Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
1 ώρα πριν, odys03 είπε

Σε μια συστοιχία (pack) εργοστασιακή παράδειγμα της Samsung έχουν γίνει μελέτες πειράματα σχεδιασμός. Σε ένα χειροποιήτο pack μπορεί να είναι καλύτερο μπορεί όμως και τρισχειρότερο. Άπειρα τα βίντεο με καμένους και πυροτεχνήματα στο ιντερνετ. Τι δυνατότητα έχει ένας ιδιώτης να κάνει πειράματα να  κάνει ποιοτικό έλεγχο τεστ αντοχής κλπ; Και κυρίως όλα τα περιφερειακά είναι κινέζικα  μια χαλασμένη δίοδος, μια ασφαλειοθήκη των 2 σεντς ξοδεύεις στα καλώδια αλλά από αλλού θα σου έρθει η ζημιά τι ποιοτικά χαρακτητιστικά να έχει το κάθε εξάρτημα.  Σε μια ανηφορίτσα για 10-20  δευτερόλεπτα θα περάσουν 40-50 A από το σύστημα ο Θεός βοηθός που είνα το αδύνατο σημείο.

Συμφωνώ. Τόσο στο BMS, όσο και σε κάθε στοιχείο ξεχωριστά, δεν έχω τον εξοπλισμό για να δω αν το κάθε τι είναι όπως θα έπρεπε να είναι. Το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να χρησιμοποιήσω κάποιο σχετικά αξιόπιστο BMS, να πάρω καλά στοιχεία και να μην τα πιέζω... Τώρα αν μου τύχει προβληματικό BMS (παρότι κάποιος ποιοτικός έλεγχος θα γίνεται) ή αν μου τύχει κάποιο βλαμμένο στοιχείο, είναι πράγματι πέρα από τον έλεγχο μου. Προσωπική μου άποψη πάντως είναι ότι είναι πάρα πολύ μικρό το ποσοστό εκείνων που παθαίνουν ατυχήματα αν τα έχουν κάνει όλα σωστά κι απλά παθαίνουν ζημιά επειδή κάποιο στοιχείο ή το BMS είχε πρόβλημα. Σχεδόν όλοι παθαίνουν ό,τι παθαίνουν επειδή κάποια πατάτα κάνανε... Δεν είναι τυχαίο που τα 18650 στοιχεία λιθίου θεωρούνται από πολλούς αρκετά ασφαλή... Αν δεν κάνεις βλακεία, δύσκολα θα πάθεις ζημιά... Τώρα για το BMS υποθέτω πως θα μπορούσα να πάρω έναν balanced charger και να το ξεφορτωθώ... Δεν θα το κάνω, αλλά είναι μια σοφή λύση σίγουρα καθώς μένουν μόνο οι μπαταρίες και οι κολλήσεις ως σημεία πιθανής αποτυχίας.

  • Απαντ. 39
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
9 hours ago, FishFIsh said:

... Πιθανόν να σκεφτείς: Βλακεία έκανε τούτος που πήγε και τα αγόρασε ήδη τα στοιχεία ... ...

πιθανόν κάποιος άλλος να το πει αυτό, όχι εγώ. αγοράζουμε ό,τι μπορούμε να πληρώσουμε και ό,τι υπάρχει εκείνη την στιγμή.
.
Ξέρεις τι κάνεις και γιατί το κάνεις, έχεις specs και datasheets, προχώρα. Δεν είπες τι μοτερ έχει το ποδήλατο.
Αξίζουν όλα αυτά που θα κάνεις, έξοδα-κόπος-χρόνος, για 30 έως 40min αυτονομία?
.

9 hours ago, FishFIsh said:

... εντός Ελλάδος και κατά προτίμηση Αττικής που θα μπορούσα να πάρω "pure nickel" λαμάκια; (και θερμοσυστελόμενο μεγάλων διαστάσεων αν ήξερε ...

για θερμοσυστελλόμενο Καυκάς, για pure nickel strip amazon (ή mouser ή digi-key ή farnell κλπ) αλλά ρώτα και Καυκά ή στα ηλεκτρονικάδικα στο κέντρο ή εκεί με ποδήλατα.
Αν με το θερμοσυστελλόμενο εννοείς το γαλάζιο shrink wrap που φασκιώνουν μερικοί youtubers τις συστοιχίες τους δεν ξέρω και θα συνιστούσα να μην βάλεις ή βρες άλλο τρόπο.

Επεξ/σία από eyw
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
5 hours ago, FishFIsh said:

... Αν έχεις να προτείνεις και κάποια άλλα μέτρα ασφαλείας ή μεθόδους ασφαλούς κατασκευής που ίσως δεν έχω σκεφτεί ή αναφέρει, θέλω να τα ακούσω, ...

  • μόνον protected cells (=> κοστος ανά cell x2 και μπορεί να μην βρεις με 7A limit που θες), και
  • παντού NTC (=> μακαρονάδα από καλώδια, κόπος-χρόνος), και
  • ασφάλεια (fuse) σε κάθε 1 από τις 14 παράλληλες συστοιχίες και κάθε συστοχία σε δικό της θερμομονωμένο αεριζόμενο διαμέρισμα, και
  • απόσταση μεταξύ των στοιχείων της συστοιχίας έτσι ώστε αν σκάσει το ένα να μην παρασύρει και τα 4 γειτονικά

Κάποια από τα παραπάνω πρέπει να γίνουν.
Στα υπ'όψιν ότι εγώ δεν είμαι ειδκός σε τίποτα, σίγουρα θα υπάρχουν και 500 άλλα πράματα που πρέπει να εφαρμοστούν για ασφάλεια.
Επειδή έλεγα για μπαταριοθήκες τότε δεν ήξερα ότι πρόκειται για ποδήλατο, μπορεί να μην γίνεται ή να μην υπάρχουν για 15A.

 edit: 3kW ποδήλατο δεν θεωρείται μοτοποδήλατο? άρα άδεια, δίπλωμα, ασφάλεια, κράνος, τέλη κυκλοφορίας?

Επεξ/σία από eyw
Δημοσ.
2 ώρες πριν, eyw είπε

πιθανόν κάποιος άλλος να το πει αυτό, όχι εγώ. αγοράζουμε ό,τι μπορούμε να πληρώσουμε και ό,τι υπάρχει εκείνη την στιγμή.
.
Ξέρεις τι κάνεις και γιατί το κάνεις, έχεις specs και datasheets, προχώρα. Δεν είπες τι μοτερ έχει το ποδήλατο.
Αξίζουν όλα αυτά που θα κάνεις, έξοδα-κόπος-χρόνος, για 30 έως 40min αυτονομία?
.

για θερμοσυστελλόμενο Καυκάς, για pure nickel strip amazon (ή mouser ή digi-key ή farnell κλπ) αλλά ρώτα και Καυκά ή στα ηλεκτρονικάδικα στο κέντρο ή εκεί με ποδήλατα.
Αν με το θερμοσυστελλόμενο εννοείς το γαλάζιο shrink wrap που φασκιώνουν μερικοί youtubers τις συστοιχίες τους δεν ξέρω και θα συνιστούσα να μην βάλεις ή βρες άλλο τρόπο.

Το μοτέρ είναι ένα 1500W (μέχρι 2000W peak power) hub motor εντός ενός πίσω τροχού. Το γεγονός ότι πρόκειται για ποδήλατο με pedal assist κι ότι η μπαταρία θα είναι 21Α, θα μου δώσει παραπάνω από 30-40 λεπτά αυτονομία. Στα χαρτιά ναι, αν τρέχω το μοτέρ στα 2000W, η 1 περίπου KWh της μπαταρίας (48V*21A) θα αδειάσει σε μισή ώρα (και γρηγορότερα, καθώς τα στοιχεία δεν θα έχουν 3500mah πραγματική χωρητικότητα σε 7Α κατανάλωσης). Αλλά δεν θα τρέχει στα 2000W. Δεν είναι παντού ανηφόρα και δεν είναι μηχανάκι, αλλά ποδήλατο. Θα κάνω και πετάλι ο κακόμοιρος 😅 Αναλόγως το επίπεδο pedal assist που θα ορίσω, θα μπορεί να περιορίζεται σημαντικά η κατανάλωση. Ακόμα όμως και ως "μηχανάκι" να το είχα, η μέση κατανάλωση θα ήταν γύρω 1000W, καθώς στις κατηφόρες πάει λίγο πολύ μόνο του, στα ισιώματα θέλει λίγα watt για να διατηρήσει ταχύτητα και στις ανηφόρες είναι που τραβάει πράμα, με 2000W σε πιο απότομες ανηφόρες. Οπότε ακόμα κι έτσι είναι περίπου 1 ώρα αυτονομία και περίπου 40-60Km απόσταση ταξιδιού. (με πιθανή απόσταση ταξιδιού ακόμα μεγαλύτερη σε μια ιδανική διαδρομή που έχει μόνο ίσιωμα και η κατανάλωση παραμένει χαμηλά). Ως ποδήλατο όμως που θα κάνω πετάλι, η αυτονομία θα είναι αρκετά μεγαλύτερη. Εντάξει δεν θα είμαι στα 50-60Km/h συνέχεια φυσικά... Σε καμιά ευθεία ή λεωφόρο μόνο (στη λεωφόρο το καλύτερο που έχει να κάνει για εμένα ένα δίκυκλο είναι να ξεμπλέξει από την κίνηση από την αρχή...). Αναλόγως τον δρόμο, θα είμαι πιο κοντά στα 25-30km/h, ταχύτητα που τα πόδια μου μπορούν να βοηθήσουν αρκετά στη κίνηση. Εκεί θα υπάρχει αρκετή αυτονομία. Δεν έχω χρησιμοποιήσει τόσο μεγάλο μοτέρ στο παρελθόν, οπότε απομένει να δω πόσο θα είναι τελικά αυτή. Φυσικά δεν σκοπεύω όπως σου είπα να την αδειάζω την μπαταρία, θα προσπαθώ να την έχω σε καλά επίπεδα για να κρατήσει παραπάνω.

Θα βάλω λίγο εδώ και το θέμα αν 3000W είναι πλέον μοτοποδήλατο. Ναι είναι. 2000W; Ναι. 1000W; Ναι. Οτιδήποτε ξεπεράσει τα 250W χρειάζεται τα παραπάνω που ανέφερες απ'όσο ξέρω. Βασικά δια νόμου εδώ στην Ελλάδα πρέπει οποιοδήποτε ποδήλατο (ακόμα και να μην έχει μοτέρ πάνω) να έχει άδεια κυκλοφορίας. Δεν πρέπει να ξεπεράσει τα 20km/h και πρέπει να φοράς κράνος. Ένα ηλεκτρικό ποδήλατο άνω των 250W, εάν θέλεις να το δηλώσεις, πρέπει να πληρεί αρκετές προϋποθέσεις για φώτα, φρένα κι ένα σωρό άλλα. Δεν θα σου πω ότι θα τα κάνω όλα αυτά 🤫 Αλλά οκ, έχω εμπειρία 15 ετών στους δρόμους με ποδήλατο, έχω μάθει να κυκλοφορώ με ασφάλεια. Απλά με λιγότερα watt κυκλοφορείς στις λεωφόρους δεξιά δεξιά σαν με απλό ποδήλατο και γενικά είναι με το άγχος μην σε πάρει κανένας παραμάζωμα... Τώρα με τα 1500-2000W, σε λεωφόρους θα είμαι πολύ πιο άνετος. Για κράνος σκοπεύω με τα 2000W να φοράω μηχανής. 

Τώρα όσον αφορά το αν αξίζει... 

Έχω λιγάκι τρέλα με τις κατασκευές... Την βρίσκω :3 Μόνο αυτό καθώς και ένα καλό ελπίζω αποτέλεσμα είναι αρκετά για να δικαιολογήσουν τον κόπο και τον χρόνο. Το κόστος από την άλλη, θα το δικαιολογήσω ως "ηλεκτροκίνηση". 0,20€ για 50-80Km δεν είναι άσχημα. Το έχω σκοπό να το λειτουργώ ως βασικό όχημα μετακίνησης. Επίσης μ'αρέσουν τα ηλεκτρικά ποδήλατα ¯\_(ツ)_/¯ Θα χρειαστώ τα διπλά τουλάχιστον χρήματα για ένα ηλεκτρικό ποδήλατο με δυνατότητα 2000W. Αυτά...

Όσον αφορά τις συμβουλές για την κατασκευή, όλες σωστές τις θεωρώ, αν και δυστυχώς όχι πάντα πρακτικές σε μια μπαταρία ποδηλάτου λόγω περιορισμένου χώρου. Ευχαριστώ βέβαια. Πρέπει να εξετάσω κάποια νέα σενάρια στο μυαλό μου, εάν θέλω να νιώθω κι εγώ πιο ασφαλής. 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 30/8/2020 στις 5:18 ΜΜ, eyw είπε
  • μόνον protected cells (=> κοστος ανά cell x2 και μπορεί να μην βρεις με 7A limit που θες), και
  • παντού NTC (=> μακαρονάδα από καλώδια, κόπος-χρόνος), και
  • ασφάλεια (fuse) σε κάθε 1 από τις 14 παράλληλες συστοιχίες και κάθε συστοχία σε δικό της θερμομονωμένο αεριζόμενο διαμέρισμα, και
  • απόσταση μεταξύ των στοιχείων της συστοιχίας έτσι ώστε αν σκάσει το ένα να μην παρασύρει και τα 4 γειτονικά

Κάποια από τα παραπάνω πρέπει να γίνουν.
Στα υπ'όψιν ότι εγώ δεν είμαι ειδκός σε τίποτα, σίγουρα θα υπάρχουν και 500 άλλα πράματα που πρέπει να εφαρμοστούν για ασφάλεια.
Επειδή έλεγα για μπαταριοθήκες τότε δεν ήξερα ότι πρόκειται για ποδήλατο, μπορεί να μην γίνεται ή να μην υπάρχουν για 15A.

 edit: 3kW ποδήλατο δεν θεωρείται μοτοποδήλατο? άρα άδεια, δίπλωμα, ασφάλεια, κράνος, τέλη κυκλοφορίας?

Δεν είχα δει το edit σου σε ένα από τα μηνύματα σου, οπότε δεν κατάλαβα τι εννοούσες όταν ρωτούσες για το μοτέρ... DC λέει ότι είναι ο controller που θα διαχειρίζεται το ρεύμα. Λογικά και το μοτέρ DC είναι.

Επεξ/σία από FishFIsh
  • 4 εβδομάδες αργότερα...
Δημοσ.

Παιδιά θέλω να ποντάρω battery pack 7s 3p,ξέρει κανείς πού μπορώ να κάνω στην αθήνα? Έστω κ με πληρωμή γιατί είναι λίγο πονοκέφαλος τα αυτοσχέδια.

  • 1 χρόνο αργότερα...
Δημοσ.
8 ώρες πριν, mr.mister είπε

Yπαρχει κανεις στην Αθηνα που να αναλαμβανει πονταρισμα σε 18650 μπαταριες μου?

Δεν χάνεις κάτι να ρωτήσεις στο Δήσιο. Ξέρω ότι φτιάχνει battery packs, τώρα το αν θα δεχτεί να το κάνει με δικές σου μπαταρίες ή όχι δεν το γνωρίζω.

  • Like 2
Δημοσ.
1 hour ago, clampro said:

Δεν χάνεις κάτι να ρωτήσεις στο Δήσιο. Ξέρω ότι φτιάχνει battery packs, τώρα το αν θα δεχτεί να το κάνει με δικές σου μπαταρίες ή όχι δεν το γνωρίζω.

Πηγα . Οχι δεν δεχεται γιατι θελει την κονομα. Anyway βρηκα ανθρωπο.

  • Like 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...