haHa Δημοσ. Παρασκευή στις 08:05 μμ Δημοσ. Παρασκευή στις 08:05 μμ 2 λεπτά πριν, basilis_k6 είπε τοσο καιει το κλιο αλλα δεν ειναι εκει το θεμα. Δεν καεί τοσο στην πολη. Απλα ο κατασκευαστής λέει ότι καίει τοσο στην πολη. Βαζουμε ρεαλιστικα νουμερα, οπως βάλαμε και για το ηλεκτρικό. 1
for4 Δημοσ. Παρασκευή στις 08:10 μμ Δημοσ. Παρασκευή στις 08:10 μμ Κανείς νομίζω δεν διαφωνεί ότι μάλλον το μέλλον είναι ηλεκτρικό. Απλά ακόμα θέλει χρόνο. Λείπουν οι υποδομές. Και λέγοντας υποδομές δεν εννοώ μόνο φόρτιση που έτσι και αλλιώς και στο μέλλον το 80% θα γίνεται στο σπίτι/ εργασία. Αλλά και στα συνεργεια, ανταλλακτικαδικα κλπ. Πχ εγώ και καινούργιο να πάρω θα πάω στον μάστορα μου και όχι στην αντιπροσωπεία. Αν πάρω ηλεκτρικό πώς θα το πάω; Και άντε να το πάω αντιπροσωπεία. Που; Στην Τέσλα έχει ένα στο Φάληρο μόνο. Καταλαβαίνετε το point μου. Θέλει δουλειά ακόμα ώστε να γυρίσει μαζικά ο κόσμος. Συν ότι στην Ελλάδα ακόμα δεν υπάρχει η αγοραστική δύναμη και ψωνίζουμε μεταχειρισμένα 5ετιας από Ευρώπη κατά κύριο λόγο.
QuantumWanderer Δημοσ. Παρασκευή στις 08:10 μμ Μέλος Δημοσ. Παρασκευή στις 08:10 μμ 17 λεπτά πριν, haHa είπε Αυτο ακριβώς είναι το point μου και χαίρομαι που συμφωνουμε: τα μη-υβριδικα βενζινοκινηρα που αγοραζει η πλειονότητα έχουν τριπλάσιο κόστος μετακίνησης απο οτι ενα ηλεκτρικο που φορτιζει overnight εκτος σπιτιου(η διαφορα είναι ακόμα μεγαλύτερη για φορτιση εντός σπιτιου) . Δεν μπορώ να σού κρύψω. Κι εγώ είμαι προβληματισμένος για το ότι συνεχίζουν να πουλάνε τρελά απλές θερμικές και ήπια υβριδικές λύσεις. Απλά δεν μπορούμε να μη διαπιστώσουμε την πραγματικότητα. Δεν έχει πειστεί μεγάλο μέρος του κόσμου για τα ηλεκτρικά στην Ελλάδα και δεν βλέπω χωρίς γάζωμα υποδομών φόρτισης παντού, πώς θα πειστεί.
sattack Δημοσ. Παρασκευή στις 08:30 μμ Δημοσ. Παρασκευή στις 08:30 μμ 18 λεπτά πριν, for4 είπε Πχ εγώ και καινούργιο να πάρω θα πάω στον μάστορα μου και όχι στην αντιπροσωπεία. Αν πάρω ηλεκτρικό πώς θα το πάω; Αυτά για τα οποία πας στο μάστορα σου, απλώς δεν υπαρχουν καν στα ηλεκτρικά. 😉 Θα μου πεις, και οι μάστορες, κλέφτες να γίνουν? 😁 4
haHa Δημοσ. Παρασκευή στις 08:36 μμ Δημοσ. Παρασκευή στις 08:36 μμ (επεξεργασμένο) 34 λεπτά πριν, QuantumWanderer είπε Δεν μπορώ να σού κρύψω. Κι εγώ είμαι προβληματισμένος για το ότι συνεχίζουν να πουλάνε τρελά απλές θερμικές και ήπια υβριδικές λύσεις. Απλά δεν μπορούμε να μη διαπιστώσουμε την πραγματικότητα. Δεν έχει πειστεί μεγάλο μέρος του κόσμου για τα ηλεκτρικά στην Ελλάδα και δεν βλέπω χωρίς γάζωμα υποδομών φόρτισης παντού, πώς θα πειστεί. Ο βασικός παράγοντας που επηρεαζει τις αποφασεις του κοσμου είναι το οικονομικό κοστος. Απλα η πλειονότητα του κοσμου δεν εχει καταλαβει ποσο φθηνοτερο κοστος μετακινησης εχουν τα ηλεκτρικα. Οι μισοι εδω κανουν υπολογισμο με κοστος 0.5€/kWh και πιστευουν οτι τα μη-υβριδικα βενζινοκινητα καινε 10€/100km (απλα για να βγαλουν οικονομικά τα βενζινοκινητα). Ή νομιζουν οτι τα ηλεκτρικα εχουν μεγαλυτερα κοστη συντήρησης/βλαβων και ταυτόχρονα επιλέγουν να αγνοούν την διπλασια εγγυηση που συνήθως έχουν λόγω καλύτερης αξιοπιστιας. Ο μέσος κοσμος λοιπον νομιζει οτι τα ηλεκτρικα κοστιζουν το ίδιο στην μετακίνηση αν τα φορτιζεις εξω και οτι θα χρειαστει να πληρωσουν παραπανω για συντήρηση/βλαβες. Τιποτα απο τα παραπάνω δεν ισχύει στην πραγματικότητα. Επεξ/σία Παρασκευή στις 08:47 μμ από haHa 1
QuantumWanderer Δημοσ. Παρασκευή στις 09:02 μμ Μέλος Δημοσ. Παρασκευή στις 09:02 μμ 15 λεπτά πριν, haHa είπε Ο βασικός παράγοντας που επηρεαζει τις αποφασεις του κοσμου είναι το οικονομικό κοστος. Απλα η πλειονότητα του κοσμου δεν εχει καταλαβει ποσο φθηνοτερο κοστος μετακινησης εχουν τα ηλεκτρικα. Αυτό, ναι ισχύει αν φορτίζεις στο σπίτι. Μην κάνουμε την ανάλυση του χωρίς πρίζα στο σπίτι, έχει αναλυθεί εκτενώς. 16 λεπτά πριν, haHa είπε Ή νομιζουν οτι τα ηλεκτρικα εχουν μεγαλυτερα κοστη συντήρησης/βλαβων και ταυτόχρονα επιλέγουν να αγνοούν την διπλασια εγγυηση που συνήθως έχουν λόγω καλύτερης αξιοπιστιας. Η αξιοπιστία μένει να αποδειχθεί για αρκετούς κατασκευαστές ηλεκτρικών που είναι προσιτοί σε αρχικό κόστος (βλ. Κίνα). Η παραπάνω εγγύηση δεν εφησυχάζει αρκετούς καταναλωτές που έξω έχουν το μάστορά τους στο «παλιό» θερμικό, και στα ηλεκτρικά σε πολλές περιοχές (είπαμε Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα) υπάρχει μαύρο σκοτάδι στις μπαταρίες και στα ηλεκτρονικά στους επαγγελματίες. Προσωπικά δεν με επηρεάζει το παραπάνω, γιατί πηγαίνω μόνο σε εξουσιοδοτημένα, αλλά υπάρχει τεράστιο μέρος των ιδιοκτητών οχημάτων στην Ελλάδα που θέλουν να πηγαίνουν έξω, ασχέτως αν τελικά αρκετές φορές κοστίζει πολύ παραπάνω από αστοχίες και ανικανότητες. 20 λεπτά πριν, haHa είπε Ο μέσος κοσμος λοιπον νομιζει οτι τα ηλεκτρικα κοστιζουν το ίδιο στην μετακίνηση αν τα φορτιζεις εξω και οτι θα χρειαστει να πληρωσουν παραπανω για συντήρηση/βλαβες. Τιποτα απο τα παραπάνω δεν ισχύει στην πραγματικότητα. Βλέπω όλο και περισσότερους που γίνονται γνώστες των τιμών φόρτισης έξω, αλλά δεν θέλουν να «βγάζουν το σκύλο βόλτα» και γι' αυτό «δεν έχουν σκύλο αν και τούς αρέσουν οι σκύλοι», για να μη έχουν άλλους μπελάδες στα σφιχτά χρονοδιαγράμματα καθημερινότητας. Πιστεύω ότι όσοι λένε έτσι εύκολα «θα πάω έξω να φορτίσω και να πιω ένα καφεδάκι όσο φορτίζει για κάποιες ώρες» και ειδικά βράδυ σε πιο φθηνά τιμολόγια, μάλλον ή δεν έχουν παιδιά ή έχουν και τα έχουν κάνει "outsource" σε γυναίκες και παπούδια/γιαγιάδες ή και μεγαλώνουν στον αυτόματο. Πόσοι άνθρωποι γύρω μας με αυξημένες χρονικές υποχρεώσεις, μπορούν να διαθέσουν εβδομαδιαίο χρόνο για να φορτίζουν αυτοκίνητο έξω; Γιατί να το κάνουν αυτό στον εαυτό τους, ενώ πριν δεν το έκαναν; Πολλές φορές ο χρόνος είναι χρήμα και προτιμά κάποιος να μη βάλει άλλο ένα βραχνά στο κεφάλι του και να πληρώνει παραπάνω στη μετακίνηση.
haHa Δημοσ. Παρασκευή στις 09:22 μμ Δημοσ. Παρασκευή στις 09:22 μμ (επεξεργασμένο) 20 λεπτά πριν, QuantumWanderer είπε Αυτό, ναι ισχύει αν φορτίζεις στο σπίτι. Μην κάνουμε την ανάλυση του χωρίς πρίζα στο σπίτι, έχει αναλυθεί εκτενώς. Οχι, δεν μιλαμε για φορτιστη στο σπιτι που είναι περιπου 4 φορες φθηνοτερη. Μιλαμε για φορτιση εξω που ειναι περιπου 2 φορες φθηνοτερα ή 3 φορες αν μιλαμε για overnight charging οπως ειπες κι εσυ. Μιλώντας παντα για κοστος. Το αν είναι μπελάς ειναι αλλη συζητηση, οπως αλλη συζητηση ειναι η μικροτερη εγγυηση και μεγαλυτερα κοστη συντήρησης των θερμικων ή τα προβληματα νοθειας βενζινης. Επεξ/σία Παρασκευή στις 09:23 μμ από haHa 2
QuantumWanderer Δημοσ. Παρασκευή στις 09:36 μμ Μέλος Δημοσ. Παρασκευή στις 09:36 μμ 8 λεπτά πριν, haHa είπε Οχι, δεν μιλαμε για φορτιστη στο σπιτι που είναι περιπου 4 φορες φθηνοτερη. Μιλαμε για φορτιση εξω που ειναι περιπου 2 φορες φθηνοτερα ή 3 φορες αν μιλαμε για overnight charging οπως ειπες κι εσυ. Μιλώντας παντα για κοστος. Το αν είναι μπελάς ειναι αλλη συζητηση, οπως αλλη συζητηση ειναι η μικροτερη εγγυηση και μεγαλυτερα κοστη συντήρησης των θερμικων ή τα προβληματα νοθειας βενζινης. Δεν μπορεί να είναι άλλη συζήτηση ότι ο μέσος οικογενειάρχης, πρέπει να πηγαίνει να κάθεται για ώρες να φορτίζει έξω σε εντελώς αδιάφορα σημεία για να πετύχει χαμηλή τιμή. Μπορεί να κάνει και πολλά άλλα που θα του μειώσουν το κόστος ζωής, που δεν απαιτούν αυτή τη θυσία. Όταν επικεντρωνόμαστε μόνο στο κόστος κίνησης στα ηλεκτρικά-θερμικά, χάνουμε το δάσος όλης της ευρύτερης εικόνας. Κανείς δεν θέλει να θυσιάσει κάποια πράγματα. Μερικές φορές δεν θέλει, μερικές φορές δεν γίνεται. Λύσεις στον καπιταλισμό που ζούμε συγκρίνονται πάντα με το τί δίνεις για πάρεις κάτι. Η απάντηση, ως τώρα, είναι ότι για το ώφελος κόστους καυσίμου, οι περισσότεροι καταναλωτές δεν θέλουν να θυσιάσουν την άνεση και ηρεμία αυτοκίνησης που είχαν ως τώρα. Δίνω βάση στην έννοια αυτοκίνηση. Αυτο-κίνηση. Κινείσαι μόνος σου όταν το θέλεις και άμεσα μόλις το αποφασίσεις. Όχι με μερικά if. If αν το έχεις προγραμματίσει σωστά. If αν προλαβαίνεις να πας στο φορτιστή να καθίσεις. If αν έχεις κοντά σου και σε βολεύει, και φθηνός φορτιστής, ο οποίος έχει άλλα 500 if για τις ώρες που θα πας και τις μέρες. κλπ κλπ
manolis940 Δημοσ. Παρασκευή στις 10:00 μμ Δημοσ. Παρασκευή στις 10:00 μμ 3 ώρες πριν, QuantumWanderer είπε Ευτυχώς υπάρχει ένα σημαντικό ποσοστό κατόχων ηλεκτρικών που αναφέρουν την αλήθεια ότι «χωρίς πρίζα στο σπίτι δεν πας σε ηλεκτρικό» και μερικοί από αυτούς ότι «χωρίς φωτοβολταϊκό στο σπίτι δεν πάς σε ηλεκτρικό, ακόμα και με πρίζα», για να ξεπλένουν τη φανατίλα του ότι «πας σε ηλεκτρικό, ακόμα και χωρίς να έχεις πρίζα στο σπίτι, γιατί μπλα μπλά μπλα μπλα». Δεν μάς ενδιαφέρουν τα χαρακώματα. Υπάρχει κόσμος που ΔΕΝ γουστάρει να έχει ηλεκτρικό και να του αφιερώνει χρόνο φόρτισης σαν να έχει σκύλο που θέλει βόλτα για να μη ψοφήσει. Δεν προλαβαίνουν στην καθημερινότητα να την βγάζουν σε φορτιστές ούτε 40λεπτα ούτε ώρες ούτε να ψάχνουν τον κατάλληλο φορτιστή ούτε να φτάνουν και να έχει βλάβη και να μη κουμπώνει κλπ κλπ. Θέλουν το αυτοκίνητο άμεσα διαθέσιμο, όπως ακριβώς έκαναν για δεκαετίες, χωρίς συμβιβασμούς χρόνου και ας πληρώσουν παραπάνω. Και δυστηχώς υπάρχουν χρήστες που μην δουν δυο ανθρώπους να συζητάνε σοβαρά, πετάγονται σαν την ...... Δεν σου κάνουν τα ηλεκτρικά προσωπικά αλλά όσοι μπαίνουμε εδώ πέρα ενδιαφερόμαστε για την ηλεκτροκίνηση. Εσύ μπορεί να μην έχεις χρόνο, να βαριέσαι, να φοβάσαι και οτιδήποτε. Δεν είσαι ούτε εσύ ούτε εγώ όλος ο κόσμος. Όμως ο κόσμος που μπαίνει εδώ και ενδιαφέρετε κυρίως για την ηλεκτροκίνηση και αυτό το έχει ξεπεράσει. Κάποιοι μπαίνετε όμως εδώ και τα δικά σας προβλήματα όποια κι αν είναι αυτά θέλετε να τα κάνετε με το ζόρι προβλήματα των άλλων. 3 ώρες πριν, QuantumWanderer είπε Νιώθω ότι επαναλαμβάνονται εδώ και χρόνια οι ίδιοι κύκλοι συζήτησης. Κάποιοι δεν θέλοι να γίνουν δούλοι του αυτοκινήτου με το ζόρι. Π.χ. πάμε στο σενάριο που αναφέρθηκε (για πολλοστή φορά σε νέο κύκλο συζήτησης). Ένας που δεν έχει πρίζα στο σπίτι, γιατί να πάρει π.χ. το Dolphin Surf, και όχι π.χ. το Yaris Hybrid. Δεν λέω ότι όσοι θέλουν να μην το κάνουν. Ρωτάω: γιατί πιστεύουμε ότι ο ευρύς πληθυσμός που δεν έχει πρίζα στο σπίτι, θα βάλει το μπελά της εξωτερικής φόρτισης στο κεφάλι του; Το Yaris σε συνθήκες πόλης, υπάρχουν αναφορές για μέση κατανάλωση και στα 3.8. Παραδείγματα έφερα, για να το κάνουμε πιο συγκεκριμένο. Γιατί μπορεί να έχει πρίζα κοντά στο σπίτι ( πολύ πιθανών πλέον) ή να έχει πρίζα στην δουλειά. Γιατί μπορεί να θέλει αμάξι με λιγότερα Service και λιγότερα μέρη που χαλάνε. Γιατί μπορεί να θέλει να μπει στην νέα εποχή της αυτοκίνησης, γιατί επειδή. Αν τα έχεις ξεπεράσει όλα αυτά, το οποιοδήποτε ηλεκτρικό κάνει τρομερή οικονομία σε σχέση με το ηλεκτρικό. Ακόμα και με 3,8 που ο μέσος οδηγός δεν το πετυχαίνει το ηλεκτρικό με εξωτερικό φορτιστή κινείται με τα μισά λεφτά. Και αν υπάρχει προοπτική και για σπίτι με πρίζα κάποια στιγμή θα φτάσεις το 1/3. Και αν υπάρχει προοπτική και για Φ/Β θα κινείσαι δωρεάν. 1 ώρα πριν, QuantumWanderer είπε (είπαμε Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα) υπάρχει μαύρο σκοτάδι στις μπαταρίες και στα ηλεκτρονικά στους επαγγελματίες. Δεν υπάρχει κάτι μαύρο. Τα εξωτερικά service που αναλάμβαναν μπαταρίες υβριδικών εξελίσσονται. Στα πρώτα Nissan Leaf που είχαν ψιλοάθλια μπαταρία και τώρα έχει χαλάσει υπάρχουν video μέχρι και DIY πως να βάλεις μία 60αρα. 3
haHa Δημοσ. Παρασκευή στις 10:23 μμ Δημοσ. Παρασκευή στις 10:23 μμ 40 λεπτά πριν, QuantumWanderer είπε Δεν μπορεί να είναι άλλη συζήτηση ότι ο μέσος οικογενειάρχης, πρέπει να πηγαίνει να κάθεται για ώρες να φορτίζει έξω σε εντελώς αδιάφορα σημεία για να πετύχει χαμηλή τιμή. Μπορεί να κάνει και πολλά άλλα που θα του μειώσουν το κόστος ζωής, που δεν απαιτούν αυτή τη θυσία. Νομιζω πως εχεις μπερδευτει. Το χρηματικο κοστος μετακινησης ειναι αλλη συζητηση και αντιστοιχα αλλη συζητηση ειναι η οποια δυσκολια της φορτισης εκτος σπιτιου ή πχ το οποιο νοθευμενο καυσιμο ή ο βενζινας που εχει αντλια που κλεβει. Η συζητηση λοιπον ηταν για το κοστος μετακινησης , οπου λανθασμενα εγραψες το παρακατω: 1 ώρα πριν, QuantumWanderer είπε Αυτό, ναι ισχύει αν φορτίζεις στο σπίτι. Μην κάνουμε την ανάλυση του χωρίς πρίζα στο σπίτι, έχει αναλυθεί εκτενώς. Το αισθητα χαμηλοτερο κοστος μετακινησης δεν ισχυει μονο αν φορτιζεις στο σπιτι. Ισχυει και οταν φορτιζεις εκτος σπιτιου οπως πολυ σωστα ειπες: 2 ώρες πριν, QuantumWanderer είπε Πολύ σωστά. Το οποίο υπό την ανάποδη ανάγνωση, σημαίνει κάτι πολύ χειρότερο για την ηλεκτροκίνηση. Κάποιοι είναι διατεθειμένοι να πληρώνουν και τριπλάσιο κόστος κίνησης, για να μην αντιμετωπίσουν τα προβλήματά της. Αφοτου λοιπον εχουμε τα σωστα νουμερα για το κοστος μετακινησης (περιπου 4 φορες φθηνοτερη με φορτιση εντος σπιτιου ενω φορτιση εκτος σπιτιου ειναι περιπου 2 φορες φθηνοτερα ή 3 φορες αν μιλαμε για overnight charging οπως ειπες κι εσυ) ο καθενας κανει τις επιλογες του.
QuantumWanderer Δημοσ. Παρασκευή στις 10:25 μμ Μέλος Δημοσ. Παρασκευή στις 10:25 μμ (επεξεργασμένο) Το θέμα λέγεται "Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης" και όχι "Ιδιοκτήτες αυτοκινήτων ηλεκτροκίνησης". 🤓 Όταν επαναλαμβάνονται κατ' επανάληψη συζητήσεις περί αποριών που υποθέτουν ότι το 80-90% που δεν αγοράζουν ηλεκτρικά είναι αδιάβαστοι, θα συζητάμε κατ' επανάληψη για τους λόγους που πάει πολύ αργά η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα. Βασικά φαύλο κύκλο συζητήσεων κάνουμε με υποθέσεις και προσωπικά bias (πάει σε όλους ανεξαιρέτως και του υπογράφοντος). Οι αγορές κινούνται από μόνες τους και η καταναλωτική επιλογή έχει πάντα τα δικά της κριτήρια, ασχέτως των πεποιθήσεων όλων των συνομιλητών εδώ μέσα. 39 λεπτά πριν, manolis940 είπε Δεν υπάρχει κάτι μαύρο. Τα εξωτερικά service που αναλάμβαναν μπαταρίες υβριδικών εξελίσσονται. Στα πρώτα Nissan Leaf που είχαν ψιλοάθλια μπαταρία και τώρα έχει χαλάσει υπάρχουν video μέχρι και DIY πως να βάλεις μία 60αρα. Αυτό τώρα είναι μεθοδολογία που θα πείσει τον κόσμο να αγοράσει ηλεκτρικά; Βίντεο YouTube για να φτιάξει τη μπαταρία ο καταναλωτής ή ο μάστορας της γειτονιάς; Υπάρχει σοβαρή επαγγελματική ανικανότητα εκτός Αθήνας και Θεσσαλονίκης (μερικώς), ακόμα. Επαγγελματική ικανότητα ορίζεται αυτή που είσαι σίγουρος τί κάνεις και ΜΠΟΡΕΙΣ να παρέχεις γραπτή εγγύηση για την εργασία σου. Πόσα συνεργεία της γειτονιάς, αυτοδίδακτοι, μπορούν να το κάνουν αυτό; 16 λεπτά πριν, haHa είπε Νομιζω πως εχεις μπερδευτει. Το χρηματικο κοστος μετακινησης ειναι αλλη συζητηση και αντιστοιχα αλλη συζητηση ειναι η οποια δυσκολια της φορτισης εκτος σπιτιου ή πχ το οποιο νοθευμενο καυσιμο ή ο βενζινας που εχει αντλια που κλεβει. Εγώ καθόλου δεν έχω μπερδευτεί. Αυτό που λέω είναι ότι δεν απομονώνονται οι παράμετροι της καταναλωτικής επιλογής. Όταν επιλέγεις ένα προϊόν, όλες οι παράμετροι μπαίνουν σε μια ζυγαριά με συμβιβασμούς και ωφέλη και ο καταναλωτής επιλέγει κοιτώντας όλη τη δεξαμενή με βαρύτητες στην κάθε παράμετρο. Βάζουμε μέσα και υποκειμενικά κριτήρια, όπως σε όλες τις καταναλωτικές επιλογές. Το κόστος κίνησης είναι μία παράμετρος. Από μόνη της φαίνεται να μην πείθει ακόμα, περίπου το 90% των ελλήνων καταναλωτών (παρά τις επιδοτήσεις ως τώρα), οι οποίοι δεν επιλέγουν ηλεκτρικό σε νέα αγορά. Δεν λέω ότι έχω όλες τις απαντήσεις, θέλει αναλυτική έρευνα γιατί συμβαίνει αυτό. Προσωπικά περίμενα ότι θα πήγαινε ταχύτερα η υπόθεση ηλεκτροκίνηση. Επεξ/σία Παρασκευή στις 10:40 μμ από QuantumWanderer
haHa Δημοσ. Παρασκευή στις 10:41 μμ Δημοσ. Παρασκευή στις 10:41 μμ Ενα απο τα καλύτερα video για το ποσο παραλογο είναι να νομιζουμε οτι τα θερμικα είναι ανωτερα: Προσωπικά, ενω εχω κι ενα σχετικα δυνατο κι ανετο θερμικο, οταν οδηγησα κι εκανα ταξιδι με ηλεκτρικο, απορούσα γιατι αργησα τοσο. 16 λεπτά πριν, QuantumWanderer είπε Εγώ καθόλου δεν έχω μπερδευτεί. Αυτό που λέω είναι ότι δεν απομονώνονται οι παράμετροι της καταναλωτικής επιλογής. Μια χαρα απομονωσες εδω(λανθασμενα βεβαια) το κοστος μετακινησης: 1 ώρα πριν, QuantumWanderer είπε Αυτό, ναι ισχύει αν φορτίζεις στο σπίτι. Μην κάνουμε την ανάλυση του χωρίς πρίζα στο σπίτι, έχει αναλυθεί εκτενώς. Αφοτου λοιπον καταληξαμε στην διαφορα του κοστους μετακίνησης (περιπου 4 φορες φθηνοτερη με φορτιση εντος σπιτιου ενω φορτιση εκτος σπιτιου ειναι περιπου 2 φορες φθηνοτερα ή 3 φορες αν μιλαμε για overnight charging οπως ειπες κι εσυ), τοτε βλεπουμε και τους υπόλοιπους παράγοντες και ο καθένας κανει τις επιλογες του. 4
QuantumWanderer Δημοσ. Παρασκευή στις 10:46 μμ Μέλος Δημοσ. Παρασκευή στις 10:46 μμ 2 λεπτά πριν, haHa είπε Ενα απο τα καλύτερα video για το ποσο παραλογο είναι να νομιζουμε οτι τα θερμικα είναι ανωτερα: Προσωπικά, ενω εχω κι ενα σχετικα δυνατο κι ανετο θερμικο, οταν οδηγησα κι εκανα ταξιδι με ηλεκτρικο, απορούσα γιατι αργησα τοσο. Δεν καταλαβαίνω γιατί η συζήτηση πάει σε θέματα ανωτερότητας/κατωτερότητας/κλπ. Άλλα είναι τα κριτήρια του πολύ κόσμου που δεν τα επιλέγει ακόμα. Υπάρχουν κάποια σαφή εμπόδια που έχουμε επίσης πολύ-αναλύσει. Εκτός αν το 90% (στην Ελλάδα πάντα) είναι χαζοί καταναλωτές στην ηλεκτροκίνηση και σε όλες τις άλλες καταναλωτικές επιλογές τους είναι σωστοί και ξαφνικά τούς πιάνει χαζομάρα όταν αγοράζουν αυτοκίνητο. Παράδειγμα: Ξέρω ανθρώπους που πείθονται από τα νούμερα εξοικονόμησης για να αγοράσουν ηλεκτρικό, αλλά για να ικανοποιηθεί η εξίσωση αυτή, πρέπει να πάρουν μόνο BYD, την οποία δεν εμπιστεύονται ως κατασκευαστή, καθώς δεν έχει δώσει δείγματα γραφής.
manolis940 Δημοσ. Παρασκευή στις 11:24 μμ Δημοσ. Παρασκευή στις 11:24 μμ 45 λεπτά πριν, QuantumWanderer είπε Το θέμα λέγεται "Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης" και όχι "Ιδιοκτήτες αυτοκινήτων ηλεκτροκίνησης". 🤓 Όταν επαναλαμβάνονται κατ' επανάληψη συζητήσεις περί αποριών που υποθέτουν ότι το 80-90% που δεν αγοράζουν ηλεκτρικά είναι αδιάβαστοι, θα συζητάμε κατ' επανάληψη για τους λόγους που πάει πολύ αργά η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα. Βασικά φαύλο κύκλο συζητήσεων κάνουμε με υποθέσεις και προσωπικά bias (πάει σε όλους ανεξαιρέτως και του υπογράφοντος). Οι αγορές κινούνται από μόνες τους και η καταναλωτική επιλογή έχει πάντα τα δικά της κριτήρια, ασχέτως των πεποιθήσεων όλων των συνομιλητών εδώ μέσα. Αυτό τώρα είναι μεθοδολογία που θα πείσει τον κόσμο να αγοράσει ηλεκτρικά; Βίντεο YouTube για να φτιάξει τη μπαταρία ο καταναλωτής ή ο μάστορας της γειτονιάς; Υπάρχει σοβαρή επαγγελματική ανικανότητα εκτός Αθήνας και Θεσσαλονίκης (μερικώς), ακόμα. Επαγγελματική ικανότητα ορίζεται αυτή που είσαι σίγουρος τί κάνεις και ΜΠΟΡΕΙΣ να παρέχεις γραπτή εγγύηση για την εργασία σου. Πόσα συνεργεία της γειτονιάς, αυτοδίδακτοι, μπορούν να το κάνουν αυτό; Εγώ καθόλου δεν έχω μπερδευτεί. Αυτό που λέω είναι ότι δεν απομονώνονται οι παράμετροι της καταναλωτικής επιλογής. Όταν επιλέγεις ένα προϊόν, όλες οι παράμετροι μπαίνουν σε μια ζυγαριά με συμβιβασμούς και ωφέλη και ο καταναλωτής επιλέγει κοιτώντας όλη τη δεξαμενή με βαρύτητες στην κάθε παράμετρο. Βάζουμε μέσα και υποκειμενικά κριτήρια, όπως σε όλες τις καταναλωτικές επιλογές. Το κόστος κίνησης είναι μία παράμετρος. Από μόνη της φαίνεται να μην πείθει ακόμα, περίπου το 90% των ελλήνων καταναλωτών (παρά τις επιδοτήσεις ως τώρα), οι οποίοι δεν επιλέγουν ηλεκτρικό σε νέα αγορά. Δεν λέω ότι έχω όλες τις απαντήσεις, θέλει αναλυτική έρευνα γιατί συμβαίνει αυτό. Προσωπικά περίμενα ότι θα πήγαινε ταχύτερα η υπόθεση ηλεκτροκίνηση. Δεν είχε κανείς καμία απορία. Μια συζήτηση υπήρχε σχετικά με τους εξωτερικούς φορτιστές και το κόστος φόρτισης καθώς και με την ενέργεια που καταναλώνεται με αργή και γρήγορη ταχύτητα φόρτισης και ήρθες και πέταξες κάτι άκυρο για τα υβριδικά. Ο λόγος που κάνουμε φαύλους κύκλος συζητήσεων γιατί έρχεται εδώ ο καθένας κατεβάζει τον φόβο του ή τον φανατισμό του, τον στολίζει και με ένα bias "Ο μέσος Έλληνας... ", "Ο μέσος οδηγός...." και καταστρέφει την συζήτηση για να πει ξανά τα ίδια και τα ίδια που δεν έχουν να κάνουν με την ηλεκτροκίνηση. Έχουν να κάνουν με τα υβριδικά, το βιοαέριο, την αστερόσκονη και δεν ξέρω και εγώ τι άλλο καύσιμο θα σκεφτείτε. Δεν είναι λοιπόν εγώ εδώ μέσα ούτε για να σου πω τι θα αγοράσεις και Δεν δίνω καμία μεθοδολογία ούτε θέλω να πείσω να πας στην ηλεκτροκίνηση. Δεν παράγω ηλεκτρικά ούτε έχω κάποιο όφελος απ' το αν θα αγοράσεις εσύ προσωπικά ηλεκτρικό, υβριδικό ή μαζούτ. Θέλω να σου δείξω απλώς ότι μια χαρά υπάρχει έξω κόσμος που ασχολείται με μπαταρίες αυτοκινήτων. Και εσένα η απάντηση σου συνεχώς είναι ένα στατιστικό που λέει ότι το 90% δεν αγοράζει ηλεκτρικό. Πάμε λοιπόν την συζήτηση εκεί που θες αφού κάνεις παιδί 3 σελίδες τώρα και δεν μας αφήνεις να πούμε κουβέντα. Γιατί δεν αγοράζει ο κόσμος ηλεκτρικό; Υπάρχει ένα υποσύνολο που δεν του κάνει για διάφορους λόγους τους είπαμε αρκετά πιο πίσω και ένας δεύτερος λόγος είναι επειδή είναι ψεκασμένος! Και το λέω με πλήρη γνώση. Αυτά που έχω ακούσει από ανθρώπους που δεν τους νοιάζει να πετάξουν την κοτσάνα τους μόλις είδαν το αμάξι μου είναι απερίγραπτα. Ότι πάνω κάτω κοτσάνα λέγεται και εδώ. Βιοαέρια, Καταστρέφουν το περιβάλλον, Η μπαταρία θα χαλάσεις, φωτιές, σεισμοί και καταποτισμοί, πυρ γυνή και θάλασσα. Κλείνει διακόπτη ο εγκέφαλος τις περισσότερες φορές οπότε δεν ξέρω που καταλήγουν 5 1
QuantumWanderer Δημοσ. Παρασκευή στις 11:30 μμ Μέλος Δημοσ. Παρασκευή στις 11:30 μμ 2 λεπτά πριν, manolis940 είπε Γιατί δεν αγοράζει ο κόσμος ηλεκτρικό; Υπάρχει ένα υποσύνολο που δεν του κάνει για διάφορους λόγους τους είπαμε αρκετά πιο πίσω και ένας δεύτερος λόγος είναι επειδή είναι ψεκασμένος! Και το λέω με πλήρη γνώση. Αυτά που έχω ακούσει από ανθρώπους που δεν τους νοιάζει να πετάξουν την κοτσάνα τους μόλις είδαν το αμάξι μου είναι απερίγραπτα. Ότι πάνω κάτω κοτσάνα λέγεται και εδώ. Βιοαέρια, Καταστρέφουν το περιβάλλον, Η μπαταρία θα χαλάσεις, φωτιές, σεισμοί και καταποτισμοί, πυρ γυνή και θάλασσα. Κλείνει διακόπτη ο εγκέφαλος τις περισσότερες φορές οπότε δεν ξέρω που καταλήγουν Προσωπικά δεν έχω συναντήσει τέτοιους. Δεν ξέρω αν είναι καν υψηλό ποσοστό, αυτή η υποκατηγορία που περιγράφεις. Ίσως πριν 5 χρόνια να υπήρχε ένα σημαντικότερο τέτοιο ποσοστό. Ξέρω αρκετούς στο πλατύ μέσο της διασποράς, που διαβάζουν τα στοιχεία, αλλά προς το παρόν δεν μπορούν να ξεπεράσουν τους συμβιβασμούς που πρέπει να κάνουν. Μήπως η θεωρία της ύπαρξης ψεκασμένων αγοραστών αυτοκινήτων είναι μια εύκολη εξήγηση;
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα