basilis_k6 Δημοσ. Κυριακή στις 01:23 πμ Δημοσ. Κυριακή στις 01:23 πμ 49 λεπτά πριν, Zaknafein είπε Έχει αρκετές εξαιρέσεις δυστυχώς η BYD, με βασική το infotaintment που δίνει 4. Κοιτάζω προς BYD Dolphin Surf, γι'αυτό το ξέρω, αν πας στους όρους εγγύησης το αναφέρει. Όχι ότι θα λειτουργήσει ως αποτρεπτικός παράγοντας, απλά το αναφέρω ότι δεν είναι ακριβώς έτσι τα πράγματα. χωρις την οθονη δεν δουλευει τιποτα. προφανως και ειναι αποτρεπτικος.
QuantumWanderer Δημοσ. Κυριακή στις 10:58 πμ Μέλος Δημοσ. Κυριακή στις 10:58 πμ 9 ώρες πριν, basilis_k6 είπε χωρις την οθονη δεν δουλευει τιποτα. προφανως και ειναι αποτρεπτικος. Στα περισσότερα ηλεκτρικά, τί δεν μπορείς να κάνεις, π.χ. αν χάσεις την οθόνη;
Red_Bear Δημοσ. Κυριακή στις 11:54 πμ Δημοσ. Κυριακή στις 11:54 πμ 55 λεπτά πριν, QuantumWanderer είπε Στα περισσότερα ηλεκτρικά, τί δεν μπορείς να κάνεις, π.χ. αν χάσεις την οθόνη; Φαντάζομαι (γιατι δεν έχω ηλεκτρικό) ό,τι και στα θερμικά αν χάσεις το κλειδί.
QuantumWanderer Δημοσ. Κυριακή στις 11:56 πμ Μέλος Δημοσ. Κυριακή στις 11:56 πμ CATL Naxtra Αν προχωρήσει commercial με ανταγωνιστική τιμή και χωρίς τεχνικά προβλήματα, αυτή η τεχνολογία μπαταρίας, αναμένεται άλμα στην ηλεκτροκίνηση. https://carnewschina.com/2025/09/08/catls-naxtra-sodium-ion-passes-new-national-safety-standards-ready-for-mass-production/
majunior Δημοσ. Κυριακή στις 03:17 μμ Δημοσ. Κυριακή στις 03:17 μμ 3 ώρες πριν, QuantumWanderer είπε CATL Naxtra Αν προχωρήσει commercial με ανταγωνιστική τιμή και χωρίς τεχνικά προβλήματα, αυτή η τεχνολογία μπαταρίας, αναμένεται άλμα στην ηλεκτροκίνηση. https://carnewschina.com/2025/09/08/catls-naxtra-sodium-ion-passes-new-national-safety-standards-ready-for-mass-production/ Δεν έχουν το energy density των Li-based και δεν είναι ούτε φθηνότερες, οπότε όχι. Δεν υπάρχει κάποιος που να τις θέλει μαζικά ώστε να αρχίσουν να δουλεύουν τα economies of scale.
QuantumWanderer Δημοσ. Κυριακή στις 03:23 μμ Μέλος Δημοσ. Κυριακή στις 03:23 μμ (επεξεργασμένο) 6 λεπτά πριν, majunior είπε Δεν έχουν το energy density των Li-based και δεν είναι ούτε φθηνότερες, οπότε όχι. Δεν υπάρχει κάποιος που να τις θέλει μαζικά ώστε να αρχίσουν να δουλεύουν τα economies of scale. Διαβάζω ότι οι Naxtra έχουν energy density 175 Wh/Kg, όταν οι BYD Blade έχουν 150-160 Wh/Kg. Επεξ/σία Κυριακή στις 03:23 μμ από QuantumWanderer
majunior Δημοσ. Κυριακή στις 07:15 μμ Δημοσ. Κυριακή στις 07:15 μμ 3 ώρες πριν, QuantumWanderer είπε Διαβάζω ότι οι Naxtra έχουν energy density 175 Wh/Kg, όταν οι BYD Blade έχουν 150-160 Wh/Kg. Η short blade είναι 165. Η long blade είναι >200 Wh/kg.
QuantumWanderer Δημοσ. Κυριακή στις 08:24 μμ Μέλος Δημοσ. Κυριακή στις 08:24 μμ Όλα κρίνονται πάντα στο πεδίο. Αν οι Sodium σαν τη Naxtra, μπορούν να σε large-scale ανάπτυξη να αποδειχθούν πιο φθηνές, λόγω άπλετης πρώτης ύλης σε σχέση με το λίθιο, τότε μπορεί να εκτοξευτεί η ζήτησή τους πριν το καταλάβουμε. Θα δείξει μέσα στο 2026 μια πρώτη εικόνα τί θα γίνει, αφού η παραγωγή ξεκινάει το Δεκέμβριο.
koostas2001 Δημοσ. Κυριακή στις 10:03 μμ Δημοσ. Κυριακή στις 10:03 μμ 11 ώρες πριν, QuantumWanderer είπε Στα περισσότερα ηλεκτρικά, τί δεν μπορείς να κάνεις, π.χ. αν χάσεις την οθόνη; στα tesla τιποτα.. εκει ειναι τα παντα ουτε μπρος θα παιρνει 1 3
engelo Δημοσ. Κυριακή στις 11:01 μμ Δημοσ. Κυριακή στις 11:01 μμ 57 λεπτά πριν, koostas2001 είπε στα tesla τιποτα.. εκει ειναι τα παντα ουτε μπρος θα παιρνει 5
manolis940 Δημοσ. χθες στις 07:57 πμ Δημοσ. χθες στις 07:57 πμ Στις 5/10/2025 στις 12:33 ΠΜ, Zaknafein είπε Απλά να κάνουμε κ μια σύγκριση κόστους αντικατάστασης μπαταρίας σε σχέση με μοτέρ/κιβώτιο θερμικού + ότι στο θερμικό υπάρχει κ δυνατότητα τοποθέτησης μτχ, στα ηλεκτρικά δύσκολο, αφού τα περισσότερα βγαίνουν off λόγω ζημιάς στη μπαταρία μετά από τρακάρισμα. Και επειδή έζησα κ 4 χρόνια Νορβηγία, δεν είναι όλα τα EV το ίδιο. Τα Tesla έβγαζαν αρκετές χαζοβλάβες μεν, αλλά στο θέμα μοτέρ/μπαταρία ήταν εξαιρετικά, ενώ τα Leaf ήταν το ανάποδο - όχι ιδιαίτερα προβλήματα στα περιφερειακά κτλ, αλλά η μπαταρία έπεφτε αισθητά με τα χρόνια, είχε κ περιορισμένη αυτονομία εξ'αρχής, οπότε καλό είναι να μην γενικεύουμε. Έχει αρκετές εξαιρέσεις δυστυχώς η BYD, με βασική το infotaintment που δίνει 4. Κοιτάζω προς BYD Dolphin Surf, γι'αυτό το ξέρω, αν πας στους όρους εγγύησης το αναφέρει. Όχι ότι θα λειτουργήσει ως αποτρεπτικός παράγοντας, απλά το αναφέρω ότι δεν είναι ακριβώς έτσι τα πράγματα. Μπορείς αρχικά να πας και να δεις τα κινέζικα crash test ειδικά των νεότερων ηλεκτρικών των τελευταίων τριών ετών και θα συνειδητοποιήσεις ότι τους ρίχνουν στούκες μέχρι και με 80km και οι μπαταρίες λειτουργούν κανονικά μετά. Μάλιστα το τελικό τεστ είναι τύπου σάντουιτσ δηλαδή να χτυπήσεις μπροστά και να έρθει κάποιος με φόρα από πίσω και να σε χτυπήσει ξανά. Θέλω να καταλήξω ότι μεταχειρισμένες μπαταρίες βρίσκονται, το θέμα είναι αν αξίζει να πάρεις μία μεταχειρισμένη και όχι μία καινούργια. Πάμε τώρα και λίγο σε βλάβες θερμικών; Τουρμπίνες που η ζημιά ξεπερνάει τα 2000€; Τρόμπες πετραιλέου που φτάνει τα 5000€ σε ένα yaris( την έχω αλλάξει ); Κάθε 10 σελίδες τα ίδια λέμε. Και θα πάρουμε ως βάση το πρώτο ηλεκτρικό που κυκλοφόρισε στους δρόμους που μετά από 300000 χιλιόμετρα θέλει μια αλλαγή μπαταρίας που κοστίζει 5000€ και μάλιστα μπορεί να πάει και σε LFP και να αναβαθμίσει και την μπαταρία του; Πιάστε με ένα θερμικό τα 200000 χιλιόμετρα και ελάτε να μου πείτε ότι δεν βγάζει ζημιές στα μηχανικά μέρη. 2
newlynx Δημοσ. χθες στις 08:45 πμ Δημοσ. χθες στις 08:45 πμ 29 λεπτά πριν, manolis940 είπε Κάθε 10 σελίδες τα ίδια λέμε Έχεις τη διάθεση και τους απαντάς όταν οι ίδιοι, μόλις λάβουν απάντηση, θα σκεφτούν κάτι πιο ακραίο να αμφισβητήσουν. Σε αυτό το νήμα έχει διακινηθεί ότι πιο απίθανο σε δικαιολογία και άρνηση για την προοπτική της ηλεκτροκίνησης. Πολλές φορές με ειδήσεις από αυτοκινηστικές φυλλάδες που με λίγη σκέψη (και στοιχειώδη λογική) βλέπεις ότι γράφουν ανακρίβειες ή fake πληροφορίες. Αυτό που πονά την πλειοψηφία των Ελλήνων (μέσα και εγώ) είναι η αναλογία μισθού και κόστους νέου αυτοκινήτου, καθώς όλοι κρατούν το αυτοκίνητο για χρόνια και ανησυχούν τι θα κάνουν πχ στα 10-15. Αυτή είναι η πηγή της ανασφάλειας και των ερωτημάτων, αν ο μέσος πολίτης έβγαζε περισσότερα το χρόνο ούτε που θα ασχολιόταν με πτώση απόδοσης μπαταρίας, μεταπωλητική αξία και άλλα τέτοια. Δυστυχώς αυτή είναι η πικρή αλήθεια. 5
majunior Δημοσ. χθες στις 09:01 πμ Δημοσ. χθες στις 09:01 πμ 1 ώρα πριν, manolis940 είπε Μπορείς αρχικά να πας και να δεις τα κινέζικα crash test ειδικά των νεότερων ηλεκτρικών των τελευταίων τριών ετών και θα συνειδητοποιήσεις ότι τους ρίχνουν στούκες μέχρι και με 80km και οι μπαταρίες λειτουργούν κανονικά μετά. Μάλιστα το τελικό τεστ είναι τύπου σάντουιτσ δηλαδή να χτυπήσεις μπροστά και να έρθει κάποιος με φόρα από πίσω και να σε χτυπήσει ξανά. Θέλω να καταλήξω ότι μεταχειρισμένες μπαταρίες βρίσκονται, το θέμα είναι αν αξίζει να πάρεις μία μεταχειρισμένη και όχι μία καινούργια. Πάμε τώρα και λίγο σε βλάβες θερμικών; Τουρμπίνες που η ζημιά ξεπερνάει τα 2000€; Τρόμπες πετραιλέου που φτάνει τα 5000€ σε ένα yaris( την έχω αλλάξει ); Κάθε 10 σελίδες τα ίδια λέμε. Και θα πάρουμε ως βάση το πρώτο ηλεκτρικό που κυκλοφόρισε στους δρόμους που μετά από 300000 χιλιόμετρα θέλει μια αλλαγή μπαταρίας που κοστίζει 5000€ και μάλιστα μπορεί να πάει και σε LFP και να αναβαθμίσει και την μπαταρία του; Πιάστε με ένα θερμικό τα 200000 χιλιόμετρα και ελάτε να μου πείτε ότι δεν βγάζει ζημιές στα μηχανικά μέρη. Μερικοί ξεχνούν ότι και τα ηλεκτρικά είναι ακόμα αυτοκίνητα και έχουν σύστημα διεύθυνσης, ανάρτηση, ηλεκτρονικά διακοπτάκια κτλ. Σε ένα κόσμο χωρίς μαστρο-Μήτσους (αφού τα ηλεκτρικά δε έχουν μηχανικά μέρη να χαλάνε αρκετά συχνά για να ζήσουν όλοι αυτοί) τι ακριβώς πιστεύεις ότι θα σου πει το εξουσιοδοτημένο για μια αναμενόμενη βλάβη του ηλεκτρικού σου στα 200k χιλιόμετρα; Πχ. ball bearings ή κάτι σούπερ απλό όπως σιλενμπλόκ; Θα σου παραθέσω τις πιο πιθανές απαντήσεις που θα έπαιρνες σήμερα: -Δε φτιάχνεται, δεν υπάρχουν πλέον ανταλλακτικά -Φτιάχνεται με κόστος το 50% της αρχικής αξίας του αυτοκινήτου και αναμονή 2 μήνες Οπότε να μιλάς για οικονομία στα 200k χιλιόμετρα δεν έχει νόημα. Πες καλύτερα 100k όπου αυτού του είδους οι βλάβες δεν έχουν εκδηλωθεί ακόμα και εκεί όντως μετρά να μην έχεις συντήρηση στη μηχανή (φυσικά παραμένουν τα υπόλοιπα: αμορτισέρ, φρένα, σύστημα ψύξης κτλ) 1
manolis940 Δημοσ. χθες στις 09:56 πμ Δημοσ. χθες στις 09:56 πμ 44 λεπτά πριν, majunior είπε Μερικοί ξεχνούν ότι και τα ηλεκτρικά είναι ακόμα αυτοκίνητα και έχουν σύστημα διεύθυνσης, ανάρτηση, ηλεκτρονικά διακοπτάκια κτλ. Σε ένα κόσμο χωρίς μαστρο-Μήτσους (αφού τα ηλεκτρικά δε έχουν μηχανικά μέρη να χαλάνε αρκετά συχνά για να ζήσουν όλοι αυτοί) τι ακριβώς πιστεύεις ότι θα σου πει το εξουσιοδοτημένο για μια αναμενόμενη βλάβη του ηλεκτρικού σου στα 200k χιλιόμετρα; Πχ. ball bearings ή κάτι σούπερ απλό όπως σιλενμπλόκ; Θα σου παραθέσω τις πιο πιθανές απαντήσεις που θα έπαιρνες σήμερα: -Δε φτιάχνεται, δεν υπάρχουν πλέον ανταλλακτικά -Φτιάχνεται με κόστος το 50% της αρχικής αξίας του αυτοκινήτου και αναμονή 2 μήνες Οπότε να μιλάς για οικονομία στα 200k χιλιόμετρα δεν έχει νόημα. Πες καλύτερα 100k όπου αυτού του είδους οι βλάβες δεν έχουν εκδηλωθεί ακόμα και εκεί όντως μετρά να μην έχεις συντήρηση στη μηχανή (φυσικά παραμένουν τα υπόλοιπα: αμορτισέρ, φρένα, σύστημα ψύξης κτλ) Διόρθωσε με αν κάνω λάθος αλλά τα παραπάνω είναι για yaris του 2000. Όχι του 2012 που αναφέρομαι εγώ. Επίσης ποιος μου εγγυάται ότι τα παραπάνω θα μου βγάλουν άλλα 200000 χιλιόμετρα; Κανένας το πιο πιθανών είναι μετά τα 30000 να βγάλουν και εκείνα τα προβλήματα τους. Οι κινητήρες ειδικά είναι hit or miss. Μια μπαταρία από την άλλη η οποία δεν έχει ανοιχτεί και αυτό φυσικά φαίνεται γιατί κανένας δεν θα την κλείσει όπως το εργοστάσιο, κουμπώνεις ένα τέστερ πάνω και βλέπεις την υγεία της. Τώρα να πούμε για εκατοστή φορά ότι προφανώς τα ηλεκτρικά παθαίνουν βλάβες αλλά παθαίνουν σε ένα μικρό υποσύνολο τους τις ίδιες με τα θερμικά (αμορτισέρ, φρένα, κτλ το σύστημα ψύξης το αφαιρώ, δεν έχει καμία σχέση η ψύξη της μπαταρίας με ενός θερμικού κινητήρα και δεν καταπονείται με την καμία το ίδιο) και εκεί που διαφέρουν (μπαταρία, ηλεκτρικό μοτέρ κοκ) έχουν την διπλή και μεγαλύτερη εγγύηση απ' τα θερμικά.
filarhos Δημοσ. χθες στις 11:00 πμ Δημοσ. χθες στις 11:00 πμ 23 hours ago, QuantumWanderer said: Στα περισσότερα ηλεκτρικά, τί δεν μπορείς να κάνεις, π.χ. αν χάσεις την οθόνη; Στο ID.3 χάνεις αρκετές ρυθμίσεις, αλλά επειδή έχεις διακόπτη για εμπρός πίσω και η οθόνη με το ταχύμετρο δεν είναι συνδεδεμένη συνεχίζεις κανονικά ακόμα και με acc. Πριν τα τελευταία update, πάει πάνω από χρόνο που δεν έχει συμβεί ξανά, το είχα πάθει τρεις φορές να σβήσει το infotainment ξαφνικά. Μέχρι να επανέλθει έκανα κανονική χρήση του αυτοκινήτου. Δεν θυμάμαι αν λειτουργούσε ο κλιματισμός ή το ραδιόφωνο και δεν θυμάμαι να προσπαθώ να αλλάξω θερμοκρασία (έχει κουμπάκια που αυξομειώνεις θερμοκρασία) η σταθμό από το τιμόνι. Τελικά και τις τρείς φορές με πάτημα δέκα δευτερολέπτων έκανε επανεκίνηση και λειτουργούσε κανονικά και η κεντρική οθόνη στο λεπτό. Ίσως εδώ είναι το "καλό" που μοιράζεται ανταλλακτικά και ιδέες από τα θερμικά και δεν τα έκαναν όλα να τα χειρίζεσαι από την κεντρική οθόνη. Βέβαια είναι τόσο σπάνιο να καταρεύσει το λειτουργικό της tesla, που μάλλον πιο πιθανό είναι να σε ακινητοποιήσει ένα σκασμένο λάστιχο παρά το infotainment, έχετε δει στις 20άρες πόσο μικρό προφίλ έχει. Είναι, παρόλο που δεν τα πάω μια τα μηλαράκια, σαν να λέμε ότι κράσαρε το ios. 47 minutes ago, manolis940 said: Διόρθωσε με αν κάνω λάθος αλλά τα παραπάνω είναι για yaris του 2000. Όχι του 2012 που αναφέρομαι εγώ. Επίσης ποιος μου εγγυάται ότι τα παραπάνω θα μου βγάλουν άλλα 200000 χιλιόμετρα; Κανένας το πιο πιθανών είναι μετά τα 30000 να βγάλουν και εκείνα τα προβλήματα τους. Οι κινητήρες ειδικά είναι hit or miss. Μια μπαταρία από την άλλη η οποία δεν έχει ανοιχτεί και αυτό φυσικά φαίνεται γιατί κανένας δεν θα την κλείσει όπως το εργοστάσιο, κουμπώνεις ένα τέστερ πάνω και βλέπεις την υγεία της. Τώρα να πούμε για εκατοστή φορά ότι προφανώς τα ηλεκτρικά παθαίνουν βλάβες αλλά παθαίνουν σε ένα μικρό υποσύνολο τους τις ίδιες με τα θερμικά (αμορτισέρ, φρένα, κτλ το σύστημα ψύξης το αφαιρώ, δεν έχει καμία σχέση η ψύξη της μπαταρίας με ενός θερμικού κινητήρα και δεν καταπονείται με την καμία το ίδιο) και εκεί που διαφέρουν (μπαταρία, ηλεκτρικό μοτέρ κοκ) έχουν την διπλή και μεγαλύτερη εγγύηση απ' τα θερμικά. Επιβεβαιώνω, παραπλήσιες τιμές είχε και ο κινητήρας της FIAT 1.3d. Ευτυχώς πρόλαβα πριν την μεγάλη ζημιά μεταβαλλόμενης γεωμετρία τουρμπίνα και αντλία υψηλης και επισκευάστηκαν στα περίπου 150χιλχλμ. Στοίχισαν από ένα 500άρικο αλλιώς μεταχειρισμένα με κάποια εγγύηση πήγαινε σχεδόν τα διπλά. Αυτό γιατί κάθε 10.000χλμ ήμουν συνεργείο για αλλαγή λαδιών και έλεγχο. Κάπου είχα γράψει αναλυτικά, τώρα δεν το βρίσκω, ότι με αγορά το 2015 14χιλ€ είχα 7-8χιλ€ σε καύσιμα και 1500-1800€ σε προγραμματισμένη συντήρηση (λάδια φίλτρα κα) και λίγο πριν το πουλήσουμε άλλο 1,5χιλ€ σε μη προγραμματισμένη συντήρηση. Σύνολο 24-25χιλ€ στα 7 χρόνια (δεν βάζω λάστιχα και κοινά αναλώσιμα), έναντι αγορά 33χιλ€ πρόβλεψη 700€ σε "service" (πρακτικά 190€ έλεγχος και αλλαγή υγρών φρένων κάθε δύο χρόνια) και δωρεάν ρεύμα από τα φ/β. Αν παίρναμε το golf που κοιτούσαμε με 31 θα είχαμε 2500 επιπλέον κόστος τον χρόνο. Το ξαναγράφω: ξενερώνω που το επόμενο ταξίδι μου, μόνος μου, θα γίνει με το passat που κρατάω ακόμα κι όχι με το id.3. Δυστυχώς δεν αξίζει να το σκοτώσω με <100χιλχλμχ και να πάρω ένα μεταχειρισμένο μικρό για 2000χιλχλμ/χρόνο. 3
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα