Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
4 ώρες πριν, EuphangeL είπε

Έχει αξία το οτι έχεις δώσει μπροστά κεφάλαιο; Ok, I rest my case 🤷‍♂️

Μπορει εσενα να σου φαινεται περιεργο, αλλα ναι, εχει αξια. 

Για αυτο μαλιστα σε ολους τους ισολογισμους, γραφουμε την αξια για ολα τα περιουσιακά στοιχεια στο ενεργητικο.

Οτι αγνοεις κατι τοσο βασικο, δειχνει πολλα. 

 

Καταλαβαίνω οτι επειδη εγραψες ανακριβειες παλι θα αποφυγεις να κανεις τους υπολογισμους που ειπαμε σε προηγουμενο μηνυμα και οτι παλι θα προσπαθησεις να διαστρεβλωσεις τα λεγομενα. 

Το πιο πιθανο βέβαια είναι απλα να μην απαντησεις ή να απαντησεις στέλνοντας την μπαλα στην εξεδρα, πασπαλισμενη με εμμεσες προσβολες. 

Επεξ/σία από haHa
  • Haha 1
  • Απαντ. 229
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
9 ώρες πριν, haHa είπε

Μπορει εσενα να σου φαινεται περιεργο, αλλα ναι, εχει αξια. 

Για αυτο μαλιστα σε ολους τους ισολογισμους, γραφουμε την αξια για ολα τα περιουσιακά στοιχεια στο ενεργητικο.

Οτι αγνοεις κατι τοσο βασικο, δειχνει πολλα. 

Καλά ρε συ, οτι πεις. Απλά σιγουρέψου, γράφουμε σίγουρα την αξία στην περίπτωση ενός αμαξιού (δεν μιλάμε για μπάρες χρυσού) ή μήπως γράφουμε την τιμή; Επίσης πως γίνεται αυτό να το θεωρείς μειονέκτημα στο leasing, την στιγμή που έχεις και όλη την αξία (το οδηγείς) αλλά όχι σε όλη την τιμή.

Τροφή για σκέψη

10 ώρες πριν, teodor_ch είπε

Πάμε λίγο (χωρίς να έχω υπολογίσει φορολογικά κέρδη)

9.300 προκαταβολή + 48*582 = €37.236

Αγορά καινούργιου σήμερα €36.500 + 4*800 (μεικτή ασφάλεια) + 0 τέλη + μία αλλαγή λάστιχα €1000 + 2 σερβις των 250  = €41.200

Με φουλ εγγύηση στα 4 χρόνια με ~60.000χλμ μαξ δεν θα το πουλήσεις €20.000?

Δεν ξέρω που την βρήκες την εταιρία, αλλά ακόμη και η Hertz βγαίνει φθηνότερα στον Configurator της. Για εταιρίες, 4 χρόνια / 15,000 χλμ τον χρόνο, Προκαταβολή €6,600:

HYUNDAI Ioniq 5
Electric Premium RWD

Λ. Τ. προ φόρων
€32.871
Λιανική τιμή
€40.760

Αγορά μετρητοίς

€40,760 έξοδο μπροστά
€8,967.2 μειωμένος φόρος 1
€3,615.81 μειωμένος φόρος 2
= €12,583.01 συνολικές μειώσεις φόρου / tax shield

= 4 χρόνια
€40,760 - €12,583.01 = €28,176.99 τελικό κόστος απόκτησης
+ €4,700 = €32,877 τελικό κόστος απόκτησης και χρήσης 4 χρόνια

Πώληση
στα 4 χρόνια με 100% απόσβεση, σου βάζω €28.000 (αντί για 20 που έβαλες)
- €6,160 φόρος
€21,840 καθαρό κέρδος

= €51,797 πραγματικό κόστος απόκτησης και χρήσης στα 4 χρόνια (€32,877 + €18,920 μπροστά για αγορά καινούριου)

vs

Leasing
στα 4 χρόνια, συνολικά έξοδα €31,992.00 με Net κόστος €21,434.64

= €28,034 πραγματικό κόστος χρήσης στα 4 χρόνια (€21,434.64 + €6,600.00 μπροστά για προκαταβολή)

Επεξ/σία από EuphangeL
Δημοσ.
27 λεπτά πριν, EuphangeL είπε

Δεν ξέρω που την βρήκες την εταιρία, αλλά ακόμη και η Hertz βγαίνει φθηνότερα στον Configurator της. Για εταιρίες, 4 χρόνια / 15,000 χλμ τον χρόνο, Προκαταβολή €6,600:

HYUNDAI Ioniq 5
Electric Premium RWD

Λ. Τ. προ φόρων
€32.871
Λιανική τιμή
€40.760

Αγορά μετρητοίς

€40,760 έξοδο μπροστά
€8,967.2 μειωμένος φόρος 1
€3,615.81 μειωμένος φόρος 2
= €12,583.01 συνολικές μειώσεις φόρου / tax shield

= 4 χρόνια
€40,760 - €12,583.01 = €28,176.99 τελικό κόστος απόκτησης
+ €4,700 = €32,877 τελικό κόστος απόκτησης και χρήσης 5 χρόνια

Πώληση
στα 4 χρόνια με 100% απόσβεση, σου βάζω €28.000 (αντί για 20 που έβαλες)
- €6,160 φόρος
€21,840 καθαρό κέρδος

= €51,797 πραγματικό κόστος απόκτησης και χρήσης στα 4 χρόνια (€32,877 + €18,920 μπροστά για αγορά καινούριου)

vs

Leasing
στα 4 χρόνια, συνολικά έξοδα €31,992.00 με Net κόστος €21,434.64

= €28,034 πραγματικό κόστος χρήσης στα 4 χρόνια (€21,434.64 + €6,600.00 μπροστά για προκαταβολή)

Την εταιρία τη βρήκα με ένα γοογκλ 1'.

Εσύ όμως μήπως είσαι σε λάθος θέμα?

Πώς προκύπτουν οι μειώσεις φόρου σε ιδιώτη?

Στην πώληση ιδιώτη με ιδιώτη δεν υπάρχει φόρος. 28κ πουλάς 28κ μπαίνουν στην τσέπη.

 

Και άλλο λίγο γκουγκλ

 

Συμφέρει το leasing για ιδιώτες - Θα κερδίσω σε χρήματα; - Σε αντίθεση με αυτό που πιστεύουν πολλοί, το leasing δεν απευθύνεται αποκλειστικά σε εταιρείες, ελεύθερους επαγγελματίες και νομικά πρόσωπα. Τι πρέπει να ξέρουν οι ιδιώτες; - gocar.gr - Περιοδικό αυτοκινήτου

image.png.215dddf973cc98647b61fd2a07269a2a.png

Δημοσ.

Στις εταιριες την ιδια εκπτωση φορου δεν εχει η αγορα με την ενοικιαση? 

Ας πουμε μια αγορα με 40.000€ και μια ενοικιαση με 30.000 στη ν4ετια την ιδια εκτπωση δεν θα εχει?

  • Like 1
Δημοσ.
2 ώρες πριν, EuphangeL είπε

Καλά ρε συ, οτι πεις. Απλά σιγουρέψου, γράφουμε σίγουρα την αξία στην περίπτωση ενός αμαξιού (δεν μιλάμε για μπάρες χρυσού) ή μήπως γράφουμε την τιμή; Επίσης πως γίνεται αυτό να το θεωρείς μειονέκτημα στο leasing, την στιγμή που έχεις και όλη την αξία (το οδηγείς) αλλά όχι σε όλη την τιμή.

