπαρχουν στα καλοκαιρινα. Στην περίπτωση που χρησιμοποιείς ρεζέρβα έχεις μέγιστο όριο ταχύτητας τα 80 km/h. Κανένας δεν σου απαγόρεψε να χρησιμοποιείς ρεζέρβα , αλλά φυσικά αν κάτι γίνει και ξεπεράσεις την ταχυτητα θα βρεθεις σε κίνδυνο. Μην σε παραξενεύει η συμπεριφορά των πωλητών. Σκοπός τους είναι να πουλήσουν.Το αν εσύ γνωρίζεις τα όρια ταχύτητας των ελαστικών δεν σημαίνει, ότι οι υπόλοιποι νοιάζονται για αυτά.
sozz Δημοσ. 20 Μαρτίου Δημοσ. 20 Μαρτίου (επεξεργασμένο) και εμένα Η έλεγε αλλά προτίμησα το Τ και κέρδισα 60 ευρώ 😁 ΥΓ στον ίδιο αριθμό βέβαια όχι σε μικρότερο πχ 88Τ αντί του 88Η Επεξ/σία 20 Μαρτίου από sozz
11osmikrosmhtsos Δημοσ. 20 Μαρτίου Δημοσ. 20 Μαρτίου (επεξεργασμένο) 13 ώρες πριν, definitio είπε Θεωρείτε αποδεκτή τη χρήση ελαστικών με χαμηλότερο δείκτη ταχύτητας από τον προτεινόμενο εργοστασιακά, πχ αντί Η, Τ (Τ=190χαω, Η=210χαω) ; Να σου απαντησω ως μηχανικος ή ως τυπικος χρηστης. Ο δεικτης ταχυτητας εχει να κανει με πολλα πραγματα, και γενικα με την θερμικη συμπεριφορα του ελαστικου σε συνθηκες υψηλων φορτιων και φυγοκεντρικων δυναμεων. Ρεαλιστικα μιλωντας σε ενα καινουργιο ελαστικο δεν θελεις να εισαι πανω απο το 75% του δεικτη ταχυτητας για μεγαλο χρονικο διαστημα. Σε ενα παλιο ελαστικο μαξ το 50% του δεικτη ταχυτητας για να μην παθεις delaminate. Οποτε διαλεξε αντιστοιχα, καποια οχηματα (ελαφρια οχηματα) δεν προκεται ποτε να ζεστανουν ενα ελαστικο, καποια αλλα ζεσταινουν ικανοποιητικα καλα ενα Υ με 100kmh. Pick your poison. Μιλαμε παντα για καλοκαρι στην Ελλαδα με θερμοκρασια οδοστρωματος 50C+ 13 ώρες πριν, definitio είπε Πέρα απ΄την έρευνα για την επιλογή βάσει απόδοσης, άρχισα να ρωτάω σε καταστήματα και σε 3/4 μού πρότειναν τη χρήση ελαστικών Τ, ενώ τους είπα Η, για λόγους οικονομίας και με διαβεβαίωση ότι δεν τρέχει τίποτα για διαφορά 20χαω μέγιστης ταχύτητας . Αν πηγαινεις με 150 kmh το Τ ειναι οριακο ως καινουργιο για καλοκαρι ελλαδας, οταν θα ειναι 4ετων καλοκαιρι θα παιζεις με την φωτια. Ιδαιτερα αν σου αρεσουν οι χαμηλοτερες πιεσεις... 13 ώρες πριν, definitio είπε Ωστόσο ψάχνοντας στο διαδίκτυο, διαβάζω σε σελίδες κατασκευαστών ότι κάτι τέτοιο "απαγορεύεται", ότι δεν είναι μόνο η μέγιστη ταχύτητα, αλλά ολόκληρη η κατασκευή του ελαστικού για το βάρος κ τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου...ότι μπορεί κάποιος να υπερβεί τις προδιαγραφές ταχύτητας, αλλά ποτέ το αντίθετο. Μην μπερδευεις τον δεικτη φορτιου, αλλο το ενα αλλο το αλλο. 13 ώρες πριν, definitio είπε Με παρεξένεψε τόσο εκ των υστέρων πόσο εύκολα πρότειναν λύσεις χαμηλότερων προδιαγραφών, που δεν ξέρω αν θα πρέπει να αποφεύγω αυτά τα καταστήματα, ακόμη κι αν ήταν να αγοράσω ακριβώς αυτό που προτείνει ο κατασκευαστης. Εμπειρια ενος φιλου με EVO X λαστιχο Υ με σωστη πιεση 6 ετων εκανε delaminate στα 170-180kmh προλαβε να σταματησει οταν αχισε να ακουει τα κομματια να χτυπανε στον θολο πριν να σκασει. Αν ειχε σκασει δεν θα ειχα φιλο. Εμενα το αμαξι μου πιανει σιγουρα 240 βαζω μονο Υ ακομα και αν πηγαινω με 80 στο 99% του χρονου, διοτι αν χρειαστει/θελησω να τρεξω με λαστιχα 4ετων θελω να γυρισω σπιτι μου + εχω παντα χαμηλες πιεσεις για ανεση (με εξαιρεση οταν βρεχει που βαζω ελαφρως υψηλοτερη πιεση για λογους ασφαλειας)... Αντε θα πω και αλλη μια προσωπικη εμπειρια. Με ελαστικα 10ετων καποια Michelin energy εκανα δοκιμη ενα καλοκαιρι με την τρομακτικη ταχυτητα των 130kmh για 10km, το λαστιχο μπορουσες να του αφαιρεσεις κομματια με το νυχι σου. Απο εκεινη την μερα και μετα απο αυτο που ετυχε στο φιλαρακι, δεν ξαναρισκαρα ποτε... Βλεπεις ειμασταν καποτε 18-19 ετων, αλλα υπηρχε μια μικρη αντιληψη του ρισκου και τοτε... Επεξ/σία 20 Μαρτίου από 11osmikrosmhtsos 1 1
definitio Δημοσ. 20 Μαρτίου Δημοσ. 20 Μαρτίου Γιατί είναι πιο ασφαλές στη βροχή να έχεις υψηλότερη πίεση στα ελαστικά;
atheatos Δημοσ. 20 Μαρτίου Δημοσ. 20 Μαρτίου 58 λεπτά πριν, definitio είπε Γιατί είναι πιο ασφαλές στη βροχή να έχεις υψηλότερη πίεση στα ελαστικά; Μειώνεται το aquaplaning δηλαδή παγιδευευται λιγοτερο νερό μεταξύ ελαστικού και οδοστρώματος. Επίσης στα χειμερινά ελαστικά καλο ειναι για παρόμοιο λογω να έχεις μικρότερο φάρδος ώστε αυξάνεται η δύναμη που ασκείται στον πάγο. 1 1
11osmikrosmhtsos Δημοσ. 20 Μαρτίου Δημοσ. 20 Μαρτίου 5 ώρες πριν, definitio είπε Γιατί είναι πιο ασφαλές στη βροχή να έχεις υψηλότερη πίεση στα ελαστικά; Μειωση contact patch = αυξηση πιεσης P=F/A = καλυτερη απαγωγη νερου 2 1
definitio Δημοσ. 21 Μαρτίου Δημοσ. 21 Μαρτίου (επεξεργασμένο) 13 hours ago, 11osmikrosmhtsos said: Μειωση contact patch = αυξηση πιεσης P=F/A = καλυτερη απαγωγη νερου Αφού φαίνεται ότι τα ξέρεις, να σε ρωτήσω... Στην Αλφα 156 1.6λ τα ελαστικά είναι 185/65/15 88Η με σιδερένια ζάντα 6Jx15...αλλά σκεφτόμουν να δοκιμάσω και άλλα μεγέθη, κυρίως για πρόσβαση σε περισσότερα/καλύτερα ελαστικά... ...στη πράξη όμως, πηγαίνοντας σε 195/60/15 (που δεν περιλαμβάνεται στις επιλογες βάσει εγχειριδίου), κερδίζω μόνο πρόσβαση στο Falken Ziex 320 195/60/15 88V...που φαίνεται να τα πηγαίνει πολύ καλά με εξαίρεση μάλλον τη φθορά σε βάθος χρόνου. Yπάρχει πρόβλεψη για ελαστικά 205/60/15 στις ίδιες ζάντες 6Jx15, αλλά με δείκτη φορτίου/ταχύτητας 91W... ...σε περίπτωση που πήγαινα σε αυτή διάσταση, είναι δυνατό ή πιθανό η διαφορά στο μέγιστο πρόσθετο επιτρεπόμενο φορτίο (88=560κ vs 91=615κ) να επηρεάσει στη πράξη αρνητικά τον τρόπο που θα συμπεριφέρονται και θα αποδίδουν τα ελαστικά, πχ να μη ζεσταίνονται εύκολα ή επαρκώς, ρίχνοντας τις δυναμικές επιδόσεις; Το βάρος του οχήματος νομίζω είναι <1300κιλα Επεξ/σία 21 Μαρτίου από definitio
atheatos Δημοσ. 21 Μαρτίου Δημοσ. 21 Μαρτίου 7 ώρες πριν, definitio είπε Αφού φαίνεται ότι τα ξέρεις, να σε ρωτήσω... Στην Αλφα 156 1.6λ τα ελαστικά είναι 185/65/15 88Η με σιδερένια ζάντα 6Jx15...αλλά σκεφτόμουν να δοκιμάσω και άλλα μεγέθη, κυρίως για πρόσβαση σε περισσότερα/καλύτερα ελαστικά... ...στη πράξη όμως, πηγαίνοντας σε 195/60/15 (που δεν περιλαμβάνεται στις επιλογες βάσει εγχειριδίου), κερδίζω μόνο πρόσβαση στο Falken Ziex 320 195/60/15 88V...που φαίνεται να τα πηγαίνει πολύ καλά με εξαίρεση μάλλον τη φθορά σε βάθος χρόνου. Yπάρχει πρόβλεψη για ελαστικά 205/60/15 στις ίδιες ζάντες 6Jx15, αλλά με δείκτη φορτίου/ταχύτητας 91W... ...σε περίπτωση που πήγαινα σε αυτή διάσταση, είναι δυνατό ή πιθανό η διαφορά στο μέγιστο πρόσθετο επιτρεπόμενο φορτίο (88=560κ vs 91=615κ) να επηρεάσει στη πράξη αρνητικά τον τρόπο που θα συμπεριφέρονται και θα αποδίδουν τα ελαστικά, πχ να μη ζεσταίνονται εύκολα ή επαρκώς, ρίχνοντας τις δυναμικές επιδόσεις; Το βάρος του οχήματος νομίζω είναι <1300κιλα Σε αυτό που ρωτάς παίζουν ρόλο και τα ελαστικά. Αν πχ. βάλεις all weather ελαστικά που εχουν άλλη χάραξη και ζεστενονται πιο γρήγορα από τα αντίστοιχα σπορτ καλοκαιρινά (+ την διαφορετική γομα), τότε η διαφορα του δείκτη φορτίου θα μπορούσαμε να πούμε ότι μετριαζεται. Με λίγα λόγια κάθε ελαστικο ειναι διαφορετικο στην συμπεριφορά και την ασφάλεια του αυτοκινήτου. Ακομα και η ακριβώς ίδια σειρά ελαστικού με μόνη διαφορά την πιστοποίηση από κάποια εταιρεία έχει διαφορετική συμπεριφορά. Για παράδειγμα τα michelin με πιστοποίηση από την mercedes εχουν διαφορετική συμπεριφορά (και τιμη) από τα ακριβώς τα ίδια ελαστικά της michelin χωρίς την πιστοποίηση. Όπως καταλαβαίνεις πέρα από τους γενικούς δεικτες φορτίου, ταχύτητας κτλ. παίζουν και αλλα πραγμστα ρολο στην συμπεριφορά ενός ελαστικού.
