Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
9 λεπτά πριν, manolis940 είπε

Έχουμε και λογικό είναι ένα πρόβλημα εμπιστοσύνης σε αυτό που δεν γνωρίζουμε. Πχ δες Hyundai. Εδώ όμως έχουμε και κάτι διαφορετικό. Έχουμε όλους τους κατασκευαστές σύσσωμους να αρνούνται να εξελιχθούν. Έχουμε ευρωπαίους κατασκευαστές που για να κατασκευάσουν ένα αμάξι δεν μπορούν να το κάνουν χωρίς εξαρτήματα από την Κίνα. Ταυτόχρονα έχουμε και ευρωπαίους κατασκευαστές που μετατρέπουν εργοστάσια για κατασκευή Leopard ενώ οι Κινέζοι φτιάχνουν καινούργια σε κινέζικο και ευρωπαϊκό έδαφος. 

Δεν μπορεί κανείς να προβλέψει το μέλλον με βεβαιότητα αλλά αυτή την στιγμή οι πιθανότητες δεν είναι υπέρ των Ευρωπαίων κατασκευαστών. 

Ισχύουν όλα αυτά.

Η καταναλωτική εμπιστοσύνη, πάντως, είναι ένας δείκτης μεγάλης βαρύτητας.

Είναι αυτός που σε κάνει να πηγαίνεις σε αυτόν που ξέρεις και να αγοράζεις ηλεκτρικό που είναι πιο πίσω τεχνολογικά από τον άγνωστο άλλον.

Η αξιοπιστία και η εξυπηρέτηση των αντιπροσωπειών των κινέζων, θέλουν κατ' ελάχιστον μια 10ετία για να αξιολογηθούν στο μυαλό του καταναλωτή.

Υπάρχει δρόμος μπροστά.

  • Απαντ. 6,4k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, QuantumWanderer είπε

Ισχύουν όλα αυτά.

Η καταναλωτική εμπιστοσύνη, πάντως, είναι ένας δείκτης μεγάλης βαρύτητας.

Είναι αυτός που σε κάνει να πηγαίνεις σε αυτόν που ξέρεις και να αγοράζεις ηλεκτρικό που είναι πιο πίσω τεχνολογικά από τον άγνωστο άλλον.

Η αξιοπιστία και η εξυπηρέτηση των αντιπροσωπειών των κινέζων, θέλουν κατ' ελάχιστον μια 10ετία για να αξιολογηθούν στο μυαλό του καταναλωτή.

Υπάρχει δρόμος μπροστά.

Tα Γιαπωνέζικα αυτοκίνητα στην Αμερική το 1960 ήταν ανέκδοτο τουλάχιστον μια τάξη μεγέθους πιο αστείο από ότι ήταν τα Κινέζικα αυτοκίνητα εδώ το 2015. 

Στους Γιαπωνέζους τους πήρε 25 χρονια για να περάσουν τους Αμερικανους στην παραγωγή και κάτι παραπάνω για να εδραιωθουν ως παγκόσμια 1η δύναμη. 

Τα πράγματα όμως τώρα δεν εξελίσσονται αναλογικά, εξελίσσονται εκθετικά. 

Οι Κινεζοι έχουν ήδη γίνει 1η δυναμη σε εξαγωγές σε πολύ λιγότερα χρόνια και ειναι έτη φωτός μπροστά αν υπολογίσεις το σύνολο με αυτά που παράγουν για τη δική τους αγορά που είναι η νο1 σε μέγεθος στον κόσμο με τεράστια διαφορά. (Ενώ ας πούμε η Γιαπωνέζικη αγορά ήταν πάντα ενα μικρό κλασματακι του παγκόσμιου συνόλου. Δηλαδή οι Γιαπωνέζοι δεν είχαν και δεν θα έχουν ποτέ από πίσω τους την γιγάντια υποστήριξη που έχουν οι Κινεζοι)(Χώρια τα αλλα προβαδισματα, σε πρώτες ύλες και σε μια ειρωνική αντιστροφή της ιστορίας, στην τεχνογνωσία!)

Αυτή η κατάσταση σημαίνει ότι οι Κινεζοι έχουν και θα έχουν το πλεονέκτημα των οικονομιών κλίμακος σε γιγάντιο μέγεθος, για να προσφέρουν αυτοκίνητα φορτωμένα με νέες τεχνολογίες σε πολύ χαμηλότερες τιμές και με ανανέωση των μοντέλων σε χρονο dt σε σχέση με το πως ανανεώνουν τα μοντέλα τους οι Δυτικοί. 

Αν δεν συμμαζεψουν τα μυαλά τους οι Ευρωπαίοι και οι Αμερικανοί, να τα "δώσουν όλα" προχωρώντας μπροστά στην τεχνολογία, μόνο οι δασμοί δεν θα τους σώσουν. (Αφού οι Κινεζοι ηδη φτιάχνουν εργοστάσια μέσα στην ΕΕ).  Το να κυνηγάνε το νομικό πλαίσιο για θερμικούς κινητήρες είναι για γέλια. 

 

Αυτή τη στιγμή ήδη εξισώνονται οι τιμές αρχικής αγοράς BEV και θερμικών και στη μεσαία κατηγορία, και το 2026 θα εξισωθούν και στα μικρά. Αν οι Κινέζοι έχουν να προσφέρουν φτηνά καλά BEV και οι Ευρωπαίοι παριστάνουν τον Γιάννη και τον Τζεφ τον Μπέζο, δεν θα τους σώσει καμμια παραδοσιακή εμπιστοσύνη. Πχ εγώ έχω  2 Tesla, αλλά τώρα  που έχει  ανάγκη η αδελφή της γυναίκας μου στην Αθήνα να αγοράσει κάτι φτηνό, την έστειλα να κοιτάξει το BYD Dolphin Surf και το Leapmotor T03. Από Ευρωπαίους, τι να κοιτάξει, δεν έχουν τίποτα. 

Επεξ/σία από sattack
  • Like 5
Δημοσ.

Ακριβώς αυτό κανένας δασμός δεν θα σώσει τις αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ ίσως να δώσει μια παράταση στην ίδια την ΕΕ γιατί οι κινέζοι ήδη έχουν έρθει εδώ και απ' ότι φαίνεται θα έρθουν περισσότερα εργοστάσια. 

https://www.arenaev.com/byd_plans_to_build_every_car_it_sells_in_europe_on_the_continent_by_2028-news-5111.php

Και η αλήθεια πως αν αποφύγουν κάθε δασμό της ΕΕ τότε θα μπορέσουν να ρίξουν πολύ το κόστος παραγωγής τους. Για το φορολογικό υπάρχουν αρκετά καλές χώρες έτσι ώστε να επενδύσουν εκεί. πχ Ρουμανία ή Πολωνία. 

 

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
13 ώρες πριν, QuantumWanderer είπε

Προσωπικά περιμένω να δω πώς θα κλείσουν το 2025 οι πωλήσεις ηλεκτρικών στην Ευρώπη και θα έχει πολύ ενδιαφέρον το 2026 που έρχονται πολλά νέα μοντέλα.

Ο ανταγωνισμός είναι μια δυναμική κατάσταση πάντα.

Η εκτίμηση ότι θα τούς πάρουν όλους μπάλα οι κινέζοι στην Ευρώπη, αυτή τη στιγμή δεν έχει επιβεβαιωθεί.

Τα παραπάνω νούμερα είναι ξεκάθαρα και στυγνά.

Οι ευρωπαίοι κατασκευαστές, αν και όντως πίσω τεχνολογικά σε ηλεκτρικά, έχουν εκτινάξει πωλήσεις παρά τη μη τεχνολογική υπεροχή. Αυτό είναι μια ωραία περίπτωση για το ποιά είναι τα καταναλωτικά κριτήρια.

Με 30% τεχνητως(λογω δασμων) αυξημενη τιμη των Κινεζικων, είναι λογικο να πεσουν οι πωλησεις τους και να αυξηθουν των Ευρωπαιων. 

Ομως, η αγορα της Ευρώπης παραμενει μικρη(το μελλον της αυτοκινησης δεν κρινεται απο τις πωλησεις στην Ευρώπη) και οι Κινεζοι θα συνεχισουν να εξελισσονται. Οι ευρωπαίοι πρέπει να τρεξουν για να μην μεινουν κι αλλο πισω στις εξελιξεις. 

23 ώρες πριν, basilis_k6 είπε

ποιος παιρνει λεφτα?

Εμμεσως, ως επι το πλειστον οι γερμανικες αυτοκινητοβιομηχανιες που πουλανε plugin hybrid χωρις εταιρικο φορο κλπ.

Αν δεν υπηρχαν αυτες οι φοροαπαλλαγες λογω ψευτικων εκπομπων ρυπων των plugin hybrid(αλλαζει απο του χρόνου ο τρόπος υπολογισμού και κοβονται αυτά), θα εκαναν αισθητα λιγοτερες πωλησεις τα plugin hybrid των 40.000€, αλλα αυτες οι πλαγιες επιδοτησεις ειναι ο μόνος τροπος για να ανταγωνιστουν Κινέζους, Κορεατες και Ιαπωνες που είναι καλυτεροι σε hybrid και ηλεκτρικα. 

Επεξ/σία από haHa
  • Like 3
Δημοσ.
Στις 13/9/2025 στις 12:00 ΠΜ, QuantumWanderer είπε

Για όσους συνεχίζουν τις αφηγήσεις ότι οι Ευρωπαίοι θα συνεχίσουν να πουλάνε θερμικά για να επιβιώσουν, επειδή έχουν και τέτοια στη γκάμα τους (αφού συνεχίζουν και ζητώνται από τους καταναλωτές στην Ευρώπη), ας ενημερωθούν ότι για το 2025 ήδη η VW πουλάει περισσότερα ηλεκτρικά με διαφορά από τη 2η Tesla.

Έχει ενδιαφέρον να δούμε και τους παρακάτω στη λίστα.

 

image.png.fa0f5dd70b5cd655ab1d7aef77ec6e2c.png

https://www.best-selling-cars.com/europe/2025-june-half-year-europe-car-sales-and-market-analysis/

Κι αν προσθέσεις μαζί VW-AUDI-Skoda-Cupra-Porsche που είναι ο ίδιος όμιλος, μιλάμε για 337341 αυτοκίνητα, τεράστια διαφορά από τη δεύτερη Tesla και την τρίτη Hyundai/Kia που επίσης είναι ίδιος όμιλος

  • Like 1
Δημοσ.
4 λεπτά πριν, malakudi είπε

Κι αν προσθέσεις μαζί VW-AUDI-Skoda-Cupra-Porsche που είναι ο ίδιος όμιλος, μιλάμε για 337341 αυτοκίνητα, τεράστια διαφορά από τη δεύτερη Tesla και την τρίτη Hyundai/Kia που επίσης είναι ίδιος όμιλος

Οι περισσότεροι είχαμε μείνει στα περσινά και προπέρσινα νούμερα που ήταν άλλη η εικόνα και ακούγαμε τις αφηγήσεις αυτές (ατεκμηρίωτες).

Είπα να το ψάξω και είναι απίστευτη η φετινή αλλαγή εικόνας και πραγματικά έχει ενδιαφέρον το υπόλοιπο 2025 και το 2026 που θα έχει πολλά νέα μοντέλα στον ανταγωνισμό.

Το VW group έχει ανέβει απίστευτα σε πωλήσεις ηλεκτρικών, και μού κάνει εντύπωση και η αυτόνομη αύξηση της Skoda.

Δημοσ.

Το skoda elroq, που στην ελληνική αγορά δεν τραβάει, πάει τρένο στην Ευρώπη.

Ιδιαίτερα οι εκδόσεις 60 και 85. Για τον μέσο έλληνα ευρωπαίο έχει ότι χρειάζεται το αμάξι. Μην λέμε ότι θέλουμε. Είμαι στο group στο facebook και έχει πολύ κίνηση στην ομάδα.

Στην Ελλάδα πάλι ο μέσος Έλληνας δεν θέλει να πάρει skoda, το θεωρεί υποτιμητικό, ιδιαίτερα στο brucket 35-40.

Είχε πλάκα τις προάλλες, που έδειξα το elroq στους γονείς μου, έτσι από περιέργια, λένε στην αρχή ωραίο κλπ και μετά όταν το κατάλαβαν: Καλά skoda θα πάρεις?

Αυτά 😀

  • Haha 1
Δημοσ.
1 λεπτό πριν, greg4 είπε

Το skoda elroq, που στην ελληνική αγορά δεν τραβάει, πάει τρένο στην Ευρώπη.

Ιδιαίτερα οι εκδόσεις 60 και 85. Για τον μέσο έλληνα ευρωπαίο έχει ότι χρειάζεται το αμάξι. Μην λέμε ότι θέλουμε. Είμαι στο group στο facebook και έχει πολύ κίνηση στην ομάδα.

Στην Ελλάδα πάλι ο μέσος Έλληνας δεν θέλει να πάρει skoda, το θεωρεί υποτιμητικό, ιδιαίτερα στο brucket 35-40.

Είχε πλάκα τις προάλλες, που έδειξα το elroq στους γονείς μου, έτσι από περιέργια, λένε στην αρχή ωραίο κλπ και μετά όταν το κατάλαβαν: Καλά skoda θα πάρεις?

Αυτά 😀

νομιζω ο μεσος ελληνας το εχει ξεπερασει αυτο. η σκοντα στην ελλαδα πηγαινε τραινο μεχρι τωρα. το ελροκ οπως και το επικ που ερχεται ειναι φοβερα οχηματα αλλα τα εισοδηματα της ελλαδας πλεον δεν τα αξιζουν και ειναι λογικο. ουτε εξω καταλαβαινω γιατι πουλαει τοσο βεβαια. ειναι και για αυτους πολυ ακριβο. 

  • Like 1
Δημοσ.

Πολλά δεν καταλαβαίνουμε είτε στη χώρα είτε ατομικά ο καθένας μας, αλλά οι πωλήσεις μιλούν από μόνες τους σε όλα τα προϊόντα στον πλανήτη, και ακριβώς έτσι και στην αυτοκίνηση.

Δημοσ.
10 λεπτά πριν, QuantumWanderer είπε

Πολλά δεν καταλαβαίνουμε είτε στη χώρα είτε ατομικά ο καθένας μας, αλλά οι πωλήσεις μιλούν από μόνες τους σε όλα τα προϊόντα στον πλανήτη, και ακριβώς έτσι και στην αυτοκίνηση.

οι πωλησεις δεν ειναι αντιστοιχες της ποιοτητας του προιοντος. αλλιως το μαρκετινγκ θα ηταν αγνωστη λεξη.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
39 λεπτά πριν, basilis_k6 είπε

οι πωλησεις δεν ειναι αντιστοιχες της ποιοτητας του προιοντος. αλλιως το μαρκετινγκ θα ηταν αγνωστη λεξη.

Ισχύει σε πολλά πράγματα στην εποχή μας, όντως.

Για να το κάνουμε, όμως, πιο συγκεκριμένο στη συζήτησή μας ... έχοντας οδηγήσει αρκετά ηλεκτρικά σε test-drive, καταλαβαίνω πλήρως τις καλές πωλήσεις του Elroq στην Ευρώπη, γιατί μιλάμε για ένα στιβαρό σασί (όπως μάς έχει συνηθίσει η σοβαρή Skoda, κι ας μην είναι premium) με εξαιρετική ποιότητα κύλισης, και γνωστούς χώρους Skoda με την ευρύτερη λειτουργικότητα, σε C-SUV αμάξωμα.

Για το μέσο οικογενειάρχη, όλες οι τεχνικές αναλύσεις περί LFP και άλλες τεχνολογικές υπεροχές, πάνε περίπατο, γιατί είτε δεν τις κατανοεί είτε δεν τον ενδιαφέρουν.

Όταν οδηγάς κινέζικο, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό, καταλαβαίνεις ότι δεν έχεις όλα τα παραπάνω, αν και έχεις τεχνολογική υπεροχή στις μπαταρίες. Αλλά σού αρέσει που βρίσκεσαι μέσα όταν το οδηγείς;

Προσθέτουμε και το ανεπτυγμένο δίκτυο υποστήριξης αυτού του γκρουπ, και κάπως δένει η ερμηνεία.

Πιστεύω ότι μια δεξαμενή τέτοιων παραμέτρων είναι καθοριστική στην επιλογή των καταναλωτών, και κάπως έτσι το VW group φέτος έχει εκτιναχτεί σε πωλήσεις. Και να σκεφτούμε ότι δεν έχουν φέρει B-SUV ηλεκτρικά, που εκεί θα παιχτεί δυνατή μάχη, στη ζώνη 25000 ευρώ συν πλην.

Δεν ξέρω τί θα γίνει σε 5-10-15 χρόνια, αλλά αυτή τη στιγμή δεν τα πάνε άσχημα για Ευρωπαίοι με έλλειψη τεχνολογικής υπεροχής.

Επεξ/σία από QuantumWanderer
  • Like 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...