basilis_k6 Δημοσ. πριν από 23 ώρες Δημοσ. πριν από 23 ώρες 3 ώρες πριν, newlynx είπε Αυτό που πονά την πλειοψηφία των Ελλήνων (μέσα και εγώ) είναι η αναλογία μισθού και κόστους νέου αυτοκινήτου, καθώς όλοι κρατούν το αυτοκίνητο για χρόνια και ανησυχούν τι θα κάνουν πχ στα 10-15. Αυτή είναι η πηγή της ανασφάλειας και των ερωτημάτων, αν ο μέσος πολίτης έβγαζε περισσότερα το χρόνο ούτε που θα ασχολιόταν με πτώση απόδοσης μπαταρίας, μεταπωλητική αξία και άλλα τέτοια. Δυστυχώς αυτή είναι η πικρή αλήθεια. 100% on point
Zaknafein Δημοσ. πριν από 20 ώρες Δημοσ. πριν από 20 ώρες 6 ώρες πριν, manolis940 είπε Μπορείς αρχικά να πας και να δεις τα κινέζικα crash test ειδικά των νεότερων ηλεκτρικών των τελευταίων τριών ετών και θα συνειδητοποιήσεις ότι τους ρίχνουν στούκες μέχρι και με 80km και οι μπαταρίες λειτουργούν κανονικά μετά. Μάλιστα το τελικό τεστ είναι τύπου σάντουιτσ δηλαδή να χτυπήσεις μπροστά και να έρθει κάποιος με φόρα από πίσω και να σε χτυπήσει ξανά. Θέλω να καταλήξω ότι μεταχειρισμένες μπαταρίες βρίσκονται, το θέμα είναι αν αξίζει να πάρεις μία μεταχειρισμένη και όχι μία καινούργια. Πάμε τώρα και λίγο σε βλάβες θερμικών; Τουρμπίνες που η ζημιά ξεπερνάει τα 2000€; Τρόμπες πετραιλέου που φτάνει τα 5000€ σε ένα yaris( την έχω αλλάξει ); Κάθε 10 σελίδες τα ίδια λέμε. Και θα πάρουμε ως βάση το πρώτο ηλεκτρικό που κυκλοφόρισε στους δρόμους που μετά από 300000 χιλιόμετρα θέλει μια αλλαγή μπαταρίας που κοστίζει 5000€ και μάλιστα μπορεί να πάει και σε LFP και να αναβαθμίσει και την μπαταρία του; Πιάστε με ένα θερμικό τα 200000 χιλιόμετρα και ελάτε να μου πείτε ότι δεν βγάζει ζημιές στα μηχανικά μέρη. Ενδιαφέρον αυτό με τα crash test, αντίστοιχο ευρωπαϊκό υπάρχει; 5000€ αντλία πετρελαίου σε Yaris; Το battery pack στο Leaf ήταν κάπου στα ~8-9K€ τότε που το συζήταγα με τον συνάδελφο που ήταν κάτοχος και μου έλεγε τα σχετικά, είσαι σίγουρος ότι 5000€ κοστίζει ένα καινούριο; Μήπως έχουν πέσει οι τιμές, γιατί η συζήτηση έγινε το 22; (Το οποίο προφανώς και είναι θετικό, αν είναι έτσι). Α και btw δεν είχε 300Κ το Leaf, κάπου στα ~160Κ ήταν αν θυμάμαι καλά. Είχαμε Yaris με 330Κ και 0 ζημιές μέχρι που βγήκε ολική γιατί πήρε το σασί από μλκ που χάζευε στο κινητό και έπεσε από πίσω, μπορώ να φέρω αυτό ως επιχείρημα γιατί ένα PSA με purecrap θα είναι το ίδιο αξιόπιστο; Και έχω θερμικά με τούρμπο (360Κ diesel, 180K βενζίνη) και δεν βγάλανε μεγάλες ζημιές, οπότε ναι τι, σημαίνει κάτι αυτό; Γιατί λοιπόν θεωρείς de facto ότι το κάθε ηλεκτρικό θα είναι το ίδιο; Επίσης υπάρχει διαφορά στο battery degradation λόγω καιρικών συνθηκών, εδώ με καύσωνες κτλ μπορεί να μην είναι το ίδιο με την Νορβηγία, δεν έχουμε τα δεδομένα ακόμα (αφού μέχρι πρόσφατα ελάχιστα ήταν τα ηλεκτρικά στην Ελλάδα), σε 5-10 χρόνια θα έχουμε καλύτερη εικόνα. Και όπως είπε και ο @newlynx , το θέμα είναι τι γίνεται όταν περάσουν τα 8-10 χρόνια. Δεν έχουμε όλοι την ευχέρεια (ή την επιθυμία) να αγοράζουμε καινούριο αυτοκίνητο κάθε 5 χρόνια ώστε να αδιαφορούμε για το τι γίνεται με το πέρας της εγγύησης. Και επειδή βλέπω κ κάποια προκατάληψη, να ξαναπώ ότι κοιτάζω για αγορά οικονομικού EV (κλίνω προς Dolphin Surf), λόγω ύπαρξης φ/β κτλ, γι'αυτό και συμμετέχω στη συζήτηση, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θεωρώ τα EV τέλεια και χωρίς θέματα ή "θεματάκια". 2
manolis940 Δημοσ. πριν από 19 ώρες Δημοσ. πριν από 19 ώρες 32 λεπτά πριν, Zaknafein είπε Ενδιαφέρον αυτό με τα crash test, αντίστοιχο ευρωπαϊκό υπάρχει; 5000€ αντλία πετρελαίου σε Yaris; Το battery pack στο Leaf ήταν κάπου στα ~8-9K€ τότε που το συζήταγα με τον συνάδελφο που ήταν κάτοχος και μου έλεγε τα σχετικά, είσαι σίγουρος ότι 5000€ κοστίζει ένα καινούριο; Μήπως έχουν πέσει οι τιμές, γιατί η συζήτηση έγινε το 22; (Το οποίο προφανώς και είναι θετικό, αν είναι έτσι). Α και btw δεν είχε 300Κ το Leaf, κάπου στα ~160Κ ήταν αν θυμάμαι καλά. Είχαμε Yaris με 330Κ και 0 ζημιές μέχρι που βγήκε ολική γιατί πήρε το σασί από μλκ που χάζευε στο κινητό και έπεσε από πίσω, μπορώ να φέρω αυτό ως επιχείρημα γιατί ένα PSA με purecrap θα είναι το ίδιο αξιόπιστο; Και έχω θερμικά με τούρμπο (360Κ diesel, 180K βενζίνη) και δεν βγάλανε μεγάλες ζημιές, οπότε ναι τι, σημαίνει κάτι αυτό; Γιατί λοιπόν θεωρείς de facto ότι το κάθε ηλεκτρικό θα είναι το ίδιο; Επίσης υπάρχει διαφορά στο battery degradation λόγω καιρικών συνθηκών, εδώ με καύσωνες κτλ μπορεί να μην είναι το ίδιο με την Νορβηγία, δεν έχουμε τα δεδομένα ακόμα (αφού μέχρι πρόσφατα ελάχιστα ήταν τα ηλεκτρικά στην Ελλάδα), σε 5-10 χρόνια θα έχουμε καλύτερη εικόνα. Και όπως είπε και ο @newlynx , το θέμα είναι τι γίνεται όταν περάσουν τα 8-10 χρόνια. Δεν έχουμε όλοι την ευχέρεια (ή την επιθυμία) να αγοράζουμε καινούριο αυτοκίνητο κάθε 5 χρόνια ώστε να αδιαφορούμε για το τι γίνεται με το πέρας της εγγύησης. Και επειδή βλέπω κ κάποια προκατάληψη, να ξαναπώ ότι κοιτάζω για αγορά οικονομικού EV (κλίνω προς Dolphin Surf), λόγω ύπαρξης φ/β κτλ, γι'αυτό και συμμετέχω στη συζήτηση, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θεωρώ τα EV τέλεια και χωρίς θέματα ή "θεματάκια". Στην αντιπροσωπεία τόσο την χρεώνουν. Οι τιμές της μπαταρίας έχουν πέσει επίσης και σε καμία περίπτωση σήμερα δεν θα έβαζες την γνήσια του leaf όταν υπάρχει μια αντίστοιχη lfp με διπλή χωρητικότητα στην αγορά. Το δικό μας yaris πάντως στην οικογένεια δεν είχε την τύχη. Ακόμα κινείται αλλά το DPF του παρέδωσε πνεύμα παρόλο που κινείται εκτός πόλης στα 10 χρόνια και 240000 χιλιόμετρα. Σκεφτόμαστε και να το δώσουμε μην ξαναπέσει στα χέρια μας. Δεν θυμάμαι ακριβώς την τιμή αν θες να ρωτήσω αλλά είχα κάνει ένα υπολογισμό και ήταν τέτοιο το κόστος που αν το συμπεριλάμβανες στα έξοδα δεν θα είχε διαφορά απ' το να αγοράσεις ένα βενζίνης που έχει και φθηνότερα service. Του 2012 βέβαια είχε το κακό ότι δεν έδειχνε το πότε κάνει αναγέννηση και είναι πιθανό να είχε σβήσει αρκετές φορές την ώρα που έκανε. Τουρπίνα επίσης έχει αλλαχθεί όπως είπα πιο πάνω επίσης. Μπορώ να σου πω αντίθετα ότι το Fiesta μου για παράδειγμα έχει βγάλει τώρα βλάβες στα 300Κ km όταν άλλοι που το είχαν ούτε με 100Κ όταν το είδαν ότι το αγόρασα μου έλεγαν ότι θα είμαι συνέχεια στους μηχανικούς όπως εκείνοι. Δεν θεωρώ ότι κάθε ηλεκτρικό ότι θα είναι το ίδιο. Ξαναλέω για 101 φορά ότι έχει λιγότερα μηχανικά μέρη και δίνει μεγάλη εγγύηση στα μέρη που διαφέρει από ένα θερμικό. Η απλότητα αυτή και τα λιγότερα μέρη χωρίς θερμικές καταπονήσεις και τριβές το κάνουν πιο αξιόπιστο. Τώρα για τα 10 χρόνια, τι έχει πάθει η συντριπτική πλειοψηφία που αγόρασε ένα Tesla το 2015 me 2017; Στα 10 χρόνια εγώ για παράδειγμα με τα χιλιόμετρα που κάνω θα έχω εξοικονομήσει γύρω στα 30000€ σε σχέση με το να τα έκανα με το θερμικό που έχω ήδη (το Fiesta που ανέφερα). Και ένα καινούργιο και ασφαλέστερο θα μπορώ να αγοράσω με αυτά τα χρήματα χωρίς καν να πουλήσω το Dolphin. Αν βάλω ΦΒ που το σκέφτομαι σοβαρά θα ξεπεράσουν τα 40000€ αλλά μην το βάλω καν στην εξίσωση γιατί απλώς εδώ θέλω να πω ότι αν θες να πάρεις αυτή την στιγμή νέο αμάξι και ειδικά αν έχεις δική σου θέση στάθμευσης δεν υπάρχει λόγος να πας σε θερμικό με τις τιμές που κυκλοφορούν σήμερα εκεί έξω. Τέλειο δεν είναι τίποτα. Απλώς λέμε εμείς οι "προκατειλημμένοι" ότι είναι καλύτερο. 4
teodor_ch Δημοσ. πριν από 19 ώρες Δημοσ. πριν από 19 ώρες Έλειπα μερικές μέρες στη γειτονική Τουρκία σε ταξιδάκι* οδικός. Ξεκίνησα να διαβάζω αλλά τελικά προσπέρασα τις τελευταίες 15 σελίδες γιατί πάλι γράφονταν οι κλασσικές μπούρδες. Μπήκα για να γράψω ότι έβρισκα φορτιστές ΠΑΝΤΟΥ. Δε μιλάω για τους δρόμους μόνο. Κατεβαίνω σε υπόγειο πάρκινγκ ξενοδοχείου και τσούπ φοριστής CCS2!!! Μπαίνουμε σε άλλο ξενοδοχείο πανάρχαιο και τσούπ πάλι φορτιστής CCS2. ΠΑΝΤΟΥ! (δε ξέρω αν ήταν DC ή AC. Ήταν μπαούλα οπότε λογικά μιλάμε για DC μέσα σε ξενοδοχεία...) *ταξιδάκι με V2 950 κυβικά και τον έναν κύλινδρο <10εκ. απο τα @@ μου Κάναμε μέχρι 800χλμ/μέρα (7-8ωρα) στα όρια ταχύτητας (με την ταχύτητα του GPS) και κάπου κάπου τρώγαμε και το 10% ανοχής. Πέρασα τα σύνορα με €0.50 πρόστιμο 😅Κάμερες παντού. Τουλάχιστον 2 φορές/μέρα μας σταματούσαν για έλεγχο η αστυνομία. Ελλάδα έχω >>200.000χλμ σε μηχανές και ~300.000χλμ σε αμάξια και με έχουν σταματήσει σε <5 μπλόκα στη ζωή μου. 2 1
Zaknafein Δημοσ. πριν από 18 ώρες Δημοσ. πριν από 18 ώρες 34 λεπτά πριν, manolis940 είπε Τέλειο δεν είναι τίποτα. Απλώς λέμε εμείς οι "προκατειλημμένοι" ότι είναι καλύτερο. Ναι, απλά η προκατάληψη σου διαστρεβλώνει λίγο τα δεδομένα. Δεν είναι τυπικό σενάριο τα 5Κ για αντλία και 2Κ για turbo. Φουσκώνεις τα έξοδα των θερμικών και μηδενίζεις τα έξοδα των ηλεκτρικών και έτσι φτάνεις στα 30Κ όφελος στη 10ετια, ενώ το πραγματικό μπορεί να είναι το μισό ή και καθόλου αν χρειαστείς αλλαγή μπαταρίας εκτός εγγύησης. Αν η διαφορά ανά 100 χλμ είναι ~5-6€ υπέρ του ηλεκτρικού, στη 10ετία / 200Κ που είναι πάνω από τον μέσο όρο στην Ελλαδά (νομίζω ο μ.ο είναι κάπου στα 12-15Κ/χρόνο) το όφελος είναι κάπου στα ~12000€. Γι'αυτό γίνεται και η συζήτηση περί αξιοπιστίας μπαταριών κτλ, γιατί αν χρειαστεί αλλαγή (με τα τωρινά δεδομένα πάντα), το όποιο όφελος εξανεμίζεται. Αν ήταν de facto 30Κ όφελος στη 10ετία, θα είχαμε όλοι ηλεκτρικά ήδη (όσοι μπορούν να φορτίσουν προφανώς). Το ότι δεν συμβαίνει αυτό, σημαίνει ότι υπάρχει κάποιο ρίσκο και αυτό το σταθμίζει ο καθένας αναλόγως των προσωπικών του συνθηκών κτλ. 1
filarhos Δημοσ. πριν από 18 ώρες Δημοσ. πριν από 18 ώρες 10 minutes ago, Zaknafein said: Ναι, απλά η προκατάληψη σου διαστρεβλώνει λίγο τα δεδομένα. Δεν είναι τυπικό σενάριο τα 5Κ για αντλία και 2Κ για turbo. Φουσκώνεις τα έξοδα των θερμικών και μηδενίζεις τα έξοδα των ηλεκτρικών και έτσι φτάνεις στα 30Κ όφελος στη 10ετια, ενώ το πραγματικό μπορεί να είναι το μισό ή και καθόλου αν χρειαστείς αλλαγή μπαταρίας εκτός εγγύησης. Αν η διαφορά ανά 100 χλμ είναι ~5-6€ υπέρ του ηλεκτρικού, στη 10ετία / 200Κ που είναι πάνω από τον μέσο όρο στην Ελλαδά (νομίζω ο μ.ο είναι κάπου στα 12-15Κ/χρόνο) το όφελος είναι κάπου στα ~12000€. Γι'αυτό γίνεται και η συζήτηση περί αξιοπιστίας μπαταριών κτλ, γιατί αν χρειαστεί αλλαγή (με τα τωρινά δεδομένα πάντα), το όποιο όφελος εξανεμίζεται. Αν ήταν de facto 30Κ όφελος στη 10ετία, θα είχαμε όλοι ηλεκτρικά ήδη (όσοι μπορούν να φορτίσουν προφανώς). Το ότι δεν συμβαίνει αυτό, σημαίνει ότι υπάρχει κάποιο ρίσκο και αυτό το σταθμίζει ο καθένας αναλόγως των προσωπικών του συνθηκών κτλ. - μικρό πετρελαιοκίνητο καίει περίπου 4 με 5λ/100χλμ *1,6 δηλαδή περίπου 7€/100χλμ το οποίο πλέον δεν διατίθεται σε καινούρια αλλά το βάζω για reference λόγους και θα μείνω στα παρακάτω: - μικρό βενζινοκίνητο καίει περίπου 6 με 7λ/100χλμ *1,8 δηλαδή περίπου 11€/100χλμ - μεσαίο πετρελαιοκίνητο καίει περίπου 6 με 7λ/100χλμ *1,6 δηλαδή περίπου 10€/100χλμ μικρό ηλεκτρικό καίει εντός περίπου 12kwh * 0,2€/kwh δηλαδή περίπου 2,4€/100χλμ με οικιακή χρέωση: διαφορά 4-5€ από το μικρό πετρελαιοκίνητο δεν υπάρχει καινούριο πλέον διαφορά από μικρό βενζινοκίνητο και μεσαίο πετρελαιοκίνητο 7-8€. Αλλά αν έχεις φ/β είναι 10+€/100χλμ και τα 15χιλχλμ/χρόνο * 10 χρόνια είναι 15χιλ€. Θα επαναλάβω το παράδειγμά μου με μικρό πετρέλαιο όπου με την χρήση που κάνω γλιτώνω 1 με 1,5χιλ€/χρόνο σε καύσιμα και 2 με 2,5χιλ€/χρόνο σε σχέση με τον βενζινοκίνητο αντικαταστάτη . Επιπλέον στα 