Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 λεπτά πριν, QuantumWanderer είπε

Νιώθω ότι επαναλαμβάνονται εδώ και χρόνια οι ίδιοι κύκλοι συζήτησης.

Κάποιοι δεν θέλοι να γίνουν δούλοι του αυτοκινήτου με το ζόρι.

Σωστο. Πχ πολλοι δεν θελουν να τρεχουν σε service, συχνοτερες βλαβες, αλλαγες λαδιων, βλαβες που πρεπει να πληρωσουν απο την τσεπη τους λογω μικρης εγγυησης των περισσότερων θερμικων κλπ και ετσι διαλεγουν ηλεκτρικα. 

 

Δεν βαζω καν τον παραγοντα νοθευμενου καυσιμου στην Ελλάδα που πολλοι κατοχοι τρεμουν να γεμισουν σε αγνωστα πρατηρια για να μην παρουν την αντλια καυσιμου κλπ στο χερι. 

Επεξ/σία από haHa
  • Like 3
  • Thanks 1
  • Απαντ. 6,3k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.
2 λεπτά πριν, haHa είπε

Σωστο. Πχ πολλοι δεν θελουν να τρεχουν σε service, συχνοτερες βλαβες, αλλαγες λαδιων, βλαβες που πρεπει να πληρωσουν απο την τσεπη τους λογω μικρης εγγυησης των περισσότερων θερμικων κλπ και ετσι διαλεγουν ηλεκτρικα. 

Δεν λέω ότι έτσι κι αλλιώς το τρένο δεν έχει μπει στις ράγες, για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.

Λέω ότι έχουμε ακόμα ισχυρά εμπόδια υποδομών (και σε ένα βαθμό και τεχνολογίας - βλ. ταχεία φόρτιση) που είναι ο κύριος λόγος που πάει πιο αργά από όσο θα μπορούσε να πάει.

Απλά, μην προσπαθούμε να πείσουμε τον κόσμο ότι κάνει λάθος που δεν έχει ακόμα μαζικά αποδεχτεί αυτή τη μετάβαση.

Σε όλες τις τεχνολογίες, έχει αποδειχτεί κατ΄ επανάληψη στην ιστορία της τεχνολογίας που εφηύρε ο άνθρωπος, υπάρχει ένα χρονικό σημείο (που συνοδεύεται από την ανάλογη επίλυση παιδικών ασθενειών) μετά από το οποίο πέφτουν οι αντιστάσεις και υπάρχει μαζική υιοθέτηση.

Αυτό το σημείο δεν έχει έρθει ακόμα στην ηλεκτροκίνηση.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 λεπτά πριν, QuantumWanderer είπε

Δεν λέω ότι έτσι κι αλλιώς το τρένο δεν έχει μπει στις ράγες, για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.

Λέω ότι έχουμε ακόμα ισχυρά εμπόδια υποδομών (και σε ένα βαθμό και τεχνολογίας - βλ. ταχεία φόρτιση) που είναι ο κύριος λόγος που πάει πιο αργά από όσο θα μπορούσε να πάει.

Απλά, μην προσπαθούμε να πείσουμε τον κόσμο ότι κάνει λάθος που δεν έχει ακόμα μαζικά αποδεχτεί αυτή τη μετάβαση.

Εδω είσαι :

19 λεπτά πριν, haHa είπε

Οπως και να εχει, ο καθένας διαλεγει αυτο που του αρεσει, αλλα το σημαντικό είναι να εχουμε τα νουμερα για να συγκρινουμε. 

Πχ δεν υπαρχει μικρομεσαιο αυτοκινητο μη-υβριδικο που καιει κατω απο 10€/100km στην πολη. 

Ο καθένας διαλεγει λοιπόν αυτο που θελει, αλλα για το κοστος μετακινησης ισχυουν τα παρακάτω :

2 ώρες πριν, haHa είπε

 

  • Ενα τυπικο ηλεκτρικο καιει στην πολη γυρω στα 15kWh/100km,
    δηλαδη 4.45€/100km στην πολη με overnight φορτιση εκτος σπιτιου στην incharge.
  • Ενα αντιστοιχο βενζινοκινητο μη-υβριδικο καιει στην πολη(συντηρητικα) γυρω στα 7.5lt/100km,
    δηλαδη 12.75€/100km στην πολη.

    Μιλαμε δηλαδη για σχεδον τριπλασιο κοστος μετακινησης στην πολη για βενζινοκινητο σε σχεση με overnight φορτιση ΕΚΤΟΣ σπιτιου στην incharge.

Αν μαλιστα μιλαμε για καποιον που κανει μικρες αποστασεις (δουλεια, φροντιστηρια παιδιων, μεταβαση για αθληση κλπ), οπου ο κινητηρας δεν προλαβαινει να ζεσταθει καλα-καλα, η καταναλωση για ενα μικρομεσαιο μη-υβριδικο ειναι ακομα υψηλοτερη στην πολη.
Για SUV με χωρους και σχετικα καλες επιδοσεις(150+hp), παει ακομα υψηλοτερα η καταναλωση.

 

Επεξ/σία από haHa
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Σωστά τα νούμερα.

Αλλά υπάρχουν ήδη υβριδικές λύσεις.

Ο κόσμος φεύγει μαζικά από τα θερμικά, αλλά κυρίως προς τα υβριδικά και όχι προς τα αμιγώς ηλεκτρικά. Αυτή είναι η επικρατούσα τάση.

Έφερα συγκεκριμένο παράδειγμα και δεν έχω λάβει απάντηση.

Ο ευρύς πληθυσμός, που δεν έχει πρίζα στο σπίτι, γιατί να πάρει για πόλης το Dolphin Surf και όχι το Yaris Hybrid; Θέλει να κάνει τους συμβιβασμούς των φορτίσεων έξω από το σπίτι, για ποιόν λόγο;

Θεωρούμε χαζούς αυτούς που πηγαίνουν σε νέα αγορά αυτοκινήτου και παίρνουν υβριδικό αντί για ηλεκτρικό, ενώ δεν έχουν πρίζα στο σπίτι;

Επεξ/σία από QuantumWanderer
  • Like 1
Δημοσ.
26 λεπτά πριν, haHa είπε

+1, ο κόσμος ξεχναει ποσο καινε τα βενζινοκινητα στην πολη. Το 7.5lt/100km που εβαλα είναι πολυ συντηρητικό. 

7,5 καιει το δικο μου που ειναι 22 ετων.

κλιο, σουιφτ κτλ καινε 6. πολη δεν ειναι 1η κολλημενος στο ποταμι. 

1 λεπτό πριν, QuantumWanderer είπε

Σωστά τα νούμερα.

Αλλά υπάρχουν ήδη υβριδικές λύσεις.

Ο κόσμος φεύγει μαζικά από τα ηλεκτρικά, αλλά κυρίως προς τα υβριδικά και όχι προς τα αμιγώς ηλεκτρικά. Αυτή είναι η επικρατούσα τάση.

Έφερα συγκεκριμένο παράδειγμα και δεν έχω λάβει απάντηση.

Ο ευρύς πληθυσμός, που δεν έχει πρίζα στο σπίτι, γιατί να πάρει για πόλης το Dolphin Surf και όχι το Yaris Hybrid; Θέλει να κάνει τους συμβιβασμούς των φορτίσεων έξω από το σπίτι, για ποιόν λόγο;

Θεωρούμε χαζούς αυτούς που πηγαίνουν σε νέα αγορά αυτοκινήτου και παίρνουν υβριδικό αντί για ηλεκτρικό, ενώ δεν έχουν πρίζα στο σπίτι;

τα νουμερα ειναι συντριπτικα, ο κοσμος θελει hev. best seller uk ειναι το sportage...

Δημοσ.

Τί διαβάζουμε πάλι (απο τις παραθέσεις γιατί υπάρχει το ignore list...)!!!

 

Πόσοι περιμένουν να φορτίσει το αμάξι τους? Και κάθε πότε? 

Θα πάω ταξίδι σε μκρό νησί με AC φορτιστές και στα 3 σενάρια που έχω το αμάξι θα φορτίσει ενώ εγώ 

1) θα κάνω τα μπάνιο μου ή θα κοιμάμαι

2) Θα πίνω το ποτό μου

3) Θα τρώω σε ταβερνάκι με ~2.000 κριτικές 4.7/5.0

 

Απο πέρυσι το Σεπτέμβρη που ξαναπήγαμε ταξίδι με το αμάξι δεν έχω περιμένει ούτε 1 λεπτό να φορτίσω!!! Να μήν μιλήσω πόσο χρόνο έχω χάσει για να βάλω βενζίνη στο θερμικό και στη μηχανή... 

Και πρόσφατα είχε ουρά και έφυγα να κάνω δουλειές και ξαναγύρισα στο πρατήριο.  

 

Αν υπάρχει πρίζα σπίτι/δουλειά δεν τίθεται θέμα χάσιμο χρόνου και οικονομίας. 

ΥΓ. Σήμερα βγήκε ο εκκαθαριστικός ΔΕΗ για Ιούλιο-Αύγουστο. 2 μήνες σπίτι (πολύ AC τον Ιούλιο) και φόρτιση αυτοκινήτου για 3.000χλμ. ~€50 ήταν ΕΡΤ-Δήμος και άλλα €50 για τα του ρεύματος.

Με το γκολφ για 4 γεμίσματα για να βγάλω τα 3.000χλμ ήθελα ~350 ευρώ.

image.png.dcc0f6a40ef6aee35ea73e0ee2fdc116.png 

  • Like 2
Δημοσ.
1 λεπτό πριν, basilis_k6 είπε

7,5 καιει το δικο μου που ειναι 22 ετων.

κλιο, σουιφτ κτλ καινε 6. πολη δεν ειναι 1η κολλημενος στο ποταμι. 

Δεν ισχύει. Ενδεικτικά το clio καιει συμφωνα με τον κατασκευαστή(που δεν ισχυουν στην πραξη) 5.8lt/100km στην πολη. 

Τελος, οπως ειπαμε, ο κοσμος δεν αγοραζει μονο μικρα, αναιμικα αυτοκινητα. 

Ενα τυπικο golf καιει παμω απο 7.5lt στην πολη. 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
26 λεπτά πριν, QuantumWanderer είπε

.

Ο κόσμος φεύγει μαζικά από τα θερμικά, αλλά κυρίως προς τα υβριδικά και όχι προς τα αμιγώς ηλεκτρικά. Αυτή είναι η επικρατούσα τάση.

 

Όποιος θελει ας διαβάσει τι εχουν βρει οι Κροάτες του ev clinic. (Παρεπιπτοντως, Κροάτης ο Rimac, Κροάτες και στο EV clinic. Δείχνουν οτι παντού γινεται αν κάποιος αξιζει και το παλευει...)

Λοιπόν αυτοι βρηκαν οτι οι μικρές σε χωρητικοτητα μπαταριες και η προχειραντζα με την οποία αντιμετωπίζουν το θεμα οι παραδοσιακοί κατασκευστες, απλώς και μονο για να βάλουν την ταμπελα του hybrid, οδηγούν αργά ή γρήγορα σε μεγάλες και πανάκριβες βλάβες. Που ή πληρωνουν οι κάτοχοι πανάκριβα, ή κάποιες φορές ουτε καν επισκευαζονται. 

Συγκεκριμένα, κατέληξαν στην προτροπή, ειτε 100% ΒEV, είτε 100% ICE. 

Ισως μόνο η Toyota λενε, που εχει 8 χρονια εγγύηση και επισκευαζουν/αλλάζουν τη μικρή μπαταρία πολλες φορες εντός εγγύησης, και μετα κοστιζει κανα 1000αρικο που δεν ειναι και εξωφρενικό ποσο. 

Όσοι έχουν αγοράσει μεγάλα ακριβά hybrid τύπου SUV κλπ, κινδυνεύουν να βρεθούν ενώπιον πολυ δυσάρεστων εκπλήξεων. 

Όποιος θελει, διαβάζει περισσότερα στο ev clinic..

Επεξ/σία από sattack
  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Για τους αδιάβαστους, παραπάνω, που έχασαν τη ροή της συζήτησης και αρέσκονται να πετούν εξυπνάδες, η συζήτηση ήταν γιατί να πάρει ηλεκτρικό κάποιος που δεν έχει πρίζα στο σπίτι και ΟΧΙ γιατί να πάρει αν έχει, όταν υπάρχουν λύσεις Full Hybrid, πολύ προσιτές σε κόστος καυσίμου και χωρίς την προσθήκη μπελάδων στην καθημερινότητα με φορτίσεις εκτός σπιτιού.

9 λεπτά πριν, sattack είπε

Όποιος θελει ας διαβάσει τι εχουν βρει οι Κροάτες του ev clinic. (Παρεπιπτοντως, Κροάτες ο Rimsc, Κροάτες και στο EV clinic. Δείχνουν οτι παντού γινεται αν κάποιος αξιζει και το παλευει...)

Λοιπόν αυτοι βρηκαν οτι οι μικρές σε χωρητικοτητα μπαταριες και η προχειραντζα με την οποία αντιμετωπίζουν το θεμα οι παραδοσιακοί κατασκευστες, απλώς και μονο για να βάλουν την ταμπελα του hybrid, οδηγούν αργά ή γρήγορα σε μεγάλες και πανάκριβες βλάβες. Που ή πληρωνουν οι κάτοχοι πανάκριβα, ή κάποιες φορές ουτε καν επισκευαζονται. 

Συγκεκριμένα, κατέληξαν στην προτροπή, ειτε 100% ΒEV, είτε 100% ICE. 

Ισως μόνο η Toyota λενε, που εχει 8 χρονια εγγύηση και επισκευαζουν/αλλάζουν τη μικρή μπαταρία πολλες φορες εντός εγγύησης, και μετα κοστιζει κανα 1000αρικο που δεν ειναι και εξωφρενικό ποσο. 

Όσοι έχουν αγοράσει μεγάλα ακριβά hybrid τύπου SUV κλπ, κινδυνεύουν να βρεθούν ενώπιον πολυ δυσάρεστων εκπλήξεων. 

Όποιος θελει, διαβάζει περισσότερα ατο ev clinic..

Έτσι κι αλλιώς αυτή τη στιγμή:

Hybrid = Full Hybrid = Μόνο Toyota, για αποφυγή δυσάρεστων εκπλήξεων.
11 χρόνια εγγύηση, πλέον, αν πηγαίνεις σε εξουσιοδοτημένο για Service.

Στην αξιολόγηση των ηλεκτρικών αυτή τη στιγμή, με εξαίρεση την Tesla που είναι περισσότερα χρόνια στο χώρο και υπάρχουν αναφορές για την αξιοπιστία της, για τους άλλους κατασκευαστές ο καταναλωτής είναι στο σκοτάδι. Θα χρειαστεί μια 10ετία για να ξεδιπλωθούν δεδομένα.

Επεξ/σία από QuantumWanderer
Δημοσ.
21 λεπτά πριν, QuantumWanderer είπε

Σωστά τα νούμερα.

Αλλά υπάρχουν ήδη υβριδικές λύσεις.

Τις οποιες στην Ελλάδα προτιμαει ενα 20%.

Οι υπόλοιποι που παιρνουν απλο θερμικο ή mild hybrid (δηλαδή η μεγάλη πλειονότητα) εχουν κοστος μετακινησης πολης τριπλάσιο απο οτι ενα ηλεκτρικο με φορτιση overnight εκτος σπιτιου. 

Δημοσ.
Μόλις τώρα, haHa είπε

Τις οποιες στην Ελλάδα προτιμαει ενα 20%.

Οι υπόλοιποι που παιρνουν απλο θερμικο ή mild hybrid (δηλαδή η μεγάλη πλειονότητα) εχουν κοστος μετακινησης πολης τριπλάσιο απο οτι ενα ηλεκτρικο με φορτιση overnight εκτος σπιτιου. 

Πολύ σωστά.

Το οποίο υπό την ανάποδη ανάγνωση, σημαίνει κάτι πολύ χειρότερο για την ηλεκτροκίνηση. Κάποιοι είναι διατεθειμένοι να πληρώνουν και τριπλάσιο κόστος κίνησης, για να μην αντιμετωπίσουν τα προβλήματά της. 🤓

Δεν λέω ότι εγώ θα το έκανα σε νέα αγορά, αλλά απλά κάνω μια παρατήρηση για τα στατιστικά. 

Δημοσ.
20 λεπτά πριν, haHa είπε

Δεν ισχύει. Ενδεικτικά το clio καιει συμφωνα με τον κατασκευαστή(που δεν ισχυουν στην πραξη) 5.8lt/100km στην πολη. 

Τελος, οπως ειπαμε, ο κοσμος δεν αγοραζει μονο μικρα, αναιμικα αυτοκινητα. 

Ενα τυπικο golf καιει παμω απο 7.5lt στην πολη. 

ειναι το γκολφ αμαξι πολης?

Δημοσ.
11 λεπτά πριν, sattack είπε

Συγκεκριμένα, κατέληξαν στην προτροπή, ειτε 100% ΒEV, είτε 100% ICE. 

Βάση λογικής/στατιστικής

Τα υβριδικά είναι τα πιο ζημιάρικα απο όλα. Αφού έχουν και το ηλεκτρικό κομμάτι και το θερμικό. Και μία μπαταρία σε ένα υβριδικό πόσους κύκλους φόρτισης κάνει καθημερινά? 

 

  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
15 λεπτά πριν, QuantumWanderer είπε

Πολύ σωστά.

Το οποίο υπό την ανάποδη ανάγνωση, σημαίνει κάτι πολύ χειρότερο για την ηλεκτροκίνηση. Κάποιοι είναι διατεθειμένοι να πληρώνουν και τριπλάσιο κόστος κίνησης, για να μην αντιμετωπίσουν τα προβλήματά της. 🤓

Δεν λέω ότι εγώ θα το έκανα σε νέα αγορά, αλλά απλά κάνω μια παρατήρηση για τα στατιστικά. 

Αυτο ακριβώς είναι το point μου και χαίρομαι που συμφωνουμε: τα μη-υβριδικα βενζινοκινηρα που αγοραζει η πλειονότητα έχουν τριπλάσιο κόστος μετακίνησης απο οτι ενα ηλεκτρικο που φορτιζει overnight εκτος σπιτιου(η διαφορα είναι ακόμα μεγαλύτερη για φορτιση εντός σπιτιου) . 

Ο καθένας λοιπόν κάνει τις επιλογές του αν έχει τα δεδομένα. 

13 λεπτά πριν, basilis_k6 είπε

ειναι το γκολφ αμαξι πολης?

Δεν μιλησα για αυτοκίνητο πολης, αλλα για καταναλωση εντός πολης. 

 

Τελος, ουτε το clio δεν καίει τοσο λιγο, εκτός αν αρχιζουμε να πιστευουμε τους κατασκευαστές, οποτε να πιστευουμε και τις επισημες αυτονομιες των ηλεκτρικών. 

 

Χοντρικα, βαζω ενα 25-30% στις επισημες καταναλωσεις των κατασκευαστων(βενζινης, υβριδικων, πετρελαιου, ηλεκτρικων) για να είναι αντιπροσωπευτικες. 

Επεξ/σία από haHa
  • Like 1
Δημοσ.
7 λεπτά πριν, haHa είπε

Αυτο ακριβώς είναι το point μου και χαίρομαι που συμφωνουμε: τα μη-υβριδικα βενζινοκινηρα που αγοραζει η πλειονότητα έχουν τριπλάσιο κόστος μετακίνησης απο οτι ενα ηλεκτρικο που φορτιζει overnight εκτος σπιτιου. 

Ο καθένας λοιπόν κάνει τις επιλογές του αν έχει τα δεδομένα. 

Δεν μιλησα για αυτοκίνητο πολης, αλλα για καταναλωση εντός πολης. 

 

Τελος, ουτε το clio δεν καίει τοσο λιγο, εκτός αν αρχιζουμε να πιστευουμε τους κατασκευαστές, οποτε να πιστευουμε και τις επισημες αυτονομιες των ηλεκτρικών. 

 

Χοντρικα, βαζω ενα 25-30% στις επισημες καταναλωσεις των κατασκευαστων(βενζινης, υβριδικων, πετρελαιου, ηλεκτρικων) για να είναι αντιπροσωπευτικες. 

τοσο καιει το κλιο αλλα δεν ειναι εκει το θεμα. ασ πουμε οτι εχεις δικιο και καιει παραπανω. το θεμα ειναι οτι ειπες φθηνα ηλεκτρικα, δεν γινετε φθηνο ηλεκτρικο και να μην ειναι τυπου ινστερ. δηλαδη μικρο αμαξι πολης. εξαιρεση ηταν καποτε το ντολφιν. 

οσο ερχονται νεα hev θα πρεπει τα bev να πεφτουν σε τιμη αρκετα γιατι το κοστος βενζινης ειναι πολυ μικρο στο ετος αν κανεις πολη. στην πολη δεν μπορεις να γραφεις πολλα χλμ για να καλυψεις τη διαφορα τιμης. μεχρι και η vw λεει οτι φερνει hev μεσα στο 2026.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...