Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
15 minutes ago, manolis940 said:

Πως ακριβώς έκανες τις δύο μετρήσεις; Στην δεύτερη αφαίρεσες το BMS απ' την μπαταρία και μέτρησες ένα ένα τα κελιά;

το 94% το λεει το battery health test της tesla.

το αλλο (teslamate)  μετράει σχεδον απο day one καθε φορτιση μου. ειναι συνδεμένο με το Api της τεσλα κ κανει καταγραφή τα παντα.

οσον αφορα τη μπαταρια το μαξ που επιασε ήταν 78,4 kwh τοτε. το buffer ειναι εκτός. 

πιανει τις τελευτες 10 μετρήσεις βγάζει μεσο ορο κ αφαιρεί απο το αρχικο 78,4 ωστε να βγει ένα estimated value 

 

15 minutes ago, manolis940 said:

Δεν νομίζω να κάνει λάθη και ειδικά με τόσο μεγάλες αποκλείσεις διότι αν ξεφορτιστεί η μπαταρία από ένα σημείο και μετά το BMS θα σταματήσει να παίρνει ρεύμα και δεν θα φορτίζει η μπαταρία.

εγώ ειμαι καχύποπτος πολυ με αυτα κ θεωρω οτι δινουν εσφαλμένα στατιστικά ολες οι εταιρίες οσον αφορά το degratation.

επισης πιστευω οτι  το bms δε σταματάει να παιρνει ρευμα τοσο ευκολα ακόμα κ το buffer να φας θέλει ελάχιστο

θυμάμαι σε ενα update του τεσλα (εχει παρει 84 μεχρι τωρα) εδειχνε αυτονομια που αποκλειτε να ισχυε κ μετα απο κανα 2 μερες ηρθε αλλο update κ έστρωσε . ποιος μας λεει οτι δεν πειραζονται κ τα νουμερα της μπαταρίας

επισης.. ειναι χημεια.. πως γίνεται μια μπαταρία 2 ετη μετα να ειναι στο 100% health?  με απλη λογικη το παω εδω. και να μην την χρησιμοποιείς τη μπαταρια κλειστο σε γκαραζ να μη το βλεπει φως του ηλιου πρεπει να χασει ποσοστό στη πρωτη φορτηση αρα γιατι να πιστευω το καθε obd που διαβαζει οτι του δινει το αμαξι?

Επεξ/σία από sndev
  • Απαντ. 6,3k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
33 λεπτά πριν, manolis940 είπε

Γιατί υπάρχει περίπτωση έτσι να βγάλεις καλύτερο συμπέρασμα από αυτό που σου δίνει το OBD με τον παραπάνω τρόπο; Πρέπει να έχεις 100% ίδιες συνθήκες από θερμοκρασίες, πιέσεις ελαστικών, ίδιο τρόπο οδήγησης και πάλι δεν θα καταφέρεις κάτι τέτοιο. 

Το πάς 100% για να γίνει calibration.

Οδηγείς όπου/όπως θές μέχρι να φτάσεις όσο πιο κοντά στο 0% γίνεται. Ιδανικά σε 1 βόλτα χωρίς να σβήσει το αμάξι.

Check 1: Βλέπεις τις kwh που κατανάλωσε το αμάξι για να φτάσει στο ~0%

Φορτίζεις στο 100%

Check 2: Βλέπεις τις kwh που τράβηξε η μπαταρία.

Αναγκαστικά το ξαναπάς βόλτα για να μήν μείνει στο 100% 🤪

Όλα αυτά σε AC και μετά το 95% με χαμηλά Ampere για να προλαβαίνει να ισοσταθμίζει όλα τα κελιά και να πάρει όσο περισσότερο μπορεί.

 

Αλλά αυτά είναι τρέλα! Δεν έχω σκοπό να τα κάνω εκτός αν υποπτευτώ κάποιο πρόβλημα με την μπαταρία και θέλω να αποδείξω κάτι!

Επεξ/σία από teodor_ch
Δημοσ.
2 ώρες πριν, sndev είπε

το 94% το λεει το battery health test της tesla.

το αλλο (teslamate)  μετράει σχεδον απο day one καθε φορτιση μου. ειναι συνδεμένο με το Api της τεσλα κ κανει καταγραφή τα παντα.

οσον αφορα τη μπαταρια το μαξ που επιασε ήταν 78,4 kwh τοτε. το buffer ειναι εκτός. 

πιανει τις τελευτες 10 μετρήσεις βγάζει μεσο ορο κ αφαιρεί απο το αρχικο 78,4 ωστε να βγει ένα estimated value 

 

εγώ ειμαι καχύποπτος πολυ με αυτα κ θεωρω οτι δινουν εσφαλμένα στατιστικά ολες οι εταιρίες οσον αφορά το degratation.

επισης πιστευω οτι  το bms δε σταματάει να παιρνει ρευμα τοσο ευκολα ακόμα κ το buffer να φας θέλει ελάχιστο

θυμάμαι σε ενα update του τεσλα (εχει παρει 84 μεχρι τωρα) εδειχνε αυτονομια που αποκλειτε να ισχυε κ μετα απο κανα 2 μερες ηρθε αλλο update κ έστρωσε . ποιος μας λεει οτι δεν πειραζονται κ τα νουμερα της μπαταρίας

επισης.. ειναι χημεια.. πως γίνεται μια μπαταρία 2 ετη μετα να ειναι στο 100% health?  με απλη λογικη το παω εδω. και να μην την χρησιμοποιείς τη μπαταρια κλειστο σε γκαραζ να μη το βλεπει φως του ηλιου πρεπει να χασει ποσοστό στη πρωτη φορτηση αρα γιατι να πιστευω το καθε obd που διαβαζει οτι του δινει το αμαξι?

Έτσι όπως μου το περιγράφεις δεν ακούγεται και πολύ ασφαλής μέθοδος για να βγάλεις συμπέρασμα για το degration της μπαταρίας. LFP δεν έχει το αμάξι σου αν δεν κάνω λάθος; Λόγο του ότι το SOC της είναι απ' το 0 στο 100 έχει πολύ χαμηλή διαφορά τάσης νομίζω είναι κάτι της τάξης των 0,7Volt είναι δύσκολο ακόμα για για το BNC να διακρίνει το πραγματικό SOC της μπαταρίας γι αυτό και οι LFP χρειάζονται καλιμπράζμα ανά καιρούς για να δείχνουν το πραγματικό τους ποσοστό. Έχοντας αυτό υπόψιν η μέθοδος που περιγράφεις δεν είναι τόσο ορθή διότι εσύ τώρα μπορεί να βλέπεις στο αμάξι σου 100% αλλά στην πραγματικότητα να είναι 97%. 

Αυτό βέβαια μπορεί να επηρεαστεί και από άλλες συνθήκες όπως για παράδειγμα η θερμοκρασία. Έτσι ο λόγος που δεν πήρε μέσα όσες KWh περίμενες να είναι ο παραπάνω και όχι το degration της απαραίτητα ή ένα συνδυασμός αυτών των δύο. 

Κανένας δεν μπορεί να σου πει τι παίζει πίσω από ένα κλειστό λογισμικό αλλά εναλλακτική θα ήταν να μετρήσεις τις αντιστάσεις των κελιών της μπαταρίας ή να αφαιρέσεις την μπαταρία (τους πόλους τουλάχιστον ) να την φορτίσεις εξωτερικά να την φορτίσεις στο 100% να την συνδέσεις κάπου ώστε να υπάρχει μία σταθερή κατανάλωση ( πχ ένα άλλο ηλεκτρικό μοτέρ με συγκεκριμένες σταθερές στροφές ) και όσο πιο σταθερή θερμοκρασία γίνεται για να βγάλεις ένα ασφαλές συμπέρασμα. 

 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 hour ago, manolis940 said:

Έτσι όπως μου το περιγράφεις δεν ακούγεται και πολύ ασφαλής μέθοδος για να βγάλεις συμπέρασμα για το degration της μπαταρίας. LFP δεν έχει το αμάξι σου αν δεν κάνω λάθος; Λόγο του ότι το SOC της είναι απ' το 0 στο 100 έχει πολύ χαμηλή διαφορά τάσης νομίζω είναι κάτι της τάξης των 0,7Volt είναι δύσκολο ακόμα για για το BNC να διακρίνει το πραγματικό SOC της μπαταρίας γι αυτό και οι LFP χρειάζονται καλιμπράζμα ανά καιρούς για να δείχνουν το πραγματικό τους ποσοστό. Έχοντας αυτό υπόψιν η μέθοδος που περιγράφεις δεν είναι τόσο ορθή διότι εσύ τώρα μπορεί να βλέπεις στο αμάξι σου 100% αλλά στην πραγματικότητα να είναι 97%. 

Αυτό βέβαια μπορεί να επηρεαστεί και από άλλες συνθήκες όπως για παράδειγμα η θερμοκρασία. Έτσι ο λόγος που δεν πήρε μέσα όσες KWh περίμενες να είναι ο παραπάνω και όχι το degration της απαραίτητα ή ένα συνδυασμός αυτών των δύο. 

Κανένας δεν μπορεί να σου πει τι παίζει πίσω από ένα κλειστό λογισμικό αλλά εναλλακτική θα ήταν να μετρήσεις τις αντιστάσεις των κελιών της μπαταρίας ή να αφαιρέσεις την μπαταρία (τους πόλους τουλάχιστον ) να την φορτίσεις εξωτερικά να την φορτίσεις στο 100% να την συνδέσεις κάπου ώστε να υπάρχει μία σταθερή κατανάλωση ( πχ ένα άλλο ηλεκτρικό μοτέρ με συγκεκριμένες σταθερές στροφές ) και όσο πιο σταθερή θερμοκρασία γίνεται για να βγάλεις ένα ασφαλές συμπέρασμα. 

 

NMC ειναι οχι Lfp 

αν κ εσυ γραφεις για Lfp θα το αναλύσω 

πίστεψε με εχεi αρκετα  καλή ακρίβεια. Σου ειπα καταγράφονται τα πάντα. Αν απο 60 σε 80% επερνε 10Kwh στην αρχη παιρνει τωρα 9.2 kwh ( ειναι τυχαια νουμερα για να σου δειξω οτι δε κοιταω  απλα οτι μου σερβιρει αποτελεσμα) εχοντας αφαιρεσει κ την απωλεια απο τη θερμότητα (ναι υπολογιζει κ αυτή) κ μετα αυτα επιβεβαιώνεται κ από μετρητή στο πίνακα.

ναι παιζει ρολο κ η θερμοκρασια αλλα στην θερμικη απώλεια προς τη μπαταρια ( μπορω να στο αναλυσω περεταίρω αλλα δεν εχει νοημα γτ θα καταλέξουμε στο περιπου το ιδιο συμπερασμα το οποιο ομως παλι δε παιζει ρολο σαν ανάλυση  γτ εχω ασφαλέστατο συμπερασμα για το δικο μου οχημα οπως θα καταλαβεις λογο σταθεροποιησης του degratation.

 

δες το γραφιμα. εχω τη τύχη εμένα να εχει σταθεροποιηθεί το degratation - κλίνω 4 ετη σε 3 μηνες.

19/09/24  μεχρι σημερα σεπ25 περασε κρυο βροχη κ ζεστη κ ειναι σταθερο το νουμερο του degradation , οποτε ναι στο θεμα  συμπεράσματος το αν εχει αλλη θερμοκρασια δεν παιζει κανενα απολυτος ρολο στους μεσους ορους... 

επιπλέον στη μεθοδο αυτη ειναι η πιο λογικη καθως οπως ανέφερα  βγαζει μεσο ορο στις τελευταίες 10 φορτίσεις κ το αφαιρεί μετα απο το μάξιμουμ. Γιατί ναι οντος μπορεί προχθές να φορτησε με 30 βαθμούς εξωτερική κ σημερα με 5 βαθμούς εξωτερικη. αλλα ελα ομως που εγω τα εχω σε βαθος 4ετιας οποτε δε μπορει να βγει λαθος συμπερασμα 

κ στο φινάλε σε τοσα στατιστικα δε παίζει κ μεγαλο ρολο αν ειναι 8 η 7,5% η 8,5%. λες απλα ειμαι 8% και σιγουρα δε θα νε 5% να πεφτει τόσο εξω

 

image.png.99f818abd9f93e9bc219b75a6742ecc2.png

Επεξ/σία από sndev
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
25 minutes ago, haHa said:

Η βουτια απο τα 25.000χλμ στα 26.000χλμ πως εξηγείται; 

δεν εξηγείτε, εγω τουλαχιστον δε ξερω να το εξηγήσω

ειχα φαει φρικη να σου πω εκείνη τη περιοδο κ μετα λεω δε γαμιεται.. 8 χρονια εγγυηση ειναι καλυτερα να χαλασει τωρα.

καμια αλλαγη δεν ειχα κανει κιολας ιδια δρομολογια ιδια φορτιση σε ac σπιτι ιδιο μοτιβο 40-60 % στα 11Ampere

ε μετα απο αυτο σταθεροποιηθηκε 

 

γιαυτο λεω .. ουτε χιλιόμετρα μετρανε ουτε τροπος φορτισης τελικα. που οκ αν δεχτω οτι μετρανε ειναι μολις ενα 0.5-1% επιπτωση.. ο χρονος ειναι που παιζει το συμαντικο ρολο στα υλικα της μπαταριας. δε γινεται οτι στατιστικα εχω απο τεσλα ( κ εχω αρκετα κ διαφορετικα με το μονο κοινο αγορασμενα ολα απο αρχες 2021 μεχρι αρχες 22 ) να εχουν παρομοιο degratation. σε επομενη φαση να ζηταω νουμερα απο γνωστους μου με id3 του 21 κ22 κ να ειναι κ αυτοι κοντα στο 8 % .. 

 

αν το δουμε ανα ετος ειναι ακομα πιο μαχαίρι στη κάρδια μιλαμε σχεδόν 2,5Kwh 10/11/23 - 11/24

 

image.png.eebe2088b03b3f22fad0a23c5526dbc0.png

Επεξ/σία από sndev
Δημοσ.

Μην ασχολείστε με  SOC & SOH, αυτοί που αλλάζουν οχήματα στην 5ετία θα πάρουν οχημα καλύτερης τεχνολογίας με την χημεία της εποχής και αυτοί που κρατάνε τα αυτοκίνητα παραπάνω απο 10ετία, θα αλλάξουν τα κελιά με 4πλάσια χωρητικότητα και με το 1/4 της σημερινής τιμής.

Είμαστε πολύ στην αρχή, ακόμα δεν έχουμε δει σοβαρό degradation σε κελιά (με thermal management) που έχουν περάσει την 10ετία. πχ SMART Fortwo ED451 του 2013.

Για παράδειγμα Leaf του 2010 με 5κ γίνεται απο 24kWh σε 60kWh με κελιά νέας χημείας.

 

 

  • Like 2
Δημοσ.
25 λεπτά πριν, sndev είπε

ο χρονος ειναι που παιζει το συμαντικο ρολο στα υλικα της μπαταριας

ακριβως. οτι και να κανεις (εκτος αν μετακομισεις απο το ντουμπαι στον  βορειο καναδα) δεν μπορεις να προσεξεις η να χαλασεις την μπαταρια νωριτερα. μονο να ακολουθεις αυτο που πρεπει για το state of charge αναλογα αν εχεις nmc η lfp. Που και παλι αν παιζεις μονιμα 20-80 δεν χρειαζεται. 

Στα 8-10-12 χρονια καποιες θα αστοχησουν, ουτε αυτοι ξερουν ποιες και αν. Οι υπολοιπες καπου εκει θα αρχισουν να φθινουν μεχρι να σου πει το αμαξι αλλαξε τη, δεν ξεκιναω. 

Δημοσ.

Χώρια που σου μένει το παλιό πακέτο για να το βάλεις στο αυτόνομο σου ή για να το πουλήσεις !!!

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
30 minutes ago, engelo said:

Χώρια που σου μένει το παλιό πακέτο για να το βάλεις στο αυτόνομο σου ή για να το πουλήσεις !!!

Μπαταρια κατω απο 75 % για τετοια χρήση που λες εχω διαβασει ειναι επικίνδυνη για μπαμ μπουμ τζιζ κ γιαυτο κ τις αλλάζουν οταν πλησιάζουν αυτά τα νούμερα. Οποτε μαλλον , οχι

35 minutes ago, engelo said:

Μην ασχολείστε με  SOC & SOH, αυτοί που αλλάζουν οχήματα στην 5ετία θα πάρουν οχημα καλύτερης τεχνολογίας με την χημεία της εποχής και αυτοί που κρατάνε τα αυτοκίνητα παραπάνω απο 10ετία, θα αλλάξουν τα κελιά με 4πλάσια χωρητικότητα και με το 1/4 της σημερινής τιμής.

Είμαστε πολύ στην αρχή, ακόμα δεν έχουμε δει σοβαρό degradation σε κελιά (με thermal management) που έχουν περάσει την 10ετία. πχ SMART Fortwo ED451 του 2013.

Για παράδειγμα Leaf του 2010 με 5κ γίνεται απο 24kWh σε 60kWh με κελιά νέας χημείας.

 

 

δεν εξετάζω ουτε ψαχνω να βρω τι θα γινει σε 10 χρονια. Δε ξερω αν θα ζω καν αυριο που λεει ο λογος. καταγραφω την πραγματικοτητα με νουμερα ,  προσπαθώ δλδ. Για εμενα αυτη η καταγραφη ηταν κ ειναι χρήσιμη γτ πολυ απλα στο επομενο ηλεκτρικο μου θα πω ΜΕΓΑΛΗ μου σκασιλα η φορτιση σκασιλα μου το DC δεν ασχολουμε καν. ειναι καλο για ολους μας να καταλαβουμε το τροπο λειτουργιας ωστε να γινεται η ζωη μας πιο ευκολη. ακομα βλεπεις και μετρανε degratation με km ακομα υπαρχουν ανθρωποι που τους πιανει εμονη νε φορτιζουν στα 60% πολλοι ακομα με ηλεκτρικα φοβουντε το dc γτ κανενας δε τουε εχει εξηγησει οτι οι DC 60arides τι εχουμε ειναι ΧΑΔΙ στον ελεφαντα σε πρακτικο αποτελεσμα.

τεσπα ξεφυγα παλι κ παει αλλου η κουβεντα

Επεξ/σία από sndev
Δημοσ.
Στις 4/8/2025 στις 5:56 ΜΜ, basilis_k6 είπε

οχι ευχαριστω. 

ανεκαθεν ηταν προβλημα το μπερδεμα φρενο γκαζι και εχει γινει καθημερινοτητα με τα αυτοματα. τωρα θα εχουμε και αυτοματα με εξτρα ροπη. σορρυ δεν μου αρεσει, τι να κανουμε τωρα? οπως δεν μου αρεσει να φοβαμαι μηπως ο παππους ο φραγκατος με ανοια (πραγματικο περιστατικο) παρει βολτα την glc του και με περασει απο πανω. 

τροποι θα υπαρχουν να ελεγχθει αυτο το φαινομενο, ελπιζω συντομα τα ηλεκτρονικα να δωσουν λυση. 

εκτος των αλλων που εχει το υπεροχο κατ εμε Ionic 6, η Hyundai προσθετει συστημα για την αποφυγη αυτου του προβληματος. Λεει οτι υπαρχει και στο ινστερ αλλα δεν το εχω ακουσει ποτε. 

 

Δημοσ.
47 λεπτά πριν, basilis_k6 είπε

εκτος των αλλων που εχει το υπεροχο κατ εμε Ionic 6, η Hyundai προσθετει συστημα για την αποφυγη αυτου του προβληματος. Λεει οτι υπαρχει και στο ινστερ αλλα δεν το εχω ακουσει ποτε. 

 

Η hyundai έχει φοβερό σύστημα regen. 

1-pedal (το γνωστό) που όσο το αφήνεις τόσο περισσότερο φρενάρει και φορτίζει - μέχρι ένα σημείο βέβαια

3/2/1/0 Level που ορίζεις σταθερό φρενάρισμα-φόρτισμα

Auto (και έχει και αυτό δικά του levels!) που αλλάζει το πόσο φρενάρει-φορτίζει ανάλογα αν υπάρχει αμάξι μπροστά ή όχι. 

Σε όλα τα levels* όταν πατάς φρένο πρώτα προσθέτει φρενάρισμα-φόρτισμα (αν μπορεί) και μετά χρησιμοποιεί τα κλασσικά φρένα.

 

*Στο level 0 που είναι σαν να έχεις νεκρά, τις πρώτες φορές που πατάς φρένο χρησιμοποιεί μόνο τα κλασσικά φρένα για καθάρισμα στα τακάκια/δίσκους και μετά χρησιμοποιεί το φρενάρισμα-φόρτισμα.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...