teodor_ch Δημοσ. Σάββατο στις 08:51 πμ Δημοσ. Σάββατο στις 08:51 πμ 11 ώρες πριν, malakudi είπε Δεν κάνει να σβήσει η φωτιά σε ένα BEV 8 μέρες. Σε 12 ώρες το πολύ έχει σβήσει. Οπότε εξήγησε εσύ γιατί καίγεται το πλοίο επί 8 μέρες. Αυτό είναι πολύ απλό. Δεν παίρνουν όλα μαζί φωτιά. 100 αμάξια με 1 ώρα καθυστέρηση να μεταφερθεί απο το ένα στο άλλο έχεις 100+ ώρες φωτιάς παρόλο που το καθένα μπορεί να έχει καεί ολοσχερώς σε 8 ώρες. (Δεν υποστηρίζω ότι τα ηλεκτρικά καίγονται πιο συχνά ή ότι έβαλαν τη φωτιά στο πλοίο κλπ. Απλά σχολιάζω την απορία σου)
malakudi Δημοσ. Σάββατο στις 12:05 μμ Δημοσ. Σάββατο στις 12:05 μμ 3 ώρες πριν, teodor_ch είπε Αυτό είναι πολύ απλό. Δεν παίρνουν όλα μαζί φωτιά. 100 αμάξια με 1 ώρα καθυστέρηση να μεταφερθεί απο το ένα στο άλλο έχεις 100+ ώρες φωτιάς παρόλο που το καθένα μπορεί να έχει καεί ολοσχερώς σε 8 ώρες. (Δεν υποστηρίζω ότι τα ηλεκτρικά καίγονται πιο συχνά ή ότι έβαλαν τη φωτιά στο πλοίο κλπ. Απλά σχολιάζω την απορία σου) Τα 70 ηλεκτρικά ήταν δίπλα το ένα στο άλλο. Πως θα κάνουν να καούν 100 ώρες; Δε γίνεται αυτό. Το πλοίο καίγεται γιατί δε τους ενδιέφερε να το σώσουν, το προσωπικό την κοπάνησε με το που ξέσπασε. Και στη τελική καλά έκανε, γιατί να διακινδυνεύσει για ένα ασφαλισμένο πλοίο; 1
teodor_ch Δημοσ. Σάββατο στις 12:21 μμ Δημοσ. Σάββατο στις 12:21 μμ 8 λεπτά πριν, malakudi είπε Τα 70 ηλεκτρικά ήταν δίπλα το ένα στο άλλο. Πως θα κάνουν να καούν 100 ώρες; Δε γίνεται αυτό. Το πλοίο καίγεται γιατί δε τους ενδιέφερε να το σώσουν, το προσωπικό την κοπάνησε με το που ξέσπασε. Και στη τελική καλά έκανε, γιατί να διακινδυνεύσει για ένα ασφαλισμένο πλοίο; Ρε συ μας κοροϊδεύεις? Είπε κάποιος ότι πήραν φωτιά μόνο τα ηλεκτρικά? Σου εξήγησα πώς μία φωτιά σε ένα πλοίο με 3.000 αυτοκίνητα που καίγονται (το κάθε ένα) σε 12 ώρες το πολύ όπως λές μπορεί να κρατήσει μέρες. Αυτό και μόνο. Το απο πού ξεκίνησε η φωτιά δεν το γνωρίζω. Τώρα αν πήρε ηλεκτρικό/υβριδικό φωτιά που δεν σβήνει εύκολα και επειδή το ένα είναι δίπλα στο άλλο την κοπάνησαν γιατί δεν υπήρχε σωτηρία. Λογικό μου ακούγεται. Τα θερμικά δε νομίζω να τα στέλνουν με πολλά καύσιμα μέσα οπότε θα σβήνουν συγκριτικά πολύ πιο εύκολα. Το ηλεκτρικό μέσα στο αμπάρι σβήνει?
malakudi Δημοσ. Σάββατο στις 12:48 μμ Δημοσ. Σάββατο στις 12:48 μμ 19 λεπτά πριν, teodor_ch είπε Ρε συ μας κοροϊδεύεις? Είπε κάποιος ότι πήραν φωτιά μόνο τα ηλεκτρικά? Σου εξήγησα πώς μία φωτιά σε ένα πλοίο με 3.000 αυτοκίνητα που καίγονται (το κάθε ένα) σε 12 ώρες το πολύ όπως λές μπορεί να κρατήσει μέρες. Αυτό και μόνο. Το απο πού ξεκίνησε η φωτιά δεν το γνωρίζω. Τώρα αν πήρε ηλεκτρικό/υβριδικό φωτιά που δεν σβήνει εύκολα και επειδή το ένα είναι δίπλα στο άλλο την κοπάνησαν γιατί δεν υπήρχε σωτηρία. Λογικό μου ακούγεται. Τα θερμικά δε νομίζω να τα στέλνουν με πολλά καύσιμα μέσα οπότε θα σβήνουν συγκριτικά πολύ πιο εύκολα. Το ηλεκτρικό μέσα στο αμπάρι σβήνει? Αυτό λέω κι εγώ, πως καίγεται 8 μέρες γιατί κανείς δε θέλησε να το σβήσει. Άλλοι γράψανε πως αν η φωτιά ήταν απλώς σε θερμικά θα έσβηνε, κάτι που δεν ισχύει. Αν η φωτιά επεκτάθηκε επειδή δε προσπάθησε κανείς να την περιορίσει, μετά προφανώς και θα καίει για μέρες. Το τμήμα που ήταν τα ηλεκτρικά (70 οχήματα) θα κάηκε αν όχι σε 12 ώρες, σε 24 το πολύ. Τις υπόλοιπες μέρες καίγονται όλα τα υπόλοιπα. Τα υβριδικά έχουν πολύ μικρές μπαταρίες, 50 υβριδικά κάνουν 1 bev. Εγώ θα πω πως συμφέρει το πλήρωμα να ρίξει την ευθύνη στα ηλεκτρικά, γιατί αν αποδειχθεί πως ξεκίνησε από άλλο σημείο και κοιμόντουσαν όλοι ενώ δε λειτούργησε κανένας πυροσβεστικός μηχανισμός, μετά θα φταίνει οι ίδιοι. Αυτό ακριβώς έγινε στο προηγούμενο πλοίο που κάηκε πριν μερικούς μήνες. Κι εκεί αρχικά πήγαν να το ρίξουν στα ηλεκτρικά αλλά τελικά η φωτιά ξεκίνησε από άλλο σημείο και δε πρόλαβαν να κάνουν τίποτα γιατί είτε αδράνησαν είτε δε λειτούργησαν τα συστήματα. Για να φύγουμε λίγο από το ζήτημα με τα καράβια και να επιστρέψουμε στις πυλωτές: αν υπάρχει συνεννόηση, μπορεί να μπει 1 χωριστό ρολόι (ή αν σηκώνει το φορτίο να μπει στο κοινόχρηστο) και να συνδεθεί ένας διπλός 11KW φορτιστής. Δύο θέσεις δηλαδή. Σε μια πολυκατοικία με 12 θέσεις parking, μπορούν να φορτίζουν όλοι σε αυτό το φορτιστή τουλάχιστον 1 φορά την εβδομάδα, 7 βράδυα * 2 = 14 φορτίσεις. Αν βάλουμε και τη μέρα τα Σ/Κ φτάνουμε τις 18 φορτίσεις - δηλαδή να φορτίζουν και παραπάνω (αν πχ έχουν 2 αυτοκίνητα στην οικογένεια και το ένα παρκάρει στην πυλωτή και το άλλο στο δρόμο). Η χρέωση θα πηγαίνει στα κοινόχρηστε, όσο κατανάλωσε ο καθένας με την RFID κάρτα του. Το συνολικό κόστος μιας τέτοιας εγκατάστασης είναι κάτω από 2000 ευρώ. Οπότε λύσεις για το μέλλον υπάρχουν αν υπάρχει στοιχειώδης συνεννόηση. Θα μου πεις εδώ δε συνεννοούνται για το πετρέλαιο της θέρμανσης το χειμώνα, θα συνεννοηθούν για φόρτιση; Ε ας γίνουμε άνθρωποι πρώτα και μετά λύσεις υπάρχουν για όλα. Όσο για τις φωτιές, οι νέες τεχνολογίες στις μπαταρίες μειώνουν συνέχεια τη πιθανότητα του thermal runaway, οι LFP το έχουν μειώσει αρκετά, ο συνδυασμός νατρίου/LFP που προωθείται μειώνει ακόμα περισσότερο. Οπότε η προοπτική της ηλεκτροκίνησης είναι θετική μακροπρόθεσμα. 1
manolis940 Δημοσ. Σάββατο στις 06:43 μμ Δημοσ. Σάββατο στις 06:43 μμ 5 ώρες πριν, malakudi είπε Αυτό λέω κι εγώ, πως καίγεται 8 μέρες γιατί κανείς δε θέλησε να το σβήσει. Άλλοι γράψανε πως αν η φωτιά ήταν απλώς σε θερμικά θα έσβηνε, κάτι που δεν ισχύει. Αν η φωτιά επεκτάθηκε επειδή δε προσπάθησε κανείς να την περιορίσει, μετά προφανώς και θα καίει για μέρες. Το τμήμα που ήταν τα ηλεκτρικά (70 οχήματα) θα κάηκε αν όχι σε 12 ώρες, σε 24 το πολύ. Τις υπόλοιπες μέρες καίγονται όλα τα υπόλοιπα. Τα υβριδικά έχουν πολύ μικρές μπαταρίες, 50 υβριδικά κάνουν 1 bev. Εγώ θα πω πως συμφέρει το πλήρωμα να ρίξει την ευθύνη στα ηλεκτρικά, γιατί αν αποδειχθεί πως ξεκίνησε από άλλο σημείο και κοιμόντουσαν όλοι ενώ δε λειτούργησε κανένας πυροσβεστικός μηχανισμός, μετά θα φταίνει οι ίδιοι. Αυτό ακριβώς έγινε στο προηγούμενο πλοίο που κάηκε πριν μερικούς μήνες. Κι εκεί αρχικά πήγαν να το ρίξουν στα ηλεκτρικά αλλά τελικά η φωτιά ξεκίνησε από άλλο σημείο και δε πρόλαβαν να κάνουν τίποτα γιατί είτε αδράνησαν είτε δε λειτούργησαν τα συστήματα. Για να φύγουμε λίγο από το ζήτημα με τα καράβια και να επιστρέψουμε στις πυλωτές: αν υπάρχει συνεννόηση, μπορεί να μπει 1 χωριστό ρολόι (ή αν σηκώνει το φορτίο να μπει στο κοινόχρηστο) και να συνδεθεί ένας διπλός 11KW φορτιστής. Δύο θέσεις δηλαδή. Σε μια πολυκατοικία με 12 θέσεις parking, μπορούν να φορτίζουν όλοι σε αυτό το φορτιστή τουλάχιστον 1 φορά την εβδομάδα, 7 βράδυα * 2 = 14 φορτίσεις. Αν βάλουμε και τη μέρα τα Σ/Κ φτάνουμε τις 18 φορτίσεις - δηλαδή να φορτίζουν και παραπάνω (αν πχ έχουν 2 αυτοκίνητα στην οικογένεια και το ένα παρκάρει στην πυλωτή και το άλλο στο δρόμο). Η χρέωση θα πηγαίνει στα κοινόχρηστε, όσο κατανάλωσε ο καθένας με την RFID κάρτα του. Το συνολικό κόστος μιας τέτοιας εγκατάστασης είναι κάτω από 2000 ευρώ. Οπότε λύσεις για το μέλλον υπάρχουν αν υπάρχει στοιχειώδης συνεννόηση. Θα μου πεις εδώ δε συνεννοούνται για το πετρέλαιο της θέρμανσης το χειμώνα, θα συνεννοηθούν για φόρτιση; Ε ας γίνουμε άνθρωποι πρώτα και μετά λύσεις υπάρχουν για όλα. Όσο για τις φωτιές, οι νέες τεχνολογίες στις μπαταρίες μειώνουν συνέχεια τη πιθανότητα του thermal runaway, οι LFP το έχουν μειώσει αρκετά, ο συνδυασμός νατρίου/LFP που προωθείται μειώνει ακόμα περισσότερο. Οπότε η προοπτική της ηλεκτροκίνησης είναι θετική μακροπρόθεσμα. Εγώ αναρωτιέμαι μετά από 8 μέρες σε ένα τέτοιο πλοίο δεν υπάρχει μία κάμερα να κοιτάει το φορτίο η οποία να καταγράφει τοπικά και σε cloud και να δοθεί επιτέλους μία απάντηση; Για τις πολυκατοικίες να υπάρξει συνεννόηση δεν το κόβω γι αυτό και ο καθένας θα βάζει τον δικό του φορτιστή και θα τον παίρνει φεύγοντας. Στις νεότερες πάντως υπάρχει παροχή στις θέσεις στάθμευσης του οχήματος οπότε σιγά σιγά το πρόβλημα θα μειώνεται.
QuantumWanderer Δημοσ. χθες στις 09:57 πμ Μέλος Δημοσ. χθες στις 09:57 πμ Λίγο διάστημα ακόμα και θα φανεί πόσο θα επηρεαστούν οι πωλήσεις ηλεκτρικών με τη σημαντική μείωση της επιδότησης. Είναι ξεκάθαρο ότι θα μειωθεί η ζήτηση σε σχέση με αυτή που θα ήταν αν συνεχίζονταν τα παχυλά προγράμματα. Το ότι ανεβαίνει η ηλεκτροκίνηση, έτσι κι αλλιώς είναι σταθερή παράμετρος. Από εκεί και πέρα, το όλο σκηνικό είναι ότι επιβραδύνεται η πορεία προς όλα αυτά τα φανταστικά σενάρια που έχει η ΕΕ στο μυαλό της, όπως πάντα. Σχεδιάζει στα χαρτιά και υλοποιεί δεκαετίες αργότερα όταν οι ανάγκες είναι συνήθως άλλες.
basilis_k6 Δημοσ. πριν από 18 ώρες Δημοσ. πριν από 18 ώρες 9 ώρες πριν, QuantumWanderer είπε Λίγο διάστημα ακόμα και θα φανεί πόσο θα επηρεαστούν οι πωλήσεις ηλεκτρικών με τη σημαντική μείωση της επιδότησης. Είναι ξεκάθαρο ότι θα μειωθεί η ζήτηση σε σχέση με αυτή που θα ήταν αν συνεχίζονταν τα παχυλά προγράμματα. Το ότι ανεβαίνει η ηλεκτροκίνηση, έτσι κι αλλιώς είναι σταθερή παράμετρος. Από εκεί και πέρα, το όλο σκηνικό είναι ότι επιβραδύνεται η πορεία προς όλα αυτά τα φανταστικά σενάρια που έχει η ΕΕ στο μυαλό της, όπως πάντα. Σχεδιάζει στα χαρτιά και υλοποιεί δεκαετίες αργότερα όταν οι ανάγκες είναι συνήθως άλλες. στην ευρωπη λογικα θα συνεχισει κανονικα ακομη και να τις κοψουν. με μικροτερη αναπτυξη αριθμων βεβαια. στην ελλαδα οι τιμες ειναι αλλου για τα δικα μας δοδομένα οπότε χωρις το -9κ τα περισσοτερα μοντελα ακομα και με τις εκπτωσεις ειναι απλησιαστα. πας για πιο οικονομικα και σου βγαινει πιο ακριβα. γιατι να ταλαιπωρηθεις με φορτιση και να πληρωνεις και παραπανω? βεβαια οι αντιπροσωποι ειναι φιλοι τους, δεν θα τους αφησουν ετσι, κατι θα κανουν αμα πεσουν τα νουμερα.
QuantumWanderer Δημοσ. πριν από 18 ώρες Μέλος Δημοσ. πριν από 18 ώρες Το βλέπω να πηγαίνουμε με υβριδικά τάπα στις πωλήσεις για πολλά χρόνια ακόμα, στην Ελλάδα ειδικά με τα γνωστά θέματα υποδομών που δεν φαίνονται να προχωρούν γρήγορα, και μια άναρχη κατάσταση στις πολυκατοικίες. Όσοι ακούν για 2035 παύση πωλήσεων θερμικών, που λέει την τελευταία 3ετία η ΕΕ, μόνο γελούν πλέον. Ανέφικτα πράγματα.
dtk-386 Δημοσ. πριν από 18 ώρες Δημοσ. πριν από 18 ώρες Η πλάκα είναι ότι ο πρωθυπουργός της μπανανίας ήθελε το 2035 να το κάνει 2030. Γελάνε και οι μαϊμούδες. 1
basilis_k6 Δημοσ. πριν από 18 ώρες Δημοσ. πριν από 18 ώρες 1 λεπτό πριν, QuantumWanderer είπε Το βλέπω να πηγαίνουμε με υβριδικά τάπα στις πωλήσεις για πολλά χρόνια ακόμα, στην Ελλάδα ειδικά με τα γνωστά θέματα υποδομών που δεν φαίνονται να προχωρούν γρήγορα, και μια άναρχη κατάσταση στις πολυκατοικίες. Όσοι ακούν για 2035 παύση πωλήσεων θερμικών, που λέει την τελευταία 3ετία η ΕΕ, μόνο γελούν πλέον. Ανέφικτα πράγματα. το θεμα ειναι οτι υβριδικα εχει μονο η toyota. αντε πες και χοντα/χιουνται/κια οι αλλοι εχουν ειτε κακα υβριδικα ειτε στα ακριβα μοντελα και δεν εχουν ουτε το χρονο ουτε τον λογο να αναπτυξουν τωρα στο παρα πεντε υβριδικα. θα εχουμε δηλαδη μια δεκαετια toyota ή το χαος.
Red_Bear Δημοσ. πριν από 18 ώρες Δημοσ. πριν από 18 ώρες 11 λεπτά πριν, QuantumWanderer είπε Όσοι ακούν για 2035 παύση πωλήσεων θερμικών, που λέει την τελευταία 3ετία η ΕΕ, μόνο γελούν πλέον. Θα γελάσουν καλύτερα σε 10 χρόνια. Το Ελλαδισταν θα γίνει το νεκροταφειο των θερμικών αυτοκινήτων.
dtk-386 Δημοσ. πριν από 18 ώρες Δημοσ. πριν από 18 ώρες Τους γραφειοκράτες της ΕΕ δεν τους παίρνει κανείς στα σοβαρά πλέον.
QuantumWanderer Δημοσ. πριν από 18 ώρες Μέλος Δημοσ. πριν από 18 ώρες Στις Βρυξέλλες ήδη γίνεται συζήτηση σε άπειρα θέματα κανονισμών από πολλαπλές επιτροπές, για το ότι τα σφιχτά χρονοδιαγράμματα που είχαν τεθεί σε διάφορους κανονισμούς πολλών κλάδων, τελικά έχουν στραγγαλίσει την οικονομία και ότι μάλλον τελικά δεν γίνεται η ΕΕ να αποτελεί μια «γυάλα» εφαρμογής κανονισμών που ο υπόλοιπος πλανήτης δεν ακολουθεί γιατί έτσι γουστάρει. Δεν θα καταργηθούν πράγματα, γιατί αυτό θα έρχονταν σε αντίθεση με συγκεκριμένα οράματα και στρατηγικές. Απλά θα γίνουν πολλά πράγματα πιο ελαστικά από ό,τι είχαν τεθεί. Στην πορεία θα ξεδιπλωθεί το πού και πώς. Θυμηθήκαμε ότι ζούμε σε αυτόν τον πλανήτη.
basilis_k6 Δημοσ. πριν από 17 ώρες Δημοσ. πριν από 17 ώρες 27 λεπτά πριν, QuantumWanderer είπε Στις Βρυξέλλες ήδη γίνεται συζήτηση σε άπειρα θέματα κανονισμών από πολλαπλές επιτροπές, για το ότι τα σφιχτά χρονοδιαγράμματα που είχαν τεθεί σε διάφορους κανονισμούς πολλών κλάδων, τελικά έχουν στραγγαλίσει την οικονομία και ότι μάλλον τελικά δεν γίνεται η ΕΕ να αποτελεί μια «γυάλα» εφαρμογής κανονισμών που ο υπόλοιπος πλανήτης δεν ακολουθεί γιατί έτσι γουστάρει. Δεν θα καταργηθούν πράγματα, γιατί αυτό θα έρχονταν σε αντίθεση με συγκεκριμένα οράματα και στρατηγικές. Απλά θα γίνουν πολλά πράγματα πιο ελαστικά από ό,τι είχαν τεθεί. Στην πορεία θα ξεδιπλωθεί το πού και πώς. Θυμηθήκαμε ότι ζούμε σε αυτόν τον πλανήτη. εγω νομιζω οτι σε μια κριση λογικης θα ζητησουν η απαγορευση να παει 10 χρονια πιο περα και θα επιτρεψουν την πωληση -εκτος των bev- hev με συγκεκριμενες μετρησεις (τυπου euro 8 ) που τα οχηματα θα πρεπει να λειτουργουν βαση καποιου προτυπου σαν αμιγως ηλεκτρικα για πανω απο το 40-50% της χρησης τους. αυτο βεβαια πρεπει να γινει σημερα, αλλιως δεν εχουν λογο να αναπτυξουν hev. καποιοι βεβαια ηδη το κανουν, ισως το περιμενουν?
malakudi Δημοσ. πριν από 17 ώρες Δημοσ. πριν από 17 ώρες (επεξεργασμένο) To 2035 μια χαρά θα ισχύσει, το πολύ να πάρουν παράταση οι χώρες του νότου μερικά χρόνια, όχι για το "καλό" μας αλλά για να ξεφορτώνονται οι βόρειοι ότι θα έχει απομείνει. Οι μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες είναι στο 5-6% BEV. Η Νορβηγία ήταν στο 5% το 2017. Χρειάστηκε 8 χρόνια μέχρι να φτάσει στο 35% και πλέον να πωλούνται 95% ηλεκτρικά. Οπότε κατ' αντιστοιχία, γύρω στο 2033 οι βόρειες χώρες θα είναι στο αντίστοιχο σημείο. Εμείς είμαστε στο 0,5%, η Ισπανία και η Ιταλία επίσης περίπου στα ίδια με εμάς. Η απαγόρευση δηλαδή δε θα έχει καν νόημα στις βόρειες χώρες όταν φτάσει το 2035 γιατί ήδη 2 χρόνια πριν θα πωλούνται στο 95% ηλεκτρικά - όπως έγινε στη Νορβηγία. Στη Νορβηγία δεν υπάρχει ακόμα απαγόρευση. Να συμπληρώσω πως για να φτάσει η Νορβηγία από το 0,5 στο 5% χρειάστηκαν 4 χρόνια - από το 2013 ως το 2017. Οπότε 4+8, εμείς είμαστε 12 χρόνια πίσω. Όμως από το 2013 ως το 2017 υπήρχαν πολύ λίγες επιλογές ηλεκτρικών. Θεωρώ πως ο ρυθμός θα είναι γρηγορότερος πλέον. Επεξ/σία πριν από 17 ώρες από malakudi 3
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα