Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Φορτιστές παντού. Η Ευρώπη είναι ήδη τίγκα και γεμίζει συνεχώς όλο και περισσότερο. Η Ελλάδα ακολουθεί, τα ίδια θα γίνουν κι εκεί.

Ταχυφορτιστές σε παράκαμψη, ταχυφορτιστές ακόμα και πάνω στον αυτοκινητόδρομο. ΑC Φορτιστές σε εμπορικά και σουπερμάρκετ και σε εμπορικούς δρόμους. Κανένας δεν θα αγχώνεται που θα φορτίσει. 

Συνέχεια γράφουμε τα ίδια και τα ίδια, δε βαριέσαι, επανάληψη μήτηρ πάσης μαθήσεως. 

Πείτε κι ενα ευχαριστώ σε όσους έχουν ήδη πάρει ηλεκτρικό. Χάρη σε αυτούς θα πάρετε εσείς σε 2-3 χρονια πολύ καλύτερο ηλεκτρικό μοντέλο,  και θα βρίσκετε παντού να φορτίσετε, σε dt αν είστε σε ταξίδι (DC), με το πάσο σας  (AC) αν κάνετε κάποια άλλη δουλειά στο εντωμεταξύ.  

 

Messenger_creation_B820FC1F-7509-4517-AEC2-7F10AAD82DFD.jpeg

IMG-20250824-WA0011.jpg

  • Thanks 2
  • Απαντ. 6,9k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.
5 ώρες πριν, gbouros είπε

Για σένα

Ποτέ.

Για μένα όμως που είμαι αγχώδης τύπος, στο πλάνο μου θα υπήρχαν τουλάχιστον 2 στάσεις για φόρτιση 15+λεπτών και ταχύτητα μέχρι 110 για να έχω το κεφαλάκι μου ήσυχο.

Κάποιοι προτιμούν να δίνουν τα επιπλέον χρήματα που ζητάει το θερμικό για να έχουν την ηρεμία τους και να μην τα τρων σε ψυχοφάρμακα.

Κάποιοι άλλοι είναι άνετοι και τα χρήματα αυτά μένουν στην τσέπη τους να τα κάνουν ότι θέλουν

 

Αν αυτά τα πράγματα σε αγχώνουν μήπως να το ξανασκεφτείς πριν πιάσεις τιμόνι. Δεν το λέω ούτε μαγκίστικά ούτε υποτιμητικά αλλά με κάνει να αναρωτιέμαι πως θα αντιδράσεις σε περίπτωση που θα δεις λαμπάκι θερμοκρασίας ή της πίεσης του αέρα στα ελαστικά. 

 

4 ώρες πριν, majunior είπε

Δε χρειάζεται κανείς να νοικιάσει τίποτα. Μπορείς απλά να χρησιμοποιήσεις το μυαλό σου. Για τον ίδιο λόγο που δε χρειάζεται να είσαι ποδοσφαιριστής για να καταλάβεις αν μια ομάδα παίζει καλή μπάλα ή όχι.

Ο φίλος με το Tesla το άφησε στα 14% για να νιώθει ασφαλής. Ο φίλος με το Ioniq το άφησε 10%. Οι υπόλοιποι καταλαβαίνουν από τα νούμερα που παρουσιάζονται εδώ και θέτουν τα δικά τους όρια για το που θα αρχίσουν να ανησυχούν.

Δεν έχει καμία με καμία διαφορά από το να βλέπεις να σου μειώνεται η βενζίνη. Άλλοι με το που ανάψει το φωτάκι θα ψάξουν για βενζινάδικο, άλλοι όχι.

