Προς το περιεχόμενο

Gaming Monitors News/Comparison


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
14 ώρες πριν, Arkin είπε

Πολυ μανια με τη φωτεινοτητα παντως στις τελευταιες σελιδες. Σε sdr και εχω 47% την φωτεινοτητα της οθονης συν night mode και παλι σε πολυ λευκα φοντα ειναι πολυ το φως σε σκοτεινο δωματιο η με λιγο φως απο πανω. Σε HDR δεν το συζητω αν μιλαμε για 1000 nits mastered σωστο εκει σκηνες που τυφλωνεσαι με το hdr 1000. Δεν ξερω προς τι η ολη μανια με τη φωτεινοτητα εκτος αν βλεπετε παντα με παραθυρο απο πισω να βαραει ο ηλιος συνεχεια η με καμια 10αρια λαμπες απο πανω που ετσι δεν βλεπεις ταινια/σειρα δεν εχει νοημα να δεις HDR με τοσο φως παει χαμενο. 

Σιγα ρε arkin που τυφλωνεσαι  με το hdr1000 ,μην το παμε και στο αλλο ακρο 

Επεξ/σία από akoinonitos
Δημοσ.
24 λεπτά πριν, akoinonitos είπε

Σιγα ρε arkin που τυφλωνεσαι  με το hdr1000 ,μην το παμε και στο αλλο ακρο 

Βρε βάλε το godzilla king of the monsters το 4K HDR BR στη σκηνή που το τρικεφαλο τέρας ρίχνει τις ακτίνες και αν δεν τυφλωθείς έλα να μου πεις. 

Δημοσ.
15 λεπτά πριν, music_lover είπε

Οπότε όσοι βλέπουν σε LG G4 και G5 με 4000nits πρέπει να φοράνε γυαλιά οξυγονοκόλλησης..; 🙄

Είναι η απόσταση. Άλλο 1000 nits σε 70 εκατοστά αλλο 4000 σε 3 4 μέτρα. Μέρα με τη νύχτα διαφορά. 

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
19 hours ago, pirmen56 said:

Την σημασία της φωτεινότητας την αντιλαμβάνεται κανείς μόνο σε καλοφτιαγμένα HDR games. Δεν είναι τα εκτυφλωτικά highlights η ουσία αλλά η μεγαλύτερη διαβάθμιση φωτεινότητας μέσα σε μια φωτεινή σκηνή. Για να γίνει κατανοητό(από την  Dolby) :

TR14IMG_7728a.jpg

Μην δίνετε σημασία σε απόλυτες τιμές αλλά σε αναλογίες. Στον έξω κόσμο υπάρχουν αντικείμενα-παθητικά φωτιζόμενα-υπό τον ήλιο που φτάνουν μέχρι και πάνω από 50.000 φορές τη φωτεινότητα-ορατών-αντικειμένων υπό σκιά. Δεν μπορείς να αποδώσεις τέτοιες διαφορές με HDR400. Θες το ελάχιστο HDR1000 για να αρχίσεις να πλησιάζεις κάπως το real life contrast.

Ο prefuse περιγράφει τις HDR ταινίες όπου προσπαθούν να μην αφήσουν κανέναν ανικανοποίητο. Έτσι κάνουν master τα πάντα γύρω από τα ~200nits(για τον ελάχιστο κοινό παρονομαστή, το χειρότερο HDR monitor/TV) και μαξάρουν μόνο τα specular higlights που θα φτάσουν μέχρι εκεί που αντέχει ο εξοπλισμός σου. Κάνοντας το HDR να μοιάζει με απάτη ή καγκουροτεχνολογία στην καλύτερη. Δεν φταίει η Dolby γι αυτό.

Firstly, the monitor updates over DisplayPort, which is a big relief. It’s a relatively painless process, but you might need to manually restart your PC after resetting the monitor settings (or power off the PC before doing that).

 

Αν υπάρχει έστω και λίγη λογική, και αν κατανοήσεις το δικό σου συμφέρον ως καταναλωτής, θα δεις ξεκάθαρα πως παραπλανεί (εν μέρη) η Dolby (αλλα και οι κατασκευαστες τηλεοράσεων): ανεβάζει την τιμή όλων των προϊόντων (απο tv, monitor μέχρι κινητά κτλ), πουλώντας δικαιώματα χρήσης για κάτι που θα έπρεπε να διατίθεται δωρεάν.

Μάντεψε σε ποιον μετακυλάει το κόστος αυτών των δικαιωμάτων, ο κατασκευαστής ενος μονιτορ, tv..

Αναρωτήσου επίσης γιατί στο προωθούν ολες οι εταιρείες τηλεοράσεων, γιατί κυριαρχεί κυρίως στις πλατφόρμες streaming, γιατι πληρώνεις ακριβότερη την συνδρομή HDR (απο ότι την SDR) στο Netflix και σε άλλες πλατφόρμες, μόνο και μόνο θέλουν να στο πλασάρουν ως ένα “premium” χαρακτηριστικό.

Γιατί δημιούργησαν ένα “νέο” προϊόν, προσπαθώντας να το πλασάρουν ως κάτι ανώτερο και όχι ως συνέχεια του SDR, μπερδεύοντας ακόμα παραπάνω τον average joe για το τι ειναι το HDR, για το οποιο κανεις δεν απάντησε σε προηγούμενο post.

Short answer, για να το χρεώσουν...και να κερδίσουν ολοι αυτοί χρήματα, που θα τα χάσεις εσύ απο την τσέπη σου. Μονο και μόνο για να βλεπεις HDR demo και nature porn video. Γιατι σε κανονικό υλικό, σπάνια ή και ποτέ δεν πρόκειται να τα δεις.

Εκτός κι αν σου αρέσει το BDSM και βρίσκεις ικανοποίηση στο να πληρώνεις για να απολαμβάνεις κάτι που θα έπρεπε να είναι αυτονόητο — τότε κανένα πρόβλημα! Αν όλα γίνονται με συναίνεση και δεν βλάπτεται κανείς, είμαι απόλυτα μαζί σου.

στις έξτρα γ@...κες χρεώσεις ομως εισαι μόνος σου, αν και όλο και θα βρεις κανενα γκιουζλεμέ.

Τώρα, για τα υπόλοιπα, θα χρειαζόταν πάλι ώρες να εξηγήσω τα αυτονόητα — τουλάχιστον για όσους έχουν έστω και λίγη επαφή με τη φωτογραφία ή την κινηματογράφηση. Το θέμα δεν είναι ο ρεαλισμός των nits ούτε η αριθμολαγνεία· κανέναν δεν ενδιαφέρει αυτό. Εκείνο που πραγματικά μετράει είναι η δημιουργία όμορφων εικόνων — κάτι που επιτυγχάνεται μέσω του ταλέντου και της καλλιτεχνικής προσέγγισης, όχι μέσα από έναν ψυχρό, ωμό ρεαλισμό.

Δες τι παραπληροφόρηση σου πουλάνε (μπορεις άραγε να βρεις την παραπληροφόρηση) και δυστυχως το ακους απο τους εδω Arkin, akoinonitos, elpenor κτλ περι θαμπάδας SDR, μεγαλύτερου color volume που στις ταινίες δεν θα δεις σχεδόν ποτέ, πέρα απο τα φωτόσπαθα του star wars και ίσως δεις σε ελάχιστες σκηνές σε κάποια παιχνίδια που εχουν laser χρώματα πχ στα όπλα που έχει ενας χαρακτήρας και μάλλον ποτέ σε ενα environment, εκτος και ειναι ραδιενεργό λιβάδι του Chernobyl.  

Screenshot2025-07-18at19_24_46.png.edb50799c78178b2f2300ce87a1cebd5.png

 

Screenshot2025-07-13at20_41.21(1).png.174e758c4313b81ccfed8ea48dc563a6.png

Screenshot2025-07-13at20_41.35(1).png.132b851efd9bb7c5a213c5db395d1970.png

Ενω μια πραγματική προσομοίωση HDR και SDR ειναι οι 2 παραπάνω εικόνες.

Ειναι αλάνι και dolby vision certified, οποιος βρεί και γιατί στα HDR games υπάρχουν αρκετές πιθανότητες raising blacks, ενω στις HDR ταινίες δεν υπάρχει και τόσο αυτό το πρόβλημα. 

Tip: ειναι αρκετά απλό, αν σκεφτούμε το πως...

------------------------------

Extra ερώτημα:

Σε ποια περίπτωση θα είχαμε καλύτερη overall εικόνα, χωρις banding, χωρις τα προβήματα του tone mapping, χωρις metadata, χωρις να πρεπει να κάθεσαι αποκλειστικά στο σκοτάδι για να μην ειναι σκοτεινή η εικόνα και να εχουμε τον ίδιο κορεσμό χρωμάτων..

  1. σε σήμα SDR P3 με 10bit
  2. σε σήμα HDR Rec2020 (που ουτως ή αλλως ειναι P3) με 10bit

 

Επεξ/σία από prefuse
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Screenshot_2025-07-18-21-03-25-06_64ef5fc2000c1caa954c114bb372e1d5.jpg.aabada82096db292a69f51d93759f356.jpg

Τι διαδίδουν οι κατασκευές τηλεοράσεων και η Dolby 

Screenshot_2025-07-18-21-08-53-07_64ef5fc2000c1caa954c114bb372e1d5.jpg.44f765b44494dc1e8e7b0795288c96c0.jpg

Τι ισχύει πραγματικά...

Όποιος καταλάβει το μεσαίο διάγραμμα, έχει καταλάβει και το HDR καθώς και το APL.

Επεξ/σία από prefuse

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...