11osmikrosmhtsos Δημοσ. 21 Μαρτίου Δημοσ. 21 Μαρτίου (επεξεργασμένο) 7 ώρες πριν, definitio είπε Falken Ziex 320 η Falken εχει κανει αλματα να ξερεις 7 ώρες πριν, definitio είπε Yπάρχει πρόβλεψη για ελαστικά 205/60/15 στις ίδιες ζάντες 6Jx15, αλλά με δείκτη φορτίου/ταχύτητας 91W... φανταζομαι αυτα θα ειναι σε Busso εξου η αυξηση του δεικτη φορτιου και ταχυτητας, λογικα ομως χωρανε. Επισης σε παρακαλω ΜΗΝ διαμοιραζεσαι το ELEARN διοτι θα μας το κλεισουν και τον ηπιαμε. Οτι θες να το στελνεις παντα σε pdf με απενεργοποιημενα τα hyperlinks... 7 ώρες πριν, definitio είπε ...σε περίπτωση που πήγαινα σε αυτή διάσταση, είναι δυνατό ή πιθανό η διαφορά στο μέγιστο πρόσθετο επιτρεπόμενο φορτίο (88=560κ vs 91=615κ) να επηρεάσει στη πράξη αρνητικά τον τρόπο που θα συμπεριφέρονται και θα αποδίδουν τα ελαστικά, πχ να μη ζεσταίνονται εύκολα ή επαρκώς, ρίχνοντας τις δυναμικές επιδόσεις; Το βάρος του οχήματος νομίζω είναι <1300κιλα Συνalfisti, κοιτα τωρα οι 156 ειναι ελαφριες, ομως δεν παυουν να ειναι οχηματα τουρισμου, ενας υψηλοτερος δεικτης φορτιου θα εχει παντα αρνητικες επιπτωσεις σε ενα ελαφρυ αυτοκινητο. Σκληροτερη κατασκευη = λιγοτερη ανεση και υψηλοτερη αντισταση κυλισης + ακομα υψηλοτερη λογω της αυξησης της διαστασης. Στο ποσο γρηγορα θα ζεσταινονται σε συνθηκες ελλαδας δεν εχεις θεμα και κυριως εξαρταται απο τον δεικτη ταχυτητας, πολυ λιγοτερο απο τον δεικτη φορτιου. Επισης τα ελαφρια αυτοκινητα με πλατια λαστιχα πασχουν στην βροχη. Προσπαθησε να πας στην διασταση που θελεις εφοσον οντως μπορεις να βρεις καλυτερα ελαστικα κρατωντας ομως σταθερους (οσο μπορεις) τον δεικτη ταχυτητας και φορτιου. Τοτε θα κερδισεις και ανεση λογω μεγαλυτερου sidewall και ισως οικονομια αφου θα μακρυνεις το βημα. Παντως οι 156 147 και GT ειναι πολυ ελαφροπατητες και δεν θελουν ελαστικα για van αλλα ελαστικα καθαρου τουρισμου. Γενικα εγω ειμαι ευελικτος στα ελαστικα το δικο μου θελει 235/45/18 και του βαζω 225/40/18 λογω οτι ειναι πολυ πιο κοινη διασταση. Επεξ/σία 21 Μαρτίου από 11osmikrosmhtsos
mike15 Δημοσ. 21 Μαρτίου Δημοσ. 21 Μαρτίου (επεξεργασμένο) 1 ώρα πριν, 11osmikrosmhtsos είπε η Falken εχει κανει αλματα να ξερεις και η hancook 1 ώρα πριν, 11osmikrosmhtsos είπε . Στο ποσο γρηγορα θα ζεσταινονται σε συνθηκες ελλαδας δεν εχεις θεμα και κυριως εξαρταται απο τον δεικτη ταχυτητας, πολυ λιγοτερο απο τον δεικτη φορτιου. σωστο αλλα ολα εξαρτωνται και απο την ποιοτητα και την κατασκευη του υλικου και κατα ποσο ολο αυτο το συνολο ταιριαζει με το κλιμα της ελλαδας.εγω παντως ειμαι παντα με μεγαλυτερο δεικτη ταχυτητας,οχι απο επιλογη δικια μου για δεικτη,αλλα τυχαινει ,λογω επιλογης μαρκας ελαστικου και συνδυασμου φθηνοτερης τιμης-διαθεσης και ποτε δεν ειχα προβλημα στο ζεσταμα. Επεξ/σία 21 Μαρτίου από mike15 1
11osmikrosmhtsos Δημοσ. 21 Μαρτίου Δημοσ. 21 Μαρτίου 42 λεπτά πριν, mike15 είπε ταιριαζει με το κλιμα της ελλαδας.εγω παντως ειμαι παντα με μεγαλυτερο δεικτη ταχυτητας,οχι απο επιλογη δικια μου για δεικτη,αλλα τυχαινει ,λογω επιλογης μαρκας ελαστικου και συνδυασμου φθηνοτερης τιμης-διαθεσης και ποτε δεν ειχα προβλημα στο ζεσταμα. εσυ και εγω εχουμε αμαξια 1600kg+ η 156 ειναι παναλαφρη
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα