Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
Μόλις τώρα, basilis_k6 είπε

Οι πωλησεις εχουν μεσα 50% leasing. Σε ιδιωτες τα full hubrid ειναι αρκετα πανω απο 15%. 

Ειναι 50% leasing? Μου φαινεται τρελο νουμερο, ελαχιστους ξερω που χρησιμοποιουν leasing αυτοκινητο.
Επισης, ποσο ειναι το full hybrid σε ιδιωτες; Οχι οτι αλλαζει κατι στους υπολογισμους που καναμε.

  • Απαντ. 6,7k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.
2 λεπτά πριν, haHa είπε

Ειναι 50% leasing? Μου φαινεται τρελο νουμερο, ελαχιστους ξερω που χρησιμοποιουν leasing αυτοκινητο.
Επισης, ποσο ειναι το full hybrid σε ιδιωτες; Οχι οτι αλλαζει κατι στους υπολογισμους που καναμε.

Ναι είναι τρελλο. Δεν ξέρουμε νούμερα αλλά σε lease παίζουν κυρίως βασικές εκδόσεις 208,κορσα κτλ. Ελαχιστοι πανε σε τοσο ακριβα αμαξια οπως κρος κτλ. Αλλωστε τα καυσιμα ειναι εξοδα. Πχ siemens δινει 2008 και βγαζει μυρια.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
8 λεπτά πριν, basilis_k6 είπε

Επισης το κοστος αγορας, χρησης και μεταπωλησης οταμ μιλαμε για αμαξια κατω των 40κ  και φορτιση εξω, έχουν διαφορα οσο αυξανονται τα χιλιομετρα. Με λιγα χλμ βγαινεις χαμενος με ηλεκτρικο, οσο αυξανεις τη χρηση τοσο κερδιζεις. 

Σε αυτοκινητα των 30-40.000€(τυπικο C-SUV οπως CHR, Qashai, X1), το κοστος αγορας ηλεκτρικου και θερμικου ειναι παρομοιο για παρομοιο εξοπλισμο, ιπποδυναμη κλπ.

Εκει, ακομα και λιγα χλμ να κανεις, το ηλεκτρικο ειναι φθηνοτερο συνολικα.

 

Επεξ/σία από haHa
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
5 λεπτά πριν, haHa είπε

Σε αυτοκινητα των 30-40.000€(τυπικο C-SUV οπως CHR, Qashai, X1), το κοστος αγορας ηλεκτρικου και θερμικου ειναι παρομοιο για παρομοιο εξοπλισμο, ιπποδυναμη κλπ.

Εκει, ακομα και λιγα χλμ να κανεις, το ηλεκτρικο ειναι φθηνοτερο συνολικα.

 

Να εδω εχει καποια νούμερα https://www.forbesgreece.gr/forbes-elliniki-ekdosi/3872651

Για παρομοιο εξοπλισμο και ιπποδυναμη, σημαντικο αστερακι. 

Ολα μαντεψιες ειναι ομως γιατι σε 7-8 χρονια μπορει να αλλαξουν πολυ οι τιμες μεταχειρισμενων.

Επεξ/σία από basilis_k6
  • Like 1
Δημοσ.
10 λεπτά πριν, basilis_k6 είπε

Αυτο ειναι σαν το παρτε iphone, τα android κολλανε. Δεν εχουμε 2016, δεν ισχυει κανενα απο τα δυο.

Μιλωντας παντα για καινουρια αυτοκινητα, ισχυει για την αξιοπιστια: κανενας σοβαρος ανθρωπος δεν θα παει να βαλει σε καινουριο αυτοκινητο αεριο και να χασει την εργοστασιακη εγγυηση.

Το αεριο ειναι γενικοτερα εκτος συζητησης.

Δημοσ.
1 λεπτό πριν, haHa είπε

Μιλωντας παντα για καινουρια αυτοκινητα, ισχυει για την αξιοπιστια: κανενας σοβαρος ανθρωπος δεν θα παει να βαλει σε καινουριο αυτοκινητο αεριο και να χασει την εργοστασιακη εγγυηση.

Το αεριο ειναι γενικοτερα εκτος συζητησης.

Σε καινουργιο ναι, δεν αξιζει imo.

Δημοσ.
1 ώρα πριν, haHa είπε

Εδω και οι πωλησεις των top10 αυτοκινητων στην Ελλαδα.
Η συντριπτικη πλειοψηφια ειναι απλα θερμικα και μονο δυο μοντελα ειναι full hybird.

Κανοντας τις εξης παραδοχες για τις καταναλωσεις:

  • Καταναλωση τυπικου θερμικου σαν το Peugeot 2008(πρωτο σε πωλησεις) : 8lt/100km . Aυτο το ειδος κινητηρα αντιπροσωπευει το 65+% πωλησεων στην Ελλαδα.
  • Καταναλωση τυπικου full hybrid σαν το Toyota Yaris Cross(δευτερο σε πωλησεις) : 5lt/100km . Aυτο το ειδος κινητηρα αντιπροσωπευει το ~15% πωλησεων στην Ελλαδα.
  • Καταναλωση τυπικου ηλεκτρικου σαν το BYD Dolphin : 17kWh/100km . Aυτο το ειδος κινητηρα αντιπροσωπευει το 5% πωλησεων στην Ελλαδα.

Και τις παρακατω παραδοχες για το κοστος καυσιμου/ρευματος:

  • Κοστος βενζινης: 1.8€/lt
  • Κοστος φορτισης σπιτι(με ρυθμιζομενες χρεωσεις μεσα): 0.17€/kWh (κατω απο 0.10€/kWh ειναι χωρις τις ρυθμιζομενες η τιμη που προσφερουν σε σταθερο συμβολαιο οι παροχοι)
  • Κοστος φορτισης εκτος σπιτιου σε προνομιακη τιμη κατα τη βραδινη φορτιση(αφορα λιγους): 0.30€/kWh
  • Κοστος φορτισης εκτος σπιτιου σε τυχαιο AC φορτιστη(supermarket/βενζιναδικα/εστιατορια/εμπορικα) : 0.40€/kWh . Αυτο αφορα την μεγαλη πλειοψηφια που δεν μπορουν να φορτισουν σπιτι.
  • Κοστος φορτισης εκτος σπιτιου σε  DC φορτιστη(ταχυφορτιση) : 0.52€/kWh

 

Απο τα παραπανω προκυπτει για κοστος μετακινησης καινουριου αυτοκινητου:

  • Τυπικο θερμικο: 8*1.8 = 14.4€/100km, δηλαδη 2.160€/χρονο αν κανει 15.000km
  • Τυπικο full hybrid: 5*1.8 = 9€/100km, δηλαδη 1.350€/χρονο αν κανει 15.000km
  • Τυπικο ηλεκτρικο με φορτιση σπιτι: 17*0.17 = 2.89€/100km, δηλαδη 433€/χρονο αν κανει 15.000km
  • Τυπικο ηλεκτρικο με φορτιση εξω βραδυ σε προνομιακη τιμη: 17*0.30 = 5.1€/100km, δηλαδη 765€/χρονο αν κανει 15.000km
  • Τυπικο ηλεκτρικο με φορτιση εξω σε τυχαιο AC φορτιστη: 17*0.4 = 6.8€/100km, δηλαδη 1020€/χρονο αν κανει 15.000km
  • Τυπικο ηλεκτρικο με φορτιση εξω σε ταχυφορτιση DC φορτιστη: 17*0.55 = 9.35€/100km, δηλαδη 1402€/χρονο αν κανει 15.000km

 

Για την συντριπτικη πλειοψηφια που δεν μπορει να φορτισει στο σπιτι και παιρνει ενα απλο θερμικο σαν το Peugeot 2008, το κοστος μετακινησης θα ειναι:

  • 14.4€/100km, δηλαδη 2.160€/χρονο για 15.000km με το θερμικο
  • 6.8€/100km, δηλαδη 1020€/χρονο για 15.000km με ηλεκτρικο και να φορτιζει αποκλειστικα εξω σε τυχαιο AC φορτιστη(supermarket/βενζιναδικα/εστιατορια/εμπορικα)


Αν θελει να φορτιζει ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ σε ταχυφορτιστη, τοτε το κοστος μετακινησης με θερμικο ειναι 55% μεγαλυτερο(14.4€/100km εναντι 9.35€/100km) .

