Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
1 hour ago, teodor_ch said:

Εν το μεταξύ στο αμάξι μου (και λογικά σε όλα) έχει ρύθμιση για να φορτίζει στο 60/90/100%

Έχει και άλλο τρόπο για να το παίξεις μλκας.

image.png.5aff4afcf28eb2f3d6e4cb1f88f995c9.png

Αντί για 4-5 ώρες από άδειο με 11kw θα πάρει 7-8. Δεν είναι κάτι. Πόσοι θα πάνε στις 4:00 να το βάλουν να φορτίσει;
Σωστά λέτε όμως ότι 8-9:00 το πρωί να πάει να το πάρει...
Κι εγώ προτιμώ την αργή φόρτιση πάντα, εκτός από τα ταξίδια όπου πάω σε γρήγορους φορτιστές.

@manolis940 πολύ καλή πρόταση αλλά δυστυχώς μεγάλο το κόστος για επιπλέον θύρες φόρτισης και θέσεις πάρκινγκ... Μπορούμε απλώς να είμαστε άνθρωποι...

Έχω παράδειγμα τον αδερφό μου με πάρκινγ και πρίζα. Το φορτίζει δύο φορές την εβδομάδα εκτός σπιτιού. Το δικό του υποστηρίζει 22άρι, οπότε θέλει 2-2μιση ώρες για 20-80%. Μια ώρα σε πάρκινγ κι άλλη μια σε super market. Στην αρχή γιατί βαριόταν να ασχοληθεί, είναι στενό το πάρκινγ του και πρέπει να μπει ανάποδα. Αλλά πλέον η εταιρεία τους έδωσε κάρτα φόρτισης της BMW και απλώς κουμπώνει και φορτίζει με μια μικρή συνδρομή. Κάνει 1000-1200χλμ τον μήνα εντός πόλης και καλύπτεται.

Για την ανθρωπιά:

Θυμάμαι πρόσφατα πήγα σε ένα ΑΒ με "γρήγορο" 60άρι να φορτίσω όπου είχα δει πιο πριν ότι ήταν ήδη ένας με 97%, δύο θέσεις φόρτισης. Λέω σιγά μην κάτσει να φτάσει στο 100% και πόσο θα δεσμεύει από το 60, 5-10 τα 50kw μου φτάνουν. Τελικά έμεινα 30 λεπτά να φορτίζω με 30kw (σκάρτα 100χλμ αυτονομίας) και ο διπλανός με 3-4kw, δυστυχώς δεσμεύει το μισό όπως έπαθα και έμαθα. Για να πάρει 3%. Με καθυστέρησε χωρίς λόγο, ενώ εγώ σε αντίστοιχη περίπτωση στο 75% ξεκίνησα να μαζεύω ώστε να του δώσει το 120kw που είχε και μπορούσε να του δώσει (καινούριο m3lr ήταν).

Αλλά από ιστορίες έχω από κάθε ταξίδι...

Άλλος μου είπε να του δώσω την θέση μου γιατί αυτός θα φουλάρει... Εγώ με 6% με στόχο το 70% (σκάρτο μισάωρο) κι αυτός με 20% με στόχο το 100% (τουλάχιστον μια ώρα). Προφανώς περίμενε μισή ώρα (μέχρι να αλλάξεις ένα μωρό και να το ταΐσεις έφυγε το μισάωρο για πλάκα). Σημείωση στα 5 λεπτά είχε άλλο ίδιο γρήγορο φορτιστή της ΔΕΗ.

 

 

  • Απαντ. 6k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
20 ώρες πριν, teodor_ch είπε

δές τι συζητάμε παραπάνω

εξηγώ γιατί τα υβριδικά τώρα και στο άμεσο μέλλον (5ετία) θα είναι η πλειοψηφία των οχημάτων που θα πωλούνται

με τη υφιστάμενη υποδομή φορτιστών δεν γίνεται ούτε το 10% του στόλου των ΙΧ να καλύψει τις εβδομαδιαίες ανάγκες ενέργειας τους

 

Διάβασα ανάρτηση στο FB ότι κάποιοι αφήνουν στον AC το αμάξι και ας έχει τελειώσει η φόρτιση. Για τις ώρες 08:00-23:00 το καταλαβαίνω ότι πρέπει να πάς να ξεκουμπώσεις. Αν όμως τελειώνει η φόρτιση 00:00-06:00 περιμένει κάποιος ότι θα βάλουμε ξυπνητήρι να βγάλουμε το αμάξι? Όσοι έχετε ηλεκτρικό τί λέτε?

Μία φορά που το έχω βάλει σε AC το κούμπωσα το βράδυ και το πήρα το πρωί κατα τις 08:00. Δεν ξέρω τι ώρα τελείωσε και δεν το σκέφτηκα καν.

Όποιος αφήνει το ηλεκτρικό αμάξι του σε δημόσιο φορτιστή των δήμων χωρίς να φορτίζει με ένα τηλεφώνημα στην τροχαία ή με online καταγγελία μέσω της εφαρμογής Novoville, θα φάει πρόστιμο, αφαίρεση πινακίδων και αφαίρεση διπλώματος για ένα μήνα, σαν να είχε σταθμεύσει σε θέση ΑΜΕΑ.

Οι δημοτικοί υπάλληλοι και η τροχαία είναι ενημερωμένοι ότι όταν ανάβει η κλεψύδρα και όχι το ledάκι της μπαταρίας στον δημόσιο φορτιστή, το αμάξι δεν φορτίζει και πρέπει να αποδώσουν τις ανάλογες ποινές βάσει νόμου.

Μην αφήνετε τους ασυνείδητους που δεν τους ενδιαφέρει οτιδήποτε άλλο πέρα την πάρτη τους να παρενοχλούν τους υπόλοιπους, υπάρχει νομοθεσία που τους βάζει στην θέση τους.

Επίσης για αυτόν που αφήνει ηλεκτρικό αμάξι του σε δημόσιο φορτιστη ιδιωτικών εταιρειών χωρίς να φορτίζει με αντίστοιχη ενημέρωση στην εταιρεία με τον αριθμό αυτοκινήτου μπορούν να δουν μέσω των συστημάτων τους πόση ώρα έχει κάνει καταληψη στην θέση φόρτισης χωρίς να φορτίζει και να του χρεώσουν τα ανάλογα idle fees ή να τον ενημερώσουν αν είναι εγγεγραμμένος χρήστης να το μετακινήσει άμεσα.  

Επεξ/σία από chrisreven
Δημοσ.
Στις 11/6/2025 στις 10:00 ΠΜ, teodor_ch είπε

Γιατί εάν δεν έχω φορτιστή σπίτι μου ή πολύ κοντά σε εμένα, θα έχω όρεξη να περιμένω με τις ώρες να φορτίσει αλλού?

Θα πάω (και άλλος χαμένος χρόνος/ρεύμα) στον κοντινότερο και γρηγορότερο.

Ένα καφέ/σινεμά/φαγητό/βόλτα να πηγαίνεις 1 φορά την εβδομάδα και να "ξοδεύεις" 3-4 ώρες αρκούν για να φορτίσεις. Βάλε και τα ψώνια της εβδομάδας σε σούπερ μάρκετ άλλη μια ώρα. Φορτίζεις πάντα σε νεκρό χρόνο, οπότε οι υπολογισμοί με φόρτιση σε ταχυφορτιστές είναι πάντα άκυροι. 

Στις 11/6/2025 στις 11:05 ΠΜ, teodor_ch είπε

Αυτό λέω. Στην Ελλάδα τί ποσοστό οδηγών έχει?

Πόσοι δηλαδή μπορούν να πάρουν ηλεκτρικό και να τους συμφέρει? Δεν ξέρω τα νούμερα και βγάζω απο το μυαλό μου ότι δεν είναι ούτε το 10% των οχημάτων. 

 

To 45% που έχουν αυτοκίνητο έχουν ιδιωτική θέση στάθμευσης (στοιχεία ΕΛΣΤΑΤ τελευταίας απογραφής)

Στις 11/6/2025 στις 1:22 ΜΜ, Ntinaras είπε

και δες κοντα στο σπιτι σου σε ακτινα 100μ τι υπαρχει.

 

Γιατί 100 μέτρα, αν περπατήσεις 1000 μέτρα 1 φορά τη βδομάδα τι θα πάθεις δηλαδή;

Δημοσ.

Εντωμεταξύ έγινε προσπάθεια από τα SM την εποχή του Covid, να βελτιώσουν το e-shopping και όντως βελτιώθηκε, αλλά εδώ στο πιο κλασσικό παράδειγμα, πρέπει να χάνει κάποιος 1 ώρα κάθε εβδομάδα για να ψωνίζει ο ίδιος στο SM 😄

Δημοσ.
21 ώρες πριν, teodor_ch είπε

με τη υφιστάμενη υποδομή φορτιστών δεν γίνεται ούτε το 10% του στόλου των ΙΧ να καλύψει τις εβδομαδιαίες ανάγκες ενέργειας τους

Για να πάμε από 30.000 ηλεκτρικά σε 550.000, θα χρειαστεί χρόνος ικανός να πολλαπλασιάσει τις δημόσιες υποδομές φόρτισης κατά το ίδιο πσοστό (20Χ φορές)

6 λεπτά πριν, majunior είπε

Εντωμεταξύ έγινε προσπάθεια από τα SM την εποχή του Covid, να βελτιώσουν το e-shopping και όντως βελτιώθηκε, αλλά εδώ στο πιο κλασσικό παράδειγμα, πρέπει να χάνει κάποιος 1 ώρα κάθε εβδομάδα για να ψωνίζει ο ίδιος στο SM 😄

Όχι δε πρέπει, ο καθένας μας έχει κάποιο νεκρό χρόνο. Σινεμά - θέατρο - μπουζούκια - φαγητό έξω - γήπεδο κτλ κτλ κτλ. Όλα αυτά τα μέρη όταν αυξηθεί η χρήση ηλεκτρικών θα έχουν parking με δεκάδες φορτιστές. Βασικά στα supermarket πρέπει να μπουν DC 50ρηδες φορτιστές και όχι AC που έχουν τα περισσότερα τώρα, γιατί σε μία ώρα με AC φορτιστή δε παίρνεις αρκετή ενέργεια. Οι 50ρηδες έχουν πέσει σε τιμή, είναι πλέον κάτω από τις 20000 ευρώ ενώ όσοι υπάρχουν ήδη εγκατεστημένοι σε εθνικές οδούς κτλ θα αντικαθίστανται με 350ρηδες και 480ρηδες και μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν σε τέτοια σημεία.

Στο parking 400 θέσεων που φτιάχτηκε πρόσφατα στη Νέα Ελβετία για το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα μπορούσαν εύκολα να μπουν αρκετοί φορτιστές AC αλλά και φωτοβολταϊκά και να φορτίζουν τα αυτοκίνητα όσες ώρες είναι εκεί από τον ήλιο. Τέτοιες εγκαταστάσεις σήμερα δε θα βγάλουν τα λεφτά τους αφού στις 400 θέσεις αντιστοιχεί ποσοστιαία μόλις 2 σε ηλεκτρικά. Αλλά κάποια στιγμή θα έχει οικονομικά νόημα και θα το δούμε να συμβαίνει. 

Σε παλαιότερη δημοσίευσή μου για την απομείωση της αξίας των αυτοκινήτων, είχα γράψει πως το τι αξία έχουν σήμερα θερμικά του 2015 (10 ετών) δε θα έχει καμία σύγκριση με το τι αξία θα έχουν θερμικά σημερινά το 2035. Η αξία των θερμικών θα πέφτει ραγδαία, όσο θα περιορίζεται η δυνατότητα κίνησής τους, είχα αναφέρει τυχόν απαγορεύσεις με zero emission zones κτλ. Και σήμερα κυκλοφόρησε αυτό:

https://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/Daktylios-Skepseis-na-ginei-pshfiakos-me-zwnes--anagnwrish-pinakidwn_274756.asp

Αντίο κέντρο Αθήνας στα Euro 4 και παλαιότερα

Δημοσ.
4 ώρες πριν, malakudi είπε

To 45% που έχουν αυτοκίνητο έχουν ιδιωτική θέση στάθμευσης (στοιχεία ΕΛΣΤΑΤ τελευταίας απογραφής)

δεν ισχυει

Δημοσ.
5 ώρες πριν, malakudi είπε

Η αξία των θερμικών θα πέφτει ραγδαία, όσο θα περιορίζεται η δυνατότητα κίνησής τους, είχα αναφέρει τυχόν απαγορεύσεις με zero emission zones κτλ. Και σήμερα κυκλοφόρησε αυτό:

https://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/Daktylios-Skepseis-na-ginei-pshfiakos-me-zwnes--anagnwrish-pinakidwn_274756.asp

Αντίο κέντρο Αθήνας στα Euro 4 και παλαιότερα

Έχει δρομολογηθεί. Αμέσως μετά τη διασταύρωση των ανασφάλιστων,  τα τέλη με το μήνα από την αρχή της χρονιάς, τις αυτόματες κάμερες που στέλνουν την κλήση στην ΑΑΔΕ, τη μεταβίβαση τρακαρισμένου χωρίς ΚΤΕΟ και τα κινητά συνεργεία της τροχαίας που ελέγχουν για χρήση κινητού.

  • Haha 2
Δημοσ.
35 λεπτά πριν, majunior είπε

Έχει δρομολογηθεί. Αμέσως μετά τη διασταύρωση των ανασφάλιστων,  τα τέλη με το μήνα από την αρχή της χρονιάς, τις αυτόματες κάμερες που στέλνουν την κλήση στην ΑΑΔΕ, τη μεταβίβαση τρακαρισμένου χωρίς ΚΤΕΟ και τα κινητά συνεργεία της τροχαίας που ελέγχουν για χρήση κινητού.

Spoiler

Waiting-Skeleton.jpg

 

  • Like 1
  • Haha 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
15 ώρες πριν, malakudi είπε

Ένα καφέ/σινεμά/φαγητό/βόλτα να πηγαίνεις 1 φορά την εβδομάδα και να "ξοδεύεις" 3-4 ώρες αρκούν για να φορτίσεις. Βάλε και τα ψώνια της εβδομάδας σε σούπερ μάρκετ άλλη μια ώρα. Φορτίζεις πάντα σε νεκρό χρόνο, οπότε οι υπολογισμοί με φόρτιση σε ταχυφορτιστές είναι πάντα άκυροι. 

To 45% που έχουν αυτοκίνητο έχουν ιδιωτική θέση στάθμευσης (στοιχεία ΕΛΣΤΑΤ τελευταίας απογραφής)

 

Δεν πάω για καφέ/σινεμά (ή πάω 2-3 φορές το χρόνο). Βόλτες δεν πάω σε αστικό ιστό και δεν υπάρχουν φορτιστές.

Θα πρέπει δηλαδή να αλλάξω τη ζωή μου για να φορτίσω το αμάξι?

Και ποιός κάθεται μία ώρα σε σούπερ μάρκετ? Σε ένα 20λεπτο άντε 30λεπτο έχεις τελειώσει.

 

Διάβασε τη συζήτηση γιατί οι ιδιωτικές θέσεις στάθμευσης είναι άσχετες με αυτό που είπαμε. Δεν τα ξαναγράφω.

 

17 ώρες πριν, chrisreven είπε

Όποιος αφήνει το ηλεκτρικό αμάξι του σε δημόσιο φορτιστή των δήμων χωρίς να φορτίζει με ένα τηλεφώνημα στην τροχαία ή με online καταγγελία μέσω της εφαρμογής Novoville, θα φάει πρόστιμο, αφαίρεση πινακίδων και αφαίρεση διπλώματος για ένα μήνα, σαν να είχε σταθμεύσει σε θέση ΑΜΕΑ.

Βάζεις ξυπνητήρι και πηγαίνεις 00:00 - 07:00 να μεταφέρεις το αμάξι? Που αυτό συνεπάγεται ότι ψάχνεις και για θέση παρκαρίσματος? Γιατί σε αυτό απάντησες αν δεν το κατάλαβες.

Έτσι προμοτάρουμε την ηλεκτροκίνηση? Αυτά είναι γελοία πράγματα. 

Άλλο η θέση ΑΜΕΑ και άλλο η ΑΡΓΗ θέση φόρτισης. 

 

Λυπάμαι όσους αγοράζουν ηλεκτρικό χωρίς να έχουν φορτιστή σπίτι ή στη δουλειά ή κάπως πρίν την αγορά παρκάρουν με τις ώρες κοντά σε κάποιον AC φορτιστή. Παρασύρονται σε μία τραγική κατάσταση κατα τη γνώμη μου.

Άλλο ο νεκρός χρόνος σε ένα ταξίδι (15λεπτα σε DC) και άλλο ΚΑΘΕ εβδομάδα (4+ ώρες). 

 

36 λεπτά πριν, manolis940 είπε

Κι όμως ισχύει. 

 

Είπα να πατήσω στο λινκ αυτή τη φορά.

Στην Αττική απο τα 1.500.000 νοικοκυριά τα 950.000 ΔΕΝ έχουν θέση στάθμευσης. Το 65% περίπου δηλαδή δεν έχει. 

Άρα μόνο τα 550.000 νοικοκυριά μπορούν να φορτίζουν σπίτι.

Και 950.000 πρέπει να φορτίζουν σε εξωτερικούς φορτιστές.

Μόνο απο αυτό βλέπουμε πού θα κάτσει η μπίλια με τα ηλεκτρικά στο σημερινό μοντέλο.

 

Ενδιαφέρον έχει ότι το 50% των οχημάτων δεν έχει καν θέση στάθμευσης!!!! 

 

image.png.2411416fa2655e75ad6110aa8940e58e.png

Επεξ/σία από teodor_ch
  • Sad 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
4 ώρες πριν, teodor_ch είπε

Δεν πάω για καφέ/σινεμά (ή πάω 2-3 φορές το χρόνο). Βόλτες δεν πάω σε αστικό ιστό και δεν υπάρχουν φορτιστές.

Θα πρέπει δηλαδή να αλλάξω τη ζωή μου για να φορτίσω το αμάξι?

Και ποιός κάθεται μία ώρα σε σούπερ μάρκετ? Σε ένα 20λεπτο άντε 30λεπτο έχεις τελειώσει.

Φίλε μου δε γυρνάνε όλα γύρω από τον εαυτό μας και το στενό κοινωνικό μας περίγυρο. Εσύ δε πας, εκατομμύρια άλλοι πηγαίνουν όμως. Οι περισσότεροι που ψωνίζουν για ολόκληρη την εβδομάδα και δε πηγαίνουν κάθε δυο μέρες supermarket, τρώνε σχεδόν μία ώρα εκεί. Ειδικά αν πας Σάββατο που πηγαίνουν αρκετοί επειδή δουλεύουν τις υπόλοιπες ημέρες, η καθυστέρηση μόνο για το ταμείο μπορεί να είναι πάνω από 15 λεπτά.

Στην Αττική είναι 36% από τα νούμερα που ανέβασες εσύ, σε όλη την Ελλάδα είναι 45%, συνεπώς στην εκτός Αττικής Ελλάδα είναι πάνω από 50%. Οπότε μια χαρά ισχύει. Ας φτάσουμε να έχουν ηλεκτρικά όλοι όσοι έχουν ιδιωτική θέση στάθμευσης και ως τότε θα υπάρχουν οι υποδομές και για τους υπόλοιπους. Δεν είναι κάτι που θα γίνει από τη μία μέρα στην άλλη. Θα ήταν χαζό να ξεκινούσαν οι δήμοι να γεμίζουν φορτιστές τα πεζοδρόμια από τη στιγμή που τα ηλεκτρικά είναι κάτω από το 0,5% (0,4121% τον Απρίλιο 2025) γιατί ΚΑΠΟΙΑ στιγμή θα πρέπει να φορτίζουν στην Αττική.

15 ώρες πριν, basilis_k6 είπε

δεν ισχυει

Φυσικά και ισχύει, στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Τι ακριβώς δεν ισχύει;

14 ώρες πριν, majunior είπε

Έχει δρομολογηθεί. Αμέσως μετά τη διασταύρωση των ανασφάλιστων,  τα τέλη με το μήνα από την αρχή της χρονιάς, τις αυτόματες κάμερες που στέλνουν την κλήση στην ΑΑΔΕ, τη μεταβίβαση τρακαρισμένου χωρίς ΚΤΕΟ και τα κινητά συνεργεία της τροχαίας που ελέγχουν για χρήση κινητού.

Δεν είπα πως θα γίνει αύριο. Μίλησα για την αξία των σημερινών φρεσκοαγορασμένων θερμικών το 2035. Τότε θα ισχύουν και τα zero emission zones και πιο ακριβά τέλη και πιο ακριβοί φόροι στη βενζίνη. Και τότε λοιπόν η αξία ενός θερμικού δεκαετίας στην αγορά των μεταχειρισμένων δε θα συγκρίνεται με τη σημερινή αξία ενός θερμικού δεκαετίας του 2015.

Επεξ/σία από malakudi
  • Like 3
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, malakudi είπε

Δεν είπα πως θα γίνει αύριο. Μίλησα για την αξία των σημερινών φρεσκοαγορασμένων θερμικών το 2035. Τότε θα ισχύουν και τα zero emission zones και πιο ακριβά τέλη και πιο ακριβοί φόροι στη βενζίνη. Και τότε λοιπόν η αξία ενός θερμικού δεκαετίας στην αγορά των μεταχειρισμένων δε θα συγκρίνεται με τη σημερινή αξία ενός θερμικού δεκαετίας του 2015.

Ας αφήσουμε το 2030-35 και ας κοιτάξουμε το τώρα ή το άμεσο μέλλον καλύτερα . Εγω παρατηρώ πολύ μεγαλύτερη πτώση στην αξία του ηλεκτρικού από ένα θερμικό και ιδιαίτερα υβριδικό . Πχ το id.3 και το Tesla κλπ έχουν χάσει σχεδόν  το 50% της αξίας τους …γιατί άραγε ..?

Επεξ/σία από mtifosi
Δημοσ.

1000χλμ/μήνα με 18kwh/100χλμ και 10kw/h φόρτιση = 18 ώρες το μήνα / 4 = 

4.5 ώρες την εβδομάδα 

1 ώρα sm και άλλες 3.5 ώρες νεκρός χρόνος κάπου αλλού κάθε εβδομάδα? Και αν δεν σου κάτσει γιατί φορτίζει άλλος ή είναι θερμικό παρκαρισμένο? 

Στη δική μου ζωή αυτά είναι γελοία πράγματα. Μόνο με φορτιστή σπίτι/δουλειά/γειτονιά γίνεται δουλειά.

  • Like 1
Δημοσ.
12 λεπτά πριν, mtifosi είπε

Ας αφήσουμε το 2030-35 και ας κοιτάξουμε το τώρα ή το άμεσο μέλλον καλύτερα . Εγω παρατηρώ πολύ μεγαλύτερη πτώση στην αξία του ηλεκτρικού από ένα θερμικό και ιδιαίτερα υβριδικό . Πχ το id.3 και το Tesla κλπ έχουν χάσει σχεδόν  το 50% της αξίας τους …γιατί άραγε ..?

Δεν είναι μεγάλη η διαφορά στην πτώση τους σε σχέση με θερμικά, πχ Corolla του 2021 αυτόματο υβριδικό 1800cc 15000 από 26500 καινούριο (56%), VW ID3 του 2021 21000 από 40000 (52,5%). Γενικότερα όσο πιο ακριβό τόσο μεγαλύτερη μείωση της αξίας τα πρώτα χρόνια. Επιπλέον τα ηλεκτρικά επειδή εξελίσσονται ακόμα έχουν μεγαλύτερη απομείωση τα πρώτα χρόνια, αφού 2-3 χρόνια εξέλιξης φέρνουν σημαντικές αλλαγές στην τεχνολογία τους.

  • Like 4

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...