Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
27 λεπτά πριν, zio10 είπε

Όλα σωστά, εκτός από το τελευταίο. Θα πάρει πολλά χρόνια και δεν ξέρω αν θα γίνει και ποτέ να είναι πιο γρήγορο το γέμισμα. (Το να βάλεις το βύσμα δεν είναι γέμισμα προφανώς). 

Δεν κατάλαβες τι εννοώ?

Εννοώ ότι ο χρόνος που κάνει να φορτίσει δεν μετράει. Όταν γυρίζω σπίτι και το βάλω στην πρίζα (που μου κοστίζει 20sec αυτή η κίνηση), τι με νοιάζει εμένα μετά πόσες ώρες κάνει να φορτίσει? Αφού έτσι κι αλλιώς θα πάω να κάνω οτι θα έκανα: να κάτσω στον καναπέ να δω τηλεόραση,  να κάνω μπάνιο, να φάω, να κοιμηθώ. Το πρωί που θα ξυπνήσω, θα το βρω φορτισμένο φουλ. Ο άλλος που θα πρέπει να περάσει κι απο το βενζινάδικο να γεμίσει, πιο πολύ χρόνο θα χάσει.

Το ίδιο και αν το φορτίζω στη δουλειά όσο δουλεύω. Το ίδιο και αν το φορτίζω στο σούπερ μάρκετ ή στο εμπορικό κέντρο όσο ψωνίζω. 

 

Όσοι δεν εχουν ηλεκτρικό, δεν μπορούν να το καταλάβουν αυτό! Σου λένε, πόσες ώρες κάνεις να το φορτίσεις. Τους λέω 40sec και κοιτάνε αποσβολωμένοι.

  

  • Like 3
  • Απαντ. 6,6k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.
1 λεπτό πριν, sattack είπε

Δεν κατάλαβες τι εννοώ?

Εννοώ ότι ο χρόνος που κάνει να φορτίσει δεν μετράει. Όταν γυρίζω σπίτι και το βάλω στην πρίζα (που μου κοστίζει 20sec αυτή η κίνηση), τι με νοιάζει εμένα μετά πόσες ώρες κάνει να φορτίσει? Αφού έτσι κι αλλιώς θα πάω να κάνω οτι θα έκανα: να κάτσω στον καναπέ να δω τηλεόραση,  να κάνω μπάνιο, να φάω, να κοιμηθώ. Το πρωί που θα ξυπνήσω, θα το βρω φορτισμένο φουλ. Ο άλλος που θα πρέπει να περάσει κι απο το βενζινάδικο να γεμίσει, πιο πολύ χρόνο θα χάσει.

Το ίδιο και αν το φορτίζω στη δουλειά όσο δουλεύω. Το ίδιο και αν το φορτίζω στο σούπερ μάρκετ ή στο εμπορικό κέντρο όσο ψωνίζω. 

 

Όσοι δεν εχουν ηλεκτρικό, δεν μπορούν να το καταλάβουν αυτό! Σου λένε, πόσες ώρες κάνεις να το φορτίσεις. Τους λέω 40sec και κοιτάνε αποσβολωμένοι.

  

Κατάλαβα τι εννοείς, απλά αυτό δεν είναι γέμισμα. 

Γέμισμα είναι να ξεκινήσω από το σπίτι με ρεζέρβα για ταξίδι 500χλμ, να μπω στο πρώτο βενζινάδικο, να γεμίσω - πληρώσω σε 2-3 λεπτά και να ξεκινήσω το ταξίδι. 

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, haHa είπε

Στα 10 χρονια δεν πρέπει να σε αγχωνει ποσο θα κοστιζει η μπαταρία αν χρειαστεί αλλαφη, μιας και κατι τετοιο είναι πολυ σπανιο φαινομενλ(εξ ου και τα 8 χρονια εγγυηση συνηθως). 

Δεν έχω τα δεδομένα για να το πω αυτό με σιγουριά - και θεωρώ πιο πιθανό να έχεις δίκιο, παρά άδικο btw, αλλά όχι αρκετά για να το αγνοήσω ως απειροελάχιστη πιθανότητα. Στα 10 χρόνια δεν θα είναι απαραίτητα "βλάβη", μπορεί απλά να έχει μειωθεί πάρα πολύ το effective range, ειδικά αν μιλάμε για οχήματα με μικρής/μεσαίας χωρητικότητας μπαταρίες (<50kWh). Αλλά ΟΚ, το ακούω ότι ακομά κι εκεί έχει βελτιωθεί/θα βελτιωθεί περαιτέρω η κατάσταση.

Στα υπόλοιπα ε ΟΚ, τα ετήσια service και οι πιο συχνές αλλαγές δίσκων/τακακίων δεν είναι κάτι τραγικό και κυρίως δεν είναι απρόβλεπτα, τα τέλη μου την βαράνε στο κεφάλι και οι πιθανές μηχανικές βλάβες είναι ένα θέμα σίγουρα - και δεν "φοβάμαι" τόσο μηχανή/σασμάν, όσο το κύκλωμα καυσίμου, είχα το αμάξι 3 χρόνια στη Νορβηγία και δεν είχε κάνει κιχ, μόλις έβαλα πετρέλαιο Ελλάδα άρχισε τον λόξυγγα στο ρελαντί... :mad: 

 

Επεξ/σία από Zaknafein
typos
Δημοσ.
Μόλις τώρα, zio10 είπε

Κατάλαβα τι εννοείς, απλά αυτό δεν είναι γέμισμα. 

Γέμισμα είναι να ξεκινήσω από το σπίτι με ρεζέρβα για ταξίδι 500χλμ, να μπω στο πρώτο βενζινάδικο, να γεμίσω - πληρώσω σε 2-3 λεπτά και να ξεκινήσω το ταξίδι. 

Πόσες φορές το χρόνο θα κάνεις ταξίδι? 

Ειδικές περιπτώσεις ανθρώπων που ταξιδεύουν συνεχεια, φυσικά και υπάρχουν. Αλλά είναι μειοψηφία. Η συντριπτική πλειοψηφία έχει τις απλές καθημερινές μετακινήσεις, που δεν χρειάζεται έξτρα φορτιση. Οπότε μέσα στο έτος, κερδισμένοι είναι από άποψη χαμένου χρόνου. 

Ακόμα και για πολλούς από αυτούς που ταξιδεύουν πολύ ή και συνεχώς, και πάλι υπάρχουν λύσεις. Πχ μοντέλα extra LR, με φόρτιση σε ταχυφορτιστες SoH 20-80% μέσα σε 30λεπτα, που θα πάνε μια τουαλέτα και θα αγοράσουν ένα καφέ. 

Να μην ξαναλέμε τα ίδια τώρα. Όσοι πωρωμένοι θελουν να κανουν 1000χλμ ασταμάτητα, ας πάνε παρακάτω. 

 

Το νόημα είναι ότι για τη συντριπτική πλειοψηφία των χρηστών αυτοκινήτου ισχύει αυτό που είπα, ότι το βάζεις να φορτίσει όσο κοιμάσαι ή όσο δουλεύεις κι έτσι η απάντηση στο πόσο χρόνο σου τρώει για να φορτισει, δεν είναι ώρες, είναι 40sec. 

  • Like 4
Δημοσ.
4 λεπτά πριν, sattack είπε

Το νόημα είναι ότι για τη συντριπτική πλειοψηφία των χρηστών αυτοκινήτου ισχύει αυτό που είπα, ότι το βάζεις να φορτίσει όσο κοιμάσαι ή όσο δουλεύεις κι έτσι η απάντηση στο πόσο χρόνο σου τρώει για να φορτισει, δεν είναι ώρες, είναι 40sec. 

η πλειοψηφια δεν εχει θεση παρκινγκ δυστυχως. και αυτο ειναι διπλο κακο γιατι αφενος δεν μπορει να κανει αυτο που λες και αφετερου το κοστος χρησης ειναι δραματικα μεγαλυτερο. δεν ξερω ποιο απο τα δυο ειναι χειροτερο tbh

εγω προσωπικα περιμενω να δω τα id cross και ειδικα το epiq. θα ηθελα να εχουν 45αρα μπαταρια βεβαια γιατι η 38 ειναι μικρη και η 53 ακριβη και αχρειαστη. κυριως ομως θελω να δω kwh/100 στα 120-130 σταθερα. το ελροκ ηταν εντυπωσιακα κακο και πολυ φοβαμαι οτι και αυτα ετσι θα ειναι. 

  • Like 1
Δημοσ.
14 λεπτά πριν, sattack είπε

Πόσες φορές το χρόνο θα κάνεις ταξίδι? 

Ειδικές περιπτώσεις ανθρώπων που ταξιδεύουν συνεχεια, φυσικά και υπάρχουν. Αλλά είναι μειοψηφία. Η συντριπτική πλειοψηφία έχει τις απλές καθημερινές μετακινήσεις, που δεν χρειάζεται έξτρα φορτιση. Οπότε μέσα στο έτος, κερδισμένοι είναι από άποψη χαμένου χρόνου. 

Ακόμα και για πολλούς από αυτούς που ταξιδεύουν πολύ ή και συνεχώς, και πάλι υπάρχουν λύσεις. Πχ μοντέλα extra LR, με φόρτιση σε ταχυφορτιστες SoH 20-80% μέσα σε 30λεπτα, που θα πάνε μια τουαλέτα και θα αγοράσουν ένα καφέ. 

Να μην ξαναλέμε τα ίδια τώρα. Όσοι πωρωμένοι θελουν να κανουν 1000χλμ ασταμάτητα, ας πάνε παρακάτω. 

 

Το νόημα είναι ότι για τη συντριπτική πλειοψηφία των χρηστών αυτοκινήτου ισχύει αυτό που είπα, ότι το βάζεις να φορτίσει όσο κοιμάσαι ή όσο δουλεύεις κι έτσι η απάντηση στο πόσο χρόνο σου τρώει για να φορτισει, δεν είναι ώρες, είναι 40sec. 

Έχω ξαναγράψει ότι εμένα με φοβίζει το έκτακτο.

Να είμαι κάπου εκτός πχ και να πρέπει να φύγω εκτάκτως για καλό ή για κακό.

Μπορεί να είναι φοβία δικιά μου οκ, μπορεί να μη συμβεί και ποτέ αλλά το έχω στο μυαλό μου.

Δεν είναι ότι δεν συμπαθώ τα ηλεκτρικά, αυτή τη στιγμή θεωρώ ότι είναι η καλύτερη λύση για δεύτερο αυτοκίνητο πόλης πχ. 

  • Like 2
Δημοσ.
48 λεπτά πριν, Zaknafein είπε

Δεν έχω τα δεδομένα για να το πω αυτό με σιγουριά - και θεωρώ πιο πιθανό να έχεις δίκιο, παρά άδικο btw, αλλά όχι αρκετά για να το αγνοήσω ως απειροελάχιστη πιθανότητα. Στα 10 χρόνια δεν θα είναι απαραίτητα "βλάβη", μπορεί απλά να έχει μειωθεί πάρα πολύ το effective range, ειδικά αν μιλάμε για οχήματα με μικρής/μεσαίας χωρητικότητας μπαταρίες (<50kWh). Αλλά ΟΚ, το ακούω ότι ακομά κι εκεί έχει βελτιωθεί/θα βελτιωθεί περαιτέρω η κατάσταση.

Στα υπόλοιπα ε ΟΚ, τα ετήσια service και οι πιο συχνές αλλαγές δίσκων/τακακίων δεν είναι κάτι τραγικό και κυρίως δεν είναι απρόβλεπτα, τα τέλη μου την βαράνε στο κεφάλι και οι πιθανές μηχανικές βλάβες είναι ένα θέμα σίγουρα - και δεν "φοβάμαι" τόσο μηχανή/σασμάν, όσο το κύκλωμα καυσίμου, είχα το αμάξι 3 χρόνια στη Νορβηγία και δεν είχε κάνει κιχ, μόλις έβαλα πετρέλαιο Ελλάδα άρχισε τον λόξυγγα στο ρελαντί... :mad: 

 

Παλι ομως κανεις το ιδιο λαθος: ολα τα δεδομένα δείχνουν ότι οι οποιες πιθανες βλαβες ενος θερμικου στα 10 χρονια είναι συνολικα(σαν expected value σε συνδυασμο με την πιθανότητα) πιο κοστοβορες απο οποιες οιθανες βλαβες ενος ηλεκτρικου. 

 

Τελος, ετησια service, δισκοφρενα, τελη παιζεκ να ειναι συνολο κανα 3.000€ στα 10 χρόνια. Δεν είναι αμελητεο ποσο. 

25 λεπτά πριν, zio10 είπε

Έχω ξαναγράψει ότι εμένα με φοβίζει το έκτακτο.

Να είμαι κάπου εκτός πχ και να πρέπει να φύγω εκτάκτως για καλό ή για κακό.

Μπορεί να είναι φοβία δικιά μου οκ, μπορεί να μη συμβεί και ποτέ αλλά το έχω στο μυαλό μου.

Δεν είναι ότι δεν συμπαθώ τα ηλεκτρικά, αυτή τη στιγμή θεωρώ ότι είναι η καλύτερη λύση για δεύτερο αυτοκίνητο πόλης πχ. 

Ενημερωτικα πάντως : εστω οτι εχεις με ενα ηλεκτρικο με μεγαλη μπαταρια και ταχυφορτιση και εισαι εκτος, πχ Θεσσαλονίκη. 

Τυχαίνει μαλιστα να εχεις σχετικα αδεια μπαταρια, πχ 25%. 

Συμβαίνει λοιπον κατι ξαφνικο και πρεπει να έρθεις Αθηνα(500χλμ).

Ξερεις ποσο στοπ πρέπει να κανεις; 

25 λεπτα συνολο, μολις το εβαλα στον υπολογιστή ταξιδιου. 

Και ολα αυτα ενω μιλαμε για μεγαλο ταξιδι και ξεκινωντας με σχετικά αδεια μπαταρια. 

 

  • Thanks 1
Δημοσ.
16 λεπτά πριν, haHa είπε

Παλι ομως κανεις το ιδιο λαθος: ολα τα δεδομένα δείχνουν ότι οι οποιες πιθανες βλαβες ενος θερμικου στα 10 χρονια είναι συνολικα(σαν expected value σε συνδυασμο με την πιθανότητα) πιο κοστοβορες απο οποιες οιθανες βλαβες ενος ηλεκτρικου. 

Δεν κάνω λάθος, διαφωνούμε απλά στο τι θεωρούμε έκαστος ως "δεδομένο"  - χωρίς αυτό να αναιρεί τα υπόλοιπα στα οποία συμφωνούμε. 

Όσο για τα service/τακάκια, δεν είπα ότι είναι αμελητέο, απλά ότι είναι προβλέψιμο. Τα τέλη είναι κλοπή καθαρά, δεν χρειάζεται να επεκταθούμε επί αυτού (αν και λογικά κάποια στιγμή κάτι θα θελήσει να φάει το κράτος κι από τα ηλεκτρικά/low emission hybrids, αλλά σίγουρα θα έχουν προνομιακή μεταχείριση για αρκετά χρόνια ακόμα).

Δημοσ.
10 ώρες πριν, zio10 είπε

Έχω ξαναγράψει ότι εμένα με φοβίζει το έκτακτο.

Να είμαι κάπου εκτός πχ και να πρέπει να φύγω εκτάκτως για καλό ή για κακό.

Μπορεί να είναι φοβία δικιά μου οκ, μπορεί να μη συμβεί και ποτέ αλλά το έχω στο μυαλό μου.

Δεν είναι ότι δεν συμπαθώ τα ηλεκτρικά, αυτή τη στιγμή θεωρώ ότι είναι η καλύτερη λύση για δεύτερο αυτοκίνητο πόλης πχ. 

Πόσα έκτακτα σου έχουν τύχει τα τελευταία 10 χρόνια? Εμένα κανένα

Πόσα χιλιόμετρα θα είναι το έκτακτο? σπίτι μου - νοσοκομείο είναι 30χλμ

Κάθε πότε αφήνεις το αμάξι με <25% (που έχεις άνετα 100χλμ πατητός - για το έκτακτο) ? ούτε 10 φορές το χρόνο

 

Η καλύτερη επιλογή που έκανα ήταν το ηλεκτρικό για ΠΡΩΤΟ αυτοκίνητο.

το πήραμε 7/2024 και έχει 25.000χλμ γιατί του τα φορτώνουμε όλα

Και στα ταξίδια φτάνεις ΑΚΟΥΡΑΣΤΟΣ!!!!! 

 

Νοικιάστε ένα για να αποκτήσετε εμπειρία.

Το 2022 ήμουν και εγώ σας και εσάς! Έγραφα τα ίδια ;)

 

  • Like 4
Δημοσ.
44 λεπτά πριν, teodor_ch είπε

Πόσα έκτακτα σου έχουν τύχει τα τελευταία 10 χρόνια? Εμένα κανένα

Πόσα χιλιόμετρα θα είναι το έκτακτο? σπίτι μου - νοσοκομείο είναι 30χλμ

Κάθε πότε αφήνεις το αμάξι με <25% (που έχεις άνετα 100χλμ πατητός - για το έκτακτο) ? ούτε 10 φορές το χρόνο

 

Η καλύτερη επιλογή που έκανα ήταν το ηλεκτρικό για ΠΡΩΤΟ αυτοκίνητο.

το πήραμε 7/2024 και έχει 25.000χλμ γιατί του τα φορτώνουμε όλα

Και στα ταξίδια φτάνεις ΑΚΟΥΡΑΣΤΟΣ!!!!! 

 

Νοικιάστε ένα για να αποκτήσετε εμπειρία.

Το 2022 ήμουν και εγώ σας και εσάς! Έγραφα τα ίδια ;)

 

Αν πάρω ηλεκτρικό θα το φορτίζω έξω. Έχω δίπλα μου σούπερ μάρκετ με φορτιστές, αλλά πρέπει να υπολογίσω το κόστος.

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, teodor_ch είπε

Η καλύτερη επιλογή που έκανα ήταν το ηλεκτρικό για ΠΡΩΤΟ αυτοκίνητο.

το πήραμε 7/2024 και έχει 25.000χλμ γιατί του τα φορτώνουμε όλα

Και στα ταξίδια φτάνεις ΑΚΟΥΡΑΣΤΟΣ!!!!! 
Νοικιάστε ένα για να αποκτήσετε εμπειρία.

Το 2022 ήμουν και εγώ σας και εσάς! Έγραφα τα ίδια ;)

+1

 

Πραγματικα, μεχρι να κανεις μερικες διαδρομες/ταξιδια με ηλεκτρικο, δεν μπορεις να καταλαβεις ποσο ξεκουραστο ειναι σε σχεση με ενα θερμικο, ποσο παραπανω χιλιομετρα θα κανεις γιατι ειναι ανετο(και φθηνο).

Και η ενοικιαση ενος ηλεκτρικου για μερικες μερες ειναι ο καλυτερος τροπος να το δει καποιος (αν δεν εχει γνωστο με ηλεκτρικο για να δανειστει).

Επεξ/σία από haHa
  • Like 1
Δημοσ.
13 ώρες πριν, Zaknafein είπε

[...] και δεν "φοβάμαι" τόσο μηχανή/σασμάν, όσο το κύκλωμα καυσίμου, είχα το αμάξι 3 χρόνια στη Νορβηγία και δεν είχε κάνει κιχ, μόλις έβαλα πετρέλαιο Ελλάδα άρχισε τον λόξυγγα στο ρελαντί... :mad: 

 

Να κάτι ακόμα που δεν χρειάζεται να σκας με το να έχεις ηλεκτρικό.

 

13 ώρες πριν, basilis_k6 είπε

η πλειοψηφια δεν εχει θεση παρκινγκ δυστυχως. και αυτο ειναι διπλο κακο γιατι αφενος δεν μπορει να κανει αυτο που λες και αφετερου το κοστος χρησης ειναι δραματικα μεγαλυτερο. δεν ξερω ποιο απο τα δυο ειναι χειροτερο tbh

εγω προσωπικα περιμενω να δω τα id cross και ειδικα το epiq. θα ηθελα να εχουν 45αρα μπαταρια βεβαια γιατι η 38 ειναι μικρη και η 53 ακριβη και αχρειαστη. κυριως ομως θελω να δω kwh/100 στα 120-130 σταθερα. το ελροκ ηταν εντυπωσιακα κακο και πολυ φοβαμαι οτι και αυτα ετσι θα ειναι. 

Η πλειοψηφία έχουμε δείξει ξανά ότι έχει έστω και μία θέση στάθμευσης. 

 

12 ώρες πριν, zio10 είπε

Έχω ξαναγράψει ότι εμένα με φοβίζει το έκτακτο.

Να είμαι κάπου εκτός πχ και να πρέπει να φύγω εκτάκτως για καλό ή για κακό.

Μπορεί να είναι φοβία δικιά μου οκ, μπορεί να μη συμβεί και ποτέ αλλά το έχω στο μυαλό μου.

Δεν είναι ότι δεν συμπαθώ τα ηλεκτρικά, αυτή τη στιγμή θεωρώ ότι είναι η καλύτερη λύση για δεύτερο αυτοκίνητο πόλης πχ. 

Συμπληρωματικά με τα υπόλοιπα φαντάσου μία περίπτωση που έχεις σχετικά άδειο ρεζερβουάρ και το βράδυ πρέπει να βρεις ανοικτό πρατήριο γιατί δεν σε φτάνει να πας μέχρι το έκτακτο. Μιας και δεν έχουμε self service αντλίες τουλάχιστον στην Ελλάδα ( ή εγώ δεν έχω δει κάπου ) και μιας και πολλά πρατήρια δείχνουν ότι λειτουργούν 24/7 στο google maps και πας απ' έξω και τα βλέπεις κλειστά για το έκτακτο καλύτερα να έχω ηλεκτρικό. 

Αυτό που έκανα πάντως πάντα με θερμικό είτε ηλεκτρικό είναι να βλέπω πόσο μακρυά είναι το κοντινότερο νοσοκομείο και να έχω επαρκή ενέργεια για να φτάσω μέχρι εκεί όταν πηγαίνω εκδρομές σε απομακρυσμένα μέρη ( πχ Παλαιόχωρα Χανίων που πήγα φέτος )

Δημοσ.
24 λεπτά πριν, manolis940 είπε

Η πλειοψηφία έχουμε δείξει ξανά ότι έχει έστω και μία θέση στάθμευσης. 

Δεν ισχυει αυτο.

Η πλεινοτητα δεν εχει σταθερη θεση σταθμευσης και ποσο μαλλον σταθερη θεση σταθμευσης που να μπορει να βαλει ιδιωτικο φορτιστη/καλωδιο. 

  • Like 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...