Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 39
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 13/8/2020 στις 2:31 ΜΜ, _BASSstarlet_ είπε

Ωραίο θέμα.

Και επίσης, το ερώτημα είναι, μπορούμε ως χομπίστες να βρούμε τρόπο να κολλάμε αυτές τις ιστορίες;

Π.χ έχω ένα μικρό κατσαβιδάκι, όπου οι μπαταρίες του θέλουν άλλαγμα.Ωραία, βρίσκουμε μπαταρίες, μηχάνημα με λογικό κόστος για χομπίστα, που να κολλάει;

Κολλάνε πολύ εύκολα με κολλητήρι, αρκεί να ξύσεις λίγο την επιφάνεια,να εμφανιστεί ο χαλκός από κάτω από την επίστρωση. ( Το έκανα σήμερα για πολλοστή φορά σε μπαταρία από φως ποδηλάτου). Δουλεύουν χρόνια 2 σετάκια με μπαταρίες που έχω φτιάξει έτσι.

Επεξ/σία από tasvar
Δημοσ.
1 hour ago, tasvar said:

Κολλάνε πολύ εύκολα με κολλητήρι, ...

απ' ευθείας κόλληση δεν συνίσταται, τουλάχιστον έτσι γράφουν στα χαρτιά τους, γιατί δεν παίρνεις μπαταριοθήκες, πόσα A θα τραβήξεις?

Δημοσ.
1 ώρα πριν, eyw είπε

απ' ευθείας κόλληση δεν συνίσταται, τουλάχιστον έτσι γράφουν στα χαρτιά τους, γιατί δεν παίρνεις μπαταριοθήκες, πόσα A θα τραβήξεις?

Το γνωρίζω πως δεν είναι 100% σωστό, αλλά για τη χρήση που θέλω, γίνεται πολύ γρήγορα και άνετα η κόλληση. Δεν ζεσταίνεται η μπαταρία. Αρκεί να ξύσεις λίγο την επιφάνεια που θα κολλήσεις.

Αμπέρ δεν ξέρω ακριβώς πόσα είναι. Είναι για τα Κινεζοφώτα που πουλάνε στο Ebay.

Δημοσ.

είναι και αυτός ένας τρόπος και πολλοί το κάνουν.
Η γνώμη μου είναι ότι για μικρές εντάσεις οι μπαταριοθήκες (κάτω από 1€, bestprice, skroutz) είναι πολύ βολικές, επιτρέπουν γρήγορο βάλε-βγάλε και χωρίς εργαλεία, πράγμα ιδανικό αν στραβώσει κάτι ή χρειαστούν δοκιμές ή συντήρηση.

Δημοσ.
Στις 17/8/2020 στις 9:12 ΠΜ, eyw είπε

δες εδω https://www.hellasdigital.gr/electronics/components/12mm0.15mm-spot-welding-nickel-plated-steel-strip-for-18650-li-ion-battery-connecting/

https://www.skroutz.gr/c/146/diafora-mikrohlektronika.html?from=catspan&keyphrase=Nickel+Plated

όμως τσέκαρε διατομές και ρεύματα, μπορεί να χρειαστεί να το βάλεις διπλό αν τραβάς πολλά.

.

edit:

παιδιά, ο χαλκός είναι σκουπίδι, μόνον άργυρο Ag από δω και πέρα 1.59 10-8 Ωm, και σε conductivity https://www.wolframalpha.com/input/?i=conductivity+silver%2C+copper

Ναι, η αλήθεια είναι ότι ψάχνω για "pure nickel" επειδή θέλω να περάσει πολύ ρεύμα (7-10 αμπέρ αν στοιχείο (δηλαδή μέχρι και 40Α σε 4-6 στοιχεία που είναι παράλληλα)). Αλλιώς όπως είπες θα πρέπει να τα βάλω διπλά... Αλλά το nickel plated steel αργά ή γρήγορα θα οξειδωθεί και μετά καλά κρασιά... Θέλω να φτιάξω μια σωστή μπαταρία για το ένα ebike. Και θέλω να γίνει μια και καλή. Δεν τα μπορώ να πισωγυρίσματα... ειδικά όταν στοιχίζουν αρκετά.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Νομίζω ότι το nickel plated steel δεν θα οξειδωθεί διότι είναι nickel plated αλλά ok, πάρε pure nickel. Αντίσταση 4 φορές του χαλκού.
Αν μιλάς για 18650 το στοιχείο που θα κάνει 7-10A discharge σε κυκλική χρήση πόσους charge-discharge κύκλους αντέχει?

Επεξ/σία από eyw
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 21/8/2020 στις 11:35 ΜΜ, eyw είπε

Νομίζω ότι το nickel plated steel δεν θα οξειδωθεί διότι είναι nickel plated αλλά ok, πάρε pure nickel. Αντίσταση 4 φορές του χαλκού.
Αν μιλάς για 18650 το στοιχείο που θα κάνει 7-10A discharge σε κυκλική χρήση πόσους charge-discharge κύκλους αντέχει?

 Τελικά θα χρησιμοποιήσω 6 18650 στοιχεία παράλληλα (επί 13 σε σειρά). Τα στοιχεία που έχω επιλέξει είναι ικανά από τον κατασκευαστή για 8A συνεχόμενα και 13Α peak (samsung inr18650 35e). Υπάρχει κι ένα άλλο στοιχείο της Samsung που μπορεί να δώσει 15Α συνεχόμενα και 25 peak, αλλά ήταν λίγο πιο ακριβά και με μικρότερη χωρητικότητα, οπότε πήγα για αυτά.  Το μοτέρ του ποδηλάτου είναι 1500W με peak στα 2000W. H κατανάλωση θα χτυπάει τα 1000W πιο συχνά σε κάθε διαδρομή. Σε ίσιωμα θα είναι κοντά στα 500-700W. Γενικά δεν θα τραβάω 2000W συχνά. Σε πιο απότομες ανηφόρες θα χτυπήσω και τα 2000W και σε "ψυχρές εκκινήσεις" αν δεν χρησιμοποιώ τα πόδια μου. Με 6 λοιπόν στοιχεία παράλληλα, θα τραβάω 6,6Α (ας πούμε 7Α) το πολύ από το καθένα για μικρά χρονικά διαστήματα.
  Τώρα όσον αφορά το πόσους κύκλους θα αντέξει... θεωρώ ότι σημαντικό ρόλο παίζει μέχρι που θα την φορτίζω και πόσο θα την αφήνω να πέφτει. Αν την έχω σε ένα 30-70% θα μου κρατήσει ξέρω γω 2-3 φορές παραπάνω κύκλους από το να την είχα 0-100%. Και η χωρητικότητα θα παραμείνει ψηλά για αρκετό καιρό έτσι. Βασικό είναι να μην την αφήνω φορτισμένη κοντά στο 100% για οποιοδήποτε σημαντικό χρονικό διάστημα. (δεν λέω βέβαια ότι θα την έχω συνέχεια εκεί... αν θέλω να φύγω μακριά θα την έχω στο 100% κι όσο πέσει...) Επίσης σημαντικό ρόλο πάιζει με πόσα Α θα τις φορτίζω. Αυτές δέχονται και 2Α, αλλά προτείνεται το 1Α για περισσότερους κύκλους, οπότε με αυτό θα πάω... Για να απαντήσω και σε αυτό που πιθανόν εννοούσες με την ερώτηση σου όμως, πιστεύω στα 7Α είναι οκ τα στοιχεία. Ειδικά αφού δεν θα χτυπάνε 7Α για μεγάλες διάρκειες. 

 

Στις 21/8/2020 στις 11:35 ΜΜ, eyw είπε

Νομίζω ότι το nickel plated steel δεν θα οξειδωθεί διότι είναι nickel plated αλλά ok, πάρε pure nickel. Αντίσταση 4 φορές του χαλκού.
Αν μιλάς για 18650 το στοιχείο που θα κάνει 7-10A discharge σε κυκλική χρήση πόσους charge-discharge κύκλους αντέχει?

Σχετικά με την οξείδωση... Η πόντα το λιώνει το μέταλλο τοπικά. Αυτά τα σημεία φοβάμαι μην γίνουν σημεία οξείδωσης. Αυτό... Τώρα πόσο γρήγορα θα οξειδωθεί δεν μπορώ να ξέρω, αλλά καλού κακού θα τα αποφύγω σε μια πιο ακριβή μπαταρία.

Επεξ/σία από FishFIsh
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Τόσο μεγάλα ρεύματα από 18650 ας τα αποφεύγουμε, ιδιαίτερα όταν πληρώνουμε την συστοιχία από την τσέπη μας.
Την SAMSUNG INR-18650-35E δεν λένε για ποιά χρήση την δίνουν, νομίζω για runtime, γιαυτό και οι 3.5Ah
Επίσης έχει Discharge Cut-off Voltage 2.65V, προγραμμάτισέ το στο BMS ή protection.
Για cycle life έχει περιορισμούς, όπως discharge current 3,400mA.
Ενας συνάδελφος για (κάτι σαν) power-wall είχε διαλέξει INR 18650 30Q που την δίνουν για power tools αλλά όλες οι εταιρείες έχουν αντίστοιχες.

1.5 kW inverter από συστοιχία 48V θέλει >30Α (τουλάχιστον, ανάλογα το efficiency), εγώ θα μοίραζα το ρεύμα σε (τουλάχιστον) 15 INR 18650 30Q στοιχεία, από 2A έκαστον, 85-90min αυτονομία.
Αν το κόστος είναι θέμα οι 18650 Li-ion στο skroutz και bestprice ξεκινάν από 2.23€, μπορεί και παρακάτω αν τα πάρεις χοντρική.
30x14=420 cells, με 2.23€/cell περίπου 940€. Βάρος 0.050kg/cell * 420 cells=21 kg

Δες το site του Δανού lygte για άλλες παρόμοιες ή φθηνότερες.

 εδώ συζήτηση περί Li-ion, προσφορών και τιμών, για στοιχεία άλλων καταασκευαστών, πχ SONY-Murata, LG Chem, Sanyo-Panasonic etc.

 edit: τι κινητήρα έχει το ποδήλατο, dc, ac, 3phase?

Επεξ/σία από eyw
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
11 ώρες πριν, eyw είπε

Τόσο μεγάλα ρεύματα από 18650 ας τα αποφεύγουμε, ιδιαίτερα όταν πληρώνουμε την συστοιχία από την τσέπη μας.
Την SAMSUNG INR-18650-35E δεν λένε για ποιά χρήση την δίνουν, νομίζω για runtime, γιαυτό και οι 3.5Ah
Επίσης έχει Discharge Cut-off Voltage 2.65V, προγραμμάτισέ το στο BMS ή protection.
Για cycle life έχει περιορισμούς, όπως discharge current 3,400mA.
Ενας συνάδελφος για (κάτι σαν) power-wall είχε διαλέξει INR 18650 30Q που την δίνουν για power tools αλλά όλες οι εταιρείες έχουν αντίστοιχες.

1.5 kW inverter από συστοιχία 48V θέλει >30Α (τουλάχιστον, ανάλογα το efficiency), εγώ θα μοίραζα το ρεύμα σε (τουλάχιστον) 15 INR 18650 30Q στοιχεία, από 2A έκαστον, 85-90min αυτονομία.
Αν το κόστος είναι θέμα οι 18650 Li-ion στο skroutz και bestprice ξεκινάν από 2.23€, μπορεί και παρακάτω αν τα πάρεις χοντρική.
30x14=420 cells, με 2.23€/cell περίπου 940€. Βάρος 0.050kg/cell * 420 cells=21 kg

Δες το site του Δανού lygte για άλλες παρόμοιες ή φθηνότερες.

 εδώ συζήτηση περί Li-ion, προσφορών και τιμών, για στοιχεία άλλων καταασκευαστών, πχ SONY-Murata, LG Chem, Sanyo-Panasonic etc.

 edit: τι κινητήρα έχει το ποδήλατο, dc, ac, 3phase?

Ναι τα Samsung INR 18650 30Q έλεγα κι εγώ ότι είναι 15Α συνεχόμενα και 25Α peak, αλλά τα στοιχεία τα έχω ήδη αγοράσει πριν ακόμα ξεκινήσω το θέμα για τα λαμάκια στο φόρουμ, και τότε τα 30Q δεν έκαναν μόνο 4€ που κάνουν σήμερα... Ήταν 4,20€ ξέρω γω και τα 30E έκαναν 3,6€ Η διαφορά στα 78 στοιχεία είναι 46,8€. Η διαφορά στην χωρητικότητα είναι 18Α σε κάθε παράλληλη σύνδεση αντί για 21Α. Αν υποθέσω ότι φτιάχνω και με τις δύο μπαταρίες μια μπαταρία 48V 21Α, η 35Ε θα μου πάει 280,8€, ενώ η 30Q 382,2€ και ο χώρος που θα καταλάμβανε θα ήταν 7 στοιχεία παράλληλα με την 30Q αντί για 6... Όταν λαμβάνω λοιπόν υπόψιν και την χωρητικότητα η διαφορά στο κόστος είναι σημαντική. Αν λοιπόν πάω να πάρω τα στοιχεία με τα 2,23€ τα οποία έχουν χωρητικότητα 1200mah, θα μου κοστίσει 507€ μια μπαταρία ίδιας χωρητικότητας (48V21A) και θα έχει 2,9 φορές μεγαλύτερο φυσικό μέγεθος (οπότε δεν χωράει στο ποδήλατο μου...).

Φυσικά δεν πάω να το παίξω έξυπνος... Οι γνώσεις μου περιορίζονται στο να ψάχνω το spec sheet, να κοιτάω τα max της μπαταρίας και να αφήνω ένα σεβαστό περιθώριο για να μην πιέζονται τα στοιχεία. Δεν θεώρησα απλά αναγκαίο να πάω στα πολύ δυνατά στοιχεία, εφόσον το μοτέρ θα ζητήσει max 7A από κάθε στοιχείο και συνήθως θα ζητάει από 4Α και κάτω. Δεν ξέρω... Νιώθω πως είμαι σε αρκετά ασφαλή επίπεδα όταν τον περισσότερο χρόνο ζητάω μόνο το μισό (4Α από τα rated 8A) από αυτό που η μπαταρία είναι rated να δίνει συνεχόμενα και για λίγες στιγμές ζητάω το 87,5% (7Α από τα rated 8A) από αυτό που είναι άνετη να δώσει πάλι συνεχόμενα και μόλις 54% (7A από τα 13Α) αυτού που μπορεί να δώσει στιγμιαία ... Είμαι περίπου στο 50% των δυνατοτήτων των στοιχείων (και πιο κάτω από αυτό, επειδή το μοτέρ θα τρέχει τον περισσότερο χρόνο κάτω των 1000W καθώς θα είμαι σε αρκετά επίπεδες διαδρομές). Όσον αφορά το BMS, επειδή πρόκειται για μοτέρ, όταν τα στοιχεία πέσουν στα 3,1-3,2V αν πάω να τραβήξω πολλά Watt λογικά θα πέσει στιγμιαία το voltage αρκετά χαμηλότερα και θα το κόψει στα 2,7V που είναι ρυθμιζόμενο το BMS. Αν και δεν σκοπεύω να την αφήνω να αδειάσει την μπαταρία.

Πιθανόν να σκεφτείς: Βλακεία έκανε τούτος που πήγε και τα αγόρασε ήδη τα στοιχεία ...

Μπορεί... Τι να σου πω... Η τιμή τους βέβαια ανέβηκε λίγο από τότε που τα πήρα. Πλέον στοιχίζει 3,75€ το κάθε 35Ε στοιχείο. Καλά, μικροδιαφορά ας πούμε 11-12€ πάνω για τα 78 στοιχεία, αλλά κοντεύουν να ξεπεράσουν τα 300€ που έχω σαν όριο στο μυαλό μου 😋

Μερικές επιπλέον σκέψεις: Πολλοί στον χώρο των ebikes φτιάχνουν μπαταρίες ποδηλάτων από ό,τι στοιχεία βρουν μπροστά τους (εξαιρούνται ιδιαίτερες περιπτώσεις που το μοτέρ ξεπερνάει τα 3000W κι εκεί λόγω περιορισμένου χώρου, πρέπει να πάρεις σοβαρά στοιχεία...). Μάλιστα πολλές έτοιμες μπαταρίες περιέχουν στοιχεία που είναι λιγότερο ικανά από το 35Ε και τρέχουν τα κακόμοιρα κοντά στο 100% των δυνατοτήτων τους... Δεν λέω ότι είναι σωστό, απλά ότι συμβαίνει κι ότι οι μπαταρίες αντέχουν κάμποσο... Πολλοί δε, χρησιμοποιούν ένα στοιχείο της Panasonic που είναι ικανό για μόλις 4,875Α συνεχόμενα και 6,4Α στιγμιαία αν δεν κάνω λάθος (αυτό που χρησιμοποιούσε και η Tesla μέχρι πρόσφατα) και τα τρέχουν κι αυτά σχεδόν στο 100%, αντέχοντας κάμποσο... Θα έλεγα λοιπόν ότι έχω επηρεαστεί από μια παλαβή κοινότητα xD 

Θα συνέχιζαν όμως να ακολουθούν τέτοιες τακτικές αν δεν άντεχαν τα στοιχεία; Θέλω να πιστεύω πως όχι.

Έτσι λοιπόν ελπίζω κι εγώ ότι η μπαταρία που θα φτιάξω να κρατήσει για ένα ικανό χρονικό διάστημα. Αν όμως δεν μείνω ικανοποιημένος από το χρόνο ζωής των στοιχείων, τότε όταν έρθει η ώρα να κηδέψω αυτήν, θα πάρω τα 30Q (ή κάτι αντίστοιχο) και θα φτιάξω μία νέα μπαταρία με αυτά. Στα επόμενα χρόνια θα δω αν τελικά τα 30Q κράτησαν περισσότερο... Λαμβάνοντας υπόψιν το κόστος, η μπαταρία που μπορώ να φτιάξω με τα 30Q αντί για τα 30Ε με τα ίδια χρήματα (280,8€), είναι μόλις 15,4Α (συγκριτικά με τα 21Α των 35Ε). Οπότε εδώ πέφτει το εξής ερώτημα συγκριτικά με το κόστος αν δεν θες να ξεπεράσεις τα 300€ για την μπαταρία:

Τι είναι προτιμότερο; Μια μπαταρία με τα 3/4 της χωρητικότητας αλλά με 1,4 φορές ((15/8)x(3/4)) παραπάνω δυνατότητες στα Α ή το αρχικό σενάριο με τις 35Ε; Ναι μεν δίνει 1,4 φορές περισσότερο ρεύμα, αλλά έχει μικρότερη χωρητικότητα. Ποιο θα "σκοτώσει" την μπαταρία νωρίτερα; Οι επιπλέον κύκλοι φόρτισης στα ίδια συνολικά χιλιόμετρα καθώς επίσης και η ανάγκη να πέφτεις πιο χαμηλά σε κάθε αποφόρτιση ώστε να μπορείς να ταξιδεύεις κάποια ορισμένα χιλιόμετρα; Ή μήπως το ότι στις 35Ε θα τρέχεις στο 50% των δυνατοτήτων τους τα στοιχεία; Δεν ξέρω... Κλίνω προς το σενάριο με του περισσότερους κύκλους φόρτιση, ότι θα είναι ο καθοριστικός παράγοντας του θανάτου των στοιχείων, αλλά δεν μπορώ να είμαι και σίγουρος ¯\_(ツ)_/¯

 

Προς όλους σε αυτό το θέμα του Φόρουμ: Ωραία συζήτηση κάνουμε, δε λέω. Αλλά τελικά έχει να προτείνει κάποιος κάποιο μέρος εντός Ελλάδος και κατά προτίμηση Αττικής που θα μπορούσα να πάρω "pure nickel" λαμάκια; (και θερμοσυστελόμενο μεγάλων διαστάσεων αν ήξερε κάποιος, δεν με χαλάει 😋 )

Επεξ/σία από FishFIsh
Δημοσ.

Φίλοι εκτός από θεωρία προσέξτε πάρα πολύ την τεχνική κατασκευής και τον ποιοτικό έλεγχο των κολλήσεων και συνδέσεων.

Ένα μικρό λαθάκι σε μια κόλληση, να είναι ψυχρή, ή να είναι κακοπονταρισμένη, η μια διατομή να είναι λάθος ή ένα καλωδιάκι σπασμένο ταλαιπωρημένο, και κινδυνεύει η ζωή σας.

Θα σας πω δύο φάσεις που έχω ζήσει με μπαταρίες 18650  και μολύβδου.

Συστοιχία με μπαταρίες 18650 υπο δοκιμή στο εργαστήριο, λόγω έλλειψης χώρου φόρτιζε σε μια καρέκλα γραφείου. Μόλις επέστρεψα στο δωμάτιο ήταν γεμάτο καπνούς και η καρέκλα τρύπια και καμμένη η φωτιά σταμάτησε αφού τέλειωσε η καύσιμη επένδυση της καρέκλας απο συνθετικό ύφασμα. Στο video που είδα η φλόγα ήταν τεράστια για 3 δευτερόλεπτα σαν  αργή έκρηξη. Σε περίπτωση που ήταν κοντά στο σώμα σου (εσύ σχεδιάζεις να την βάλεις ανάμεσα στα πόδια σου ή στην πλάτη σου θα υπήρχε σίγουρα έγκαυμα τρίτου βαθμού, να χρειάζεσαι μεταμοσχεύσεις δέρματος για μια ζωή.

Δεύτερη περίπτωση ήταν που είδα μπαταρία αυτοκινήτου να προκαλεί πυρκαγιά και δηλητηριώδη αέρια καθώς κόλλησε ο διακόπτης υπερφόρτισης μάλλον και δεν λειτούργησαν οι ασφάλειες. Ένα σας λέω κόλαση πραγματική, η ενέργεια που είναι αποθηκευμένη είναι πραγματικά τεράστια κάηκε όλο το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου.

Να ξέρετε οι μπαταρίες είναι εν δυνάμει βόμβες έτσι και δώσουν όλη την ενέργεια που έχουν απότομα, το λιγότερο θα σας τραυματίσουν σοβαρά.

  • Like 2
Δημοσ.
2 ώρες πριν, odys03 είπε

Φίλοι εκτός από θεωρία προσέξτε πάρα πολύ την τεχνική κατασκευής και τον ποιοτικό έλεγχο των κολλήσεων και συνδέσεων.

Ένα μικρό λαθάκι σε μια κόλληση, να είναι ψυχρή, ή να είναι κακοπονταρισμένη, η μια διατομή να είναι λάθος ή ένα καλωδιάκι σπασμένο ταλαιπωρημένο, και κινδυνεύει η ζωή σας.

Θα σας πω δύο φάσεις που έχω ζήσει με μπαταρίες 18650  και μολύβδου.

Συστοιχία με μπαταρίες 18650 υπο δοκιμή στο εργαστήριο, λόγω έλλειψης χώρου φόρτιζε σε μια καρέκλα γραφείου. Μόλις επέστρεψα στο δωμάτιο ήταν γεμάτο καπνούς και η καρέκλα τρύπια και καμμένη η φωτιά σταμάτησε αφού τέλειωσε η καύσιμη επένδυση της καρέκλας απο συνθετικό ύφασμα. Στο video που είδα η φλόγα ήταν τεράστια για 3 δευτερόλεπτα σαν  αργή έκρηξη. Σε περίπτωση που ήταν κοντά στο σώμα σου (εσύ σχεδιάζεις να την βάλεις ανάμεσα στα πόδια σου ή στην πλάτη σου θα υπήρχε σίγουρα έγκαυμα τρίτου βαθμού, να χρειάζεσαι μεταμοσχεύσεις δέρματος για μια ζωή.

Δεύτερη περίπτωση ήταν που είδα μπαταρία αυτοκινήτου να προκαλεί πυρκαγιά και δηλητηριώδη αέρια καθώς κόλλησε ο διακόπτης υπερφόρτισης μάλλον και δεν λειτούργησαν οι ασφάλειες. Ένα σας λέω κόλαση πραγματική, η ενέργεια που είναι αποθηκευμένη είναι πραγματικά τεράστια κάηκε όλο το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου.

Να ξέρετε οι μπαταρίες είναι εν δυνάμει βόμβες έτσι και δώσουν όλη την ενέργεια που έχουν απότομα, το λιγότερο θα σας τραυματίσουν σοβαρά.

Το ότι είναι επικίνδυνες το γνωρίζω. Έχω δει πόσο βίαια μπορεί να "συμπεριφερθεί" ένα και μόνο στοιχείο. Συνήθως δεν αρπάζουν βέβαια όλα μαζί, αρπάζουν μερικά μέχρι που μεταδίδεται η ζημιά σταδιακά σε όλα με τα πρώτα να έχουν σβήσει και τα επόμενα να καίνε. Όσο μεγαλύτερο το πακέτο, τόσο πιο πολύ ώρα θα καίει και θα σκάει. 

Οι 18650 συνήθως θα βγάζουν φλόγες από πάνω και κάτω, όχι από το πλάι. Είναι λοιπόν ένα πιθανό μέτρο ασφαλείας να τοποθετηθούν με τρόπο που δεν θα σε κοιτάνε οι επαφές της... 

 Για να προκληθεί η ζημιά που λες, ακόμα και σε unprotected στοιχεία, πρέπει να πάνε κάμποσα πράγματα στραβά... Για αρχή να πούμε ότι θα πρέπει να μην λειτουργήσει καμία ασφάλεια της μπαταρίας εάν μιλάμε για βλάβη που θα ξεκινήσει εσωτερικά του στοιχείου. Τώρα όμως όσον αφορά τα εξωτερικά του στοιχείου... Γενικά κοιτάμε οι κολλήσεις στα λαμάκια να είναι σωστές, επειδή έτσι και ξεκολλήσει κανένα λαμάκι αργότερα και κάνει βόλτες στην μπαταρία, ετοιμαστείτε για πυροτεχνήματα... Η μπαταρία πρέπει να είναι άρτια, σε καλή κατάσταση και το περίβλημα της άθικτο! Το εξωτερικό μέρος της μπαταρίας είναι ο αρνητικός της πόλος, έτσι και βραχυκυκλώσει, καλά κρασιά... Προσοχή που ακουμπάνε τα λαμάκια και οι επαφές της πόντας. Έτσι και ποντάρεις κατά λάθος θετικό με αρνητικό, θα περάσεις όμορφα :) Σε συνδυασμό των δύο παραπάνω, προσοχή στο περίβλημα σε όλες τις πλευρές, να μην έχει σκισίματα σε γωνίες, επειδή αν ακουμπήσει λαμάκι, θα περάσεις πάλι καλά :)  Ο λόγος που χρησιμοποιούνται συχνά battery brackets, πέρα από την μηχανική υποστήριξη, είναι να μην έρχονται σε επαφή τα στοιχεία αναμεταξύ τους. Μπορεί να έχουν το περίβλημα, αλλά αν κάπου έχουν σκιστεί και τα δύο και πρόκειται για σύνδεση σε σειρά, άστα... Όταν ολοκληρωθεί η κόλληση, προσοχή που ακουμπάει το BMS και πως είναι κολλημένα τα καλώδια. Προσοχή επίσης και στον κοννέκτορα της μπαταρίας. Τόσο στο να είναι σωστά κολλημένα τα καλώδια, όσο επίσης και στο να είναι ο κοννέκτορας ασφαλής για τα Αμπέρ που ζητάς. Αυτά περί της κόλλησης.

Σχετικά με το πακετάρισμα: θεωρείται σχετικά ασφαλές το πλαστικό κουτί για αυτήν την δουλειά. Οκ. Προσφέρει προστασία από εξωτερικά χτυπήματα. Προσωπικά δεν μου αρέσει μιας και συνήθως δεν έχει καμία αντικραδασμική προστασία... Τα σφηνώνουν εκεί μέσα με τα brackets. Προσωπικά μπορεί να χρησιμοποιήσω brackets (μπορεί και όχι αν δεν θέλω να πιάνει πολύ χώρο, αλλά αν δεν, τότε ο τρόπος που θα τις κολλήσω θα σιγουρευτώ ότι δεν επιτρέπει επαφή των στοιχείων), μετά μονώνω τις επαφές όλων των στοιχείων και τα λαμάκια που είναι κολλημένα πάνω τους. Στη συνέχεια τυλίγω το πακέτο με EVA αφρολέξ μεσαίας προς υψηλής πυκνότητας και κατάλληλου πάχους (δεν έχει θέμα με θερμοκρασίες αν τα στοιχεία δεν πιέζονται στο 100% τους). Ολοκληρώνω τυλίγοντας το όλο πράγμα με θερμοσυστελόμενο από διαφορετικές γωνιες μην αφήνοντας τρύπες που θα μπορούσε να περάσει νερό. Εκεί αποφασίζω αν θα το βάλω σε κουτί ή αν θα φτιάξω δικό μου mounting σύστημα με την μπαταρία χωρίς κάποιο κουτί. Σε αυτή τη φάση το κουτί είναι πολύ πιο ασφαλές, αλλά δεν μπορείς να βρεις πάντα κουτί στις σωστές διαστάσεις και πιάνει περισσότερο χώρο. Προσωπικά έχω λειτουργήσει μπαταρία με την παραπάνω μέθοδο κατασκευής, χωρίς κουτί. Δεν την κοπάνησα κάτω κάποια φορά, οπότε ήμουν οκ. Έπεσα με το ποδήλατο παρ'όλα αυτά μια φορά, αλλά η θέση της μπαταρίας ανάμεσα στον σκελετό (και στα πόδια μου) καθιστούν τις πιθανότητες βλάβης της κατά την πτώση πολύ χαμηλές (υπάρχουν τα πετάλια που σηκώνουν το ποδήλατο πιο ψηλά όταν έχει πέσει, οπότε δεν μπορεί να ακουμπήσει στο δρόμο). Και πάλι όμως, το καλύτερο θα ήταν να την βάλεις σε κουτί μετά την παραπάνω μέθοδο κατασκευής, καθώς εάν πέσει την ζημία θα την δεχτεί το κουτί και την πλειονότητα των κραδασμών θα την απορροφήσει το αφρολέξ. Στην μπαταρία δεν θα φτάσει πρακτικά τίποτα. 

 

Σχετικά με τη θέση:

Μακράν η χειρότερη θέση είναι σε σακίδιο (το έχω κάνει κι αυτό 😅 ). Αν πάρει φωτιά θα σου πάρει χρόνο να το καταλάβεις καθώς επίσης και να το βγάλεις από πάνω σου. Αν πέσεις πρώτα βάζεις σε κίνδυνο τον εαυτό σου μυοσκελετικά, καθώς έχεις στο ύψος της μέσης ένα πράμα να! Και κινδυνεύεις να τραυματιστείς άσχημα... Μετά παίζει και αν την πλακώσεις, να παρεξηγηθεί κάποιο στοιχείο και να πάρει φωτιά... 

Η μέση λύση ασφάλειας και προστασίας των στοιχείων είναι ανάμεσα στον σκελετό. Είναι προστατευμένη από πτώσεις, αλλά αν πάρει φωτιά, δεν υπάρχει τρόπο να μην κοιτάνε οι επαφές είτε τα πόδια σου, είτε το...εμ... τη σέλα, ναι 😂

Η πιο ασφαλής λύση για εσένα αλλά όχι για την μπαταρία, είναι να την βάλεις πίσω σε σχάρα και οι επαφές να κοιτάνε προς τα δεξιά κι αριστερά. Εκεί κατά πάσα πιθανότητα και να αρπάξουν φωτιά, δεν θα είναι πάνω σου. Βέβαια όντας πίσω θα αργήσεις να το καταλάβεις, λογικά πιο πολύ κι από το σακίδιο... Αν η σχάρα κρατάει καλά την μπαταρία και εξέχει πιο πολύ από την μπαταρία, είναι αρκετά ασφαλής και για τις πτώσεις. Αν όμως εξέχει η μπαταρία, σε πτώση θα χτυπήσει κάτω κι αναλόγως την τύχη σου μπορεί και να μην υπάρχει μετά ποδήλατο :3 

 

Αυτααααα... Ξέρω λοιπόν ότι είναι επικίνδυνες, αλλά τις φέρομαι με σεβασμό κι αγάπη 😅 Σαν τις γυναίκες ένα πράμα 😂 Αν πάρουν φωτιά (οι μπαταρίες) είμαι αποφασισμένος να εγκαταλείψω το πλοίο και να σωθώ xD (μόνο μην είμαι σε καμιά λεωφόρο με κυκλοφορία... εκεί άστα...) Αν έχεις να προτείνεις και κάποια άλλα μέτρα ασφαλείας ή μεθόδους ασφαλούς κατασκευής που ίσως δεν έχω σκεφτεί ή αναφέρει, θέλω να τα ακούσω, καθώς κι εγώ προσπαθώ να παραμένω ασφαλής.

Δημοσ.
50 λεπτά πριν, FishFIsh είπε

Το ότι είναι επικίνδυνες το γνωρίζω. Έχω δει πόσο βίαια μπορεί να "συμπεριφερθεί" ένα και μόνο στοιχείο. Συνήθως δεν αρπάζουν βέβαια όλα μαζί, αρπάζουν μερικά μέχρι που μεταδίδεται η ζημιά σταδιακά σε όλα με τα πρώτα να έχουν σβήσει και τα επόμενα να καίνε. Όσο μεγαλύτερο το πακέτο, τόσο πιο πολύ ώρα θα καίει και θα σκάει. 

Οι 18650 συνήθως θα βγάζουν φλόγες από πάνω και κάτω, όχι από το πλάι. Είναι λοιπόν ένα πιθανό μέτρο ασφαλείας να τοποθετηθούν με τρόπο που δεν θα σε κοιτάνε οι επαφές της... 

 Για να προκληθεί η ζημιά που λες, ακόμα και σε unprotected στοιχεία, πρέπει να πάνε κάμποσα πράγματα στραβά... Για αρχή να πούμε ότι θα πρέπει να μην λειτουργήσει καμία ασφάλεια της μπαταρίας εάν μιλάμε για βλάβη που θα ξεκινήσει εσωτερικά του στοιχείου. Τώρα όμως όσον αφορά τα εξωτερικά του στοιχείου... Γενικά κοιτάμε οι κολλήσεις στα λαμάκια να είναι σωστές, επειδή έτσι και ξεκολλήσει κανένα λαμάκι αργότερα και κάνει βόλτες στην μπαταρία, ετοιμαστείτε για πυροτεχνήματα... Η μπαταρία πρέπει να είναι άρτια, σε καλή κατάσταση και το περίβλημα της άθικτο! Το εξωτερικό μέρος της μπαταρίας είναι ο αρνητικός της πόλος, έτσι και βραχυκυκλώσει, καλά κρασιά... Προσοχή που ακουμπάνε τα λαμάκια και οι επαφές της πόντας. Έτσι και ποντάρεις κατά λάθος θετικό με αρνητικό, θα περάσεις όμορφα :) Σε συνδυασμό των δύο παραπάνω, προσοχή στο περίβλημα σε όλες τις πλευρές, να μην έχει σκισίματα σε γωνίες, επειδή αν ακουμπήσει λαμάκι, θα περάσεις πάλι καλά :)  Ο λόγος που χρησιμοποιούνται συχνά battery brackets, πέρα από την μηχανική υποστήριξη, είναι να μην έρχονται σε επαφή τα στοιχεία αναμεταξύ τους. Μπορεί να έχουν το περίβλημα, αλλά αν κάπου έχουν σκιστεί και τα δύο και πρόκειται για σύνδεση σε σειρά, άστα... Όταν ολοκληρωθεί η κόλληση, προσοχή που ακουμπάει το BMS και πως είναι κολλημένα τα καλώδια. Προσοχή επίσης και στον κοννέκτορα της μπαταρίας. Τόσο στο να είναι σωστά κολλημένα τα καλώδια, όσο επίσης και στο να είναι ο κοννέκτορας ασφαλής για τα Αμπέρ που ζητάς. Αυτά περί της κόλλησης.

Σχετικά με το πακετάρισμα: θεωρείται σχετικά ασφαλές το πλαστικό κουτί για αυτήν την δουλειά. Οκ. Προσφέρει προστασία από εξωτερικά χτυπήματα. Προσωπικά δεν μου αρέσει μιας και συνήθως δεν έχει καμία αντικραδασμική προστασία... Τα σφηνώνουν εκεί μέσα με τα brackets. Προσωπικά μπορεί να χρησιμοποιήσω brackets (μπορεί και όχι αν δεν θέλω να πιάνει πολύ χώρο, αλλά αν δεν, τότε ο τρόπος που θα τις κολλήσω θα σιγουρευτώ ότι δεν επιτρέπει επαφή των στοιχείων), μετά μονώνω τις επαφές όλων των στοιχείων και τα λαμάκια που είναι κολλημένα πάνω τους. Στη συνέχεια τυλίγω το πακέτο με EVA αφρολέξ μεσαίας προς υψηλής πυκνότητας και κατάλληλου πάχους (δεν έχει θέμα με θερμοκρασίες αν τα στοιχεία δεν πιέζονται στο 100% τους). Ολοκληρώνω τυλίγοντας το όλο πράγμα με θερμοσυστελόμενο από διαφορετικές γωνιες μην αφήνοντας τρύπες που θα μπορούσε να περάσει νερό. Εκεί αποφασίζω αν θα το βάλω σε κουτί ή αν θα φτιάξω δικό μου mounting σύστημα με την μπαταρία χωρίς κάποιο κουτί. Σε αυτή τη φάση το κουτί είναι πολύ πιο ασφαλές, αλλά δεν μπορείς να βρεις πάντα κουτί στις σωστές διαστάσεις και πιάνει περισσότερο χώρο. Προσωπικά έχω λειτουργήσει μπαταρία με την παραπάνω μέθοδο κατασκευής, χωρίς κουτί. Δεν την κοπάνησα κάτω κάποια φορά, οπότε ήμουν οκ. Έπεσα με το ποδήλατο παρ'όλα αυτά μια φορά, αλλά η θέση της μπαταρίας ανάμεσα στον σκελετό (και στα πόδια μου) καθιστούν τις πιθανότητες βλάβης της κατά την πτώση πολύ χαμηλές (υπάρχουν τα πετάλια που σηκώνουν το ποδήλατο πιο ψηλά όταν έχει πέσει, οπότε δεν μπορεί να ακουμπήσει στο δρόμο). Και πάλι όμως, το καλύτερο θα ήταν να την βάλεις σε κουτί μετά την παραπάνω μέθοδο κατασκευής, καθώς εάν πέσει την ζημία θα την δεχτεί το κουτί και την πλειονότητα των κραδασμών θα την απορροφήσει το αφρολέξ. Στην μπαταρία δεν θα φτάσει πρακτικά τίποτα. 

Σχετικά με τη θέση:

Μακράν η χειρότερη θέση είναι σε σακίδιο (το έχω κάνει κι αυτό 😅 ). Αν πάρει φωτιά θα σου πάρει χρόνο να το καταλάβεις καθώς επίσης και να το βγάλεις από πάνω σου. Αν πέσεις πρώτα βάζεις σε κίνδυνο τον εαυτό σου μυοσκελετικά, καθώς έχεις στο ύψος της μέσης ένα πράμα να! Και κινδυνεύεις να τραυματιστείς άσχημα... Μετά παίζει και αν την πλακώσεις, να παρεξηγηθεί κάποιο στοιχείο και να πάρει φωτιά... 

Η μέση λύση ασφάλειας και προστασίας των στοιχείων είναι ανάμεσα στον σκελετό. Είναι προστατευμένη από πτώσεις, αλλά αν πάρει φωτιά, δεν υπάρχει τρόπο να μην κοιτάνε οι επαφές είτε τα πόδια σου, είτε το...εμ... τη σέλα, ναι 😂

Η πιο ασφαλής λύση για εσένα αλλά όχι για την μπαταρία, είναι να την βάλεις πίσω σε σχάρα και οι επαφές να κοιτάνε προς τα δεξιά κι αριστερά. Εκεί κατά πάσα πιθανότητα και να αρπάξουν φωτιά, δεν θα είναι πάνω σου. Βέβαια όντας πίσω θα αργήσεις να το καταλάβεις, λογικά πιο πολύ κι από το σακίδιο... Αν η σχάρα κρατάει καλά την μπαταρία και εξέχει πιο πολύ από την μπαταρία, είναι αρκετά ασφαλής και για τις πτώσεις. Αν όμως εξέχει η μπαταρία, σε πτώση θα χτυπήσει κάτω κι αναλόγως την τύχη σου μπορεί και να μην υπάρχει μετά ποδήλατο :3 

Αυτααααα... Ξέρω λοιπόν ότι είναι επικίνδυνες, αλλά τις φέρομαι με σεβασμό κι αγάπη 😅 Σαν τις γυναίκες ένα πράμα 😂 Αν πάρουν φωτιά (οι μπαταρίες) είμαι αποφασισμένος να εγκαταλείψω το πλοίο και να σωθώ xD (μόνο μην είμαι σε καμιά λεωφόρο με κυκλοφορία... εκεί άστα...) Αν έχεις να προτείνεις και κάποια άλλα μέτρα ασφαλείας ή μεθόδους ασφαλούς κατασκευής που ίσως δεν έχω σκεφτεί ή αναφέρει, θέλω να τα ακούσω, καθώς κι εγώ προσπαθώ να παραμένω ασφαλής.

Σε μια συστοιχία (pack) εργοστασιακή παράδειγμα της Samsung έχουν γίνει μελέτες πειράματα σχεδιασμός. Σε ένα χειροποιήτο pack μπορεί να είναι καλύτερο μπορεί όμως και τρισχειρότερο. Άπειρα τα βίντεο με καμένους και πυροτεχνήματα στο ιντερνετ. Τι δυνατότητα έχει ένας ιδιώτης να κάνει πειράματα να  κάνει ποιοτικό έλεγχο τεστ αντοχής κλπ; Και κυρίως όλα τα περιφερειακά είναι κινέζικα  μια χαλασμένη δίοδος, μια ασφαλειοθήκη των 2 σεντς ξοδεύεις στα καλώδια αλλά από αλλού θα σου έρθει η ζημιά τι ποιοτικά χαρακτητιστικά να έχει το κάθε εξάρτημα.  Σε μια ανηφορίτσα για 10-20  δευτερόλεπτα θα περάσουν 40-50 A από το σύστημα ο Θεός βοηθός που είνα το αδύνατο σημείο.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...