3 ώρες πριν, paparen είπε

Το μποτιλιαρισμα δεν ειναι προβλημα, διοτι οπως ειπες, πεφτει η καταναλωση και αυξανει η εμβελεια. Αυτο που ενδεχεται να ειναι προβλημα ειναι καποια αναγκαστικη παρακαμψη. Προσωπικα δεν θα το υπολογιζα ποτε στο 10%, συνηθως υπολογιζω αφικη με 20%, ωστε να μπορεσω να ανταπεξελθω σε απροσμενα γεγονοτα. Το ιδιο εκανα και στο θερμικο μου, προσπαθουσα να  αποφυγω το "λαμπακι". Αυτα ομως εχουν περισσοτερο να κανουν με την ιδιοσυγκρασια του καθενος και ποσο risk averse ειναι, παρα με τα ηλεκτρικα αυτοκινητα.

 

Οσο για το γραφημα, να εχεις δικιο, αρκει να βρισκεις συνεχως 800V φορτιστες που να ειναι στον δρομο σου. Ο dei blue που ανεφερες στο ταξιδι προς ιωαννινα, ειναι μεσα στο ριο (δηλαδη φευγεις απο την εθνικη οδο) και μεσα σε σουπερμαρκετ (οποτε αυξανεται η πιθανοτητα να ειναι κατειλημμενος ειτε απο θερμικο ειτε απο αλλο ηλεκτρικο, ειδικα αν πας ωρες/μερες αιχμης, οπως σαββατο). Γενικα φορτιστες σε σουπερ αποφευγω οπως ο διαολος το λιβανι.

Τώρα δεν θα κάτσω να μπω στον παραπάνω υπολογισμό αλλά ενδέχεται με το να ρύθμιζες να φτάσεις στο 20% στα Ιωάννινα τα 19 λεπτά φόρτισης να γινόντουσαν 25. Με το ζόρι 30. Δηλαδή ανάλογα τι τύπος είστε θα χρειαζόσασταν ακόμη 6 με 11 λεπτά αναμονή. Όταν κάτσεις για καφέ αυτός ο χρόνος περνάει αστραπιαία. 

 

  • Like 5
Δημοσ.
1 ώρα πριν, haHa είπε

Πιστευω οι ανακριβειες σου κουραζουν παραπανω, ενω ειδαμε με real-life παραδειγματα οτι πχ δεν ισχυει το 2 φορες γεμισμα που εγραψες.


Τελος, για να μην παρασυρεται ο κοσμος απο τις ανακριβειες:
Πηγαινοντας πανω απο τα ορια, το κοστος αυξανεται ανεξαρτητως τον τυπο αυτοκινητου. Απλα συνηθως με ενα θερμικο, αυξανεται ποσοτικα(σε ευρω) ακομα περισσοτερο απο οτι με ενα ηλεκτρικο.

Αυξανοντας την ταχυτητα απο 130km/h σε 150 km/h, ενα αυτοκινητο εχει αυξημενες αεροδυναμικες αντιστασεις. Αυτο κοστιζει σε καταναλωση, αλλα στα θερμικα κοστιζει ακομα παραπανω για 4 λογους:

  • δεν ειναι συνηθως τοσο αεροδυναμικα οσο τα ηλεκτρικα, οποτε ειναι μεγαλυτερο το αεροδυναμικο drag που πρεπει να υπερνικησουν. Υπενθυμιση οτι η ταχυτητα επηρεαζει στο τετραγωνο την απαιτουμενη ενεργεια/δυναμη που χρειαζεται ενα αυτοκινητο για να κινηθει.

    Αυξηση αεροδυναμικου drag απο 130km/h σε 150 km/h : 150² / 130² = 22500 / 16900 = 1.33 = +33% 
    Φυσικα, δεν θα αυξηθει η καταναλωση κατα 33% γιατι υπαρχουν κι αλλες απωλειες, δεν ειναι μονο οι αεροδυναμικες απωλειες, αλλα σε αυτες τις ταχυτητες ειναι οι βασικες απωλειες.
     
  • κινουνται εκτος του optimal/efficient range στροφων του κινητηρα, οποτε η καταναλωση αυξανει ακομα περισσοτερο οταν πχ ο κινητηρας δουλευει στις 3.500-4000rpm.
     
  • πηγαινοντας με υψηλοτερη μεση ειναι πιο συχνες οι περιπτωσεις που πρεπει να φρεναρεις και να ξαναεπιταχυνεις, πχ γιατι καποιος μπηκε στην αριστερη με 110km/h. Στο ηλεκτρικο φρεναροντας παιρνεις ενα ποσοστο της ενεργειας πισω που δεν παιρνεις στα θερμικα, οποτε οι αχρειαστες επιταχυνσεις κοστιζουν παραπανω.
     
  • το κοστος μετακινησης σε ευρω ηταν ηδη αυξημενο, οποτε οποιαδηποτε ποσοστιαια αυξηση καταναλωσης μεταφραζεται σε ακομα μεγαλυτερη ποσοτικη(σε ευρω) αυξηση.

 

Για ολους αυτους τους λογους, τα θερμικα καινε 25-30% παραπανω οταν αυξανεις την ταχυτητα απο 130km/h σε 150 km/h. 
Τα ηλεκτρικα καινε γυρω στο 20% παραπανω για την ιδια αυξηση ταχυτητας.

Πιστευε οτι θες αλλα οταν σου λεω κουραζεις και γραφεις εκθεση που μαλλον σου δινει καποια ικανοποιηση απλα για να κουραζεις παραπανω, ε υπαρχει καποιο πιο σοβαρο θεμα απο απλη κατανοηση κειμενου. Κλεινω εδω, γραψε οσες εκθεσεις θες.

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

να γραψω κατι αλλο εκτος απο τα τεχνικα:

οδηγοντας τελευταια σχεδον μονο υβριδικα και ηλεκτρικα οταν μπαινω σε θερμικο πλεον ψιλοξενερωνω:

-με τις επιτταχυνσεις/φρεναρισμα.

-με θορυβους

-χειροκινητα κιβωτια (με 5-6 ταχυτητες)

-σχεδον απουσια καθε ειδους συστηματος ασφαλειας/προειδοποιησης για το δρομο(εκτος αν εχεις θερμικο απο 2020 και μετα  και αν το εχει το μοντελο).

Κανοντας σχεδον μακρινα ταξιδια με αυτα, δε συγκρινεται η εμπειρια οδηγησης ακομα και αν οδηγας απο 100->120 χλμ σε εθνικη.

Τα γραφω γιατι μολις εδωσα πισω ενα εταιρικο θερμικο χειροκινητο κανοντας μεσα σε 2 μερες συνολικα 1000 χλμ, απλως δε παλευεται και ας μη κανω στασεις για φορτιση (ηταν και diesel).

 

Επεξ/σία από vamvakoolas
  • Like 10
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
37 λεπτά πριν, basilis_k6 είπε

Πιστευε οτι θες αλλα οταν σου λεω κουραζεις και γραφεις εκθεση που μαλλον σου δινει καποια ικανοποιηση απλα για να κουραζεις παραπανω, ε υπαρχει καποιο πιο σοβαρο θεμα απο απλη κατανοηση κειμενου. Κλεινω εδω, γραψε οσες εκθεσεις θες.

Κοιτα, αν θα βρεις να ενοχληθεις αρχικα απο μια προταση ή μετα απο μια μεγαλυτερη τεκμηριωμενη απαντηση, δεν εχει διαφορα: το βασικο ειναι οτι ειναι λογικο να ενοχλεισαι επειδη δεν μπορεις να καλυψεις τις ανακριβειες που γραφεις. 

Εντωμεταξυ, τωρα θυμηθηκα οτι εσυ ησουν που ενα πλεονεκτημα των ηλεκτρικων (η αυξημενη ροπη που προσφερει ασφαλεια στις προσπερασεις ή στους ελιγμους αποφυγης κλπ) το παρουσιαζες σαν ....μειονεκτημα.

Οποτε, πραγματι υπαρχει καποιο σοβαρο θεμα και λιγοι παιρνουν σοβαρα τις ατεκμηριωτες ανακριβειες σου, αλλα κατι μου λεει οτι θα συνεχισεις.

Επεξ/σία από haHa
  • Like 1
Δημοσ.

Λεει φιλος που ζει Ελβετια τα παρακατω :

Σήμερα πούλησα την παλιά BMW E36 του πατέρα μου εδώ στην Ελβετία σε έναν Κοσσοβάρο από την Βέρνη με 5(!) παιδιά.

Είπε τα εξής μιας και ξέρει από αυτοκίνητα:
-Οι Γερμανοί έχουν τεράστιο πρόβλημα -επίκειται χρεοκοπία- λόγω της ηλεκτροκίνησης καθώς τεχνολογικά είναι πίσω και δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τους Κινέζους ούτε σε τεχνολογία ούτε σε δίκτυο ούτε στο κόστος ούτε στην παραγωγή.
-Οι Γερμανοί είναι λογικό να θέλουν μέχρι το 2100 να κυκλοφορεί ο κόσμος με θερμικά γιατί το brand name τους ολόκληρο βασίζεται στις μηχανές εσωτερικής καύσης.
Τέλος μου είπε καλά έκανα που επέλεξα leasing για ηλεκτρικό και όχι αγορά καθώς τα ηλεκτρικά σήμερα χάνουν αξία πολύ γρήγορα αφού μέσα σε 2-3 χρόνια τα τωρινά μοντέλα έχουν ξεπεραστεί από καλύτερα.

 

 

  • Like 1
Δημοσ.
Στις 11/10/2025 στις 10:53 ΠΜ, teodor_ch είπε

Κάποιος ξύπνησε στραβά...

Για τα 10' μίλησα εγώ (που έχω ηλεκτρικό) και εξηγώ ότι για εμένα είναι γελοίο να τρέχω σε εξωτερικούς φορτιστές επειδή αγόρασα ηλεκτρικό για να γλιτώσω κάποια €€€. 

Είναι η ίδια κατάντια που βλέπω στα λιντλ και διαβάζω (χτές πάλι) για άτομα που ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ (!!!!!) να φορτίσουν τσάμπα! Δηλαδή έλεος. Τόσο ασήμαντη είναι η ζωή τους που κάθονται και χάνουν χρόνο για τα €1 και €2? 

 

Και αυτό το ανέφερα σαν αντεπιχείρημα ότι όλοι μπορούν να πάρουν ηλεκτρικά ακόμα και αν δεν μπορούν να έχουν φορτιστή σπίτι/δουλειά.

Θα δώσει ο άλλος €30.000+ και θα κάνει βόλτες χειμώνα καλοκαίρι να φορτίζει? Αντί να πηγαίνουμε μπροστά πάμε πίσω? 

Εσύ πήρες το ηλεκτρικό γιατί ήσουν πιο άνετος. Είναι πολλοί που δεν είναι ανετοι. Που δεν έχουν χρόνο να φορτίσουν. Εδώ υπάρχουν άνθρωποι που αγοράζουν κινητά που κοστίζουν κάποια χιλιάρικα και δεν έχουν συμβόλαιο αλλά ζητάνε wifi όπου και εάν πάνε.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

 

23 ώρες πριν, vamvakoolas είπε

οδηγοντας τελευταια σχεδον μονο υβριδικα και ηλεκτρικα οταν μπαινω σε θερμικο πλεον ψιλοξενερωνω:

-με τις επιτταχυνσεις/φρεναρισμα.
-με θορυβους
-χειροκινητα κιβωτια (με 5-6 ταχυτητες)
-σχεδον απουσια καθε ειδους συστηματος ασφαλειας/προειδοποιησης για το δρομο(εκτος αν εχεις θερμικο απο 2020 και μετα  και αν το εχει το μοντελο).

Καποιος θα πει οτι το 4ο που γραφεις ειναι θεμα παλαιοτητας αυτοκινητου και εξοπλισμου και οχι αν ειναι θερμικο ή ηλεκτρικο.
Και φαινεται λογικο.

Αλλα στην πραξη, οι εταιριες συνηθιζουν να μην εξοπλιζουν τα θερμικα τοσο καλα οσο τα ηλεκτρικα.

Παραδειγμα:
Skoda Karoq που η βασικη εκδοση με αυτοματο κιβωτιο ξεκιναει απο 33.000€ : Η εκδοση αυτη δεν εχει ΚΑΝ Navigation!!
Ειμαστε σχεδον στο 2026, δινεις 33.000€ και το αυτοκινητο δεν εχει καν navi...
Φυσικα ουτε λογος για adaptive cruise control κλπ. Το αντιστοιχων χρηματων ηλεκτρικο(skoda elroq) τα εχει στον standard εξοπλισμο.
Εικαζω οτι Automatic emergency braking θα εχει γιατι ειναι υποχρεωτικο.

 

image.png.dfc2c1b2033434204e05d9af6040443c.png

 

Επεξ/σία από haHa
  • Like 2
Δημοσ.
Στις 11/10/2025 στις 4:51 ΜΜ, malakudi είπε

Όχι δε ξύπνησα στραβά. Βαρέθηκα να διαβάζω τα ίδια κάθε λίγες εβδομάδες ή μήνες.

Το να έχεις ηλεκτρικό χωρίς φόρτιση στο σπίτι είναι μια χαρά εφικτό, τουλάχιστον για τον μέσο αστό που κάνει από 50 μέχρι max 80 km τη μέρα. Τα έχω ξαναγράψει και δεν έχω όρεξη να τα ξαναγράψω, κάντε τα μαθηματικά μόνοι σας. Είχα πει πως είναι 6 ώρες φόρτισης σε AC 11KW δημόσιο φορτιστή στις 7 μέρες. Δηλαδή είτε ένα βράδυ είτε κάποιες ώρες το Σ/Κ που δε θα το χρειάζεσαι. Αν έχεις φορτιστή 10 λεπτά από το σπίτι σου, το να περπατήσεις 1 φορά την εβδομάδα 20 λεπτά και να το θεωρείς πρόβλημα με συγχωρείς αλλά είναι ανοησία και μόνο να το λες. Άλλοι πληρώνουν ένα σωρό χρήματα για να κάνουν διάδρομο στο γυμναστήριο και μιλάμε για 10+10=20 λεπτά περπάτημα; Ε αν δε μπορείς ούτε τα 10 λεπτά περπάτημα, πάρε κι ένα πατίνι στο πορτ μπαγκαζ να το κάνεις σε 2-3 λεπτά την απόσταση.

Για το αν είναι φθηνότερο από θερμικό ακόμα κι αν φορτίζεις έξω σε AC φορτιστές με έχουν καλύψει οι φίλοι παραπάνω. Αλλά το ηλεκτρικό δε το παίρνεις γιατί είναι φθηνότερο στη κίνηση, αυτό είναι ένα μόνο από τα πλεονεκτήματά του. Το παίρνεις γιατί απλώς ΕΙΝΑΙ ΑΝΩΤΕΡΟ από τις τζιμινιέρες. Στα πάντα είναι ανώτερο, δε βρωμάει, δεν έχει κραδασμούς, δε κάνει θόρυβο, δε σπέρνει καρκίνο από την εξάτμιση, είναι πιο ασφαλές λόγω της μεγάλης ροπής και της ακαριαίας επιτάχυνσης.

Και φυσικά δεν είναι μόνο αυτό αλλά και ο νεκρός χρόνος που μπορεί να φορτίζεις παντού. 2 φορές αυτή την εβδομάδα σε super market, από 30 λεπτά, σε 50ρη DC φορτιστή (που είναι το καλύτερο να μπουν στα supermarket) θα γέμιζα πλήρως το αυτοκίνητο. Σε AC θα έπαιρνα μόλις 10 KWh. Καφές απόγευμα με φίλο σε μέρος που έχει φορτιστή, 1,5 ώρα παραμονή, άλλες 15 KWh. Φαγητό σε mall που ζήτησαν τα παιδιά, άλλη μια ώρα παραμονής, άλλες 10KWh. Όλα τα παραπάνω είναι νεκρός χρόνος. Ναι ίσως δε γίνονται κάθε βδομάδα, όμως γίνονται. Άλλη φορά, αγώνας του ΠΑΟΚ, παρκάρισμα σε φορτιστή σχετικά κοντά στο γήπεδο, 3,5 ώρες παραμονή, 35 KWh. Νεκρός χρόνος και αυτός. Το ίδιο αν πάτε σινεμά πχ, τουλάχιστον 3 ώρες, άλλες 30 KWh. Εσείς είστε δουλειά - σπίτι και σπίτι δουλειά 365 μέρες το χρόνο;

Το ηλεκτρικό απαιτεί να βγάλεις από το μυαλό σου αυτό που έμαθες (πάω στο βενζινάδικο) και να σκέφτεσαι σε ποιες δραστηριότητες μπορείς να φορτίζεις σε νεκρό χρόνο. Αν το αναλύσεις, είναι πάρα πολλές. Και ακόμα κι αν δε προκύψει καμία δραστηριότητα και δεν έχεις κοντά φορτιστή AC να αφήσεις το αυτοκίνητο ή έβρεχε όλη την εβδομάδα και δε θες να περπατάς, στη χειρότερη θα πας μισή ώρα σε ένα HPDC ταχυφορτιστή (150KW+) την εβδομάδα που δε θα έχεις καταφέρει κάτι άλλο.

Θα ψάχνουμε και θα βάλουμε και άλλον έναν μπελά στο κεφάλι μας να βρίσκουμε που έχει φορτιστή κάθε περιοχή ή να πηγαίνουμε για καφέ όπου έχει φορτιστή κοντά; Αυτό δεν είναι νεκρός χρόνος δλδ; Δεν σου τρώει τον χρόνο, δεν σου τρώει το μυαλό να πρέπει να πας μια εκδρομή και να βάλεις ακόμη μια παράμετρο μέσα η οποία δεν είναι και τόσο απλή στην επαρχία; Να βρεις κοντά φορτιστή εκεί που θα μείνεις; Και εάν δεν βρεις τι θα κάνεις; Δεν θα ακολουθήσεις την παρέα ή θα ψάξεις να πας αλλού; Στην πόλη μου δεν υπάρχουν γρήγοροι φορτιστές και οι δημόσιοι είναι μόνο σε σούπερ μάρκετ ακτίνα δύο χλμ από εμένα που σε κρύο ή σε βροχή δεν παίζει να κάνω την απόσταση αυτή με τα πόδια. Δλδ δεν είναι τόσο απλό ούτε να περπατάς σαράντα λεπτά στους 45 ή στους 5 βαθμούς. Μην τα απλοποιείται όλα. Καλά κάνατε και πήρατε ηλεκτρικό. Αλλά τα προβλήματα παραμένουν προβλήματα. 

  • Like 1
Δημοσ.
10 λεπτά πριν, james01gr είπε

Εσύ πήρες το ηλεκτρικό γιατί ήσουν πιο άνετος. Είναι πολλοί που δεν είναι ανετοι. Που δεν έχουν χρόνο να φορτίσουν. Εδώ υπάρχουν άνθρωποι που αγοράζουν κινητά που κοστίζουν κάποια χιλιάρικα και δεν έχουν συμβόλαιο αλλά ζητάνε wifi όπου και εάν πάνε.

Δεν καταλαβαίνω που κολλάει η δεύτερη πρόταση σου αλλά όσον αφορά την πρώτη δεν έχεις 30 με 40 δεπτερόλεπτα να κουμπώσεις το καλώδιο όταν γυρίσεις σπίτι και έχεις 10 λεπτά χρόνο στην καλύτερη να περιμένεις στο βενζινάδικο να γεμίσεις; 

  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
34 λεπτά πριν, james01gr είπε

Θα ψάχνουμε και θα βάλουμε και άλλον έναν μπελά στο κεφάλι μας να βρίσκουμε που έχει φορτιστή κάθε περιοχή ή να πηγαίνουμε για καφέ όπου έχει φορτιστή κοντά; Αυτό δεν είναι νεκρός χρόνος δλδ; Δεν σου τρώει τον χρόνο, δεν σου τρώει το μυαλό να πρέπει να πας μια εκδρομή και να βάλεις ακόμη μια παράμετρο μέσα η οποία δεν είναι και τόσο απλή στην επαρχία; Να βρεις κοντά φορτιστή εκεί που θα μείνεις; Και εάν δεν βρεις τι θα κάνεις; Δεν θα ακολουθήσεις την παρέα ή θα ψάξεις να πας αλλού; 

Aυτα ειναι σεναρια που δεν υπαρχουν για καποιον που ζει με ηλεκτρικο. Ειναι σεναρια που υποθετουν ατομα που δεν εχουν ζησει με ηλεκτρικο.

34 λεπτά πριν, james01gr είπε

Στην πόλη μου δεν υπάρχουν γρήγοροι φορτιστές και οι δημόσιοι είναι μόνο σε σούπερ μάρκετ ακτίνα δύο χλμ από εμένα που σε κρύο ή σε βροχή δεν παίζει να κάνω την απόσταση αυτή με τα πόδια. Δλδ δεν είναι τόσο απλό ούτε να περπατάς σαράντα λεπτά στους 45 ή στους 5 βαθμούς. Μην τα απλοποιείται όλα. Καλά κάνατε και πήρατε ηλεκτρικό. Αλλά τα προβλήματα παραμένουν προβλήματα. 

Αυτο ομως ειναι πιθανο σεναριο. Αν λοιπον καποιος:

  • δεν μπορει να φορτισει σπιτι
  • δεν μπορει να φορτισει στην δουλεια
  • δεν μπορει να φορτισει σε δημοσιο φορτιστη κοντα στην δουλεια
  • δεν εχει γρηγορους φορτιστες στην πολη του
  • δεν εχει δημοσιο AC φορτιστη(supermarket, εστιατορια, βενζιναδικα κλπ) σε πραγματικα κοντινη αποσταση απο το σπιτι του

Τοτε ναι, με ενα ηλεκτρικο θα πρεπει να κανει σοβαρες υποχωρησεις και θα ειναι ταλαιπωρια.


Σημειωση: το οικονομικο ειναι και μεγαλο κινητρο και κατι απτο και μετρησιμο και για αυτο το συζηταμε.
Μην ξεχναμε οτι πχ αρκετος κοσμος σε ταξιδια κανει 10 λεπτων παρακαμψη απο Παλαια εθνικη για να αποφυγει να πληρωσει 3€ διοδια
ή δεν παιρνει την Αττικη οδο στην Αθηνα(2.7€) παρολο που αυτο κοστιζει σε χρονο 10 λεπτα εξτρα στην διαδρομη του, χωρια την ταλαιπωρια/νευρα στην κινηση και οτι το αυτοκινητο φθειρεται παραπανω στην κινηση.

Οποτε, εχοντας ηλεκτρικο που το φορτιζεις παντα εξω(για φορτιση στο σπιτι ειναι ακομα φθηνοτερα) το να πληρωνει καποιος κατω απο το μισο κοστος για την μετακινηση του σε σχεση με ενα θερμικο μπορει να ειναι πολυ σοβαρο κινητρο και να μην ενοχλειται αν πρεπει πχ να χασει 20 λεπτα την εβδομαδα περπατημα, ειδικα οταν χανει καθημερινα 20 λεπτα για 5.5€ που δεν δινει στην Αττικη Οδο.

Επεξ/σία από haHa
  • Like 7
Δημοσ.
35 minutes ago, james01gr said:

Θα ψάχνουμε και θα βάλουμε και άλλον έναν μπελά στο κεφάλι μας να βρίσκουμε που έχει φορτιστή κάθε περιοχή ή να πηγαίνουμε για καφέ όπου έχει φορτιστή κοντά; Αυτό δεν είναι νεκρός χρόνος δλδ; Δεν σου τρώει τον χρόνο, δεν σου τρώει το μυαλό να πρέπει να πας μια εκδρομή και να βάλεις ακόμη μια παράμετρο μέσα η οποία δεν είναι και τόσο απλή στην επαρχία; Να βρεις κοντά φορτιστή εκεί που θα μείνεις; Και εάν δεν βρεις τι θα κάνεις; Δεν θα ακολουθήσεις την παρέα ή θα ψάξεις να πας αλλού; Στην πόλη μου δεν υπάρχουν γρήγοροι φορτιστές και οι δημόσιοι είναι μόνο σε σούπερ μάρκετ ακτίνα δύο χλμ από εμένα που σε κρύο ή σε βροχή δεν παίζει να κάνω την απόσταση αυτή με τα πόδια. Δλδ δεν είναι τόσο απλό ούτε να περπατάς σαράντα λεπτά στους 45 ή στους 5 βαθμούς. Μην τα απλοποιείται όλα. Καλά κάνατε και πήρατε ηλεκτρικό. Αλλά τα προβλήματα παραμένουν προβλήματα. 

ισως εχεις δικιο αν εχεις ενα ηλεκτρικο με μικρη αυτονομια (100-200 χλμ). Αν εισαι απο 300 χλμ νομιζω ειναι ακυρος ο προβληματισμος. Οσο για τη πολη σου:

 

Σητεια Κρητης (αν δε ξερεις που ειναι δες χαρτη και θα καταλαβεις) εκει που στα καφενεια τα κραζανε πλεον μεχρι Τεσλα ειδα ενω στο https://novavolt.gr/stathmoi-fortisis-hlektrikwn-aytokinitwn/ 

 

λειπουν και φορτιστη.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
6 λεπτά πριν, vamvakoolas είπε

Σητεια Κρητης

Σητεια εχει και ταχυφορτιστη DEH.

44 λεπτά πριν, james01gr είπε

 Στην πόλη μου δεν υπάρχουν γρήγοροι φορτιστές και οι δημόσιοι είναι μόνο σε σούπερ μάρκετ ακτίνα δύο χλμ από εμένα που σε κρύο ή σε βροχή δεν παίζει να κάνω την απόσταση αυτή με τα πόδια. Δλδ δεν είναι τόσο απλό ούτε να περπατάς σαράντα λεπτά στους 45 ή στους 5 βαθμούς. Μην τα απλοποιείται όλα. Καλά κάνατε και πήρατε ηλεκτρικό. Αλλά τα προβλήματα παραμένουν προβλήματα. 

Αν θελεις, μπορεις να μοιραστεις ποια πολη δεν εχει ταχυφορτιστη;

Επεξ/σία από haHa
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
19 λεπτά πριν, haHa είπε

Σητεια εχει και ταχυφορτιστη DEH.

Αν θελεις, μπορεις να μοιραστεις ποια πολη δεν εχει ταχυφορτιστη;

Να σου πω εγω μια, πιθανοτατα υπαρχουν και αλλες. Φλωρινα. Κανενας dc και ac μονο σε σουπερμαρκετ εκτος της πολης.

Επεξ/σία από paparen
  • Like 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...