Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Καλημέρα παιδιά. Ο πατέρας μου θα αλλάξει λάστιχα στο αυτοκίνητο (colt 2004) μιας και αυτά που φοράει (bridgestone turanza er300, τα φορούσε από όταν το πήραμε το 2016) είναι πλέον 9 ετών! Δεν έχουν φθαρεί τελείως, έχει μείνει πέλμα αλλά φαίνονται ξερά και είναι σκισμένα σε πολλά σημεία. Στο θέμα μας: έχουμε καταλήξει σε κάποια Michelin (το μοντέλο θα το απαντήσω μετά γιατί δεν θυμάμαι) αλλά αυτό που θα ήθελα να μάθω είναι πως να είμαι σίγουρος ότι πήραμε αυτό που θέλουμε; Δηλαδή:

1ο. Πόσο παλιά λάστιχα να δεχθούμε; (ξέρω να διαβάζω την ημερομηνία και φανταζόμουν πως μέχρι 2 χρονών είναι αποδεκτά) 

2ο. Κάνουν κάνα κόλπο οι λαστιχαδες; υπάρχει περίπτωση το ελαστικό να είναι δουλεμένο και να έχουν κάνει κάτι ώστε να φαίνεται σαν καινούργιο; (φαντάζομαι τι είναι η αναγόμωση, υπάρχει περίπτωση να έχει γίνει και να μην το καταλάβουμε; )

 Να αναφέρω γενικά: το αυτοκίνητο κάνει 5000km το χρόνο, ήπια οδήγηση, παρκάρισμα έξω, κοπανηματα από τον father στο παρκάρισμα σε πεζοδρόμια, κάδους ή ότι άλλο μπορεί να χτυπήσει. 

Δεύτερη ερώτηση: υπάρχει περίπτωση με καινούργια να μειωθεί η φασαρία; τα bridgestone έχουν δείκτη 71 dB και οπως ανέφερα είναι πολύ ξεραμενα. (αν και πιστεύω είναι θέμα μόνωσης της καμπίνας, και ο κινητήρας ακούγεται αρκετά) 

 

Ευχαριστώ εκ των προτέρων! 

 

 

  • Sad 4
  • Απαντ. 77
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

λάστιχο 9 ετών δεν είναι λάστιχο, είναι απλά ένα χαρτόνι.

έγκληματικη αμέλεια και για την ασφάλεια του ίδιου και για τους γύρω του

βάλε επώνυμο καινούργιο λάστιχο, πχ τα ίδια που φορούσε, από κεντρικό βουλκανιζατέρ, μην παίζεις με την ασφάλεια όλων

Επεξ/σία από tutuyo
  • Like 16
  • Thanks 1
Δημοσ.

9 χρονων λαστιχο. LOL
Θα πας σε ενα βουλκανιζατερ και θα παρεις προσφορα απο επωνυμα λαστιχα. Απλα και ωραια.

  • Like 2
Δημοσ.
1 ώρα πριν, tutuyo είπε

λάστιχο 9 ετών δεν είναι λάστιχο, είναι απλά ένα χαρτόνι.

έγκληματικη αμέλεια και για την ασφάλεια του ίδιου και για τους γύρω του

βάλε επώνυμο καινούργιο λάστιχο, πχ τα ίδια που φορούσε, από κεντρικό βουλκανιζατέρ, μην παίζεις με την ασφάλεια όλων

 

Oταν λεω οτι άνω του 50% που κυκλοφορεί εκεί έξω είναι επικίνδυνο. 

 

  • Like 2
  • Thanks 1
  • Sad 1
Δημοσ.

Για το πρώτο ερώτημα σου, λάστιχα 6 μηνών ως το πολύ ενός έτους είναι αποδεκτά για αγορά και τοποθέτηση με την προϋπόθεση βέβαια πως είναι αποθηκευμένα σωστά σύμφωνα με τον κατασκευαστή του. Μεγαλύτερης ηλικίας δεν είναι κατά ανάγκη κακά, απλώς δεν θα μπορείς να τα κρατήσεις για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα στο όχημα σου, εξάλλου η ζωή ενός ελαστικού σε χρήση καθημερινή δεν ξεπερνάει τα 4 έτη, και ειδικά σε χώρες με μεγάλη ηλιοφάνεια σαν την Ελλάδα μειώνεται σε 2 με 3 έτη αν θέλουμε να έχουμε ένα ασφαλες ελαστικό.

Ένα κανουργιο ελαστικό.... φαίνεται και με το μάτι άλλα και με την ένδειξη ημερομηνίας παραγωγής του . Το DOT ένας τετραψήφιο αριθμός ανάγλυφο στο πλαϊνό του ελαστικού δείχνει την ημερομηνία κατασκευής του. Πχ ο αριθμός 2119 σημαίνει το ελαστικό κατασκευάστηκε την 21 εβδομάδα του 2019 δηλαδή αρχές Ιουνίου. 

Είναι πάντα καλύτερο να ακολουθείς τις οδηγίες του κατασκευαστή του οχήματος σου για την επιλογή ελαστικού ως προς την διάμετρο, πλάτος πέλματος και δείκτη ταχύτητας, αυτός ξέρει καλύτερα από τον έμπορο που πουλάει λάστιχα, μην τα αλλάζεις τα παραπάνω γιατί έτσι σου είπε ο Χ ψ και θα έχεις καλύτερα κρατηματα , κατά 99% δεν θα έχεις. Όλα τα ελαστικά πλέον έχουν βαθμολογήση Α Β C D E ως προς την απόδοση τους στο φρενάρισμα σε στεγνό, βρεγμένο δρόμο, οικονομία καυσίμου και θόρυβο, επέλεξε κάποιο με υψηλή βαθμολογία και σύμφωνα με το πορτοφόλι σου, έχεις πολλές επιλογές σε επώνυμα λάστιχα. Μην επιλέξεις ΠΟΤΕ μεταχειρισμενα ελαστικά ακόμη και δωρεάν να στα δινουν, τα ελαστικά είναι το μόνα που σε κρατούν στο δρόμο... καταλαβαίνεις τι εννοώ. Ελπίζω να σε βοήθησα. 

 

  • Like 2
Δημοσ.

Εγω λεω να τα κρατησεις ακομα 1 χρονο να κλεισουν 10ετια. Αφου 5000 χιλιομετρα κανετε το χρονο και κοπανατε κανα καδο στο παρκαρισμα.

Εγω εβαλα στο δικο μου Michelin, ειχαν 240€, ολοκαινουρια.

Αν αυτη η τιμη σου φαινεται ακριβη, παρε κινεζικα 100 ευρω φθηνοτερα και πες μας τα δρομολογια που κινειστε, να αποφευγουμε τη γειτονια.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Πραγματικά είναι τραγικό να ακούς ανθρώπους να σου λένε πως κινούνται με λάστιχα δεκαετίας, και άντε δεν τους ενδιαφέρει η ασφάλεια των άλλων οδηγών, δεν τους ενδιαφέρει ούτε η δική τους και των παιδιών τους που κυκλοφορούν με ελαστικά που από τον ήλιο έχουν βουλκανιστει  και έχουν γίνει πλέον..πλαστικό.  Δυστυχώς η δικαιολογία της οικονομικής κρίσης έγινε καραμέλα πλέον ακόμη και σε τόσο σοβαρά θέματα ασφάλειας. 

Επεξ/σία από gairf
  • Like 4
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Γιατί να βάλεις καινούρια? βάλε 4ετίας με κανά 50αρικο και καθάρισες για τα επόμενα 5 χρόνια.

Πολύ γελάω με κάτι τέτοιους σαν και εσάς όταν βρέχει. Βλέπω κάτι γρήγορους να πηγαίνουν με 30 χλμ σαν κότες χεσμένοι πάνω τους και να τους περνάω σαν σταματημένους. Ή κάτι αμαξάκια να προσπαθούν να ανέβουν την ανηφόρα έξω απ' το σπίτι μου και να σπινιάρουν σαν τρελοί. Πότε θα του φύγει κανενός και θα πέσει σε κανένα παρκαρισμένο δεν ξέρω.

Επεξ/σία από Επισκέπτης
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, tsiro7 είπε

Ήθελα να ήξερα, ένας σε ένα κτεο δεν είπε ποτέ τπτ...? 

Γερμανία π.χ. που το Κτεο είναι απείρως πιο τυπικό από ότι εδώ σε οτιδήποτε έχει να κάνει με την ασφάλεια,και για οτιδήποτε αλλάξεις που δεν είναι εργοστασιακό πρέπει να έχεις γραπτή έγκριση αλλιώς σε ακινητοποιούν επιτόπου,

δεν υπάρχει όριο ηλικίας στα ελαστικά,μόνο όριο στο προφίλ και στη κατάσταση των ελαστικών,και τα κοιτάνε πάρα πολύ σχολαστικά τα λάστιχα.Προτεινουν,Ακόμα και αν έχει καλό προφίλ, δηλαδή πάνω από 3 χιλιοστά σε καλοκαιρινά,να αλλάζοντας μετά από 6-10 χρόνια. 

Το ελληνικό Κτεο είναι μαϊμού ΚΤΕΟ.

Οπότε ένα ελαστικό 9 ετών ούτε χαρτόνι είναι,ούτε επικίνδυνο εφοσων έχει προφίλ και το προσέχει ο κάτοχος,δεν τα τρώει ο ήλιος κλπ.

Ο πατέρας του TS κάθε άλλο παρα τα προσέχει αφού τα κοπανάει στα κράσπεδα,έχουν λέει φθαρεί εντελώς,όποτε Ναι αυτός είναι καραεπικινδυνος,και καλό είναι να τα αλλάζει κάθε 3-4 χρόνια το πολύ.

 

Επεξ/σία από jmmys
Δημοσ.
26 λεπτά πριν, jmmys είπε

Γερμανία π.χ. που το Κτεο είναι απείρως πιο τυπικό από ότι εδώ σε οτιδήποτε έχει να κάνει με την ασφάλεια,και για οτιδήποτε αλλάξεις που δεν είναι εργοστασιακό πρέπει να έχεις γραπτή έγκριση αλλιώς σε ακινητοποιούν επιτόπου,

δεν υπάρχει όριο ηλικίας στα ελαστικά,μόνο όριο στο προφίλ και στη κατάσταση των ελαστικών,και τα κοιτάνε πάρα πολύ σχολαστικά τα λάστιχα.Προτεινουν,Ακόμα και αν έχει καλό προφίλ, δηλαδή πάνω από 3 χιλιοστά σε καλοκαιρινά,να αλλάζοντας μετά από 6-10 χρόνια. 

Το ελληνικό Κτεο είναι μαϊμού ΚΤΕΟ.

Οπότε ένα ελαστικό 9 ετών ούτε χαρτόνι είναι,ούτε επικίνδυνο εφοσων έχει προφίλ και το προσέχει ο κάτοχος,δεν τα τρώει ο ήλιος κλπ.

Ο πατέρας του TS κάθε άλλο παρα τα προσέχει αφού τα κοπανάει στα κράσπεδα,έχουν λέει φθαρεί εντελώς,όποτε Ναι αυτός είναι καραεπικινδυνος,και καλό είναι να τα αλλάζει κάθε 3-4 χρόνια το πολύ.

Τα ελαστικά στην γερμανία και γενικα στην βορεια Ευρώπη δεν έχουν πρόβλημα τόσο με την γήρανση τους λόγω του ηλιου αλλά με την φθορά στο πέλμα τους λόγω του ασφαλτοτάπητα στους δρόμους που έχει υψηλότερα συντελεστή τριβής και τα φθείρει τάχιστα. Λάστιχο με 40000 χλμ στην γερμανία δεν έχει σχεδόν καθόλου αυλάκωση στο πέλμα του λογω του αυξημενη τριβής του σε αντίθεση με την Ελλάδα που βλέπεις ελαστικά με 50 και 60000 χλμ να έχουν αρκετό πελμα και να είναι "νόμιμα" στο κτεο αλλά καμενα απο τον ηλιο και στην ουσία εξίσου επικινδυνα με τα φθαρμένα ελαστικά και θα τολμούσα να πω και περισσοτερο επικίνδυνα γιατι δεν έχουν πλεον καμια προσφυση ουτε στον βρεγμενο δρόμο αλλά ουτε καν και στο στεγνο.

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Γι'αυτό είπα για το μαϊμού ελληνικό ΚΤΕΟ,τον πατέρα του TS  έπρεπε να τον κόψουν προ πολλού,όχι για την ηλικία των ελαστικών αλλά για την κατάσταση τους.

Επεξ/σία από jmmys
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Εάν είχαμε τα ΚΤΕΟ της ΑΓΓΛΙΑΣ που κόβουν ετησίως το 30% των αμαξιων που κυκλοφορούν εκει...στην Ελλάδα θα κυκλοφορουσε το 25%, το αλλο 75% θα το ειχαν κοψει.

Οποτε βρεχει και πρεπει να βγω στο δρομο κανω τον σταυρο μου...

Τα ΚΤΕΟ στην ελλαδα μονο εισπρακτικό λογο έχουν για να καλυπτουν αλλες τρυπες του προυπολογισμου. 

Επεξ/σία από ROG-X
  • Like 6
Δημοσ.

H Βridgestone (Αυστραλίας κιόλας με ήλιους και τις ζέστες του θανατά) γράφει ότι τα ελαστικά της θα πρέπει να εποπτεύονται χρονιαία  μετά τα 5 χρόνια, και να αλλάζονται υποχρεωτικά στην 10ετία (δλδ υπό κατάλληλες συνθήκες αντέχουν σε ασφαλή κατάσταση μέχρι και τα 10 χρόνια), αλλά εδώ μέσα τα βγάλαν απευθείας και με σιγουριά χαρτόνια, άχρηστα, τραγικά, επικίνδυνα, και τον άνθρωπο ουσιαστικά εν δυνάμει δολοφόνο, χωρίς να τα δουν καν, απλά από υποθέσεις.... Προφανώς δεν θα είναι στην optimum κατάσταση, αρκετά πιθανό να είναι άχρηστα αλλά δεν σημαίνει εξ ορισμού ότι όντως είναι μόνο και μόνο από την ηλικία.

Τα ελαστικά γενικά αλλάζονται στα 4-6 χρόνια εάν είναι μάρκα αμφιβολίας, αλλά υπάρχουν εταιρείες που μπορούν να κρατήσουν την ποιότητα αρκετά περισσότερο από την γενική οδηγία. Εκτός από την Bridgestone και η Michellen προτείνει να αλλάζονται το μέγιστο στην 10ετία.

 

Αναφορά σε κείμενο

Ηow old should my tyres be?

At Bridgestone, we recommend that in addition to your own personal regular inspections, you have all your tyres, including spares, inspected regularly by a qualified expert at least once a year once they reach five years of age. [...] Tyres should be removed once they reach ten years of age, regardless of appearance, mileage or actual wear.

  1. --------------

    After five years or more in use, your tires should be thoroughly inspected at least once per year by a professional. [...] If the tires haven't been replaced 10 years after their date of manufacture, as a precaution, Michelin recommends replacing them with new tires. Even if they appear to be in usable condition and have not worn down to the tread wear indicator. This applies to spare tires as well.

 

  • Like 5
Δημοσ.
6 λεπτά πριν, Whargoul είπε

H Βridgestone (Αυστραλίας κιόλας με ήλιους και τις ζέστες του θανατά) γράφει ότι τα ελαστικά της θα πρέπει να εποπτεύονται χρονιαία  μετά τα 5 χρόνια, και να αλλάζονται υποχρεωτικά στην 10ετία (δλδ υπό κατάλληλες συνθήκες αντέχουν σε ασφαλή κατάσταση μέχρι και τα 10 χρόνια), αλλά εδώ μέσα τα βγάλαν απευθείας και με σιγουριά χαρτόνια, άχρηστα, τραγικά, επικίνδυνα, και τον άνθρωπο ουσιαστικά εν δυνάμει δολοφόνο, χωρίς να τα δουν καν, απλά από υποθέσεις.... Προφανώς δεν θα είναι στην optimum κατάσταση, αρκετά πιθανό να είναι άχρηστα αλλά δεν σημαίνει εξ ορισμού ότι όντως είναι μόνο και μόνο από την ηλικία.

Τα ελαστικά γενικά αλλάζονται στα 4-6 χρόνια εάν είναι μάρκα αμφιβολίας, αλλά υπάρχουν εταιρείες που μπορούν να κρατήσουν την ποιότητα αρκετά περισσότερο από την γενική οδηγία. Εκτός από την Bridgestone και η Michellen προτείνει να αλλάζονται το μέγιστο στην 10ετία.

Οπότε να τα κρατήσει ένα χρόνο ακόμα;

  • Like 2

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...