Τροφή για σκέψη

Δεν ξέρω που την βρήκες την εταιρία, αλλά ακόμη και η Hertz βγαίνει φθηνότερα στον Configurator της. Για εταιρίες, 4 χρόνια / 15,000 χλμ τον χρόνο, Προκαταβολή €6,600:

HYUNDAI Ioniq 5
Electric Premium RWD

Λ. Τ. προ φόρων
€32.871
Λιανική τιμή
€40.760

Αγορά μετρητοίς

€40,760 έξοδο μπροστά
€8,967.2 μειωμένος φόρος 1
€3,615.81 μειωμένος φόρος 2
= €12,583.01 συνολικές μειώσεις φόρου / tax shield

= 4 χρόνια
€40,760 - €12,583.01 = €28,176.99 τελικό κόστος απόκτησης
+ €4,700 = €32,877 τελικό κόστος απόκτησης και χρήσης 5 χρόνια

Πώληση
στα 4 χρόνια με 100% απόσβεση, σου βάζω €28.000 (αντί για 20 που έβαλες)
- €6,160 φόρος
€21,840 καθαρό κέρδος

= €51,797 πραγματικό κόστος απόκτησης και χρήσης στα 4 χρόνια (€32,877 + €18,920 μπροστά για αγορά καινούριου)

vs

Leasing
στα 4 χρόνια, συνολικά έξοδα €31,992.00 με Net κόστος €21,434.64

= €28,034 πραγματικό κόστος χρήσης στα 4 χρόνια (€21,434.64 + €6,600.00 μπροστά για προκαταβολή)

Συνεχιζεις και βαζεις αγορα 2 αυτοκινητων χωρις να υπολογιζεις την απομειωμένη αξια που εχει το 2ο αυτοκινητο και χωρις να υπολογιζεις τις υποχρεωσεις που εχεις με το leasing. 

Η σωστη συγκριση ειναι ποσο κοστιζει για χρηση 5 ετων, οχι για χρηση 5 ετων + αγορα νεου αυτοκινητου που κανεις.

Δημοσ.
4 λεπτά πριν, haHa είπε

χωρις να υπολογιζεις την απομειωμένη αξια που εχει το 2ο αυτοκινητο

Τι εννοείς; Γιαυτό ακριβώς λέω + €18,920 στην αγορά καινούριου, γιατί υπολογίζω την απομειωμένη του αξία λόγω πώλησης του 1ου.

Στον τρόπο που μου λες να υπολογίσω ωστόσο, μεταφέρεις την απομείωση στο 1ο, όχι στο 2ο. Πρέπει να επιλέξεις. Ή στο 1ο θα πάει η απομείωση ή στο 2ο, δεν γίνεται να πάει και στα 2

Δημοσ.
Μόλις τώρα, EuphangeL είπε

Τι εννοείς; Γιαυτό ακριβώς λέω + €18,920 στην αγορά καινούριου, γιατί υπολογίζω την απομειωμένη του αξία λόγω πώλησης του 1ου.

Στον τρόπο που μου λες να υπολογίσω ωστόσο, μεταφέρεις την απομείωση στο 1ο, όχι στο 2ο. Πρέπει να επιλέξεις. Ή στο 1ο θα πάει η απομείωση ή στο 2ο, δεν γίνεται να πάει και στα 2

Κανε τους υπολογισμους για 4 χρονια που κραταει η μια μισθωση, χωρις αγορα 2ου αυτοκινητου. 

Η 2η μισθωση(ή αγορα) ειναι διαφορετικο συμβαν και πρεπει παλι να υπολογιζεται σε οριζοντα 4 νεων ετων, οχι 1 ημερας. 

Δημοσ.
8 λεπτά πριν, haHa είπε

Η σωστη συγκριση ειναι ποσο κοστιζει για χρηση 5 ετων, οχι για χρηση 5 ετων + αγορα νεου αυτοκινητου που κανεις.

Αν συγκρίνω "ποσο κοστιζει για χρηση 5 ετων" - τελεία, δεν γίνεται να υπολογίσω και την πώληση μέσα. Αν υπολογίζεται και η πώληση πρέπει να συγκαταλέγεται και η αγορά καινούριου (και αντίστοιχα η προκαταβολή του νέου μισθώματος), η οποία έχει απομειωμένη αξία λόγω πώλησης του 1ου, αλλιώς μιλάμε για το μη ρεαλιστικό σενάριο του "τελευταίου αυτοκινήτου".

Δημοσ.

Για εξετάστε και το κέρδος των εταιρειών leasing, μετά την απόσυρση από τον στόλο (είτε option αγοράς από τον μισθωτή, είτε πώληση σε τρίτους), να δω κάτι.

  • Thanks 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
16 λεπτά πριν, EuphangeL είπε

Αν συγκρίνω "ποσο κοστιζει για χρηση 5 ετων" - τελεία, δεν γίνεται να υπολογίσω και την πώληση μέσα. Αν υπολογίζεται και η πώληση πρέπει να συγκαταλέγεται και η αγορά καινούριου (και αντίστοιχα η προκαταβολή του νέου μισθώματος), η οποία έχει απομειωμένη αξία λόγω πώλησης του 1ου, αλλιώς μιλάμε για το μη ρεαλιστικό σενάριο του "τελευταίου αυτοκινήτου".

Αν δεν υπολογισεις την πώληση, τοτε πρεπει να υπολογισεις και αγορα του leasing αυτοκινητου. 

Ακομα ομως να το κανεις αυτο το παραδειγμα... 

 

3 ώρες πριν, EuphangeL είπε

Καλά ρε συ, οτι πεις. Απλά σιγουρέψου, γράφουμε σίγουρα την αξία στην περίπτωση ενός αμαξιού (δεν μιλάμε για μπάρες χρυσού) ή μήπως γράφουμε την τιμή; Επίσης πως γίνεται αυτό να το θεωρείς μειονέκτημα στο leasing, την στιγμή που έχεις και όλη την αξία (το οδηγείς) αλλά όχι σε όλη την τιμή.

Τροφή για σκέψη

Νομιζω πως εδω φαίνεται γιατι καταληγεις σε τοσο λαθος συμπεράσματα: λογω αγνοιας βασικης λογιστικης. 

Στο ενεργητικο, δεν βαζουμε την τιμη οπως λανθασμενα γραφεις. Βαζουμε την αξια, που είναι η αξια κτησης (τιμη αγοράς + εξοδα ) πλεον του κοστους των βελτιωσεων μειον τις αποσβεσεις (βαθμιαία μειωση της αξιας των αυτοκινητων λογω λειτουργικης φθορας, οικονομικης απαξιωσης ή απλης παροδου του χρονου). 

 

Βασικα πράγματα οπως ειπαμε. 

14 λεπτά πριν, cmaniac είπε

Για εξετάστε και το κέρδος των εταιρειών leasing, μετά την απόσυρση από τον στόλο (είτε option αγοράς από τον μισθωτή, είτε πώληση σε τρίτους), να δω κάτι.

Συμφωνα με την 'λογιστικη' του EuphangeL, λογικα αυτες μπαινουν μεσα(το κανουν για την ψυχη της μανας τους) αφου ο ιδιωτης κερδιζει και αυτες εχουν επωμιστει "το κόστος χρηματοδότησης και του depreciation" . 

16 λεπτά πριν, EuphangeL είπε

Αν συγκρίνω "ποσο κοστιζει για χρηση 5 ετων" - τελεία, δεν γίνεται να υπολογίσω και την πώληση μέσα. Αν υπολογίζεται και η πώληση πρέπει να συγκαταλέγεται και η αγορά καινούριου (και αντίστοιχα η προκαταβολή του νέου μισθώματος), η οποία έχει απομειωμένη αξία λόγω πώλησης του 1ου, αλλιώς μιλάμε για το μη ρεαλιστικό σενάριο του "τελευταίου αυτοκινήτου".

Το "2ο αυτοκίνητο δε εχει απομειωμενη αξια λογω πωλησης του 1ου" : μαλλον αγνοεις τι σημαινει απομειωμενη αξια στην λογιστικη και για αυτο καταληγεις σε τοσες ανακριβειες. 

Επεξ/σία από haHa
Δημοσ.
7 ώρες πριν, haHa είπε

Τελος, για να δεις παλι το λαθος σου, κανε τον παρακάτω υπολογισμο(που θα αποφυγεις να κανεις) :

Εστω οτι σκοπευεις να οδηγεις 20 χρονια ακομα και θελεις να αλλαζεις αυτοκινητα ανα 5 χρονια. 

Μπορεις να κανεις υπολογισμο για: α) αγορα και πωληση ανα 5 χρονια και πωληση του τελευταιου χωρις αγορα αλλου

Β) leasing ανα 5 χρονια χωιρς νεο leasing στο τελος των 20 χρονων

Επειδή αυτό το έκανες edit και δεν το είδα—δεν το αποφεύγω, στον κάνω με τα δεδομένα του Ioniq 5 πιο πάνω, οπότε είναι για 4 4ετίες, 16 χρόνια σύνολο (το ξέρω οτι είναι για εταιρίες τα νούμερα, λίγο off topic, ωστόσο η σύγκριση παραμένει ίδια). Σου θυμίζω τι έχω πει: Αν σκοπεύεις αυτό να είναι το τελευταίο σου αμάξι, συμφέρει η αγορά (θα κάνω και εγώ το ίδιο με το τελευταίο μου αμάξι).

Οπότε έχουμε:

Αγορά και πώληση ανά 4 χρόνια και πώληση του τελευταίου χωρίς αγορά άλλου
€32,877  + €18,920 + €18,920 + €11,037 + (€4,700 * 3) = €95,854

vs

Leasing ανά 4 χρόνια και αγορά και πώληση του τελευταίου χωρίς αγορά άλλου
€21,434.64 + €21,434.64 + €21,434.64 + €11,037 + €4,700 = €80,041

 

Δημοσ.
3 ώρες πριν, EuphangeL είπε

...

Δεν υπάρχει λογική στις πράξεις που κάνεις.

Καλά στα λένε...

Πως υπολογίζεις το κόστος κτήσης που αφορά τη 2η τετραετία; Και συγκρίνεις με τι, με την προκαταβολή που θα δώσεις για να πάρεις νέο αυτοκίνητο leasing; Μα αυτά όλα πάνε σε υπολογισμό για το τέλος της 2ης τετραετίας. Δηλαδή με το σκεπτικό το δικό σου θα είσαι κερδισμένος όπως σωστά σου λένε στα 4 χρόνια και 1 μέρα, για πες μας τη γίνεται στο τέλος της 2ης τετραετίας; Τα ~18000 που λες της προκαταβολής θα τα έχεις από το αυτοκίνητο που σου έμεινε...ενώ στη δεύτερη περίπτωση θα είσαι πάλι μόνο με κόστη χρήσης.

Μην τους τρελαίνεις άλλο...

  • Like 1
Δημοσ.
17 λεπτά πριν, haHa είπε

Συμφωνα με την 'λογιστικη' του EuphangeL, λογικα αυτες μπαινουν μεσα(το κανουν για την ψυχη της μανας τους) αφου ο ιδιωτης κερδιζει και αυτες εχουν επωμιστει "το κόστος χρηματοδότησης και του depreciation" . 

Ο ιδιώτης που αγοράζει μετά την απόσυρση από τον στόλο δεν ξέρω ποιος είναι, πάντως δεν είμαι εγώ. Και ναι, από αυτόν βγαίνει κέρδος

3 λεπτά πριν, nickol-us είπε

Πως υπολογίζεις το κόστος κτήσης που αφορά τη 2η τετραετία; Και συγκρίνεις με τι, με την προκαταβολή που θα δώσεις για να πάρεις νέο αυτοκίνητο leasing; Μα αυτά όλα πάνε σε υπολογισμό για το τέλος της 2ης τετραετίας. Δηλαδή με το σκεπτικό το δικό σου θα είσαι κερδισμένος όπως σωστά σου λένε στα 4 χρόνια και 1 μέρα, για πες μας τη γίνεται στο τέλος της 2ης τετραετίας; Τα ~18000 που λες της προκαταβολής θα τα έχεις από το αυτοκίνητο που σου έμεινε...ενώ στη δεύτερη περίπτωση θα είσαι πάλι μόνο με κόστη χρήσης.

Μην τους τρελαίνεις άλλο...

Για το σενάριο αγοράς; Υπολογίζεται με βάση την διαφορά της Λιανικής τιμής και του κέρδους που έχεις από την πώληση του πρώτου. Μα πως πάνε για το τέλος, αφού στην αρχή δίνονται στο σενάριο της αγοράς 🤑 Αν τα πάμε στο τέλος και βάλουμε και την πώληση του 2ου μέσα, πρέπει αναγκαστικά να υπολογίσουμε και την αγορά του 3ου, και πάει λέγοντας.

Δεν αλλάζει τίποτα όσο συνεχίζεις να πουλάς και να αγοράζεις καινούριο, εκτός αν είναι το τελευταίο σου και δεν ξαναγοράσεις. Δες ένα ποστ πιο πάνω για το σενάριο του "θέλω να οδηγάω άλλα 16 χρόνια από τώρα"

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
8 ώρες πριν, nickol-us είπε

Δεν υπάρχει λογική στις πράξεις που κάνεις.

Καλά στα λένε...

Πως υπολογίζεις το κόστος κτήσης που αφορά τη 2η τετραετία; Και συγκρίνεις με τι, με την προκαταβολή που θα δώσεις για να πάρεις νέο αυτοκίνητο leasing; Μα αυτά όλα πάνε σε υπολογισμό για το τέλος της 2ης τετραετίας. Δηλαδή με το σκεπτικό το δικό σου θα είσαι κερδισμένος όπως σωστά σου λένε στα 4 χρόνια και 1 μέρα, για πες μας τη γίνεται στο τέλος της 2ης τετραετίας; Τα ~18000 που λες της προκαταβολής θα τα έχεις από το αυτοκίνητο που σου έμεινε...ενώ στη δεύτερη περίπτωση θα είσαι πάλι μόνο με κόστη χρήσης.

Μην τους τρελαίνεις άλλο...

Ο φιλος EuphangeL δεν γνωριζει καν τι σημαινει απομειωση και προσπαθεί να κανει υπολογισμους που δυστυχώς βγαινουν τελειως λαθος οταν αγνοει τοσο βασικες εννοιες. 

 

Εντωμεταξύ, ακόμα και ο τιτλος του thread μιλαει για ιδιωτη, αλλα ολοι οι υπολογισμοι εδω λανθασμένα γινονται χωρις ΦΠΑ κλπ. 

Παμε να τα δουμε χωρις μαγειρεματα:

https://www.hertz.gr/el/leasing/leaseitnow/car/hyundai-ioniq-5-electric-premium-rwd-102410/102410

 

image.png.f739d38b9aaea6cceac9a4986398ee25.png

 

 

i) Κοστος χρησης για 4 χρονια με leasing:

8200 προκαταβολη + 495*48 = 8200+ 23760 = 31960€ κοστος χρησης για 4 χρονια με leasing

 

ii) Κοστος χρησης για 4 χρονια με αγορα και πωληση:

40760 αγορα + €4700 ασφαλειες/κλπ - 28000 πωληση  = 17460€ κοστος χρησης για 4 χρονια με αγορα και πωληση

Η διαφορα ειναι αρκετα μεγαλη : 32.000€ εναντι 17500€ .

Και στις 2 περιπτωσεις δεν εχεις αυτοκινητο στο τελος της τετραετιας και πρεπει να αρχισει ενας νεος (φουλ 4ετιας) κυκλος υπολογισμου.

 

Επεξ/σία από haHa
  • Like 4
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
32 λεπτά πριν, haHa είπε

αυτες μπαινουν μεσα

Με τις τιμές αγοράς μετά το μίσθωμα, και με ένα, "χαλαρό", -20% κάτω από την τιμή λιανικής για την εταιρεία μίσθωσης, μετά την μεταπώληση είχα κάνει έναν υπολογισμό ότι βγάζανε σχεδόν ένα αυτοκίνητο πάνω στην 4ετία.

Σόρυ, αλλά αισχροκέρδεια σαν ιδιώτης δεν χρηματοδοτώ.

Σαν εταιρεία, είναι win-win και για τις δύο πλευρές, γιατί έχει πολλές φοροαπαλλαγές ειδικά αν είναι PHEV/BEV και ανάλογα τον ΚΑΔ, μπορείς να βάλεις μέρος ή και όλα τα καύσιμα στα έξοδα. Το έχουμε ξαναπει στα προηγούμενα επεισόδια.

Επεξ/σία από cmaniac
  • Like 1
  • Thanks 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...