Το κοστος μετακινησης με θερμικο ειναι υπερδιπλασιο σε σχεση με φορτιση εξω για το τυπικο αγοραστη(14.4€/100km εναντι 6.8€/100km).

Yaris Cross, σε συνθήκες πόλης, 3,8-4,2 οι περισσότεροι.

Ακόμα και με το 5 που έβαλες, όμως, δεν βλέπω κανένα λόγο να πάρει το Dolphin κάποιος που φορτίζει έξω σε DC, λόγω συνθηκών γειτνίασης, διαθεσιμότητας χρόνου, κλπ, και όχι το Yaris Cross.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
13 λεπτά πριν, QuantumWanderer είπε

Yaris Cross, σε συνθήκες πόλης, 3,8-4,2 οι περισσότεροι.

Ακόμα και με το 5 που έβαλες, 

Εβαλα 5 γιατι αυτή είναι μια τυπικη καταναλωση(με υπολογισμενη κ κατανάλωση σε ταξιδι) , οχι η απολυτως χαμηλότερη που ειναι στα 4l/100km.

Αντίστοιχα και στο ηλεκτρικο εβαλα 17kWh/100km, οχι 13kWh (και πιο κατω) που εχουν στην πολη. 

Επεξ/σία από haHa
Δημοσ.
1 λεπτό πριν, haHa είπε

Εβαλα 5 γιατι αυτή είναι μια τυπικη καταναλωση(με υπολογισμενα κ κατανάλωση σε ταξιδι) , οχι η απολυτως χαμηλότερη που ειναι στα 4l/100km.

Αντίστοιχα και στο ηλεκτρικο εβαλα 17kWh, οχι 13kWh και πιο κατω που εχουν στην πολη. 

Ναι, ωραία.

Πες μας γιατί στο ίδιο κόστος κίνησης για την περίπτωση DC ταχυφορτιστών έξω και όχι σπίτι, να πάρει κανείς άγνωστης αξιοπιστίας ηλεκτρικό και να τρέχει να φορτίζει και να μην πάρει Yaris Cross που το έχει πάντα γεμάτο στο λεπτό και με 3πλάσια αυτονομία από γέμισμα σε γέμισμα.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
17 λεπτά πριν, QuantumWanderer είπε

δεν βλέπω κανένα λόγο να πάρει το Dolphin κάποιος που φορτίζει έξω σε DC, λόγω συνθηκών γειτνίασης, διαθεσιμότητας χρόνου, κλπ, και όχι το Yaris Cross.

Αυτο είναι κατι που θα αποφασίσει ο υποψηφιος αγοραστης. 

Επισης, ο τυπικος αγοραστης που φορτιζει εξω, φορτιζει κατα βαση σε AC φορτιστη κατα τη διάρκεια αλλων δραστηριοτητων του και δεν χανει καθολου χρονο.

Δεν είναι βεβαια μονο το κοστος, αλλωστε καποιος μπορει να θελει την εξτρα ανεση του ηλεκτρικου, να θελει να εχει ενα γρηγορο αυτοκινητο οπως ειναι τα ηλεκτρικα ή τελικως να θελει την μεγαλη εγγυηση της toyota. 

Δεν εξεταζουμε αυτα τα χαρακτηριστικά. 

Εγω απλα εβαλα τα νουμερα σαν καθαρα εξισωση κοστους μετακίνησης. 

Τα υπολοιπα είναι πιο υποκειμενικα. 

Επεξ/σία από haHa
Δημοσ.
1 λεπτό πριν, haHa είπε

Αυτο είναι κατι που θα αποφασίσει ο υποψηφιος αγοραστης. 

Επισης, ο τυπικος αγοραστης πλυ φορτιζει εξω, φορτιζει κατα βαση σε AC φορτιστη κατα τη διάρκεια αλλων δραστηριοτητων του.  

Δεν είναι μονο το κοστος, αλλωστε καποιος μπορει να θελει την εξτρα ανεση του ηλεκτρικου, να θελει να εχει ενα γρηγορο αυτοκινητο οπως ειναι τα ηλεκτρικα ή τελικως να θελει την μεγαλη εγγυηση της toyota. 

 

Εγω απλα εβαλα τα νουμερα σαν καθαρα εξισωση κοστους. 

Άρα να μη λέμε ότι όλοι πρέπει να πάνε στην ηλεκτροκίνηση γιατί συμφέρει.

Υπάρχουν σενάρια χωρίς φορτιστή στο σπίτι (τεράστια μερίδα πληθυσμού), που όχι μόνο δεν συμφέρει οικονομικά, αλλά θα βρεθούν μπλεγμένοι και σε σενάρια φόρτισης στο ίδιο κόστος κίνησης.

Τα υπόλοιπα που αναφέρεις είναι υποκειμενικά.

Για όλους αυτούς, η ηλεκτροκίνηση δεν έχει δώσει τη λύση ακόμα.

Όπως σωστά είπε κάποιος: η ηλεκτροκίνηση μέχρι να φέρει αυτοκίνητα που φορτίζουν τάπα σε λίγα λεπτά, είναι ακόμα σε beta testing.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
10 λεπτά πριν, QuantumWanderer είπε

Άρα να μη λέμε ότι όλοι πρέπει να πάνε στην ηλεκτροκίνηση γιατί συμφέρει.

Υπάρχουν σενάρια χωρίς φορτιστή στο σπίτι (τεράστια μερίδα πληθυσμού), που όχι μόνο δεν συμφέρει οικονομικά, αλλά θα βρεθούν μπλεγμένοι και σε σενάρια φόρτισης στο ίδιο κόστος κίνησης.

Κανενας δεν ειπε οτι ολοι πρεπει να πανε στην ηλεκτροκινηση.

Απλα αναφεραμε οτι για τον τυπικο αγοραστη ,που δεν μπορει να φορτισει στο σπιτι και θα φορτιζει σε AC και θα αγορασε τυπικο θερμικο, ισχυουν τα παρακατω:
 

Για την συντριπτικη πλειοψηφια που δεν μπορει να φορτισει στο σπιτι και παιρνει ενα απλο θερμικο σαν το Peugeot 2008, το κοστος μετακινησης θα ειναι:

  • 14.4€/100km, δηλαδη 2.160€/χρονο για 15.000km με το θερμικο
  • 6.8€/100km, δηλαδη 1020€/χρονο για 15.000km με ηλεκτρικο και να φορτιζει αποκλειστικα εξω σε τυχαιο AC φορτιστη(supermarket/βενζιναδικα/εστιατορια/εμπορικα)


Αν θελει να φορτιζει ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ σε ταχυφορτιστη, τοτε το κοστος μετακινησης με θερμικο ειναι 55% μεγαλυτερο(14.4€/100km εναντι 9.35€/100km) .

Το κοστος μετακινησης με θερμικο ειναι υπερδιπλασιο σε σχεση με φορτιση εξω για το τυπικο αγοραστη(14.4€/100km εναντι 6.8€/100km).

Επεξ/σία από haHa
  • Haha 1
Δημοσ.

Πιστεύω πως όποιος ψάχνει αυτόν τον καιρό για καινούργιο αμάξι πρέπει να σκεφτεί και την επιλογή του ηλεκτρικού. Ανεξάρτητα από το πως θα το φορτίζει.

Η πλειοψηφία το πιθανότερο είναι ότι ποτέ δεν θα έχει δικό της φορτιστή, αλλά πολύ πιθανό να έχει αργά ή γρήγορα ηλεκτρικό αμάξι.

  • Like 1
  • Haha 1
Δημοσ.

To Peugeot 2008 γιατί το λέμε απλό θερμικό ενώ έχει και hybrid έκδοση; Απ΄ ό,τι ξέρω δεν υπάρχει η πληροφορία του πόσα απλά και πόσα hybrid πουλάει.

Βέβαια αν θεωρήσεις και τα 4.468 πουλημένα τεμάχια ως θερμικά, μπορείς να χρησιμοποιήσεις το ακραίο νούμερο των 8 l/100 km στους υπολογισμούς. Αλλά και πάλι, τόσα πολλά καίει το απλό βενζίνη; Για να δούμε τι λέει στο site η Peugeot:

Συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου 5,4-6L/100 km

Οπότε για δούμε πάλι τα νούμερα:

6 * 1.72 (ναι δεν έχει 1.8 η βενζίνη στην Αθήνα) = €10,32 στα 100 km

Αρκετά κοντά στα €9.35/100 km του ταχυφορτιστή.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...