7 χρόνια που το είχα είχα πληρώσει περισσότερα από 8χιλ€ σε καύσιμα (ξεκίνησα με 0,60€/λίτρο και φτάσαμε τα 1,5€/λίτρο), περίπου 1000€ σε λάδια φίτρο λόγω κινητήρα και στα 150χιλχλμ είχα σχετικές επισκευές, λίγο πριν την ζημιά οπότε δεν χρειαζόταν αντικατάσταση που στοίχιζε τουλάχιστον τα διπλά σε ΟΕΜ, 1500€. Αυτή τη στιγμή, εντός εγγύησης βέβαια για άλλα έξι χρόνια, βρίσκω μεταχειρισμένη μπαταρία για το id.3 μου με λιγότερα από 5χιλ€ με εγγύηση απόδοσης 98%+ (δεν ξέρω αν έχει εγγύηση από VW) +1000 εργασία και καινούρια με εγγύηση ανακοινώνει η tesla με 15χιλ€. Θεωρώ ότι σε 6 χρόνια που θα είμαι εκτός εγγύησης ή θα υπάρχουν επισκευασμένες μπαταρίες ή θα επισκευάσω τα πεσμένα κελιά, με σίγουρα μικρότερο κόστος. 1
newlynx Δημοσ. πριν από 18 ώρες Δημοσ. πριν από 18 ώρες 2 ώρες πριν, Zaknafein είπε Και όπως είπε και ο @newlynx , το θέμα είναι τι γίνεται όταν περάσουν τα 8-10 χρόνια. Δεν έχουμε όλοι την ευχέρεια (ή την επιθυμία) να αγοράζουμε καινούριο αυτοκίνητο κάθε 5 χρόνια ώστε να αδιαφορούμε για το τι γίνεται με το πέρας της εγγύησης. Επειδή το κείμενό μου είχε δύο παραγράφους, δίνω μια διευκρίνιση. Η ανησυχία για την προοπτική της ηλεκτροκίνησης οφείλεται σχεδόν αποκλειστικά στο οικονομικό κομμάτι του μέσου Έλληνα πολίτη και όχι σε αποδεδειγμένα προβλήματα που συνεχώς αναμασώνται σε αυτό το νήμα. 4
sattack Δημοσ. πριν από 18 ώρες Δημοσ. πριν από 18 ώρες 2 λεπτά πριν, filarhos είπε Αυτή τη στιγμή, εντός εγγύησης βέβαια για άλλα έξι χρόνια, βρίσκω μεταχειρισμένη μπαταρία για το id.3 μου με λιγότερα από 5χιλ€ με εγγύηση απόδοσης 98%+ (δεν ξέρω αν έχει εγγύηση από VW) +1000 εργασία και καινούρια με εγγύηση ανακοινώνει η tesla με 15χιλ€. Θεωρώ ότι σε 6 χρόνια που θα είμαι εκτός εγγύησης ή θα υπάρχουν επισκευασμένες μπαταρίες ή θα επισκευάσω τα πεσμένα κελιά, με σίγουρα μικρότερο κόστος. Αυτά φυσικα ειναι μονο για να καθησυχάζουν τον κόσμο, καθώς σε ελάχιστους θα τύχει τέτοια βλάβη. Και το μόνο σίγουρο είναι ότι με την πάροδο του χρόνου οι μπαταρίες θα γινονται ολο και φθηνότερες και θα βγάζουν ανταλλακτικά packs σε ολο και φθηνότερες τιμές από διάφορες εταιρίες (κυριως κινεζικες...). Και επίσης φυσικά, θα "ανθίσει" η αγορά από ηλεκτρολογους που θα κανουν επισκευές. Αυτό είναι και καλό αλλά και θα πρέπει να έχουμε το νου μας για μπουμπούκια/άσχετους/απατεώνες... Πάντως σίγουρα είναι καλή εποχή για ηλεκτρολόγους και κακή εποχή για μηχανικούς MEK... 2
andreas-d Δημοσ. πριν από 18 ώρες Δημοσ. πριν από 18 ώρες 2 λεπτά πριν, sattack είπε Και επίσης φυσικά, θα "ανθίσει" η αγορά από ηλεκτρολογους που θα κανουν επισκευές. Αυ 3 λεπτά πριν, sattack είπε Πάντως σίγουρα είναι καλή εποχή για ηλεκτρολόγους και κακή εποχή για μηχανικούς MEK... Δηλαδή εκτός από όφελος στην τσέπη μας θα προσφέρουμε και ανάπτυξη.. Πως δεν το σκέφτηκε το κράτος..
Zaknafein Δημοσ. πριν από 16 ώρες Δημοσ. πριν από 16 ώρες 1 ώρα πριν, filarhos είπε Αλλά αν έχεις φ/β είναι 10+€/100χλμ και τα 15χιλχλμ/χρόνο * 10 χρόνια είναι 15χιλ€. Στα λόγια μου έρχεσαι... Εγώ είπα 12Κ-15Κ χωρίς φ/β, ο άλλος είπε 30Κ(?!) όφελος. Πολύ θετικό αυτό που λες για το id.3, ότι δηλαδή μπορείς με ~6Κ να έχεις almost new battery pack. Αναρωτιέμαι αν παίζει κάτι αντίστοιχο κ με τα παλαιότερα του group, τύπου e-Golf/e-tron PHEV που είναι εκτός εγγύησης πλέον, ίσως τα κάνει ενδιαφέρουσες περιπτώσεις για αγορά μτχ. @newlynx Δεν είναι αμιγώς ελληνικό το φαινόμενο. Πχ από ACEA, EU Year-to-Date: "Up until August 2025, battery-electric cars accounted for 15.8% of the EU market share, an increase from the low baseline of 12.6% in August 2024 YTD. Hybrid-electric car registrations continue to surge, capturing 34.7% of the market, remaining the preferred choice among EU consumers. Meanwhile, the combined market share of petrol and diesel cars fell to 37.5%, down from 47.6% over the same period in 2024." Υπάρχουν θέματα ακόμα να λυθούν για την ηλεκτροκίνηση, αλλιώς δεν θα ήταν το 85% των καινούριων με ΜΕΚ. Υποθέτω πέραν του προφανούς (βλ. κόστος) ότι η φόρτιση (και το κόστος αυτής εκτός σπιτιού) είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο και μετά έρχεται το range anxiety και μετά η επιφυλακτικότητα για τις μπαταρίες.
Red_Bear Δημοσ. πριν από 16 ώρες Δημοσ. πριν από 16 ώρες . Η Γερμανία δίνει παράταση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα! Απαλλαγή από τον φόρο έως το 2035 .
majunior Δημοσ. πριν από 16 ώρες Δημοσ. πριν από 16 ώρες 4 ώρες πριν, Zaknafein είπε Γιατί λοιπόν θεωρείς de facto ότι το κάθε ηλεκτρικό θα είναι το ίδιο; Επίσης υπάρχει διαφορά στο battery degradation λόγω καιρικών συνθηκών, εδώ με καύσωνες κτλ μπορεί να μην είναι το ίδιο με την Νορβηγία, δεν έχουμε τα δεδομένα ακόμα (αφού μέχρι πρόσφατα ελάχιστα ήταν τα ηλεκτρικά στην Ελλάδα), σε 5-10 χρόνια θα έχουμε καλύτερη εικόνα. Ξέρουμε, στον καύσωνα μάζεψαν τα ηλεκτρικά λεωφορεία γιατί δεν έβγαινε η απόσταση των δρομολογίων.
manolis940 Δημοσ. πριν από 16 ώρες Δημοσ. πριν από 16 ώρες 2 ώρες πριν, Zaknafein είπε Ναι, απλά η προκατάληψη σου διαστρεβλώνει λίγο τα δεδομένα. Δεν είναι τυπικό σενάριο τα 5Κ για αντλία και 2Κ για turbo. Φουσκώνεις τα έξοδα των θερμικών και μηδενίζεις τα έξοδα των ηλεκτρικών και έτσι φτάνεις στα 30Κ όφελος στη 10ετια, ενώ το πραγματικό μπορεί να είναι το μισό ή και καθόλου αν χρειαστείς αλλαγή μπαταρίας εκτός εγγύησης. Αν η διαφορά ανά 100 χλμ είναι ~5-6€ υπέρ του ηλεκτρικού, στη 10ετία / 200Κ που είναι πάνω από τον μέσο όρο στην Ελλαδά (νομίζω ο μ.ο είναι κάπου στα 12-15Κ/χρόνο) το όφελος είναι κάπου στα ~12000€. Γι'αυτό γίνεται και η συζήτηση περί αξιοπιστίας μπαταριών κτλ, γιατί αν χρειαστεί αλλαγή (με τα τωρινά δεδομένα πάντα), το όποιο όφελος εξανεμίζεται. Αν ήταν de facto 30Κ όφελος στη 10ετία, θα είχαμε όλοι ηλεκτρικά ήδη (όσοι μπορούν να φορτίσουν προφανώς). Το ότι δεν συμβαίνει αυτό, σημαίνει ότι υπάρχει κάποιο ρίσκο και αυτό το σταθμίζει ο καθένας αναλόγως των προσωπικών του συνθηκών κτλ. Στα 30Κ μέσα δεν έβαλα την μπαταρία. Θεωρείς όμως ότι αν χρειαστώ μπαταρία μετά τα 10 χρόνια αν δώσω 5000 με 10000€ δεν θα είμαι πάλι στο κέρδος από αυτά που έχω κερδίσει απ' τα καύσιμα; Δεν ξέρω πως βγάζεις μόνο 5ε με 6€. Δεν φορτίζω έξω, φορτίζω στο σπίτι. Όπως σου είπα έδινα 300€ και τώρα η μεγαλύτερη διαφορά που έχω δει σε λογαριασμό ηλεκτρικού ρεύματος είναι 80€, ενώ σε σχέση με πέρσι έχω δώσει περισσότερο βάρος και στην θέρμανση μέσω ρεύματος. Επίσης κάνω και περισσότερα χιλιόμετρα γιατί τώρα δεν το σκέφτομαι το κόστος απ' το καύσιμο. Κάποια στιγμή θα αγοράσω και μια πρίζα για να σου μιλήσω και με ακρίβεια στις κιλοβατώρες. Η κατανάλωση μου στο fiesta ήταν 5,4l/100km (για βενζίνη μιλάω πάντα) Βέβαια αν η μπαταρία μου είναι έτσι δεν έχω λόγο να την αλλάξω: Τώρα το γιατί όσοι μπορείτε να πάρετε ηλεκτρικό δεν το κάνετε, εσείς ξέρετε. Εγώ προσωπικά έκανα το ford επαγγελματικό μιας και κάνω λιγότερα χιλιόμετρα με αυτό και η γυναίκα μου πήρε το BYD που είναι πιο μακρυά η δουλειά της. Αν έπαιρνα άλλο επαγγελματικό που σκεφτόμουν στην αρχή θα τον έβγαζα πάρα πολύ πιο δύσκολα τον μήνα.
Zaknafein Δημοσ. πριν από 15 ώρες Δημοσ. πριν από 15 ώρες 18 λεπτά πριν, manolis940 είπε Στα 30Κ μέσα δεν έβαλα την μπαταρία. Θεωρείς όμως ότι αν χρειαστώ μπαταρία μετά τα 10 χρόνια αν δώσω 5000 με 10000€ δεν θα είμαι πάλι στο κέρδος από αυτά που έχω κερδίσει απ' τα καύσιμα; Δεν μπορώ να βγάλω 30Κ κέρδος στη 10ετία, εκτός αν μιλάμε για 500Κ ή κάτι τέτοιο. Υπολογίζω 0,16kWh/km στα 0,2€/kWh και 5-6λ/100 στα 1,5 / 1,8€ το λίτρο ανάλογα το καύσιμο, βγαίνει μια διαφορά από 4,5 - 7,5€ / 100χλμ. Χοντρικά πάντα, δεν πάω να πιάσω ούτε το πιο οικονομικό EV, ούτε το πιο οικονομικό hybrid/ΜΕΚ. Από εδώ είδα το 0,16, αν υπάρχουν άλλες πηγές ευχαρίστως να αναθεωρήσω.
sattack Δημοσ. πριν από 14 ώρες Δημοσ. πριν από 14 ώρες (επεξεργασμένο) Επίσης να πούμε (γιατί τα λέμε όλα και δεν κρύβουμε τίποτα), ότι εκτός από τις Kwh/100χλμ κατανάλωση, κάτι ελάχιστο παραπάνω είναι και οι απωλειες στη φορτιση. Πχ το αυτοκίνητο μπορει να σου λέει ότι κατανάλωσε 16KWh από τη μπαταρία του για να κανει τα 100χλμ, αλλά όταν το φορτίζει για να βάλεις μέσα αυτες τις 16KWh, τράβηξες κάτι ελάχιστο παραπάνω από τη πρίζα που χάθηκε ως απώλειες και προφανώς αυτό πλήρωσες στη ΔΕΗ. Και μετά, όταν το αυτοκίνητο κάθεται ακίνητο, κάτι λίγο ρεύμα χάνει. Εξαρτάται από τη μάρκα και από τα features που έχει κάποιος αφήσει να λειτουργούν (πχ στα Tesla το Sentry τρώει πολύ ρεύμα. Η διατήρηση θερμοκρασίας της καμπίνας επίσης. Αν τα θέλεις βέβαια αυτά ON). Από την άλλη, η Tesla ως πρωτοπόρος στο software και στα συνεχή updates, εκτός απο το να τα βάζεις αυτά ξεχωριστά ON/OFF μέχρι τώρα, έβγαλε τώρα ένα update που με μια επιλογή να βάζεις το αμάξι σε "Low Power mode" ώστε να έχεις τη μικρότερη δυνατή απώλεια. (Τέλος, αυτό γινόταν έτσι κι αλλιώς αυτόματα όταν το SoC έπεφτε κάτω από 20%) Τεσπά, αυτά είναι ψιλοπράγματα. Άλλοι προσπαθούν να πετύχουν την πιο μεγάλη οικονομία, άλλοι είναι ευχαριστημένοι απλώς να έχουν το φθηνότερο δυνατόν "καύσιμο", χωρίς να νοιάζονται πόσο ακριβώς φθηνότερο. Σίγουρα όμως, όσο περισσότερα χλμ κάνεις, τόσο πιο πολύ κερδισμένος βγαίνεις. Στην τελική, μπορεί να υπάρχουν πολλές διαφορετικές απόψεις για το ποιο είναι το μεγαλύτερο πλεονέκτημα της ηλεκτροκίνησης. 😁 - το φθηνότερο "καύσιμο"? - το ότι δεν έχεις να κάνεις τακτικό σέρβις? - το οτι έχεις πολύ λιγότερα μηχανικά εξαρτήματα και κινούμενα μέρη να σου χαλάσουν και να σε "αφήσουν" στο δρόμο? - το ότι μπορείς να διαγράψεις απο το μυαλό σου τις λέξεις: λάδια, φίλτρα, αντλίες, ιμάντες, ψυγεία, πολαπλασιαστες, συμπλεκτες, δισκο-πλατω κλπ κλπ κλπ - το ότι αφήνεις το "γκαζι" και κερδίζεις πίσω ενέργεια και δεν καταναλώνεις τακάκια και δισκόφρενα? - το ότι έχεις ησυχία στην καμπίνα σου και στη γειτονιά? (Δεν λέμε να είχες V8 ή V12, λέμε για τους γκαζοτενεκέδες της καθημερινότητας). - το ότι μπορεί να οδηγείς ενα τεράστιο οικογενειακό SUV με επιτάχυνση Ferrari? - το ότι δεν φλομώνεις τον εαυτό σου και τους γύρω σου με τα καυσαέρια? (Δεν λέμε για την καραμέλα του CO2, λέμε για τα πραγματικά δολοφονικά CO, οξείδια του αζώτου και του θείου). - την ικανοποίηση ότι δεν γεμίζεις την τσέπη στους μουσουλμάνους εμίρηδες? - ή μήπως το ότι το "γέμισμα" είναι πολύ πιο σύντομο από το να φουλάρεις βενζίνη? 😁 Στο ηλεκτρικό γεμίζεις σε 1 λεπτό: 30sec να βάλεις το βύσμα και 30sec να το βγάλεις (και πολλά λέω). Στο ενδιάμεσο κοιμάσαι, βλέπεις τηλεόραση, δουλεύεις, κάνεις τα ψώνια σου. Με τη βενζίνη πρέπει να πας στο βενζινάδικο, να φουλάρεις, να πληρώσεις, να ξαναγυρίσεις στο δρομο σου. Γμτ, δυσκολεύομαι να βρω ποιο μου αρέσει καλύτερα. 😁 Επεξ/σία πριν από 14 ώρες από sattack 6
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα